ne osjecam se napadnutom, dapace, po mom ukusu si sasvim korektno odabrala "stranu"debela wrote:mescini ti se osjetila napadnutom i prije napada jok, necu napadati niti se izdizati niti vjerovati ili nevjerovati....samo znam da se nekom igrom slucaja i ne susrecem sa ljudima koji zive takav zivotni stil. previse smo nebo i zemlja na obostrano zadovoljstvo.zmijaIzmaj wrote:pa svakako je to tvoj izbor...i mozes ako hoces "pljuvati" po turbofolku, ali meni smetaju oni koji kazu, "jao pa ja ne mogu da vjerujem da to neko slusa" i svojim izjavama i muzickim ukusom pokusavaju da se uzdignu iznad tog nekog drugog...a zapravo su samo ucmali ograniceni, ostarjeli (evo sad ja pokusavam da se "uzdignem" iznad antiturbofolkasa )debela wrote:more bit bidne zmijo ali ja cu radije ostati zatucana matora predstavnica generacije koja umire nego krenuti putem 'napretka'
Latinica na HRT1 sinoc...
Moderator: anex
-
- Posts: 2574
- Joined: 12/08/2006 13:28
#26
- sorge_sa
- Posts: 1088
- Joined: 15/01/2003 00:00
- Location: sarajevo
#27
meni su vazda sega bili oni sto vole Scorpionse....bas jedna bespotrebna grupa ...njemacki lafo hevimetalci....muzika u rangu niskog Kerbera...bas presmjesno...pa jos ona ljigava pjesma Wind of Change.....patetici nigdje kraja.....radije cu poslusat Duska Kulisa....Ti meni lazes sve....nego Scorpionse....da ne pricam o Halidu
http://www.youtube.com/watch?v=ShyEqs3qDZ8
http://www.youtube.com/watch?v=ShyEqs3qDZ8
-
- Posts: 3201
- Joined: 02/07/2002 00:00
#28
nisam mislila bukvalno na susrete. naravno da susrecem razlicite ljude ali sigurno necemo folker i ja ici na isti dernek npr. jer se u startu razilazimo u misljenju. isto tako necu sigurno sjediti i slusati vivaldija jer mi ni to ne odgovara.Vingo wrote:Ne susreces? To ti mislis....Pklatovi su svuda.
Evo zmiju kad vidi i druzis se s njom, rekao bi ne skida se s Vivaldija.....
Mimikrija je to....
-
- Posts: 2574
- Joined: 12/08/2006 13:28
#29
mimikrija ma nisam ljigavac, matere mi, samo slijedim principe jednakosti i izbora
-
- Posts: 3912
- Joined: 11/03/2003 00:00
#30
Ja sam u srednjoj skoli svrstavala ljude na dobre i lose po tome da li slusaju the cure ili ne....
I hvala dragom bogu da vise to ne radim....
Ali gledam par tema niže kako se svi dive ex Djini Banani i onome sto sad radi.
Ako ono Mastika nije narodnjak, ali u sofisticiranom ruhu... i to onaj zadnji beat sto baca pod sto, umjesto na sto......
E sad TF je jedno a taj beat drugo. Aferim.
A mi smo svi od prailira unuci....
I hvala dragom bogu da vise to ne radim....
Ali gledam par tema niže kako se svi dive ex Djini Banani i onome sto sad radi.
Ako ono Mastika nije narodnjak, ali u sofisticiranom ruhu... i to onaj zadnji beat sto baca pod sto, umjesto na sto......
E sad TF je jedno a taj beat drugo. Aferim.
A mi smo svi od prailira unuci....
- BHG
- Posts: 1684
- Joined: 03/07/2006 14:12
#31
ma sta fali turbofolku...i prekodrinskim pjevaljkama koje nas redovno posjecuju...i nasim debilima i debilusama koji sve to olako prihvatise...i pri tome zaboravise 92, 93, 94, 95, Srebrenicu, Sarajevo, Tuzlu, Gorazde, Istocnu Bosnu, itd itd....lista je preduga...turbofolk je jedino sredstvo za spajanje primitivnih masa... povraticu
- DaysleepeR
- Posts: 14667
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#32
Sjecam se tih vremena s obzirom da sam s Koseva.zmijaIzmaj wrote:sinan drzi rekord po broju posjecenosti na kosevu, jos prije rata nekad...nemoj mi reci da to nije bas golem sator bioDaysleepeR wrote:
Nekom su u komsiluk dolazili Scorpionsi i Motorhead a nekom u susjedno selo pod sator Sinan i Semsa.
To je prije sukob onih koji znaju i onih koji ne znaju za bolje od ovog.
Sjedili bi na zidu pored ceste koja vodi do stadiona i smijali se oblicima glava, pletenim dzemperima raznih dezena, i apsurdu nosenja priglavki dok su cipele na nogama.
A i stvarno me cudi da raspolazes sa takvim podacima.
Na kraju krajeva i korida je bila na Kosevu, tako da taj podatak nista afirmativno ne govori o Sinanu a ni o tebi koja s tim podatkom raspolazes.
- sorge_sa
- Posts: 1088
- Joined: 15/01/2003 00:00
- Location: sarajevo
#33
Vingo wrote:Ja sam u srednjoj skoli svrstavala ljude na dobre i lose po tome da li slusaju the cure ili ne....
I hvala dragom bogu da vise to ne radim....
Ali gledam par tema niže kako se svi dive ex Djini Banani i onome sto sad radi.
