Ima, kako nema veze?512MB wrote:Problem je što Word ama nikakve veze sa informatikom nema, pa ni kompjuteri. Još veći problem je što učitelji to ne znaju.
Slažem se za učitelje.
Ima, kako nema veze?512MB wrote:Problem je što Word ama nikakve veze sa informatikom nema, pa ni kompjuteri. Još veći problem je što učitelji to ne znaju.
mozda nisu, ali haman su trebaliRadio Sarajevo wrote:plain vanilla wrote: Ja bih da repliciram
Jesil zato ovako agresivan?
Mene roditelji nisu tukli, ali znamo svi da je to bilo normalno u naše doba. A da sam agresivan, jesam vala kad čujem gluposti. Ili kad neko želi biti relevantan za bilo šta, a ima 60.000 postova na nekom forumu. Ne vjerujem iskreno da od foruma imaš vremena za bilo šta.
Znači, nije se maklo s mrtve tačke.wewa wrote:ima li iko od vas djecu skolskog uzrasta?
mnogo se na temi nadrobilo, a bez uvida u stvarno stanje.
djeca prema najnovijem nastavnom planu i programu informatiku imaju od 1. razreda osnovne skole
informatika se u 7, 8 i 9 razredu 'uci' iz iste knjizice od jedva 100 stranica - svake skolske godine iznova uce sta je input a sta output, sta je hardware a sta software.
nastava je koncipirana tako da imaju obicno dvocas informatike, koji je cist gubitak vremena, cak i ako imaju iole funkcionalne racunare na raspolaganju.
moj je sin u 8. razredu kompjuter upalio tek negdje u aprilu, dotad im je to nastavnik zabranjivao. prethodne casove su prepisivali gradivo iz udzbenika dok bi nastavnik provodio vrijeme na FB. ili na kafi u zbornici. ili pored sale za tjelesni s nastavnikom tjelesnog.
ovo je iskustvo iz osnovne skole u Sarajevu, skole koja je prethodnih godina punila novinske clanke dok je na celu ministarstva obrazovanja KS bio jaran direktora skole.
sposobni nastavnici se u ovakvim skolama ne zadrzavaju, a direktor je taj koji ima najznacajniji uticaj pri angazovanju sposobnih kadrova. nazalost, ogroman je broj direktora nezainteresovanih za obrazovni dio skolskog posla, a odgojnog se doticu po sistemu gasenja vatre.
konkretno, 'ulaganjem' u informatizaciju u mandatu Kazazovica, a i prije njega, bavio se Skolegijum intenzivno:
http://www.skolegijum.ba/tekst/index/14 ... nformatika
http://www.skolegijum.ba/tekst/index/14 ... tuzilastvo
http://www.skolegijum.ba/tekst/index/14 ... h-ucionica - ovo preporucujem da procitaju svi kojima djeca tek krecu u osnovnu skolu
http://www.skolegijum.ba/tekst/index/37 ... mis-u-ruci
Bolan, mora se od nečeg krenuti.Forsaken wrote:Realno, veci problem je sta uce.
Word? Excel? Paint?
Sta ce im to?? Hoce li biti sekretarice? Racunar sluzi za milion drugih stvari.
Evo prijedloga nasim vrlim skolama: ne treba vam PC! Kupite raspberry pi. Sastavljen kosta 200km u vrh glave. Na njega se moze nabaciti i Win10 IoT ili Linux. E tu imate sve besplatno sto vam treba(libre office, gimp bla bla) ali sto je jos vaznije imate hiljadu drugih stvari kojima mozete da pokrenete mastu djece da zavole STEM edukaciju. Napravite neke eksperimente, prikljucite led diodu na raspberry pa nek zasvijetli kad se napise kod u pythonu.
