Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Haris.ba
Posts: 24833
Joined: 08/09/2005 20:08

#4601 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

studiorum_tuzlaensis wrote: 01/04/2023 16:37 Veći problem Bosnjaka je nepismenost i nezainteresovanost lokalnih zajednica za kapitalne projekte ovog tipa. Općine i Kantoni treba da odrade sve, rijese zemlju, dozvole, cak i projekte, a FBiH realizuje i dotira pare po spremnosti. Ubrzo cemo imati i obilaznicu M-5 oko Kiseljaka sa tunelom zahvaljući tome sto je lokalna zajednica isto sve zavrsila.
Pogledajmo sve projekte koji stoje u Sarajevu. I sve je do opcina i kantona.

Ali, u Sarajevu i Zenici se barem nesta napravilo. Tuzla je misterija. I nije samo do te price Bosnjaci. Pa valjda su Bosnjaci i u Zenici i Tuzli. Tuzla i Krajina su bas cudni.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4602 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

escobar__ wrote: 01/04/2023 17:13
studiorum_tuzlaensis wrote: 01/04/2023 16:37 Narod tih kantona jednostavno voli pesinluk. Ne krivi stranke, već ljude. A dodatno, federalno ministarstvo prometa i komunikacija je HDZ prćija vec dugi niz godina. To je stvarno manji problem jer su operativci u Ministarstvu i jedni i drugi.

Veći problem Bosnjaka je nepismenost i nezainteresovanost lokalnih zajednica za kapitalne projekte ovog tipa. Općine i Kantoni treba da odrade sve, rijese zemlju, dozvole, cak i projekte, a FBiH realizuje i dotira pare po spremnosti. Ubrzo cemo imati i obilaznicu M-5 oko Kiseljaka sa tunelom zahvaljući tome sto je lokalna zajednica isto sve zavrsila.

Neće ti Livnjak ili Posušak praviti i lobirati za obilaznicu oko Tešnja ili Kladnja. Mućni glavom Bosnjo i biraj pametnije ljude na lokalnom nivou (ako ih ima uopće da nisu vani?)


Evo ti par stereotipa:
Prosječni Bošnjo možda ima najciscu kucu bez fasade, al iza praga i međe su već blato govna i rupe na cesti.

Prosječni Hrvat možda ima manje cistu kuću od Bošnje, al mu je zato okolina u kojoj živi kudikamo pismenija.

Da se uvjeris u ovo, dovoljno je malo sjesti u auto i voziti se po BiH
Apsolutno tačno. :thumbup: Ne mora se čak ni po državi vozat, Tuzlaci konkretno mogu otići do Par Sela (naseljeno isključivo katoličkim, hrvatskim stanovništvom) i već se tu primjeti razlika između tamošnjih i kuća i okućnica u susjednim Dubravama. Žalosno je ali je tako.

A kod Bošnjaka klasika vazda krivac neko drugi.
Apsolutna istina, ima neki fazon sa katolickim svjetonazorom, iako smo prakticni svi isti narod, ali nesto je drugacije.

Npr. meni je milina se voziti selima Usore, koja su u neposrednoj blizini tesanjskog Pousorja i razlika je nebo i zemlja.

Cista i pokosena dvorista, pristojan razmak izmedju kuca i ceste, fina rasvjeta i dobri putevi.

Ma gdje ces dalje, dovoljno je preci zamisljenu liniju izmedju dva Mostara i dosta toga se samo kaze.

Ono sto ja trubim ovdje na forumu evo vec godinama je da je dosta toga i do lokalnih zajednica, pogotovo u rjesavanju dozvola i eksproprijacije.

Evo zna li iko sto na Sickom Brodu i na onom nezavrsenom kruznom toku nije okoncana eksproprijacija. Ko tu koci, kako nijedan tuzlanski medij nikada nije otisao do vlasnika tih parcela da ih pitaju sta zele pa im parcele nisu usle u eksproprijaciju.

Ili evo u Sarajevu, kilometar i po ceste od Vlakova do Mostarskog, napokon zapoceli s radovima, nakon godina nekih blokada i evo opet neke blokada, neko ce biti ugrozen necim, pa se mora preprojektovati, a ti ugrozeni su uglavnom stanovnici ilegalnih kuca okolo i eto mora se ih se ispostovati, iako smo se svi mogli voziti do kraja godine tom cestom.
User avatar
studeni76
Posts: 5421
Joined: 03/06/2009 14:12

#4603 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by studeni76 »

Znaci opet sami sebi krivi, ništa strategija, planiranje razvoja i te stvari! Bitno je imat "Asima" tj u ovom slučaju Antu
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4604 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Haris.ba wrote: 01/04/2023 19:45Pogledajmo sve projekte koji stoje u Sarajevu. I sve je do opcina i kantona.

Ali, u Sarajevu i Zenici se barem nesta napravilo. Tuzla je misterija. I nije samo do te price Bosnjaci. Pa valjda su Bosnjaci i u Zenici i Tuzli. Tuzla i Krajina su bas cudni.
U Krajini je stoljetna tradicija migracija ostavila posljedicu da nemaju neke ozbiljne politcke lidere, posljednji koji je bio kapacitet za to je bio Fikret Abdic, znamo svi kako je to zavrsilo. Trenutno im politicari nisu u prosjeku losi, ali u principu su pasivni i ne vode neke inicijative.

