Gras all about

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#6176 Re: Gras all about

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#6177 Re: Gras all about

Post by So What! »

So What! wrote: 28/02/2022 10:31 Image Image

Image Image
Na svu srecu naplata za ove kredite ide u transama po zavrsenom poslu, ovo je prvi i posljednji bjeloruski trolejbus koji ce stici u Sarajevo, s obzirom da se Bjelorusija gotovo sigurno ukljucuje u rat i sankcije koje ce dobiti tesko da mogu dovesti ovaj posao do kraja.

Poljska je zatvorila granicu s Bjelorusijom, tako da se i ne otkaze, upitno je kako bi se transport realizovao. Ovaj trolejbus ce biti relikvija jednog pa moglo bi se reci historijskog entuzijazma da se Sarajeva od sadakistana pretvori u jedan moderan europski grad.

Problem je sto se vecina modernih prozivodjaca trolejbusa nalazi u Istocnoj Europi (Rusija, Ukrajina, Bjelorusija) i Kini, dok je manji dio Poljska, Rumunija, Ceska i izuzetak je svicarski Hess.

Vjerovatno su nam alternativa poljski Solarisi, ali zivi bili pa vidjeli.
User avatar
Tvrtko II Kotromanić
Posts: 4821
Joined: 15/03/2009 01:28
Location: Rajvosa

#6178 Re: Gras all about

Post by Tvrtko II Kotromanić »

kako je lijepo vidjeti unutrasnjost trole gdje nema natpisa na njemackom, turskom ili drugom jeziku

steta ovih trola, lijepe su fkt, ali eto imamo izbora

kakve bi sada procedure, barem teoretski ko zna, trebale ici?
sa ebrdom pretpostavljam se nadje drugi proizvodjac pa idu novi rokovi?
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#6179 Re: Gras all about

Post by So What! »

Šteta: Ove sedmice će biti isporučene tramvajske šine, na ljeto počinje gradnja pruge do Hrasnice
Image

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) je danas posjetio lokaciju na kojoj se vrši rekonstrukcija tramvajske pruge od Ilidže do Remize. Govorio je i o isporuci trolejbusa iz Bjelorusije te najavio početak gradnje tramvajske pruge do Hrasnice.

Na području Stupa je počelo betoniranje podloge na kojoj će biti postavljena tramvajska pruga. Šteta je ukazao da postoje različite prepreke u rekonstrukciji te da će zbog toga radovi biti završeni u augustu. Ranije je najavljivano da će to biti u maju. Nakon toga počinje rekonstrukcija od Remize do Mariji-Dvora koja bi trebala biti završena sljedeće godine kada je planiran početak isporuke novih tramvaja proizvođača Stadler.

Resorni ministar je naglasio da će ove sedmice biti isporučene šine. Tvrdi da rekonstrukcija nije počela, tramvajski saobraćaj bi se morao zaustaviti, jer pruga više nije bila sigurna. Prema njegovim riječima, osim što će nova tramvajska pruga, koja će koštati više od 20 miliona eura, biti sigurnija za korisnike tramvajskog prijevoza, bit će sigurnija i za druge učesnike u saobraćaju, jer se uz prugu gradi i odvod. Podsjetio je da stara tramvajska pruga nije imala odvod.

Na pitanje kako će se vršiti rekonstrukcija na raskrsnicama, naveo je da će se to uglavnom raditi noću i vikendom.

Izvođač radova je konzorcij kineskih kompanija China Shandong International Economic&Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Enginerring Group.

O isporuci trolejbusa iz Bjelorusije

Šteta se osvrnuo i na to da li će izgledne sankcije Bjelorusiji zbog ruskog napada na Ukrajinu utjecati na isporuku novih trolejbusa bjeloruskog proizvođača BKM. Prvi trolejbus, od njih 35, je isporučen krajem prošle sedmice.

"S predstavnicima BKM-a smo jutros imali online sastanak. Ugovorom je bilo dogovoreno da prvo vozilo bude isporučeno u februaru i to se desilo. Ugovorom je definirano da naredni mjesec budu isporučena još četiri vozila. Do augusta će se svaki mjesec isporučivati po pet, a u augustu 10 trolejbusa, što je svih 35 do septembra. Imamo obećanje da će vrlo brzo početi naredna isporuka", ukazao je.

