Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Novi_Nick
Posts: 2839
Joined: 24/08/2003 00:00

#101 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Novi_Nick »

Da li ce u isto vrijeme mjenjati (sto bi naravno trebali) i nove elektro stubove sa novim zicama za napajanje tramvaja strujom?
User avatar
Truba
Posts: 81197
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#102 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Truba »

Mislim ne
Dobri su
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#103 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

PRVA TRANSVERZALA

Ministarstvo saobraćaja KS objavilo tender za tunel Kobilja Glava!


L. K.

Ministar Adnan Šteta
Image
Ministar Adnan Šteta

U sklopu kapitalnog projekta izgradnje Prve transverzale, kojim je predviđen i projekt izgradnje tunela Kobilja Glava, danas je ponuđačima koji su pretkvalifikovani u prvoj fazi postupka upućen poziv za dostavu ponuda.

"Danas je objavljen tender za tunel Kobilja Glava. Ugovor koji je predmet tenderskog postupka sastoji se od dvije sekcije, pri čemu 'Sekcija 1' uključuje izgradnju tunela Kobilja Glava kojeg čine dvije tunelske cijevi od kojih desna ima dužinu od 682 metara, a lijeva 678 metara. U tunel će biti instalirana najsavremenija rasvjeta, ventilacija, sistem vatrodojave i videonadzora, saobraćajne signalizacije i ostala neophodna oprema", istakao je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta.

Ministar je pojasnio da "Sekcija 2" uključuje izradu trase kako bi se novoizgrađeni tunel povezao sa magistralnim putem M-18 u naselju Hotonj.

Njena dužina iznosi oko 900 metara i na spoju sa postojećom magistralnom cestom će biti izgrađen kružni tok. Izgradnja ove sekcije podrazumijeva i regulaciju potoka Dumača, kao i izgradnju potpornih i drugih konstrukcija.

Rok za izgradnju "Sekcije 1" je dvije godine, dok će "Sekcija 2" biti izgrađena u roku od devet mjeseci od uvođenja izvođača na gradilišta. Obzirom da je na "Sekciji 2" u toku postupak eksproprijacije, ali i aktivnosti na izmještanju gasovoda, planirano je da izvođač bude uveden na gradilište 15 mjeseci od početka radova na tunelu, kako bi se obje sekcije završile i pustile u promet istovremeno kao jedna funkcionalna cjelina.

Projekt će u potpunosti biti finansiran iz kreditnih sredstava obezbjeđenih kod Evropske banke za obnovu i razvoj.

Očekuje se da će ponude biti otvorene krajem novembra 2021. godine, nakon čega će uslijediti njihova evaluacija. Potpisivanje ugovora i početak izvođenja radova na južnom portalu tunela se očekuje početkom naredne godine.

"Projekt je od iznimne važnosti za Kanton Sarajevo jer će znatno doprinijeti smanjenju saobraćajnih gužvi na sjevernom ulazu u Kanton i Grad Sarajevo iz smjera Vogošće", naglasio je ministar Šteta.

Podsjećamo, ranije su pretkvalifikovane sljedeće kompanije i konzorciji: Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo - Bosna i Hercegovina, Limak Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. – Turska, Konzorcijum Azvirt Limited Liability Company - Azerbejdžan i Hering d.d. Široki Brijeg - Bosna i Hercegovina, Cooperativa Muratori & Cementisti – C.M.C. di Ravenna Societa Cooperativa – Italija, Konzorcij Strabag AG - Austrija & STRABAG d.o.o. Zagreb - Hrvatska, te Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. - Turska.

https://www.klix.ba/biznis/ministarstvo ... /211014131

User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#104 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

OD ILIDŽE DO NEDŽARIĆA

Šteta: Rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu odvija se prema planu!


FENA

Image

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta obišao je danas radove na rekonstrukciji tramvajske pruge na relaciji od Ilidže do Nedžarića, te se sastao sa izvođačima i nadzorom. Kako je istaknuto, radovi teku prema planu.

Od početka rekonstrukcije do danas urađena je demontaža postojećeg kolosijeka u dužini od oko 4,8 kilometara, što je 75 posto u odnosu na Ugovor za ovu dionicu.

"Zadovoljan sam do sada urađenim poslom kada je riječ o ovoj prvoj dionici tramvajske pruge. Do sada je urađeno mnogo stvari, kako onih koje su vidljive svima, tako i onih proceduralnih koje se odnose na pripreme za kompletiranje svih tehničkih detalja i prikupljanje dokumentacije za izvođenje radova. Kada smo počeli sa radovima, pretpostavljali smo da će biti izazova, ali bitno je da uspijevamo pronaći rješenja i da tok rekonstrukcije ide u dobrom smjeru", rekao je ministar Šteta.

Do sada je razvijena kompletna geodetska mreža, urađeno iskolčenje, te su obilježene kote gornje ivice šina na potezu od kružnog toka na Ilidži do cestovnog prelaza u Nedžarićima.

"Bitno je da se ugovorne obaveze poštuju, a o tome najbolje govore procenti završenog posla u odnosu na Ugovor. Vjerujem da će svi akteri u ovom procesu nastaviti raditi ovim tempom. Za ovako veliki projekt, koji se radi nakon više od 60 godina, potrebno je mnogo truda i napora sa naše strane, ali i razumijevanja i strpljenja građana s druge strane, kako bismo na kraju imali ono što zaslužujemo kada je riječ o javnom prevozu", istakao je Šteta.