Problem TK-a je, mala bara, puno krokodila. Izrazito gusto naseljeno podrucje nase drzave, gdje jedno selo zna imati stanovnika ko neka opstina u Hercegovini. Onda svako opstina haman vodi neku svoju politiku i svaka je iznimno vazna jer je ogroman bazen glasaca. Nazalost dobrim dijelom tu se prati politika nekih lokalnih poglavica. Zbog veceg broja stanovnika na manjem podrucju, komplikovaniji su i odnosi. Ne postoji neka zajednicka platforma o tome sta je sve potrebno toj regiji. Kada se sastanu da vijecaju oko trase ceste Sicki Brod - Orasje, pomijeraju je kako je kome cejf i prave vec cirkus na konsultacijama oko idejnog projekta, a kamoli sta drugo.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24833
Joined: 08/09/2005 20:08

#4605 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

So What! wrote: 01/04/2023 20:09 Ne postoji neka zajednicka platforma o tome sta je sve potrebno toj regiji. Kada se sastanu da vijecaju oko trase ceste Sicki Brod - Orasje, pomijeraju je kako je kome cejf i prave vec cirkus na konsultacijama oko idejnog projekta, a kamoli sta drugo.
Ne znam na sta mislis zajednicka platforma. Pa i pravci koji su se gradili po Sarajevu su haman ad hoc. Ali, to se guralo kako se znalo i umjelo. Znalo se sta je nacrtano ugrubo i kuda, ali izbor i detalji su bili usko stranacki.

Pa, evo - vidimo budalastine oko izgradnje spoja u Vlakovu. Je li iko gledao prilog gdje pitaju iz Vijeca roditelja lika. Kaze, sta ako kamion padne sa nadvoznjaka na put gdje prolaze djeca....

Pa tzv.gradski autoput je uguran na federalni nivo sa nesredjenom trasom. Ne mogu srediti oko Penija, barem kopaju tunel.

Kakve to muke oko idejnih projekata muce TK za dionicu Sici - Lukavac. Cesta u ravnici, nema nekih velikih problema dodati 2 trake skroz do Lukavca.
Last edited by Haris.ba on 01/04/2023 20:34, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4606 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Haris.ba wrote: 01/04/2023 20:29
So What! wrote: 01/04/2023 20:09 Ne postoji neka zajednicka platforma o tome sta je sve potrebno toj regiji. Kada se sastanu da vijecaju oko trase ceste Sicki Brod - Orasje, pomijeraju je kako je kome cejf i prave vec cirkus na konsultacijama oko idejnog projekta, a kamoli sta drugo.
Ne znam na sta mislis zajednicka platforma. Pa i pravci koji su se gradili po Sarajevu su haman ad hoc. Ali, to se guralo kako se znalo i umjelo. Znalo se sta je nacrtano ugrubo i kuda, ali izbor i detalji su bili usko stranacki.
Pa ono, bez obzira kojoj stranci pripadao, da postoji neki dokument sa (realnim) zahtijevima politicara iz TK, neki minimum barem. Ali ono da isti dokument potpisu clanovi vise stranaka. Nesto kao inicijativa oko pondera.

Ono sto se cesto ne spominje jeste da su ovi projekti po Hercegovina, sica u odnosu na cijenu koja je potrebna za projekte u TK.

Tamo je laksi teren, manje naseljeno i puno je vise drzavne zemlje. Procjena za Sicki Brod - Djurdjevik je 300 miliona KM, dok ova Juzna obilaznica Mostara dodje nekih 50 miliona KM. Ista stvar, Neum - Stolac, 36,5 kilometara duzine za 96 miliona KM.
Last edited by So What! on 01/04/2023 20:37, edited 1 time in total.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24833
Joined: 08/09/2005 20:08

#4607 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

So What! wrote: 01/04/2023 20:33 Pa ono, bez obzira kojoj stranci pripadao, da postoji neki dokument sa (realnim) zahtijevima politicara iz TK, neki minimum barem. Ali ono da isti dokument potpisu clanovi vise stranaka. Nesto kao inicijativa oko pondera.
Ne postoji to ni u Sarajevu. Mislim, nikada ni da nije.

Inicijativa oko pondera je pustena kao kaznjavanje Sarajeva. Visa je to politika od toga sto ne znaju cestu napraviti.
So What! wrote: 01/04/2023 20:33
Tamo je laksi teren, manje naseljeno i puno je vise drzavne zemlje. Procjena za Sicki Brod - Djurdjevik je 300 miliona KM, dok ova Juzna obilaznica Mostara dodje nekih 50 miliona KM. Ista stvar, Neum - Stolac, 36,5 kilometara duzine za 96 miliona KM.
Kad nakvasa cijena na 300 miliona?
Ukupna sredstva potrebna za izgradnju dionice magistralne ceste M-18 na Šički Brod – Đurđevik) iznose oko 146 miliona KM.
https://www.kpktz.ba/index.php/vijesti/1207-uskoro-nova-dionica-magistralne-ceste-sicki-brod-durdevik

I sta je sa tom trasom? Rade li sta?
Last edited by Haris.ba on 01/04/2023 20:43, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4608 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Haris.ba wrote: 01/04/2023 20:35
So What! wrote: 01/04/2023 20:33 Pa ono, bez obzira kojoj stranci pripadao, da postoji neki dokument sa (realnim) zahtijevima politicara iz TK, neki minimum barem. Ali ono da isti dokument potpisu clanovi vise stranaka. Nesto kao inicijativa oko pondera.
Ne postoji to ni u Sarajevu. Mislim, nikada ni da nije.

