Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#76 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

SARAJEVSKI ARHITEKTA AMIR VUK ZEC ZA "SB": "Svi naši načelnici mi liče na Emira Kusturicu, neimara bez iskustva"

O projektima koji Sarajevo pretvaraju o kasabu, samovolji načelnika, nebrizi za potrebe stanovnika, nestručnosti i još koječemu, razgovarali smo s čuvenim sarajevskim arhitektom Amirom Vukom Zecom.


Društvo

Prije 8h Prije 7h

Razgovarao: DARKO OMERAGIĆ

ARHITEKTA AMIR VUK ZEC
Image

Malo je majstora svog zanata poput čuvenog sarajevskog arhitekte Amira Vuka Zeca koji je u svom esnafu aktivan punih 40 godina. Nagradama koje je dobio za brojna arhitektonska djela koja krase Sarajevo, ali i druge svjetske gradove, Vuk Zec se ne želi hvaliti. U šali citira rečenicu iz jednog filma: „Nagrade su kao hemoroidi - kad-tad ih dobiješ.“ Povod za razgovor s Amirom Vukom Zecom je aktuelna rasprava o gradnji kongresnog centra u sarajevskoj općini Novi Grad između načelnika općine Novi Grad Semira Efendića i ministra prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo, na čijem je čelu sarajevski arhitekta Faruk Kapidžić, a priču smo morali proširiti i na druge primjere po kojima se vidi odnos sarajevskih načelnika prema prostoru kojim suvereno vladaju.

Da ne bude kako je Sarajevo najlošiji đak u regionu, Vuk Zec nas upućuje i na aktuelni primjer iz Beograda, gdje se podiže spomenik praocu prve srednjovjekovne srpske države Stefanu Nemanji od 23 metra, a član žirija za izbor spomenika je i jedan drugi Nemanja – Emir Kusturica.

„Toga se pošten čovjek stidi, kao što se stide i normalni ljudi iz Skoplja zbog tamošnjih primjera. Mi još nismo otišli toliko, ali boba nam fali“, kaže Vuk Zec.

Tvrdite da je problem Sarajeva što je sve u rukama načelnika. Šta nas je dovelo u tu situaciju?

„Problem je što je Sarajevo podijeljeno na nekoliko općina u kojima svaki načelnik gradi po svom. Zato grada i nema. Bio bih najsretniji da su sarajevski načelnici sjeli sa strukom i objasnili šta žele, ali mi vidimo da je jedino što oni žele da svoj mandat obilježe investicijama i megaprojektima. Ti projekti Sarajevo pretvaraju u kasabu. To vam je kao kad na ljupkom licu pogriješite tokom plastične operacije. To ostavlja trajne ožiljke i košta sve nas. Našim ponašanjem i gradnjom ovih zgrada mi smo postali nekulturan grad i prava kasaba. Ovo što se dešava u Sarajevu nije znak napretka nego nazatka. Arhitektura i urbanizam jasno kazuju o stanju duha neke zajednice. Ne treba niko ništa govoriti o Sarajevu, jer put od aerodroma do centra sve kaže onome ko zna gledati.”

Image

NEPOŠTIVANJE HIJERARHIJE
Dojam je da je najvažniji „kriterij“ za dobijanje građevinske dozvole da strani ili domaći investitor ima novac. Pitaju li se stanovnici Sarajeva i struka izašta?

„To je dobro pitanje, jer je ovo prvi put od osnivanja grada Sarajeva, u formi koju mi znamo da Sarajlije imaju pravo da odlučuju o njemu i njegovoj budućnosti. Da li mi imamo dovoljno ljudi za taj izazov? Imamo. Zato nam treba dijalog, a ne isključivost. Ipak, imamo drugačiju situaciju, jer je Sarajevo jedini grad na kojem i šeici zarađuju. Cijeli svijet ide u Dubai da zarađuje, a mi njih zovemo da nama zarade. Trebamo se okrenuti sebi, jer mislim da imamo dovoljno potencijala da Sarajevo ponovo bude ono što je bilo – grad koji je osamdesetih godina prošlog vijeka bio kulturna prijestolnica Jugoslavije. To je prije nekoliko dana u jednoj emisiji dobro rekao Semezdin Mehmedinović. Mi stvarno jesmo tih godina prednjačili u filmu, kulturi, arhitekturi, pozorištu, muzici... Sada je to sve srozano, uz izuzetak nekoliko individualaca koji djeluju izvan sistema. Sistemski smo srozani i postali smo provincija u svemu.

Ovih dana je aktuelna priča o gradnji kongresnog centra na području općine Novi Grad, kao i rasprava između načelnika općine Novi Grad Semira Efendića i ministra prostornog uređenja Kantona Sarajevo Faruka Kapidžića. Jeste li vidjeli projekt i šta mislite o njemu?

„Kongresni centar, čega? To je ideja neke općine, a da li taj kongresni centar treba Sarajevu? To nije kongresni centar nego kongresna sala u sklopu jednog hotela. Veći je kongresni centar u hotelu "Hollywood" na Ilidži. Treba li kongresni centar biti na tom mjestu u gradu? Kongresni centar je parangal, odnosno mamac za ljude koji ne znaju. Ako dobro pogledate, tu će se nalaziti tri ogromne kule, stambeni objekti. To je profitabilno za onoga ko gradi. Ne vjerujem da je kongresni centar zacrtan u nekom širem, generalnom urbanističkom planu Sarajeva. Ministar Kapidžić je tu potpuno u pravu. On je mlad, hrabar i stručan arhitekta kojem ovo nije prvi posao, ali je prvi ministar kojeg je podržala struka i koji se uhvatio ukoštac s ovim problemom. Niko nije rekao da se ne može graditi, ali taj projekt mora proći kroz nekoliko filtera. Taj kongresni centar je okrenuo leđa Miljacki, a bilo bi bolje da nije i da je počeo s Miljackom „ašikovati“. Mi Sarajevu ostavljamo trajne ožiljke. Diskurs koji forsira Efendić je upravo u službi nepoštivanja hijerarhije u Kantonu, pa i u državi. Ako su načelnici stariji i kompetentniji od Ministarstva za prostorno uređenje, onda smo svi u pogrešnoj državi.

Imamo još primjera: "Bosmal" u Hrasnom i Tibra na Stupu. Šta za njih reći?

„Tačno tako. Riječ je o pogrešnom konceptu. "Bosmal" je napravljen na pogrešnom mjestu. Nas košta nekultura prostora. Mi smo prostorno neobrazovani i neodgojeni. Svi načelnici prvo što urade je da uđu u prostor i to u svom neznanju. Načelnici općina u Sarajevu su stvarni gospodari prostora. Za sve što ja nacrtam u 3D mi kažu da prvo treba vidjeti načelnik, ne njegova služba nego lično načelnik. Nema tu sad neke javne rasprave, a kada se projekt ovjeri, onda se zovnu sveštena lica da mi ga „ovjeri“. Zbog ličnog i personaliziranog interesa, mi smo zapostavili javni interes. Držao sam predavanja o temi kako je javno postalo moje. Nigdje na svijetu ne postoji to što postoji u Sarajevu, da jedan Tihomir Brajković Tibra gradi to što gradi. Jedan od najružnijih dijelova Sarajeva je naselje Tibra, a to i dalje traje. Kao „nagrada“ se tom čovjek daje i treći neboder pored Unisovih nebodera na Marindvoru. Time će se pokvariti i ta dva simbola Sarajeva. Primjer je i ovaj "Tower" kod Hitne pomoći. To je ogromna zgrada koja je već sad postala problem Sarajeva. Ja takve zgrade zovem mrtvorođenče.“

PRVO JE BIO NIKO PA JE DOŠAO NEKO

Čini se da ni olimpijska ljepotica Bjelašnica nije dobro prošla. Šta je na njoj pogrešno urađeno?

„Neke stvari se najbrže grade polako. Paradigma Bosne i Hercegovine je Bjelašnica. Tamo je primijenjen loš koncept gradnje. Na Bjelašnici se gradilo ono što se zadnje trebalo graditi – apartmani. Kaskamo sa strateškim razmišljanjima. Neobrazovani ljudi ulaze u prostor. Lični ukus se ne smije prenijeti u zvanični prostor. Poslije Daytona, devastirali smo javni prostor. Nekad je bio „niko“ vlasnik, a onda je došao „neko“, novokomponovani tajkun.

Vlasti, odnosno u slučaje gradnje, lokalni moćnici - načelnici kao kontraargument nude radna mjesta koja će biti otvorena u šoping-centrima? Ima li to smisla?

„Pa nek otvore tvornice ako misle dobro svom narodu. Njihovo razmišljanje je vanvizionarsko i zaslijepljeno reklamama.“

Da ne ispadne kako su Efendić i drugi načelnici kojima sada teče mandat jedini krivci za sadašnji izgled Sarajeva, vratimo se malo u prošlost i ono što su iza sebe ostavili njihovi prethodnici koji su bili na vlasti poslije rata.

„To je bilo vrijeme kada su se načelnici “oteli”. Svi oni su tu došli ne svojim zaslugama nego ih je iznjedrila infrastruktura partija, a onda su se svi uglavnom odrodili i Sarajevo je sada zbir malih nahija. Počelo je to s dovođenjem mladog kadra SDP-a. Sjećate li se kad je Damir Hadžić kao dvadestogodišnjak postao načelnik. Dobro je Senad Avdić detektovao taj ključni moment u, kako je rekao, Periklovo doba postdejtonske Bosne, koje je urušio upravo SDP s Lagumdžijom na čelu, Damirima na krilima i sa Nekom u pozadini, kad su izgubili sve već naštimane utakmice. Od tada svaki načelnik napušta matični brod koji ga je spustio.

Visoke zgrade, osim što ne izgledaju lijepo na malom prostoru, sprečavaju protok zraka, što je posebno izraženo zimi, kada Sarajevo pokriju gusta magla i smog. Kako komentarišete to što svi to vide i znaju u čemu je problem osim onih koji daju dozvolu za gradnju i pitaju li Vas ili Vaše kolege za mišljenje?

