Bušman wrote: ↑30/01/2020 07:08Ovako to recimo rade u ozbiljnim institucijama:Snake Eyes wrote: ↑30/01/2020 06:44 Studenti na odsjeku RI realno bi trebali imati samo elementarnu matematiku (uvod u matematiku), i nije mi jasno što se ovo ne tiče teme?! Pa upravo to je još jedan apsurd našeg obrazovanja ETF-a a i drugih školskih ustanova.
http://www.cs.ox.ac.uk/files/8606/CourseStructure2018.pdf (Oxford Computer Science)
I recimo sta rade na matematikama: http://www.cs.ox.ac.uk/teaching/courses/2019-2020/ContMath/
Svakako je ovo dobro stivo za citanje. Naravno, ako neko zeli da pravi web aplikacije u React-u ne treba mu nista od ovoga. Ali realno mu ne treba ni CS studij. Problem, da se vratimo na temu konacno, je sto neko na CS studiju predaje crtanje u photoshopu i 3ds maxu i uci ih "sta je lijepo".
Hvala puno na konkretnim primjerima kako se neke oblasti obrađuju na univerzitetima "na zapadu". Najviše mi se sviđa ovaj primjer ispita iz Računarske Grafike na Univerzitetu u Bernu:Bušman wrote: ↑30/01/2020 08:26Primjer ispita iz Linearne algebre na MIT-u:megaribi1 wrote: ↑30/01/2020 07:50 To sam već ranije čitao i sviđa mi se. Ne traže od studenata računarstva da pješice računaju neodređene integrale ili uče teoreme o konvergenciji, nego primjenjive numeričke metode koje se mogu isprogramirati. Slično se moglo uraditi i na ETF, kada je otišla Almasa Odžak, jer nije više htjela da drži LAG, da se pitanje nastavnika na tom predmetu i Selmine norme riješi tako što bi ona držala bar jednu liniju tog predmeta. Pa računarska grafika počiva na matricama i analitičkoj geometriji. Da sam u njenoj poziciji, (nisam: držim oko 400 časova godišnje na Univerzitetu od kojih mi se direktno računa u nastavničko opterećenje 155) ja bih pristao na takvu varijantu.
https://web.mit.edu/18.06/www/Fall17/1806/exams/final.pdf
Primjer ispita iz Multivariable Calculusa na MIT-u:
https://ocw.mit.edu/courses/mathematics/18-02sc-multivariable-calculus-fall-2010/final-exam-1/final-exam/MIT18_02SC_finalexam.pdf
Primjer ispita iz Uvoda u računarsku grafiku na Univerzitetu u Bernu:
http://cgg-zwicker.inf.unibe.ch/teaching/previous-courses/hs-08/computergrafik/final_spring08.pdf
Primjer ispita iz Formal Logic na Univerzitetu West Michigan:
http://homepages.wmich.edu/~baldner/flt3f19answers.pdf
Primjer ispita iz Uvoda u vjerovatnocu i statistiku na MIT-u:
https://ocw.mit.edu/courses/mathematics/18-05-introduction-to-probability-and-statistics-spring-2014/exams/MIT18_05S14_Exam_Final.pdf
http://cgg-zwicker.inf.unibe.ch/teaching/previous-courses/hs-08/computergrafik/final_spring08.pdf
Pokazuje šta bismo zaista trebali raditi, po nekim svjetskim standardima, na kursu računarske grafike. Želim reći da bismo se itekako mogli ugledati barem na planove i programe stranih univerziteta, ali postoji ogromni problem nedostatka zaista sposobnog kadra da iznese ovakvu materiju.
Želim se isto tako osvrnuti na ono što hrasno i Bušman ovdje spominju. Slažem se da bi RI trebao biti CS odsjek gdje će se raditi zaista KOMPJUTERSKE NAUKE. To zahtjeva da ima DOSTA matematike, i naravno takav odsjek ne bi trebao spasti na sami development i da se razvijaju aplikacije i 3D modeli. Ali isto tako moram naglasiti da trenutačno imate neke matematičke kurseve koji bi se sigurno mogli više približiti računarskim naukama za RI nego što su to sada. Znači, ne bi trebalo da ne bude nikako matematike, daleko daleko od toga, ali ne bi isto tako ta matematika trebala da se drži kao da je PMF - Matematika u pitanju. Nije polje Računarstva i Informatike izučavanje matematike zbog matematike, već korištenje matematike kao alata za dalje oblasti.
Iskreno profesore, mislim da su studenti SRETNI što profesorica Rizvić nije došla na Linearnu Algebru i Geometriju. Nakon ovogodišnje izjave na prvom predavanju iz Računarske Geometrije da je, parafraziram, "vidjela na anketama da su studenti tražili više matematike na predmetu, ali ona to neće ubaciti," je očito da profesorica bježi od matematike kao sam đavo od krsta (da napomenem, ne tvrdim da je profesorica Rizvić đavo). Takav profesor, posebno pored dva predmeta koja već loše drži, ne bi smio da drži tako bitan predmet za cijeli studij Računarstva i Informatike. Ovaj predmet koji ona drži nije za naziva "Računarska Grafika" na Elektrotehničkom fakultetu, već "Grafički Dizajn" ili neka vrsta modeliranja za dizajn na Američkom Univerzitetu ili Akademiji primijenjenih umjetnosti.megaribi1 wrote: ↑30/01/2020 07:50To sam već ranije čitao i sviđa mi se. Ne traže od studenata računarstva da pješice računaju neodređene integrale ili uče teoreme o konvergenciji, nego primjenjive numeričke metode koje se mogu isprogramirati. Slično se moglo uraditi i na ETF, kada je otišla Almasa Odžak, jer nije više htjela da drži LAG, da se pitanje nastavnika na tom predmetu i Selmine norme riješi tako što bi ona držala bar jednu liniju tog predmeta. Pa računarska grafika počiva na matricama i analitičkoj geometriji. Da sam u njenoj poziciji, (nisam: držim oko 400 časova godišnje na Univerzitetu od kojih mi se direktno računa u nastavničko opterećenje 155) ja bih pristao na takvu varijantu.Bušman wrote: ↑30/01/2020 07:08Ovako to recimo rade u ozbiljnim institucijama:Snake Eyes wrote: ↑30/01/2020 06:44 Studenti na odsjeku RI realno bi trebali imati samo elementarnu matematiku (uvod u matematiku), i nije mi jasno što se ovo ne tiče teme?! Pa upravo to je još jedan apsurd našeg obrazovanja ETF-a a i drugih školskih ustanova.
