Vlada Kantona Sarajevo je u decembru prošle godine izabrala pet potencijalnih ponuđača za kupovinu novih tramvaja. U nastavku donosimo pregled tramvaja od kojih bi se neki mogli koristiti u glavnom gradu Bosne i Hercegovine.
U planu je kupovina 15 tramvaja, a ponude su poslali konzorcij Stadler Polska iz Poljske i Stadler Rail Valencia iz Španije, Durmazlar Makina Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi iz Turske, CAF iz Španije, Škoda Transportation iz Češke i Alstom iz Francuske.
Za kupovinu će biti izdvojeno 30 miliona eura, a novac je osiguran sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Stadler
Konzorcij Stadler prozvodi četiri modela tramvaja - Tango, Tramlink, Variobahn i Metelitsa.
Tango je opisan kao vozilo koje se može napraviti kao klasični tramvaj ili kao međugradski voz maksimalne brzine od 100 kilometara na sat. Njegova dužina se može prilagođavati potrebama kupaca - od tri do šest vagona. Dostupan je kao jednosmjerno ili dvosmjerno vozilo.
Stadler Tango
Proizvođač je izdvojio velike prozore i, kako je naveo, prilagodljivu unutrašnjost. Napomenuli su da je 2006. ovaj tramvaj dobio nagradu iF za dizajn. Njegov prvi kupac 2004. godine bila je ciriška transportna kompanija Forchbahn.
Tramlink može imati do sedam vagona te je također dostupan kao jednosmjerno ili dvosmjerno vozilo. I njegova unutrašnjost se može praviti u skladu s potrebama kupca. Raspored vrata je također moguće napraviti u skladu sa zahtjevom kupca.
Stadler Tramlink
Prvi kupac ovog vozila bila je kompanija njemačkog grada Rostock 2011. godine - Rostocker Strassenbahnen.
Variobahn je tramvaj s tri do sedam vagona maksimalne brzine do 80 kilometara na sat. Također je dostupan kao jednosmjerno ili dvosmjerno vozilo. Kao i kod Tramlinka, raspored vrata je moguće napraviti u skladu s potrebama kupca. Prije devet godina je nagrađen za dizajn nagradom Red Dot.
Stadler Variobahn
Ovaj model je kao prototip proizveden 1993. godine, a prvi ga je kupio njemački grad Chemnitz.
Metelitsa je tramvaj napravljen za korištenje na temperaturi od minus 40 stepeni Celzijusa do 40 stepeni Celzijusa.
Stadler Metelitsa
Može imati od dva do sedam vagona, a dostupan je kao jednosmjerno i dvosmjerno vozilo. Raspored vrata i unutrašnjost je i kod ovog modela moguće prilagođavati potrebama kupca. U augustu 2016. Sankt Peterburg je prvi kupio ovaj tramvaj.