Gras all about

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Blixen
Posts: 3234
Joined: 11/02/2019 14:28
Location: prva decenija bez zeljine titule

#4701 Re: Gras all about

Post by Blixen »

https://ba.n1info.com/vijesti/nesvakida ... ini-video/
sto je nije pregazio zajedno sa Mercedesom
User avatar
Maharadza
Posts: 16719
Joined: 30/01/2013 15:13

#4702 Re: Gras all about

Post by Maharadza »

Blixen wrote: 11/01/2021 10:25 https://ba.n1info.com/vijesti/nesvakida ... ini-video/
sto je nije pregazio zajedno sa Mercedesom
Ma ja, kuravu guzonjinu traže da je zamole da "preparkira" dok bi običnom smrtniku odmah pauka zvali i za 5min bi otišlo auto (kao što i treba da se razumijemo)... pu bemti korumpiranu mafiju na svim nivoima.
User avatar
vjeshalica
Posts: 17158
Joined: 31/03/2019 14:56

#4703 Re: Gras all about

Post by vjeshalica »

Takav je sistem, kuravele su postale Pejgamber drustva ....doduse svako drustvo je propalo kad su kuravele uzele vlast i kontrolu istog pa ce i nase...kad tad
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4704 Re: Gras all about

Post by So What! »

Ja da sam Elon Musk i da planiram sve navedeno finansirati iz svog džepa, ne bih smio ovako nešto obećati ...

Adnan Šteta: Za 2,5 godine ćemo imati nova vozila, trolejbus do Vogošće i prugu do Hrasnice
Image

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta prošle je sedmice ponovo preuzeo poziciju koju je napustio u februaru 2020. Upravo to je bio povod za razgovor za Klix.ba, u kojem je govorio o stanju koje je zatekao u ministarstvu te planovima za naredne dvije i po godine.

Ističe da je Prva transverzala prema Vogošći najveći izazov pred kojim se nalazi ministarstvo na čijem je čelu, ali da stoji iza projekata kao što su nova pruga od Marijin-Dvora do Ilidže, novi trolejbusi i tramvaji, trolejbuski saobraćaj do Vogošće i pruga do Hrasnice, što će, tvrdi, biti završeno u naredne dvije i po godine.

Kaže da će u narednom periodu fokus biti na osnaživanju javnog prijevoza, kao jedne od osnovnih karika razvoja Kantona Sarajevo.

"U januaru ćemo potpisati ugovor za kupovinu novih trolejbusa. U decembru ove ili januaru naredne godine očekujemo prvi novi trolejbus, a do ljeta 2022. imat ćemo 26 novih trojelbusa koji će moći voziti do 10 kilometara bez kontaktne mreže, tako da ćemo određene autobuske linije zamijeniti trolejbuskim. U završnoj fazi je izbor izvođača radova za prugu Marijin Dvor - Ilidža, očekujem da bismo do maja trebali imati izvođača, što znači da bismo već u junu mogli početi radove", kazao je Šteta.

No prije početka radova je potrebno osigurati zamjenski saobraćaj u tom periodu, a to bi i u ovom slučaju, kao i prilikom radova na "S" krivini, trebali biti autobusi.

"Nećemo zatvoriti kompletnu prugu, nego ćemo raditi u šest sekcija. U naredna 3-4 mjeseca moramo osigurati dovoljan broj autobusa. Rekonstrukcija će trajati 2021. i 2022. godinu. Uporedo s tim se radi na nabavci 15 novih tramvaja u vrijednosti od 30 miliona eura. U junu ili julu ćemo imati odabranog proizvođača, a isporuka je od 16 do 24 mjeseca. Dakle, kad završimo prugu, dolaze i novi tramvaji", rekao je ministar.

Image

Očekuje da će KS na ljeto iduće godine imati potpuno nov trolejbuski saobraćaj, a na proljeće 2023. nove tramvaje. U međuvremenu će se baviti trolejbuskom mrežom do Vogošće, za koju će ove godine biti raspisani tenderi, kao i produženjem pruge do Hrasnice, gdje bi radovi trebali početi na proljeće naredne godine.

"Pruga do Hrasnice se povlači od 80-ih godina. To je jedno od pitanja koje je ova vlada i u prvom mandatu stavila među prioritete, a tako je i sada. Ne odustajemo od toga da ona u narednom periodu nastavi ići i u Lukavicu. Gledamo na to da jedan građanin ili turista može sjesti u tramvaj na Baščaršiji i izaći u Hrasnicu, a u drugoj fazi o kojoj razmišljamo sjesti na žičaru i otići na Igman ili Bjelašnicu. Ta cjelina je veoma bitna u razvoju KS", smatra Šteta.

Teška situacija u GRAS-u

Jedan od većih izazova Ministarstva saobraćaja KS, bez obzira na to ko je na čelu, jeste i situacija u GRAS-u. Šteta je po preuzimanju funkcije zatekao sporazum koji je ovo preduzeće u oktobru potpisalo s bivšom vladom i planira raditi u skladu s tim.

