BiH. Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.
User avatar
justahiker
Posts: 134
Joined: 22/11/2006 10:34
Location: Sarajevo
Contact:

#26 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by justahiker » 02/04/2010 18:02

Kako zaštiti područje budućeg Nacionalnog parka "Prenj Čvrsnica Čabulja"???

http://www.sarajevo-x.com/bih/drustvo/clanak/100402088


User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#27 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 05/08/2010 13:48

Image

http://www.sarajevo-x.com/bih/clanak/100805048

Koridor 5-C|Objavljeno 05.08.2010. u 12:46

"Vijenac" će biti najmoderniji tunel u BiH

Budući tunel "Vijenac", na dionici autoputa na koridoru 5-C Drivuša - Kakanj bit će izgrađen po najzahtjevnijim standardima te će biti najmoderniji tunel u BiH. Radovi će trajati 36 mjeseci, a kredit EBRD-a od 54,6 miliona KM, osigurat će i ugradnju najmodernije tunelske opreme, uključujući ventilacione, radio i tv sisteme, rasvjetu, niskonaponsko napajanje, sistem daljinskog upravljanja i nadzora, sistem signalizacije i dojave požara.

Tunel će biti dug 2.967 metara, a radove izvodi slovenski SCT koji je već najavio da će najveći dio posla prepustiti domaćim kompanijama, a koristit će i domaće materijale.

Izgradnjom ovog tunela, kako ističu iz Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta, razdaljina između Sarajeva i Zenice bit će skraćena za oko pet kilometara.

U sklopu izgradnje tunela "Vijenac" bit će sanirano klizište u Gorici.

Za dionicu Gorica-Drivuša, kako je najavio direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Erdal Trhulj, ponude se otvaraju 9. augusta tako da će na toj dionici, po njegovim riječima, radovi početi već u septembru.

"Evidentno je da će se u ovoj godini ispuniti obećanje da ćemo imati tri velika gradilišta vrijedna više od 250 miliona KM", rekao je Trhulj
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:22, edited 6 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#28 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 28/09/2010 19:53

Image

Sutra potpisivanje ugovora o izgradnji autoceste na trasi Koridora 5-C

http://www.sarajevo-x.com/bih/clanak/100928141

Objavljeno 28.09.2010. u 17:55 Podijeli

Vijesti iz BiH

U Zenici je za sutra zakazano potpisivanje ugovora o izgradnji autoceste na trasi Koridora 5-C, dionice Kakanj - Drivuša, poddionice Gorica - Drivuša, najavljeno je danas iz Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta.
Mustafa Mujezinović (Foto: Arhiv/Fotoservis)Prije dolaska u Zenicu premijer Federacije BiH Mustafa Mujezinović i federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović posjetit će gradilište Sarajevske obilaznice.

Obilazak Lot-a 1 Sarajevske obilaznice od Jošanice do petlje Butila počet će na kružnom toku u Jošanici.

Nakon toga, na putu za Zenicu, premijer Mujezinović i ministar Šećkanović će posjetiti trasu Koridora 5-C, dionica Kakanj-Drivuša, poddionica Gorica-Drivuša, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:22, edited 6 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#29 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 29/09/2010 16:21

http://www.sarajevo-x.com/biznis/news/clanak/100929084

Objavljeno 29.09.2010. u 14:37

Zapošljavanje 400 bh. radnika * Potpisan ugovor o izgradnji 23,9 miliona eura vrijedne dionice koridora 5-C

Direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Erdal Trhulj, federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović, Hamed Ramić, direktor firme "Euroasfalt d.o.o. Sarajevo i predstavnik BH Konzorcija, te Asim Nanić, direktor firme ŽGP d.d. Sarajevo, potpisali su danas Ugovor za izgradnju autoceste na trasi koridora 5-C, dionica Kakanj - Drivuša, poddionica Gorica - Drivuša.

Predmet Ugovora je izgradnja punog profila autoceste na trasi koridora 5-C, između naselja Drivuša i Gorica, u općini Zenica, a dionica autoceste počinje petljom Drivuša i završava se neposredno prije ulaska u tunel Vijenac.

U sklopu realizacije projekta bit će izgrađena i tri mosta. Vrijednost Ugovora iznosi 23.996.710,84 eura, a BH Konzorcij čine kompanije: Euroasfalt d.o.o. Sarajevo, GP Put d.d. Sarajevo, ŽGP d.d. Sarajevo i Hidrogradnja d.d. Sarajevo.

"Čestitke domaćim izvođačima koji su ovaj put kao sami nastupili na tenderu i pobijedili. Ulazimo u novu fazu, gdje možemo reći da ćemo osposobiti domaće kompanije i izrađivati referencu da ne ostanu samo u granicama BiH, nego da nastupe i na inostranim tržištima, izjavio je nakon potpisivanja ugovora federalni premijer Mustafa Mujezinović.

Direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Erdal Trhulj, rekao je da su stvoreni svi preduvjeti da se u drugoj polovini oktobra nađu na terenu i da izgradnja počne.

"Ove godine smo uspjeli obezbijediti gotovo 250 miliona KM investicija u izgradnju autoceste. Sad već možemo reći da imamo autocestu, 37 km, imamo u gradnji 16 km i vrlo brzo ćemo imati 53 km, tako da ćemo početi razmišljati o poslovima upravljanja, sigurnosti, videonadzora“, rekao je Trhulj, dodajući da je u narednoj godini plan otvaranje osam novih gradilišta i da je finansijska konstrukcija osigurana.

Predstavnik BH Konzorcija Asim Nanić rekao je da je za bh. operativu ovo značajan posao.

"Zaposlit ćemo oko 400 radnika, a još najmanje toliko će biti zaposleno podizvođača, a indirektno ćemo zaposliti najmanje duplo više radnika. Za ovaj projekt koristit ćemo 85 posto materijala proizvedenog u našim firmama“, rekao je Nanić.

