A ti misliš da se pare skupe na kamaru pa se onda gradi? Niko tako ne gradi autoputeve po Evropi, mora tu biti nekog zaduženja. U 2014. je naplata autecestarine porasla za gotovo 11% u odnosu na 2013. i mislim da će se taj trend nastaviti i u 2015. Tih 30 miliona godišnje je za nas k'o kuća veliko i smatram da se A1 treba nastaviti graditi u etapama od po 10-15 i više kilometara. Jebiga, mic po mic mi izgradismo koliko km autoputa, 70km?VjecitiStudent wrote:Da bi se završio ostatak autoputa, preostalih 220+ km, potrebno je između 3 i 3,5 milijardi Eura. I to je konzervativna procjena.OldMayor wrote:@vjeciti de ohani malo jbmu, svako malo izlazis sa nekakvim podacima i ljudi ti argumentovano odgovre, usutis se i ona jovo nanovo.
I ne razumijem te nikako, jbt zavrsili smo gotovo 30% autoputa i sta sad, hocemo stat ovdje?
Autoput moramo zavrsit na ovaj ili onaj nacin i uvezat se sa Evropom, ionako smo crna rupa.
Odakle nam novac?
Da se uvalimo do grla u kredite? Da se i dalje nadamo koncesionarima koji se već dvije decenije nikada ne ukazaše?
U isto vrijeme, za održavanje ostatka mreže magistralnih puteva,godišnje se uspije skupiti tek nekih 30 miliona godišnje, tek pola procenta iznosa kojeg bi trebali potrošiti za dovršenje ovog jednog, jedinog autoputa.
O nekim novim brzim cestama, zaobilaznicama, boljem gradskom prevozu u našim gradovima, udobnim željeznicama .... ne možemo ni sanjati, jer novca nema.
Gdje je tu logika?
Autoputevi u BiH - analiza isplativosti
Moderator: anex
- Drvosjeca iz Dejcica
- Posts: 16757
- Joined: 23/06/2004 15:46
- Location: Sarajevo
#251 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
- karanana
- Posts: 47263
- Joined: 26/02/2004 00:00
- Better Man
- Posts: 16773
- Joined: 01/10/2006 20:10
#253 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ako tebi ne treba autoput, onda ti lijepo sjedi kući. Meni je potreban da mogu brzo i bezbjedno da stignem ne samo do Sarajeva ili Zenice, već i do npr. Zagreba ili jadrana preko Mostara. A to treba i drugima kao i Evropljanima, koji će sve više koristiti našu zemlju za tranzit i ostavljati nama lovu za putarinu, a sigurno će svratiti bilo u Sarajevo, bilo u Mostar itd. i potrošiti novac.VjecitiStudent wrote:Da bi se završio ostatak autoputa, preostalih 220+ km, potrebno je između 3 i 3,5 milijardi Eura. I to je konzervativna procjena.OldMayor wrote:@vjeciti de ohani malo jbmu, svako malo izlazis sa nekakvim podacima i ljudi ti argumentovano odgovre, usutis se i ona jovo nanovo.
I ne razumijem te nikako, jbt zavrsili smo gotovo 30% autoputa i sta sad, hocemo stat ovdje?
Autoput moramo zavrsit na ovaj ili onaj nacin i uvezat se sa Evropom, ionako smo crna rupa.
Odakle nam novac?
Da se uvalimo do grla u kredite? Da se i dalje nadamo koncesionarima koji se već dvije decenije nikada ne ukazaše?
U isto vrijeme, za održavanje ostatka mreže magistralnih puteva,godišnje se uspije skupiti tek nekih 30 miliona godišnje, tek pola procenta iznosa kojeg bi trebali potrošiti za dovršenje ovog jednog, jedinog autoputa.
O nekim novim brzim cestama, zaobilaznicama, boljem gradskom prevozu u našim gradovima, udobnim željeznicama .... ne možemo ni sanjati, jer novca nema.
Gdje je tu logika?
-
- Posts: 6701
- Joined: 17/02/2005 07:57
#254 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Za te 3,5 milijarde zadužit ćemo se kako god..
Izbor je jedino da li će otići u izgradnju nečega što će služiti i budućim generacijama ili će otići u guzice najvećeg birokratskog aparata u Evropi kao što se trenutno dešava...
