Matrica za procjenu ponasanja ucenika

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
User avatar
Pitar sa Kariba
Posts: 6518
Joined: 30/03/2011 15:00
Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.

#26 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Pitar sa Kariba » 27/02/2018 11:45

Nece nastavnici poduzimati nikakve korake niti "ocjenjivati" ucenike. Oni ce samo primjecivati (a ko bi drugi) te u saradnji sa pedagogom skole upisivati zapazanjau u matricu eto sifrirano. Pedagog ce dalje poduzimati korake (pozivati roditelje, centar za socijalni rad, MUP...) Barem je nama tako prezentovano. Tako je i do sada bilo samo sada ima matrica.

Inace imamo jako dobru saradnju sa skolom, vijece roditelja skole gdje ide moje dijete je zadnje dvije tri godine uz menadjment skole i podrsku opstine uspjelo da:
-Renovira (ponovo izgradi) salu za tjelesni odgoj.
-Obnovi u potpunosti kotlovnicu skole.
-Uvede kombi prevoz za djecu iz podrucne skole.
-Opremi kabinet informatike novim PC-ima i tabletima.
-Organizuje par predavanja za roditelje
-Organizuje humanitarne bazare i maskenbale.
-Izgradi prilaz (rampu) za hendikepirane.
-Izglasali nase predstavnike u UO skole (demokratski). :D
-Skola redovno organizuje on-line nastavu (djeca ostaju kod kuce).
-Utjecali (preko VR KS) da se izostave ucenici 4. i 8. razreda iz interne evaluacije.

Zasto ovo pisem, zato da se vidi da se moze, ako se radi jbg.


User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#27 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 11:51

Pitar sa Kariba wrote:Nece nastavnici poduzimati nikakve korake niti "ocjenjivati" ucenike. Oni ce samo primjecivati (a ko bi drugi) te u saradnji sa pedagogom skole upisivati zapazanjau u matricu eto sifrirano. Pedagog ce dalje poduzimati korake (pozivati roditelje, centar za socijalni rad, MUP...) Barem je nama tako prezentovano. Tako je i do sada bilo samo sada ima matrica.

Inace imamo jako dobru saradnju sa skolom, vijece roditelja skole gdje ide moje dijete je zadnje dvije tri godine uz menadjment skole i podrsku opstine uspjelo da:
-Renovira (ponovo izgradi) salu za tjelesni odgoj.
-Obnovi u potpunosti kotlovnicu skole.
-Uvede kombi prevoz za djecu iz podrucne skole.
-Opremi kabinet informatike novim PC-ima i tabletima.
-Organizuje par predavanja za roditelje
-Organizuje humanitarne bazare i maskenbale.
-Izgradi prilaz (rampu) za hendikepirane.
-Izglasali nase predstavnike u UO skole (demokratski). :D
-Skola redovno organizuje on-line nastavu (djeca ostaju kod kuce).
-Utjecali (preko VR KS) da se izostave ucenici 4. i 8. razreda iz interne evaluacije.

Zasto ovo pisem, zato da se vidi da se moze, ako se radi jbg.
lijepo je ovo procitati, a znam da ima pozitivnih primjera.
no ne bih rekla da je (samo) u radu spas - treba imati i partnera za saradnju u direktoru skole. nisu svi te srece.

User avatar
Naslovnica
Posts: 16103
Joined: 20/03/2013 15:38

#28 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Naslovnica » 27/02/2018 11:52

duh_sa_sjekirom wrote:Sve o matricama, detaljno objašnjeno:

https://view.joomag.com/pitanja-i-odgov ... 1287?short
Dajte šifre da vidimo...

User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 2754
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#29 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by duh_sa_sjekirom » 27/02/2018 11:57

Naslovnica wrote:
duh_sa_sjekirom wrote:Sve o matricama, detaljno objašnjeno:

https://view.joomag.com/pitanja-i-odgov ... 1287?short
Dajte šifre da vidimo...
Raspitaj se u matičnoj školi, kod direktora ili pedagoga.

User avatar
Naslovnica
Posts: 16103
Joined: 20/03/2013 15:38

#30 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Naslovnica » 27/02/2018 12:00

duh_sa_sjekirom wrote:
Naslovnica wrote:
duh_sa_sjekirom wrote:Sve o matricama, detaljno objašnjeno:

https://view.joomag.com/pitanja-i-odgov ... 1287?short
Dajte šifre da vidimo...
Raspitaj se u matičnoj školi, kod direktora ili pedagoga.
Pa napisao si "Sve o matricama", a glavni dio nedostaje - tzv. šifre. 8-)

User avatar
Pitar sa Kariba
Posts: 6518
Joined: 30/03/2011 15:00
Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.