Potpisivanju Ugovora prisustvovali su i premijer Zeničko-dobojskog kantona Miralem Galijašević, članovi Vlade ZDK, te načelnici općina Zenica, Kakanj i drugi zvaničnici.
(FENA)
Last edited by Bumerang on 18/11/2011 12:58, edited 4 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#30 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 29/09/2010 16:26

Image

http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/iz-m ... vidan.html

Vlada FBiH konačno priznala da je slovenački SCT, kojem je dala posao, nelikvidan!

Rok za završetak radova Sarajevske zaobilaznice bio 16. oktobar • Ako raskinemo ugovor s izvođačem i mi ćemo tu garanciju i naplatiti plus uračunate penale, kaže Pravdić

FENA 29/09/2010 13:07:00

Sarajevska zaobilaznica: Još jedna u nizu prevara naroda u režiji Mujezinovića i Šećkanovića

Najveći razlog kašnjenja izgradnje sarajevske obilaznice je nelikvidnost slovenske firme SCT koja gradi prvu dionicu Jošanica - Butile, pa su iz tih razloga u 2010. izvodili minimalno radova.

Ovo je danas kazao novinarima Ljubo Pravdić, direktor JP Direkcije cesta Federacije BiH, prilikom obilaska gradilišta sarajevske obilaznice.

Pravdić je bio u pratnji premijera Federacije BiH Mustafe Mujezinovića i federalnog ministra prometa i komunikacija Naila Šećkanovića, inače kadrova SDA.

Kao razlog izlaska na teren premijer je naveo kašnjenje u izgradnji ove, za Sarajevo, izuzetno važne saobraćajnice, koja će umnogome smanjiti gužve na ulasku u Sarajevo.

- Cilj je bio da uporedimo stanje otprije godinu dana kada smo obilazili ovo područje, a prema mojim informacijama nema napretka i želio sam da vidim šta se tamo dešava, ali i da dobijem konačne rokove kada bi dionica mogla biti izgrađena jer su gužve prema Sarajevu nedopustive, kazao je Mujezinović.

Podsjećanja radi, rok za završetak radova ove dionice bio je 16. oktobar.

Ministar prometa i komunikacija FBiH Nail Šećkanović je kazao da definitivno taj rok neće moći biti ispoštovan, ali da će od tog datuma od izvođača radova biti započeta naplata penala u iznosu od 0,5 promila svaki dan.

- Postoji i garancija na ugovor u iznosu od 7,6 miliona eura, ako raskinemo ugovor s izvođačem i mi ćemo tu garanciju i naplatiti plus uračunate penale, objasnio je Pravdić.

Na pitanje novinara šta će biti s drugom i trećom dionicom i ko će graditi te dionice Pravdić je kazao da je još u toku rješavanje imovinskopravnih odnosa na tim lokacijama jer su tek u februaru osigurana sredstva za eksproprijaciju.

- Na Lotu 2 ima mnogo nelegalno izgrađenih objekata zbog čega se na tom dijelu još vrši eksproprijacija. Što se tiče Lota 3 još nisu osigurana sredstva za rješavanje imovinskopravnih poslova mada postoji projektna dokumentacija i za tu dionicu, dodao je Pravdić.

Također je objasnio i situaciju oko korita rijeke Bosne, a koje su "Slivovi rijeke Save" i "Civilna zaštita" regulirali zbog poplava i tu sada nema vode. Izvođač radova je izgradio studiju o izgradnji nasipa i to bi bilo povoljnije za izgradnju.

Potrebno je dobiti i građevinsku dozvolu za izgradnju nasipa. Naime, na tom dijelu prema projektu trebala su se graditi četiri mosta, ali nakon što je korito izmješteno nije više bilo potrebe za mostovima što je usporilo rad na obilaznici.

Međutim, prema informacijama kojima raspolaže Pravdić, završeno je oko 72 posto radova na Lotu 1.

Po obilasku sarajevske obilaznice Mujezinović je kazao da nema potrebe govoriti o rokovima budući da ova dionica neće biti puštena u funkciju jer još nije izgrađen Lot 2 s kojim će put biti spojen.

- Pogrešnim pravcem idemo. Potrebno je prvo riješiti građevinske dozvole i ekologiju, a poslije govoriti o efikasnosti izvođača, pojasnio je Mujezinović.

Premijer FBiH je podsjetio i na činjenicu da je Vlada Kantona Sarajevo odustala od isplate 25 miliona KM za eksproprijaciju na Lotu 2 i sve prebacila na Federalnu vladu.

Premijer će danas posjetiti i trasu koridora 5-C dionica Kakanj - Drivuša, poddionica Gorica-Drivuša, a nakon toga zakazano je potpisivanje ugovora o izgradnji dionice autoceste na trasi koridora 5-C.

Image
Image
Sarajevska zaobilaznica
ImageImage
ImageImage
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:22, edited 10 times in total.

User avatar
BSn
Posts: 4938
Joined: 12/09/2006 15:49
Location: Kad se hoce, pa lijevo...

#31 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by BSn » 29/09/2010 16:29

da li se planira gdje na tom autoputu izgraditi koje odmaraliste, pumpa?


ili cemo biti k'o grcka, moras izaci s autputa u potrazi za pumpom.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#32 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 29/09/2010 16:42

BSn wrote:da li se planira gdje na tom autoputu izgraditi koje odmaraliste, pumpa?


ili cemo biti k'o grcka, moras izaci s autputa u potrazi za pumpom.
Bice sigurno, to su visoko atraktivne lokacije/nekretnine za izgradnju raznih popratnih objekata i oplodjavanja ulozenih investicija.

Image
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:23, edited 3 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#33 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 21/04/2011 14:35

Image

Autoputevi FBiH, oficijelna stranica.: http://www.jpautoceste.ba
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:23, edited 3 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#34 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 21/04/2011 14:52

Image

Domaći konzorcij radi na izgradnji tunela Vijenac

Izvor: http://www.sa-c.info/readNews/4204-doma ... jenac.html

19.04.2011 244

Konzorcij građevinskih firmi iz BiH kojeg čine Euro-Asfalt, ŽGP i Hidrogradnja uspio se izboriti za posao od preko 110 miliona KM, koliko vrijedi izgradnja tunela Vijenac na dionici Koridora Vc od Drivuše do Kaknja. Domaći građevinci u ovom projektu učestvovat će, ne kao podizvođači, već kao ravnopravni partneri glavnom izvođaču, slovenačkoj kompaniji Primorje iz Ajdovščine.

