Analizirajuci Vaš naziv, postavlja se pitanje da li je isti opravdan, posebno termin "javni". Čitam na Vašoj web stranici (http://www.viksa.ba/politikaqs.html) dokument pod nazivom "politika kvalitete" i na moje opšte iznenađenje da isti uopšte postoji, jasno se zaključuje nakon par procitanih redaka, da je to prazno slovo na papiru!
Uzet cu za primjer samo jednu, stavku koju citiram u potpunosti - br.3:
"Naš prirodni i stalni zadatak je odgovoran odnos prema prirodnim resursima, s naglaskom na zaštitu okoliša i zdravlja ljudi."
Kako težak i odgovoran zadatak! Da li je ovo baš ovako??? Napisat cu svoj personalni stav za koji se nadam da ce biti barem s pažnjom procitan.
Ukoliko se makar turisticki prosetate padinskim ulicama olimpiskog grada Sarajeva (Breka, Panjina kula,Grdonj,Kromolj,Bistrik i dr), jasno cete uvidjet da na mnogo mjesta imate ogromna pucanja cijevi koje sluze za dostavu vode ka stanovnistvu.
Kao rezultat toga imate bezbroj negativnih posljedica koje nikako nisu u skladu s spomenutom stavkom br.3, dozvolite da navedem neke:
- mnogim ljudima su temelji kuca i prizemni spratovi poplavljeni,
- dolazi do direktne erozije tla sto dovodi do propadanja ionako losih ulica uslijed urusavanja,
- enormni gubici vode,
- stanovnistvu dostavljate izrazito nekvalitetnu vodu sa visokom stopom hlora (da smo u Americi, mnogo puta bi bili tuženi za ovo) koja, vijeme ce pokazati, ce ostaviti traga po zravlje ljudi,
- u zimskom periodu poplavljene ulice lede, posljedice poznate.
Kad sve podvucem, sasvim je jasno ko na kraju placa ceh - krajnji potrosaci!
Mi smo ti koji ujutro nemamo vode (oni koji ranije idu na posao, siguran sam da se mnogi umivaju kao u ratu - poljevanjem, da ne spominjem one koji zive u visekatnim zgradama). Nama se naplacuje cak i vazduh iz cijevi (ono sustanje cijevu ujutro dok jedno pola sata "dolazi voda" dovodi do okretanja kazalje na vodomjeru, a samim tim i do povecanja fakture). Onda se pitam da li je to posteno i da li je opravdana plata ljudi koji su odgovorni za ovo??? Naravno da jeste opravdana kada mu druge institucije nisu odredile organe nadzora, sankcije, odgovornosi, polaganja racuna za rezultate i dr.
U skladu s prethodno napisanim, molim vas da napravite kvalitetnu strategiju sanacije i rjesavanja vodosnadbijevanja glavnog grada Bosne i Hercegovine, zemlje koja je po pogatstvu vode na drugom mjestu u Evropi (iza Finske), zemlje na koju se po nekim studijama (nadati se), nikad nece biti baceno nuklearno ili hemijsko oruzje (zbog raspolozive kolicine vode), grada koji ima toliko javnih cesmi sa pitkom vodom (prvi u evropi,više od Istanbula), zemlje u kojoj ljudi auta i basce peru/zaljevaju pitkom vodom...
Strategiju koja ce za cilj imati da na kvalitetan način i dugorocno, sanira krizne instalacionovodosnadbjevne ulice grada (umjesto dosadasnjih bezuspijesnih "sanacija"), a sve s ciljem da se riješe bespotrebni i suludi gubitci vode.
Mi gradjani obecavamo da cemo se Bogu na ovom daru zahvaliti tako sto cemo kupovati iskljucivo domacu vodu, umjesto uvoznog nekvalitetnog smeca, te samim tim umnogome pomoci cjelokupnom lancu institucija koju ucestvuju u ovom.
