Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#1 Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?

Post by sarajevonekad » 20/12/2017 16:11

Dragi moji ,

Pretrazivanjem foruma nisam primijetio da je neko pokrenuo ovu temu, a ako jeste, ispricavam se.

Nerijetko mozemo cuti od roditelja, ali i u vecini studija koje su uradjene na ovu temu, da su neophodne promjene u obrazovnom sistemu, ukljucujuci i osnovne skole. Moze se tako cuti od roditelja da ne postoji sistemski pristup i da je razuman nastavnik koji umije potaci djecu na uspjeh iznimka a ne pravilo, da je pristup zastario, da se i dalje djeca primoravaju da "bubaju" ili "strebaju" one preopsirne i bespotrebno komplikovane tekstove iz knjiga, da nastavnici nemaju ni "mandat" ni volju da se bave djecom kojoj je potrebna pomoc u gradivu (jer nisu dovoljno placeni za "to"), da nerjetko izostaju jednaki arsini u postupanju prema djeci, da je sam plan i program neucinkovit za stvaranje konkretnog i korisnog znanja kod djece itd.

S druge strane, postoje i roditelji koji su neljubazni i grubi prema nastavnom kadru, ali i roditelji koji sami nisu u stanju brinuti o svojoj djeci iz razlicitih razloga (teska socio-ekonomska situacija u porodici, mentalne poteskoce, roditelji djece kojima je potrebna strucna pomoca a nisu prepoznati kao takva od strane skola pa i samih "strucnjaka" itd. itd.), ali se cak i od takvih roditelja ocekuje da budu uspjesniji odgajatelji od nastavnika i pedagoga koji su za taj posao dobili diplome i primaju platu (ako podjemo od predpostavke da bi skola trebala biti odgojno-obrazovna ustanova)itd. i

Dakle, smatram da bi bilo vazno i korisno cuti sta je to na sta se roditelji najvise zale kada je u pitanju rad osnovnih skola u Sarajevu.

Pozdrav

S.
Last edited by sarajevonekad on 21/12/2017 13:37, edited 4 times in total.


TRANCE
Posts: 1164
Joined: 09/05/2011 20:40

#2 Re: Osnovne skole u Sarajevu-Sta vam najvise smeta, sta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by TRANCE » 21/12/2017 02:19

Kad sam išao u školu, smetalo mi je par stvari, kao npr.:
- Usmeno odgovaranje, gdje se ocjenjivanje zasnivalo na subjektivnoj procjeni profesorovog veličanstva. Tako je neko uvijek dobijao 5 i u slučajevima kad taj dan pojma nema, a neko uvijek dobijao 2-3 čak i kad sve super zna i nauči, pa ga umjesto jedinice profesor nagradi i potakne jednom finom dvicom-tricom. Djevojke su za izbačene sise kod nekih profesora dobijale petice, pa se onda na malom odmoru zakopčaju i skinu šminku za drugog profesora koji voli fine i poštene :lol: Testovi bi trebali biti pismenog tipa, sa tačno utvrđenim odgovorima i bodovima za svaki odgovor.
- "Vozići u dnevniku" - ako neko dobije par jedinica prve sedmice nastave, ostali profesori se ostatak školske godine samo nakaleme na te ocjene, ko vele ovaj pojma nema čim ima par kečeva, pa mu daju kečeve i dvice do kraja školske godine makar u kasnijim sedmicama bio najbolji u razredu.
- Jedinice za ponašanje - Učenik odere guzove da nauči i dobije peticu, i onda naredni čas baci papirić na času, a profesor se zaleti za katedru, otvori dnevnik i kaže "saš ti vidjeti što ćeš više papire bacati" i upiše mu keca, jer mu žena kući nije dala koke taj dan.
- Tolerisanje babinih sinova - Sinovi ministara, direktora i sličnih su rijetko kad smjeli dobiti četvorku, mogli su divljati po školi i izderati se na profesora kad im šta nije pravo. Ali se zato strogoća trenirala na djeci čistačica, nezaposlenih i djeci bez očeva.
- Mahalanje profesora, gdje neku stvar između profesora i učenika sutra zna čitava škola. Veći mahalaši i mahaluše ne postoje od profesora i profesorica, zeznuli su i hamše što čuvaju djecu po parkovima.
- Dizanje vlastite profesije u nebo, gdje su npr. likovno, sociologija ili geografija svemirske nauke i najbitniji predmeti za budući profesionalni razvoj učenika, ali se učenicima ne preporučuje da to studiraju, jer su to najteži fakulteti u svemiru. Na kraju učenici postaše doktori, inžinjeri, profesori na fakultetima po Njemačkoj, SAD-u, Norveškoj, a profe i dalje šupljiraju učenicima u Bosni o svojim profesijama u superlativima za 8 stoja mjesečno.
- Referati i grupni radovi, gdje profesor nekom štreberu uvali da prezentuje određenu lekciju, a on za to vrijeme fino ispunjava listiće od kladionice na času.
I sve to u jednoj od najboljih škola u Sarajevu. Doduše, davno je bilo, ali čisto sumnjam da je i danas šta bolje.