Kako saznajemo od predstavnika konzorcija, posao je domaćim kompanijama zagrantovan, te se samo čeka potpis o izvođenju radova između Primorja i investitora, Javnog preduzeća "Autoceste Federacije BiH".

Za članicu konzorcija, sarajevsku Hidrogradnju, ovaj projekat je izuzetno značajan jer će prije svega uposliti radnu snagu. Kao što je poznato, Hidrogradnja je pretrpjela veliki udarac nakon obustave radova i gubitka poslova na libijskom tržištu, te bi angažman na Vijencu bio skromna, ali vrijedna kompenzacija.

Direktor Hidrogradnje Semin Mašin vjeruje da je napokon došao trenutak kada se domaće kompanje mogu ravnopravno nositi sa stranim konkurentima.

"U ovom projektu konkretno, slovenačko Primorje je i dalje glavni ugovarač posla, no mislim da je došlo promjene svijesti kod onih koji donose odluke i koji sada vjeruju da u domaćim kompanijama mogu imati pouzdanog partnera", kazao je Mašić.

Za Euro-Asfalt, koji će također biti jedan od izvođača građevinskih radova, najveća korist od tunela Vijenac jesu toliko potrebne reference. Naime, na skoro svim tenderima koje finansiraju međunarodne instutucije, od firmi se zahtjeva da dostave dokaz da su u proteklih tri, u nekim slučajevima pet godina, radili slične poslove. Naše kompanije, bez obzira na opremljenost i kadar, nisu do sada bile u prilici da steknu ove preporuke.

"Za nas je sada najbitnije da dobijemo referencu, kako bismo u budućnosti mogli konkurirati na sve tendere iz oblasti tunelogradnje", istakao je Enver Ajanović, izvršni direktor za tehnička pitanja u Euro-Asfaltu.

Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Vijenac, dužine tri kilometra, iznosi 62.081.529,52 eura, a projekat se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj.

Vise info na: http://www.sa-c.info

Oficijelna stranica: http://www.jpautoceste.ba

Vise slika i info na:
1. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1296429
2. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=426368
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:24, edited 2 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#35 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 23/04/2011 16:19

Image

Predstavljamo - Plan rada Direkcije za ceste KS u 2011. godini

Sarajevo |Objavljeno 22.04.2011. u 21:00

http://www.sarajevo-x.com/bih/sarajevo/clanak/110422096

Podijeli

Svi znamo u kakvom su stanju ceste u našoj zemlji pa nas svaka informacija o asfaltiranju, ili sanaciji saobraćajnica posebno obraduje. Sezona radova je uveliko počela, te vam predstavljamo plan rada Direkcije za ceste Kantona Sarajevo u 2011. godini.

Piše: Nedžad Jamaković

Direkcija će u ovoj godini završiti sanaciju puta R 445 Semizovac - Podlugovi. U prošloj godini pripremili su projektnu dokumentaciju, te su u skladu s tim izvedeni zemljani i radovi na odvodnji, te je položen prvi sloj asfalta na dionici Alića rampa – Podlugovi, dugoj oko 760 metara. U ovoj godini će biti završeni radovi na pješačkim stazama i asfaltiranje kolovoza, te na započetoj dionici do mosta u Gnionici.

Novi most na rijeci Zujevini u naselju Osjek, općina Ilidža, također će biti "kompletiran". Prošle godine je završena većina radova, a ove će godine biti obavljeni još završni radovi na mostu, te izgrađene pristupne rampe na postojeću saobraćajnicu. Izgradnjom ovog mosta i uređenjem korita rijeke Zujevine spriječit će se poplave u ovom naselju.

Zamjena asfalta i ivičnjaka

Predviđena je i sanacija saobraćajnice u ulici Ante Babića, u općini Novi Grad, u dužini oko 650 metara. To podrazumijeva zamjenu asfalta na kolovozu, te djelimičnu zamjenu ivičnjaka. U planu je i sanacija saobraćajnice G transverzala, spoj ulice Ante Babića sa ulicom Bulevar Mimara Sinana, u dužini oko 590 metara. Također je riječ o zamjeni asfalta, te djelimičnoj zamjeni ivičnjaka.

Novcem Federalnog ministarstva prometa i komunikacija bit će rekonstruiran put Hadžići - Lepenica, tačnije dionica Buturovići - Košćan, koja je duga oko 760 metara. Direkcija za ceste KS će, pak, finansirati sanaciju srednjih stubova kao i mjesta podlokavanja temelja na mostu u ulici Hamdije Čemerlića na Drugoj transverzali.

Kad je riječ o većim projektima, treba napomenuti da je Vlada Kantona Sarajevo u okviru Programa rada još za 2009. budžetsku godinu usvojila projekte kapitalnih investicija, što podrazumijeva izgradnju gradskih saobraćajnica (I i XII transverzala i Južna longitudinala). Nakon toga je potpisano i pismo namjere za kreditiranje ovih projekata između Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Vlade KS. Realizacija je "zapela", odnosno zavisi od operativnosti kreditnog novca i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa. Za IP odnose zadužene su općine, ali je Kanton taj koji za to treba izdvojiti novac.

Radovi na XII transverzali u martu 2012.

Iz Direkcije za ceste KS su naveli kako će u ovoj godini rješavati IP odnose na XII transverzali i Južnoj longitudinali, te planiraju raspisati konkurs za javne nabavke za izvođenje radova na ovim saobraćajnicama.

"Sredinom marta iduće godine trebali bi početi radovi na ovim saobraćajnicama, a tad bismo trebali početi rješavati i IP odnose na I transverzali, čiji je početak gradnje planiran u 2013. godini", naveli su iz Direkcije.