#31 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Pitar sa Kariba » 27/02/2018 12:01

wewa wrote:lijepo je ovo procitati, a znam da ima pozitivnih primjera.
no ne bih rekla da je (samo) u radu spas - treba imati i partnera za saradnju u direktoru skole. nisu svi te srece.
Slazem se wewo, ovdje se dosta stvari i poklopilo. Vjeruj da je sve pokrenula jedna gospođa (kada je izabrana za predsjednicu VR). Jednostavno zena je imala volje i snage i istrajala. Iako se u pocetku isto ovako suocavala sa pricama da je glupost ista pokusavati, da joj to "politicki" odgovara...
Do tada se znala nastava odgadjati jer nije bilo grijanja u skoli, o sitnicama da ne govorim. Skola pocela gubiti ucenike i prijetilo zatvaranje skole.
Sada imamo opet 4 odjeljenja u prvom razredu. :thumbup:

User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#32 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 12:05

Pitar sa Kariba wrote:
wewa wrote:lijepo je ovo procitati, a znam da ima pozitivnih primjera.
no ne bih rekla da je (samo) u radu spas - treba imati i partnera za saradnju u direktoru skole. nisu svi te srece.
Slazem se wewo, ovdje se dosta stvari i poklopilo. Vjeruj da je sve pokrenula jedna gospođa (kada je izabrana za predsjednicu VR). Jednostavno zena je imala volje i snage i istrajala. Iako se u pocetku isto ovako suocavala sa pricama da je glupost ista pokusavati, da joj to "politicki" odgovara...
Do tada se znala nastava odgadjati jer nije bilo grijanja u skoli, o sitnicama da ne govorim. Skola pocela gubiti ucenike, i prijetilo zatvaranje. Sada imamo opet 4 odjeljenja u prvom razredu. :thumbup:
nije a priori glupost ista pokusavati - da tako mislim ne bih gojila troje djece. nisam sizif.
ali nama najbliza skola, koju mi je dvoje djece zavrsilo, ima za direktora polu-bice koje jednostavno napusti sastanak Vijeca, te time ponisti sve odluke u pokusaju. uzalud vam trud sviraci. a ima najviseg moguceg sponzora u liku i nedjelu ministra.
ono kad te krene...

vama svaka cast, a i pomalo zavidim :)

User avatar
O'zone
Globalni moderator
Posts: 21953
Joined: 17/02/2008 20:29
Location: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

#33 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by O'zone » 27/02/2018 12:05

Ideja dobra. Ono što zapinje kod nas je realizacija. I prije su nastavnici i učitelji imali i koristili ako sam dobro zapamtio "knjigu zapažanja" ili tako nešto neka me isprave forumaši koji su u branši gdje su upisivali zapažanja o učenicima. Sada je to (bi trebalo biti) organizovanije.
Nastavnici ne dijagnosticiraju, ne ulaze u dubinske analize, već samo ukoliko primjete neko ponašanje obavijeste pedagoga/psihologa kod kojeg se nalazi Matrica. Matrica se ne iznosi iz kancelarije pedagoga/psihologa, dakle, nastavnici iznose sumnju, ukoliko pedagog procijeni opravdanost sumnji na osnovu opisa indikatora postupa u najboljem interesu djeteta, odmah poziva roditelje i zajedno odlučuju o postupanju. U nekim slučajevima biće dovoljno razgovarati sa djetetom, osloboditi ga određenog pritiska, gradiva, uključiti učenika u neku sekciju u skladu sa interesom djeteta, sportsku aktivnost, a nekada će najbolji interes djeteta biti uključivanje centra za socijalni rad, mentalno zdravlje i policije.

Cilj programa je rana prevencija, izbjegavanje disciplinskih mjera, tj. da se fokus sa disciplinskih mjera prebaci na savjetodavni rad stručnih službi sa učenicima. Model posebno apostrofira i ukazuje na faktore rizika i iste sistematizira u posebnu Matricu indikatora, u cilju da se djeci pomogne i pruži adekvatna podrška u psihofizičkom rastu i razvoju.

Nadalje, Matrice nisu nikakva novina u odgojno-obrazovnom sistemu jer nastavnici imaju obavezu odgoja i obrazovanja, te su nastavnici bili u obavezi percipirati dijete i reagovati u slučaju uočenih promjena kod djeteta, ali novina koja nastaje primjenom Matrica u školi je što se pristupa sistemski, povećava se odgovornost i nema disciplinskih mjera bez poznavanja pravog uzroka problema i različitih pokušaja da se pomogne djetetu. U ovom programu jasno je naglašena odgovornost svih aktera u odgojno-obrazovnom procesu u cilju zaštite prava svakog djeteta.

Podaci iz matrice se čuvaju samo u toku jedne školske godine, nakon čega se uništavaju, i neće pratiti dijete.
Na linku koji se nalazi ispod ovog teksta možete pronaći dokument u kojem su prikupljeni odgovori stručnjaka na pitanja roditelja o tome šta je mehanizam za evidenciju ponašanja učenika u Kantonu Sarajevo, poznatijem kao "Matrica za rano prepoznavanje indikatora rizika od društveno neprihvatljivog ponašanja učenika“. Na istom možete naći informacije čemu služi, kako funkcionira Matrica, kao i druge odgovore, koje roditelji treba da znaju.
Samim programom ukoliko se bude provodio kako je namjenjen može da se uoči i dijagnosticira dosta problema kod djece od porodičnih preko društvenih pa do zdravstvenih. Pedagozi/psiholozi bi sad napokon trebali da rade sa djecom a ne da budu ikebane (kao u vaktu kad sam ja išao u školu) i da slučejave u kojima oni ne mogu da poluče rezultate prbace na viši nivo a sve sa ciljem da se pomogne individui.