User avatar
Matzan
Posts: 6867
Joined: 16/01/2015 13:25

#3 Re: Osnovne skole u Sarajevu-Sta vam najvise smeta, sta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by Matzan » 21/12/2017 02:45

TRANCE wrote:Kad sam išao u školu, smetalo mi je par stvari, kao npr.:
- Usmeno odgovaranje, gdje se ocjenjivanje zasnivalo na subjektivnoj procjeni profesorovog veličanstva. Tako je neko uvijek dobijao 5 i u slučajevima kad taj dan pojma nema, a neko uvijek dobijao 2-3 čak i kad sve super zna i nauči, pa ga umjesto jedinice profesor nagradi i potakne jednom finom dvicom-tricom. Djevojke su za izbačene sise kod nekih profesora dobijale petice, pa se onda na malom odmoru zakopčaju i skinu šminku za drugog profesora koji voli fine i poštene :lol: Testovi bi trebali biti pismenog tipa, sa tačno utvrđenim odgovorima i bodovima za svaki odgovor.
- "Vozići u dnevniku" - ako neko dobije par jedinica prve sedmice nastave, ostali profesori se ostatak školske godine samo nakaleme na te ocjene, ko vele ovaj pojma nema čim ima par kečeva, pa mu daju kečeve i dvice do kraja školske godine makar u kasnijim sedmicama bio najbolji u razredu.
- Jedinice za ponašanje - Učenik odere guzove da nauči i dobije peticu, i onda naredni čas baci papirić na času, a profesor se zaleti za katedru, otvori dnevnik i kaže "saš ti vidjeti što ćeš više papire bacati" i upiše mu keca, jer mu žena kući nije dala koke taj dan.
- Tolerisanje babinih sinova - Sinovi ministara, direktora i sličnih su rijetko kad smjeli dobiti četvorku, mogli su divljati po školi i izderati se na profesora kad im šta nije pravo. Ali se zato strogoća trenirala na djeci čistačica, nezaposlenih i djeci bez očeva.
- Mahalanje profesora, gdje neku stvar između profesora i učenika sutra zna čitava škola. Veći mahalaši i mahaluše ne postoje od profesora i profesorica, zeznuli su i hamše što čuvaju djecu po parkovima.
- Dizanje vlastite profesije u nebo, gdje su npr. likovno, sociologija ili geografija svemirske nauke i najbitniji predmeti za budući profesionalni razvoj učenika, ali se učenicima ne preporučuje da to studiraju, jer su to najteži fakulteti u svemiru. Na kraju učenici postaše doktori, inžinjeri, profesori na fakultetima po Njemačkoj, SAD-u, Norveškoj, a profe i dalje šupljiraju učenicima u Bosni o svojim profesijama u superlativima za 8 stoja mjesečno.
- Referati i grupni radovi, gdje profesor nekom štreberu uvali da prezentuje određenu lekciju, a on za to vrijeme fino ispunjava listiće od kladionice na času.
I sve to u jednoj od najboljih škola u Sarajevu. Doduše, davno je bilo, ali čisto sumnjam da je i danas šta bolje.

Sjedi. 2

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#4 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by sarajevonekad » 21/12/2017 11:02

Da, to su bas oni problemi u osnovnom ili devetogodisnjem obrazovanju u Sarajevu a mozda i u BiH koje cujemo od mnogih bivsih i sadasnjih ucenika i roditelja.

Cesto pricam sa mojom bivsom nastavnicom, koja je osoba sa preko 40 godina staza (necemo je imenovati ali neki ce je prepoznati ) i ona je takodjer pomenula dosta ovih stvari koji si ti pomenuo.

Neki kazu obrazovni sistem u BiH nece da se zamara danas oko djece, a drugi da je podbro kontaminiran protekcijom i nepotizmom.

Moje neke kolege su izasli iz sektora obrazovanja jer misle da ovaj skolski sistem neobjektivan i neucinkovit jer se bavi samo onom poslusnickom djecom, koju koristi kao reklamu sebi da kaze "vidi nasih uspjeha" (a djeca sama po sebi cutljiva i marljiva), a bavi se i djecom koja uzivaju neku protekciju, dok svu drugu i drugaciju djecu koja nisu tako uspjesna u ucenju i slusanju odmah ubije u pojam i etiketira bombardujuci ih losim ocjenama, cime im u startu zatvori mnoga vrata u buducnosti, pod izgovorom "da ih zaplasi i potakne da se poboljsaju". To si iskustva iz prve ruke nekih bivsih prosvjetara. Naravno nisu sva iskustva takva, ali sam cinjenica da postoje, predstavljaju alarm za sve one koji nemaju veze i novac a ne mogu emigrirati.

Iako su individualna iskustva razlicita, na povrsinu isplivavaju jedne te iste zalbe roditelja i djece, kao sto su gore navedeni problemi.