Radovi na XII transverzali, općina Ilidža, podrazumijevaju kompletiranje Stupske petlje i izgradnju pješačkog podhodnika ispod petlje kao i pratećih objekata uz petlju. Južna longitudinala će ići od Mosta Suade i Olge do IV transverzale, a I transverzala od Kranjčevićeve ulice na Marijin Dvoru do Bara.
Image
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:24, edited 6 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#36 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 24/04/2011 23:45

Image

Christophe Nicodem: Izgradnju autoputa u BiH povjeriti koncesionarima
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/biznis ... arima.html

Vi ste ovdje: Naslovna strana » Vijesti » Biznis »

Autor S. ŠABANADŽOVIĆ 2011-04-24 11:39:00

Koridor 5C: Izgrađeno samo 28 kilometara autoputa

Ako je jedan od problema i finansiranje, onda je, možda, rješenje i u kompromisu da to bude privatno-javno partnerstvo, kaže naš sagovornik. Kako bi se, konačno, završila epopeja zvana autoput BiH, možda bi bilo potrebno da se radovi daju pod koncesiju drugim investitorima umjesto što se finansiraju iz državnog budžeta, kazao je za "Avaz" generalni direktor Evropske cestovne federacije Kristof Nikodem (Christophe Nicodem), koji je protekle sedmice u Sarajevu učestvovao na drugoj "Konferenciji o upravljanju cestovnom infrastrukturom s aspekta sigurnosti".

Trud i novac

- Svaka zemlja je po sebi različita i ima drukčiji prioritet. Čelnici BiH moraju odlučiti koje su stvarne potrebe vaše zemlje i onda učiniti sve da to i omogući. Ako je jedan od problema i finansiranje, onda je, možda, rješenje i u kompromisu da to bude privatno-javno partnerstvo ili da tražite podršku Svjetske banke, ulaganje Evropske unije ili nekih drugih investitora. Glavno je da analizirate trenutnu situaciju i shvatite gdje leži problem i zbog čega je izgrađeno samo 38 kilometara autoputa - kazao je Nikodem.

On navodi da su zemlje EU mnogo truda i novca uložile u izgradnju svojih puteva, gdje je aktivno učestvovala i lokalna zajednica. Ali sada imaju problem održavanja tih puteva.

- Očit je nedostatak ulaganja u njihovo održavanje, a zbog toga imamo troškove. To je kao kuća koju izgradite, a ne održavate je od početka. Troškovi se povećavaju i gubite svoju investiciju. Ako ste već usporili, onda dobro iskoristite to vrijeme i planirajte unaprijed šta se mora uraditi da bi se povećala cestovna infrastruktura i poboljšala sigurnost za putnike. To može biti pozitivna prilika da učite i napravite nešto bolje od drugih - dodaje Nikodem.

Opširna analiza

On je naglasio da je Hrvatska primjer poduzetnosti koji bismo trebali pratiti, jer je ona uznapredovala i ima veoma razvijenu saobraćajnu infrastrukturu.

- Možda vaša zemlja treba samo stotinu kilometara autoputa, možda je potrebno samo da se nadograde već postojeće lokalne mreže. Zato je potrebna jedna opširna analiza da procijenite svoje potrebe. Ali to neće biti dovoljno ako ne postoji politička volja. Dio problema leži i u prošlim dešavanjima, ali sam primijetio da postoji jaka volja da se ova situacija promijeni i da se, konačno, uhvatite ukoštac s problemima - zaključuje naš sagovornik.

Godišnje oko 3.000 osoba gubi život na cestama

Svjedoci smo da se svako malo u BiH proglašava crni vikend kada su u pitanju saobraćajne nesreće. Prema procjenama, prosječno u svakoj zemlji regiona više od 3.000 osoba godišnje izgubi život u saobraćajnim nesrećama.

- Zemlje koje imaju najbolje rezultate kada je u pitanju cestovna sigurnost su Velika Britanija, Švedska, Francuska, Portugal i Španija, a najlošije su Bugarska, Poljska i Rumunija - kazao je Nikodem.
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:25, edited 5 times in total.

User avatar
Mx
Posts: 991
Joined: 17/07/2003 00:00

#37 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Mx » 13/07/2011 17:11

Objavljeno 13.07.2011. u 14:42

http://www.sarajevo-x.com/bih/drustvo/clanak/110713083

Usvojen Izvještaj o aktivnostima

Od 336 km autoputa na koridoru 5-C BiH izgradila 37


Image

Vijeće ministara BiH je danas na sjednici usvojilo Izvještaj o aktivnostima na Projektu "Autoput na koridoru 5-C" i plan narednih aktivnosti i dalo podršku Ministarstvu komunikacija i prometa da nastavi pripremne aktivnosti, čime će biti ostvareni uslovi za ubrzanu izgradnju autoputa na koridoru 5-C kroz BiH.

Ministarstvo komunikacija i prometa zaduženo je da u okviru svojih nadležnosti preduzme sve aktivnosti da bi se nastavile i ubrzale pripreme za izgradnju međudržavnih mostova Svilaj i Bosanska Gradiška.

U Izvještaju se naglašava da je BiH od 336 km izgradila 37 km autoputa. U toku je izgradnja 21 km autoputa, a priprema se izgradnja još 43 km.

Ovaj izvještaj i plan aktivnosti bit će dostavljeni Parlamentarnoj skupštini BiH, članovima Predsjedništva BiH, predsjedniku i potpredsjednicima Republike Srpske, predsjedniku i potpredsjednicima Federacije BiH, te vladama RS-a i FBiH

User avatar
because_of_you
Posts: 2275
Joined: 24/11/2009 21:58

#38 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by because_of_you » 13/07/2011 17:20

Mx wrote:Objavljeno 13.07.2011. u 14:42

http://www.sarajevo-x.com/bih/drustvo/clanak/110713083

Usvojen Izvještaj o aktivnostima

Od 336 km autoputa na koridoru 5-C BiH izgradila 37


Image

Vijeće ministara BiH je danas na sjednici usvojilo Izvještaj o aktivnostima na Projektu "Autoput na koridoru 5-C" i plan narednih aktivnosti i dalo podršku Ministarstvu komunikacija i prometa da nastavi pripremne aktivnosti, čime će biti ostvareni uslovi za ubrzanu izgradnju autoputa na koridoru 5-C kroz BiH.