Inicijativa oko pondera je pustena kao kaznjavanje Sarajeva. Visa je to politika od toga sto ne znaju cestu napraviti.
Sarajevu to i ne treba, Sarajevo polazna tacka, plus teritorijalno, mali je kanton, pa se tesko moze porediti s drugim kantonima.

Izgradnja koridora Vc kroz Sarajevo je zavrsena i to je prvi kanton sa zavrsenom trasom, izuzev SBK koji ima minoran udjel trase.

Strategija razvoja saobracaja je davno napisana i temelji se na ovima transverzalama i longitudinalama, a koliko god gradski autoput bio SF projekat tu se vrti stalno neka prica.

Izvan samog grada, ja i ne vidim na cemu bi se to moglo vise da radi.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24833
Joined: 08/09/2005 20:08

#4609 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

So What! wrote: 01/04/2023 20:42 Izvan samog grada, ja i ne vidim na cemu bi se to moglo vise da radi.
Ma ima posla koliko hoces.

Od trase prema Kiseljaku, eventualno otvaranja price o sjevernoj zaobilaznici, ako to ne vodimo ko grad - otvaranje tranzita kroz brdo Zuc. Imas eventualna spajanja Hadzica i Ilijasa sa dodatnim spojnicama na autoput, dodatna traka/trake prema Hadzicima...
So What! wrote: 01/04/2023 20:42
Strategija razvoja saobracaja je davno napisana i temelji se na ovima transverzalama i longitudinalama, a koliko god gradski autoput bio SF projekat tu se vrti stalno neka prica.

Pa ima to i u TK. Jedino nesta novo jeste autoput prema Zepcu. Sve ostalo su poznate trase i nacini rjesavanja istih.
Last edited by Haris.ba on 01/04/2023 20:55, edited 1 time in total.
trasport
Posts: 92
Joined: 28/04/2022 12:34

#4610 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by trasport »

escobar__ wrote: 01/04/2023 17:13
studiorum_tuzlaensis wrote: 01/04/2023 16:37 Narod tih kantona jednostavno voli pesinluk. Ne krivi stranke, već ljude. A dodatno, federalno ministarstvo prometa i komunikacija je HDZ prćija vec dugi niz godina. To je stvarno manji problem jer su operativci u Ministarstvu i jedni i drugi.

Veći problem Bosnjaka je nepismenost i nezainteresovanost lokalnih zajednica za kapitalne projekte ovog tipa. Općine i Kantoni treba da odrade sve, rijese zemlju, dozvole, cak i projekte, a FBiH realizuje i dotira pare po spremnosti. Ubrzo cemo imati i obilaznicu M-5 oko Kiseljaka sa tunelom zahvaljući tome sto je lokalna zajednica isto sve zavrsila.

Neće ti Livnjak ili Posušak praviti i lobirati za obilaznicu oko Tešnja ili Kladnja. Mućni glavom Bosnjo i biraj pametnije ljude na lokalnom nivou (ako ih ima uopće da nisu vani?)


Evo ti par stereotipa:
Prosječni Bošnjo možda ima najciscu kucu bez fasade, al iza praga i međe su već blato govna i rupe na cesti.

Prosječni Hrvat možda ima manje cistu kuću od Bošnje, al mu je zato okolina u kojoj živi kudikamo pismenija.

Da se uvjeris u ovo, dovoljno je malo sjesti u auto i voziti se po BiH
Apsolutno tačno. :thumbup: Ne mora se čak ni po državi vozat, Tuzlaci konkretno mogu otići do Par Sela (naseljeno isključivo katoličkim, hrvatskim stanovništvom) i već se tu primjeti razlika između tamošnjih i kuća i okućnica u susjednim Dubravama. Žalosno je ali je tako.

A kod Bošnjaka klasika vazda krivac neko drugi.
Najveći problem naših ljudi, nažalost pretežno Bošnjaka je što nam ne smeta trenutna situacija. Smeće, ceste,oronule fasade, urušene kuće po centru grada... napucaj stan ko studio, a haustor, lift, fasada, parkić ispred zgrade može biti kakav god. Bitno je jel djed iz Mosnika, Kule, Tušnja, Đindić mahale a grad se raspada. Ulaz od Husina raspad sistema, Miladije ko da je juče rat završio, južna magistrala ko da je makadam, žute ohrndane bandere, u centru grada nema dvije fasade uredne. Samo neka apstraktna.priča o nekoj posebnosti, toleranciji, lafo turizmu, a stvarnost skroz drugačija.
User avatar
escobar__
Posts: 8880
Joined: 07/06/2010 22:48
Location: 🇪🇺

#4611 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by escobar__ »

Jest vala baš, pa dovoljno vidjet na šta liči gradska jezgra, skoro se počelo rušit sve. Tačno kao da je rat jučer stao jebo te.