kit robota + software za raspbian kosta 99$. tu mozete djecu uciti da PROGRAMIRAJU i da odma vide rezultate programiranja, isto kao da se igraju lego kockica.(https://www.dexterindustries.com/raspbe ... -software/)
Naravno, sve ovo sto sam rekao kod nas nece vjerovatno NIKAD doci(barem u javne skole ) al et, mozda neko dobije ideju
Zasto bi oni na casu gledati tutorijale?? Pa nastavnik objasni gradivo na satu, pokaze sta i kako, a klinci kao dopunsku opciju imaju tutorijal, ako nisu zapamtili u skoli, da se mogu podsjetiti i nauciti. Za ocjenu bi dobili tekst koji bi trebalo urediti tako da primijene nauceno.CPT wrote:Da, dokazno unisti. Cim izvucu telefonu (vec to dijelis djecu na bogatije ili siromasnije al ok) vecine ce istog momenta visiti na snapchetu, fb i candy crush sagi. Ti imas 25 glava i 45 minuta pa ces svake minute svakom viriti u ekran. Pokusaj to nekad Skola nije samo tutorijal ili Word. I najlakse je slati tutorijale.kabal1337 wrote:Unisti ih?CPT wrote:
klipovima, telefonima i tablicama unisist nastavni proces, pogotovo u OS
Zbog cega? Napravis kratke video tutorijale kako da rijese zadacu iz worda. Posaljes im materijale ( video tutorijale), i oni treba da urade .
Samim time on kada dodje kuci, ili na nastavi gleda video i uporedno radi. Proces jednak skoro da sam sebe uci.
- Nece unistit jer je informatika.
Halo bolan, matematika - Toni Milun - koliko ima pregleda. Kolikom broju ucenika je pomogao.
Nemoj biti smijesan da bi se unistilo. To je samo dokaz da nastavnicima nije stalo da te nauce i da pronadju nove metode, vec samo da ispune kvotu casova.
- Naravno ne koristenje telefona na casu u gluposti igrice i sl.
ovo je sva mudrost, ebala ih stranacka podobmostwewa wrote:nije se pomaklo i nece skoro, dok god se direktori imenuju po partijskom principu
jebga moro sam rec, znam da je SciFi realno sve ovo bi bilo 10x jeftinije nego PC + Win+ OfficeTomahawk11 wrote:Bolan, mora se od nečeg krenuti.Forsaken wrote:Realno, veci problem je sta uce.
Word? Excel? Paint?
Sta ce im to?? Hoce li biti sekretarice? Racunar sluzi za milion drugih stvari.
Evo prijedloga nasim vrlim skolama: ne treba vam PC! Kupite raspberry pi. Sastavljen kosta 200km u vrh glave. Na njega se moze nabaciti i Win10 IoT ili Linux. E tu imate sve besplatno sto vam treba(libre office, gimp bla bla) ali sto je jos vaznije imate hiljadu drugih stvari kojima mozete da pokrenete mastu djece da zavole STEM edukaciju. Napravite neke eksperimente, prikljucite led diodu na raspberry pa nek zasvijetli kad se napise kod u pythonu.
kit robota + software za raspbian kosta 99$. tu mozete djecu uciti da PROGRAMIRAJU i da odma vide rezultate programiranja, isto kao da se igraju lego kockica.(https://www.dexterindustries.com/raspbe ... -software/)
Naravno, sve ovo sto sam rekao kod nas nece vjerovatno NIKAD doci(barem u javne skole ) al et, mozda neko dobije ideju
Treba prvo da nauče neke osnovne stvari, pa onda dalje.
To što si ti napisao je naučna fantastika za naše školstvo.
Mislim, prijedlog je dobar, ali o čemu pričamo, vjerovatno još ima guzonja kompjutera po školama sa wordom iz 2000-tih koji se pali samo da se pokaže kako izgleda paljenje računara.
sta konkretno?Amaryl wrote:Sta očekivati gdje se u skolama i dan danas radi po planu i programu iz 95 ili 96.
Što se mene tiče, mislim da bi djeca stekla bolje i kvalitetnije znanje iz osnovnih predmeta kada bi vratili plan i program iz 1982, i pogotovu osmogodišnje školovanje. Ovo devetogodišnje je niđe veze.Amaryl wrote:Sta očekivati gdje se u skolama i dan danas radi po planu i programu iz 95 ili 96.