Ministarstvo komunikacija i prometa zaduženo je da u okviru svojih nadležnosti preduzme sve aktivnosti da bi se nastavile i ubrzale pripreme za izgradnju međudržavnih mostova Svilaj i Bosanska Gradiška.

U Izvještaju se naglašava da je BiH od 336 km izgradila 37 km autoputa. U toku je izgradnja 21 km autoputa, a priprema se izgradnja još 43 km.

Ovaj izvještaj i plan aktivnosti bit će dostavljeni Parlamentarnoj skupštini BiH, članovima Predsjedništva BiH, predsjedniku i potpredsjednicima Republike Srpske, predsjedniku i potpredsjednicima Federacije BiH, te vladama RS-a i FBiH

Ovo je u isto vrijeme i smiješno, a i tako jadno.

Zar uopće ima neko da vjeruje da će BiH imati normalne autoceste, pa makar i za 10 godina :-) :-)

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#39 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 02/09/2011 00:58

Image

http://www.sarajevo-x.com/bih/clanak/110901038

BiH |Objavljeno 01.09.2011. u 18:48

Još jedna depeša Ambasade SAD

O koridoru 5c: Talac političkih manevara
WikiLeaks je 26. augusta objavio još jednu depešu iz Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Sarajevu, naslovljenu "Neizgrađena cesta", a koja datira od januara 2010. godine.

Piše: A. Dž.

Tadašnji ambasador Charles L. English izvještava State Department o problemima oko izgradnje autoputa koridor 5c, političkim nesuglasicama i prepucavanjima u koje je zapao jedan od najznačajnijih i najprioritetnijih projekata za BiH.

Pa tako na samom početku depeše stoji da, iako se radi o multistrateškom projektu od značaja za jugoistočnu Evropu, on nailazi na iste one prepreke koje su kočile i sve druge inicijative i projekte od BiH, od ustavnih reformi do uvođenja PDV-a.

Nedostatak odgovornosti

"Od samog početka projekat izgradnje koridora 5c zapao je u međunacionalne i međuentitetske pukotine, te naišao na probleme kao što su optužbe za korupciju i mito, nedostatak odgovornosti vladinih funkcionera na svim nivoima vlasti te neposobnost političkih vođa da krenu putem napretka unatoč podršci međunarodne zajednice", piše English.

Nakon toga iznosi podatak da bi dio koridora koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu trebao biti završen do 2018. godine, tačno 20 godina nakon prvog prijedloga. Studija izvedivosti iz 2008. godine procjenjuje da su troškovi izgradnje 7,3 milijardi KM. Dužina autoputa trebala bi iznositi 335 KM, 245 kilometara bi trebalo prolaziti kroz Federaciju, a 90 kroz Republiku Srpsku.

"Koridor 5c bi značajno povećao komercijalni promet kroz BiH, a sa svakom godinom odlaganja njegove izgradnje, BiH gubi na potencijalnim prihodu. I dok projekat stagnira u rukama lokalnih političara, saobraćajne nesreće na starim putevima odnose sve više života", pojašnjava English.

U depeši piše i da su pripremni radovi počeli još 2004. godine. No, bošnjački članovi Vlade Federacije su 2009. godine usvojili izmjenu ranije dogovorene rute, zbog čega su ih hrvatski članovi optužili za preglasavanje i povukli se.

Narušeni odnosi hrvatskih i bošnjačkih političara

"Mediji su tada nagađali da je Ministar trezora i finansija Bosne i Hercegovine Dragan Vrankić, koji je na čelu Odbora za izgradnju, kupio parcelu preko koje je trebao proći koridor 5C, te da je zbog toga potaknuo neusvajanje nove rute od strane hrvatskih članova Vlade. Neslaganja oko izgradnje koridora 5c narušila su, do tada, skladne odnose hrvatskih i bošnjačkih političara", pojašnjava bivši američki ambasador u BiH.

Navodi da je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), u saradnji sa relevantnim bh. institucijama obezbijedila, skoro 500 miliona eura za finansiranje izgradnje četiri dionice autoputa, no političke nesuglasice u Federaciji ugrožavaju kredit.

"Pomoćnik ministra komunikacija i transporta BiH za transportnu infrastrukturu, pripremu i provedbu projekta Izet Bajrambašić vjeruje da je tadašnji Ministar prometa i komunikacija prevario EBRD jer, prema njegovom mišljenju, finansiranje i izgradnja dionice Sarajevo-Mostar-Hrvatska ne bi trebali biti u fokusu EBRD-a i Države. Prema njegovom mišljenju, prioritet bi trebala biti dionica Sarajevo-Doboj-Banja Luka, s obzirom na saobraćajne gužve i veliki broj saobraćajnih nesreća. Navodno su zvaničnici EBRD-a frustrirani činjenicom da je Federacija ignorisala sav, do tada, urađeni posao. I ukoliko federalni dužnosnici ubrzo ne riješe međusobni spor, Evropska investicijska banka, partner EBRD-a, bi mogla povući sredstva za dio autoputa, koji bi trebao prolaziti kroz Počitelj, što bi ugrozilo cjelokupan iznos koji je EBRD obezbijedio", piše English.

Koridor 5c nije prioritet Republike Srpske

U depeši se još navodi da su propali svi pokušaji da projekat izgradnje koridora 5c prihvate sve tri strane u BiH kao projekat od državnog značaja, pa tako English kaže da Vlada RS nikada nije finalizirala nijedan projekat oko izgradnje autoceste, te da koridor 5c nije prioritet RS-a.

Protraćeno je 12 godina, a od autoputa nema ni traga.