Izbor je jedino da li će otići u izgradnju nečega što će služiti i budućim generacijama ili će otići u guzice najvećeg birokratskog aparata u Evropi kao što se trenutno dešava...
-
- Posts: 14873
- Joined: 20/12/2006 16:59
#255 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
bravoneki wrote:Za te 3,5 milijarde zadužit ćemo se kako god..
Izbor je jedino da li će otići u izgradnju nečega što će služiti i budućim generacijama ili će otići u guzice najvećeg birokratskog aparata u Evropi kao što se trenutno dešava...
a ovako smo domaćim firmama dali reference eno i Hering gradi u Makedoniji
Ovo je poenta
U sridu
Dosta demagogije
- karanana
- Posts: 47263
- Joined: 26/02/2004 00:00
#256 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
smijesno se raspravljati o tome treba li nam autoput ili ne i treba li i u dug uci da se napravi.
ako ces kukati zbog ovog zaduzenja onda ti zaista nemas drugih problema.
samo nek je kontrirat.
covjece, na 10ak kilometara dionice visoko-kakanj, sjecam se da je godisnje ginulo 10ak ljudi jer se pohase a ona ravnica pa preticu ko ludi. ne znam da je bio ijedan smrtni slucaj na autoputu otkako je napravljen. znam da je onaj pijani debil ubio zenu jer je usao u pogresan smjer i to je to.
ako ces kukati zbog ovog zaduzenja onda ti zaista nemas drugih problema.
samo nek je kontrirat.
covjece, na 10ak kilometara dionice visoko-kakanj, sjecam se da je godisnje ginulo 10ak ljudi jer se pohase a ona ravnica pa preticu ko ludi. ne znam da je bio ijedan smrtni slucaj na autoputu otkako je napravljen. znam da je onaj pijani debil ubio zenu jer je usao u pogresan smjer i to je to.
-
- Posts: 18920
- Joined: 14/08/2008 13:42
- Location: Životinjska farma
#257 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kolika je uopće naša kreditna sposobnost za ovu svrhu?Drvosjeca iz Dejcica wrote:A ti misliš da se pare skupe na kamaru pa se onda gradi? Niko tako ne gradi autoputeve po Evropi, mora tu biti nekog zaduženja. U 2014. je naplata autecestarine porasla za gotovo 11% u odnosu na 2013. i mislim da će se taj trend nastaviti i u 2015. Tih 30 miliona godišnje je za nas k'o kuća veliko i smatram da se A1 treba nastaviti graditi u etapama od po 10-15 i više kilometara. Jebiga, mic po mic mi izgradismo koliko km autoputa, 70km?VjecitiStudent wrote:Da bi se završio ostatak autoputa, preostalih 220+ km, potrebno je između 3 i 3,5 milijardi Eura. I to je konzervativna procjena.OldMayor wrote:@vjeciti de ohani malo jbmu, svako malo izlazis sa nekakvim podacima i ljudi ti argumentovano odgovre, usutis se i ona jovo nanovo.
I ne razumijem te nikako, jbt zavrsili smo gotovo 30% autoputa i sta sad, hocemo stat ovdje?
Autoput moramo zavrsit na ovaj ili onaj nacin i uvezat se sa Evropom, ionako smo crna rupa.
Odakle nam novac?
Da se uvalimo do grla u kredite? Da se i dalje nadamo koncesionarima koji se već dvije decenije nikada ne ukazaše?
U isto vrijeme, za održavanje ostatka mreže magistralnih puteva,godišnje se uspije skupiti tek nekih 30 miliona godišnje, tek pola procenta iznosa kojeg bi trebali potrošiti za dovršenje ovog jednog, jedinog autoputa.
O nekim novim brzim cestama, zaobilaznicama, boljem gradskom prevozu u našim gradovima, udobnim željeznicama .... ne možemo ni sanjati, jer novca nema.
Gdje je tu logika?
Godišnji prihod od cestarine je 24 miliona, dodatnih 60 miliona se još ubere iz akcize na gorivo (dvostruko više no što se godišnje potroši na održavanje svih ostalih magistralnih puteva), godišnji rashod uprave za autoceste je trenutno 14 miliona.