Pojasnio je i da je do sada na prvoj dionici urađen iskop postojećeg materijala u količini od oko 10.400 kubnih metara, što odgovara procentu od 53 posto u odnosu na Ugovor.

Izvršena je sanacija velikih oštećenja stubova kontaktne mreže za koje nije predviđena zamjena, a počinju i radovi na antikorozivnoj zaštiti postojećih stubova kontaktne mreže.

U narednom periodu radit će se na dodatnim iskopima, utvrđivanju stabilnosti kolosijeka i počet će radovi na odvodnji.
Pored toga, bit će urađene analize, usaglašavanje i kompletiranje tehničkih detalja koji su neophodni za sve faze radova, kao i odobrenje dokumentacije za nabavku materijala koji su potrebni za rekonstrukciju, u skladu sa zakonskom regulativom, standardima i normama.

Image

Image

https://www.klix.ba/vijesti/bih/steta-r ... /211015101
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:28, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#105 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

AVAZ NA LICU MJESTA

Video / Na gradilištu tramvajske pruge Nedžarići - Ilidža nema nijednog radnika, Šteta zadovoljan urađenim!

Do sada je urađeno mnogo stvari, kako onih koje su vidljive svima, tako i onih proceduralnih, rekao je Šteta!


L. Memčić
prije 2 sata

Radovi na izgradnji tramvajske pruge Nedžarići - Ilidža su u zastoju i odvijaju se veoma sporo, ocjena je desetina građana koji su se javili redakciji "Avaza". Reporteri našeg portala danas su obišli gradilište na kojem nisu zatekli niti jednog radnika.

Uprkos dobrim vremenskim uvjetima za rad, na licu mjesta su samo mašine u mirovanju.

Brojni građani su uputili dopise i pozive našoj redakciji, s molbom da pitamo nadležne, zašto se radovi ne ubrzaju jer svakodnevno prolaze kroz agoniju prijevoza autobusima, kojih, kako su nam kazali, više nema nego što ima.

- Vozimo se kao u Indiji, uho do uha. Svi smo u opasnosti i zbog koronavirusa ali i zbog toga što nigdje ne možemo stići na vrijeme - požalila se građanka Ilidže (identitet poznat redakciji).

Pusto gradilište u Nedžarićima
Image
Pusto gradilište u Nedžarićima

FOTO: L. MEMČIĆ

Ministar saobraćaja KS zadovoljan

Prije dva dana je ministar saobraćaja KS obišao gradilište i rekao da je zadovoljan urađenim poslom na prvoj dionici pruge, Ilidža-Nedžarići.

- Do sada je urađeno mnogo stvari, kako onih koje su vidljive svima, tako i onih proceduralnih koje se odnose na pripreme za kompletiranje svih tehničkih detalja i prikupljanje dokumentacije za izvođenje radova. Kada smo počeli sa radovima, pretpostavljali smo da će biti izazova, ali bitno je da uspijevamo pronaći rješenja i da tok rekonstrukcije ide u dobrom smjeru – rekao je Šteta.

Prema njegovim riječima, bitno je da se ugovorne obaveze poštuju.

– O tome najbolje govore procenti završenog posla u odnosu na Ugovor. Vjerujem da će svi akteri u ovom procesu nastaviti raditi ovim tempom. Za ovako veliki projekt, koji se radi nakon više od 60 godina, potrebno je mnogo truda i napora sa naše strane, ali i razumijevanja i strpljenja građana s druge strane, kako bismo na kraju imali ono što zaslužujemo kada je riječ o javnom prevozu – naveo je ministar saobraćaja KS.

Adnan Šteta u petak posjetio gradilište
Image
Adnan Šteta u petak posjetio gradilište

FOTO: FACEBOOK

Planirano vanjsko zaduženje
Ranije je Vlada Kantona Sarajevo donijela Odluku o usvajanju kapitalnog projekta "Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica" u ukupnom iznosu od 46 miliona KM, a u budžetu KS za 2021. godinu je planirano vanjsko zaduženje za realizaciju ovog projekta u ukupnom iznosu od 20 miliona eura putem Evropske banke za obnovu i razvoj – EBRD.

Projekt je usklađen sa strateškim ciljevima Ministarstva saobraćaja KS i biti će uvršten u Strategiju razvoja Kantona Sarajevo za period 2021-2027. godine, čija je izrada u toku. Uvršten je i u Programa javnih investicija Kantona Sarajevo za period 2021-2023. godine.

https://avaz.ba/vijesti/bih/689280/vide ... n-uradenim

Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:27, edited 1 time in total.
yasaq
Posts: 1584
Joined: 30/07/2006 21:54

#106 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by yasaq »

kakvi likovi rade na obnovi pruge to je za anale.

Prvo pjeskre stubove po kiši :lol: i bez zaštite pijeska ima svuda po saobračajnici

Drugo danas stavljavljaju temeljni sloj na stubove, oblak boje po saobračajnici :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:

sve po autima pada !!!

Kakvi duduci rade :run:
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#107 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

AMIR PAPIĆ

Struku niko ne pita kako riješiti saobraćajni kolaps u Sarajevu/ Omerhodžić: Izgradnja cesta je zapostavljena!

18/10/2021 u 14:27 h

Saobraćajna struka se konsultuje vrlo malo, samo kada nastupi veliki problem i kada se treba nešto spašavati
Šta je rješenje za saobraćajne gužve u Sarajevu? Da li iko radi na tome da se to konačno u glavnom gradu naše zemlje nekako riješi? O tome smo razgovarali sa Adnanom Omerhodžićem sa Fakultetu saobraćaja i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.

