Page 1 of 49

Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 12:05
by The BEN10
Gradi se autoput. Cijene su užasno velike - no neki će reći: bez obzira na cijenu, autoput se mora izgraditi od Save do mora, kako bi pokrenuli ekonomiju, drugi razmišljaju drugačije.
Stoga s postavljaju neka pitanja:
-da li je zaista potrebno za navedenu trasu u punom profilu raditi autocestu
- Hrvati su u banani zbog ogromnog zaduženja za autoput (između ostalog), HAC bilježe konstantne gubitke. Šuška se da niko nije zainteresovan ni da im autoceste uzme pod koncesiju. Da li i nama slično slijedi
- vrijedi li po svaku cijenu, od Save do mora graditi puni profil autoputa. Postoje li neke druge opcije, poput izgradnje polu-profila, pa kad se ukaže potreba proširivati.

Koliko ćemo i kada hajrovati planiranom izgradnjom autoputa - bujrum, izvolite iznijeti Vaše cijenjeno mišljenje. :)

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 12:09
by Henry Chinaski
Uz Ivan je vala mogla i žičara...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 12:20
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 12:52
by supercali
zar se ne moze i autoput tako graditi po jedan smjer pa dijeliti na pola u oba smjera kao sto to trenutno rade u ceskoj recimo

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:09
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:12
by neki
spacek wrote:sasvim dovoljno je bilo graditi na principu zapadnog ulaza u sarajevo

2trake + barijera/uzi razdjelni pojas + 2 trake + zaustavna prosirenja svakih 1km do 2km
sa jednom tunelskom cijevi (suzenje) i ogranicenjem brzine od 100km/h na kompletnoj dionici
gdje se javi uspon ubaciti trecu sporu traku za teska vozila

sa ovakvim pristupom, znatno bi se ustedilo jer sa ovakvim pomenutim profilom i gabaritima ceste, prepreke se mogu i zaobilaziti i dopusteni su manje rigorozni nagibi i radijusi nego za klasicnu autocestu projektovanu za 130km/h.

krenuo bih graditi kompletnu dionicu u jednom smijeru i pustio je u dvosmjerni saobracaj - pa postepeno gradio u drugom smjeru gdje to uslovi dozvoljavaju - jer na taj nacin bi za 5godina dobili spoj od granice do granice, a onda koliko bude trebalo godina od prikupljenih sredstava nastavio graditi lakse dionice, pa teze, pa nakraju i druge tunelske cijevi.
sam sebi skaces u usta..nacin gradnje poluautoput pa dopuna u puni profil koji navodis je najskuplji nacin izgradnje

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:13
by supercali
pa i gore je puni profil samo sto rade prvo jedan smjer pa onda drugi tako da od brna do praga jedno 10 puta promjenim "pravac" autoputa i suzavanja jer suprotan pravac je na pola oovg autoputa punog profila

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:14
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:20
by neki
spacek wrote: cista laz!
Bas lijepo sto argumentujes svoje izvale..

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:24
by VjecitiStudent
Korektno analizirati isplativost autoputeva u BiH je moguće jedino u sklopu analize općeg stanja prometa i strategije ekonomskog razvoja i razvoja transporta u BiH koje mi ... nemamo.

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:30
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:49
by supercali
jbg porediti madjarsku i bih sto se tice cijene autoceste je ono da ne povjerujes

tamo od budima do osijeka nema veceg brda a kamoli planina kao kod nas

da se razumijemo ne branim uopste cijenu autoputa u nas samo sam se osvrnuo na usporedbu

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 13:56
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 14:03
by VjecitiStudent
Jedinu studiju koju imamo u ovoj oblasti je radila 2001., Japanska agencija za međunarodnu saradnju.
http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Transp ... endocument

Naravno, sve je to ostalo samo slovo na papiru.

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 14:06
by amir79
imam jedno pitanje, nevezano za isplativost autoputeva. Šta se radi kad se promaši željeni izlaz sa autoputa, da li se mora na slijedećem izlazu izaci (platiti pitarinu), pa ponovno uci i nazada (i ponovno platiti)? ili se može negdje, bez izlaska sa autoputa promijeniti smjer i vratiti nazad?