Viškom kojeg trenutno ostvaruju Autoceste, oko 70 miliona km, otplata do sada uzetih kredita za ovo što je do sada izgrađeno će trajati barem sljedećih 20 godina.
Kako platiti gradnju preostalih 230km?
U budžetima prostora nema, kreditima MMF-a se rupe krpaju, koje također ko zna kako ćemo vraćati.
Alternativa je dodatno poskupljenje goriva.
Da li smo u ovakvoj situaciji spremni da gorivo poskupi barem 0,20 pf po litru za nove kilometre autoceste (pod uslovom da nam neko hoće dati tri milijarde eura kredita), uz obavezna poskupljenja mnogih drugih proizvoda direktno ovisnih od cijene goriva?
Imamo li mi kao društvo bilo kakve druge prioritete osim koridora Vc?
-
- Posts: 1084
- Joined: 15/12/2011 15:25
#258 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Zar ne postoji druga diskusija o isplativosti autocesti?
Opet se ovdje mućka sa činjenicama, naravno da bi se opravdavalo nečiji lični rat protiv autocesti.
Od sadašnjeg nivoa prihoda (cestarine i akcize) pokriveno je financiranje 145km 5c koridora i 84km je predviđeno da ide pod koncesiju (46km u rs gdje se vode pregovori sa odabranim koncesionarom). Znači preostaje 101 km - odnosno 83km (jer promjenom trase od Konjica do Mostara će se uštedjeti i km i para) koridora da se financira naravno ako slušaš jednog studenta (odnosno prof. Lindov-a) to je nepotrebno raditi. Za njega je bolje zadužiti se kod Imf da bi elita (političari) imali šta jesti (jadnici) nego za izgradnju autoceste koje donosi razvoj, poboljšava transport, daje radna mjesta za domaću radnu snagu, i na kraju donosi prihod. I pored toga što te krediti trebaš platiti te pare većinom ostaju u BiH zbog toga što naši ljudi ga grade i kada je izgrađen će da koriste i zarađuju jer ne može neko nakrcati na kamion i odnijeti. Ovu dilema se pravi u svim zemljama svijeta a BiH na razliku od svih ostalih zemalja (pogotovo Evropskih) ubjedljivo najmanje sredstava izdvajamo za autoceste i ceste i pored toga što smo krenula sa apsolutne nule kada je u pitanju autoceste. Isplativost je najveća farsa koju prodaju neke ograničene osobe pogotovo kada za njih jedina računica je naplata cestarine.
Drugo mućkanje je da ako gradimo autoceste neće biti para za ostale ceste. Zato postoji JP Ceste koja se ne financira iz istih prihoda kao JP Autoceste. JP Ceste nakon skoro dvadeset godina obnavljanja i malih korekcija postojećih cesti su započeli (obezbjedili) sredstva nekoliko velikih projekata.
Opet se ovdje mućka sa činjenicama, naravno da bi se opravdavalo nečiji lični rat protiv autocesti.
Od sadašnjeg nivoa prihoda (cestarine i akcize) pokriveno je financiranje 145km 5c koridora i 84km je predviđeno da ide pod koncesiju (46km u rs gdje se vode pregovori sa odabranim koncesionarom). Znači preostaje 101 km - odnosno 83km (jer promjenom trase od Konjica do Mostara će se uštedjeti i km i para) koridora da se financira naravno ako slušaš jednog studenta (odnosno prof. Lindov-a) to je nepotrebno raditi. Za njega je bolje zadužiti se kod Imf da bi elita (političari) imali šta jesti (jadnici) nego za izgradnju autoceste koje donosi razvoj, poboljšava transport, daje radna mjesta za domaću radnu snagu, i na kraju donosi prihod. I pored toga što te krediti trebaš platiti te pare većinom ostaju u BiH zbog toga što naši ljudi ga grade i kada je izgrađen će da koriste i zarađuju jer ne može neko nakrcati na kamion i odnijeti. Ovu dilema se pravi u svim zemljama svijeta a BiH na razliku od svih ostalih zemalja (pogotovo Evropskih) ubjedljivo najmanje sredstava izdvajamo za autoceste i ceste i pored toga što smo krenula sa apsolutne nule kada je u pitanju autoceste. Isplativost je najveća farsa koju prodaju neke ograničene osobe pogotovo kada za njih jedina računica je naplata cestarine.