To je tak naš boli me kurac mentalitet.
zippoo87
Posts: 15608
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#4612 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by zippoo87 »

Ruralci su nam dosli na sve bitne pozicije a ruralac ne zna za estetiku,kulturu,tehnologije,napredak...i to je kod nas kljucni problem.
Ruralac kada iz nesredjenog sela dodje u bilo kakav grad,njemu je to kulturoloski sok i njemu je tu sve dobro,samo da ostane tu i da se ne vrati na selo.
I zato mi imamo ovo sto imamo...nemamo nacelnike/gradonacelnike a ni Vijeca koja imaju viziju i ideju za velike projekte a svi ovi infrastrukturni projekti ukljucuju i lokalne zajednice .
Ja redovno slusam na lokalnom radiju Skupstinu i Vijece...jbte pa to je kao zadruga a od 30 vijecnika,haman su 24-25 ruralci i oni se prepucavaju ko je pokosio travu oko neke njive,ko je probio 100 m puta svojim bagerom,ko je dovukao kamion sljunka na neki seoski put i to su im teme.
A i nacelnik koji je 20+ godina i nije ruralac,sada samo cuva dupe i ne talasa...jer planira do smrti ostati nacelnik,jer se boji da mu ko nece poceti traziti aferime iz proslosti pa da se ode malo i u prdekanu.
Dakle nas unistava neznanje i nepismenost,koje se manifestuje kroz to da biramo (ili se kradjom sami izaberu) najgore i onda se zalimo kako nam nista ne funkcionise a nece funkcionisati sve dok ne promijenimo ovo...kada pametni dodju,onda ce doci i promjene na bolje.Ako dodju...a male su sanse,sve nas je manje ...i pametnih i manje pametnih.
User avatar
sehohari
Posts: 8296
Joined: 22/03/2018 16:37
Location: Njemačka - Hercegovina - Izvor Bosne - Srce Bosne
Grijem se na: Lož ulje
Vozim: Fijaker
Horoskop: Lav

#4613 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by sehohari »

Zavisi kako gledate.

USK i TK jesu katastrofa, ali su npr. putevi kroz ZDK ili KS sasvim ok, što se tiče stanja.

Tačno kada pređeš entitetsku liniju kod Doboja osjetiš bolji asfalt ispod guma.
I da su Hrvati neki ubermenschi, nebi svaka magistrala po Hrvatskoj bila živi raspad (govorim o onima što su van turističkih područja po Dalmaciji, po Slavoniji, Međimurju i tkd.).

Hrvati u BiH jednostavno imaju neke prednosti koje nemaju ni Srbi ni Bošnjaci.
Naravno da će npr. ZHK biti među najrazvijenijim dijelovima zemlje kada od rata pa na ovamo 70% uvoza ide preko njih. To su bukvalno milijarde koji se slijevaju tamo, kapital koji je se onda kasnije koristio za pravljenje fabrika, omogućio ulaz u druge ekonomske sfere i tkd. (kockarnice npr.). Da sakupiš sve donacije što je međunarodna zajednica ubrizgala u SDA strukture, ne bi došao ni do sume zarađene u periodu od 2-3 godine.
Onda svi imaju hrvatske papire, što znači da su jedini do 2010. mogli švercovati u BiH, a od 2013. raditi u inostranstvu. Tako da i u ekonomski potpuno nepostojećim regijama poput SBK opet imaju komparativnu prednost.
Dok ode jedna od tih prednosti (ukidanje viza 2010.), pokazuju se negativne posljedice. Lašvanska dolina je sve duž magistrale bila Las Vegas, pola firmi je nestalo na tom potezu.

Druga prednost je što su politički pod jednoumljem. Ma koliko god to neki ne voljeli priznati, lakše je dogovoriti neke stvari poput puteva, lobiranja i tkd. kada imaš samo jednu stranku, a ne da 20 političkih frakcija vazda pokušavaju ušicariti politički kapital.
User avatar
sehohari
Posts: 8296
Joined: 22/03/2018 16:37
Location: Njemačka - Hercegovina - Izvor Bosne - Srce Bosne
Grijem se na: Lož ulje
Vozim: Fijaker
Horoskop: Lav

#4614 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by sehohari »

Smiješno je isto tako govoriti da je razlog taj što su Bošnjaci neobrazovani.

Hrvati su narod sa najruralnijim stanovništvom u BiH, a upravo to područje oko Širokog, odakle je gotovo 70% čimbenika vladajuće kaste, je bilo među najzaostalijim područjima u gotovo svim sferama.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4615 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Haris.ba wrote: 01/04/2023 20:49
So What! wrote: 01/04/2023 20:42 Izvan samog grada, ja i ne vidim na cemu bi se to moglo vise da radi.
Ma ima posla koliko hoces.