Konkretno tebao bi do Kaknja, ali me zanima novi tunel i hocu da ga vidim. Da li moram onda u zenici izači sa AP ili ima (ne)legalan naci kako bi se vratio nazad do Kaknja? :)

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 14:18
by rekla-kazala
Autoput od Tarčina do Johovca DA,...ima prometa i može se samofinansirati. Dalje,.. prema sjeveru a posebno prema jugu skupo i nepotrebno.
Mislim fino je imati autoput ali u našem slučaju to je iznad naših mogućnosti kao kad bi neko sa prosječnom BH platom kupio stan od 150 kvadrata a nema potrebe za većim od 70 m2.
Teorija o građevinskim radovima kao zamajcu je samo djelimično tačna.
Nije isto graditi hidrocentrale koje proizvode i puteve koji će samo koštati i zjapiti prazni.
Stanogradnja je gurala BDP u Europi ali to nije moglo u nedogled.
Sad zjapi 11 miliona stanova prazno, od toga samo u Španiji preko 3 miliona. Šta će građevinari u Španiji raditi narednih 10 godina. Sjediti i plakati.

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 14:32
by neki
spacek wrote:
neki wrote:
spacek wrote: cista laz!
Bas lijepo sto argumentujes svoje izvale..
na isti nacin na koji ti argumentujes moje izjave.
iza mene stoje reference i znam itekako dobro kako se ceste grade i kako se na cestama moze krasti i ugraditi.
poznati su mi nacini investiranja i tenderi, nacin projektovanja, revidovanja, ponuda i izvodjenja i nadzora, kao i procesi projektovanja, faze gradnje itd...itd...kao projekt menadzer sam radio na mnogim kapitalnim objektima u uk i bliskom istoku, tako da je ovaj komad autoputa u bih djecija igra i obdaniste projektovanja naspram stvari na kojim sam dirigovao, ucestvovao i radio. to je moja referenca da mogu reci da je tvoj argument cista laz!
koja je tvoja referenca da mozes reci da sam sebi skacem u stomak sa izjavama i da ne znam sta pricam i sl.???

jesi li to projektovao/pravio ponudu/izvodio u fazama pa znas da je skuplje, il te je neko u to ubijedio???
cuo skuplje - i uhvatio se toga!

samo mi reci kako se gradi autoput kad hoces da ispostujes puni profil (odjednom ili u fazama), i kakva je razlika izmedju mog pomenutog modela gradnje hajmo je nazvati brze ceste i autoceste?

i znas li sta je bih izgubila izgradnjom dionice sarajevo - biljesevo?
Mogao sam i ja nalupati svakavih referenci o uzgoju tibetanske gljive iako o istoj nemam pojma, forum takve stvari nazalost trpi..
Izvini, ali izjava da je jeftinije graditi prvo poluprofil autoputa pa tek naknadno puni, nego odjednom puni te potpuno diskredituje, i tebe i tvoje reference..

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 14:35
by supercali
rekla-kazala wrote:Autoput od Tarčina do Johovca DA,...ima prometa i može se samofinansirati. Dalje,.. prema sjeveru a posebno prema jugu skupo i nepotrebno.
Mislim fino je imati autoput ali u našem slučaju to je iznad naših mogućnosti kao kad bi neko sa prosječnom BH platom kupio stan od 150 kvadrata a nema potrebe za većim od 70 m2.
Teorija o građevinskim radovima kao zamajcu je samo djelimično tačna.
Nije isto graditi hidrocentrale koje proizvode i puteve koji će samo koštati i zjapiti prazni.
Stanogradnja je gurala BDP u Europi ali to nije moglo u nedogled.
Sad zjapi 11 miliona stanova prazno, od toga samo u Španiji preko 3 miliona. Šta će građevinari u Španiji raditi narednih 10 godina. Sjediti i plakati.
ja mislim od sarajeva do svilaja ima prometa
vec od tarcina prema jugu ima prometa samo ljeti u tolikom obimu

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 15:13
by kritichar
ne isplati se ako nastavimo i dalje propadati, ako će se broj automobila smanjivati i ako ne budemo zanimljivi strancima
ako bude manjak para, manjak posla, ljudi nemaju potrebu i mogućnosti da putuju
u tom slučaju putevi će biti prazni i nema profita od njih

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 15:34
by sema911s
https://www.tecnocarreteras.es/web/item ... ridad-vial

Road costs (average prices):
Building:
Conventional road: € 3M/km.
Motorway: € 4M/km.
Over/underpasses: € 700/m2.
Maintenance (annual cost):
Secondary road: € 6,000/km.
Main road: € 9,000/km .
High-capacity road: € 18,000/km.
Motorway: € 42,000/km.
Pothole repair: Between € 35,000/km - € 65,000/km.
Cleaning: € 45/km

sto je kod nas kilometa auto putaa toliko skup,., u spaniji 8 puta jeftinije,., jos ko se vozio po spaniji sjeca se kako su ceste ravne,. nema udubljenja i slicnih sranja ko kod nas,.,
jel to toliko uzimaju politicari il imamo najskuplju radnu snagu, resurse, pamet,