Sta mislite da li treba ista mijenjati, ako treba, da li je moguce ista promijeniti na bolje i kako?

User avatar
Haris.ba
Posts: 10827
Joined: 08/09/2005 20:08

#5 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by Haris.ba » 21/12/2017 11:16

Privatizacija. Sve privatizovati. I država ili vrati poreze građanima, ili im da vaučer da mogu birati gdje će slati dijete u školu.

Svi testovi se rade u tačno određene datume, i svi su standardizovani.

Realnost: Sa protekom vremena onaj ko ima para ići će u privatnu školu, sirotinja će ostati u državnim, raslojavanje će se nastaviti, postojaće dvije klase u društvu odvojene od najranijih dana.

User avatar
wewa
Posts: 14489
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#6 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by wewa » 21/12/2017 11:31

riba smrdi od glave, u ovom slucaju difovca koji nam kroji kapu u obrazovnom sistemu KS.

propisi se donose 'nako, bez priprema i analiza, 'reforme' se provode da bi se pohvalilo u novinama. cijelo ministarstvo je u sluzbi jednog covjeka koji radi za stranacke interese.

pa se tako uvedu elektronski dnevnici, od kojih nema koristi. kupuje se oprema koja se takodjer ne koristi. zaposljavaju se podobni kadrovi, nema kontrole kvaliteta u nastavi, nastavnici ne dobijaju ni stimulacije ni kazne za svoje rezultate.

administracija se samo povecava, opterecenja nastavnika dokumentacijom se umnogostrucuje, a pozitivnih ishoda nema.

nastava je koncipirana kao instruktivna, djeca znanje treba da sticu kod kuce.

uvode se ormarici za najmladje, a instaliraju na visini koja je njima izvan dosega.

pravo je pitanje - valja li ista u obrazovnom sistemu u KS
a odgovor je: samo izolirani primjeri otpornosti na sistem.

User avatar
uglavnomja
Posts: 15322
Joined: 28/07/2012 15:59

#7 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by uglavnomja » 21/12/2017 11:41

Haris.ba wrote:Privatizacija. Sve privatizovati. I država ili vrati poreze građanima, ili im da vaučer da mogu birati gdje će slati dijete u školu.

Svi testovi se rade u tačno određene datume, i svi su standardizovani.

Realnost: Sa protekom vremena onaj ko ima para ići će u privatnu školu, sirotinja će ostati u državnim, raslojavanje će se nastaviti, postojaće dvije klase u društvu odvojene od najranijih dana.

svi nivoi obrazovanja su privatizovani od 90-ih, strancke privatne prcije

svi redom rektori, dekani, profesori, docenti, asistenti ...direktori skola ... su po steli na tim mjestima, ne po kvalitetu.
iz nekadasnje uciteljske srednje skole (mislim petogodisnje) su izlazili 1000 puta kompletniji nastavnici nego sada sa ovim dipl mr dr diplomama

desio se i jos traje i trajace, odljev mozgova, prosjecni ili ispodprosjecni ili skroz nekompetenti ljudi su na celu i stvaraju nove generacije slicnih sebi.

sto ima licnih kvaliteta i ljudi koji imaju zelju i zicu da uce djecu su utopljeni u zabokrecinu i ucmalost sredine u kojoj je najvaznije ka'ce plata i koliki je topli obrok ... a obrazovanje je nebitno, bitno je ko su roditelji i koliko su blizu halki, svaki dvojkas moze kupiti pogacu u kiseljaku i postati direktor
kao sto je spodoba koja je studirala 11 godina direktor najjace medicinske ustanove u bh





znam da ima nepismenih ljudi koji rade u skolama kao nastavnici i profesori :run:

User avatar
Henry Chinaski
Posts: 2572
Joined: 03/08/2005 08:12

#8 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by Henry Chinaski » 21/12/2017 11:44

Ima milion stvari koje škripe, nesposobni eksperimentiraju sa našom djecom, zli političari zarađuju uništavajući budućnost djece ali ja bih prvo promijenio roditelje...

User avatar
cyprus
Posts: 38242
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#9 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by cyprus » 21/12/2017 11:45

uglavnomja wrote:svi redom rektori, dekani, profesori, docenti, asistenti ...direktori skola ... su po steli na tim mjestima, ne po kvalitetu.
E jebiga :-)