Istakao je da je glavni razlog gužvi, prema podacima u posljednjih deset godina, da trend povećanja broja motornih vozila u Sarajevu i u cijelom Kantonu, nije ispraćen u trendu sa povećanjem saobraćajne infrastrukture koja će omogućiti normalno funkcionisanje takvog saobraćaja.

- Pogotovo ako na tih 20.000 vozila u posljednjih deset godina, dodamo ulogu grada Sarajeva kao jednog značajnog gravitacionog područja za cijelu Bosnu i Hercegovinu i okolne gradove i općine, taj broj vozila je puno veći nego što pokazuju podaci o broju registrovanih vozila u Kantonu Sarajevo, pojašnjava Omerhodžić.

Dodaje kako je potrebno graditi nove saobraćajnice, jer su postojeće saobraćajnice planirane prije tridesetak godina.

- Donesene su pojedine odluke koje su bile upravo suprotne onome što je trebalo uraditi. Danas u Sarajevu, u užoj gradskoj jezgri i gradskim opštinama, imamo 4 ili 5 tržnih cenatara kojima nikako mjesto nije tu. Izgradnja tih centara nije čak ispratila adekvatnu izgradnju pristupnih saobraćajnica. Jednostavno se nagomilava problem a ne rješavamo ga strateški. Ovi problemi koji se javljaju sporadično, moraju se dugoročno planirati i rješavati adekvatnim mjerama, ističe.

Sarajevo ima otprilike dvije glavne ulice. Tranzit i glavna gradska cesta. Moguće je skinuti teret sa te dvije ulice, izgradnjom obilaznica i dodatnih alternativnih paralelnih saobraćajnica.

- Trenutno u ovom stanju, nemoguće je rješavati bilo šta, jer je dozvoljena takva izgradnja. U užoj gradskoj jezgri imamo te dvije saobraćajnice. Nema prostora za dodatne saobraćajnice, osim obilaznica, smatra Omerhodžić.

Rješenja se pronalaze ali taj odgovor najbolje mogu dati institucije nadležne za te ceste.

- Saobraćajnica ima svog vlasnika, imenom i prezimenom. To su upravitelji ceste. Međutim, prema Zakonu o cestama, upravitelji ceste, pored održavanja, imaju svoju nadležnost da planiraju, projektuju, izgrađuju i održavaju ceste. Ovdje je bitno posebno istaći izgradnju cesta, ne samo održavanje, kako mi danas možemo vidjeti da se samo postojeće saobraćajnice održavaju u nekim parcijalnim rješenjima se rekonstruiše poneka ulica i raskrsnica. A u posljednjih desetak godina nemamo ozbiljnije izgradnje neke nove saobraćajnice. Tu su svi odgovori ovih problema. Izgradnja je zapostavljena. Šta su razlozi, to treba da daju odgovor nadležne institucije kao upravitelji cesta, naglasio je.

Saobraćajna struka se konsultuje vrlo malo, samo kada nastupi veliki problem i kada se treba nešto spašavati.

- To se tako ne može raditi. U oblasti upravitelja cesta i te usporene dinamike izgradnje je nedostatak adekvatnih stručnih kadrova i ljudstva. Fakultet saobraćaja i komunikacija ima raspoložive, spremne i adekvatne kadrove koji mogu uzeti i nositi te procese, navodi Omerhodžić.

https://okanal.oslobodjenje.ba/okanal/s ... ena-699961

Pogledajte cijeli razgovor.

Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:28, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#108 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

VRIJEDNOST RADOVA SKORO DESET MILIONA EURA: Raspisan tender za izbor izvođača radova na rekostrukciji vodovodne mreže u KS

Kantonalno javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Sarajevo u okviru ovog projekta planira rekonstrukciju vodovodne mreže na području cijelog Kantona Sarajevo, na trasi od općine Stari Grad, zatim općina Centar, Novo Sarajevo, Novi Grad, te općina Vogošća i Ilidža. Trasa je dužine od oko 36 kilometara.

Ekonomija

Image

Iz Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo saopćili su da je raspisan tender za izbor izvođača radova za Tranšu II projekta rekonstrukcije vodovodne mreže u Kantonu Sarajevo.

Vrijednost ugovora je 9,8 miliona eura.

Kantonalno javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Sarajevo u okviru ovog projekta planira rekonstrukciju vodovodne mreže na području cijelog Kantona Sarajevo, na trasi od općine Stari Grad, zatim općina Centar, Novo Sarajevo, Novi Grad, te općina Vogošća i Ilidža. Trasa je dužine od oko 36 kilometara.

Ugovori će biti podijeljeni na sekcije prema početku, dinamici izvođenja i statusu pribavljanja kompletne dokumentacije za građenje.

Tender je objavljen na elektronskom portalu nabavki EBRD-a u petak, 10.06.2022. godine, a zatvaranje je planirano 22.07.2022. godine.

Nakon završetka rekonstrukcije očekuje se smanjenje gubitaka vode prvenstveno u zonama vodosnabdijevanja rezervoara Skenderija i Bjelave koje su evidentno sa najvećim gubicima u mreži.