Ukazao je da će se konsultovati s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), čijim kreditnim sredstvima su kupljeni trolejbusi, ako bude eventualnih poteškoća u isporuci. Očekuje da poteškoća ipak neće biti.

Govoreći o tome kako zaštiti nove trolejbuse i tramvaje od vandalizma, Šteta je poručio da građani moraju imati na umu da je to kupljeno njihovim novcem te da se prema tim vozilima trebaju odnositi kao prema svojoj privatnoj imovini.

Kako je kazao, posljednji pokušaj uništavanja vozila javnog prijevoza desio se sinoć, 27. februara, kada je grupa osoba zaustavila tramvaj želeći šarati po njemu. Istakao da se desio incident nakon što ih je vozač pokušao spriječiti u tome - vozač je lakše povrijeđen.

"U ljeto sigurno počinje gradnja pruge do Hrasnice"

Šteta tvrdi da će u ljeto ove godine, kako je kazao, sigurno početi gradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice.

"To je definitivno i tu nema odstupanja. U decembru smo raspisali javni poziv za nadzor. Ovaj projekat također provodimo saradnjom s EBRD-om i vrlo brzo bi trebao biti raspisan tender za izvođača, a to bi trebalo biti već sljedeći mjesec", rekao je.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#6180 Re: Gras all about

Post by So What! »

User avatar
Radar71
Posts: 7287
Joined: 21/07/2010 15:43

#6181 Re: Gras all about

Post by Radar71 »

User avatar
Truba
Posts: 81669
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#6182 Re: Gras all about

Post by Truba »

Samo rokaj
User avatar
vjeshalica
Posts: 17166
Joined: 31/03/2019 14:56

#6183 Re: Gras all about

Post by vjeshalica »

https://www.zurnal.info/clanak/tuzilast ... busa/24772
NAKON PRVE PRESUDE: Tužilaštvo treba istražiti cijeli postupak nabavke preplaćenih trolejbusa
Amer Ahmić i Elvir Hasanović nepravomoćno su osuđeni zbog korupcije prilikom „GRAS-ove“ kupovine polovnih trolejbusa. Hoće li sada Tužilaštvo KS istražiti cijeli slučaj nabavke 14 preplaćenih i ranije rashodovanih trolejbusa, na koje je potrošeno oko 1,4 miliona maraka, a o čemu je Žurnal detaljno pisao?


Općinski sud u Sarajevu nedavno je donio prvostepenu presudu kojom su nekadašnji v.d. član Nadzornog odbora KJKP „GRAS“ Amer Ahmić, te Elvir Hasanović osuđeni na kaznu zatvora u trajanju od jedne godine, odnosno sedam mjeseci.

Kako je objavljeno, Ahmić se tereti da je od decembra 2018. do januara 2019. godine zahtijevao novac od vlasnika firme iz Tuzlanskog kantona, a zauzvrat bi dao neophodnu saglasnost na zaključivanje ugovora o nabavci sedam polovnih trolejbusa. Hasanović se tereti za posredovanje pri podmićivanju.



14 TROLEJBUSA OD FIRME „GN COMPANY“



Ono što je problematično kod ove nepravomoćne presude jeste što rasvjetljava samo jedan dio kada je riječ o spornim nabavkama polovnih trolejbusa.

Evo kratkog pregleda. U vrijeme bivšeg direktora Avde Vatrića, „GRAS“ u augustu 2018. godine raspisuje tender za nabavku deset rabljenih trolejbusa u procijenjenoj vrijednosti od 500.000 KM bez PDV-a. Prema toj računici, jedan trolejbus trebao je u prosjeku biti plaćen 50.000 KM.

No, već krajem septembra 2018. tender se poništava, jer niti jedna od primljenih ponuda nije bila prihvatljiva. Prema informacijama Žurnala, jedinu, neprihvatljivu ponudu poslala je firma „GN Company“ vlasnika Nermina Karasuljića. Ali, Vatrić i saradnici ubrzo će pronaći način kako da ponuda ipak bude prihvatljiva, da zaključe ugovor s ovom kompanijom, te da za to izdvoje još više novca, a dobiju manji broj trolejbusa.