User avatar
uglavnomja
Posts: 15322
Joined: 28/07/2012 15:59

#10 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by uglavnomja » 21/12/2017 11:54

cyprus wrote:
uglavnomja wrote:svi redom rektori, dekani, profesori, docenti, asistenti ...direktori skola ... su po steli na tim mjestima, ne po kvalitetu.
E jebiga :-)
:D


mozda ima neko kome se poklopio kvalitet sa stelom :-D
ili je ostao na svom mjestu od prije rata

ali kvalitet bez stele - nema sanse

User avatar
cyprus
Posts: 38242
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#11 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by cyprus » 21/12/2017 12:01

uglavnomja wrote:
cyprus wrote:
uglavnomja wrote:svi redom rektori, dekani, profesori, docenti, asistenti ...direktori skola ... su po steli na tim mjestima, ne po kvalitetu.
E jebiga :-)
:D


mozda ima neko kome se poklopio kvalitet sa stelom :-D
ili je ostao na svom mjestu od prije rata

ali kvalitet bez stele - nema sanse
Ja sam dosad u Sarajevu promijenio dva radna mjesta u obrazovanju - bez štele... I nisam jedini - znam još dosta takvih ljudi... Naravno, znam ih i dosta sa štelom, ali me nervira ta priča da ama baš niko nema i da je nemoguće bez štele naći posao u obrazovanju...

User avatar
uglavnomja
Posts: 15322
Joined: 28/07/2012 15:59

#12 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by uglavnomja » 21/12/2017 12:16

cyprus wrote:
uglavnomja wrote:
cyprus wrote: E jebiga :-)
:D


mozda ima neko kome se poklopio kvalitet sa stelom :-D
ili je ostao na svom mjestu od prije rata

ali kvalitet bez stele - nema sanse
Ja sam dosad u Sarajevu promijenio dva radna mjesta u obrazovanju - bez štele... I nisam jedini - znam još dosta takvih ljudi... Naravno, znam ih i dosta sa štelom, ali me nervira ta priča da ama baš niko nema i da je nemoguće bez štele naći posao u obrazovanju...

znam i ja kako to hoda ...
prica je prvenstveno o ljudima na celu, o stranackim ljudima, pise: od rektora do direktora skola

medju nastavnim kadrom mora biti neko ko zna nesto, ne bi skola mogla nikako funkcionisati, (i to pise, da ima onih koji imaju zelju i zicu da rade sa djecom)

tebi :thumbup:

User avatar
wewa
Posts: 14489
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#13 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by wewa » 21/12/2017 12:21

prenosim clanak sa skolegijuma, zapravo je reagovanje jednog od roditelja skolaraca u KS
odlicna je ilustracija stanja u skolstvu

http://www.skolegijum.ba/tekst/index/14 ... h-ucionica

Poštovani Školegijume,

Informacija Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, s početka jula 2016. godine, o inicijativi za izučavanje informatike od prvog razreda devetogodišnje osnovne škole bila je vijest koja me jako obradovala. Tada sam bio roditelj prvačića. Kako živimo i radimo u digitalnom dobu tako sam smatrao veoma bitnim da se sva djeca, na prilagođen odgojno-obrazovni način, pripremaju za bolju budućnost. Zamišljao sam kako će taj jedan čas sedmično prvačićima biti interesantan, kako se svaka učionica u samo 45 minuta može pretvoriti u muzej, kino, pozorište, diskoteku... Kako će učiteljice i učitelji obogaćivati sadržaje ostalih nastavnih predmeta i prezentovati najaktuelnije primjere iz prakse, koliko će im se olakšati rad s djecom…

I dječijoj radosti, shvaćenoj prvenstveno kao mogućnost igre i učenja od samog početka škole, nije bilo kraja. Moja kćerka je te godine krenula u prvi razred i svjedok sam kako je, zajedno sa kolegama i kolegicama iz razreda, nestrpljivo čekala čas informatike. Potpuno su se pripremili za sticanje novih znanja, ali i očekivali trenutke za kompjuterske igrice, slagalice, bojanke, novu muziku, smiješna videa i fotografije… Skoro pa dvije školske godine poslije, pozitivna osjećanja djece i iskazano zadovoljstvo roditelja prerasta u zbunjenost, dosadu i otpor, odnosno otvoreno nezadovoljstvo.

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade je, sa zakašnjenjem od dva mjeseca, u novembru te školske godine, kupilo računare, potrebnu opremu i softvere. Isporučili su ih i instalirali u osnovnoj školi moga djeteta, te još drugih 69 škola u Kantonu Sarajevo. Takođe sa zakašnjenjem od dva mjeseca, izmijenili su nastavne planove i programe, i pokrenuli su edukaciju učitelja i učiteljica. Najavili su i pripremu udžbenika i/ili radnih sveski za novi predmet, koje nisu realizovali do danas.

Prvo polugodište je brzo prošlo i djeca, valjda zbog navedenih kašnjenja, nisu imala nastavu iz informatike. Roditelji su pak imali tri sastanka o temi kako pripremiti djecu za nastavu. Duže od šest sati (tri puta po dva sata roditeljskih sastanaka), s ostalim roditeljima, slušao sam izlaganja o kvaliteti kupljene opreme, visokim cijenama računara i ormarića za njihovo punjenje, njihovoj velikoj osjetljivosti te kako djecu moramo dobro pripremiti da budu pažljivi u radu na časovima informatike, kojih nije ni bilo. Obaviješteni smo i da ćemo u slučaju kvara opreme izazvanog padom, oštećenjem ili nestručnim korištenjem snositi troškove njihove opravke ili kupovine novih uređaja.