- Također, zamjenom dotrajalih cijevnih materijala i spojeva, te armature očekuje se (uz smanjenje gubitaka) postizanje bolje funkcionalnosti sistema, unaprjeđenja upravljanja istim, što za rezultat treba imati porast kvaliteta usluge kontinuiranog i kvalitetnog snabdijevanja pitkom vodom iz javnog sistema vodosnabdijevanja - navode iz Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo.

Planirano je da se radovi izvode u 40 ulica u Kantonu Sarajevo, a neke od njih su Ulica Mula Mustafe Bašeskije, Maršala Tita, Grbavica – Kemala Kapetanovića, dio ulice Hamdije Čemerlića, Behdžeta Mutevelića, Aleja Bosne Srebrene, Osik, Huseina Đoze, Mitra Šućura, te Rašida Bešlije, saopćila je Press služba KS.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/25 ... _u_ks.html
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:28, edited 1 time in total.
User avatar
pepeljara
Posts: 6553
Joined: 22/08/2003 00:00

#109 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by pepeljara »

Ne znam gdje da stavim+, ako treba prebaciti pls dajte gdje,

ali za mene je ovo ruglo i totalno seljacki postavljeno oko SCC koji milione zaradjuje i postavi heeeej plastikanere na zardinjere.
Odron, ko na groblju.

Image

I tako oko cijelog SCC-a plastikaneri.... Definitivno samo kod nas. :twisted:

Ko god im je to predlozio taj veze sa vezom nema oko uredjenja prostora.
Cak se i Bingo BCC potrudio oko uredjenja zelenila okolo.
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#110 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

ROK ZA IZGRADNJU 2 GODINE

Počeli radovi na tunelu Kobilja Glava u Sarajevu, pogledajte kako izgleda gradilište


Image
Screeshot: Prva transferzala

Pripremni radovi za izgradnju tunela Kobilja Glava počeli su prošlog mjeseca, a tunel je od velike važnosti za Kanton Sarajevo i Federaciju BiH. Radovi na izgradnji će trajati dvije godine i koštati nešto više od 31 milion eura.

Izgradnjom tunela građani će dobiti sigurnost, rasterećenje gužvi u saobraćaju, kao i kvalitetniju povezanost sa ostalim kantonima.

Tunel će biti izgrađen kao nastavak na dionicu Prve transverzale, a sastojat će se od dvije cijevi, unutar kojih će biti ugrađena najsavremenija oprema.

Nakon završetka pripremnih radova, radovi na projektu izgradnje tunela Kobilja Glava odvijat će se u dvije sekcije:

Sekcija 1 koja podrazumijeva izgradnju tunela Kobilja Glava, i

Sekcija 2 koja uključuje izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale, tunela Kobilja Glava s magistralnim putem M-18 u naselju Hotonj.

Projekat se provodi u skladu sa procedurama EBRD-a, a rok za izgradnju obje sekcije je dvije godine od početka radova. Vrijednost ugovora je nešto više od 31 milion eura bez PDV-a.

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?

Kanton Sarajevo Prva transverzala https://www.klix.ba/biznis/privreda/poc ... /220723052
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#111 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Prva Transverzala i tunel Kobilja Glava



Irena Sirena
Odlicno! Steta sto se radi toliko godina kao da je transkontinentalni autoput, a ne nekoliko kilometara od Avaza do Josanicke. Uskoro bi trebala poceti izgradnja zgrade Al Jazeera Balkans cije je sjediste u Sarajevu i IT kampusa hrvatske kompanije Infobip. Mislim da i jedni i drugi cekaju cestu, a zemlju su kupili ima X godina.
User avatar
Pauza
Posts: 674
Joined: 03/06/2016 11:00

#112 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Pauza »

Kakvo je stanje sa projektom Prve, ima li kakvih pozitivnih vijesti?
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#113 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

PRVA TRANSVERZALA

Posjetili smo gradilište tunela Kobilja Glava kojim bi se saobraćaj u Sarajevu trebao znatno poboljšati


Piše: Benjamin Redžić

Izgradnja tunela Kobilja Glava (Foto: D. S./Klix.ba)
Image
Izgradnja tunela Kobilja Glava (Foto: D. S./Klix.ba)

Iskopana su 123 metra desne tunelske cijevi sarajevskog tunela Kobilja Glava čije smo gradilište posjetili. Videoprilogom smo zabilježili proces izgradnje, a nadležni su obrazložili o kakvim radovima je riječ.

Tunel Kobilja Glava je dio buduće saobraćajnice, Prve transverzale, kojom će se centar Sarajeva, tj. Marijin Dvor povezati sa Vogošćom. Tunel će biti između naselja Šip i Hotonj. Obje tunelske cijevi bit će duge skoro 700 metara, a izgradnja će koštati 31 milion eura. Novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Image

Radovi su počeli u ljeto prošle godine. Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) je zadovoljan dinamikom radova, tj. onim što je do sada urađeno.

Inžinjer Emir Delibašić iz kompanije Euro-Asfalt, koja je izvođač radova, napomenuo je da će tunel, osim saobraćajnice, imati pješačku i biciklističku stazu te da zbog toga način izgradnje nije kao kod izgradnje većine tunela - bit će širi za dva metra nego tuneli na autoputevima.

Govoreći o izazovima u izgradnji, ukazao je da se tunel gradi ispod prostora na kojem se nalazi skoro 500 stambenih građevina te da radove otežava i sama struktura zemljišta. Prema njegovim riječima, iskopavanje prvih 30 do 50 metara je bilo posebno teško. Tu su i izazovi koji se ne mogu predvidjeti.

