tranquil wrote:
Za početak, pozitivne konsekvence po dijete ne postoje, ili su minorne, a trebale bi postojati. Što se tiče negativnih, kao što je wewa već rekla, radi se o totalnom traćenju učeničkog vremena, a usput se time stvaraju nekreativni klimogavci.
U pravu si u tome da je ovo "samo jedna DZ". Ali ono šta ovaj slučaj razotkriva je to da ljudi kojima je povjerena edukacija djece veze nemaju o tome. Škola nema računara, ok, tako je kako je. Ali onda su, u nedostatku računara, pribjegli rješenju koje iziskuje najmanje napora s njihove strane, i koje istovremeno najmanje doprinosi edukaciji djece, a to je crtanje ilustracije iz udžbenika.
Zamisli da djeca za zadaću iz maternjeg jezika crtaju one ilustracije iz čitanke koje budu uz priče ili pjesme. Dok to crtanje može minorno pomoći u razumijevanju pročitanog, kako to tačno može pomoći pismenosti? Zar nije pristup "crtanje ilustracije iz udžbenika za zadaću" glup, zar se dječije vrijeme nije moglo bolje i kreativnije iskoristiti?
realno, i pozitivne i negativne konsekvence su minorne, tako da je sve ovo prenapuhano.
dijete koje to voli ne moze demotivisati jedna obicna dz (osim ako je ucestala, kako rekoh), ne ulazeci u razloge zasto je data.
i ne moze se govoriti da je ovo krivica npp kad ovakve stavri u tom npp ne postoje vec je ovo iskljucivo potez jednog nastavnika.
takodjer je besmisleno generalizirati i kazati da
"ljudi kojima je povjerena edukacija djece veze nemaju o tome". nisi ti popio svu pamet svijeta, itekako ima pametnih, kreativnih i educiranih nastavnika ali njihovi uspjesi, kao i uspjesi djece, nisu bas medijski eksponirani. npr. u dnevnoj stampi ces o tim uspjesima ili necemu pozitivnom sto su uradili jedva pronaci neku vijest ali ce zato naslovnica biti o likovima iz podzemlja, lopovima, sisarama sa instagrama, svercerima, mafijasima itd. jednostavno, negativnosti se stavljaju u prvi plan...
sto se tice tice ilustracija, mi smo kod svog ucitelja crtali ilustracije nekih tekstova (prethodno naucivsi sve sto je bitno za taj tekst) vizuelno predstavljajuci nas dozivljaj te price i korelativno povezujuci gradivo sa likovnom kulturom. ali nisu sva djeca bila sposobna nacrtati ilustraciju "iz svoje glave", neki su, nazalost, morali i crtati onako kako je u udzbeniku, jer su bili takvih sposobnosti...