Od trase prema Kiseljaku, eventualno otvaranja price o sjevernoj zaobilaznici, ako to ne vodimo ko grad - otvaranje tranzita kroz brdo Zuc. Imas eventualna spajanja Hadzica i Ilijasa sa dodatnim spojnicama na autoput, dodatna traka/trake prema Hadzicima...
So What! wrote: 01/04/2023 20:42
Strategija razvoja saobracaja je davno napisana i temelji se na ovima transverzalama i longitudinalama, a koliko god gradski autoput bio SF projekat tu se vrti stalno neka prica.

Pa ima to i u TK. Jedino nesta novo jeste autoput prema Zepcu. Sve ostalo su poznate trase i nacini rjesavanja istih.
Kao sto rekoh, Sarajevom se bave svi pomalo, pa je trasa prema Kiseljaku sredjena nedavno u odnosu na to kakva je bila.

Onda u odnosu na tuzlanski plan i sarajevski plan, na sarajevskom se nesto radi. Npr. poslije rata izgradjen je Zapadni prilaz, Sarajevska obilaznica, dijelovi Sjeverne longitudinale, Juzne longitudinale, XII transverzale, A transverzala je izgradjena, Butmirska cesta, Hrasnicka cesta, stidljivo se radi i na I transverzali, dodane su neke nove ideje poput prosirenja ulice Dzemala Bijedica, uradjeno je dosta kruznih tokova, Koridor Vc je u sustini zavrsen cijelom duzinom kroz kanton i opet u sustini otvara se potreba za jos saobracajnica.

Tuzli i gradu i kantonu fali mnogo primarnih saobracajnica, da bi mogli porediti sa stanjem, kakvo je u Sarajevu. Npr. Sarajevu je prijeko potrebna bila obilaznica i Zapadni prilaz, pa onda I transverzala, da bi procepio saobracaj i vecinu toga je rijeseno. U Tuzli je rijesen Zapadni prilaz, koji u sustini i nije rijesen, ali npr. sa cestom Sicki Brod - Djurdjevik bi mogli pricati o nekim jednakim uslovima, za sada to nisu jednaki uslovi.

Sarajevo naravno dobro izvlaci cinjenica da je veci i znacajniji grad, ali po znacaju u FBiH, Tuzla bi trebala doci na drugo, a ako ne na drugo, onda sigurno na trece mjesto, a svi se izvlace iz saobracajne izolacije, samo ovaj kanton ostaje nekako iza. Svi imaju neke ideje, ali niko da to pokrene, kako sa lokalne instance vlasti, tako i sa entitetske.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4616 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

sehohari wrote: 02/04/2023 01:01 Smiješno je isto tako govoriti da je razlog taj što su Bošnjaci neobrazovani.

Hrvati su narod sa najruralnijim stanovništvom u BiH, a upravo to područje oko Širokog, odakle je gotovo 70% čimbenika vladajuće kaste, je bilo među najzaostalijim područjima u gotovo svim sferama.
Moja nena rahmetli je imala komsinicu Hrvaticu, koja je bila starija od nje barem deset godina. Nena je umrla nepismena, dok joj je komsinica bila pismena, a obe su zivjele na selu. Osjeticemo mi strah Bosnjaka od skole u 20. stoljecu jos neko vrijeme. Sreca pa su komunisti dosli, pa instalirali skole i u najvecim zabitima, te prijetili kaznama ko dijete ne posalje u skolu, jer ko zna sta bi se desilo da nisu.

U BiH je stanovnistvo, velikom vecinom, dugo vremena bilo ruralno i fakticki bilo odvojeno od gradskog staleza. Seljak bi se povremeno spustao u grad da obavi sta ima i vracao u selo. S vremenom se ta razlika smanjila, ali i dalje vecina stanovnika zivi u provincijama, s tim sto su sela danas mnogo sredjenija i bolje povezana, tako da se raskorak lakse prati. Sela pored magistralnih cesta, npr. po Tuzlanskom kantonu su mahom razvijenija od nekih gradica po Istocnoj Bosni, sve imaju, od supermarketa do proizvoidnih pogona.

Sto se tice Zapadne Hercegovine, sva primarno "ustaska" mjesta u SFRJ su bila kaznjena djelimicnom izolacijom. Ono sto je bila kazna tada, dobro im je doslo poslije rata, jer su bili okrenuti sami sebi, pa su se lahko snasli u novom sistemu, jer svakako nisu navikli da im se nesto servira. To se ne odnosi samo na Hercegovinu, vec i druga mjesta. Tesanj je bio golemo ustasko leglo, Gracanica je takodjer kotirala kao ustasko mjesto, Kresevo, Odzak itd ...

Samo naslijedje takve ideologije, donekle je eliminisano, ali eto izolacija je napravila od tih sredina, malo zilavije ekonomije koje su dale ogroman broj privrednih subjekata, ali i nekih mutnijih likova u kasnijem establismentu.

To Tuzlu i zeza mahom, taj grad je bio veliki regionalni centar u tom periodu, dok su mjesta okolo bila poprilicna provincija i po sve se haman islo u Tuzlu. Iako to nije nikakav dokaz, u filmu "Ovo malo duse", ima ona scena kada djevojcica sanja da je babo povede u Tuzlu, jer im to dodje ko New York tog doba. I onda kad naviknes da si regionalni centar i da prvi sve dobijes, nekako i naviknes stanovnike na to. U ratu se ipak pokazalo da Tuzlaci nisu teski gotovani, jer su pokazali da imaju stav itekako, a poslije rata, Tuzla i sira okolina su pokazali merhamet, tako sto su primili ko zna koliko stanovnika Podrinja.