Delibašić je naglasio da se u prosjeku do sada iskopavalo dva do 2,4 metra tunela. Napominjemo da je rok za izgradnju dvije godine te da bi uskoro trebalo početi iskopavanje i druge cijevi.

Problemi u izgradnji Prve transverzale
Šteta je ukazao da će od tunela Kobilja Glava do Hotonja biti napravljena i saobraćajnica duga 700 metara. Kao najveću poteškoću u izgradnji Prve transverzale je istakao neriješene imovinsko-pravne odnose na prostoru na kojem saobraćajnica treba biti. Tim pitanjem se bave Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo i općine.

Resorni ministar uvjerava da ministarstvo čini sve što može kako bi se ovaj projekat, koji datira iz 80-ih godina, što prije konačno realizovao. U prilog tome je podsjetio da se već grade dionice Prve transverzale na kojem su riješeni imovinsko-pravni odnosi.

Šta je Prva transverzala
Očekuje se da će se ovom cestom sa dvije trake u oba smjera znatno poboljšati saobraćaj u glavnom gradu. Bit će duga više od pet kilometara te će biti na trasi od Američke ambasade i Srednje mašinske tehničke škole, preko Koševskog Brda, Velešića, Bara, Šipa i Hotonja do Vogošće.

PUT SPASA
Kuda ide sarajevska Prva transverzala: Aktuelna mapa, trenutni radovi i budući problemi

Prvom transverzalom bi se trebao rasteretiti magistralna cesta M18 kojom su povezani Sarajevo i Vogošća. S obzirom na to da će ova transverzala biti povezana sa autoputem, olakšat će se ulaz, odnosno izlaz iz grada.

Još jedan od razloga zbog kojeg se očekuje rasterećenje saobraćaja jeste skoro ponovno uspostavljanje trolejbuskog prijevoza preko M18 do Vogošće. Izgradnjom Prve transverzale, kretanje trolejbusa bi trebalo biti znatno brže. Opravdano je očekivati i to da će poboljšanje javnog prijevoza u ovom dijelu Kantona Sarajevo značiti manje korištenje privatnih automobila.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /230412018
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:29, edited 1 time in total.
User avatar
Pauza
Posts: 674
Joined: 03/06/2016 11:00

#115 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Pauza »

Evo prošlo je mjesec dana od ovog članka.

Da vidimo koliko su napredovali. Ako je rečeno da košaju 4metra po danu, za 30 dana to bi trebalo da bude 120metara.

Zna li neko, ili imaju li javno dostupni podaci o progresu u kopanju ovog tunela? i da li se išta radi na I transferzali osim tunela?
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#116 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

PRIVODI SE KRAJU: Završni radovi u dijelu ulice Džemala Bijedića, danas i sutra obustava saobraćaja!

Efendić je kazao da se polaže završni sloj asfalta u dijelu ulice Džemala Bijedića od Fisa do Desete transverzale.

Ekonomija

Image

Načelnik Općine Novi Grad Sarajevo Semir Efendić danas je na svom Facebook profilu obavijestio građane da su u toku završni radovi u dijelu ulice Džemala Bijedića te da će i sutra, kao i danas, saobraćaj biti potpuno obustavljen.

"Danas i sutra je potpuna obustava saobraćaja zbog završetka radova. Ovaj dio ulice bio je skoro u potpunosti dotrajao zbog nepostojanja oborinske odvodnje sa saobraćajnice koja je sada izgrađena kao i obostrani trotoari. Služba za investicije i komunalnu infrastrukturu Općine Novi Grad uz finansijsku podršku Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo i Direkcije za ceste Kantona Sarajevo realizirala je projekat koji se privodi kraju u jednom od rijetkih sunčanih dana ovog proljeća, pri čemu se do danas saobraćaj neprekidno odvijao preko gradilišta", rekao je.

Semir Efendić je saopćio da osim ovog dijela ulice Džemala Bijedića u ponedjeljak počinju pripremni radovi za izgradnju kružne raskrsnice kod preduzeća Gras na spoju sa ulicom Srđana Aleksića, a završena je procedura projektovanja i javne nabavke i za kružni tok na spoju ulice Džemala Bijedića i Devete transverzale gdje se uskoro očekuje potpisivanje ugovora sa izvođačem radova.

Image

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/30 ... _foto.html
User avatar
Novi_Nick
Posts: 2839
Joined: 24/08/2003 00:00

#117 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Novi_Nick »

IZ STADLEROVOG POGONA

Novi sarajevski tramvaji poprimaju završni izgled, objavljene fotografije iz fabrike


V. K.

Tramvaje proizvodi kompanija Stadler

Image

Dok je u glavnom gradu Bosne i Hercegovine u toku rekonstrukcija tramvajske pruge, objavljene su nove fotografije na kojima se mogu vidjeti novi tramvaji koji će već početkom 2024. godine biti u upotrebi.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta objavio je fotografije na kojima se može vidjeti kako tramvaji koje proizvodi švicarska kompanija Stadler poprimaju završni izgled.

"Novi sarajevski tramvaji za novu sarajevsku prugu. Vidimo se uskoro. Nema stajanja", rekao je Šteta.

Kao što je poznato od ranije, riječ je o 15 tramvaja koji uskoro stići na sarajevsku prugu. Svaki tramvaj će imati po tri vagona.