Drugo mućkanje je da ako gradimo autoceste neće biti para za ostale ceste. Zato postoji JP Ceste koja se ne financira iz istih prihoda kao JP Autoceste. JP Ceste nakon skoro dvadeset godina obnavljanja i malih korekcija postojećih cesti su započeli (obezbjedili) sredstva nekoliko velikih projekata.
- ultima_palabra
- Posts: 55690
- Joined: 15/12/2008 16:53
#259 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Za birokratiju ćemo se zadužiti svakako, jedino je pitanje da li će autoput ući u računicu ili ne
-
- Posts: 7577
- Joined: 19/09/2011 09:03
#260 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa gle, da svi mi nećemo preko svojih leđa platiti tvoju želju za autoputem ne bih ja imao ništa protiv. No, ovdje se radi o definitivno nedomaćinskom odnosu prema ulaganjima - ponovo sasvim jednostavo pitanje: zašto se Hrvatima, kao izrazito turističkoj zemlji, i dalje ne isplati autoput!? Po svoj logici, oni bi trebali da ga lagano otplaćuju, a to ne rade. Gdje smo onda mi!? Naročito ako se uzme u obzir da je preostali dio autoputa, od Tarčina do Mostara vraški skup.Better Man wrote:Ako tebi ne treba autoput, onda ti lijepo sjedi kući. Meni je potreban da mogu brzo i bezbjedno da stignem ne samo do Sarajeva ili Zenice, već i do npr. Zagreba ili jadrana preko Mostara. A to treba i drugima kao i Evropljanima, koji će sve više koristiti našu zemlju za tranzit i ostavljati nama lovu za putarinu, a sigurno će svratiti bilo u Sarajevo, bilo u Mostar itd. i potrošiti novac.VjecitiStudent wrote:Da bi se završio ostatak autoputa, preostalih 220+ km, potrebno je između 3 i 3,5 milijardi Eura. I to je konzervativna procjena.
Odakle nam novac?
Da se uvalimo do grla u kredite? Da se i dalje nadamo koncesionarima koji se već dvije decenije nikada ne ukazaše?...
Gdje je tu logika?
Zar nije bolje uraditi taj dio kao brzu cestu?
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#261 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nije bolje.
Naravno da nije bolje. Glupost je i porediti.
PS.
3 milijarde EUR je sica.
Naravno da nije bolje. Glupost je i porediti.
PS.
3 milijarde EUR je sica.
-
- Posts: 7577
- Joined: 19/09/2011 09:03
#262 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kao neko ko je agresivan u svojim nastupima prema neistomišljenicima (i ponekad bezobrazan sa kvalifikacijama da su tuđi komentari glupi) čudo je kakve ti gluposti možeš valjati.tec wrote:Opet se ovdje mućka sa činjenicama, naravno da bi se opravdavalo nečiji lični rat protiv autocesti.
Od sadašnjeg nivoa prihoda (cestarine i akcize) pokriveno je financiranje 145km 5c koridora i 84km je predviđeno da ide pod koncesiju (46km u rs gdje se vode pregovori sa odabranim koncesionarom). Znači preostaje 101 km - odnosno 83km (jer promjenom trase od Konjica do Mostara će se uštedjeti i km i para) koridora da se financira naravno ako slušaš jednog studenta (odnosno prof. Lindov-a) to je nepotrebno raditi. Za njega je bolje zadužiti se kod Imf da bi elita (političari) imali šta jesti (jadnici) nego za izgradnju autoceste koje donosi razvoj, poboljšava transport, daje radna mjesta za domaću radnu snagu, i na kraju donosi prihod....
Sinko, ko god da dođe na vlast, izdvajanja za administraciju OSTAJU - eventualno se mogu uraditi kresanja budžeta, ali NIKAKO se ne radi o pitanju ili-ili: ili plaćati administraciju ili graditi autoput. Velika većina sredstava će se ionako trošiti na plate (političarima, profesorima, doktorima i svima koji su na budžetu), vozni park i sve ostalo što ide. Čisto sumnjam da se sadašnja izdvajanja na administraciju mogu smanjiti za više od 30%, a ponavljam - ko god da bude na vlasti u narednim decenijama čisto sumnjam da će uraditi više od 10-15%.
