Page 1 of 921

#1 GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 17:14
by homar
Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".

Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?

Šta je rješenje??????????????????????????????????

#2 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:28
by r_faruk
konkurencija

#3 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:40
by homar
r_faruk wrote:konkurencija
I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.

#4 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:45
by GandalfSivi
Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...

#5 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:47
by KatarinaKosaca
homar wrote:
r_faruk wrote:konkurencija
I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.
Postoje neke linije koje nisu komercijalne, ali se moraju održavati radi stanovništva koje tamo živi. To je i svrha javnih preduzeća ili ustanova da obavljaju neku uslugu koja nije profitabilna, ali je korisna za opće dobro. Koliko sam jednom slušala nekoga iz Kantona, teško je uvesti konkurenciju za profitabilne linije, a ne i za ostale (koje nemaju toliko broj putnika). A, navodno, opet kako su objasnili, privatne kompanije nisu zainteresirane za cijeli paket. Tako, prije nego što se kaže samo i jednostavno konkurencija, sve ove aspekte uzeti u obzir.

#6 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:49
by fidoremilienko
Privatizacija DA. Ali samo vozni park i uprava. Infrastruktura se NE SMIJE NIKAKO privatizovati, jer ako to ode u privatluk onda smo ga popusili! Mislim, svakako smo ga popusili, ali eto... :D

Dakle, pruge, stajalista autobuska i slicno, ostaje drzavi u vlasnistvu, a prevoznici privatnici neka se takmice! ;)

#7 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:50
by fidoremilienko
KatarinaKosaca wrote:
homar wrote:
r_faruk wrote:konkurencija
I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.
Postoje neke linije koje nisu komercijalne, ali se moraju održavati radi stanovništva koje tamo živi. To je i svrha javnih preduzeća ili ustanova da obavljaju neku uslugu koja nije profitabilna, ali je korisna za opće dobro. Koliko sam jednom slušala nekoga iz Kantona, teško je uvesti konkurenciju za profitabilne linije, a ne i za ostale (koje nemaju toliko broj putnika). A, navodno, opet kako su objasnili, privatne kompanije nisu zainteresirane za cijeli paket. Tako, prije nego što se kaže samo i jednostavno konkurencija, sve ove aspekte uzeti u obzir.
Eto te "neprofitabilne" linije neka ostanu u vlasnistvu drzave. Neka drzava subvencionira, ima nacina samo ako se hoce!

#8 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 18:52
by žulijan asanž
homar wrote:Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".

Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?

Šta je rješenje??????????????????????????????????
ja bi' rek'o da si i ti iz GRAS-a, samo kriješ :D

#9 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:07
by The 51st State
pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...

#10 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:10
by KatarinaKosaca
The 51st State wrote:pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...
Ne znam. Prenijela sam što je jednom na Tv rekao netko iz Kantona. Linije koje voze u prigradska naselja sa malim brojem stanovnika, ali moraju imati prijevoz. Učinilo mi se smisleno sa stanovišta javnog prijevoza.

#11 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:15
by The 51st State
KatarinaKosaca wrote:
The 51st State wrote:pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...
Ne znam. Prenijela sam što je jednom na Tv rekao netko iz Kantona. Linije koje voze u prigradska naselja sa malim brojem stanovnika, ali moraju imati prijevoz. Učinilo mi se smisleno sa stanovišta javnog prijevoza.
meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu :-D , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.
ako ima ko pametan u kantonu neka poslusa moj prijedlog, neka se zaduze sa nekim velikim kreditom, prodaju zemljiste grasa, presele kompletan gras u rajlovac, sa tim resetovanjem vjerujem da ne bi ova tema vise postojala.

#12 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:17
by mrtva kokoš
a koliko samo tih sarafa sami radnici iznesu :oops:

sto grasovci ne iznesu spisak tih neprofitabilnih linija, jos jedna njihova ubleha...

#13 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:19
by KatarinaKosaca
The 51st State wrote:meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu :-D , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.
Stvarno nemam namjeru niti sa tobom polemizirati u zaštiti Grasa, niti biti njihov odvjetnik. Netko iz Kantona jednom o tome govorio. I nije Širokača kraj svijeta niti kraj Sarajeva.

#14 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:20
by The 51st State
Splinter wrote:a koliko samo tih sarafa sami radnici iznesu :oops:
metal detektor ni par hiljada..., kad se budu ponasali ko kompanija, tad ni tih dubioza nece biti.

#15 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:20
by The 51st State
KatarinaKosaca wrote:
The 51st State wrote:meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu :-D , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.
Stvarno nemam namjeru niti sa tobom polemizirati u zaštiti Grasa, niti biti njihov odvjetnik. Netko iz Kantona jednom o tome govorio. I nije Širokača kraj svijeta niti kraj Sarajeva.
nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...

#16 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:23
by KatarinaKosaca
The 51st State wrote:nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...
Odmah se zauzimaju pozicije pro i contra. O konkurenciji i tržištu mi ne moraš pričati, jer ne samo da mi je to profesija, nego sam tome i svakodnevno izložena. Ali, treba imati u vidu,da javna preduzeća i javne ustanove imaju za svrhu ne samo profitabilni dio djelatnosti, nego i onaj neprofitabilni ali koji služi građanima u neku svrhu.