Ugovor o kupovini novih tramvaja je potpisan prošle godine, a njihova ukupna cijena je 34 miliona eura. Novac za njihovu kupovinu je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Kada je riječ o rekonstrukciji pruge, dio od Ilidže do Čengić Vile pušten je u promet još prošle godine, a trenutno se privode kraju radovi na preostaloj fazi projekta koja uključuje rekonstrukciju od Čengić Vile do Marijin-Dvora.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/novi-sa ... /230706107
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#118 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

JAVNI PRIJEVOZ U KS

Pročitajte detalje o tramvajskoj pruzi od Ilidže do Hrasnice, objavljena videoprezentacija projekta

Benjamin Redžić

Idejno rješenje tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice (Foto: Vlada KS)
Image

Uskoro će početi izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, a detalje o ovom projektu pročitajte u nastavku teksta. Objavljena je i videoprezentacija ove trase tramvajske pruge o kojoj se govori duže od tri decenije.

Tramvajsku prugu gradit će konzorcij dvije turske kompanije Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri ve Ticaret, a što će koštati 25 miliona eura. Novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Utvrđena trasa je duga 13 kilometara u oba smjera kojom će se tramvaj kretati, koliko će stanica biti, na kojim lokacijama će stanice biti i kako će one izgledati.

Trasa tramvajske pruge

Od okretaljke za tramvaje na Ilidži pruga će biti preko površine parkinga prekoputa Doma zdravlja do zelene površine na Butmirskoj cesti. Tokom izgradnje tramvajske pruge prema Hrasnici rekonstruisat će se pruga na ilidžanskoj okretaljci.



Pruga će presijecati kolovoznu traku Butmirske ceste kojom se vozila kreću prema Butmiru, Sokolović Koloniji i Hrasnici. Dužinom zelenog pojasa ove ceste do kružnog toka u Sokolović Koloniji bit će pruga. Na zelenom pojasu od spomenutog kružnog toka do kružnog toka u Hrasnici, dužinom Hrasničke ceste također će biti pruga. Od Hrasnice do Famosa pruga će biti na zelenoj površini sa lijeve strane saobraćajnice prema Famosu.
Tramvaj će prolaziti kroz tri kružna toka, a saobraćaj na njima bit će regulisan adaptivnim upravljanjem, što znači da će tramvaji imati prednost u odnosu na ostala motorna vozila.

Lokacija stanica

- Na zelenom pojasu bit će savremene stanice, po deset u oba smjera i njihova lokacija je skoro ista lokaciji postojećih autobuskih stanica.

- Prva stanica iz pravca Ilidže bit će na mjestu parkinga prekoputa Doma zdravlja. Njena dužina bit će 40 metara, a širina 2,5 metara;

- Druga stanica bit će kod hotela Hills. Njena dužina bit će 50 metara, a širina 2,3 metra;

- U Butmiru će biti dvije stanice - jedna kod Osme osnovne škole "Amer Ćenanović sa dužinom od 50 metara i širinom od 2,3 metra, druga nedaleko od stadiona sa dužinom od 50 metara i širinom od 2,2 metra;

- Kod Univerziteta Burch bit će stanica duga 45 metara i široka 2,3 metra;

- Stanica na raskrsnici prema Sokolović Koloniji i Kovačima bit će duga 50 metara, a široka dva metra;

- Stanica kod posljednjeg kružnog toka prema Hrasnici bit će također duga 50 metara i široka dva metra;

- Prva stanica u Hrasnici bit kod Doma kulture i zbog toga je prije dvije godine proširen kružni tok kod Doma kulture;

- Druga stanica u Hrasnici bit će kod obdaništa "Radost", odnosno Četvrte osnovne škole. Obje stanice u Hrasnici bit će duge 50 metara, a široke 2,5 metara;

- Okretaljka će biti u Famosu i stanica na okretaljci bit će duga 100 metara, a široka četiri metra.

Dimenzije tramvajskih stanica prilagođene su dimenzijama novih tramvaja švicarskog proizvođača Stadler koji imaju tri vagona, a čija bi isporuka trebala početi krajem sljedeće godine.

Prije dvije godine je završena izgradnja saobraćajnice od Ilidže do Hrasnice, odnosno zelenog pojasa kojim će se tramvaj kretati.

U priloženom videozapisu, koji je objavio ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP), možete pogledati i 3D projekciju ovog projekta.

https://www.klix.ba/biznis/procitajte-d ... /221213097
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#119 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

KANTON SARAJEVO

Sljedeći mjesec počinje izgradnja tramvajske pruge od Hrasnice do Ilidže


Image

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /230717116
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#120 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

JAVNI PRIJEVOZ

Ovo je novi plan za Sarajevo: Tramvajem do Dobrinje i Šipa, povezivanje aerodroma željeznicom


Image
Shema javnog prijevoza u KS utvrđena prednacrtom urbanističkog plana (Ilustracija: A. L./Klix.ba)

Vlada Kantona Sarajevo je prošle sedmice usvojila prednacrt urbanističkog plana kojim je tretiran i razvoj javnog prijevoza. Prednacrtom ovog plana je predviđeno značajno proširenje tramvajskog, trolejbuskog i željezničkog prijevoza.

Tramvajski prijevoz bi bio proširen na naselja Dobrinja, Šip i Rajlovac. Naime, tramvaj bi saobraćao od Nedžarića do Dobrinje, odnosno Istočnog Sarajeva, te bi nastavio saobraćati od Dobrinje, preko Šeste transverzale, do Otoke. Od Otoke bi nastavio saobraćati glavnom gradskom saobraćajnicom prema centru Sarajeva.
Kada je u pitanju proširenje tramvajskog prijevoza do Šipa, planirano je da tramvaj saobraća od Željezničke stanice, preko Prve transverzale, do Šipa.