User avatar
Pitar sa Kariba
Posts: 6518
Joined: 30/03/2011 15:00
Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.

#34 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Pitar sa Kariba » 27/02/2018 12:11

A vjerujem ti wewo. Zato je i bitno izabrati prave ljude u UO skole iako su sad smanjili broj "predstavnika roditelja".

Izvoli, ima mjesta za svo troje (i ja svoju vozam :lol: ), samo je skola bordo! :D

User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#35 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 12:17

Pitar sa Kariba wrote:A vjerujem ti wewo. Zato je i bitno izabrati prave ljude u UO skole iako su sad smanjili broj "predstavnika roditelja".

Izvoli, ima mjesta za svo troje (i ja svoju vozam :lol: ), samo je skola bordo! :D
pa eto, ako bas ne bude nijedna pr/lava, razmislicu o toj anamo vasoj :lol:

btw, jeste li imali problema s izborom skole mimo podrucja pripadnosti?
kazu da je to sad skoro-pa-nemoguca misija. mi imamo 3 skole u blizini, valjda necu morati u direktni sukob i oko upisa :-)

User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 2754
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#36 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by duh_sa_sjekirom » 27/02/2018 12:21

Naslovnica wrote: Pa napisao si "Sve o matricama", a glavni dio nedostaje - tzv. šifre. 8-)
Šifre nisu glavni dio.
Na linku su dati odgovori na sva bitna pitanja.

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#37 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by sarajevonekad » 27/02/2018 12:21

Moguce je da se nisam preciznije izrazio. Naravno, ne mislim da skola treba konsultirati roditelje prije davanja ocjena uceniku.

Govorim o tome da neke skole elektronski prebacuju prevodnicu u drugu skolu a da pri tome ne pozovu roditelje da jos jednom zajednicki vide da li je situacija opisana u prevodnici objektivna i da li roditelji imaju ikakve primjedbe na istu, prije smaog slanja prevodnice u drugu skolu, da se ne desi da roditelji naidju na neke neugodnosti kada tek u drugoj skoli saznaju za neke ocjene iz gradiva i ponasanja koje je dijete dobilo u prethodnoj skoli, i to nekoliko dana pred prelazak u novu skolu, a da o tim naglim promjenama tj. pogorsanjima roditelji nisu bili obavjesteni ...

pri tome se desava da se skola koju je dijete napustilo cak i ne udostoji kontaktirati roditelje na bilo koji nacin, a kada se kontaktira razrednica, ona spuste slusalicu i nikada se vise ne javi da se bar pokusa ispricati za neadekvatnu komunikaciju sa roditeljima, ako se vec ne interesuje za dijete...

to je recimo jedan eklatantan primjer da skole mogu biti teze dostupne i ne bas prijemljive ( da se najblaze izrazim) a ministrarstvo prakticno nema neki mehanizam da dodje do objektivnih cinjenica jer ce svaka strana braniti svoju poziciju, a prevagnut ce, izgleda, rijec skole naspram rijeci roditelja...

Naravno, postoje mehanizmi za zalbe itd. ali oni nisu pojednostavljeni za gradjane, koji su nakon gore navedenih iskustava toliko utuceni i demoralisani da vise nemaju snage boriti se za naknadu stete koju neki krajnje neeticni nastavnici mogu nanijeti i roditeljima i djeci...

Rjesenje:

Kopirati sistem komunikacije izmedju organa uprave i gradjana onako kako je to uradjeno u zapadnim i centralnoevropskim zemljama, gdje organi uprave i javne ustanove ( u ovom slucaju ministarstva obrazovanja i skole) u startu svojom ljubaznoscu i ohrabrivanjem stranke (gradjana) ulijevaju povjernje i motivaciju, a zatim stoje na raspolaganju cijelo vrijeme gradjanima dok se ne rijesi problem.

Ovdje kod nas ostecena strana ( gradjanin/roditelj bez stele) najcesce dobiva predavanja i pridike o tome kako je nesto pogresno uradio/la u postupku i sta treba da uradi ( umjesto da dobije ljubaznost i rijeci ohrabrenja).

Dalje, ne postoje mehanizmi da neki visi organ ( recimo ministarstvo) utvrdi cinjenice o nekom problemu koji tisti gradjanina ( roditelja), a sama procedura traje predugo, i na kraju...neka mi neko kaze koliko je takvih zahtjeva i zalbi gradjana uspjesno rijeseno i u nekom razumnom roku?