Ako ono Mastika nije narodnjak, ali u sofisticiranom ruhu... i to onaj zadnji beat sto baca pod sto, umjesto na sto......
E sad TF je jedno a taj beat drugo. Aferim.
A mi smo svi od prailira unuci....
Eh Gino Banana je posebna prica.....Mace moje cupavo.....a sta cu kad zapada tamo negdje iza zapada ....ajajaaja Amerika......presmijesno.....
http://www.youtube.com/watch?v=DfW0gfm1cRc
http://www.youtube.com/watch?v=eyycXgYL ... ed&search=
pa stih :
Taj dan i kafa imala je
cudan ukus nisam
vjerovao da ces doci
nisam bio siguran u to
je urbaniji od cijelog opusa Gine Banane
-
- Posts: 2574
- Joined: 12/08/2006 13:28
#35
samo hocu da kazem da je sarajevo selo s velikim satorom i da nije stvar sukoba urbano (koji ural )/ruralno ili malo mekse, to je dio sukoba u cijeloj priciDaysleepeR wrote:Sjecam se tih vremena s obzirom da sam s Koseva.zmijaIzmaj wrote:sinan drzi rekord po broju posjecenosti na kosevu, jos prije rata nekad...nemoj mi reci da to nije bas golem sator bioDaysleepeR wrote:
Nekom su u komsiluk dolazili Scorpionsi i Motorhead a nekom u susjedno selo pod sator Sinan i Semsa.
To je prije sukob onih koji znaju i onih koji ne znaju za bolje od ovog.
Sjedili bi na zidu pored ceste koja vodi do stadiona i smijali se oblicima glava, pletenim dzemperima raznih dezena, i apsurdu nosenja priglavki dok su cipele na nogama.
A i stvarno me cudi da raspolazes sa takvim podacima.
Na kraju krajeva i korida je bila na Kosevu, tako da taj podatak nista afirmativno ne govori o Sinanu a ni o tebi koja s tim podatkom raspolazes.
e sad djino banana i srednja skola sukobi sad su sukobi kad nekom ko ko fol slusa gotan project kazem da hocu da naucim svirati harmoniku kako treba, kaze jooooj, hajd slusaj sinana e to me isto nervira
Last edited by zmijaIzmaj on 05/12/2006 12:44, edited 1 time in total.
-
- Posts: 119
- Joined: 13/07/2006 19:19
#36
slazem se s misljenjem, al u isto vrijeme ne kontam po cemu je smece koje pjevaju kojekakve minee, danijele, petrovi grase itd i po cemu bolje od turbo folkageronimove mudrolije wrote:šund, smeće i kič. dakle, ono što što razlikuje diletante, primitivce i raznorazne sitne mediokritete od normalnih ljudi.
ja ne mogu da vjerujem da postoji neko kome se to sviđa.
- Fair Life
- Posts: 14219
- Joined: 02/03/2004 00:00
#37
Pogledajte intervju sa Polusvetom Kravom turbo-folka:
http://rapidshare.com/files/6154506/Pol ... a.wmv.html
isto:
http://www.megaupload.com/?d=9DC43W59
[quote="Profesor književnosti i sigurno jedan od najboljih živih bosanskohercegovačkih pjesnika Marko Vešović analizirao je tekstove poznatih pop i turbo-folk izvođača.
Prvi put na ovim prostorima je urađena jedna ovako iscrpna analiza "stihovlja koje me istinski osvježilo raznolikim vidovima jezičkog, imaginativnog, intelektualnog, moralnog i svakog drugog barbarstva koje se ne stidi samog sebe, čak nam se, drčno prseći se, unosi u oči""]Kazaću nekolike o tekstovima koji se pjevaju u folku, ili turbo-folku, ili kako se već to zove. O dotičnoj pojavi ne znam ništa, jer svoj slušni organ nisam izlagao blagotvornom utjecaju ove vrste muzičkog stvaralaštva u nas, i, pošto mi nije znano kako ti tekstovi zvuče kad ih se uglazbi, ostaje mi da ih razmotrim kao jezičke tvorevine.
Razlog za nastanak ovog zapisa vrlo je prost: dopalo mi je u ruke pedesetak, sa interneta skinutih, stranica tog stihovlja koje me istinski osvježilo raznolikim vidovima jezičkog, imaginativnog, intelektualnog, moralnog i svakog drugog barbarstva koje se ne stidi samog sebe, čak nam se, drčno prseći se, unosi u oči. Zapljusnuo me iz tih tekstova čitav jedan Divlji Istok koji je odavno postojao tu odmah, pored mene, a da o njemu pojma nisam imao, i u kojem se pomno njeguju "prednosti naše zaostalosti", kako bi rekao D. Ćosić.
Ali ima nešto gore i od zaostalosti: laž. Ti tekstovi su utjelovljenje primtivne, polupismene, dobrano glupe, ali basnoslovno bogate Laži koju naša slušalačka rulja već decenijama pije s merakom, bez obzira na spol, vjeru i naciju. No to je i razlog i za optimizam: narodi koji uživaju u ovakvim stihovima sigurno ne pate do viška kulture već od viška nekultivirane biološke snage, stoga se ne treba bojati njihove brze degeneracije, ni pomišljati da su kazali svoju posljednju riječ u istoriji.
Ako zanemarim po koju, i to vrlo rijetku iskru nečeg što liči na poeziju (Dok ti u kafani piješ, druže / iznad tvoje muke vrane kruže), ti tekstovi ne pružaju ni jedan dokaz da se u njima mislilo bilo šta osim najtupljih ili najovještalijih polumisli, ni da se bilo šta osjećalo, osim najplićih ili najbanalnijih poluemocija, a i prvo i potonje saopšteno je jezikom uzetim sa smetljišta.