Edukacija nastavnog kadra se nastavila kontinuirano provoditi u drugom polugodištu, ali se konačno i nastava iz informatike počela izvoditi. Jednom sedmično djeca su napamet učila dijelove računara i opreme (monitore, tastature, miševe, printere, skenere…). Makazama su izrezivali isprintane dijelove računara s A4 papira i lijepili ih u sveske. Crtali su, uz ocjene iz likovnog vaspitanja, dobijene tablete, odnosno računare. Mogli su ih ponekad i upaliti, ali pod strogim nadzorom učiteljica i učitelja. Neka djeca su odmah odbijala rad na računarima, jer su im roditelji zaprijetili da dobro paze kako da rukuju opremom. Skoro svaki čas je započinjao kašnjenjem, jer se čekala nastavnica, odnosno nastavnik informatike iz starijih razreda, da “pokrenu” opremu… Ni roditeljima ni učenicima nije jasno kako, ali prva školska godina učenja informatike se završila i svi učenici prvačići, bez stvarno stečenog znanja i vještina, dobili su neke zaključene ocjene. Čekao se drugi razred.

Naredne školske godine, odnosno druge godine izvođenja nastave iz predmeta informatika u školi moga djeteta, a pretpostavljam i u ostalih 69 škola u Kantonu Sarajevo, nastavljeno je na isti način kao i godinu ranije. Ponovo je Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade nabavilo opremu, isporučli su i instalirali još 70 kompleta računara, nastavlja se obuka učitelja i učiteljica, još mijenjaju planove i programe, odnosno pripremaju udžbenike… I dalje nastavnici i nastavnice informatike iz starijih razreda startuju računare i opremu za učitelje i učiteljice, opet se kasni sa početkom tog jednog časa informatike sedmično. Djeca su, uz rijetke aktivnosti pisanja slova na tabletima i bojenja geometrijskih oblika na računarima, došla i do testa provjere znanja, u novembru 2017. Na času informatike, na “veoma kvalitetnoj i skupo plaćenoj računarskoj opremi” je izvedeno testiranje svih učenika i učenica drugog razreda, i to u parovima. Sva pitanja iz testa su bila rješavanje neke vrste rebusa, odnosno na tabletima i platnu za projekciju su izložene riječi i crteži koje treba ispravno spojiti. Tako, na primjer, riječ ZAGRADA i crtež SLONA treba da daju rješenje ZASLON; spoj riječi S NAMA i crtež Disney princeze treba da daju rješenje SVILA… Svaka sličnost s izvedenim testiranjem je namjerna, jer se kao takva i desila. Ako su djeca, u drugom navedenom primjeru, kojim slučajem kao rješenje naveli SNJEŽNA PRINCEZA, i pri tome potpuno tačno napisali tu riječ koristeći se tastaturom računara, rezultat im nije bodovan, odnosno označen je kao netačan…

Nema smisla dužiti dalje s opisivanjem ove agonije, a ne reforme osnovnog obrazovanja u Kantonu Sarajevo, iznositi dodatne primjere izučavanja ENIGMATIKE, a ne INFORMATIKE od prvog razreda osnovne škole, rezultati ove intervencije Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade su stvarno žalosni.

Da zaključim: Djeci je dosadno i sada nerado idu na nastavu informatike; roditelji su potpuno nezadovoljni i ne znaju ni kako se postaviti u cijeloj situaciji i od koga tražiti odgovornost za aktuelni haos; učitelji i učiteljice su u nezavidnom položaju jer implementiraju nečije planove i programe, pošto u njihovom pripremanju i donošenju navodno i ne učestvuju.

Od Ministarstva nema konkretnijih informacija o efektima ili bar očekivanim rezultatima reforme. Doduše, povremeno mediji prenesu vijesti da je Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo potpisalo nove ugovore o nabavci i isporuci računara i opreme za sve škole u Sarajevu. Tako sam i došao do informacije da je, za opisani i po meni potpuno neuspješan eksperiment uvođenja informatike, do danas utrošeno najmanje 2.211.596,80 KM (dva miliona dvije stotine jedanaest hiljada pet stotina i devedeset šest konvertibilnih maraka i osamdeset konvertibilnih pfeninga). Ovo su javni podaci preuzeti sa web stranice Ministarstva:

Plan javnih nabavki realizovanih u 2016 godini, pogledajte stavku 13.
Ugovor o nabavci, isporuci, instalaciji i puštanju u rad računara i opreme za 2017. godinu, vidite član 3.
Neke stvari mi sada mnogo jasnije izgledaju, a u demokratskim društvima bi bile jasne i pravosudnim organima i postale bi predmetom krivičnih procedura. Mislim da se radi o potpuno neefikasnom i nesvrsishodnom utrošku javnih budžetskih sredstava, odnosno para nas građana Kantona Sarajevo.