Volio bih cuti i pozitivna iskustva rjesavanja problema u skoli ( naravno, izuzimajuci slucajve gdje su skola i roditelji bliski po nekoj osnovi koja prevazilizi sluzbeni odnos skole i roditelja)









duh_sa_sjekirom wrote:
sarajevonekad wrote:
Zatim znam za slucajeve kada su djeca presla u drugu skolu roditelji nisu konsultovani o tome sta ce jedna skola reci/napisati novoj skoli o djeci, niti su uopste i pitali roditelje da li su saglasni sa ocjenama i procjenama djece. Roditelji bivaju dovedeni pred svrsen cin.

Ja znam za skole u kojima se misljenje (neke) djece uopste ne uvazava, tj. nemaju pravo objasniti svoju verziju ako dodje do nekog problema u kojem su se nasli.
Ovo podvučeno mi nije baš najjasnije:
Nastavnici u školi ocjenjuju dijete iz svojih predmeta i autonomni su u tome. Ne znam na osnovu čega tvrdiš da se nastavnik mora konsultovati sa roditeljem prije davanja ocjene? Ako roditelj nije zadovoljan ocjenom ima pravo na prigovor, žalbu itd.
Što se tiče prelaska u drugu školu, djetetu se izdaje prevodnica u koju se upisuje faktičko stanje, tj. ocjene koje dijete trenutno ima kao i ocjena iz vladanja. Dakle, ne daju se nikakve procjene za budućnost već samo trenutno stanje. Na kakve konsulatcije po ovom pitanju misliš?
Last edited by sarajevonekad on 27/02/2018 12:26, edited 1 time in total.

User avatar
Pitar sa Kariba
Posts: 6518
Joined: 30/03/2011 15:00
Location: Grad ispod Trebevića, Gdje još uvijek ima pravo dobrih priča.

#38 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Pitar sa Kariba » 27/02/2018 12:25

@sarajevonekad za to sto si naveo postoje roditeljski, informacije i konsultacije.

@wewa, kod nas nema tih problema, jer oskudjevamo sa djecom (opština).

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#39 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by sarajevonekad » 27/02/2018 12:35

postoje naravno, kao sto postoje i sve konvencije o ljudskim pravima u nasem Ustavu, te sve moguce deklaracije o borbi protvi korpcije, nepotizma i primitivizma, pa opet, po samom dominantnom stilu komunikacije u nasem drustvu ( lisenom onog osnovnog uvazavanja i obzirnosti-osim kad aimamo interes biti fini i obzirni) evidentno je da se kao drustvo u cjelini ne mozemo pohvaliti da uvazavamo sve to sto "postoji"....

U navedenom slucaju roditelji su isli redovno na roditeljske, konsultacije i informacije i sve je na tim sastancima deklarativno bilo saradnicki orijentisano, te je obecano da se prema djetetu nece primijeniti neki strozi kriteriji zbog te prelazne faze, da bi se roditelji neprijatno iznenadili u drugoj skoli ocjenama prve skole koje im nisu bile predocene na tim informacijama, konsultacijama i informacijama, jer su izgleda unesene netom pred prelazak djeteta u novu skolu...

a slag na tortu je da se niko iz te skole nikada nije udostojio niti raspitati se za dijete niti se ispricati roditeljima ako nista bar na toj losoj komunikaciji u periodu pred prelazak djeteta u drugu skolu i netom nakon prelaska....

Dakle, slazem se da postoje roditeljski, informacije i konsultacije, jer redovno prisustvujem istima, samo sto u ovom slucaju oni nisu mogli biti od koristi jer se unos tih losih ocjena desio u kratkom periodu pred prelazak djece u drugu skolu, ili su upisane ranije ali roditljei o tome nisu bili obavijesteni, cak i kada su pitali za cojene i ponasanje svog djeteta.


Pitar sa Kariba wrote:@sarajevonekad za to sto si naveo postoje roditeljski, informacije i konsultacije.

@wewa, kod nas nema tih problema, jer oskudjevamo sa djecom (opština).
Last edited by sarajevonekad on 27/02/2018 12:36, edited 1 time in total.

Jim Smorrison
Posts: 69
Joined: 21/10/2014 10:29

#40 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Jim Smorrison » 27/02/2018 12:35

Moja dosadašnja iskustva govore da je uglavnom problem bio u roditeljima. Iskustva su sa dvoje djece, različitih uzrasta, u dva odjeljenja...
Prevelika očekivanja, svaljivanje krivnje na nastavnike, slijepo vjerovanje svom djetetu, ne sagledavanje odjeljenja i učenika kao kolektiv nego fokusiranje na svoje dijete i sl.
Volim i ja svoje dijete i nekad se suzdržavam da ne postanem previše subjektivan ali nevjerovatno je kakvi su roditelji i roditeljski sastanci...

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#41 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by sarajevonekad » 27/02/2018 12:42

Ja sam takodjer svjedocio i takvim slucajevima, ali vidjao sam i slucajeve gdje nastavnici nisu bili prijemljivi i objektivni, kao ni neki pedagozi ili direktori....