Sljedeće: budžet FBiH je u samom startu U MINUSU 700 MILIONA KM, a velika zasluga u svemu tome jesu velike rate koje dolaze na naplatu. Dakle, tamam da dođe Einstein na mjesto premijera mora se zadužiti. To znači dalje da će rate na naplati biti još veće (ako se ne uradi nešto na porastu BDP-a, čime će se prihodovna strana budžeta povećati), a to opet znači da ćemo se još više zaduživati samo da servisiramo POSTOJEĆE dugove. Ne moram ni reći šta će se dogoditi ako bi se zadužili još 2-3 milijarde - kakve bi to tek onda rate bile. Dobro, možemo povećati akcize na gorivo, al jesi li ti prvi spreman plaćati gorivo 0.5 KM više i tako narednih 20-30 godina. Također, kao posljedica toga, cijene svega ostalog bi otišle u tačku. Pa 80% stanovništva kuka na svako malo povećanje struje, grijanja i sl, a šta tek reći za gorivo koje bi za sobom povuklo skok svega!?
Treće, možda i najvažnije - ono što Vječiti i ja povlačimo, jeste pitanje ALTERNATIVE autoputevima. Dakle, zašto ne BRZA CESTA? Puno jeftinija i brže se gradi. A dovoljno dobra (po meni). Zašto ultimativno postavljati pitanje: autoput ili ništa!?
- OldMayor
- Posts: 2999
- Joined: 30/10/2013 11:21
#263 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Mreža autocesta i poluautocesta s naplatom iznosi ukupno 1.288,5 km
Dakle gotovo cetiri puta vise nego koliko ce biti citav nas Vc.
Samim tim su se morali vise zaduziti i samim tim normalno da ce biti u vecim govnima sto cemo biti mi.
Stoga, meni je poprilicno glupo porediti nas sa Hrvatskom.
Da, oni imaju turiste, ali turisti zna se gdje idu i koji put koriste, nece se sigurno vozikati po citavoj hrvatskoj. A Hrvatska je relativno mala zemlja sa malim brojem stanovnika.
Ali kad tad oni ce taj autoput otplatiti. Jbt zemlja u obliku banane se tako uvezala. Mi imamo idealan oblik sa zeznutim terenom istina ali eto pola drzave, ali gradovi su nam haos povezani, Krajina sto puta uvezanija sa Hrvatskom nego ostatkom sopstvene drzave...
Dakle gotovo cetiri puta vise nego koliko ce biti citav nas Vc.
Samim tim su se morali vise zaduziti i samim tim normalno da ce biti u vecim govnima sto cemo biti mi.
Stoga, meni je poprilicno glupo porediti nas sa Hrvatskom.
Da, oni imaju turiste, ali turisti zna se gdje idu i koji put koriste, nece se sigurno vozikati po citavoj hrvatskoj. A Hrvatska je relativno mala zemlja sa malim brojem stanovnika.
Ali kad tad oni ce taj autoput otplatiti. Jbt zemlja u obliku banane se tako uvezala. Mi imamo idealan oblik sa zeznutim terenom istina ali eto pola drzave, ali gradovi su nam haos povezani, Krajina sto puta uvezanija sa Hrvatskom nego ostatkom sopstvene drzave...
- karanana
- Posts: 47263
- Joined: 26/02/2004 00:00
#264 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
znaci rjesenje je zaduzivati se samo onoliko koliko je potrebno da pokrije administraciju i ovo malo socijalnih davanja koji cuvaju mir. za razvojne i infrastrukturne projekte nema prostora za zaduzivanje.
- simonese
- Posts: 7025
- Joined: 05/12/2007 08:51
- Location: Holy South
#265 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
to je ta logika budzetlija,meni dobro a ostale ko jebekaranana wrote:znaci rjesenje je zaduzivati se samo onoliko koliko je potrebno da pokrije administraciju i ovo malo socijalnih davanja koji cuvaju mir. za razvojne i infrastrukturne projekte nema prostora za zaduzivanje.