Krajem desetog mjeseca 2018. provodi se pregovarački postupak sa objavljivanjem obavještenja o nabavci upravo s kompanijom Nermina Karasuljića. Međutim, mijenjaju se dvije bitne stavke. Više nije riječ o deset, nego o sedam rabljenih trolejbusa. Pored toga, vrijednost nabavke umjesto 500.000 KM, sada je 700.000 KM bez PDV-a.

Da budemo precizni, na kraju je vrijednost zaključenog ugovora iznosila 699.230 KM bez PDV-a. Ono što je bitnije jeste da je umjesto predviđenih 50.000 KM, „GRAS“ jedan trolejbus plaćao duplo više, odnosno skoro 100.000 KM!

Na ovaj način „GRAS“ je dobio sedam rabljenih trolejbusa, a ubrzo će od iste firme kupiti još sedam, po sličnoj cijeni. Godinu poslije, odnosno u oktobru 2019. raspisuje se novi tender za nabavku sedam trolejbusa i opet je izdvojeno 700.000 KM bez PDV-a. Kako su tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji bile praktično prilagođene tako da ih mogu zadovoljiti trolejbusi kojima je raspolagala firma Nermina Karasuljića, nije nikakvo iznenađenje da se isključivo „GN Company“ javio na tender. Na kraju je zaključen ugovor vrijedan 699.300 maraka bez PDV-a.

Na ovaj način „GRAS“ je kupio ukupno 14 trolejbusa koje je platio skoro 1,4 miliona maraka.
RASHODOVANI, POKVARENI, PREPLAĆENI TROLEJBUSI



Iako bi i ovaj kratki pregled, koji je javno dostupan, trebao alarmirati Tužilaštvo KS da barem istraži dva provedena tendera, druge stvari o kojima smo iscrpno pisali otkrivaju brojne sporne detalje.

Počnimo od samih trolejbusa. Karasuljićeva firma je, prema našim informacijama, u maju, junu, julu i augustu 2019. godine uvezla 17 rabljenih trolejbusa. Dakle, trolejbusi su uvezeni čak i prije same objave drugog tendera. Postavlja se logično pitanje – zašto bi bilo ko uvozio trolejbuse u BiH, gdje je jedini potencijalni kupac „GRAS“, ako nije bio siguran da će ih upravo „GRAS“ kupiti?

Dalje, trolejbusi su kupljeni od švicarskog „Bernmobila“. Svojevremeno smo se obratili ovoj kompaniji, koji su nam u pismenom odgovoru naveli da su vozila stavljena van upotrebe 26. novembra 2018. godine, te su imala određene „tehničke nedostatke“.

„Devet vozila je bilo u voznom stanju, ali su imali tehničke nedostatke. Osam vozila je imalo velike tehničke nedostatke i nisu bili u voznom stanju“, istaknuto je u odgovoru.

Drugim riječima, „GRAS“ je kupio trolejbuse koji su ranije bili rashodovani i pokvareni za oko 100.000 KM po komadu!

Dalje, neslužbene informacije do kojih je došao Žurnal govore da je ukupna vrijednost uvezenih trolejbusa bila 189.011,29 KM, što je 11.118 KM po trolejbusu. To dokazuje i primjerak carinske isprave, koju smo također već objavili.
Image
Ukratko, jasno se vidi da je vrijednost jednog trolejbusa 6.000 franaka, odnosno 11.102,88 KM. S uračunatim PDV-om, vrijednost jednog trolejbusa je oko 13.000 KM. Znači, osim što su trolejbusi bili rashodovani i pokvareni, plaćeni su oko devet puta više u odnosu na njihovu prikazanu vrijednost.

Ni to nije sve, jer i interni „GRAS-ovi“ dokumenti dokazuju da trolejbusi nisu bili u najboljem stanju. Nakon prvog provedenog tendera, Komisija za prijem trolejbusa donijela je 24. aprila 2019. godine zaključak u kojem je precizno navedeno u kakvom su stanju.


Image

Ukratko, od četiri do tada isporučena vozila pokrenuto je samo jedno, te je nakon otvaranja zaštitnih krovnih poklopaca utvrđeno prisustvo velike količine korozije koja je napala elektronske upravljačke i pretvaračke ploče.