Osim toga, predloženo je da tramvaj saobraća od Stupa, preko Azića i Rajlovca, do budućeg gradskog parka "Sastavci" - riječ je o prostoru na sastavu rijeka Bosne, Željeznice i Zujevine. Podsjećamo, da su započeli radovi na produženju tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice.

DUGO OČEKIVANA ODLUKA
Usvojen prednacrt urbanističkog plana Kantona Sarajevo, Uk obećao izgradnju za "sretan život građana"
Trolejbuski prijevoz je bitna dopuna tramvajskog prijevoza. Prednacrtom urbanističkog plana je predviđeno proširenje trolejbuskog prijevoza preko Nedžarića i Stupa, preko Osme transverzale, prema sjeverozapadu, tj. prema Rajlovcu. Također podsjećamo da bi uskoro trebalo početi produženje trolejbuske mreže od centra grada do Vogošće.

Namjera je da željeznički i lakošinski sistem čine tri gradska prstena. Prvi se odnosi na povezivanje Vogošće s postojećom longitudinalnom gradskom trasom, drugi prsten se odnosi na povezivanje zapadnog dijela urbanog područja i treći bi bio veza sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo i Istočnog Sarajeva, i to formiranjem prstena preko Sedme transverzale.

Autobuski saobraćaj bi bio fokusiran na povezivanje perifernih naselja i padinskih dijelova grada.

Za napomenuti je da je sve prethodno navedeno predloženo prednacrtom urbanističkog plana, tj. dokumentom koji nije konačan. Dakle, nakon što je vlada usvojila prednacrt, potrebno je da ga usvoji i kantonalna skupština.

Ako kantonalna skupština usvoji prednacrt urbanističkog plana, slijedi javna rasprava. Poslije javne rasprave, potrebno je da vlada usvoji prijedlog urbanističkog plana. Kada vlada usvoji prijedlog, onda je nužno da ga usvoji i kantonalna skupština kako bi i stupio na snagu.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /231221052
User avatar
Hajvan
Posts: 9602
Joined: 25/10/2008 13:21
Location: SaraJovo

#121 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Hajvan »

Bumerang wrote: 18/07/2023 01:43 KANTON SARAJEVO

Sljedeći mjesec počinje izgradnja tramvajske pruge od Hrasnice do Ilidže


Image

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /230717116
Sjedeci mjesec nije stigao
User avatar
Pauza
Posts: 674
Joined: 03/06/2016 11:00

#122 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Pauza »

Bumerang wrote: 15/10/2021 00:39 PRVA TRANSVERZALA

Ministarstvo saobraćaja KS objavilo tender za tunel Kobilja Glava!


L. K.

Ministar Adnan Šteta
Image
Ministar Adnan Šteta

U sklopu kapitalnog projekta izgradnje Prve transverzale, kojim je predviđen i projekt izgradnje tunela Kobilja Glava, danas je ponuđačima koji su pretkvalifikovani u prvoj fazi postupka upućen poziv za dostavu ponuda.

"Danas je objavljen tender za tunel Kobilja Glava. Ugovor koji je predmet tenderskog postupka sastoji se od dvije sekcije, pri čemu 'Sekcija 1' uključuje izgradnju tunela Kobilja Glava kojeg čine dvije tunelske cijevi od kojih desna ima dužinu od 682 metara, a lijeva 678 metara. U tunel će biti instalirana najsavremenija rasvjeta, ventilacija, sistem vatrodojave i videonadzora, saobraćajne signalizacije i ostala neophodna oprema", istakao je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta.

Ministar je pojasnio da "Sekcija 2" uključuje izradu trase kako bi se novoizgrađeni tunel povezao sa magistralnim putem M-18 u naselju Hotonj.

Njena dužina iznosi oko 900 metara i na spoju sa postojećom magistralnom cestom će biti izgrađen kružni tok. Izgradnja ove sekcije podrazumijeva i regulaciju potoka Dumača, kao i izgradnju potpornih i drugih konstrukcija.

Rok za izgradnju "Sekcije 1" je dvije godine, dok će "Sekcija 2" biti izgrađena u roku od devet mjeseci od uvođenja izvođača na gradilišta. Obzirom da je na "Sekciji 2" u toku postupak eksproprijacije, ali i aktivnosti na izmještanju gasovoda, planirano je da izvođač bude uveden na gradilište 15 mjeseci od početka radova na tunelu, kako bi se obje sekcije završile i pustile u promet istovremeno kao jedna funkcionalna cjelina.

Projekt će u potpunosti biti finansiran iz kreditnih sredstava obezbjeđenih kod Evropske banke za obnovu i razvoj.

Očekuje se da će ponude biti otvorene krajem novembra 2021. godine, nakon čega će uslijediti njihova evaluacija. Potpisivanje ugovora i početak izvođenja radova na južnom portalu tunela se očekuje početkom naredne godine.

"Projekt je od iznimne važnosti za Kanton Sarajevo jer će znatno doprinijeti smanjenju saobraćajnih gužvi na sjevernom ulazu u Kanton i Grad Sarajevo iz smjera Vogošće", naglasio je ministar Šteta.