http://www.cs.ox.ac.uk/files/8606/CourseStructure2018.pdf (Oxford Computer Science)
I recimo sta rade na matematikama: http://www.cs.ox.ac.uk/teaching/courses/2019-2020/ContMath/
A želim usput da vam svima pokažem koliko su ustvari one "laboratorije" (1-08 i 1-18) na našem fakultetu dostupne studentima.
Prvo pogledajte post do kojeg ćete link naći na pastebinu:
pastebin.com/5BRVrkD4
Naravno, profesorica uporno koristi prostorije Elektrotehničkog fakulteta (ovdje 1-18) za svoje "Udruženje za digitalizaciju kulturne baštine DIGI.BA", čak i nakon činjenice da je prozvana za iskorištavanje pozicije na Elektrotehničkom fakultetu zarad lične koristi.
A pogledajmo, po rasporedima, koliko su studenti imali dodijeljenih časova na predmetima u tim istim prostorijama (zapamtite, 1-08 i 1-18).
Rasporede možete naći na c2.etf.unsa.ba, a ove koje ćemo mi spomenuti, na linkovima:
https://c2.etf.unsa.ba/mod/forum/discuss.php?d=2507 (Zimski semestar, 2019/2020)
https://c2.etf.unsa.ba/mod/forum/discuss.php?d=2000 (Ljetni semestar, 2018/2019)
https://c2.etf.unsa.ba/mod/forum/discuss.php?d=1956 (Zimski semestar, 2018/2019)
https://c2.etf.unsa.ba/mod/forum/discuss.php?d=1896 (Ljetni semestar, 2017/2018)
https://c2.etf.unsa.ba/mod/forum/discuss.php?d=1860 (Zimski semestar, 2017/2018)
A možemo ići i dalje, vidjet ćemo isto...
Ni na jednom od ovih rasporeda za studente nisu navedene "laboratorije" 1-08 i 1-18. Ovo znači da se nikad, iz izloženih činjenica već 2.5 godine, nije održavala redovna nastava za studente na predmetima u ovim laboratorijama! Naravno, primat nad laboratorijama, očito, ima udruženje DIGI.BA, koje, da naglasim, ne krivim za to, ljudi rade ono što im je zacrtano u misiji udruženja, ali profesorica Rizvić griješi što ovako postupa sa prostornim resursima fakulteta (kojih je tako i onako već malo za ovaj broj studenata).
Isto tako moram naglasiti da profesorica možda jeste stručnjak (neću u to zalaziti, ali imam i o tome svoje mišljenje), ali naučnik, barem u oblasti elektrotehnike, zaista nije, jer njeni projekti nisu naučni radovi koji doprinose unapređenju neke oblasti u elektrotehnici. Možda jeste naučnik u oblastima vezano za kulturno-historijsko naslijeđe, ali ovo nisu načini da se naučno promoviše Elektrotehnički fakultet. Da ne govorim što za svoje (da li lične ili za udruženja neka, ne interesuje me) projekte koji nisu čak ni od Elektrotehničkog fakulteta, koristi resurse ETF-a, a to vidimo i na sljedećim primjerima:
http://h.etf.unsa.ba/bosnjacki-institut/
http://h.etf.unsa.ba/romanheritage/ (projekat DIGI.BA)
http://h.etf.unsa.ba/disident/ (te kakav je naučno-istraživački rad iz ovoga proizašao: http://h.etf.unsa.ba/disident/?cat=14 , ovo sigurno nije elektrotehnika)
http://h.etf.unsa.ba/butmir/index.html (projekat SSST-a na ETF serverima)
http://h.etf.unsa.ba/crkva-sv-trojice/project.htm (projekat SSST-a na ETF serverima)
http://h.etf.unsa.ba/svrzina-kuca/
Drugim riječima, serverski resursi ETF-a se koriste kao privatni server...
Da ne govorim da je do mene došla informacija da je dotična profesorica izjavila da je na Elektrotehničkom fakultetu, parafraziram, "drže samo projekti." Profesor da bi ispunio svoju radnu normu mora da drži NASTAVU (onako kako je propisano zakonom) jer je njegov glavni zadatak i njegova bit tu da prenese znanje na buduće generacije. Ne interesuje nas studente ko, kako, i koliko projekata radi (da je profesorica potpisana na dosta njih, jeste), već nas interesuje ko i kako nam održava nastavu i šta nam tačno to omogućava sa svojim radom i koje nam resurse nudi da napredujemo.
Ovim putem pozivam bilo koga ko je zadužen za to, a pretpostavljam da je to uprava Elektrotehničkog fakulteta, da vrati "okupirane" prostorije u vlasništvo ETF-a i omogući studentima da iste koriste za svrhe studiranja.
PRESTANITE MISLITI DA SU STUDENTI GLUPI! DOSTA NAM JE!