Ja licno ne vjerujem da se moze etiketirati neka ili bilo koja od te tri strane ( skola, roditelji, i djeca) jer u sve tri kategorija sam vidjao i razumnih i nerazumnih u proteklih petnaestak godina.

Mislim da je zaista nezahvalno i nerelano generalizovati u smislu orkivljavanja roditelja, skole ili ucenika. Ako primijenimo onaj neki opsnovni moralni postulat koji kaze" Sto je veca moc-veca je i odgovornost", onda tu negdje djeca ( ona maloljetna) imaju najmanji udio odgovornosti od te tri strane, sto ih naravno ni u kom slucaju ne amnestira od odgovornosti koju imaju prema skoli, roditeljima i drustvu u cjelini, samo sto logicno imaju manje moci i manje zvanicnih vjestina od skole i ministarstav obrazovanja.


Jim Smorrison wrote:Moja dosadašnja iskustva govore da je uglavnom problem bio u roditeljima. Iskustva su sa dvoje djece, različitih uzrasta, u dva odjeljenja...
Prevelika očekivanja, svaljivanje krivnje na nastavnike, slijepo vjerovanje svom djetetu, ne sagledavanje odjeljenja i učenika kao kolektiv nego fokusiranje na svoje dijete i sl.
Volim i ja svoje dijete i nekad se suzdržavam da ne postanem previše subjektivan ali nevjerovatno je kakvi su roditelji i roditeljski sastanci...

User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#42 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 12:43

mi zasad imamo iskustva s 4 skole - 2 osnovne i 2 srednje.

roditelji koji dolaze na roditeljske sastanke obicno nisu problem - problem je najcesce u onima koji ne dolaze, koje njihova djeca ne zanimaju. nakon toga, prema iskustvu, problem je u pojedinim nastavnicima i razrednicima - ima ih kojima se bas i ne radi (pa dijete ispasta nakon prelaska u srednju skolu jer se suocava s groznim prazninama u znanju), ima razrednika koji se ne snalaze ili preferiraju ucenice nad ucenicima (po defaultu su djecaci ti koji su krivi za sve sto se dogodi u razredu - mi imamo i sina i dvije kceri, da ne bude da je do nas), ima pedagoga koji rade kako direktor nalaze, ima ogromnih problema i uslijed fluktuacije nastavnog kadra, a sto je opet velikim dijelom do uprave skole...

mislim da bi i djeci i roditeljima a i nastavnicima bilo jednostavnije kad bi se pazljivije obucavalo nastavno osoblje, kad bi imali bolje uslove za rad i bili vise motivirani za odgojno-obrazovni rad kojem je administracija tek povremena smetnja. zasad je situacija obrnuta, cast rijetkim izuzecima.

Jim Smorrison
Posts: 69
Joined: 21/10/2014 10:29

#43 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Jim Smorrison » 27/02/2018 12:54

Htio sam samo na temi da napomenem da izbjegnete prvobitni otpor koji se već stvorio u javnosti prije nego što se detaljno upoznate sa svim detaljima vezanim za primjenu matrice. Bilo bi šteta da ideja propadne zbog katastrofalne uvodne kampanje ministarstva, kad sama po sebi nije loša. Mogla bi barem biti dobra polazna osnova za raspravu i doradu.

Pokušajte doći do kompletne dokumentacije, proučite je pa se onda upuštajte u raspravu, bilo da ste za ili protiv matrice.

User avatar
Naslovnica
Posts: 16103
Joined: 20/03/2013 15:38

#44 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Naslovnica » 27/02/2018 12:58

duh_sa_sjekirom wrote:
Naslovnica wrote: Pa napisao si "Sve o matricama", a glavni dio nedostaje - tzv. šifre. 8-)
Šifre nisu glavni dio.
Na linku su dati odgovori na sva bitna pitanja.
Meni su, kao roditelju, vrlo važne ti "šifre".
Ali imam osjećaj da se, haman pa kriju od javnosti.
Tipa, nije vaše da se oko toga brinete, to nije vaš dio posla...Možda se varam

User avatar
Euridika
Globalna šefica
Posts: 7892
Joined: 25/08/2015 21:31

#45 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Euridika » 27/02/2018 13:07

sarajevonekad wrote:Postovani,

pregledom foruma nisam vidio da je pokrenuta ova tema. Ja sam ranije vec pokrenuo temu problema naseg obrazovnog sistema ali ovu temu smatram izdvojenom, pa je iz tog razloga nisam uvrstio u prethodnu.

Moja pitanja u vezi ove novine su sljedeca:

1. Da li su gradjani konsultirani u vezi uvodjenja matrice ponasnja u skolama?

2. Da li nase obrazovanje prati svjetske trendove u tom polju? Drugim rijecima, da li matrice vec postoje negdje u svijetu u ovom obliku u kojem jesu
kod nas?

3. Da li uvodjenje matrica predvidja i mogucnost da roditelji i djeca ocjenjuju rad nastavnika i ostalih uposlenika skole?
(jer svi znamo za nastavnike, direktore i pedagove koji znaju biti neobjektivni, pristrasni i provode samovolju)?