"U budžetu za 2021. Vlada mora osigurati 44 miliona KM da bismo imali GRAS kakav imamo danas, nimalo bolji. Vlada je preuzela da isplati tužbe radnika u visini od 15 miliona KM, s tim da je već 5 miliona isplaćeno, ostalo je 10 u narednih pet godina. Vlada je uzela za obavezu da isplati 33 miliona KM duga za PDV, 3 miliona su isplaćena, ostalo je 30 miliona na tri godine. Vlada je preuzela i da izmiri dug prema Poreznoj upravi FBiH od 92 miliona KM i taj dogovor je na 10 godina. Također, uzela je u obavezu da će uložiti minimalno 200 miliona KM u modernizaciju", navodi naš sagovornik.

A, obaveze je preuzeo i GRAS koji se odrekao tužbe prema Kantonu Sarajevo, a dužan je napraviti i sistematizaciju, odnosno smanjiti broj radnika kako bi se na troškovima za plate uštedjelo 15 posto u odnosu na godinu ranije.

"U srijedu smo dogovorili da GRAS ima sedam dana da pripremi prijedlog sistematizacije i da u četvrtak ili petak sjednemo i vidimo o kakvom se prijedlogu radi. Situacija je nerealna kada se uzme u obzir broj ljudi u nekim sektorima, nedostaje mehaničara, higijeničara i vozača, a previše je ljudi u administraciji. Sistematizacija treba ići odozgo prema dole, a ne obrnuto. Očekujem da će spojiti određene službe i smanjiti broj šefova jer je ključ da svaki radnik ima zaduženje i zaradi svoju platu", ističe ministar.

Saga o Prvoj transverzali

Osim GRAS-a, jedna od glavnih tema u Sarajevu, kada je riječ o saobraćaju, svakako je i Prva transverzala, gdje su otvorena dva gradilišta, ali gdje još uvijek postoje neriješena pitanja.

"Dio od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić dug je 850 metara, a trenutno je građevinska dozvola data za samo 140 metara i na tom dijelu se izvode radovi. Situacija je veoma kompleksna zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa za koje su zaduženi Općina Centar i Zavod za izgradnju KS. Kako se oni budu rješavali i Općina davala građevinske dozvole, tako će se taj dio i ubrzavati. Radi se i na pronalasku rješenja za alternativne pravce, nećemo ništa početi raditi dok se oni ne osiguraju. Nakon toga nas čeka nastavak od ulice Braće Begić do spajanja sa Šipom, tu će biti puno više izazova zbog mnogo poslovnih i stambenih objekata", kaže Šteta.

Na ljeto bi trebalo biti otvoreno i treće gradilište, a to je tunel Kobilja Glava.

"Tu smo u završnoj fazi, glavni tender će biti raspisan krajem ovog mjeseca i očekujemo da ćemo imati izvođača početkom ljeta, a radovi bi trebali trajati dvije godine. Na prvom dijelu od Šipa do budućeg tunela, u dužini od 1.200 metara, osnovni radovi su završeni, ostalo je da se odrade završni nasip i odvodnja, a asfaltiranje će se raditi tek kada tunel bude gotov, jer nema svrhe do tada. Također, dok se bude radio tunel, moramo riješiti dio do Vogošće, gdje čak ni trasa nije do kraja definisana", zaključuje naš sagovornik.
Klix
User avatar
Maharadza
Posts: 16719
Joined: 30/01/2013 15:13

#4705 Re: Gras all about

Post by Maharadza »

Ćelo se baš ugledao na El-Baketa...

Image
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#4706 Re: Gras all about

Post by trambusek88 »

Pa ovo je sve već pokrenuto.

Trole dolaze to je haman gotova stvar. Jes da je u pitanju nešto lošije trole proizvođača, ali eto nada zadnja umire, pa se možemo nadati da su bolji kako su ušli u partnerstvo sa Stadlerom i kako imaju novu fabriku.
Beogradski su imali falinki pogotovo prva serija 2004/2005 a ni ovih iz 2010 ne pucaju od kvaliteta, i nakon 10 godina rastrešeni su i lupaju. Istina, nemaju nekih problema s korozijom što je bila boljka BKM-a do 2002-2003 (Prvi BKM 201 u BG su se raspali od hrđe i pucanja šasije, mislim da ni jedan nije dočekao 10 godina, to su trolejbusi slični našim prijeratnim Škodama)

Inače prednost ex SSSR trola je što imaju ljestve pozadi, a 1983 Škoda nam je isporučila dio takvih namjenjenih za Kijev. Sjetićete se da je samo jedan dio Škoda bio takav.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4707 Re: Gras all about

Post by So What! »

trambusek88 wrote: 13/01/2021 20:06 Pa ovo je sve već pokrenuto.