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#266 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
I jos kaze brza cesta isto kao autoput.
-
- Posts: 18920
- Joined: 14/08/2008 13:42
- Location: Životinjska farma
#267 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Hrvatska je izgradnju 1237 km platila 37 milijardi kuna, odnosno 4,8 milijardi Eura.OldMayor wrote:Mreža autocesta i poluautocesta s naplatom iznosi ukupno 1.288,5 km
Dakle gotovo cetiri puta vise nego koliko ce biti citav nas Vc.
Samim tim su se morali vise zaduziti i samim tim normalno da ce biti u vecim govnima sto cemo biti mi.
Stoga, meni je poprilicno glupo porediti nas sa Hrvatskom.
Da, oni imaju turiste, ali turisti zna se gdje idu i koji put koriste, nece se sigurno vozikati po citavoj hrvatskoj. A Hrvatska je relativno mala zemlja sa malim brojem stanovnika.
Ali kad tad oni ce taj autoput otplatiti. Jbt zemlja u obliku banane se tako uvezala. Mi imamo idealan oblik sa zeznutim terenom istina ali eto pola drzave, ali gradovi su nam haos povezani, Krajina sto puta uvezanija sa Hrvatskom nego ostatkom sopstvene drzave...
Mi ćemo izgradnju 329 km koridora Vc, platiti između 3,8 i 4,3 milijarde Eura, i to je konzervativna procjena.
Pri tome GDP Hrvatske je 3x veći nego naš, imaju turizam za čiji je dalji razvoj autoput itekako bitan, imaju i promet i prihod o kojem možemo samo sanjati, čak i kad jednog dana završimo Vc, no autoputevi su ih ipak zavili u crno i natjerali da se debelo preispituju.
Hrvatska ima 1.273 kilometra izgrađenih autocesta. 'To je bilo jedno pijanstvo koje je trajalo godinama. Mi na koncu možemo reći da zbog osam vikenda mi imamo Dalmatinu', rekao je ekonomski analitičar Guste Santini. A Dalmatini treba još najmanje 40 godina da otplati samu sebe.
Računica je jasna. Prema podacima Hrvatskih autocesta troškovi izgradnje svih autocesta od Dalmacije do Slavonije u proteklih 10 godina iznosili su oko 37 milijardi kuna. HAC na godinu zaradi oko milijardu i 300 milijuna. Čistu zaradu treba čekati još 28 godina. 'Mi smo išli izgraditi autocestu kao da će autocesta izgraditi tvornicu. Ne! Nego uvijek tvornica, poduzeće gospodarska aktivnost izgrađuje autocestu', rekao je Ljubo Jurčić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
'Infrastrukturni projekt mora slijediti potrebe, a ne političke preferencije', rekao je Santini. U Hrvatskoj su ipak prevladale političke preferencije. Rentabilne dionice već duže vrijeme ne pokrivaju izgradnju novih kilometara.
http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/dio- ... odina.html
- OldMayor
- Posts: 2999
- Joined: 30/10/2013 11:21
#268 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa zapad je tu gdje jeste jer se ljudi zaduzuju, ulazu, obrcu pare, vracaju dugove, pa se opet zaduzuju i tako ukrug.
Sta mi, sad trebamo tapkati u mjestu i cekati nesto, sta? Pare same nece doci, to treba biti jasno...
Pa? Hrvatska ce za 40 godina barem imati otplacen autoput, a mi? Je li shvatas npr da je samo od rata proslo 20 godina, vrijeme ba brzo leti, a zivot je kratak.
Sta mi, sad trebamo tapkati u mjestu i cekati nesto, sta? Pare same nece doci, to treba biti jasno...
Pa? Hrvatska ce za 40 godina barem imati otplacen autoput, a mi? Je li shvatas npr da je samo od rata proslo 20 godina, vrijeme ba brzo leti, a zivot je kratak.
-
- Posts: 1084
- Joined: 15/12/2011 15:25
#269 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Sinko možeš samo ti meni biti. A agresivno se treba postupati sa glupim ljudima jer nema drugog načina da im se objasni.The BEN10 wrote:Kao neko ko je agresivan u svojim nastupima prema neistomišljenicima (i ponekad bezobrazan sa kvalifikacijama da su tuđi komentari glupi) čudo je kakve ti gluposti možeš valjati.tec wrote:Opet se ovdje mućka sa činjenicama, naravno da bi se opravdavalo nečiji lični rat protiv autocesti.