S tim sto nisu uspjeli da odgoje jednu generaciju lokalnih politicara koji ce znati gurati dalje, pa ako nista samo da odrzavaju postojece. U medjuvremenu, haman svi gradovi oko Tuzle su se ekonomski dobro razvili, meni stvarno ne naumpada neki nerazvijen kraj ovog kantona, ali upravo zato sto nisu navikli da prvi dobivaju sve, pa su izgradili sebi ono sto im je potrebno. Sve haman osim putne infrastrukture, sto realno nisu ni mogli.
costacurta
Posts: 3514
Joined: 05/05/2005 08:25

#4617 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by costacurta »

So What! wrote: 02/04/2023 03:20
sehohari wrote: 02/04/2023 01:01 Smiješno je isto tako govoriti da je razlog taj što su Bošnjaci neobrazovani.

Hrvati su narod sa najruralnijim stanovništvom u BiH, a upravo to područje oko Širokog, odakle je gotovo 70% čimbenika vladajuće kaste, je bilo među najzaostalijim područjima u gotovo svim sferama.
Moja nena rahmetli je imala komsinicu Hrvaticu, koja je bila starija od nje barem deset godina. Nena je umrla nepismena, dok joj je komsinica bila pismena, a obe su zivjele na selu. Osjeticemo mi strah Bosnjaka od skole u 20. stoljecu jos neko vrijeme. Sreca pa su komunisti dosli, pa instalirali skole i u najvecim zabitima, te prijetili kaznama ko dijete ne posalje u skolu, jer ko zna sta bi se desilo da nisu.

U BiH je stanovnistvo, velikom vecinom, dugo vremena bilo ruralno i fakticki bilo odvojeno od gradskog staleza. Seljak bi se povremeno spustao u grad da obavi sta ima i vracao u selo. S vremenom se ta razlika smanjila, ali i dalje vecina stanovnika zivi u provincijama, s tim sto su sela danas mnogo sredjenija i bolje povezana, tako da se raskorak lakse prati. Sela pored magistralnih cesta, npr. po Tuzlanskom kantonu su mahom razvijenija od nekih gradica po Istocnoj Bosni, sve imaju, od supermarketa do proizvoidnih pogona.

Sto se tice Zapadne Hercegovine, sva primarno "ustaska" mjesta u SFRJ su bila kaznjena djelimicnom izolacijom. Ono sto je bila kazna tada, dobro im je doslo poslije rata, jer su bili okrenuti sami sebi, pa su se lahko snasli u novom sistemu, jer svakako nisu navikli da im se nesto servira. To se ne odnosi samo na Hercegovinu, vec i druga mjesta. Tesanj je bio golemo ustasko leglo, Gracanica je takodjer kotirala kao ustasko mjesto, Kresevo, Odzak itd ...

Samo naslijedje takve ideologije, donekle je eliminisano, ali eto izolacija je napravila od tih sredina, malo zilavije ekonomije koje su dale ogroman broj privrednih subjekata, ali i nekih mutnijih likova u kasnijem establismentu.

To Tuzlu i zeza mahom, taj grad je bio veliki regionalni centar u tom periodu, dok su mjesta okolo bila poprilicna provincija i po sve se haman islo u Tuzlu. Iako to nije nikakav dokaz, u filmu "Ovo malo duse", ima ona scena kada djevojcica sanja da je babo povede u Tuzlu, jer im to dodje ko New York tog doba. I onda kad naviknes da si regionalni centar i da prvi sve dobijes, nekako i naviknes stanovnike na to. U ratu se ipak pokazalo da Tuzlaci nisu teski gotovani, jer su pokazali da imaju stav itekako, a poslije rata, Tuzla i sira okolina su pokazali merhamet, tako sto su primili ko zna koliko stanovnika Podrinja.

S tim sto nisu uspjeli da odgoje jednu generaciju lokalnih politicara koji ce znati gurati dalje, pa ako nista samo da odrzavaju postojece. U medjuvremenu, haman svi gradovi oko Tuzle su se ekonomski dobro razvili, meni stvarno ne naumpada neki nerazvijen kraj ovog kantona, ali upravo zato sto nisu navikli da prvi dobivaju sve, pa su izgradili sebi ono sto im je potrebno. Sve haman osim putne infrastrukture, sto realno nisu ni mogli.
Dobra analiza. Svaka čast.
Ovo mi se posebno svidjelo:
Osjeticemo mi strah Bosnjaka od skole u 20. stoljecu jos neko vrijeme. Sreca pa su komunisti dosli, pa instalirali skole i u najvecim zabitima, te prijetili kaznama ko dijete ne posalje u skolu, jer ko zna sta bi se desilo da nisu.
:thumbup:
costacurta
Posts: 3514
Joined: 05/05/2005 08:25

#4618 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by costacurta »

Sletio s puta i zadobio teške tjelesne povrede

Jučer 03 04. oko 12,45 sati, na dijelu magistralnog puta M-4, Tuzla-Doboj, u mjestu Klokotnica, općina Doboj Istok, dogodila se saobraćajna nezgoda - slijetanje sa kolovoza u kojoj je učestvovao A.E., rođen 1997.godine iz Zenice koji je upravljao tmv. "Mercedes".
Završen je policijski uviđaj nakon teške saobraćajne nesreće koja se jutros dogodila na dijelu magistralnog puta Srebrenik – Tuzla, u mjestu Uroža. Kako su potvrdili iz policije, jedna osoba je smrtno stradala, dok su tri povrijeđene, među kojima je dvoje djece.