#17 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:28
by The 51st State
KatarinaKosaca wrote:
The 51st State wrote:nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...
Odmah se zauzimaju pozicije pro i contra. O konkurenciji i tržištu mi ne moraš pričati, jer ne samo da mi je to profesija, nego sam tome i svakodnevno izložena. Ali, treba imati u vidu,da javna preduzeća i javne ustanove imaju za svrhu ne samo profitabilni dio djelatnosti, nego i onaj neprofitabilni ali koji služi građanima u neku svrhu.
poenta je da su oni i taj profitabilni dio poslovanja, doveli do neprofitabilnog, godinama kupovani socijalni mir, izbori, nepotizam i odsustvo interesa vlasnika tj. kantona je dovelo do toga da je tvoj stav utopijski kada je u pitanju gras i ostvarivanje njihove funkcije javnog preduzeca, dakle samo radikalne mjere mogu donijeti neki rezultat u buducnosti, a sve u smislu da se ta javna funkcija preduzeca konacno kako treba sprovodi.

#18 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:31
by KatarinaKosaca
The 51st State wrote:poenta je da su oni i taj profitabilni dio poslovanja, doveli do neprofitabilnog, godinama kupovani socijalni mir, izbori, nepotizam i odsustvo interesa vlasnika tj. kantona je dovelo do toga da je tvoj stav utopijski kada je u pitanju gras i ostvarivanje njihove funkcije javnog preduzeca, dakle samo radikalne mjere mogu donijeti neki rezultat u buducnosti, a sve u smislu da se ta javna funkcija preduzeca konacno kako treba sprovodi.
Vidiš da odmah azuzimaš stav... Aha, evo je brani Gras :D . Taj profitabilni dio niti sam tretirala niti komentirala. Samo sam napisala da prije nego što se u tastaturu ubaci riječ konkurencija da se uzme u obzir i ovaj dio koji sam napisala.

#19 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 06/09/2011 19:56
by KatarinaKosaca
Raspored wrote:Zašto se nigdje na web-u ne može pronaći budžet GRAS-a? To je javno poduzeće i mi kao javnost imamo pravo tražiti takav podatak. Uvidom u taj budžet mogli bi otkriti istinske razloge lošeg poslovanja i predložiti nešto objektivno i korisno. Nervira me ta pojava sakrivanja javnih podataka. Budžet svake javne institucije ili poduzeća treba biti na njihovoj web stranici.
Zavisi od vrste financiranja, dakle za javno preduzeće nisam sigurna. Javna ustanova, da, jer je ona sufinancirana iz proračuna na određenoj razini vlasti, javno preduzeće opet živi od svojih prihoda, a osnivač i vlasnik kapitala je neka općina, kanton, federacija, tako da nisam sigurna za ovo što pišeš.

#20 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 07/09/2011 07:33
by homar
žulijan asanž wrote:
homar wrote:Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".

Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?

Šta je rješenje??????????????????????????????????
ja bi' rek'o da si i ti iz GRAS-a, samo kriješ :D
Nemoj me odavati izgubit ću fotelju.
Znam šta znam, ovako sa Grasom neće ići. Višak radnika je oko 50%, broj vozila je smanjen za 50% a vozači tih vozila i dalje primaju platu, pa koja bi to firma izdržala. Problem gradskog prijevoza u Sarajevu nije ozbiljnije razmatran od Olimpijade 1984.g., od tada stvari su se promijenile. Nažalost naši stručnjaci, doktoriraju na poništivaču karata u tramvaju i to im je najveći domet. Ko se je dohvatio sveobuhvatne teme "Organizacija i realizacija saobraćaja u Sarajevu", meni nije poznato, a doktora saoraćajne struke "sve moj do moga".

#21 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 07/09/2011 07:37
by zonbirile
za početak konfiskovati kriminalomstečenu imovinu Bime i uplatiti Gras-u,otpustiti višak i dovesti pravi menađment,ma šta to značilo.

#22 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 07/09/2011 07:48
by HomeArt
Privatizacija GRASA i konkurencija.

#23 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 07/09/2011 07:51
by nosara
Prodat za marku i uvest barem jos dva igraca u igru...

#24 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 07/09/2011 09:45
by poznanik
GandalfSivi wrote:Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...

Prugu ne treba prodati, treba prodati opremu (vozila), rezervne dijelove i građevinsku infrastrukturu, dislocirati garaže iz centra grada, i novom kupcu-ima, izdati kao koncesiju prava i obaveze da upravlja javnim gradskim saobraćajem, ali sve pod strogim uslovima i još strožijim nadzorom.

Ne mora postojati konkurencija, možda čak i ne treba dozvoliti konkurenciju u ovakvom sistemu javnog prevoza, dovoljno je samo propisati pravila i odgovorno provoditi nadzor. Ko jednom, dva puta bude drastično kažnjen, neće to sebi dozvoliti i treći put.

Istovremeno, treba uskladiti i urediti zakone koji čine osnov za rad novih firmi koje bi upravljale gradskim saobraćajem. Danas u Sarajevu ne postoji adekvatan zakonski osnov za rad GRAS-a.

#25 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Posted: 07/09/2011 09:55
by HomeArt
poznanik wrote:[

Ne mora postojati konkurencija, možda čak i ne treba dozvoliti konkurenciju u ovakvom sistemu javnog prevoza, dovoljno je samo propisati pravila i odgovorno provoditi nadzor. Ko jednom, dva puta bude drastično kažnjen, neće to sebi dozvoliti i treći put.
Monopol kako ga god ti zvao i pravdao nikad nikome nista dobro nije donio, nama korisnicima pogotovo. Konkurencija i to odmah!