„Bio sam u nekim savjetima u kojima im mi poslužimo kao privjesci. Svi načelnici su okruženi pravnicima. Njima je najvažnije da sve bude „po zakonu“ i da se imaju čim pohvaliti. Primjer je i garaža koja je napravljena prekoputa Vijećnice. Garaža je možda tu trebala biti, ali iz nje je možda trebala krenuti žičara ka Trebeviću, a ne da je žičara negdje sakrivena. Taj prostor je sad gologuz i bez karaktera. Niko ne kaže da ne treba graditi. Pitanje je kako graditi? Zašto se u Efendićevoj općini ne pravi naselje za mlade, pa dovedu IT firme i napravi da to bude centar za mlade. Sarajevska magla je ušla i u sevdalinke. Mi svi znamo da ujesen imamo inverziju zraka, a niko ne želi da gradi mimo kičme grada, rijeke Miljacke. Svi bi tu negdje da grade, jer im je tu najlakše prodati. To nam je donio neoliberalni kapitalizam. Sve se pravda profitom. Umjesto da Baščaršiju napravimo još čarobnijom nego što jeste, umjesto da napravimo više žičara da lakše izlazimo iz grada i da se spasimo, mi se gurkamo oko glavne arterije i sav naš urbanizam se završi uz tramvajsku prugu. Naš problem je što investitore ne dočekujemo s gotovim planom. Umjesto da Sarajevo bude urbano središte Balkana, postajemo najveća provincija. U mandatu jednog načelnika nije samo da nešto napravi nego i da ne izgradi, jer prostor nije ono što se napravi nego i ono što nije izgrađeno. Mali gradski enterijeri su najvažniji. To je govorio i Bogdan Bogdanović, profesor koji je želio živjeti u Sarajevu. On je to zvao mali urbanizam. Nama treba urbanista enterijerista. Navest ću još jedan loš primjer. Ispred Katedrale je trebalo biti najbolje popločanje, a „mi“ smo ono asfaltirali kao da je tu neko skladište.“

Image

SKENDERIJA JE NAŠA HAGADA

Zar ne postoji generalni urbanistički plan i što ga se ne drže?

„Postoji, ali se on stalno prepravlja i imate Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo, koji samo ispunjava želje investitora. Prave se izmjene da bi se udovoljilo željama nekih načelnika."

Kako riješiti problem Skenderije?

„To je najvažniji objekt moje generacije. Sve što je valjalo u Sarajevu, dogodilo se u Skenderiji. Njena izgradnja za nas je bio kulturni šok nakon što smo iz tijesnog FIS-a ušli u veći prostor. Skenderija je naša Hagada, koju bismo mi sad da srušimo i da dovedemo neki „Beograd na vodi“, odnosno „Sarajevo na Miljacki“. Naši načelnici mi svi liče na Emira Kusturicu, neimari bez iskustva. A Emir bi trebao da pravi filmove, a ne da ulazi u prostor.“

Šta je dobro za Hastahanu, odnosno Park prof. dr. Nijaza Durakovića?

„Oko Hastahane se digla dreka a da nije bilo ni rasprave. Mislim da je to Općina loše spremila. Da bi negdje bio park, potrebna je distanca i zaštita od buke. Do parka odnekud treba i doći. Kada je Austro-Ugarska napravila onu ugaonu kuću, mislila je da se tu nastavi grad. Park nije samo ako se zazeleni, u njemu treba biti osjećaj ugodnosti. O Hastahani, kao i o kongresnom centru, treba razgovarati. Treba čuti sve strane. Ja bih tražio da se, osim 3D animacije, napravi i maketa.

Kako bi Sarajevo trebalo izgledati u budućnosti?

„Sarajevo je osjetljivo urbano tkivo, jer ga pozicija određuje i onda kada se “sanduci” počnu nizati po padinama, kao iznad Skenderije, to ostavlja trajne traume i duhu i izgledu grada. Zašto je Ljubljana tako očuvana, šarmantna i grad kojim se ponose, a nemaju velikih “nebotičnika”. Moramo razmišljati o Miljacki, od Kozije ćuprije do Ilidže. Miljacka bi mogla biti plovna. To nije utopija. Austro-Ugarska je imala ideju da spoji Bosnu i Neretvu. Imali su ideju da iz Beča dođu brodom do Jadrana. To su pravi potezi. IPSA ima projekt u kojem je Bosna plovna do Doboja. To je strateško razmišljanje. Dobri su projekti biciklističke staze koje su napravljene u Novom Gradu i Centar „Safet Zajko“ i u tom smjeru treba ići. Alipašino Polje treba revitalizirati, a ne umetati nove zgrade.“

Sarajevo je postalo prenapučeno. Osim zgrada, imamo viška i automobila. S druge strane, nedostaje parkinga i dobrih cesta. Kako riješiti taj problem?

„Samo što smo probili Dženetića čikmu nam znači. Takvi potezi nam trebaju. Treba nam tunel kroz Žuč prema Vogošći. Treba nam pravi ulaz u grad. Nekad se u grad ulazilo kroz stanicu i on je svim ljudima koji su dolazili u grad fino rekao koliki su. Takva bi trebala biti ova nova, Prva transverzala. Kod nas je ulaz u grad kao da u dnevni boravak ulazite kroz toalete. O tome trebaju voditi računa naši načelnici i drugi koji odlučuju u Sarajevu. Velika je odgovornost i kod arhitekata, ali i mi smo potcijenjeni. Naša struka je potcijenjena i dok se pamet ne digne na veći nivo, tako će nam i biti. Neka naši načelnici založe svoju imovinu pa će vidjeti kako je to. Logika prigradskih naselja polako se spustila u grad i postaje dominantna. Sve su to “bogate favele”, jer su to ogromne, a ne siromašne kuće, kojima je država dovela i vodu i struju, koju će oni tek naknadno platiti ako se legalizuju. Do tada će ograditi sve oko sebe i malo uzeti od države, a onda se bahato parkirati na ulici. Logika koja vlada Sedrenikom i sličnim padinskim naseljima, odakle se i uglavnom regrutuje novi politički kadar, je logika koja vlada urbanizmom grada.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/16 ... ustva.html

---------------------------------------------------------------------
Gosp. i arhitekta Amir Zec je potpuno u pravu sa njegovim pogledom na najvaznije stvari za grad Sarajevo. Ovakvi ljudi se trebaju postovati, slusati i biti nosioci kompletnog gradzenja grada Sarajeva i okoline :thumbup:
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:19, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#77 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

SARAJEVO POSTAJE VELIKO GRADILIŠTE: U toku je rušenje objekta na ulazu u tunel “Kobilja Glava”, gradnja Prve transverzale počinje...

S obzirom na to da će gradnja prve dionice Prve transverzale, koja prolazi kroz ulicu Halida Kajtaza, od raskrsnice s Kranjčevićevom do raskrsnice s Tešanjskom, započeti do 23. oktobra, u prvoj fazi izvođenja radova neće biti potrebe za alternativnim saobraćajnim pravcima.

Ekonomija

Prije 11h

Image

Ovo je konstatovano na redovnom koordinacijskom sastanku predstavnika nadležnih institucija Kantona, Grada i općina, kojim je predsjedavao premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić.

Po riječima projekt menadžera projekta Prve transverzale Direkcije za puteve KS Satka Filipovića, u prvoj fazi gradnje radit će se samo desna strana kolovoza, te će se dionicom puta od ulice Halida Kajtaza do samog ulaska u tunel saobraćaj moći nesmetano odvijati.

Na sastanku je poseban akcent stavljen i na dopunu projekta budućeg nadvožnjaka kod hotela “Grand”, kojim bi se projektovao spoj Prve transverzale s Gradskom brzom cestom.

Image

S tim u vezi, Filipović je informisao prisutne kako je dan ranije s kantonalnim ministrima Kapidžićem, Kalemom te direktorom Kovačem na sastanku sa predstavnicima Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH dogovoreno da se u najkraćem roku pokrene inicijativa prema Vladi Federacije Bosne i Hercegovine i za hitno projektovanje Gradske brze ceste od Pofalića do Građevinskog fakulteta, a sve s ciljem njenog usklađivanja sa projektom Prve transverzale.

Potrebna funkcionalna rješenja
Tim povodom, premijer Nenadić je najavio naredne sedmice sastanak s predstavnicima Vlade Federacije, kako bi se pokrenulo i što hitnije projektovanje pomenutog nadvožnjaka.

– Kontinuitet radova je neophodno održati i unaprijediti. Treba učiniti sve da se pronađu brza i funkcionalna rješenja za spojeve saobraćajnica, jer je Prva transverzala od posebnog značaja za građane i razvoj Kantona Sarajevo – poručio je premijer Nenadić.

Dodao je kako su trenutni procesi otkočeni, ali se s gradnjom nastavlja, zbog čega je potrebno sve naredne korake ubrzati, uz preciznu analizu svih eventualnih problema koji su postojali i na prvom dijelu Prve transverzale, od imovinsko – pravnih problema, izmještanja instalacija i drugih.

Dogovoreno je da Općina Centar dostavi Direkciji za puteve plan prve transverzale u digitalnoj formi, kako bi se za sve naredne dionice mogli unaprijed poduzeti svi potrebni koraci i time ubrzao kompletan proces.

Probijanje tunela Kobilja Glava
Ministar saobraćaja KS Adi Kalem je naveo da je vrlo važno da se vodi računa i o organizaciji budućeg gradilišta, kako se ne bi pojavili eventualni problemi na terenu, što nikome nije u interesu.

U toku je rušenje objekta na ulaznom portalu u tunel “Kobilja Glava”. Uskoro će biti uklonjen i još jedan objekt u ulici Braće Begić, kao i onaj u ulici Halida Kajtaza 26, čime će biti okončano rušenje svih objekata iza „kasarne“, najavljeno je.

Naglašeno je i da će se do naredne srijede pripremiti detaljni izvještaji i planovi o svim budućim koracima.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... hinje.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#78 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

390 METARA

Na Ilidži započela izgradnja isključne trake sa zapadnog prilaza gradu


F
D. Be.

Općina Ilidža

Na Ilidži započela izgradnja isključne trake sa zapadnog prilaza gradu
U cilju lakšeg, bržeg i jednostavnijeg pristupa naselju Osjek, Općina Ilidža i Direkcija za puteve Kantona Sarajevo započeli su zajednički projekt izgradnje isključne trake sa zapadnog prilaza gradu.