Kako su naveli iz Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona, jutros 04. 04. oko 7:55 sati, na magistralnom putu M 1.8, na relaciji Duboki potok - Srebrenik, u mjestu Uroža, dogodila se saobraćajna nesreća u kojoj su učestvovala dva automobila Golf i Opel Astra te teretno motorno vozilo Actros.
04.04.2023. u 14:02
Održana 1. redovna sjednica Vlade TK:
Prijedlog konkretnih ovlaštenja i zaduženja za rekonstrukciju zgrade Vlade TK
Ebo li vam pas mater. Soda So je važnija od ljudskih života.
Samo po prioritetima Irfane. Bra'o krOljevi
User avatar
Laertes
Posts: 4253
Joined: 08/01/2015 18:25

#4619 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Laertes »

costacurta wrote: 04/04/2023 15:02
Sletio s puta i zadobio teške tjelesne povrede

Jučer 03 04. oko 12,45 sati, na dijelu magistralnog puta M-4, Tuzla-Doboj, u mjestu Klokotnica, općina Doboj Istok, dogodila se saobraćajna nezgoda - slijetanje sa kolovoza u kojoj je učestvovao A.E., rođen 1997.godine iz Zenice koji je upravljao tmv. "Mercedes".
Završen je policijski uviđaj nakon teške saobraćajne nesreće koja se jutros dogodila na dijelu magistralnog puta Srebrenik – Tuzla, u mjestu Uroža. Kako su potvrdili iz policije, jedna osoba je smrtno stradala, dok su tri povrijeđene, među kojima je dvoje djece.

Kako su naveli iz Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona, jutros 04. 04. oko 7:55 sati, na magistralnom putu M 1.8, na relaciji Duboki potok - Srebrenik, u mjestu Uroža, dogodila se saobraćajna nesreća u kojoj su učestvovala dva automobila Golf i Opel Astra te teretno motorno vozilo Actros.
04.04.2023. u 14:02
Održana 1. redovna sjednica Vlade TK:
Prijedlog konkretnih ovlaštenja i zaduženja za rekonstrukciju zgrade Vlade TK
Ebo li vam pas mater. Soda So je važnija od ljudskih života.
Samo po prioritetima Irfane. Bra'o krOljevi
Nije da ga branim, ali šta Irfan može? Donijeti odluku na kantonalnoj vladi da se rade magistralne ceste u nadležnosti vlade FBiH?
costacurta
Posts: 3514
Joined: 05/05/2005 08:25

#4620 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by costacurta »

Laertes wrote: 04/04/2023 18:45
costacurta wrote: 04/04/2023 15:02





Ebo li vam pas mater. Soda So je važnija od ljudskih života.
Samo po prioritetima Irfane. Bra'o krOljevi
Nije da ga branim, ali šta Irfan može? Donijeti odluku na kantonalnoj vladi da se rade magistralne ceste u nadležnosti vlade FBiH?
Pa Fadil krivi upravo niže nivoe vlasti zbog katastrofalne putne infrastrukture, nema kaže inicijativa niti planova za izgradnju sa tih nižih nivoa vlasti na TK.
Irfan je dužan da kampuje ako treba ispred federalnih institucija barem da mu raja nema šta prigovoriti i ako nas odbiju i ne dobijemo pare.
Ovako kad malo nolje skontaš nije Fafil daleko od istine. Irfan lelemudan, Soda So da se obnavlja, himna da se pusti u školi na početku školske godine i da se obilježi Dan kralja Tvrtka. To su im postignuća i inivijative, samo još da krenu klupe i kante u parkovima svečano da otvaraju :roll:
User avatar
Haris.ba
Posts: 24833
Joined: 08/09/2005 20:08

#4621 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

costacurta wrote: 04/04/2023 21:05 Ovako kad malo nolje skontaš nije Fafil daleko od istine. Irfan lelemudan
Irfan to jeste. Ali, svi projekti po Sarajevu koje FBiH radi su stajali i stoje zbog nesredjene papirologije.

Slazem se ja da su na TK nesposobni. Ali, nema ni jedan projekat barem da krene.