No možda je moja reakcija neprimjerena: mogućno je da samo meni, kao neobaviještenoj osobi, koja gleda nenaviklim očima, ti tekstovi djeluju skandalozno, a da u njima nema ništa ni neuobičajeno ni neredovno kad ih se gleda očima onih koji ih pjevuše na ulici, u kupatilu, u kafani, na izletu. Očima onih koji žive s njima.
Upitao sam se: u toj hrpi nevjerovatnih drljotina u kojima se bezobzirno ponižava kako jezik tako i ljudski srce i um, koji su stihovi najjadniji i najnepismeniji? Kandidata je bilo cio buljuk, ali je na kraju pobijedio refren iz pjesme Plavokosa: Vjerovala ne bih / da ti se zakunem / lagati bih htjeo / lagati ne umem. Zašto? Zbog genijalne deklinacije: ja bih, ti bih... i zbog još genijalnije kombinacije htjeo i umem.
Potom sam se upitao: koji je tekst najimbecilniji? Tu nije bilo dvoumljenja: to je svakako pjesma o mobilnom telefonu. U njoj imalac pomenutog uređaja obznanjuje čovječanstvu: "ja ga imam, ljudi". Ima ga zato da mu "širi grudi", jer tako hoće rima: čim kažete "ljudi",odmah pomislite na "grudi", i obratno.
Čime mu "širi grudi" - radošću, nadom, nečim trećim, ne kaže, a nije ni važno, glavno je da mobitel čini vlasnika širokogrudim, i da bez njega čak "više ne može da se smeje". Aristotel veli da je čovjek jedina životinja koja se smije, a na njegovom tragu Rable u Vinaverovom prevodu kaže. "Smej se ko hoće da bude čojstven, smeh je čoveku zaista svojstven". Ukratko: ako mu oduzmete mobitel, postaće uskogrud, i lišićete ga najljudskije od svih osobina: smijeha.
Potom dođe ljubavna izjava: Ja ga više volim / od Ramba i rata / hoću da ga uzmem / za rođenog brata, i, mada drugi stih sadrži hiperbolu lišenu pokrića, jer je teško vjerovati da bi današnji pravilno orijentirani Srbin mogao bilo šta voljeti više od rata, četvrti stih sadrži iznenađenje: mobitel je unaprijeđen u nešto što mu je rodila majka, zapravo ne u nešto, to je zamjenica za stvari, već u nekog, jer mobitel "mazi lice moje", a takvu sposobnost predmeti ne posjeduju.
Potom se kaže: po njemu me znaju / zbog njega me se boje. Prvo je jasno: mobitel je neotuđiv sastojak vlasnikovog identiteta, i lijepo možemo zamisliti da ga njegovi bližnji zovu Onaj Sa Mobitelom, čak je možda taj aparat unesen u njegovu ličnu kartu kao osobeni znak, ali teško je reći: što ga se okolina boji? Vide li u osobi s mobitelom mafijaša? Saradnika policije? Ili je mobitel dokaz moći kao takve, a treba se bojati se moćnih? Ili ga se "boje" da bi bilo rime sa "moje"?
Sljedeća strofa izaziva nedoumicu: Mobilni telefon / s njim sam k'o u braku / mobilni telefon / mi daje curu svaku.
Ne zna se je li imaocu mobitela isto kao da je u braku, a poznato je da jedino kad si u braku možeš imati curu svaku, savremeni brak vam je takva institucija, ili je autor bukvalno sklopio brak s mobitelom? Ako jeste, ko je muško a ko žensko, ili, ako se radi o homoseksualnom braku, gdje ga mobitel stavlja vlasniku, a gdje vlasnik mobitelu?
Uz to, ako se sjetimo tekstopiščeve izjave da mu je mobitel "rođeni brat", nije li riječ o incestu? Ili se sve ovo treba shvatiti kao napad rimovanog blejanja na nivou učenika škole za ometene u razvoju?
Na kraju, moram upozoriti na jedan paradoks: mobitel je oličenje najsuvremenije tehnike, a pjesma o njemu izišla je iz pera, ili kompjutera, osobe koja se nalazi na prijelazu iz divljaštva u varvarstvo.
U pjesmi Dokaz kaže se: Imam dokaz da si bio sa mnom / imam dokaz na ljubavni čin, / imam dokaz nosim ga u sebi / on se zove nerodjeni sin. Ni novom tekstopiscu pismenost nije jača strana, bar ako je suditi po jeziku drugog stiha ("dokaz na čin"), mada jezik ne bi bio manje jadan da je rečeno: "imam dokaz za ljubavni čin", ali, ako odustanem od jezičkog cjepidlačenja, ostaje mi da pohvalim upotrebu riječi "dokaz" čije ponavljanje signalizira da draga dragom priređuje, pred općinstvom, sudski proces, pretvarajući slušaoce u porotu, ali i da ukažem na skriveni smisao sintagme "nerođeni sin": uz ginekološku potvrdu o trudnoći, stavljen nam je na uvid i rezultat pretraga na ultrazvuku, gdje je ustanovljeno da se radi o muškom djetetu.