Kako je saopćeno iz Općine Ilidža, isključna traka gradi se uz saobraćajnicu zapadni prilaz gradu, u smjeru Ilidža - Blažuj.

"Dio je ukupnog urbanističkog projekta Detono, kojim je planirana izgradnja četiri rampe odnosno trake za ubrzane i usporenje. Dužina isključne trake je oko 390, a širina je pet metara. Općina Ilidža uradila je glavni projekat, riješila imovinsko pravne odnose i građevinsku dozvolu", saopćeno je.

Direkcija za puteve KS raspisala je javnu nabavku, izabrala izvođača radova te će finansirati kompletne radove.

Okvirni sporazum potpisan na iznos 1.225.000 KM, na period od dvije godine. Za prvu fazu koja je predviđena da se radi četiri mjeseca potpisan je ugovor na 799.000 KM.

Izvođač radova je Bosman d.o.o, a nadzor vrši Ipsa institut d.o.o., navodi se u saopćenju.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/na-ilid ... /201022104
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#79 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

NA OVO SU SARAJLIJE ČEKALE GODINAMA: Sutra počinje gradnja Prve transverzale, evo šta se sve mijenja...

Odabrani izvođači radova postavljaju zaštitnu ogradu i dovoze opremu kako bi sve bilo spremno u petak, 23. oktobra, za kada je i najavljen početak gradnje prvog dijela prve dionice Prve transverzale, to jeste dionice između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i Tešanjskom ulicom.


Ekonomija

Prije 8h Prije 8h

Image

Ovo je najvažniji rezultat i zaključak redovne koordinacije, kojom je predsjedavao premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić, jer na navedeni datum napokon počinje gradnja ove važne saobraćajnice u centru grada, za kojom je prvi put iskazana potreba još davne 1978. godine.

Tokom naredne sedmice, kako je planirano, uklonit će se i objekti u ulici Halida Kajtaza na brojevima 26 i 32, čime se nastavlja sa pripremama terena za gradnju drugog dijela prve dionice ove saobraćajnice, to jeste dijela između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Tešanjskom i ulicom Braće Begić.

S tim u vezi, iz Općine Centar informisali su prisutne da će do narednog sastanka dostaviti detaljnu informaciju o aktivnostima koje se provode na drugom dijelu prve dionice ove saobraćajnice.

Naime, tu se nalazi još samo jedna kuća koja će, nakon što presuda postane pravosnažna i Općina donese rješenje o eksproprijaciji, biti srušena. Na ovaj način bi se, prema riječima predstavnice Općine Centar, uz rješavanje naknade za još jednu parcelu, moglo početi s izdavanjem građevinske dozvole, a samim time i s nastavkom radova na još jednoj dionici ove saobraćajnice.

– Ovo je vrlo važna informacija, jer ćemo na ovaj način omogućiti početak radova i na drugom dijelu prve dionice ove saobraćajnice, zbog činjenice da je već okončana procedura izbora izvođača radova – poručio je premijer Nenadić.

Prema riječima projekt-menadžera Direkcije za puteve KS Satka Filipovića, mnogo je riješenih imovinskopravnih odnosa i na dijelu iza skretanja u ulicu Braće Begić.

– Do sada je na toj dionici od ulice Kranjčevićeva do firme „Penny Plus“ završeno 48,74 posto imovinskopravnih slučajeva, a Zavod za izgradnju KS od neriješenog broja rješava 0,72 posto njih, Općina 39,60 posto, a oko 10,94 posto ih se vodi još kao sporni slučajevi koji su ili na Sudu ili su plombirani – informirao je prisutne Filipović.

Premijer Nenadić je istakao kako je za naredni sastanak neophodno dobiti plan s građevinskim cjelinama kako bi se uz popis svih riješenih, ali i neriješenih procesa, napravio precizan dinamički plan realizacije.

– Do sada smo ostvarili dobre rezultate, zbog čega je potrebno da budemo spremni i za naredne procese, kako građevinske, tako i administrativne – poručio je premijer.

Za narednu sjednicu koordinacije premijer Nenadić najavio je kako će se detaljno razgovarati o pripremi i početku izrade glavnog projekta od djela izlaza iz Tunela „Kobilja Glava“ do Jošaničke petlje kako bi se i ovo pitanje rješavalo paralelno s izvođenjem radova na segmentnim dionicama.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... jenja.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#80 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »



HISTORIJSKI DAN ZA SARAJEVO: Počela gradnja Prve transverzale, pogledajte kako će izgledati (FOTO, VIDEO)

Načelnik općine Centar Nedžad Ajnadžić obišao je danas lokalitet Prve transverzale na kojoj je gradnja prve dionice počela u petak, 23. oktobra 2020. godine. Riječ je o dionici između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom.

Ekonomija

Prije 1h Prije 45 min

Image

Potreba za gradnjom transverzale iskazana je prije skoro četiri decenije.

U ime premijera Kantona Sarajevo Marija Nenadića, prisutnima se obratio v. d. premijera, ministar Anis Krivić.

- Veliki su napori učinjeni i prisustvujemo historijskom danu. Nadamo se da će se pokazati koliko je projekt koristan za građane Kantona Sarajevo - kazao je Krivić.

Adi Kalem, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, potcrtao je kako je početak gradnje Prve transverzale svečani čin koji je rezultat zajedničke koordinacije Kantona, općina Centar i Novo Sarajevo, općinskih načelnika te nadležnih institucija.

- Ovo je prioritetni projekt u mandatu. Radovi će se odvijati u dvije faze: od ulice Halida Kajtaza do Tešanjske ulice te od Tešanjske do ulice Braće Begić. Krećemo s desnom saobraćajnom trakom, dok će lijeva biti osposobljena za saobraćaj kako se ne bi stvarala gužva. Rokovi za prvu fazu su potpisani okvirnim sporazumom na četiri godine, u zavisnosti od toga kako budemo rješavali imovinskopravne odnose. Također, napreduju i razgovori kada je riječ o imovinskopravnim odnosima vezanim za objekat 'Penny Plus'. Formiran je pregovarački tim i već je održan radni sastanak - kazao je Kalem, zahvalivši općinskim načelnicima na razumijevanju i svesrdnoj pomoći pri realizaciji.

Načelnik Ajnadžić naglasio je kako je Općina do sada ulagala maksimalne napore kako bi se pitanje imovinskopravnih odnosa što prije razriješilo te da će učiniti sve da se riješe i ostala pitanja radi što skorijeg početka gradnje i druge dionice.

- Ovo je prioritetan infrastrukturalni projekt Općine Centar. Ono na čemu će biti poseban fokus jeste rješavanje imovinskopravnih odnosa na kompletnoj poziciji objekta 'Penny Plus' u imovinskopravnom smislu i širem pojasu benzinske pumpe 'El Tarik Oil' tako da cijelu trasu možemo povezati. Sasvim je dovoljan četverogodišnji okvirni sporazum, uz nastojanja kantonalnog Ministarstva saobraćaja, Zavoda za izgradnju KS, Direkcije za ceste KS i Općine Novo Sarajevo da to zajednički harmoniziramo u smjeru iznalaženja najboljeg i najbržeg rješenja - poručio je načelnik Ajnadžić.

Direktor Zavoda za izgradnju KS Mirza Hulusić istaknuo je kako je ovo najznačajniji infrastrukturalni projekt u gradu, ali i općini Centar s obzirom na to da je riječ o gradnji autoputa koji prolazi kroz gradsku jezgru.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... video.html

Last edited by Bumerang on 04/07/2021 00:04, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#81 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

STARI DIO SARAJEVA

Zgrada na Čobaniji otkrila svoje "lice", procijenite da li je zadržan stari izgled


I. P.
Image

Iako će radovi na luksuznoj stambenoj zgradi pokraj mosta Čobanija u Sarajevu biti okončani tek na proljeće, razmontirane skele otkrile su njenu fasadu, a time i izgled koji će biti dominantna karakteristika objekta.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Kako su skele uklonjene, tako se ukazalo lice zapadne fasade koja je i prije rušenja stare zgrade bila najčešće na udaru očiju prolaznika. Tako od jučer građani mogu da procijene koliko se novi objekat, čiji je izgled zadržan kada su u pitanju prizemlje, prvi i dio drugog sprata, poklapa s nekadašnjim.

Ovo je važno pitanje jer je projekt upravo zbog rušenja stambene zgrade iz vremena austrougarske okupacije postao kontroverzan i na udaru kritika.

Investitor Trust-invest obavezao se da će vjerodostojno replicirati vanjski izgled dijela objekta kako ne bi narušio arhitektonsku atmosferu u tom dijelu grada, a koji vrvi od zgrada iz perioda kasnog 19. i ranog 20. vijeka, posebno imajući u vidu zgradu Pošte i Narodnog pozorišta s druge strane Miljacke.

Treba napomenuti da su preostali nivoi objekta pratili novi dizajn. Također, prisjetimo se da su na tom mjestu zapravo stajala dva objekta, te je sada manji južni dio nove zgrade, koji zauzima prostor drugog srušenog objekta, poprimio nove elemente, što je jasno uočljivo na visini nivoa, reljefu fasade i broju prozora.

Reljef je sličan onom na nekadašnjoj sjevernoj zgradi i zbog već spomenute replicirane fasade igra ulogu faktora stapanja u cjelinu.

Kao što smo naveli na početku, rok za završetak radova je april 2021. godine, a projektant je Studio Zec, dok je izvođač radova kompanija Duljević.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/zgrada- ... /201105063
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#82 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Kako je divlja gradnja ubila gradski autoput u Sarajevu i stvorila "brzu cestu"

Image

Sarajevo nikada neće imati gradski autoput. Razlog tome je bespravna gradnja uz njegovu zamišljenu trasu koja je nekontrolisano bujala uz prešutno odobravanje općinskih vlasti. Na stolu je zamjensko rješenje - gradska brza cesta, a za ovu propuštenu priliko niko nikada neće odgovarati.

Ideja autoputa koji bi u Sarajevu povezao krajnji urbani istok sa krajnjim zapadom grada stara je decenijama, što najbolje znaju mještani naselja poput Alipašinog mosta koji su živjeli ili žive uz današnju ulicu Safeta Zajke. Nerijetko su kuće izgrađene uz samu saobraćajnicu bile predviđene za rušenje "jednom kada prošire cestu".