P.S.
Radi li se nova magistrala oko Zivinica?
saimidin
Posts: 2796
Joined: 20/05/2011 17:53

#4622 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by saimidin »

Koliko smo vlada na tk promijenili I niko nije mogao zavrsiti prilaz gradu, na sickom I kod TE, I sto je najsmjesnije niko se oko toga niti pita niti trudi

Mogu misliti sta ce biti kada u narednon stoljecu pocnu praviti tu novu magistralu oko zivinica, I autoput/brzu cestu prema orasju

Bosnjacki hajvanluk ne treba podcjenjivati, citam nekim konjima smeta izgradnja solarne elektrane, e reko sad sam sve vidio, smeta im termo, hidro, vjetro, smeta mu put, I sad solari, tacno dobro je nama kakvi smo konji, uz izvinjenje konjima
zippoo87
Posts: 15608
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#4623 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by zippoo87 »

So What! wrote: 02/04/2023 03:20
sehohari wrote: 02/04/2023 01:01 Smiješno je isto tako govoriti da je razlog taj što su Bošnjaci neobrazovani.

Hrvati su narod sa najruralnijim stanovništvom u BiH, a upravo to područje oko Širokog, odakle je gotovo 70% čimbenika vladajuće kaste, je bilo među najzaostalijim područjima u gotovo svim sferama.
Moja nena rahmetli je imala komsinicu Hrvaticu, koja je bila starija od nje barem deset godina. Nena je umrla nepismena, dok joj je komsinica bila pismena, a obe su zivjele na selu. Osjeticemo mi strah Bosnjaka od skole u 20. stoljecu jos neko vrijeme. Sreca pa su komunisti dosli, pa instalirali skole i u najvecim zabitima, te prijetili kaznama ko dijete ne posalje u skolu, jer ko zna sta bi se desilo da nisu.

U BiH je stanovnistvo, velikom vecinom, dugo vremena bilo ruralno i fakticki bilo odvojeno od gradskog staleza. Seljak bi se povremeno spustao u grad da obavi sta ima i vracao u selo. S vremenom se ta razlika smanjila, ali i dalje vecina stanovnika zivi u provincijama, s tim sto su sela danas mnogo sredjenija i bolje povezana, tako da se raskorak lakse prati. Sela pored magistralnih cesta, npr. po Tuzlanskom kantonu su mahom razvijenija od nekih gradica po Istocnoj Bosni, sve imaju, od supermarketa do proizvoidnih pogona.

Sto se tice Zapadne Hercegovine, sva primarno "ustaska" mjesta u SFRJ su bila kaznjena djelimicnom izolacijom. Ono sto je bila kazna tada, dobro im je doslo poslije rata, jer su bili okrenuti sami sebi, pa su se lahko snasli u novom sistemu, jer svakako nisu navikli da im se nesto servira. To se ne odnosi samo na Hercegovinu, vec i druga mjesta. Tesanj je bio golemo ustasko leglo, Gracanica je takodjer kotirala kao ustasko mjesto, Kresevo, Odzak itd ...

Samo naslijedje takve ideologije, donekle je eliminisano, ali eto izolacija je napravila od tih sredina, malo zilavije ekonomije koje su dale ogroman broj privrednih subjekata, ali i nekih mutnijih likova u kasnijem establismentu.

To Tuzlu i zeza mahom, taj grad je bio veliki regionalni centar u tom periodu, dok su mjesta okolo bila poprilicna provincija i po sve se haman islo u Tuzlu. Iako to nije nikakav dokaz, u filmu "Ovo malo duse", ima ona scena kada djevojcica sanja da je babo povede u Tuzlu, jer im to dodje ko New York tog doba. I onda kad naviknes da si regionalni centar i da prvi sve dobijes, nekako i naviknes stanovnike na to. U ratu se ipak pokazalo da Tuzlaci nisu teski gotovani, jer su pokazali da imaju stav itekako, a poslije rata, Tuzla i sira okolina su pokazali merhamet, tako sto su primili ko zna koliko stanovnika Podrinja.

S tim sto nisu uspjeli da odgoje jednu generaciju lokalnih politicara koji ce znati gurati dalje, pa ako nista samo da odrzavaju postojece. U medjuvremenu, haman svi gradovi oko Tuzle su se ekonomski dobro razvili, meni stvarno ne naumpada neki nerazvijen kraj ovog kantona, ali upravo zato sto nisu navikli da prvi dobivaju sve, pa su izgradili sebi ono sto im je potrebno. Sve haman osim putne infrastrukture, sto realno nisu ni mogli.
:thumbup:
Sve si dobro opisao
Volim Bosnu
Posts: 69
Joined: 05/06/2022 14:46

#4624 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Volim Bosnu »

Bošnjaci su neuspješna nacija, ne znamo, pomirimo se s tom činjenicom. Srbi i Hrvati jesu nacionalisti i šovinisti,ali i gospoda za nas.Taman kad bošnjačkim novcima izgradimo "hb" ista ce se otcijepiti,,,mi cemo preko Karaule drumovima iz 60ih
HelaS
Posts: 5654
Joined: 22/09/2018 13:21

#4625 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by HelaS »

So What! wrote: 02/04/2023 03:00 ... Npr. poslije rata izgradjen je Zapadni prilaz...
U čijoj je nadležnosti njegovo održavanje? Da li postoje planovi za uređenje asfalta od Blažuja prema Ilidži, jer je ona jedna kolovozna traka onakva još od svečanog puštanja u promet, Alija Izetbegović je presjekao zelenu vrpcu
Post Reply