Ja ne mogu čekati treći razred, nastavak reforme obrazovanja radi trošenja budžetskih sredstava, a ne poboljšanja sistema i kvaliteta obrazovanja. Zato sam našao za shodno da vas, poštovani Školegijume, zamolim za pomoć. Pišem vam sa željom i molbom da ispitate sve navedeno, izvršite dodatna istraživanja o ovoj temi, i ako je ikako moguće obezbijedite odgovore od Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo na sljedeća pitanja:
  • Ko i sa kakvim ciljevima vodi ovu reformu obrazovanja u Kantonu Sarajevo i ko je odgovoran za njenu implementaciju?
    Šta se konkretno želi postići ovom reformom u Kantonu Sarajevo?
    Ima li Ministarstvo komparativne analize efekata ovakvih reformskih procesa, ili koje su prednosti i mane uvođenja informatike u prve razrede devetogodišnjih osnovnih škola?
    Da li se slične reforme ili reformski procesi odvijaju bilo gdje u svijetu, u zemljama EU i regiona?
    Da li je obavezno učešće učitelja, nastavnika, roditelja i svih onih na koje se reforma odnosi u pripremama za reforme i da li se konkretna izmjena nastavnih planova i programa u Kantonu Sarajevo vodila bez njihovog učešća?
    Treba li se edukacija učitelja i nastavnog osoblja izvoditi paralelno s formalnim uvođenjem novih, obaveznih predmeta u obrazovni sistem Kantona Sarajevo?
    Smije li se, u našem sistemu obrazovanja, izvoditi nastava iz obaveznih predmeta bez udžbenika ili drugih materijala, koji djeci pomažu u teorijskom sticanju znanja, a učiteljima i roditeljima omogućava praćenje i evaluaciju?
    Da li je vršeno istraživanje tržišta računara, opreme i softverskih rješenja i koji su utvrđeni standardi za nabavku ovih roba u Kantonu Sarajevo?
    Konačno, postoje li analize stanja i potreba osnovnih škola u Kantonu Sarajevo, uključujući funkcionalnost objekata, fiskulturnih sala, toaleta, pa onda i e-učionica i opreme?
Mislim da vaša istraživanja i analize, a posebno odgovori Ministarstva mogu biti interesantni cjelokupnoj bosanskohercegovačkoj javnosti, kao i budućim reformatorima obrazovanja.

Ako ništa, možemo se pogledati u ogledalo ili svojoj djeci reći da smo nešto pokušali.

Unaprijed vam se zahvaljujem.

S poštovanjem.

(Marko Ban je redakcijski pseudonim. Ime autora pisma poznato redakciji.)

User avatar
wewa
Posts: 14489
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#14 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by wewa » 21/12/2017 12:24

a ako mislite da je stanje u srednjem obrazovanju bolje, grdno se varate

http://www.skolegijum.ba/tekst/index/14 ... -konfuzija

friski su nam jos utisci o online sedmici, a linkani clanak je dobro analizira.

User avatar
azurna_obala
Posts: 5121
Joined: 06/11/2010 03:22
Location: Tamo gdje nebo ljubi more

#15 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by azurna_obala » 21/12/2017 12:25

Šta mi je lično smetalo dok sam isla u skolu je insistiranje na matematici, kasnije, na fizici, pa čak i hemiji. Pa majku mu ako me to ne interesuje, nemoj me ubijati u pojam silnim zadacima, evo jos mi nikad nisu zatrebali, velika većina njih. Znači, bazirati obrazovanje na ličnom interesu djeteta ili bar umanjiti obim gradiva iz određenih predmeta. Naravno, onda to stvara dodatni posao nastavnicima, ali im sa jedne strane olakšava, jer onda mogu raditi više za onim učenicima koje taj predmet interesuje, a ne gubiti živce na one koji se bore sa istim.

Povećati plate i uvesti beneficirani radni staž nastavnicima. Raditi s djecom, uz zahtjevne roditelje, uz ogromnu papirologiju i rokove je recept za stres i bolest.

Zabraniti telefone u školi, uvesti obaveznu uniformu, pristojno se oblačiti, mislim na djecu koja svakakva dolaze u školu, od poderanih farmerki do šorceva, našminkanih curica itd.

Pedagoge skinuti s grbače nastavnicima i dati im.da rade sa djecom koja imaju problem.

Ima jos dosta stvari :-)

User avatar
uglavnomja
Posts: 15322
Joined: 28/07/2012 15:59

#16 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by uglavnomja » 21/12/2017 12:33

ne tako davno djeca su do kraja osnovne skole na informatici uglavnom pisala teoriju o upotrebi, programiranju, dijelovima, malo komplikovanije itd ... 5 minuta upaljenog kompa po casu je bila nagrada poslije diktiranja

usput, i ispiti na pedagogiji za nastavnike sa visom za pelazak na visoku nije bio nista tezi od nabrajanja dijelova kompa, ono pc, mis itd ...