U pjesmi Skitnica kaže se: Ovo je moja kuća živio sam tu / ovo je moja draga volio sam nju / ono je čovjek neki što mi uze sve / skitnice čekajte me, ja nemam gdje. Ako zanemarimo gnjecavo samosažaljenje od kojeg žive ne samo ovi stihovi nego i golem dio ljubavnih cmizdrenja u ovim tekstovima, i, uz to, ako zanemarimo čemerne rime "tu"-"nju", "sve"-"gdje", koje nisu izuzetak nego jedno od glavnih obilježja svekolikog stihotvoraštva u turbo-folku, ostaje da nam da se pitamo: gdje smo? U Americi ili u BiH?
Jer nije nemogućno da jednom Amerikancu, kad se sjetimo njihovog zakona o razvodu braka, "čovjek neki" uzme i kuću i ženu, ali nije mogućno da se isto dogodi razvedenom Bosancu, tačnije, takvo nešto je mogućno jedino u ovakvim stihovima koji siluju i stvarnost i jezik i osnovna pravila logike: A kad me budu drugovi iz kafane vodili / pred tom kućom opet staću / iz sveg' glasa zapjevat' ću / nek vode me na sud / i kažu da sam lud. Kako se vidi, mjesto gdje se, u nas, utvrđuje je li neko lud, nije duševna klinika već sudnica: noćnim uličnim pjevačima sudija za preškraje ne izriče kazne zbog narušavanja reda i mira, već daje mišljenja o njihovom duševnom zdravlju.
U pjesmi Bunda od nerca draga od dragog zahtijeva: "pokaži da si muško na delu", a ne "snob u skupom odelu", potom slijedi uputstvo: pokloni mi sitnice razne / pusti reči prazne. Draga se, dakle, zalaže da njen dragi kupuje njenu ljubav, i, mada neću reći da ovo opasno sliči prostituciji, nema sumnje da se ovdje preferira isplativa ljubav. Ako je autor ovog teksta muškarac, njegovo rasističko mišljenje o ženama savršeno je artikulisano. Ako je tekstopisac žena, njen sud o ženskom dijelu čovječanstva, što na koncu znači i o sebi sebi samoj, nije odveć laskav, čak bih rekao da je nesumnjiv njen užitak u srozavanju ženske ljubavi u kal.
Ali o kakvim "sitnicama" je riječ? Ako imaš petlju, ako imaš herca / pokloni mi bundu od nerca / ako imaš petlju, ako imaš čuku / dijamantski prsten stavi mi na ruku. Bunda od nerca i dijamantski prsten su, dakle, postali dokazom muške hrabrosti, jer u modernim smo vremenima: dragi nije obavezan, kao nekad, slati dragoj, uz bukete cvijeća, likvidirane i potom preparirane aždahe kao dokaz svoje hrabrosti: bunda od ruske vidre plus dijamantski prsten dovoljan su dokaz da ima "čuku", to jest srce.
"Snob" je skraćenica od sine nobilitate, što znači "bez plemstva". Snob je onaj koji se u svemu povodi za modom i slijepo se klanja pred običajima "viših krugova", posebno pretjeruje u obožavanju umjetnosti. Poznato je, na primjer, da je poklanjanje bundi i dijamantskog prstenja običaj "viših krugova".
Autor pjesme Bunda od nerca tvrdi da, kad takvim poklonima oponašaš više krugove, time dokazuješ da nisi njihov oponašatelj, nisi snob. Ili je stvar prostija: ne zna šta znači "snob"? Skloniji sam drugom objašnjenju, jer pjesma je potekla iz primitivne svijesti, a primitivci obožavaju strane riječi, pogotovo one kojim ne znaju značenje.
U pjesmi Kakvo tijelo Selma ima ima stanovitih protivurječnosti. Prvo se kaže: Te noći me uhvatila kriza / te noći bio si moj / ni ime ti upamtila nisam / samo te pamtim kao broj. Ženska se, dakle, poslužila muškarcem kao objektom suzbijanja ili ublažavanja "krize", stoga muškarca "pamti kao broj": udarila je još jednu recku, u skladu s rekorderskim duhom današnjeg vremena, i to je sve.
Zapravo nije sve: kriv je i muškarac, jer da si ostavio traga / ne bih te zaboravila, veli, kao zahtjevna ženska koja očekuje da muškarac, iako je s njim bila svega jednu noć, ipak "ostavi traga", što znači da se nije pokazao kao krevetski as. Na kraju pjesme, međutim, kaže se: Ja znam da si želio me dugo / i ja sam željela to / a sada bi htjela nešto drugo / a ti ćes pravo na dno, što, uprkos nedostatku "h" u glagolu "bi", znači da nije bilo "krize", već da su oboje željeli snošaj, pa se pitamo: mogu li se uskladiti izjave sa početka i s kraja pjesme?
Ne treba ni pokušavati: autori ovakvih pjesma bacaju na hartiju prvo što im prdne na pamet, ali ne treba previdjeti da je žena ovdje prikazana kao podmornica koja potapa muškarce kao brodove, da prisustuvujemo neskadišanjem prizoru; još jedan torpedirani muškarac ide "pravo na dno". Šta biva potom? A ti i dalje pričaš svima / kakvo tijelo Selma ima / hajde hvali se još malo / ti nezrela budalo. Umjesto da pitam: kako izgledaju zrele budale, sjetiću se onog Nikšićanina koji bi joj uzvratio: "A što sam jebavo ako neću pričat?"[/quote]
http://rapidshare.com/files/6154506/Pol ... a.wmv.html
isto:
http://www.megaupload.com/?d=9DC43W59
[quote="Profesor književnosti i sigurno jedan od najboljih živih bosanskohercegovačkih pjesnika Marko Vešović analizirao je tekstove poznatih pop i turbo-folk izvođača.