Dakle, ako uvodjenje matrice za procjenu ponasanja ucenika ima za cilj identificiranje "opasnog" ponasanja kod ucenika, i sprecavanje posljedica istog, tj. zastitu skole i okoline od potencijalno "opasnih" ucenika, zasto onda nas obrazovni sistem u tom smislu ne slijedi model drzavnog uredjenja te omoguci i mehanizam koji bi ucenika i roditelja zastitio od potencijalne zloupotrebe moci od strane skole? (Mehanizam drzave da zastiti gradjane od drzave zove se Vladavina prava, kroz koju gradjanin ima pravo ocijeniti rad drzave i ima na raspolaganju razne mehnaizme da se zastiti od samovolje drzave. Isto bi trebalo vrijediti i za obrazovne institucije).

Zahvaljujem

S.
1. U školi koju moja djeca pohađaju nije bilo nikakvih konsultacija, samo su roditelji koji su u Vijeću roditelja informisani o uvođenju matrice ponašanja, pa su oni tu informaciju dalje proslijedili ostalim roditeljima. Razrednici su nam isto to potvrdili, i na tom je završeno svo učešće roditelja u predmetnoj stvari, tj. informacija primljena na znanje (da se kreće s primjenom).
2. Iskreno, ne znam, nisam aktivno pratila. Čula sam (ali ne znam je li tačno) da su pokušali s ovim projektom u Hrvatskoj, ali da je poslije par godina odbačen kao neuspješan.
3. Ne, isključivo nastavno osoblje ocjenjuje učenike, te ocjenjuje i roditelje! I to čak ide do tog nivoa da nastavnici ocjenjuju, po slobodnoj procjeni, odnos roditelj-dijete, a ne samo učenik-nastavnik i roditelj-nastavnik. Po mom mišljenju, šokantno je da su si prosvjetari dali za pravo da ovako zadiru u porodične odnose!

Mislim da je ovo u svrhu da škole imaju opravdanje da se riješe nepoželjnih učenika i roditelja, o čemu će donositi odluke samostalno, tj. kroz evidenciju ponašanja u matrici ponašanja. Na taj način će o učenicima stvarati dosije, koji će se kasnije prenositi iz škole u školu (iz osnovne u srednju, odnosno iz osnovne u drugu osnovnu ako se dijete prebacuje iz škole u školu). Ko nama roditeljima garantira da to u konačnici neće završiti i negdje u policijskim dosjeima (za djecu za koju se procijeni da im ponašanje počinje nalikovati delikventnom), odnosno da se neće prenositi i u radne ustanove, sutra pri zapošljavanju. Ovo počinje nalikovati na policijsku državu, možemo očekivati i da ćemo u dogledno vrijeme hodati okolo sa uređajima za praćenje kretanja, gdje će se svaki naš korak i potez pomno bilježiti.

User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#46 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 13:08

Jim Smorrison wrote:Htio sam samo na temi da napomenem da izbjegnete prvobitni otpor koji se već stvorio u javnosti prije nego što se detaljno upoznate sa svim detaljima vezanim za primjenu matrice. Bilo bi šteta da ideja propadne zbog katastrofalne uvodne kampanje ministarstva, kad sama po sebi nije loša. Mogla bi barem biti dobra polazna osnova za raspravu i doradu.

Pokušajte doći do kompletne dokumentacije, proučite je pa se onda upuštajte u raspravu, bilo da ste za ili protiv matrice.
a kako Matrica moze propasti? nije bas da zavisi od podrske roditelja.

pitanje je da li ce se i u kojoj mjeri Matrica primjenjivati i do kada. vidjeti pod: elektronski dnevnici. e-ucionica. informatizacija nastave od 1. razreda. pa dobrim dijelom i eksterna matura.

meni je posve logicno da se u javnosti stvara otpor prema bilo kojoj novoj inicijativi MONKS-a, imajuci na umu njihovu prethodnu, neslavnu inicijativu - onu o biranju jezika na kojem se izvodi nastava. kakvo ministarstvo (tj ministar), takve i reakcije.

User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#47 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 13:09

Euridika wrote:
sarajevonekad wrote:Postovani,

pregledom foruma nisam vidio da je pokrenuta ova tema. Ja sam ranije vec pokrenuo temu problema naseg obrazovnog sistema ali ovu temu smatram izdvojenom, pa je iz tog razloga nisam uvrstio u prethodnu.

Moja pitanja u vezi ove novine su sljedeca:

1. Da li su gradjani konsultirani u vezi uvodjenja matrice ponasnja u skolama?

2. Da li nase obrazovanje prati svjetske trendove u tom polju? Drugim rijecima, da li matrice vec postoje negdje u svijetu u ovom obliku u kojem jesu
kod nas?

3. Da li uvodjenje matrica predvidja i mogucnost da roditelji i djeca ocjenjuju rad nastavnika i ostalih uposlenika skole?
(jer svi znamo za nastavnike, direktore i pedagove koji znaju biti neobjektivni, pristrasni i provode samovolju)?