User avatar
wewa
Posts: 14489
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#17 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by wewa » 21/12/2017 12:37

uglavnomja wrote:ne tako davno djeca su do kraja osnovne skole na informatici uglavnom pisala teoriju o upotrebi, programiranju, dijelovima, malo komplikovanije itd ... 5 minuta upaljenog kompa po casu je bila nagrada poslije diktiranja

usput, i ispiti na pedagogiji za nastavnike sa visom za pelazak na visoku nije bio nista tezi od nabrajanja dijelova kompa, ono pc, mis itd ...
nije to stvar proslosti, nazalost

moji u osnovnoj nisu smjeli upaliti komp. kcerka je u 9. razredu dvaput upalila racunar u jednom polugodistu, ostalo se svodilo na citanje iz udzbenika dok nastavnik surfa na mobitelu...

i nije to nikakva tajna. srednja skola koju sad sin pohadja tacno zna da ce djeca iz nase osnovne skole imati problema s dva predmeta, ali nema nacina da se stanje popravi dok ili predmetni nastavnici ili direktor koji ih takve tolerise ili ministarstvo koje je nezainteresovano ne bude suoceno s posljedicama. dakle, nikad pa ni tad.

User avatar
uglavnomja
Posts: 15322
Joined: 28/07/2012 15:59

#18 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by uglavnomja » 21/12/2017 12:39

azurna_obala wrote: Povećati plate i uvesti beneficirani radni staž nastavnicima. Raditi s djecom, uz zahtjevne roditelje, uz ogromnu papirologiju i rokove je recept za stres i bolest.

i :-)

ovo je jako zanimljivo pitanje generalno, plate u obrazovanju

zasto uciteljica koja vodi prvacice, 3 casa dnevno ima istu platu kao nastavnik koji vodi vec polupoludjele tinejdzere 6-7 casova dnevno, plus je razrednik?

kao i radno vrijeme generalno, i godisnji odmori i radno vrijeme u vrijeme raspusta od sat dva dnevno mimo godisnjeg

User avatar
Hajvan
Posts: 6349
Joined: 25/10/2008 13:21
Location: SaraJovo

#19 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by Hajvan » 21/12/2017 12:50

Haris.ba wrote:Privatizacija. Sve privatizovati. I država ili vrati poreze građanima, ili im da vaučer da mogu birati gdje će slati dijete u školu.

Svi testovi se rade u tačno određene datume, i svi su standardizovani.

Realnost: Sa protekom vremena onaj ko ima para ići će u privatnu školu, sirotinja će ostati u državnim, raslojavanje će se nastaviti, postojaće dvije klase u društvu odvojene od najranijih dana.

opa, radikalne ideje Miltona Friedmana zastupljen na forumu. Naajs.

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#20 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by sarajevonekad » 21/12/2017 12:57

Da, prica se i o toj privatizaciji, mada imam komsije koji za jednu privatnu skolu kazu da se po malo cemo razlikuje od drzavne. Zadovoljni su nekim nastavnicima koji su posveceni njihovoj curici, ali ima i povrsnih i konzervativnih i iskljucivih i medju nekim nastavniscima i u menadzmentu, a oni za svoj novac ocekuju nesto drugo.

Opet, one neke medjunarodne privatne skole su bolesno skupe.

Sama cinjenica da kod nas ne postoji neka privatna skola koja bi mogla biti dostupna i obicnom malom gradjaninu, i skola koja bi imala jedan drugaciji, pozitivniji pristup prema djeci i roditeljima, mozda govori najbolje o tome kako trenutno stojimo sa nasim "cuvenim" merhametom i moralnim vrijednostima.

Ali opet, sve se vraca na pitanje: "Da li je potrebno nesto mijenjat u nasem obrazovnom sistemu, i ako da, kako se to moze realno uraditi?"


Haris.ba wrote:Privatizacija. Sve privatizovati. I država ili vrati poreze građanima, ili im da vaučer da mogu birati gdje će slati dijete u školu.

Svi testovi se rade u tačno određene datume, i svi su standardizovani.

Realnost: Sa protekom vremena onaj ko ima para ići će u privatnu školu, sirotinja će ostati u državnim, raslojavanje će se nastaviti, postojaće dvije klase u društvu odvojene od najranijih dana.