Od sadašnjeg nivoa prihoda (cestarine i akcize) pokriveno je financiranje 145km 5c koridora i 84km je predviđeno da ide pod koncesiju (46km u rs gdje se vode pregovori sa odabranim koncesionarom). Znači preostaje 101 km - odnosno 83km (jer promjenom trase od Konjica do Mostara će se uštedjeti i km i para) koridora da se financira naravno ako slušaš jednog studenta (odnosno prof. Lindov-a) to je nepotrebno raditi. Za njega je bolje zadužiti se kod Imf da bi elita (političari) imali šta jesti (jadnici) nego za izgradnju autoceste koje donosi razvoj, poboljšava transport, daje radna mjesta za domaću radnu snagu, i na kraju donosi prihod....
Sinko, ko god da dođe na vlast, izdvajanja za administraciju OSTAJU - eventualno se mogu uraditi kresanja budžeta, ali NIKAKO se ne radi o pitanju ili-ili: ili plaćati administraciju ili graditi autoput. Velika većina sredstava će se ionako trošiti na plate (političarima, profesorima, doktorima i svima koji su na budžetu), vozni park i sve ostalo što ide. Čisto sumnjam da se sadašnja izdvajanja na administraciju mogu smanjiti za više od 30%, a ponavljam - ko god da bude na vlasti u narednim decenijama čisto sumnjam da će uraditi više od 10-15%.
Sljedeće: budžet FBiH je u samom startu U MINUSU 700 MILIONA KM, a velika zasluga u svemu tome jesu velike rate koje dolaze na naplatu. Dakle, tamam da dođe Einstein na mjesto premijera mora se zadužiti. To znači dalje da će rate na naplati biti još veće (ako se ne uradi nešto na porastu BDP-a, čime će se prihodovna strana budžeta povećati), a to opet znači da ćemo se još više zaduživati samo da servisiramo POSTOJEĆE dugove. Ne moram ni reći šta će se dogoditi ako bi se zadužili još 2-3 milijarde - kakve bi to tek onda rate bile. Dobro, možemo povećati akcize na gorivo, al jesi li ti prvi spreman plaćati gorivo 0.5 KM više i tako narednih 20-30 godina. Također, kao posljedica toga, cijene svega ostalog bi otišle u tačku. Pa 80% stanovništva kuka na svako malo povećanje struje, grijanja i sl, a šta tek reći za gorivo koje bi za sobom povuklo skok svega!?
Treće, možda i najvažnije - ono što Vječiti i ja povlačimo, jeste pitanje ALTERNATIVE autoputevima. Dakle, zašto ne BRZA CESTA? Puno jeftinija i brže se gradi. A dovoljno dobra (po meni). Zašto ultimativno postavljati pitanje: autoput ili ništa!?
A ti si još jedan od onih koji obožavaju davati lekcije o jabukama i krušakam misleći kako ih to pravi pametnim. Autoceste se NE FINANCIRAJU IZ BUDŽETA, nego imaju svoj izvor prihoda koji se ne odnosi državnu moče zaduživanja.
Cijena brze ceste (pogotovo na dionicama ka Tarčin - Mostar) i autoceste razlika je manja nego što ti očigledno misliš da je i trebaju se financirati iz istih prihoda kao autoceste ali bez mogućnosti cestarine.
To je više nego dovoljan odgovor na tvoj roman.
-
- Posts: 1084
- Joined: 15/12/2011 15:25
#270 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Samo sto kao uvijek preskačeš par stvari od 1237 km 300 je izgradila SFRJ znaci ostaje 937 km i 200 su izgradili koncesionari znaci 737km je koštalo 37 milijardi kuna, odnosno 4,8 milijardi Eura Od kojeg je 33% došlo od kredita iz komercijalnih banaka sa kamatama od 6% i vise posto.VjecitiStudent wrote: Hrvatska je izgradnju 1237 km platila 37 milijardi kuna, odnosno 4,8 milijardi Eura.