Posebno zabrinjavaju navodi da je „Nermin Karasuljić (...) telefonski uputio direktne i veoma opasne prijetnje s ciljem da pritiskom, prisilom i zastrašivanjem natjera Komisiju da izvrši prijem vozila iako za takav čin ne postoji ni minimum uslova“.

Image

Kada je riječ o drugom tenderu, bivši v.d. direktora „GRAS-a“ Ismet Kapo, koji je na tu poziciju postavljen nakon objave tog tendera, nije bio „za“ potpisivanje ugovora i isporuku sedam trolejbusa.

On je upozoravao na to da je “ponuđena cijena enormno visoka (...) čime se pravi šteta preduzeću odnosno bespotrebno troši javni novac”, da je „GRAS“ dobio ponude drugih firmi prema kojima bi se za nešto manje od izdvojenih 700.000 KM, umjesto sedam, dobilo čak 14 trolejbusa sličnih karakteristika, da preduzeće već ima probleme u vezi s ispravnošću i funkcionalnošću istih trolejbusa koji su kupljeni nakon prvog tendera…

„Svi nedostaci koji su se pojavili prilikom puštanja vozila u pogon kao i nakon toga tj. u garantnom roku su otklanjani od strane uposlenika preduzeća i na trošak preduzeća“, tvrdio je, pored ostalog, Kapo.

Ali, Kapu su preglasali tadašnji v.d. izvršnog direktora autobuskog i minibuskog saobraćaja Salko Šehović i v.d. izvršnog direktora tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja Almir Ahmetspahić, te je na kraju ugovor i zaključen. Ismeta Kapu će ubrzo na direktorskom mjestu zamijeniti Jakub Kubur. Uprkos brojnim našim navodima i dokazima koje smo iznijeli, Tužilaštvo KS nikada do kraja nije istražilo cijeli postupak nabavke 14 trolejbusa. Isto kao što se čeka da se do kraja istraže brojne druge kriminalne i koruptivne radnje u „GRAS-u“ koje su dovele do toga da ovo javno preduzeće bude jedan od najvećih poreskih dužnika u državi i na rubu propasti.

Nedavno je objavljena informacija da će Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS podići krivične prijave protiv 47 osoba za nesavjesno poslovanje u „GRAS-u“, što to bi trebao biti tek početak konačne istrage o brojnim nezakonitostima prethodnih godina.
User avatar
sehohari
Posts: 8296
Joined: 22/03/2018 16:37
Location: Njemačka - Hercegovina - Izvor Bosne - Srce Bosne
Grijem se na: Lož ulje
Vozim: Fijaker
Horoskop: Lav

#6184 Re: Gras all about

Post by sehohari »

So What! wrote: 01/03/2022 19:44
Image

Image

Image

Image
Klix
Ne mogu da opišem koliko moćno ovo izgleda.
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#6185 Re: Gras all about

Post by jasib »

sehohari wrote: 03/03/2022 20:26
Ne mogu da opišem koliko moćno ovo izgleda.
Ne igleda ovo moćno, nego se ti "moćno" nadaš uspješno završenoj rekonstrukciji pruge, koliko je takvu priželjkuješ :D
User avatar
sehohari
Posts: 8296
Joined: 22/03/2018 16:37
Location: Njemačka - Hercegovina - Izvor Bosne - Srce Bosne
Grijem se na: Lož ulje
Vozim: Fijaker
Horoskop: Lav

#6186 Re: Gras all about

Post by sehohari »

jasib wrote: 03/03/2022 21:20
sehohari wrote: 03/03/2022 20:26
Ne mogu da opišem koliko moćno ovo izgleda.
Ne igleda ovo moćno, nego se ti "moćno" nadaš uspješno završenoj rekonstrukciji pruge, koliko je takvu priželjkuješ :D
Može i tako.

Kako god, večeras ću sanjati kako se vozim Stadlerovim tramvajima po ovoj pruzi... joj....
User avatar
Truba
Posts: 81669
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#6187 Re: Gras all about

Post by Truba »

i ovi bjelorusi će izgleda fasovati sankcije?