Treba reći da je stara trasa, zamišljena 1979. godine, išla tom i ulicom koja danas nosi naziv Drinska sve do Pofalića. Nakon prolaska pored FDS-a penjala se iznad pruge, pa bi preko Velešića, Ciglana i tunela ispod bolnice i Starog Grada završila na petlji iznad Darive.

Decenijama je plan stavljan na dno ladica, što zbog manjka novca, što zbog rata, pa i zbog Olimpijade koja je, kažu ljudi upućeni u tadašnje vrijeme, "pojela" sredstva za gradnju autoputa. U prilog posljednjoj hipotezi idu nizašto izgrađeni stubovi za gradski autoput na Velešićima i pripadajući tuneli na Ciglanama.

Ali, ako je "kriva", Olimpijada je mogla samo odgoditi planove, ali ne i ubiti ih. Tu ulogu je uzela bespravna gradnja koja je u glavnom gradu BiH cvjetala prije rata, ali i između 1996. i 2000. godine.

Portal Klix.ba je još 2017. godine najavljivao da će autoput, upravo zbog navedenih problema, biti sveden na brzu cestu, a kako bi se saobraćajnica prilagodila stanju na terenu.

"Od vremena kada je saobraćajno-tehničko rješenje usvojeno kao strateško opredjeljenje do danas, došlo je do promjena u razvojnoj planskoj dokumentaciji", rečeno je tada iz Zavoda za planiranje.

Drugim riječima, izgradilo se sve i svašta. To je, nažalost, ključni razlog ubijanja ideje autoputa, odnosno odlučivanja za suženje tzv. profila saobraćajnice.

Manji profil je jeftiniji, kroz eksproprijacije koje će koštati manje, a i kredite će biti manje bolni.

S obzirom da je sam prostor za manevrisanje smanjen, u cijelu priču je uključeno preduzeće Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine zbog prospekta "sužavanja koridora" pruge kako bi se otvorila mogućnost pomjeranja trase južno, prema šinama koje se nalaze pokraj stare trase.

Štaviše, ideja rođena 2013. godine čiji je autor TZI Inženjering koristi koridor željeznice kao trasu za saobraćajnicu, podižući je na stubove gotovo svom dužinom do spoja sa Prvom transverzalom.

Naravno, ostaje da se vidi kako će izgledati idejni i glavni projekti za trasu od Briješća do Pofalića, odnosno u kojoj mjeri će biti iskorištena stara trasa, a u kojoj željeznički koridor. Ako je vjerovati nedavnim sastancima, Željeznice su spremne prilagoditi njihov koridor na "određenim dionicama".

Zanimljivo je da je kružni tok, kojim danas okončava Sarajevska zaobilaznica na spoju u ulici Safeta Zajke, namjerno izgrađen veći nego što je trenutno potrebno - upravo zbog želje, posebno izražene u Općini Novi Grad, da se na nju "priključi" brza cesta odnosno vjerovatno proširena ulica Safeta Zajke.

A šta uopće znači smrt autoputa? Gledajući samo definiciju takve saobraćajnice, ona bi do krajnje mjere ograničavala broj denivelisanog ukrštanja sa cestama koje bi išle ispod njega, uz odobrenje brzine od 100 do 130 na sat.

Brza cesta je sporija i "liberalnija", nema zaustavnu traku, ukrštanja su moguća u nivou, a i broj ukrštanja je također teoretski veći što otvara vrata smanjenju sigurnosti i protočnosti saobraćaja.

To nije bila namjera autora plana iz 1979. godine, a zbog "slabosti" vladajućih struktura na utjecaj lokalnih zajednica (čitaj: glasačkih mašina) na vrlo vjerovatne zahtjeve za priključenje cesti gdje treba i ne treba, način realizacije sarajevske brze ceste bi nas sve trebao zabrinuti.

Brzu cestu će graditi, bar u fazi do Pofalića, JP Ceste FBiH, uz saradnju sa Kantonom Sarajevo i općinama Novi Grad i Novo Sarajevo.[/quote]

Klix

Last edited by Bumerang on 04/07/2021 00:05, edited 1 time in total.
User avatar
mayab
Posts: 27017
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#83 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by mayab »

Hajde što su s :izet: li izgradnju te ceste u profilu auto ceste,
nego ni ovakva o kakvoj se sad govori tipa obične brze ceste nije ni na vidiku,
pogotovo da se izgradi što je prije moguće kompletna , da ima smisla , logike i koristi od nje,
a ne da se nekada krene sa sto dvjesto metara.... kao što muče tzv.prvu transferzalu
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#84 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

mayab wrote: 07/11/2020 07:40 Hajde što su s :izet: li izgradnju te ceste u profilu auto ceste,
nego ni ovakva o kakvoj se sad govori tipa obične brze ceste nije ni na vidiku,
pogotovo da se izgradi što je prije moguće kompletna , da ima smisla , logike i koristi od nje,
a ne da se nekada krene sa sto dvjesto metara.... kao što muče tzv.prvu transferzalu
Treba biti optimista, autoput je izgradjen do Briješća, treba da se izgradi jos samo nekoliko kilometara do zeljeznicke stanice i kopcanja na 1 transverzalu. Ovaj autoput je najvazniji od svih cesta u gradu Sarajevu, jer bi rasteretio saobracaj cijelog grada, a za zavrsetak tog komadica autoputa, grad, odnosno Kanton Sarajevo moze dobiti jedan dio nepovratnog kredita iz fondova za razvoj infrastrukture i cesta iz Evropske Unije. Vjerujem da ce grad Sarajevo naci ubrzo najbolje rjesenje izgradnje tih nekoliko kilometara autoputa i hitno traziti sredstva iz EU za zavrsetak tog vaznog projekta.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#85 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Sarajevo Construction

https://sa-c.net
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#86 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

JOŠ MALO I GOTOVO: Završena prva faza izgradnje Vidikovca na Trebeviću, pogledajte kako izgleda iz zraka...

(FOTO)

Završena je izgradnja prve faze Vidikovca kojim će Grad Sarajevo dobiti jedno od najreprezentativnijih zdanja sa kojeg se pruža najljepši pogled na glavni grad Bosne i Hercegovine.

Image

Vidikovac je dio ciklusa investicijskih projekata čija je gradnja većinom finansirana sredstvima budžeta Grada, odnosno Trebevićka žičara i Sarajevska Vijećnica / Sarajevo City Hall grade Vidikovac iz ostvarene dobiti Javnog preduzeća Sarajevo d.o.o.

Image

Grad Sarajevo je ovim projektom zaokružio investicioni ciklus kojem je cilj bio da se Trebević vrati svim Sarajlijama i gostima glavnog grada Bosne i Hercegovine.

Image

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... _foto.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#87 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

IZBORI 2020.

Mandić predstavio infrastrukturne projekte za općinu Centar
Nažalost, u općini Centar ima naselja koja nemaju vodu. To će biti nulti prioritet, rekao Mandić


Fu. M.

06.11.2020

Srđan Mandić
Image

FOTO: F. MUSTAFIĆ

Kandidat "četvorke" za načelnika općine Centar Srđan Mandić održao je danas konferenciju za medije zajedno sa načelnikom općine Stari Grad Ibrahimom Hadžibajrićem.

Mandić je ukratko predstavio projekte iz oblasti infrastrukture.

- Kroz mandat ministra sam shvati da su komunalne i infrastrukturne teme važne i ključne. Ministrarsvo ima komunalne naknade od 4,5 miliona u svom budžetu. Prethodne vlade su općinu Stari Grad nepravedno zanemarivale, upravo zato što načelnik ne dolazi iz vladajuiće stranke - rekao je Mandić.

Ukazao je na brojne komunalne probleme s kojima se suočava Centar.

- Obišao sam skoro svaki dio općine Centar. Ova općina treba jedno veliko pospremanje. Nažalost, u općini Centar ima naselja koja nemaju vodu. To će biti nulti prioritet. Mještani moraju imati vodu. Živimo u 21 vijeku u gradu koji se voli hvaliti da je imao prvu vodu - rekao je Mandić.

Radićevu ulicu postepeno treba zatvoriti za saobraćaj i pretvoriti je u veliki park, smatra Mandić.

- Bit ćemo vrlo oprezni, nećemo se zalijetati. Uključujući struku i građane uključivat ćemo prilikom velikih planova - dodao je Mandić.

- Centar i Stari grad su susjedne općine i saradnja između nas mora biti neupitna, upravo kada je u pitanju infrastruktura. na Trgu Alije Izetbegovića gradit ćemo podzemnu garažu, to će rasteretiti saobraćajne gužve na granici naše dvije općine - kazao je Hadžibajrić.

https://avaz.ba/vijesti/bih/607111/mand ... inu-centar
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#88 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

NAKON DVA MJESECA

U saobraćaj pušten rekonstruisani tunel u sarajevskom naselju Ciglane


B. R.

13.11.2020. u 14:35

Općina Centar Grad Sarajevo Abdulah Skaka Nedžad Ajnadžić Ciglane

Image

Nakon rekonstrukcije danas je u saobraćaj puštena cijev tunela u sarajevskom naselju Ciglane. Nadležni su najavili da će uskoro biti rekonstruisana i druga cijev.

U saobraćaj su tunel pustili gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka i Nedžad Ajnadžić, načelnik Općine Centar. Grad Sarajevo i Općina Centar su zajedno radili na obnovi.

"Mi posljednje četiri godine svaki dan radimo i svake sedmice smo otvarali jedan novi projekt. Tako da je ovo samo jedan projekt u budžetu Grada Sarajeva i Općine Centar koji na ovaj dan otvaramo", rekao je Skaka.

Za njega je ovo pokazatelj dobre saradnje između Grada Sarajeva i Općine Centar. Očekuje da će već u ponedjeljak, 16. novembra, biti potpisan ugovor za rekonstrukciju i druge cijevi tunela.

Načelnik Općine Centar Nedžad Ajnadžić je saglasan da je ova rekonstrukcija primjer dobre saradnje između gradske i općinske vlasti i napomenuo je da su one u tu svrhu izdvojile po 100.000 KM.

Poručio je da će građani prepoznati razliku kako je bilo prije i poslije obnove tunela koja je trajala više od dva mjeseca.