Prvi put na ovim prostorima je urađena jedna ovako iscrpna analiza "stihovlja koje me istinski osvježilo raznolikim vidovima jezičkog, imaginativnog, intelektualnog, moralnog i svakog drugog barbarstva koje se ne stidi samog sebe, čak nam se, drčno prseći se, unosi u oči""]Kazaću nekolike o tekstovima koji se pjevaju u folku, ili turbo-folku, ili kako se već to zove. O dotičnoj pojavi ne znam ništa, jer svoj slušni organ nisam izlagao blagotvornom utjecaju ove vrste muzičkog stvaralaštva u nas, i, pošto mi nije znano kako ti tekstovi zvuče kad ih se uglazbi, ostaje mi da ih razmotrim kao jezičke tvorevine.
Razlog za nastanak ovog zapisa vrlo je prost: dopalo mi je u ruke pedesetak, sa interneta skinutih, stranica tog stihovlja koje me istinski osvježilo raznolikim vidovima jezičkog, imaginativnog, intelektualnog, moralnog i svakog drugog barbarstva koje se ne stidi samog sebe, čak nam se, drčno prseći se, unosi u oči. Zapljusnuo me iz tih tekstova čitav jedan Divlji Istok koji je odavno postojao tu odmah, pored mene, a da o njemu pojma nisam imao, i u kojem se pomno njeguju "prednosti naše zaostalosti", kako bi rekao D. Ćosić.
Ali ima nešto gore i od zaostalosti: laž. Ti tekstovi su utjelovljenje primtivne, polupismene, dobrano glupe, ali basnoslovno bogate Laži koju naša slušalačka rulja već decenijama pije s merakom, bez obzira na spol, vjeru i naciju. No to je i razlog i za optimizam: narodi koji uživaju u ovakvim stihovima sigurno ne pate do viška kulture već od viška nekultivirane biološke snage, stoga se ne treba bojati njihove brze degeneracije, ni pomišljati da su kazali svoju posljednju riječ u istoriji.
Ako zanemarim po koju, i to vrlo rijetku iskru nečeg što liči na poeziju (Dok ti u kafani piješ, druže / iznad tvoje muke vrane kruže), ti tekstovi ne pružaju ni jedan dokaz da se u njima mislilo bilo šta osim najtupljih ili najovještalijih polumisli, ni da se bilo šta osjećalo, osim najplićih ili najbanalnijih poluemocija, a i prvo i potonje saopšteno je jezikom uzetim sa smetljišta.
No možda je moja reakcija neprimjerena: mogućno je da samo meni, kao neobaviještenoj osobi, koja gleda nenaviklim očima, ti tekstovi djeluju skandalozno, a da u njima nema ništa ni neuobičajeno ni neredovno kad ih se gleda očima onih koji ih pjevuše na ulici, u kupatilu, u kafani, na izletu. Očima onih koji žive s njima.
Upitao sam se: u toj hrpi nevjerovatnih drljotina u kojima se bezobzirno ponižava kako jezik tako i ljudski srce i um, koji su stihovi najjadniji i najnepismeniji? Kandidata je bilo cio buljuk, ali je na kraju pobijedio refren iz pjesme Plavokosa: Vjerovala ne bih / da ti se zakunem / lagati bih htjeo / lagati ne umem. Zašto? Zbog genijalne deklinacije: ja bih, ti bih... i zbog još genijalnije kombinacije htjeo i umem.
Potom sam se upitao: koji je tekst najimbecilniji? Tu nije bilo dvoumljenja: to je svakako pjesma o mobilnom telefonu. U njoj imalac pomenutog uređaja obznanjuje čovječanstvu: "ja ga imam, ljudi". Ima ga zato da mu "širi grudi", jer tako hoće rima: čim kažete "ljudi",odmah pomislite na "grudi", i obratno.
Čime mu "širi grudi" - radošću, nadom, nečim trećim, ne kaže, a nije ni važno, glavno je da mobitel čini vlasnika širokogrudim, i da bez njega čak "više ne može da se smeje". Aristotel veli da je čovjek jedina životinja koja se smije, a na njegovom tragu Rable u Vinaverovom prevodu kaže. "Smej se ko hoće da bude čojstven, smeh je čoveku zaista svojstven". Ukratko: ako mu oduzmete mobitel, postaće uskogrud, i lišićete ga najljudskije od svih osobina: smijeha.
Potom dođe ljubavna izjava: Ja ga više volim / od Ramba i rata / hoću da ga uzmem / za rođenog brata, i, mada drugi stih sadrži hiperbolu lišenu pokrića, jer je teško vjerovati da bi današnji pravilno orijentirani Srbin mogao bilo šta voljeti više od rata, četvrti stih sadrži iznenađenje: mobitel je unaprijeđen u nešto što mu je rodila majka, zapravo ne u nešto, to je zamjenica za stvari, već u nekog, jer mobitel "mazi lice moje", a takvu sposobnost predmeti ne posjeduju.
Potom se kaže: po njemu me znaju / zbog njega me se boje. Prvo je jasno: mobitel je neotuđiv sastojak vlasnikovog identiteta, i lijepo možemo zamisliti da ga njegovi bližnji zovu Onaj Sa Mobitelom, čak je možda taj aparat unesen u njegovu ličnu kartu kao osobeni znak, ali teško je reći: što ga se okolina boji? Vide li u osobi s mobitelom mafijaša? Saradnika policije? Ili je mobitel dokaz moći kao takve, a treba se bojati se moćnih? Ili ga se "boje" da bi bilo rime sa "moje"?