Podsjećamo, ranije su pretkvalifikovane sljedeće kompanije i konzorciji: Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo - Bosna i Hercegovina, Limak Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. – Turska, Konzorcijum Azvirt Limited Liability Company - Azerbejdžan i Hering d.d. Široki Brijeg - Bosna i Hercegovina, Cooperativa Muratori & Cementisti – C.M.C. di Ravenna Societa Cooperativa – Italija, Konzorcij Strabag AG - Austrija & STRABAG d.o.o. Zagreb - Hrvatska, te Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. - Turska.

https://www.klix.ba/biznis/ministarstvo ... /211014131


Pa kako ide ovo, zna li se šta? Tu se barata sa datumima, rokovima, je li ispunbjeno ili sad idu penali?
User avatar
Bumerang
Posts: 1604
Joined: 27/06/2003 00:00

#123 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

CESTA KOJA ŽIVOT ZNAČI: Radovi pri kraju, uskoro direktno na Koridor 5C (FOTO)

Završetkom radova dobit ćemo funkcionalnu cjelinu, koja će biti od velikog značaja za rasterećenje saobraćaja i sigurnost u saobraćaju.


Ekonomija

20. Feb. 2024

Image

"Nazire se kraj spajanja kružnog toka na IX transverzali.Deveta transverzala, zajedno sa njenim spojem na autoput je jedan od najvećih projekata cestovne infrastrukture Ministarstva saobraćaja i Vlade Kantona i ponosni smo što ćemo u narednim mjesecima svjedočiti završetku radova i na ovom kapitalnom projektu", poručio je kantonalni ministar Adnan Šteta.

Završetkom radova dobit ćemo funkcionalnu cjelinu, koja će biti od velikog značaja za rasterećenje saobraćaja i sigurnost u saobraćaju.

Naime, jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi. Zato je gradnja na stubovima postala standard u savremenom svijetu.

Image

Upravo je, prema riječima struke, nedostatak ovakvih rješenja glavna manjkavost nedavno predstavljenog Nacrta Urbanističkog plana KS, koji u nekim svojim dijelovima nije promijenjen na planove iz 80-ih godina prošlog stoljeća.

Primjer Devete, mogao bi poslužiti kao rješenje za Prvu transverzalu, gdje odavno postoji prijedlog da se jedan dio trase digne na stubove i izmjesti na desnu stranu gdje je planirana privredna zona, a privredna zona na mjesto gdje je planirana saobraćajnica.

Argument da bi takvo rješenje moglo biti skuplje ne stoji, iz prostog razloga što niko nije niti napravio pravi izračun, niti uzeo u obzir troškove eksproprijacije. Uostalom, izmještanjem bi saobraćajnica išla preko državnog zemljišta pa bi troškovi eksproprijacije bili nula KM. Još jedna prednost ovakvog rješenja je, kao što se vidi i iz primjera IX transverzale, ta što bi cjelokupan projekt bio brže i efikasnije okončan.

U suprotnom, izvjesno je da bi trenutnim Nacrtom UP-a predloženo rješenje moglo dovesti do situacije da kompletno naselje Velešići i dio Pofalića budu u cestovnoj izolaciji, odsječeni od ostatka grada. Desiće se to, naime, u slučaju da gradnju ove dionice ne bude pratila paralelna izgradanja gradskog autoputa. S obzirom na preklapanje nadležnosti, odnosno da je dionica u nadležnosti Kantona Sarajevo, a autoput Federacije BIH i na dosadašnja iskustva, ovaj scenarij je više nego izvjestan.

Čak i iz Zavoda za planiranje priznaju da “se po planskim dokumentima to ne može desiti, ali u realizaciji može". Tim prije uzmu li se u obzirom loša iskustva, poput primjera posljednje dionice Sarajevske zaobilaznice - famozni LOT 3B. Prema planovima, tom dionicom su se građani trebali voziti već dvije godine, a dionica sigurno neće biti izgrađena za još najmanje dvije godine, što je kašnjenje u realizaciji od četiri godine.

Građani Sarajeva zato s pravom mogu biti zabrinuti zbog mogućih posljedica ovakvog rješenja za Prvu transverzalu. Ono bi na duži niz godina moglo ostaviti nedostupnim tunel Ciglane koji vodi direktno prema KCUS-u, kako građane tako i kola Hitne pomoći, ali i rasterećuje glavne saobraćajnice. Ako realizacija ne bude pratila planove, sav teret saobraćaja prebacio bi se u ionako pretrpan centar grada, odnosno Marin Dvor i Skenderiju.

S obziorm da Nacrt tek treba doći pred Skupštinu KS, a da potom slijedi rasprava, ukoliko bude sluha i volje nadležnih, kroz primjer Devete treansverzale moglo bi se naći i najbolje rješenje za građane i privredu na dionici Prve.


https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/341900/cesta_koja_zivot_znachi_radovi_pri_kraju_uskoro_direktno_na_koridor_5c_foto.html
Naslovnica
Posts: 27662
Joined: 20/03/2013 15:38

#124 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Naslovnica »

Naime, jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi.
Nisam dalje čitao.
Sram ih bilo!
🤮
User avatar
Novi_Nick
Posts: 2839
Joined: 24/08/2003 00:00

#125 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Novi_Nick »

Naslovnica wrote: 22/02/2024 05:52
Naime, jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi.
Nisam dalje čitao.
Sram ih bilo!

🤮
Zasto o cemu se radi, podjeli sa nama?
Post Reply