escobar__ wrote: ↑05/03/2024 20:10
Prvom prilikom kad se sljedbenici svetosavske sekte pomame možeš očekivat probleme na džamijama.
Ne mislim tako.
Sada se radi drugacije, sofisticiranije.. npr. svaka oficijelna web stranica bilo kojeg nivoa vlasti u RS je primarno na ćirilici, tj. ona se prva nudi i otvara u pretrazivacu. Naravno, nemam nista protiv cirilice, naprotiv, smatram ga veoma lijepim kitnjastim pismom. Takodje, smatram bogatstvom to sto jezik kojim govorim mogu pisati i citati na dva pisma.
Ali, ipak cirilica nije bila dominantna na ovim prostorima, sada se favorizuje, po meni nepotrebno i to toliko da upotreba latiničnog pisma prestaje biti ravnopravna sa ćiriličnim, a ta ravnopravnost je ustavna kategorija. Akti organa vlasti su mahom na čirilici.
Značajnije saobraćajne table su na ćirilici i engleskom, kod naziva ulica, sarenilo.
U javnim medijima sve češće čujem upotrebu ekavskog izgovora, a po Ustavu, u RS se koristi ijekavski izgovor.
Uvedene su slave opština, gradova ministarstava, za velike pravoslavne praznike Božić i Uskrs, ne rade ni javne republičke, gradske i opštinske ustanove-od ministarstava u Vladi RS pa do Pošte, kao javnog servisa, a to NISU državni praznici.
Republički organi vlasti-pojedinci kao nosioci te vlasti, spominju mahom samo srpski narod
Predsjednik Republike, kad god ima priliku, potencira srpski narod a za bošnjački narod koristi pojam "muslimani"a "Bošnjaci" vrlo vrlo rijetko, sto smatram izrazito negativnom konotacijom. U njegovom rječniku nema građana i ostalih.
Ne znam kakvo je stanje osnovnog obrazovanja- da li djeca jednu zadacnicu pisu na latinici a drugu na ćirilici? Kakvi su im udzbenici istorije, jezika?
Ili. kakve veze hajduk Todor od Stalaća ima sa ovim podnebljem da bi dobio ulicu, a jeste? Ili od Zmijanja Rajko?
Zar je pjesnikinja Nasiha Kapidzic Hadzic toliko "nevrijedna" da u Banjaluci za nju nema mjesta ni u kom smislu?
Drugo, SPC je sve vise i vise prisutna u javnom (čitaj -političkom) životu. Po mom mišljenju, nijednoj religiji nije tu mjesto.
Sve su to elementi minimiziranja jedne grupe, a istovremeno favorizacija druge. Nazalost, stanje drustvene, kulturne i ponajprije ekonomske propasti u kojoj se nalazimo je takvo da iz BiH u neko inostranstvo odlazi upravo "ciljna grupa" te favorizacije, pa se pitam ko ce ostati da koristi tu blagodet?