Sljedeća strofa izaziva nedoumicu: Mobilni telefon / s njim sam k'o u braku / mobilni telefon / mi daje curu svaku.
Ne zna se je li imaocu mobitela isto kao da je u braku, a poznato je da jedino kad si u braku možeš imati curu svaku, savremeni brak vam je takva institucija, ili je autor bukvalno sklopio brak s mobitelom? Ako jeste, ko je muško a ko žensko, ili, ako se radi o homoseksualnom braku, gdje ga mobitel stavlja vlasniku, a gdje vlasnik mobitelu?
Uz to, ako se sjetimo tekstopiščeve izjave da mu je mobitel "rođeni brat", nije li riječ o incestu? Ili se sve ovo treba shvatiti kao napad rimovanog blejanja na nivou učenika škole za ometene u razvoju?
Na kraju, moram upozoriti na jedan paradoks: mobitel je oličenje najsuvremenije tehnike, a pjesma o njemu izišla je iz pera, ili kompjutera, osobe koja se nalazi na prijelazu iz divljaštva u varvarstvo.
U pjesmi Dokaz kaže se: Imam dokaz da si bio sa mnom / imam dokaz na ljubavni čin, / imam dokaz nosim ga u sebi / on se zove nerodjeni sin. Ni novom tekstopiscu pismenost nije jača strana, bar ako je suditi po jeziku drugog stiha ("dokaz na čin"), mada jezik ne bi bio manje jadan da je rečeno: "imam dokaz za ljubavni čin", ali, ako odustanem od jezičkog cjepidlačenja, ostaje mi da pohvalim upotrebu riječi "dokaz" čije ponavljanje signalizira da draga dragom priređuje, pred općinstvom, sudski proces, pretvarajući slušaoce u porotu, ali i da ukažem na skriveni smisao sintagme "nerođeni sin": uz ginekološku potvrdu o trudnoći, stavljen nam je na uvid i rezultat pretraga na ultrazvuku, gdje je ustanovljeno da se radi o muškom djetetu.
U pjesmi Skitnica kaže se: Ovo je moja kuća živio sam tu / ovo je moja draga volio sam nju / ono je čovjek neki što mi uze sve / skitnice čekajte me, ja nemam gdje. Ako zanemarimo gnjecavo samosažaljenje od kojeg žive ne samo ovi stihovi nego i golem dio ljubavnih cmizdrenja u ovim tekstovima, i, uz to, ako zanemarimo čemerne rime "tu"-"nju", "sve"-"gdje", koje nisu izuzetak nego jedno od glavnih obilježja svekolikog stihotvoraštva u turbo-folku, ostaje da nam da se pitamo: gdje smo? U Americi ili u BiH?
Jer nije nemogućno da jednom Amerikancu, kad se sjetimo njihovog zakona o razvodu braka, "čovjek neki" uzme i kuću i ženu, ali nije mogućno da se isto dogodi razvedenom Bosancu, tačnije, takvo nešto je mogućno jedino u ovakvim stihovima koji siluju i stvarnost i jezik i osnovna pravila logike: A kad me budu drugovi iz kafane vodili / pred tom kućom opet staću / iz sveg' glasa zapjevat' ću / nek vode me na sud / i kažu da sam lud. Kako se vidi, mjesto gdje se, u nas, utvrđuje je li neko lud, nije duševna klinika već sudnica: noćnim uličnim pjevačima sudija za preškraje ne izriče kazne zbog narušavanja reda i mira, već daje mišljenja o njihovom duševnom zdravlju.
U pjesmi Bunda od nerca draga od dragog zahtijeva: "pokaži da si muško na delu", a ne "snob u skupom odelu", potom slijedi uputstvo: pokloni mi sitnice razne / pusti reči prazne. Draga se, dakle, zalaže da njen dragi kupuje njenu ljubav, i, mada neću reći da ovo opasno sliči prostituciji, nema sumnje da se ovdje preferira isplativa ljubav. Ako je autor ovog teksta muškarac, njegovo rasističko mišljenje o ženama savršeno je artikulisano. Ako je tekstopisac žena, njen sud o ženskom dijelu čovječanstva, što na koncu znači i o sebi sebi samoj, nije odveć laskav, čak bih rekao da je nesumnjiv njen užitak u srozavanju ženske ljubavi u kal.
Ali o kakvim "sitnicama" je riječ? Ako imaš petlju, ako imaš herca / pokloni mi bundu od nerca / ako imaš petlju, ako imaš čuku / dijamantski prsten stavi mi na ruku. Bunda od nerca i dijamantski prsten su, dakle, postali dokazom muške hrabrosti, jer u modernim smo vremenima: dragi nije obavezan, kao nekad, slati dragoj, uz bukete cvijeća, likvidirane i potom preparirane aždahe kao dokaz svoje hrabrosti: bunda od ruske vidre plus dijamantski prsten dovoljan su dokaz da ima "čuku", to jest srce.
"Snob" je skraćenica od sine nobilitate, što znači "bez plemstva". Snob je onaj koji se u svemu povodi za modom i slijepo se klanja pred običajima "viših krugova", posebno pretjeruje u obožavanju umjetnosti. Poznato je, na primjer, da je poklanjanje bundi i dijamantskog prstenja običaj "viših krugova".