"Jasno je da je koridor 5c, kao i svaki drugi projekat u Bosni, puno više od puke izgradnje autoputa ili ekonomskog napretka BiH. Autoput je upleten u političke svađe, postao je talac političkih manevara između države BiH s jedne i bošnjačkih i hrvatskih zvaničnika, s druge strane. U svemu tome životi Bosanaca su negdje u sredini. Problemi sa koridorom 5c samo su pokazatelj prepreka, nesklada, apatije i oprtunizma, koje blokiraju put ka svjetlijoj budućnosti Bosne i Hercegovine", zaključuje English svoju depešu.
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:25, edited 2 times in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#40 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 02/09/2011 01:04

Image

http://www.sarajevo-x.com/bih/clanak/110901111

Okončanje radova 2014. godine

Radnici Primorja započeli probijanje tunela Vijenac

Tri mjeseca nakon preuzimanja gradilišta budućeg tunela Vijenac, radnici Primorja iz Ajdovščine započeli su ove sedmice radove na probijanju tri kilometra dugog tunela na budućoj autocesti Kakanj - Drivuša.

Image
Iduće sedmice radove na probijanju tunela bi sa sjeverne strane trebali započeti i radnici bh. konzorcija kojeg čine Euroasfalt, Hidrogradnja i ŽGP.

"Nadamo se da ćemo u proljeće 2013. godine imati probijenu jednu cijev, a da će do 4. februara 2014. tunel biti pušten u promet", kazao je Asim Mehinagić, rukovodilac projekta za građenje JP Autoceste FBiH.

Image
Projekat je vrijedan 62 miliona eura, a finansiranje je osigurano kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj.
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:26, edited 3 times in total.

User avatar
ladyada
Posts: 1462
Joined: 05/04/2008 13:38
Location: Germany

#41 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by ladyada » 02/09/2011 01:07

:-D fino za vidjeti da se nesto radi ..........

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#42 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 05/09/2011 16:05

Image

Kočničari Koridora "5-C" se nalaze u Federaciji BiH

http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/iz-min ... i-bih.html

Autor Srna 2011-09-05 15:59:00

Image
Foto: Arhiv

Ocijenjeno je da se tri godine ništa bitno nije promijenilo kada je riječ o izgradnji Koridora "5-C"
Kočničari aktivnosti na realizaciji projekta Koridor "5-C" nalaze se u Federaciji BiH, istaklo je više federalnih poslanika, članova Komisije za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH.
U raspravi o Izvještaju Vijeća ministara BiH o aktivnostima na projektu autoputeva na Koridoru "5-C", koji je Komisija danas razmatrala u Sarajevu, zatraženo je da se identifikuju svi oni koji prave probleme.

Ocijenjeno je da se tri godine ništa bitno nije promijenilo kada je riječ o izgradnji Koridora "5-C".
Učesnici u raspravi postavili su i pitanje zašto se sporo realizuju aktivnosti na ovom projektu budući da su obezbijeđena potrebna sredstva za sadašnju fazu njegovog provođenja.

U Izvještaju, koji je sačinjen krajem prošle godine, navodi se da je BiH od svojih 336 kilometara izgradila 37 kilometara autoputa, da je u toku izgradnja 21 kilometra, te da se priprema izgradnja još 43 kilometra.
Uz ocjenu da se stanje od vremena kada je sačinjen izvještaj nije bitno promijenilo zaključeno je da treba održati tematsku raspravu na koju bi bili pozvani svi odgovorni za realizaciju aktivnosti na projektu autoputa Koridor "5-C".
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:27, edited 3 times in total.

User avatar
burekodsira
Posts: 3387
Joined: 09/07/2006 00:23

#43 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by burekodsira » 06/09/2011 02:39

Trasa autoceste koridora 5c iznad Blagaja i Počitelja podignuta na višu nadmorsku visinu

Vlada Federacije BiH je na današnjoj sjednici u Sarajevu utvrdila Nacrt prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH "Autocesta na koridoru 5-C" i uputila ga Parlamentu FBiH na razmatranje.
Ovo je danas na konferenciji za novinare izjavio zamjenik premijera i federalni ministar prostornog uređenja Desnica Radivojević, izražavajući očekivanje da će spomenuti prostorni plan biti donesen do kraja tekuće godine da bi resorno ministarstvo bilo u poziciji izdavati dozvole za građenje na određenim dionicima utvrđene trase.
Po njegovim riječima, na temelju određenih hidrogeoloških istraživanja, a što je fokusirano na lokalitet Blagaja i Počitelja, trasa autoceste je podignuta na višu nadmorsku visinu, iznad poljoprivrednog zemljišta, i duža je za oko 3,5 kilometara.
Ministar Radivojević smatra da ponuđeni Nacrt sadrži optimalna rješenja, a da će se sve eventualne nedoumice u vezi s određenim lokalitetima razriješiti u međuvremenu te da će time biti omogućeno da se u narednoj godini pristupi otvaranju radova na više lokacija.

bljesak_info

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#44 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 07/09/2011 13:22

Image

Biznis |Objavljeno 07.09.2011. u 08:50

http://www.sarajevo-x.com/biznis/clanak/110907006

Biznis

Ugovor o izgradnji autoputa južnom trasom koridora Vc
Direktor JP Autoceste d.o.o. Mostar Ensad Karić i predstavnik Bh. konzorcija: Euroasfalt d.o.o. Sarajevo, ŽGP d.d. Sarajevo i Hidrogradnja d.d. Sarajevo potpisat će u srijedu u Mostaru Ugovor o izgradnji autoceste na koridoru Vc, dionica Bijača - Kravice, najavljeno je danas iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.

Image
Foto: Ilustracija
Potpisivanju Ugovora prisustvovat će premijer FBiH Nermin Nikšić, predsjednik Federacije BiH Živko Budimir, zamjenik premijera i federalni ministar prostornog uređenja Desnica Radivojević, federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić te predstavnici EBRD-a.
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:27, edited 1 time in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#45 Re: Izgradnja Autoputeva u Federaciji BiH i Ekologija

Post by Bumerang » 07/09/2011 15:21

Nije mi jasno zasto izgradnja jednog dijela trase autoputa 5C ne ide direktno od Sarajeva preko Tuzle do Brckog umjesto postojeceg koji treba da ide preko Doboja (RS). Jer ta nova trasa autoceste 5C koja bi isla od Sarajeva preko Tuzle do Brckog bi bila kraca izmedju 60 - 80 km od ove planirane preko R. Srpske. Na taj nacin bi se na tim usparanim kilometrima usparalo sigurno 300 miliona eura kostanja izgradnje tog dijela autoputa a i vremenski smanjio prelazak i izgradnja tog dijela autoputa?