Mi ćemo izgradnju 329 km koridora Vc, platiti između 3,8 i 4,3 milijarde Eura, i to je konzervativna procjena.
Pri tome GDP Hrvatske je 3x veći nego naš, imaju turizam za čiji je dalji razvoj autoput itekako bitan, imaju i promet i prihod o kojem možemo samo sanjati, čak i kad jednog dana završimo Vc, no autoputevi su ih ipak zavili u crno i natjerali da se debelo preispituju.
A naših 92,1 izgrađenih i 16,9 u izgradnji to je 109km je (će da) košta €880 mil ili malo više od € 8 mil po km. Jp autoceste trebaju da financiraju ili 101 km ili 83 km preostale trase koja će koštati od 1,8 milijardi do 1,5 milijardi Eura. Ako hoćeš €2,7 milijardi do €2,4 milijardi plus €450/500 miliona od na teret koncesionara u federaciji plus ono što će koštati koncesionara u rs.
-
- Posts: 7577
- Joined: 19/09/2011 09:03
#271 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Epitetima glup i sl si naučio oslovljavati kod kuće!? Reče li ti iko u životu da je to primitivno!? Znaš, džaba nekima decenije života kad ni najosnovnije odlike kulture nisu stekli.tec wrote:Sinko možeš samo ti meni biti. A agresivno se treba postupati sa glupim ljudima jer nema drugog načina da im se objasni. A ti si još jedan od onih koji obožavaju davati lekcije o jabukama i krušakam misleći kako ih to pravi pametnim.
U čemu je razlika ako se zaduži državna firma ili država!?tec wrote: Autoceste se NE FINANCIRAJU IZ BUDŽETA, nego imaju svoj izvor prihoda koji se ne odnosi državnu moče zaduživanja.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/veli ... 84399.aspx
Neko mora vraćati rate kredita. A iz samog prometa nije dovoljno namaknuti otplatu kredita - barem to ne uspijeva Hrvatima koji su se uzdali u turiste od kojih žive. Tamam da naše ceste preuzmu sve hrvatske turiste (što se nikad neće dogoditi), opet bi naše mnogo skuplje ceste bile neisplative..."Moramo biti iskreni i reći da su autoceste u Hrvatskoj neisplative, dakle kao posao jer nemaju dovoljnu količinu prometa. Hoće li se to u budućnosti nešto promijeniti? Možda za 15, 20 godina, ali mi upravo zato idemo s tom formulom da u budućnosti, ako porast prometa bude veći, da i država zapravo dijeli dio tog kolača", naveo je između ostalog ministar u intervjuu za Index.
Ko će vraćati kredite!?
O ovome bih i želio da se diskutuje, ako je moguće bez primitivnih doskočica.tec wrote:Cijena brze ceste (pogotovo na dionicama ka Tarčin - Mostar) i autoceste razlika je manja nego što ti očigledno misliš da je i trebaju se financirati iz istih prihoda kao autoceste ali bez mogućnosti cestarine.
-
- Posts: 6701
- Joined: 17/02/2005 07:57
#272 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Jbt... Dva tri lika na forumu nikako da shvate da se autoputevi ne grade radi naplate prometa
- OldMayor
- Posts: 2999
- Joined: 30/10/2013 11:21
#273 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
I sto je najsmjesnije zagovaraju nekakvu brzu cestu, isto kao da je cesta besplatna, ono sama ce se napravit...a na toj brzoj cesti putarinu mozes zaboraviti naravno...neki wrote:Jbt... Dva tri lika na forumu nikako da shvate da se autoputevi ne grade radi naplate prometa
- karanana
- Posts: 47263
- Joined: 26/02/2004 00:00
#274 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
sta znaci brza cesta? mjesto dvije tube ce biti jedna? ok tu ima nekih usteda. ali opet ce se kopati tuneli i za brzu cestu. neces pravit brzu cestu na trasi sadasnjeg m17 uzbrdo-nizbrdo. i onda je ta neka usteda smijesna jer nemas naplatu.
- madner
- Posts: 56763
- Joined: 09/08/2004 16:35
#275 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pitanje za Hrvate nije koliko naplate od putarine, nego koliko vise turista dodje zbog autoceste.