Autor pjesme Bunda od nerca tvrdi da, kad takvim poklonima oponašaš više krugove, time dokazuješ da nisi njihov oponašatelj, nisi snob. Ili je stvar prostija: ne zna šta znači "snob"? Skloniji sam drugom objašnjenju, jer pjesma je potekla iz primitivne svijesti, a primitivci obožavaju strane riječi, pogotovo one kojim ne znaju značenje.
U pjesmi Kakvo tijelo Selma ima ima stanovitih protivurječnosti. Prvo se kaže: Te noći me uhvatila kriza / te noći bio si moj / ni ime ti upamtila nisam / samo te pamtim kao broj. Ženska se, dakle, poslužila muškarcem kao objektom suzbijanja ili ublažavanja "krize", stoga muškarca "pamti kao broj": udarila je još jednu recku, u skladu s rekorderskim duhom današnjeg vremena, i to je sve.
Zapravo nije sve: kriv je i muškarac, jer da si ostavio traga / ne bih te zaboravila, veli, kao zahtjevna ženska koja očekuje da muškarac, iako je s njim bila svega jednu noć, ipak "ostavi traga", što znači da se nije pokazao kao krevetski as. Na kraju pjesme, međutim, kaže se: Ja znam da si želio me dugo / i ja sam željela to / a sada bi htjela nešto drugo / a ti ćes pravo na dno, što, uprkos nedostatku "h" u glagolu "bi", znači da nije bilo "krize", već da su oboje željeli snošaj, pa se pitamo: mogu li se uskladiti izjave sa početka i s kraja pjesme?
Ne treba ni pokušavati: autori ovakvih pjesma bacaju na hartiju prvo što im prdne na pamet, ali ne treba previdjeti da je žena ovdje prikazana kao podmornica koja potapa muškarce kao brodove, da prisustuvujemo neskadišanjem prizoru; još jedan torpedirani muškarac ide "pravo na dno". Šta biva potom? A ti i dalje pričaš svima / kakvo tijelo Selma ima / hajde hvali se još malo / ti nezrela budalo. Umjesto da pitam: kako izgledaju zrele budale, sjetiću se onog Nikšićanina koji bi joj uzvratio: "A što sam jebavo ako neću pričat?"[/quote]
Last edited by Fair Life on 05/12/2006 12:23, edited 1 time in total.
- DaysleepeR
- Posts: 14667
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#38
Ma ja samo nek je GRANDioznozmijaIzmaj wrote:samo hocu da kazem da je sarajevo selo s velikim satorom i da nije stvar sukoba uralno/ruralno ili malo mekse, to je dio sukoba u cijeloj priciDaysleepeR wrote:Sjecam se tih vremena s obzirom da sam s Koseva.zmijaIzmaj wrote: sinan drzi rekord po broju posjecenosti na kosevu, jos prije rata nekad...nemoj mi reci da to nije bas golem sator bio
Sjedili bi na zidu pored ceste koja vodi do stadiona i smijali se oblicima glava, pletenim dzemperima raznih dezena, i apsurdu nosenja priglavki dok su cipele na nogama.
A i stvarno me cudi da raspolazes sa takvim podacima.
Na kraju krajeva i korida je bila na Kosevu, tako da taj podatak nista afirmativno ne govori o Sinanu a ni o tebi koja s tim podatkom raspolazes.
e sad djino banana i srednja skola sukobi sad su sukobi kad nekom ko ko fol slusa gotan project kazem da hocu da naucim svirati harmoniku kako treba, kaze jooooj, hajd slusaj sinana e to me isto nervira
A ja ti kazem a ti ne kontas da su ljudi na te koncerte dolazili autobusima znaci u grad na koncert i nazad u svoje selo.
-
- Posts: 2837
- Joined: 11/08/2004 17:34
#40
svirali se narodnjaci po gradovima samo da bi ovi sa sela maxuz potegnuli i usput vidjeli i grada? eee, neki ljudi bas ne znaju dalje od ovakvih pricaDaysleepeR wrote:A ja ti kazem a ti ne kontas da su ljudi na te koncerte dolazili autobusima znaci u grad na koncert i nazad u svoje selo.
imam ja prijatelja sa sela koliko hoces, dosli ljudi u grad i bolje ga iskoristili od onih koji na prvim linijama brane 'urbano' i mit o tome da biti rodjen u gradu samo po sebi pretpostavlja da si bolji od drugih, a takve sam jedne prilike slusala u njihovom odusevljenju zbog odlaska na jedan od najvecih narodnjackih dogadjaja godine. jebem vas komplexase
- DaysleepeR
- Posts: 14667
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#41
Boli me neka stvar za te tvoje.alek wrote:svirali se narodnjaci po gradovima samo da bi ovi sa sela maxuz potegnuli i usput vidjeli i grada? eee, neki ljudi bas ne znaju dalje od ovakvih pricaDaysleepeR wrote:A ja ti kazem a ti ne kontas da su ljudi na te koncerte dolazili autobusima znaci u grad na koncert i nazad u svoje selo.
imam ja prijatelja sa sela koliko hoces, dosli ljudi u grad i bolje ga iskoristili od onih koji na prvim linijama brane 'urbano' i mit o tome da biti rodjen u gradu samo po sebi pretpostavlja da si bolji od drugih, a takve sam jedne prilike slusala u njihovom odusevljenju zbog odlaska na jedan od najvecih narodnjackih dogadjaja godine. jebem vas komplexase
Ja znam sebe, a moja diskusija nije selo-grad nego ljudi koji su znali za bolje i ljudi koji nisu.