Dakle, ako uvodjenje matrice za procjenu ponasanja ucenika ima za cilj identificiranje "opasnog" ponasanja kod ucenika, i sprecavanje posljedica istog, tj. zastitu skole i okoline od potencijalno "opasnih" ucenika, zasto onda nas obrazovni sistem u tom smislu ne slijedi model drzavnog uredjenja te omoguci i mehanizam koji bi ucenika i roditelja zastitio od potencijalne zloupotrebe moci od strane skole? (Mehanizam drzave da zastiti gradjane od drzave zove se Vladavina prava, kroz koju gradjanin ima pravo ocijeniti rad drzave i ima na raspolaganju razne mehnaizme da se zastiti od samovolje drzave. Isto bi trebalo vrijediti i za obrazovne institucije).

Zahvaljujem

S.
1. U školi koju moja djeca pohađaju nije bilo nikakvih konsultacija, samo su roditelji koji su u Vijeću roditelja informisani o uvođenju matrice ponašanja, pa su oni tu informaciju dalje proslijedili ostalim roditeljima. Razrednici su nam isto to potvrdili, i na tom je završeno svo učešće roditelja u predmetnoj stvari, tj. informacija primljena na znanje (da se kreće s primjenom).
2. Iskreno, ne znam, nisam aktivno pratila. Čula sam (ali ne znam je li tačno) da su pokušali s ovim projektom u Hrvatskoj, ali da je poslije par godina odbačen kao neuspješan.
3. Ne, isključivo nastavno osoblje ocjenjuje učenike, te ocjenjuje i roditelje! I to čak ide do tog nivoa da nastavnici ocjenjuju, po slobodnoj procjeni, odnos roditelj-dijete, a ne samo učenik-nastavnik i roditelj-nastavnik. Po mom mišljenju, šokantno je da su si prosvjetari dali za pravo da ovako zadiru u porodične odnose!

Mislim da je ovo u svrhu da škole imaju opravdanje da se riješe nepoželjnih učenika i roditelja, o čemu će donositi odluke samostalno, tj. kroz evidenciju ponašanja u matrici ponašanja. Na taj način će o učenicima stvarati dosije, koji će se kasnije prenositi iz škole u školu (iz osnovne u srednju, odnosno iz osnovne u drugu osnovnu ako se dijete prebacuje iz škole u školu). Ko nama roditeljima garantira da to u konačnici neće završiti i negdje u policijskim dosjeima (za djecu za koju se procijeni da im ponašanje počinje nalikovati delikventnom), odnosno da se neće prenositi i u radne ustanove, sutra pri zapošljavanju. Ovo počinje nalikovati na policijsku državu, možemo očekivati i da ćemo u dogledno vrijeme hodati okolo sa uređajima za praćenje kretanja, gdje će se svaki naš korak i potez pomno bilježiti.
pise na portalu MONKS-a da se podaci iz Matrice brisu nakon 1 godine.
e to mi je tek nepojmljivo - valjda dijete dozivi preporod tokom ljetnog raspusta.

User avatar
Naslovnica
Posts: 16103
Joined: 20/03/2013 15:38

#48 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Naslovnica » 27/02/2018 13:14

A ja sam našao da se matrica čuva do punoljetstva!
https://drive.google.com/file/d/1RLv0IP ... BdK73/view

Matrica za svaku godinu se odlaže u Pedagoški
karton i čuva do punoljetstva.
Pedagoški karton
Osnovna škola
Matrica 1
Matrica 2
Matrica 3
Matrica 4
Matrica 5
Matrica 6
Matrica 7
Matrica 8
Matrica 9
Srednja škola
Matrica I
Matrica II

User avatar
wewa
Posts: 14533
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#49 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by wewa » 27/02/2018 13:16

i onda kaze cemu otpor :-)

User avatar
Naslovnica
Posts: 16103
Joined: 20/03/2013 15:38

#50 Re: Matrice ponasanja za ucenike

Post by Naslovnica » 27/02/2018 13:19

MATRICA

ZA RANO PREPOZNAVANJE INDIKATORA RIZIKA OD DRUŠTVENO

NEPRIHVATLJIVOG PONAŠANJA UČENIKA

(I do V razred osnovne škole)