Sada bi trebalo stati u Kaknju sa daljnjom izgradnjom te vec planirane trase autoceste 5C do Zenice a otvoriti radove na novoj direktnoj, kracoj i mnogo jeftinijoj trasi Sarajevo - Tuzla - Brcko.

Planirana trasa Autoputa 5C Sarajevo - Zenica - Doboj - Modrica - Svilaj (granica sa Hrvatskom) preko R. Srpske i gradova Doboja i Modrice je caa 256 km.

Slika: http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... zenica.jpg

http://www.viamichelin.com/web/Itinerai ... eConso=5.6

Image

A da se dio trase autoputa 5C promijeni i da ide samo preko entiteta Federacije BiH. Sarajevo - Tuzla - Brcko, duzina te trase bi bila caa 192 km.
Znaci ova trasa preko Tuzle umjesto da ide preko Doboja (RS) bi bila kraca za najmanje izmedju 60 - 80 km.

Slika: http://imageshack.us/photo/my-images/18 ... tuzlab.jpg

http://www.viamichelin.com/web/Itinerai ... eConso=5.6

Image
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:27, edited 1 time in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#46 Re: Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang » 16/11/2011 16:29

Image

BiH |Objavljeno 16.11.2011. u 15:13

http://www.sarajevo-x.com/bih/karic-do- ... /111116116

Investicije

Karić: Do 2014. u koridor 5c bit će uloženo 500 miliona eura
Od 2011. do 2014. godine planirana je izgradnja 56 kilometara autoceste plus 10 kilometara autoputa na Sarajevskoj zaobilaznici, što je, praktično, dvostruko više u odnosu na sve do sada urađeno na koridoru 5c.

Image
ENSAD KARIĆ× FOTO: EDIN PUZIĆ/SARAJEVO-X.COM

Planirani novac za izgradnju ovih dionica je oko 500 miliona eura, što je tri puta veća investicija nego u svim dosadašnjim radovima.

Predviđeni novac za eksproprijaciju, koju će finansirati preduzeće Autoceste, deset do 15 puta je veći nego što je uloženo dosad za te namjene.

To je izjavio direktor Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar Ensad Karić na današnjoj pres-konferenciji u sjedištu Federalne vlade u Sarajevu.

Prethodno je prezentirao novinarima dosadašnje, trenutne i buduće aktivnosti preduzeća vezane za koridor i brze ceste te za ostale planirane projekte čija se realizacija očekuje od 2011. do 2014. godine.

Prvi od četiri ključna preduvjeta za realizaciju plana do 2014. je neophodna izmjena Zakona o eksproprijaciji da bi bio riješen problem nelegalne gradnje na planiranim trasama, naveo je.

Po Karićevim riječima, kao i navodima federalnog ministra prometa i komunikacija Envera Bijedića, koji se također obratio na pres-konferenciji, planirano je obeštećenje nelegalnim graditeljima u omjeru uložene građevinske vrijednosti njihovih objekata.

Takav način rješavanja nelegalne gradnje zastupali su i međunarodni kreditori, a ministar Bijedić rekao je da je ovaj metod human naročito što ima dosta stambenih jedinica (područje oko Vlakova i na Sarajevskoj zaobilaznici) u kojima žive ljudi što su bili primorani napustiti ranije domove.

Drugi preduvjet za realizaciju plana do 2014. je osiguranje, odnosno završetak kredita od 166 miliona eura Evropske investicijske banke.

Preduvjeti su i usvajanje prostornog plana posebnog obilježja od značaja za FBiH: autocesta na koridoru 5c, koji je u nacrtu, te usvajanje novog federalnog zakona o korišćenju zemljišta radi izgradnje autoceste, kojim treba ubrzati procedure pribavljanja građevinskih dozvola, pripremnih radova i eksproprijaciju.

Trenutno je u toku izgradnja četiriju dionica dugih 21 km ukupne vrijednosti 150 miliona eura; u procesu tenderske procedure izbora izvođača radova su četiri dodatne dionice očekivane vrijednosti izgradnje oko 250 miliona eura. Početak radova planiran je za početak iduće godine.

U toku su projekti: Kakanj - Drivuša u dužini 16 km, u kojem je i tunel Vijenac, zatim Bijača - Zvirovići u dužini od 10 km, dok su aktuelni tenderi za dionicu Vlakovo - Tarčin (20 km), a u pripremi projekti Svilaj - Odžak (10 km) i Zenička zaobilaznica (Drivuša - Banlozi) od 11 km, na kojoj je u toku eksproprijacija u dužini od 2,5 km.

Što se tiče Sarajevskog by passa (Butile - Vlakovo u dužini od četiri km), uz saglasnost Federalne vlade, nadležnost je preuzelo preduzeće Autoceste i tu se očekuje kompleksna eksproprijacija zbog nelegalno izgrađenih objekata te treba osigurati dodatni novac za izgradnju. Eksproprijacija će početi do kraja godine, rekao je direktor Karić.

Na pres-konferenciji je također govorio o dosadašnjoj iskorišćenosti kredita izraženoj u eurima te naveo da je Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila od 2009. godine 180 miliona. Međutim, pola grace perioda je potrošeno i opterećenje u tom smislu iznosi oko dva miliona, ali ovaj iznos će se ipak uspjeti pokriti.

Do opterećenja je došlo pošto, nakon što je kreditor tražio formiranje preduzeća Autoceste, prethodne vlasti nisu mogle da se dogovore ni o tome gdje će biti njegovo sjedište.

Od 2009. godine je također potpisano za iznos od 75 miliona Evropske investicione banke; potpisivanje novih 166 miliona nije opterećeno nekorišćenjem grace perioda.

"Od 35 miliona eura, koliko je dosad potrošeno, mi (nova uprava Autocesta) od maja ove godine utrošili smo 20 miliona", izjavio je Karić.

Ministar Bijedić je dodao na pres-konferenciji da je nova uprava preduzeća agilna jer se "ne slika za javnost samo kad treba položiti neki temeljac, a poslije ne uradi ništa", već se angažira, planira naredne aktivnosti i traži načine za finansiranje.