Al svejedno me boli neka stvar, nemogu da zamislim tu situaciju kad ce bilo kome biti ofirno sto ne slusa narodnu muziku
-
- Posts: 2817
- Joined: 12/06/2005 16:13
- Location: rajvosa
#42
Bogumi znam. Kod nas se zna fin dernek napravit kad se spustim sa onim ovcam dole u tvoj kraj. VI DJECO SLUSAJTE ONU ROK an ROL MUZIKU I U SVAKAKVE TRAVE SE UPUSTAJTE. Ova narodna je najbolja, PRIRODNA...PIVA,RAKIJICA i to je to.
Ti ces meni govoriti da sam coban, brdzaninu jedan.[/quote]
stvarno nisam mogla da "odolim"tvom postu
svaka ti cast,upravo si sve ono sto i mislim o ljubiteljima turbo folka..jedan klasicni,enciklopedijski primjer papka.
nece ti on govoriti da si coban,vec si upravo to sam o sebi rekao,svojim poimanjem stvari..rokni se bekane
Ti ces meni govoriti da sam coban, brdzaninu jedan.[/quote]
stvarno nisam mogla da "odolim"tvom postu
svaka ti cast,upravo si sve ono sto i mislim o ljubiteljima turbo folka..jedan klasicni,enciklopedijski primjer papka.
nece ti on govoriti da si coban,vec si upravo to sam o sebi rekao,svojim poimanjem stvari..rokni se bekane
- karanana
- Posts: 47254
- Joined: 26/02/2004 00:00
#43
PITARKA_SA wrote:Bogumi znam. Kod nas se zna fin dernek napravit kad se spustim sa onim ovcam dole u tvoj kraj. VI DJECO SLUSAJTE ONU ROK an ROL MUZIKU I U SVAKAKVE TRAVE SE UPUSTAJTE. Ova narodna je najbolja, PRIRODNA...PIVA,RAKIJICA i to je to.
Ti ces meni govoriti da sam coban, brdzaninu jedan.
stvarno nisam mogla da "odolim"tvom postu
svaka ti cast,upravo si sve ono sto i mislim o ljubiteljima turbo folka..jedan klasicni,enciklopedijski primjer papka.
nece ti on govoriti da si coban,vec si upravo to sam o sebi rekao,svojim poimanjem stvari..rokni se bekane[/quote]
A ti prvo nauciti kako da citiras ljude jer mi je sat uzelo da skontam da meni pises.
Ala ala ala to ne valja, sve si meni ti dalja i dalja (nadam se da pitari ovo nece pjevati tituli u drugoj polovini prvenstva). Ala ala ala to ne ide da zbog tebe pijanog me vide.
Joooooj, Sejo legendo.
Evo sada i ja zabrljah citiranje zbog tvog loseg citiranja
-
- Posts: 2817
- Joined: 12/06/2005 16:13
- Location: rajvosa
#45
eto sta se desi kada se kompjuteri daju na rate...
-
- Posts: 2817
- Joined: 12/06/2005 16:13
- Location: rajvosa
#47
..sto noga,pet zuba,sto zlatnih kajli oko vrata..A wrote:Jel' iz tog vremena vic - Sta je to - sto noga, a pet zuba? Prvi red na koncertu Sinana SakicaDaysleepeR wrote:Sjecam se tih vremena s obzirom da sam s Koseva.zmijaIzmaj wrote: sinan drzi rekord po broju posjecenosti na kosevu, jos prije rata nekad...nemoj mi reci da to nije bas golem sator bio
Sjedili bi na zidu pored ceste koja vodi do stadiona i smijali se oblicima glava, pletenim dzemperima raznih dezena, i apsurdu nosenja priglavki dok su cipele na nogama.
A i stvarno me cudi da raspolazes sa takvim podacima.
Na kraju krajeva i korida je bila na Kosevu, tako da taj podatak nista afirmativno ne govori o Sinanu a ni o tebi koja s tim podatkom raspolazes.
hebo zube,daj tozle i dobar mobitel..ha ja...
-
- Posts: 2817
- Joined: 12/06/2005 16:13
- Location: rajvosa
#48
a javljas se iz stale?karanana wrote:...i kad internet provajderi imaju opciju wireless konekcije pa se cak i iz stale mozes nalogirati.PITARKA_SA wrote:eto sta se desi kada se kompjuteri daju na rate...
Zna li neko kad i gdje gostuje DJ Krmak iduci put u Bosni?
aha,hvala na info.al'me ne zanima,vjeruj mi.
- karanana
- Posts: 47254
- Joined: 26/02/2004 00:00
#49
PITARKA_SA wrote:a javljas se iz stale?karanana wrote:...i kad internet provajderi imaju opciju wireless konekcije pa se cak i iz stale mozes nalogirati.PITARKA_SA wrote:eto sta se desi kada se kompjuteri daju na rate...
Zna li neko kad i gdje gostuje DJ Krmak iduci put u Bosni?
aha,hvala na info.al'me ne zanima,vjeruj mi.
Hmmm, znas kako mirise. Samo mozes zamisliti. Ali nebitno da ti ne opisujem to, ovo se mora dozivjeti. Puno bolje nego kad ono surfas na wc solji a ne pustis vodu neko vrijeme. Nego, turneja DJ Krmka me interesuje.
Da je bog do opet koride na Kosevu. Tad bi se barem nesto interesantno na tom stadionu opet desavalo poslije godina i godina.