Image

https://www.klix.ba/vijesti/bih/u-saobr ... /201113095
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#89 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

POVODOM DANA DRŽAVNOSTI

U općini Novi Grad otvoren historijski park "Bosanski stećak i zastava"

Općina Novi Grad: Semir Efendić, Gradimir Gojer, Abdulah Sidran


Image

U povodu Dana državnosti Bosne i Hercegovine, Općina Novi Grad upriličila je svečanost na kojoj je otvoren park "Bosanski stećak i zastava", koji se nalazi preko puta zgrade Općine.

Park sa dva srednjovijekovna nadgrobna spomenika - stećka, koji datiraju iz 14. i 15. stoljeća a koje je Općina u saradnji sa JU "Muzej Sarajeva" u proteklom periodu izmjestila iz trolejbuskog terminala, zaštitila ih i konzervirala, upotpunjen je sa sedam zastava BiH, koje datiraju iz različitih historijskih perioda BiH.

Zastave su u povodu Dana državnosti naše domovine podignute, i od danas su dio historijskog parka Općine Novi Grad.

"Od danas ovdje imamo i sedam zastava koje imaju svoje historijsko utemeljenje u našoj historiji i one su potvrda kontinuiteta državnosti BiH, zajedno sa ovim stećcima. Imali smo namjeru predstaviti jedan bosanski simbol trajanja, s obzirom da se taj kontinuitet često osporava", kazao je kazao je načelnik Općine Novi Grad Sarajevo, Semir Efendić.

Dodao je da su ove zastave dokaz postojanosti još od vremena stećka, koji se može smatrati kamenom temeljcem BiH.

"BiH je imala svoju autonomiju, čak i onda kada je bila u okviru većih kraljevina, carstava. Imala je svoju posebnost, svoje simbole. Neka ovaj mali park bude vizuelni podsjetnik za sve naše generacije koje žive, odrastaju ovdje u Novom Gradu i Sarajevu, neka to bude podsjetnik na njihovu historiju, da vide koje je sve faze prošla naša država kako bi mi danas obilježavali Dan državnosti", kazao je Efendić.

Prisutnima su se obratili i bh. književnici Abdulah Sidran i Gradimir Gojer.

"Istinski sam sretan što sam prisustvovao današnjem događaju. Najpametniji ljudi svijeta složili su se u jednoj stvari da smisao čovječanstva kroz hiljade i hiljade godina nema nikakvog drugog smisla osim onog kojeg mu daje kultura. U tom svjetlu, ako gledamo šta smo mi danas učinili, šta je učinila ekipa načelnika Efendića, to spada u visokorazvijenu svijest o tome da bez svijesti o kulturi nema svijesti o postojanju, bez svijesti o tome da smo bića kulture nismo nikakva bića, idemo u red neke druge žive vrste, ali se čovjekom koji misli ne možemo zvati", riječi su akademika Sidrana.

Bh. pisac, reditelj i teatrolog Gradimir Gojer, kazao je da je njegovanje bosanske kulture i tradicije, kao i njegovanje svake kulture i tradicije pitanje kontinuiteta.

"Ovo što je danas uradio načelnik Općine Novi Grad stavljajući stećak i zastave iz historije države BiH u jedan predivan ambijent je ne samo doprinos tom kontinuitetu, nego održavanje kontinuiteta, poklonjenje državi BiH. To je način da mladi kroz ovakve parkove stiču znanje da imaju historiju i da im je ona osigurana", kazao je Gojer.

Istraživanje o bh. zastavi kroz historiju koja je dokaz kontinuiteta BiH, još od vremena Kraljevine BiH, ali i XX stoljeća uradio je mr. historije Ervin Klepo. On je istakao da je njegov zadatak bio identificirati i hronološki posložiti najvažnija državna znamenja BiH.

"Slobodno mogu reći da pred vama stoji jedna sažeta historija BiH od 14. do konca 20. stoljeća kroz prizmu njenih simbola. Naročito sam ponosan što smo uspjeli ući u trag izgledu zastave srednjovjekovne bosanske države iz vremena njenih banova, od druge/treće decenije 14. stoljeća, pa do 1377. godine", kazao je.

Druga zastava je zastava koju su koristili bosanski kraljevi, od 1377-1463. godine, kao i zastavu pokreta za autonomiju, dva pokreta koja su još tada, u okolnostima borbe protiv vrhovne vlasti Osmanskog carstva željela da izbore bosansku autonomiju.

"Tu zastavu koristio je i pokret za otpor Austro-ugarskoj okupaciji 1878. godine, nakon što je Bosna Berlinskim kongresom predata na upravu ovoj srednjeevropskoj monarhiji, zastava BiH iz Austro-ugarskog perioda, zastava narodne i socijalističke Republike BiH iz perioda 1945-1992., čuvena bosanskohercegovačka zastava nastala u okolnostima bosanske državnosti i njene državne samostalnosti i aktuelna zastava BiH, i sa kojom se država BiH danas identificira", kazao je Klepo.

Napomenuo je da je u okviru Elaborata uradio i identifikaciju devet najznačajnijih bh. grbova kroz njenu prošlost, te da su grbovi najčešće bili temelj za ustanovljavanje forme zastave.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/u-opcin ... /201128051
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:24, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#90 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

KAPITALNI PROJEKT

Vlada FBiH ubrzava gradnju autoputa kroz Sarajevo: Od Butila do Darive za samo šest minuta!


B. T.

Image
Autoput kroz Sarajevo jedan od prioriteta u FBiH

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija pripremilo je prijedlog odluke o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnja gradskog autoputa, odnosno brze ceste u Sarajevu.

Kako saznajemo, ministri su voljni podržati prijedlog te bi projekt o kojem se priča decenijama na sjednici Vlade FBiH u četvrtak trebao biti proglašen javnim interesom Federacije.

U prijedlogu koji je ministar Denis Lasić dostavio kolegama predviđeno je da se pristupa izradi investicijsko-tehničke dokumentacije, pribavljanju urbanističke saglasnosti, postupku eksproprijacije, odnosno početku realizacije projekta izgradnje sarajevskog gradskog autoputa.

Jedan od prioriteta u Federaciji BiH

Predviđeno je da za realizaciju ove odluke budu zaduženi Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, Ceste Federacije BiH te Vlada i Direkcija za ceste KS.

Kako se navodi u obrazloženju, izgradnja autoputa/brze ceste u Sarajevu je jedan od prioritetnih projekata u Federaciji BiH, a njegovom realizacijom značajno bi se smanjile trenutne saobraćajne gužve, skratilo vrijeme putovanja i poboljšala sigurnost svih učesnika u saobraćaju na pravcu Stup - Buća potok – Pofalići - Velešići - Bentbaša.

"U toku implementacije ovog projekta neophodno je obaviti veliki broj poslova, kao što su pribavljanje saglasnosti od vlasnika nekretnina i instalacija, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, pribavljanje urbanističke saglasnosti i građevinske dozvole, nakon čega slijedi priprema dokumentacije i provođenje postupaka javne nabavke radova i usluga nadzora", navodi se u obrazloženju prijedloga.

Autoput sada završava u Buljakovom potoku (Foto: Facebook)
Image

Kako se dalje navodi, sve navedeno je složen, obiman i dugotrajan posao i zbog toga se implementator projekta, JP Ceste FBiH obratio Ministarstvu prometa i komunikacija sa zahtjevom da Vlada FBiH donese odluku o proglašenju javnog interesa.

"Cijeneći sve navedeno, smatramo da je donotešenje odluke opravdano i da će se na taj način stvoriti preduvjeti za efikasniju i bržu implementaciju projekta", zaključuje se u obrazloženju.

Izdvojen dio novca za dokumentaciju i ekspropijaciju

Aktivnosti za nastavak gradnje gradskog autoputa, odnosno brze ceste su počele prošle godine, kada ja na prijedlog Odbora za promet i komunikacije PFBiH Vlada FBiH izdvojila određena sredstva za izradu projektne dokumentacije, a prije nekolika mjeseca i dio sredstava za izgradnju i eksproprijaciju.

"Da bi se projekat realizovao, pribavile neophodne saglasnosti potrebne za građevinsku dozvolu, Vlada je zadužila Ceste FBiH, kao pravnog nasljednika bivšeg Fonda za puteve, koji je ranije vodio aktivnosti oko ovoga projekta, kada su urađeni tuneli kroz Koševsko Brdo i dio stubova u Velešićima, da pokrene neophodne aktivnosti, u okviru čega je i proglasenje općeg interesa.

Elmedin Voloder, građevinski inženjer i zastupnik u Federalnom parlamentu, a koji je angažiran na ovome projektu, objašnjava u razgovoru za Klix.ba da je u toku je izrada studije i dijela projektne dokumentacije, odnosno glavnog projekta od sadasnjeg kraja autoputa do buduće petlje Buča Potok.

Gradnja dionice do Buča Potoka krajem godine?

"U narednom periodu će se projektovati nastavak sve do kraja, odnosno do Darive. Plan je da se grade manje dionice, kako bi gradnja krenula što prije, a i zbog finansijskih sredstava koje treba osigurati, tako da bi gradnja dionice do Buča Potoka trebala početi krajem ove ili početkom naredne godine", objašnjava nam Voloder.

Elmedin Voloder (Foto: Arhiv)
Image

Prema njegovim riječima, brzina izgradnje će zavisiti od spremnosti svih sudionika da seuključe u realizaciju projekta, od općina, kantona i federalnih ministarstava. Kako podcrtava, politika ne bi trebala smetati da se ovakav kapitalan projekat gleda kao stranački ili bilo kojih interesa a koji nisu interes građana.

"Vrijeme putovanja od Darive do Petlje Butila će biti oko 6 do 8 minuta umjesto sadasnjih 30 do 60 minuta, zavisno u koje doba se vozi. Mogucnost uključenja i isključenja na više mjesta u gradu, vožnjom bez ukrštanja, bez kružnih tokova, semafora u mnogome ce rasteretiti gradske saobraćajnice, a sav tranzitni saobraćaj više neće prolaziti kroz grad", objašnjava Voloder.

Kako dodaje, brže i kraće povezivanje saobraćaja iz istocnog dijela BiH pa i dalje će povećati promet na koridiru Vc, a time i veće ubiranje prihoda od putarina i brzeg vremena putovanja.