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 15:41
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 16:02
by neki
hcf wrote:
The BEN10 wrote:Gradi se autoput. Cijene su užasno velike - no neki će reći: bez obzira na cijenu, autoput se mora izgraditi od Save do mora, kako bi pokrenuli ekonomiju.
Da li je zaista potrebno za navedenu trasu u punom profilu raditi autocestu?
Hrvati su u banani zbog ogromnog zaduženja za autoput. Slično i nama slijedi.
Vrijedi li po svaku cijenu, od Save do mora graditi puni profil autoputa?
Cijene jesu velike u BiH, medjutim ni priblizne koliko zaista na kraju dodje kilometar autoceste u BiH, jer je tu ugradjena ne samo ogromna korupcija, nego i ne znanje, greske, javasluk, losi ugovori itd itd.

Mislim ko placa ono oglasavanje SDP-a putem JP Autocesta FBIH ili ko placa one silne proslave, cak i vatromet kao sto ih je bilo nekoliko zbog tunela 1. Mart? Sigurno ne SDP, nego ih placaju gradjani kreditnim sredstvima.

Autoceste u BiH ce biti skupe, ali to znaci maksimalno do 15 miliona eura kilometar za najteze, a ne iznad toga. Osim toga, zbog spore gradnje, koja ide puzevim koracima, zbog usitnjenih dionica koje su politicari usitnili kako bi mogli lakse krasti, zbog penala koji se placaju za dobivene, a ne iskoristene kredite, zbog losih i zaostarjelih standarda gradnje, jer su projekti davno uradjeni i po standardima kad su se pravile hrvatske autoceste, dok se placaju po danasnjim cijenama i otvaraju ove godine, a recimo projektovane su, kao recimo SA zaobilaznica tamo negdje 2003 ili 2004 godine, gradjani placaju puno vece cijene nego bi trebali.

Parlamenti moraju preuzeti kontrolu nad kreditnim sredstvima koje se trose u BiH na autoceste, ugovori se moraju praviti takvi da se na kraju placaju cijene sa tendera, a ne za 200 miliona eura vise, kao u slucaju Vlakovo - Tarcin ili onih u manjem entitetu.

Ukratko kriminal sto politicara sto gradjevinara vlada kreditnim sredstvima za autoceste i na kraju uz sve nedostatke nas one izadju papreno i da se ne isplate. FBIH nema parlamentarnu komisiju koja ce kontrolisati SDP i Karica koliko, kako i gdje trose love i sta se na kraju dobije.

To se mora mjenjati. Parlamentarna komisija koja ce kontrolirati utrosak kreditnih sredstava i kvalitetu radova autocesta, pod hitno inace ce biti jos vatrometa i predizbornih kampanja SDP-a na racun izgradnje autoceste!
Ponavljas ko papagaj istu pricu, bez ijednog argumenta...Nijedna dionica u BiH nije kostala 25 mil €/km2 niti ce..
Sto se tice odmorista, trenutno se jedno gradi u Lepenici, prostor za jos jedno ostavljen kod visokog..

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 16:08
by spacek
...

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 16:15
by neki
spacek wrote:
neki wrote:
Ponavljas ko papagaj istu pricu, bez ijednog argumenta...Nijedna dionica u BiH nije kostala 25 mil €/km2 niti ce..
Sto se tice odmorista, trenutno se jedno gradi u Lepenici, prostor za jos jedno ostavljen kod visokog..
???? km2 ????

kako imamo sefove projekata potpisane kao strucnjake iz autocesta koji broje armaturu u kubicima i iskope u kvadratima, dobijam jasniju sliku o svemu :)

I dalje cekam odgovor sta je to BIH IZGUBILA izgradnjom autoputa Sarajevo - Biljesevo????
Cekas odgovor od mene??
Sva moja konverzacija s tobom se odnosi na ovu tvoju tvrdnju:
krenuo bih graditi kompletnu dionicu u jednom smijeru i pustio je u dvosmjerni saobracaj - pa postepeno gradio u drugom smjeru gdje to uslovi dozvoljavaju
...sto je definitivno najskuplji metod gradnje autoputa. Posto i dalje istrajavas na toj izjavi, nemam namjeru ulaziti u dublju raspravu.

Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Posted: 29/08/2014 16:29
by spacek
...