Takodjer, bilo bi dobro da za sljedecu godinu planirate strategijsku izgradnju catrnji (na geografski odgovarajucim padinskim obroncima grada) za prikupljanje vode! Upoznati ste s cinjenicom da smo izuzetno bogati kisnim/snjijeznim padavinama u odredjenim periodima godine, a koje ce imati za cilj da vrse prikupljanje vode u periodu obilnih padavina. Tu vodu, siguran sam, kroz prirodne/fabricke sisteme filtracije mozete koristiti za dopunu rezervoara za snadbijevanje grada pitkom vodom (uostalom, to je provjeren sistem koji ljudi vec stoljecima koriste) kada su prirdni izvori oslabljeni. Na kraju krajeva, tu vodu mozete koristiti u vatrogasne svrhe, pranje ulica ili jos bolje, uvesti tokom ljeta i proljeca sezonu pod nazivom "zaljevajmo baštu" koja ce biti namjenjena da gradjanstvo u terminu od 16-18h koristi za zaljevanje usjeva (umjesto pitke vode).
Odlicno bi bilo da ste u kordinaciji sa institucijama koje su nadležne za sanaciju gradskih ulica. Dozvolite da napomenem da je ove godine ulica Breka totalno renovirana (skinut stari asfalt i postavljen novi), zasto to niste iskoristili (jer je svakako bilo dizanje svega) i uradili rekonstrukciju tog dijela vodomreže, te tim dzentlmenskim potezom rijesili taj dio grada za sljedecih xx godina. Telecom je to iskoristio i postavio optiku! Dozvolite jos da kazem i ovo:u istoj toj ulici, cijelo ljeto voda je tekla i curila na dva mjesta (u ogromnim kolicinama), 9 mjeseci je trebalo da dodjete i to sanirate nakon hiljadu poziva. Dozvilite mi da najavim i to (upucujem apel i svima koji ovo citaju) da cu sljedeci put kad primjetim plavljenje ceste s vodom, prvo obavjestiti monopol fizicke prinude (policiju) a zatim vama prijaviti kvar. Onda se nadam da cete azurnije reagirati, onda se nadam da ce nadzorni organi koji za svoj posao primaju platu revnosije reagovati, i onda se nadam da ce i ostali vasi uposlenici ozbiljnije shvatati svoj posao.
Kako bi rijesili navedeno, predlazem da uvedete minimalnu platu i dodatak po ucinku, pa ce oni koji zele da rade imati sansu da zarade i vise u odnosu na one koji su sigurni u platu, pa se i ne trude toliko... Ako se nekad odlucite i informatizirati, sugeriram da uvedete call centar sa statistikama primljenih poziva, pa cete u odnosu na broj razlicitih poziva primljenih za neki kvar, moci odrediti neke prioritete, mjeriti efikasnost i dr. Pozeljno bi bilo da imate i neki 0800 broj za zalbe,reklamacije i dr na koji se mogu prijaviti neljubazni uposlenici.
I molim vas, da kada budete rupe od kopanja sanirali, uradite to kvalitetno da vas ljudi ujutro ne spominju po losem, jer odose nam svima krajnice i kugle na autima, objasnite i da se sahtovi postavljaju u visini razine asfalta, a ne da bude rupa u koju ce cuko moze sakriti. Objasnite i komisiji za prijem sanacionih radova, da ukoliko za neku sanaciju prime nekoliko negativnih poziva od gradjana, uslijedit ce neka vrsta destimulacije...pitam se na kraju postoji li ikako ovaj termin kod vas... Kako bi bilo dobro da vas obicno pucanstvo moze tuziti, kako bi bilo dobro da sud tuzbe manje od 2500KM ne mora rjesavati po 3 godine...ali doci ce i to ako Bog da, imamo mi pametnih ljudi, ogrijat ce nas sunce ako Bog da.
Do tada, molim da obratite paznju na sljedece:
http://www.youtube.com/watch?v=6k6xj5kRGEM
http://www.youtube.com/watch?v=bxPswZm-nq8
S postovanjem,
primorani korisnik usluga koji voli svoju zemlju i svoj grad...
p.s.
siguran sam da, ukoliko bi ove mjere implementirali, postali bi u pravom smislu rijeci "narodni" snadbjevac vode koji, iako naplacije ono sto nam je Bog svima dao gratis, ne bi bio ovoliko omrazen, vec naprotiv...