"Novac za ovako značajan projekat je jednostavno osigurati, s obzirom na ekonomsku opravdanost, rentabilnos i znacaj koji ima, ne samo stanovnike Sarajeva, nego za sve one koji dodju ili prolaze pored Sarajeva. Za sada su to sredstva koje Vlada FBiH izdvaja iz dobiti javnih preduzeca, a trebaju se proširiti na ostale izvore koji su uobicajni. I Kanton Sarajevo treba osigurati dop sredstava", zaključuje Voloder, upitan o načinu finansiranja.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /210602097



Ovo je sve sto treba, sa ovim autoputem bi se rasteretilo sigurno polovina danasnjeg saobracaja koji ide glavnom cestom kroz grad Sarajevo.
Last edited by Bumerang on 25/06/2021 00:34, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#91 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

KORAK NAPRIJED

Kanton Sarajevo uzima još 10 miliona eura kredita za kupovinu novih tramvaja


B. R.

Vlada KS javni prijevoz EBRD

Image

Kanton Sarajevo uzima još 10 miliona eura kredita za kupovinu novih tramvajaPotpisan projektni ugovor s EBRD-om (Foto: I. Š./Klix.ba)
Premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić i Adi Kalem, kantonalni ministar saobraćaja, potpisali su danas projektni ugovor s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za kupovinu novih tramvaja. Za ovu svrhu planirano je 10 miliona eura.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Kako su saopćili iz Vlade KS-a, procedure javne nabavke u skladu sa pravilima EBRD-a su u toku i završena je prva faza pretkvalifikacije ponuđača za nabavku tramvaja i uskoro se očekuje nastavak druge faze nabavke u kojoj će kvalifikovani ponuđači dostaviti konačne ponude za nabavku novih tramvaja.

Premijer Nenadić je podsjetio da su prošle sedmice potpisana dva podugovora o zajmu u ukupnoj vrijednosti od 50 miliona eura.

"Prvi podugovor odnosi se na sredstva zajma u iznosu od 30 miliona eura i koristit će se za realizaciju projekta gradnje gradskih saobraćajnica u Sarajevu. Osnovni cilj i svrha ovog projekta je poboljšanje ključne cestovne mreže, kroz finansiranje gradnje i nadogradnje cestovne infrastrukture na dionicama Prve transverzale, u dijelu tunela Kobilja Glava i gradnje Devete transverzale“, napomenuo je Nenadić.

Na ovaj način bi se Sarajevo, kako su naveli, modernim saobraćajnicama povezalo s drugim dijelovima Kantona i regionalnom cestovnom mrežom u cilju smanjenja saobraćajnih gužvi i poboljšanja mobilnosti u regiji.

Drugi dio kreditnih sredstava od 20 miliona eura je usmjeren za finansiranje razvoja javnog prijevoza s ciljem povećanja njegovog kapaciteta i unapređenja usluga. U okviru ovog projekta predviđena je sanacija oko 19,5 kilometara duge dvokolosječne tramvajske pruge.

"S današnjim ugovorom Vlada Kantona Sarajevo u ovom mandatu zaokružuje započete procese s ciljem unapređenja javnog prijevoza u KS", poručio je premijer Nenadić.

Ministar Kalem je potcrtao kako se iz ovoga jasno vidi da je Vlada KS-a od svog dolaska bila opredijeljena za moderniji i još bolji prijevoz putnika.

"Ovo je samo jedna u nizu aktivnosti koje je Ministarstvo počelo u ovoj godini i dovelo do kraja jer je neophodno da ovaj ugovor prođe osam različitih koraka kako bi se mogao parafirati. Ovim će naši sugrađani imati komforniju uslugu prijevoza", najavio je ministar Kalem.

Tokom dana, pomenuti ugovor potpisat će i šefica Ureda Evropske banke za obnovu i razvoj Manuela Naessl jer, kako je navedeno, zbog specifičnih uslova uzrokovanih koronavirusom, ovo potpisivanje nije organizirano bilateralno, saopćili su iz Vlade Kantona Sarajevo.

https://www.klix.ba/biznis/kanton-saraj ... /201127086
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#92 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

PUT SPASA

Kuda ide sarajevska Prva transverzala: Aktuelna mapa, trenutni radovi i budući problemi!


I. P. 21.09.2019.

Prvi dio (satelitski prikaz) Centar - Kobilja Glava
Image

Prva transverzala, pored Gradskog autoputa, možda je i najvažnija saobraćajnica koja bi trebala dramatično poboljšati cirkulaciju saobraćaja u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. Aktualizacijom teme kroz početak gradnje prvih dionica značajan broj građana ostao je uskraćen za definiciju Prve transverzale i informaciju o tome gdje bi ona trebala biti izgrađena.

Počnimo redom. Ova famozna cesta je jedna od 13 saobraćajnica u Sarajevu koje nose naziv "transverzala". To su saobraćajnice koje glavnu sarajevsku gradsku magistralu sijeku u pravcu sjever-jug. One se razlikuju po svojoj dužini i značaju, ali ih na okupu drži specifično brojčano imenovanje od nule do broja 12.

Naprimjer, Nulta transverzala je najistočnija od ovih cesta i praktično najkraća dužine svega 500 metara, dok je najzapadnija 12. transverzala, koja se proteže od Dobrinje do Briješća, duga gotovo pet kilometara.

Drugi dio (satelistki prikaz), Kobilja Glava - Vogošćanska petlja
Image

S druge strane, Prva transverzala je "druga s istoka" i u isto vrijeme najduža takva saobraćajnica. Proteže se od Srednje tehniče škole do Vogošćanske petlje u dužini od oko deset kilometara.

Tačnije, jednom kada Prva transverzala bude završena, svojim ćete se automobilom iz centra Sarajeva moći otisnuti u Vogošću bez zaustavljanja. Stvar je ipak malo bolja pa ćete se vozilom dalje moći uključiti direktno na autoput A1.

Prvi dio (mapa), Centar - Bare
Image

Kontrasta radi, danas se u Vogošću putuje saobraćajnicom s po jednom trakom u oba smjera, koja nije dostatna za broj vozila koji njom svakodnevno saobraća, a posebno u poslijepodnevnoj špici. Također, istom rutom idete ukoliko želite na autoput. Tuda ili direktno kroz grad, pa su vozači često primorani da biraju "između dva zla".

Put saobraćajnog spasa
A kuda, konačno, Prva transverzala treba proći, s prema dostupnim podacima Vlade Kantona Sarajevo? Počevši od raskrsnice između Američke ambasade i Srednje tehničke škole, široka cesta u profilu brze ceste sa tramvajskim pojasom (s po dvije trake u oba smjera) proteže se putanjom današnje saobraćajnice koja ide prema centru Penny. Dalje bi se saobraćajnica trebala pružati zelenim pojasom između Koševskog Brda i Velešića. Zeleni pojas uključuje zemljište ispod Pennyja, prolazi pokraj Bosnalijeka, a završava istočno od groblja Bare.

Drugi dio (mapa), Bare - Hotonj
Image

Od te tačke pa do Kobilje Glave saobraćajnica će se pružati prvo dalje ka sjeveru pa zaokretom ka zapadu, iza Šipa, preuzima položaj zapad-istok i završava tunelom Kobilja Glava. Upravo se ovaj navedeni dio trenutno gradi.

Nakon tunela Kobilja Glava Prva transverzala nastavlja ka zapadu južno od gusto naseljenog područja Hotonja i Vogošće, a uglavnom paralelno prateći postojeću cestu M18, a onda prelazeći južno od rijeke Jošanice povezujući se s Vogošćanskom petljom na području današnjeg zapadnog ulaza u Vogošću.

Trenutni radovi i planovi
Radovi koje danas možemo vidjeti dešavaju se iza Šipa, a kompletan dio od tržnog centra Bingo gdje je planirana raskrsnica do tunela Kobilja Glava košta 12.700.000 KM.

Treći dio (mapa), Hotonj - Vogošćanska petlja
Image

Kako je izvijestio ministar saobraćaja Adnan Šteta, spreman je elaborat s metodologijom rušenja 28 objekata na trasi od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić (do Pennyja).

Direkcija za puteve Kantona Sarajevo će od 7. do 11. oktobra raspisati javni poziv za odabir izvođača radova na spomenutoj trasi. Također, Općina Centar će dati urbanističku saglasnost za "produženje" Prve transverzale na prostor između Zemaljskog muzeja BiH i Historijskog muzeja BiH.

REALIZACIJA U TOKU
Prva transverzala sve izvjesnija: Općina Centar izdaje još jednu urbanističku dozvolu
Najveći problemi za Prvu transverzalu, u kontekstu prostojećih objekata, je upravo Penny, stambeni objekti kod groblja Bare i objekti na području općine Vogošća. Dionica koja se trenutno gradi jeste najlakša s obzirom na to da su imovinskopravni odnosi riješeni i pošto u većem dijelu trase ne postoje objekti za uklanjanje.

Zbog upravnog spora koji je pokrenula firma Penny plus odluka Općine Centar kojom je proglašen javni interes za izgradnju Prve transverzale ne može biti implementirana. Radi javnog interesa Ministarstvo pravde i uprave Kantona Sarajevo uputilo je urgenciju Kantonalnom sudu Sarajevo da se navedeni predmet uzme u prioritetno rješavanje, što je sud i uvažio.

Dio od Kobilje Glave ka Vogošćanskoj petlji je još uvijek na dugom štapu s obzirom na to da okončanje eksproprijacije tek predstoji. Slično je i sa stambenim objektima u blizini groblja Bare.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/kud ... /190920057

Last edited by Bumerang on 25/06/2021 01:21, edited 3 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#93 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

KANTON SARAJEVO

Ministar Šteta otkrio detalje o rekonstrukciji tramvajske pruge: Radovi od jula na Ilidži!


B. R.

Sredinom jula ove godine bi trebala početi rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu (Foto: T. S./Klix.ba)
Image

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) je u razgovoru za Klix.ba obrazložio kako će se rekonstruisati tramvajska pruga od Ilidže do Marijin-Dvora. Radovi bi trebali početi za manje od mjesec.