Imali smo profesora na fakultetu iz jednog predmeta strucnog crtanja. Veliki amfiteatar, znaci cca 100+ osoba, desetak redova. Covjek crta, melja po tabli ofrlje... Kaze upravo to sto si ti rekao. A znas koliko bi nam pomoglo da je napravio prezentaciju gdje se jasno vide gdje koja linija ide, koji postupkom se dodje do nje i poslije da mozemo preuzet taj materijal.vrapcic wrote:/quote]
Zasto ne, ima projektor omoguciti live prikaz ekrana ucitelja. On objasnjava kako sta, a djeca rade zajedno sa njim i prate ga.
CPT wrote:
Referirao sam se na tvoju tvrdnju da Holadjani ne znaju geografiju, s obzirom da je to bila tvoja teza naveo sam primjer da ni u Sarajevu nije bolje, svoju tvrdnju, s obzirom da zivimo u kapitalistickom sistemu cu da podrzim sljedecim podacima:Radio Sarajevo wrote:I YouTube video ti je izvor za nešto? Pomoću YouTubea ćeš zaključiti ko je koliko pametan, i da su Holanđani u zbiru pametniji od nas. Ja ne znam kako bih to nazvao do kompleksom niže vrijednosti.MaksprotivMarksa wrote:
Ima na jubi tubiju klip iz Sarajeva gdje niko nije dosao do tacnih pet glavnih gradova, maksimum je bio 2 tacna odgovora, toliko o tome da nesto mi kao znamo.
Kompleks niže vrijednosti, ništa drugo.MaksprotivMarksa wrote:
Referirao sam se na tvoju tvrdnju da Holadjani ne znaju geografiju, s obzirom da je to bila tvoja teza naveo sam primjer da ni u Sarajevu nije bolje, svoju tvrdnju, s obzirom da zivimo u kapitalistickom sistemu cu da podrzim sljedecim podacima:
- 48.223 USD BDP po glavi stanovnika - Holandija
- 5.180 USD BDP po blavi stanovnika - BiH
O slobodi, stanju kolektivnog duha, prosvijetiteljstvu i drugim pokazateljima ne zelim ni da govorim, sve su to poazatelji gdje je Holandija, a gdje smo mi, nacija sa takvom umjetnoscu, filozofijom i sportom se jednostavno ne moze nazvati glupom, moze samo od strane najpametnijih Bosnjaka, slusao sam ja teze i o Pruscaku kao da je u ravni sa Hegelom, a za Erazma Roterdamskog nisu ni culi.
To su samo komercijalni alati kojih danas ima sutra nema, grubo rečrno informatika je znanost koja se bavi sistematskim rješavanjem problema. Djeca bi trebala počinjati sa razvijanjem jednostavnijih algoritama, rješavanjem logickih zadataka, itd. A za to je dovoljna olovka i sveska.Tomahawk11 wrote:Ima, kako nema veze?512MB wrote:Problem je što Word ama nikakve veze sa informatikom nema, pa ni kompjuteri. Još veći problem je što učitelji to ne znaju.
Slažem se za učitelje.
znas li da se sa pojmom algoritma djeca upoznaju vec u IV razredu osnovne skole?512MB wrote: To su samo komercijalni alati kojih danas ima sutra nema, grubo rečrno informatika je znanost koja se bavi sistematskim rješavanjem problema. Djeca bi trebala počinjati sa razvijanjem jednostavnijih algoritama, rješavanjem logickih zadataka, itd. A za to je dovoljna olovka i sveska.
Kad i ako dođe do nečeg što će zamijeniti Word, tad će se prilagođavati.512MB wrote: To su samo komercijalni alati kojih danas ima sutra nema, grubo rečrno informatika je znanost koja se bavi sistematskim rješavanjem problema. Djeca bi trebala počinjati sa razvijanjem jednostavnijih algoritama, rješavanjem logickih zadataka, itd. A za to je dovoljna olovka i sveska.
I onda crtaju word u sedmom?hizo ramidovic wrote:znas li da se sa pojmom algoritma djeca upoznaju vec u IV razredu osnovne skole?512MB wrote: To su samo komercijalni alati kojih danas ima sutra nema, grubo rečrno informatika je znanost koja se bavi sistematskim rješavanjem problema. Djeca bi trebala počinjati sa razvijanjem jednostavnijih algoritama, rješavanjem logickih zadataka, itd. A za to je dovoljna olovka i sveska.