što ćemo za trole?
User avatar
thekupus
Posts: 6808
Joined: 25/06/2011 22:38

#6188 Re: Gras all about

Post by thekupus »

Black swan wrote: 04/03/2022 13:32 i ovi bjelorusi će izgleda fasovati sankcije?

što ćemo za trole?
Stadler najavio premještanje proizvodnje iz Bjelorusije, možda dođe do odgađanja
User avatar
Truba
Posts: 81669
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#6189 Re: Gras all about

Post by Truba »

Hoce li nas ikad sunce ugrijati
Hakiz
Posts: 40408
Joined: 30/07/2015 20:01

#6190 Re: Gras all about

Post by Hakiz »

Black swan wrote: 04/03/2022 17:32 Hoce li nas ikad sunce ugrijati
Sačekaj maj, juni, onda.
bumerangss
Posts: 4461
Joined: 12/01/2015 16:47

#6191 Re: Gras all about

Post by bumerangss »

Opet ne radi bus Otoka-Boljakov Potok :roll:
User avatar
Truba
Posts: 81669
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#6192 Re: Gras all about

Post by Truba »

Image
User avatar
Logovan
Posts: 94352
Joined: 15/05/2010 00:44
Location: http://i57.klix.com/6ocy11.png

#6193 Re: Gras all about

Post by Logovan »

Molim sve građane :lol: Nemaš šta moliti. Onaj ko uništava njega nećeš uspjeti zamoliti taman da ga svaki dan moliš. Stalno neke molbe, neki apeli, obavještenja, itd. :-) Ovo ionako pročitamo samo mi koji ne uništavamo. Udaraj po džepu i biće bolje, ostavi se šupljih.
User avatar
thekupus
Posts: 6808
Joined: 25/06/2011 22:38

#6194 Re: Gras all about

Post by thekupus »

Logovan wrote: 07/03/2022 14:36 Molim sve građane :lol: Nemaš šta moliti. Onaj ko uništava njega nećeš uspjeti zamoliti taman da ga svaki dan moliš. Stalno neke molbe, neki apeli, obavještenja, itd. :-) Ovo ionako pročitamo samo mi koji ne uništavamo. Udaraj po džepu i biće bolje, ostavi se šupljih.
Al isto imaš veliki broj ljudi koji na kazne govore: "Oni djecu kažnjavaju zbog šaranja, a lopovi iz vlasti sve pokradoše, a djeca nam gladna, a biro pun nezaposlenih" i tako dalje

tim ljudima treba promijeniti pogled, jer oni uče svoju djecu da je to nevažna mala stvar, šarnuo malo unuk heheheh pa šta
User avatar
Truba
Posts: 81669
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#6195 Re: Gras all about

Post by Truba »

Sustav razbijenog prozora

Da se cisti svaki dan manje bi se saralo
User avatar
thekupus
Posts: 6808
Joined: 25/06/2011 22:38

#6196 Re: Gras all about

Post by thekupus »

Image
User avatar
insaneinthebrain
Posts: 20531
Joined: 12/08/2013 12:51

#6197 Re: Gras all about

Post by insaneinthebrain »

Stigla danas jos 4 komada. Peti stize ovih dana :thumbup:
nostalgic
Posts: 38
Joined: 07/03/2022 16:33

#6198 Re: Gras all about

Post by nostalgic »

Ovu temu treba zaključati, GRAS je prošlost (kao i SDA vlada ima u KS-u :lol: :izet: ).

Otvorena je nova tema "KJKP "JPS" d.o.o."
Proposition Joe
Posts: 286
Joined: 10/03/2012 09:26

#6199 Re: Gras all about

Post by Proposition Joe »

Jedno pitanje od strane nekoga ko nije u javni prevoz sjeo 5-6 godina...

Šta je sa linijama Dom Armije - Podhrastovi, Breka ili Breka 2?

Je li važe ovi redovi vožnje što se nalaze na internetu?
nlt
Posts: 2556
Joined: 18/05/2014 18:02

#6200 Re: Gras all about

Post by nlt »

To drži centrotrans. Ne voze po GRASovom redu vožnje. Ima na njihovoj stranici sigurno negdje red vožnje
Post Reply