Šteta je prošle sedmice potpisao ugovor s izvođačem rekonstrukcije - konzorcijem dvije kineske kompanije China Shandong International Economic&Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Enginerring Group. Rekonstrukcija bi trebala koštati 20,4 miliona eura, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Za izvođenje radova konkurisali su i kompanija Aypiray Joint Venture, konzorcij firmi Euro-Asfalt i Duha, Strabag i Gulemark. Šteta je istakao razloge zbog kojih je odabran kineski konzorcij.

"Bio je međunarodni tender, koji je objavio EBRD. Na njega su se mogle prijaviti kompanije iz cijelog svijeta, a koje su zadovoljavale tražene kriterije. Kineski konzorcij je zadovoljavao sve kriterije i dao je najpovoljniju ponudu. Njihova ponuda je bila znatno povoljnija", rekao je.

Adnan Šteta (Foto: T. S./Klix.ba)
Image

Na pitanje da li to znači da će raditi isključivo kineski radnici, odgovorio je da ovaj konzorcij ima podizvođače u Bosni i Hercegovini, koji će uraditi dio posla, dok će preostali dio posla direktno uraditi sam konzorcij.

Prvo će se rekonstruisati pruga od Ilidže do Nedžarića
Najavio je da će rekonstrukcija početi na Ilidži, tj. prvo će se rekonstruisati pruga od Ilidže do Nedžarića te je objasnio i zašto.

"Upravo smo danas u ministarstvu završili elaborat i prva dionica pruge koja će biti rekonstruisana je dionica od Ilidže do Nedžarića. Prema ugovoru, izvođač mora početi radove 28 dana od potpisivanja ugovora, tako da bi radovi trebali početi sredinom jula", kazao je Šteta.

Naglasio je da će se rekonstrukcija raditi u tri lota, a prvi lot je od Ilidže do Nedžarića. Prema njegovim riječima, radovi na prvom lotu bi trebali biti završeni za 60 dana.

POTPISAN UGOVOR

Nakon 60 godina počinje rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu, posao dobili Kinezi
Drugi lot je rekonstrukcija od Nedžarića do Čengić Vile, a treći od Čengić Vile do Marijin-Dvora. Napomenuo je da je stanje tramvajske pruge najlošije u dijelu od Ilidže do Čengić Vile te da su zbog toga prioritet u rekonstrukciji.

"Posebno je kritičan dio od Ilidže do Nedžarića, gdje se tramvaji kreću brzinom od 10 do 15 kilometara na sat. Kada uradimo rekonstrukciju, brzina kretanja će se udvostručiti, a u nekim dijelovima će se kretati i brže", potcrtao je.

Šta će se rekonstruisati

Istakao je da je riječ o potpunoj rekonstrukciji, tj. da će tramvajska infrastruktura biti u potpunosti zamijenjena.

"Nova pruga će biti na betonskim pločama, a završni sloj će biti od tucanog kamena. Time će se stvoriti pretpostavka da se nekad u budućnosti na njoj može odvijati saobraćaj motornih vozila, a to bi se postiglo nivelacijom ceste i pruge. Da bi se to desilo, bilo bi potrebno podići nivo postojeće saobraćajnice. Kada se bude radila rekonstrukcija glavne ceste, onda bi se na pojedinim dionicama mogla povezati s prugom. Ali, to se sada neće desiti", objasnio je Šteta.

Ukazao je na to da će se uraditi rekonstrukcija obje tračnice - od Ilidže do Marijin-Dvora te od Marijin-Dvora do Ilidže. Kako je naveo, to će podrazumijevati i rekonstrukciju do Željezničke stanice i unutar sjedišta preduzeća GRAS - Remize.

Kako će biti organizovan alternativni prijevoz i da li će biti saobraćajnih gužvi
U izjavio za Klix.ba je poručio da će građani imati osiguran alternativni prijevoz. Pozivajući se na spomenuti elaborat, tokom radova od Ilidže do Nedžarića saobraćat će osam zglobnih autobusa.

"To će raditi jedan od dva prijevoznika, a možda i oba. Sve zavisi od njihovih kapaciteta. Građani neće osjetiti nedostatak tramvaja i bit će dovoljan broj autobusa", rekao je.

U nastavku je govorio o utjecaju rekonstrukcije na saobraćanje motornih vozila. Pojedini građani strahuju da će radovi izazvati veliku saobraćajnu gužvu, a to se desilo upravo tokom prošlogodišnje rekonstrukcije tramvajske "S" krivine na dužini od nekoliko desetaka metara.

Kako je kazao, elaboratom je uređeno i pitanje drumskog saobraćaja. Obećava da neće biti saobraćajnih blokada te da će javnost biti na vrijeme informisana o početku radova. Nešto manji broj vozila na cesti tokom godišnjih odmora je istakao kao jedan od razloga za početak rekonstrukcije od Ilidže do Nedžarića.

"Ne bi se smjelo desiti ništa drastično", dodaje.

"Na glavnoj cesti će biti napravljena i nova raskrsnica"
Najavio je da će tokom radova na pruzi od Ilidže do Nedžarića biti napravljena i nova raskrnica, i to u blizini novog stambenog naselja Bulevar. Obrazložio je zašto će biti napravljena ova raskrsnica.

"Pravit ćemo i novu raskrsnicu na 13. transverzali, a shodno starim projektima. Time ćemo riješiti gužvu koju imamo na raskrsnici kod Energoinvesta. Dosta ljudi je primorano voziti do Energoinvesta, a da bi mogli krenuti od Ilidže u smjeru grada. Ta raskrsnica će znatno ubrzati saobraćaj", izjavio je Šteta za Klix.ba.

"Novom prugom novi tramvaji će se moći kretati brže od 60 kilometara na sat"

Tema razgovora je bilo i to šta će građani dobiti rekonstrukcijom pruge i kupovinom 15 novih tramvaja. Tako je podsjetio da se trenutno tramvaji kreću prosječnom brzinom od 20 do 30 kilometara na sat. To će se drastično promijeniti nabolje.

"Novom prugom i novim tramvajima brzina kretanja bi trebala biti skoro jednaka brzini motornih vozila. Novi tramvaji će moći voziti i više od 60 kilometara na sat, ali to nećemo dozvoliti zbog saobraćajnih uslova. To znači da ćemo prepoloviti vrijeme putovanja. Ako je vožnja trajala 40 minuta, onda će biti upola manje, 20 minuta", ukazao je.

Ponovio je da je s izvođačem radova dogovoreno da ponovo rekonstruiše asfaltnu površinu na tramvajskoj "S" krivini koja je obnovljena prošle godine. To će se morati učiniti jer asfaltni sloj nije nanesen kako treba, a troškove ponovnih radova, kako je rekao Šteta za Klix.ba, će snositi izvođač radova.

"Nadzorom radova je utvrđeno da asfalt nije urađen kako treba te je s izvođačem radova dogovoreno da se to ponovo uradi jedan vikend tokom šestog ili sedmog mjeseca, a o trošku izvođača", naveo je.

Kada će biti izabrana kompanija od koje će biti kupljeni novi tramvaji
Ponude za kupovinu novih tramvaja poslale su kompanije Alstom iz Francuske, CAF iz Španije, Škoda Transportation iz Češke, špansko-češki konzorcij Stadler i Durmazlar Makina Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi iz Turske. Za ovu kupovinu je osigurano 30 miliona eura od EBRD-a.

ODLIČNE PONUDE
Ovo su potencijalni tramvaji na sarajevskim ulicama: Koje će vlada nabaviti?
Očekuje da će u prvoj polovini sljedećeg mjeseca biti odabrana kompanija od koje će tramvaji biti kupljeni. Podsjetio je da to ne ovisi samo o Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo, već i o EBRD-u.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/minista ... /210616080
Last edited by Bumerang on 21/12/2023 22:01, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#94 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

POKRENUTA INICIJATIVA

Iz Sarajeva ka Hadžićima i Ilijašu mogli bi saobraćati brzi vozovi!


B. T.

Vozovi bi saobraćali do Željezničke stanice (Foto: Općina Hadžići)
Image

S ciljem rješavanja problema javnog gradskog prijevoza ozbiljno se razmatra ideja uspostave svakodnevne linije, više termina, brzog voza na relaciji Hadžići - Željeznička stanica.

Ova kratka informacija, bez navođenja detalja, objavljena je na zvaničnoj Facebook stranici Općine Hadžići https://hadzici.ba

Više informacija potražili smo od Hamde Ejubovića, načelnika ove općine. Iako nije bio rječit i uputio nas na kantonalnog ministra saobraćaja Adnana Štetu, potvrdio nam je da je danas kod ministra održan sastanak o ovoj temi.

Osim Ejubovića, prisustvovali su i načelnici, odnosno predstavnici općina Ilidža, Novi Grad i Novo Sarajevo te direktor Željeznica FBiH. Ejubović kaže da su imali "fin dogovor".

"Lijepo izgleda, po uzoru na velike gradove, koji imaju prigradske vozove. Od Hadžića bi išao osam - deset puta dnevno. Mi ovo prihvatamo objeručke. Trebamo ljude vratiti starim navikama, da u grad idu vozom", kaže kratko Ejubović.

Kako nam je prenio, razmišlja se o istom načinu prijevoza i s druge strane grada, iz Ilijaša.

Detalje projekta pokušali smo saznati od ministra Štete, ali on nije odgovorio na naš poziv.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/iz-sara ... /210621112
Last edited by Bumerang on 21/12/2023 22:01, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#95 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

TERENSKA POSJETA

Šteta s Nikšićem i Konakovićem obišao gradilišta: Vlada KS nikad jača i spremnija za izazove


R. D.

Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta sa predsjednicima SDP-a i NIP-a Nerminom Nikšićem i Elmedinom Konakovićem danas je obišao gradilišta i upoznao ih sa dosadašnjim radom ovog ministarstva.

Iz SDP-a je saopćeno kako je posjeta gradilištima bila prilika da se prikaže podrška i zajedničko djelovanje svih ministarstava u Kantonu Sarajevo, pa su u ime Kantona na terenu bili i ministar finansija Davor Čičić, ministar unutrašnjih poslova Admir Katica, kao i predsjedavajući Skupštine Elvedin Okerić.

Posjeta je počela obilaskom završenih projekata na Ilidži, pa je ministar upoznao saradnike o tokovima radova i svim problemima koje je Ministarstvo uspjelo riješiti prilikom izgradnje Hrasničke ceste, kružnog toka M-17 i Stare pruge Osik. Vrijednost Hrasničke ceste, čija je dužina 1,7 km je 1,56 miliona KM, a Stare pruge Osik u dužini od 1,2 iznosila je 1,4 miliona KM.