A Poteškoće u učenju i ponašanju
A‐1: učenik/učenica pokazuje teškoće u savladavanju nastavnog gradiva
A‐2: specifične teškoće čitanja, pisanja i /ili računanja
A‐3: učenik/učenica ne radi domaće zadaće
A‐4: učenik/učenica ne donosi pribor za nastavu
A‐5: učenik/učenica je nezainteresovan(a) za nastavu (odsustvo motivacije za
nastavu)
A‐6: učenik/učenica ima poteškoće sa pažnjom i koncentracijom
A‐7: učenik/učenica ne može da sjedi mirno na času
A‐8: učenik/učenica pokazuje impulsivno ponašanje (nema strpljenja,
nemogućnost čekanja na red, odgovara na pitanje nastavnika bez
javljanja...)
B Procjena odnosa sa vršnjacima u školi
B‐1: učenik/učenica nije prihvaćen(a) od strane vršnjaka
C Faktor odnosa učenika/učenice i nastavnika
C‐1: ovog učenika/učenicu vrlo često moram upozoriti na
njegove/
njene postupke
C‐2: učenik/učenica se vrlo često verbalno sukobljava sa
nastavnikom
C‐3: učenik/učenica se fizički sukobljava sa nastavnikom
C‐4: nastavnik/ca procjenjuje učenika/učenicu kao „teškim/om
za saradnju“
D Odnos roditelja i učenika/učenice
D‐1: učenik/učenica je neuredno i neprikladno odjeven(a)
D‐2: učenik/učenica je higijenski zapušten(a)
D‐3: izostanak emocionalne bliskosti (“hladan odnos”) između roditelja i
E Odnos roditelja prema školi
E‐1: Roditelj ne dolazi na informacije i roditeljske sastanke
E‐2: Roditelj ignoriše sugestije školskog osoblja (razrednika,
nastavnika i stručne službe škole...)
E‐3: Roditelj odbija saradnju sa stručnom službom škole (ne
odaziva se na poziv)
E‐4: Roditelj je nasilan u kontaktu sa školskim osobljem
(razrednikom, nastavnicima i stručnom službom škole...)
F Sposobnost nošenja sa problemima
F‐1: učenik/učenica izbjegava tražiti pomoć od odraslih osoba
F‐2: učenik/učenica vrlo često za svoje loše postupke optužuje druge
F‐3: učenik/učenica je mišljenja da ne može uticati na budućnost
F‐4: učenik/učenica je mišljenja da drugi određuju njegov život
F‐5: učenik/učenica je mišljenja da je “sam(a) kriv(a) za sve” i da
mu/joj “nema pomoći”
F‐6: učenik/učenica loše reaguje kada pogriješi (ne može da se smiri:
vrišti, plače..)
G Internalizirana ponašanja (G1 – G8)
G‐1: učenik/učenica ima poteškoće u komunikaciji sa vršnjacima
(izbjegava kontakt, osjeća nelagodu)
G‐2: učenik/učenica izbjegava kontakt očima
G‐3: učenik/učenica ne pokazuje interes za druge
G‐4: učenik/učenica djeluje bojažljivo
G‐5: učenik/učenica djeluje nesretno i tužno
G ‐6: učenik/učenica djeluje usamljeno i izolirano
G‐7: učenik/učenica grize nokte, štipa kožu, čupa kosu ili neke
druge dijelove tijela
G‐8: učenik/učenica je sklon(a) samopovrjeđivanju
G Internalizirana ponašanja (G9 – G17)
G‐9: učenik/učenica pokazuje jake izljeve bijesa pri minimalnim
podražajima
G‐10: učenik/učenica pokazuje pretjerano seksualizirajuće ponašanje
G‐11: prisutni su tikovi kod učenika/učenice (nekontrolisane motoričke
reakcije..)
G‐12: nagle promjene u težini učenika/učenice
G‐13: učenik/učenica često odlazi u toalet
G‐14: učenik/učenica se žali na bolove u stomaku, glavobolje, mučnine ..
.
G‐15: učenik/učenica odbija skidanja na časovima tjelesnog odgoja
G‐16: učenik/učenica pokazuje nelagodu pri fizičkom kontaktu
(zauzima
odbrambeni stav, neadekvatno reaguje... )
G‐17: učenik/učenica zastajkuje u govoru (muca)
G Internalizirana ponašanja (G18 – G21)
G‐18: učenik/učenica pokazuje separacijsku anksioznost
(nelagodu kod odvajanja od roditelja)
G‐19: kod učenika/učenice se uočavaju poteškoće u kontroli
eliminacijskih funkcija (mokrenja i pražnjenja crijeva)
G‐20: kod učenika/učenice se uočavaju govorno ‐ jezičke
poteškoće (tepanje, mucanje, usporen razvoj govora ...)
G‐21: kod učenika/učenice je primjetan specifičan sadržaj
crteža i pismenih radova
H Društveno neprihvatljivo ponašanje
H‐1: učenik/učenica je prkosan/prkosna i u konstantnom otporu prema
školskim pravilima
H‐2: učenik/učenica izostaje sa nastave
H‐3 učenik/učenica krši pravila škole
H‐4: učenik/učenica namjerno uništava javno dobro u i oko škole
H‐5: učenik/učenica u školi prisvaja tuđe stvari
H‐6: učenik/učenica konzumira cigarete, alkohol ili drogu
H‐7: učenik/učenica, za vrijeme nastave, provodi vrijeme u kafićima ili
kladionicama
H‐8: učenik/učenica u školi nosi opasne predmete kojima može povrijediti
vršnjake
H‐9: učenik/učenica pasivno svjedoči i snima nasilje (među vršnjacima)
H‐10: učenik/učenica skita i prosjači

Post Reply