Direktor Karić je, osim navedenih podataka, kazao i da je u toku projektovanje za dionice Lašva - Travnik (brza cesta) u dužini od 24 km, Tuzla - Brčko - Orašje (autoput) u dužini 67 km, Žepče - Tuzla (autoput, 60 km), Tarčin - Konjic (autoput, koridor 5c, 20 km) te zeničke zaobilaznice (autoput, koridor 5c) od 11 km.

U idejnom projektu su trase Tarčin - Međugorje i Zenica - Doboj, ukupne dužine 180 km.

U opisu projekta koridor 5c, Karić je, kao u dijelu mreže koridora transevropskih zemalja i spajanju Budimpešte u Mađarskoj s obalom Jadranskog mora, naveo ukupnu dužinu koridora od 330 km, od čega kroz Federaciju treba da prođe oko 285 km.
Last edited by Bumerang on 31/12/2017 17:28, edited 1 time in total.

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#47 Re: Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang » 17/11/2011 02:02

Autoput "puževim korakom": Kosovo za jednu godinu sagradilo koliko BiH za 11!
Predstavnici SDA u tadašnjoj Federalnoj vladi daleke 2000. godine postavili kamen temeljac

http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/teme/6 ... za-11.html

Autor G. MRKIĆ | Objavljeno 15.11.2011. u 06:09

Gradilište na autoputu prema Zenici: Mali intenzitet radova (Foto: M. Kadrić)
Ovih dana svečano je otvoreno 38 kilometara modernog autoputa na Kosovu koji su izgrađeni za samo jednu godinu. Ta je dionica samo dio autoceste nazvane po kosovskom lideru Ibrahimu Rugovi, koja će ukupno biti duga 117 kilometara, a čija bi izgradnja trebala trajati tri godine.





Kosovo je tako za samo godinu izgradilo autoputa onoliko koliko su nesposobne bh. vlasti izgradile za punih 11 godina!

Slab napredak

Podsjetimo da su predstavnici SDA u tadašnjoj Federalnoj vladi daleke 2000. godine postavili kamen temeljac za izgradnju koridora 5c između Sarajeva i Zenice. Nekoliko godina kasnije uzet je kredit za izgradnju sarajevske zaobilaznice. Nijedan od ova dva projekta ni do danas nije kompletiran.

Izgrađeno je tek 37 kilometara od Sarajeva do Kaknja. Ostatak autoputa od Kaknja do Zenice je i dalje u izgradnji. No, on neće u potpunosti biti u upotrebi, prema našim informacijama, još najmanje tri godine.

Ovaj dio autoputa podijeljen je u tri manje dionice, a naša ekipa jučer je obišla gradilište. Na prvoj poddionici, dužine desetak kilometara, radovi napreduju, a dijelovi ceste već su izgrađeni. Ova bi dionica trebala biti završena naredne godine.

No, problem će biti tunel Vijenac, dug tri kilometra, koji predstavlja drugu poddionicu. U ovom tunelu jučer smo zatekli radove, ali ne baš velikog intenziteta. Nezvanično, izgradnja ovog tunela nije odmakla daleko od početka i trajat će, u najmanju ruku, još tri godine.
Izdvojena sredstva

Izgradnja treće poddionice, od izlaska iz tunela do ulaska u Zenicu, na dužini od tri kilometra, napreduje veoma sporo.

Kada je riječ o sarajevskoj zaobilaznici, koja je, također, podijeljena u tri dionice i za koju je kredit uzet još 2005., nikakvi radovi se ne izvode. Novi izvođač za prvu dionicu, na kojoj je radove izvodio propali slovenski SCT, još nije izabran.

Što se tiče druge dionice, iz Direkcije za ceste FBiH godinama su se žalili da nemaju novca za otkup zemljišta. No, iako su prije dvije godine izdvojena sredstva za eksproprijaciju, taj proces još nije završen, tako da ni radovi ne mogu početi. Treće dionice zaobilaznice nema ni u planovima.

Novca ima dovoljno

Spora gradnja ne može se opravdati nedostatkom novca. BiH je već odobreno oko milijardu maraka kredita za gradnju autoputa.

Osim toga, godišnje država zaradi oko 120 miliona maraka na akcizi od deset feninga po litri goriva za gradnju autoputeva. Ne treba zanemariti ni godišnji prinos od desetak miliona maraka od naplatnih kućica kod Vogošće, a za korištenje izgrađenog dijela autoputa.

Ž6 = Brojke za sramotu

<195> 38 kilometara na Kosovu izgrađeno za jednu godinu
<195> 37 kilometara u BiH izgrađeno za 11 godina
<195> 120 miliona KM od akciza za autoput BiH ubere svake godine
<195> 10 miliona od putarina
Last edited by Bumerang on 26/11/2011 15:38, edited 3 times in total.

User avatar
automatic
Posts: 135
Joined: 08/09/2011 17:09

#48 Re: Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by automatic » 17/11/2011 02:54

jeste li primjetili parkiranog na traci za prestizanje? baš čudno što su to uradili na prezentaciji kada se zna da na autoputu nema veće opasnosti od zaustavljenog vozila :!: :!: :!:

Image

User avatar
burekodsira
Posts: 3387
Joined: 09/07/2006 00:23

#49 Re: Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by burekodsira » 17/11/2011 09:32

prikazuju nasu realnost :D sta bi tek reko da su ugradili negdje tenegdje ljude kako pretrcavaju autoput :lol:

User avatar
Bumerang
Posts: 1438
Joined: 27/06/2003 00:00

#50 Re: Entitet Federacija BiH Izgradnja Autoputeva i Ekologija

Post by Bumerang » 18/11/2011 13:12

Izgradnja autoputeva u Bosni i Hercegovini. Vise informacija i slika na: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=140

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 68&page=33

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 68&page=35

Koridor Vc - Zenica Bypass. 3D vizualizacija Zenicke dionice koridora Vc.
3D vizualization of the 5C by Zenica
Production: TZI Inzenjering d.o.o. Sarajevo


Post Reply