Za Kružni tok M-17 Ibrahima Ljubovčića Ministarstvo je putem Direkcije za puteve izdvojilo 500.000 KM od 730.000 KM kolika je ukupna vrijednost projekata.

"Višemilionski projekti su završeni na području općine Ilidža, zahvaljujući dobroj saradnji sa Općinom, ali i angažovanošću svih aktera projekta. U toku su završni radovi i na isključnoj traci Osijek u dužini od cca 650 metara, čija vrijednost iznosi 1,25 miliona KM", kazao je na početku posjete ministar Šteta, koji se srdačno zahvalio predsjednicima i kolegama na podršci i posjeti.

Nermin Nikšić je, nakon što je vidio gradilišta, siguran da će ova Vlada, u skladu sa svojim planovima, uraditi mnogo dobtih stvari za građane.

"Probudile su mi se neke lijepe uspomene iz perioda kada sam vodio federalnu Vladu i kada smo radili ovakve infrastrukturalne projekte i bilo mi je zadovoljstvo vidjeti da kantonalna Vlada daje sve od sebe i radi na takvim projektima. Ljudi često zaborave ili ne vide ono dobro što se uradi, pa iz svog iskustva, poručujem ovoj Vladi da što više prezentiraju to što rade, kako se u javnosti ne bi stvarala slika kako nema pomaka. Ja sam impresioniran nakon što sam danas obišao sva ova gradilišta. Siguran sam da će Vlada, u skladu sa svojim planovima, uraditi mnogo dobrih stvari za građane, jer kada se prave infrastrukturni objekti onda od toga imaju koristi svi građani u državi, a svakako da svi trebaju da budu zadovoljni i sretni kada vide kako se gradi i razvija glavni grad BiH", kazao je Nikšić.


Elmedin Konaković, predsjednik NIP-a, nakon obilaska gradilišta izrazio je svoje zadovoljstvo djelovanjem i pozitivnim pomacima.

"Izašli smo iz jedne faze u kojima je Vlada KS bila fokusirana na rad Ministarstva zdravstva i Ministarstva privrede. Ova dva ministarstva bili su nosioci aktivnosti pa se nije najbolje ni moglo vidjeti šta zapravo ostali zapravo rade. Danas sam se uvjerio da se ova Vlada zagrijala i ulazi u svoje pune kapacitete izvršne vlasti. Na terenu je stanje zaista fantastično. Vidjeli smo danas nekoliko višemilionskih saobraćajnica, za koju bi neka druga vlast za svaku posebno pripremila posebno otvaranje", istakao je Konaković.

Posjeta je nastavljena u novogradskim naseljima, obilaskom ulica Adema Buće i Avde Palića, čija je dionica od 930 metara završena, a vrijednost ovog projekta iznosila je 1.031.077, 00 KM. U ulici Adema Buće radovi na dionici od 930 metara su u toku, a vrijednost iznosi 1,28 miliona KM.

Ministar Šteta je upoznao saradnike i sa radovima, problemima i rješenjima na kapitalnom projektu IX transverzale i završnim radovima u ulici Džemala Bijedića, koja je od velikog značaja za građane kantona kada je riječ o rasterećenju saobraćaja.

Posjeta je završena obilaskom I transverzale, jednog od kapitalnih projekata, čiji značajan nastavak saradnje ovisi o dobroj saradnji sa federalnom Vladom i njenim namjerama da projekat bude završen, shodno već potpisanim ugovorima.

"U toku je tender EBRD-a za izgradnju tunela Kobilja glava, a početak radova se očekuje do kraja ove godine", dodao je Šteta.

Na kraju navode kako su predsjednici stranaka su nakon terenske posjete infrastrukturnim projektima održali sastanak sa potpredsjednikom Naše stranke Srđanom Mandićem i ministrima Vlade KS i razgovarali o radu i budućim planovima, nakon čega je zaključeno da ova Vlada nikad nije bila jača, spremnija i odlučnija da se suoči sa izazovima i donese promjene kakve Kanton Sarajevo zaslužuje, jer je upravo ona ogledalo Trojke.
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:25, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#96 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Vizualizacija prve transverzale ili transverzale 1




Sarajevo prva (1) transverzala sa sarajevskom zaobilaznicom u izgradnji 2021!

User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#97 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

NAKON GODINU I PO RADOVA

Rekonstruisana tramvajska stanica u sarajevskom naselju Otoka konačno u funkciji!


B. R.

U funkciji rekonstruisana tramvajska stanica u naselju Otoka (Foto: T. S./Klix.ba)
Image
U funkciji rekonstruisana tramvajska stanica u naselju Otoka (Foto: T. S./Klix.ba)

Rekonstruisana tramvajska stanica u sarajevskom naselju Otoka od danas je konačno u funkciji. Njena obnova je počela krajem februara prošle godine i koštala je 230.000 KM.

Informacija da je stanica ponovo u upotrebi potvrđena nam je iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo. Stanica je upotrebljiva nakon što je tako odlučila nadležna služba Općine Novi Grad Sarajevo. Ona je izdala rješenje za upotrebu stanice.

Rješenje Općine Novi Grad Sarajevo za upotrebu stanice (Foto: Klix.ba)
Image
Rješenje Općine Novi Grad Sarajevo za upotrebu stanice (Foto: Klix.ba)

Improvizirana stanica, koja se koristila tokom rekonstrukcije postojeće, danas bi trebala biti uklonjena.

Podsjećamo, nedugo po početku rekonstrukcija je zaustavljena i to je bio slučaj sve do oktobra prošle godine. Radovi su završeni sredinom ove godine.

Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) smatra da je prethodna vlast odgovorna što nije na vrijeme, odnosno znatno brže okončana rekonstrukcija. Bivši resorni ministar Adi Kalem (SDA) je istakao da su učinjeni propusti u samom projektovanju stanice te da su oni morali biti otklonjeni da bi se radovi nastavili. Obnova je počela u Štetinom prvom ministarskom mandatu, a onda ga je Kalem naslijedio na ministarskoj poziciji do početka ove godine.

Stanice su fizički zatvorene na način da je onemogućen pristup onima koji nemaju tramvajsku kartu. Postavljeni su skeneri, čitači karata, informativni paneli, sigurnosne kamere i panik taster. Stanica je prilagođena osobama s invaliditetom i osobama koje djecu prevoze u kolicima.

Šteta je najavio da će biti rekonstruisano još stanica, a sljedeća bi trebala biti ona u naselju Nedžarići od Ilidže prema Sarajevu. Uvjerava da radovi neće dugo trajati, odnosno da će morati biti završeni u datom roku.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/rekonst ... /210727038
Last edited by Bumerang on 10/06/2023 23:26, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#98 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Novi moderni niskopodni tramvaji!

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Bumerang on 13/10/2021 16:59, edited 1 time in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1603
Joined: 27/06/2003 00:00

#100 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

SARAJEVO

Rekonstrukcija tramvajske pruge: Iako su radovi "oslabili", ministar tvrdi da je sve po planu!


Image
Rekonstrukcija tramvajske pruge počela 26. augusta (Foto: I. Š./Klix.ba)


Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) uvjerava da se rekonstrukcija tramvajske pruge od sarajevskog naselja Nedžarići do Ilidže radi u skladu s planiranom dinamikom i dogovorenim rokovima.

Ovo je izjavio za Klix.ba nakon što je primjetno da je intenzitet radova slabiji u odnosu na proteklih mjesec i po od kada su radovi i počeli. Najavio je da će u petak, 15. oktobra, posjetiti gradilište kako bi imao uvid šta je do sada urađeno.

U međuvremenu, početkom ovog mjeseca počela je i rekonstrukcija tramvajske stanice u Nedžarićima u smjeru centra grada. Rekonstrukcija bi trebala trajati do sredine decembra, a nakon toga bi trebala biti poput one u naselju Otoka.

Podsjećamo, rekonstrukcija pruge u dužini po 3,5 kilometara u oba smjera počela je 26. augusta i planirano je da traje 60 dana ili do kraja oktobra. Kompanija podizvođač Bosman uklonila je stare tračnice i počela je pripremati teren za postavljanje novih. Stare šine, koje se nalaze u krugu tramvajskog terminala na Ilidži, još nisu uklonjene.

Ministar Šteta je ranije u izjavi za Klix.ba potvrdio da će stare šine biti prodate licitacijom, a novac bi trebao biti iskorišten za plaćanje dugova u preduzeću GRAS. Tokom rekonstrukcije pruge od Nedžarića do Ilidže planirana je i gradnja nove raskrsnice kod stambenog naselja Bulevar.

Glavni izvođač radova je konzorcij kineskih kompanija China Shandong International Economic&Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Enginerring Group. Po završetku rekonstrukcije od Nedžarića do Ilidže, ona će se nastaviti od Nedžarića do Čengić Vile, a potom od Čengić Vile do Marijin-Dvora. Ukupno će biti rekonstruisano 21,4 kilometra pruge, a za šta je kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) osigurano 20,4 miliona eura.

Ovo će biti prva rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu nakon više decenija i trebala bi biti u potpunosti završena 2023. Početkom ovog mjeseca je potpisan i ugovor o kupovini 15 potpuno novih tramvaja švicarskog Stadlera, a koji će biti plaćeni 34 miliona eura. Novac je osiguran također kreditom EBRD-a.

Izgledno je da novom prugom, kao ni novim tramvajima i trolejbusima neće upravljati GRAS, odnosno da ova infrastruktura neće biti registrovana na ovo preduzeće zbog dugovanja od više stotina miliona KM.


U anketi Klix.ba pitali smo čitatelje da li namjeravaju više koristiti javni prijevoz nakon što se završi rekonstrukcija tramvajske pruge i nabave nova vozila. Na pitanje je odgovorilo više od 6.640 čitatelja. Njih 2.220 ili 33,47 posto je odgovorilo da će to učiniti, 3.470 je poručilo da to neće učiniti, dok je skoro 940 ili 14,15 posto navelo da im je svejedno.

Image

https://www.klix.ba/vijesti/bih/rekonst ... /211013043
Last edited by Bumerang on 17/06/2022 23:12, edited 1 time in total.
Post Reply