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#21 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by sarajevonekad » 21/12/2017 12:58

Da, i meni je ta opaska jako validna

uglavnomja wrote:
azurna_obala wrote: Povećati plate i uvesti beneficirani radni staž nastavnicima. Raditi s djecom, uz zahtjevne roditelje, uz ogromnu papirologiju i rokove je recept za stres i bolest.

i :-)

ovo je jako zanimljivo pitanje generalno, plate u obrazovanju

zasto uciteljica koja vodi prvacice, 3 casa dnevno ima istu platu kao nastavnik koji vodi vec polupoludjele tinejdzere 6-7 casova dnevno, plus je razrednik?

kao i radno vrijeme generalno, i godisnji odmori i radno vrijeme u vrijeme raspusta od sat dva dnevno mimo godisnjeg


User avatar
wewa
Posts: 14489
Joined: 27/05/2010 15:20
Location: djah na brdu, djah u ravnici

#23 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by wewa » 21/12/2017 13:02

azurna_obala wrote:Šta mi je lično smetalo dok sam isla u skolu je insistiranje na matematici, kasnije, na fizici, pa čak i hemiji. Pa majku mu ako me to ne interesuje, nemoj me ubijati u pojam silnim zadacima, evo jos mi nikad nisu zatrebali, velika većina njih. Znači, bazirati obrazovanje na ličnom interesu djeteta ili bar umanjiti obim gradiva iz određenih predmeta. Naravno, onda to stvara dodatni posao nastavnicima, ali im sa jedne strane olakšava, jer onda mogu raditi više za onim učenicima koje taj predmet interesuje, a ne gubiti živce na one koji se bore sa istim.

Povećati plate i uvesti beneficirani radni staž nastavnicima. Raditi s djecom, uz zahtjevne roditelje, uz ogromnu papirologiju i rokove je recept za stres i bolest.

Zabraniti telefone u školi, uvesti obaveznu uniformu, pristojno se oblačiti, mislim na djecu koja svakakva dolaze u školu, od poderanih farmerki do šorceva, našminkanih curica itd.

Pedagoge skinuti s grbače nastavnicima i dati im.da rade sa djecom koja imaju problem.

Ima jos dosta stvari :-)
meni je sporno odredjivati nastavni plan i program prema trenutnim interesima djeteta u osnovnoj skoli.
mog sina, recimo, zanima samo i iskljucivo nogomet. da se njega pita, samo bi se nogomet izucavao.

a zavrsio je osnovnu s 5.0, nije glup. no, dijete je i ne moze znati sta ce ga zanimati za koju godinu, koju bi profesiju mogao izabrati. da ga se poslusa, pa mu se iz kurikuluma izbaci ono sto ga ne zanima, sutra bi bio blecak onesposobljen da studira materiju za koju se u medjuvremenu zainteresirao.

to ne znaci da metodika ne poznaje individualnost, naprotiv. postoje nacini da se nastavni sadrzaj prenese svima, a da se onima koji imaju izrazen interes za pojedine teme, oblasti ili predmete ponudi dodatni. postoje i sekcije, dopunska nastava, klubovi, takmicenja - u nekim skolama s izrazitim uspjehom.

problem je u sistemu koji nedovoljno motivira nastavnika za individualiziran pristup, koji mu ne da osnovna sredstva, koji mu narusava dignitet. problem je sto se rad ne ocjenjuje niti nagradjuje.

besmisleno je pominjati finsku - ali da u nastavu idu samo najbolji studenti, imali bismo najbolju nastavu. ovako formalno imamo obrazovni sistem i nikad slabije obrazovanje. a trend je porazavajuci.

User avatar
azurna_obala
Posts: 5121
Joined: 06/11/2010 03:22
Location: Tamo gdje nebo ljubi more

#24 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by azurna_obala » 21/12/2017 13:03

uglavnomja wrote:
azurna_obala wrote: Povećati plate i uvesti beneficirani radni staž nastavnicima. Raditi s djecom, uz zahtjevne roditelje, uz ogromnu papirologiju i rokove je recept za stres i bolest.

i :-)

ovo je jako zanimljivo pitanje generalno, plate u obrazovanju

zasto uciteljica koja vodi prvacice, 3 casa dnevno ima istu platu kao nastavnik koji vodi vec polupoludjele tinejdzere 6-7 casova dnevno, plus je razrednik?

kao i radno vrijeme generalno, i godisnji odmori i radno vrijeme u vrijeme raspusta od sat dva dnevno mimo godisnjeg
Mislim da nema veze jesi li učiteljica ili profesor, na kraju se svodi na isto. Nekad se ne zna koji uzrast je zahtjevniji i gdje je teže. Ja ne bih razdvajala, oba slučaja imaju velike izazove sa kojima se ti nastavnici moraju nositi.

sarajevonekad
Posts: 629
Joined: 06/07/2007 16:23

#25 Re: Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali u osnovnom obrazovanju i kako?

Post by sarajevonekad » 21/12/2017 13:12

"Dakle, vlasti su 2008. obećali da će do 2015. u obrazovanjebiti (između ostalog) otvorenije, fleksibilnije,
i omogućit će pojedincima da upražnjavaju svoje individualne načine i stilove učenja koji su prilago
đeni njihovim potencijalima, potrebama i interesovanjima."

Mislim da je ovo ono sto nedostaje...a nedostatak istog ima daleko vece posljedice i po dijete i po roditelje nego sto povrsan, staromodan ili nesavjestan pristup moze zamisliti
Last edited by sarajevonekad on 21/12/2017 13:40, edited 1 time in total.

Post Reply