Trole dolaze to je haman gotova stvar. Jes da je u pitanju nešto lošije trole proizvođača, ali eto nada zadnja umire, pa se možemo nadati da su bolji kako su ušli u partnerstvo sa Stadlerom i kako imaju novu fabriku.
Beogradski su imali falinki pogotovo prva serija 2004/2005 a ni ovih iz 2010 ne pucaju od kvaliteta, i nakon 10 godina rastrešeni su i lupaju. Istina, nemaju nekih problema s korozijom što je bila boljka BKM-a do 2002-2003 (Prvi BKM 201 u BG su se raspali od hrđe i pucanja šasije, mislim da ni jedan nije dočekao 10 godina, to su trolejbusi slični našim prijeratnim Škodama)

Inače prednost ex SSSR trola je što imaju ljestve pozadi, a 1983 Škoda nam je isporučila dio takvih namjenjenih za Kijev. Sjetićete se da je samo jedan dio Škoda bio takav.
Pa i ne baš, istina je da ova nova/stara Vlada ima najviše sluha i najviše je uradila na ovom polju, ali ne možeš obećati tramvaj do Hrasnice, za dvije godine, a ni tendera na vidiku nemaš, finansijska konstrukcija nije predstavljena itd ...

S obzirom da se radi o projektu koji decenijama čeka realizaciju, teško bih se usudio obećati tako nešto sve i da imam aktivan tender.

Slična stvar je i sa trolejbuskom mrežom do Vogošće, koja će izvedbeno biti mnogo lakša, ali i dalje ne znamo koliko bi to koštalo, ima li finansijske konstrukcije itd ...

Tender za trolejbuse je padao, niko ne garantuje da i ovaj za tramvaje ili rekonstrukciju pruge, neće, pa zatim da se neće desiti problem sa isporukom.

Za sada smo dobili ove manje stvari, ali koje ulijevaju nadu, da će javni prijevoz u Sarajevu doživjeti preporod:

- 15 novih minibuseva (UNDP projekat)
- rekonstrukcija S krivine na Marijin Dvoru (EBRD projekat)
- tramvajska stanica (na Otoci kao pilot je napokon ušla u završnu fazu).
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#4708 Re: Gras all about

Post by trambusek88 »

9 minibuseva nije 15
To je uzadnji čas jer je bilo ostalo 9-10 starih minibusa, sad već 6-7
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4709 Re: Gras all about

Post by So What! »

trambusek88 wrote: 13/01/2021 20:48 9 minibuseva nije 15
To je uzadnji čas jer je bilo ostalo 9-10 starih minibusa, sad već 6-7
Upravu si, ne znam što je meni u glavi 15 minibuseva, s tim da je prvobitno najavljivano 10, pa su otišli na 9, ali eto, nabavljeni su modeli Isuzu Novociti i jako dobro izgledaju.

Za nabavku trolejbusa, prvobitno je bilo najavljeno 20, a na tenderu je navedeno 25 i izgleda da će to biti ovi BKM, ako nova vlada ne odluči da odustane.

Što se tiče tramvaju, po aktuelnom tenderu, nabavlja se 15 novih tramvaja i još 5 je planirano naknadno, ali to nije precizirano kada i kako, ali ići će također u saradnji sa EBRD-om.
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#4710 Re: Gras all about

Post by trambusek88 »

Sad se već zna da dolazi 26 trolejbusa jer će zbog povoljne cijene biti nabavljeno još jedno dodatno vozilo.

Što se tiče ovih projekata i to je EBRD odobrio i prošle su se sve faze, od kantona preko federacije, do državnog nivoa.
I za Hrasnicu je već urađen glavni projekat i revizija je urađena, sad samo da se izabere izvođač.
Samo okretnica na Ilidži je katastrofalno riješena. Ovo je mogao napraviti samo neki "strućnjak" što je diplomu stekao u Travniku ili Širokom Brijegu. Ovdje se morao napraviti direktan kolosjek iz grada za Hrasnicu, ali očigledno je neko zamislio da tramvaj samo zamijeni 27-icu na liniji Ilidža-Hrasnica.
Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4711 Re: Gras all about

Post by So What! »

trambusek88 wrote: 13/01/2021 22:49 Sad se već zna da dolazi 26 trolejbusa jer će zbog povoljne cijene biti nabavljeno još jedno dodatno vozilo.

Što se tiče ovih projekata i to je EBRD odobrio i prošle su se sve faze, od kantona preko federacije, do državnog nivoa.
I za Hrasnicu je već urađen glavni projekat i revizija je urađena, sad samo da se izabere izvođač.
Samo okretnica na Ilidži je katastrofalno riješena. Ovo je mogao napraviti samo neki "strućnjak" što je diplomu stekao u Travniku ili Širokom Brijegu. Ovdje se morao napraviti direktan kolosjek iz grada za Hrasnicu, ali očigledno je neko zamislio da tramvaj samo zamijeni 27-icu na liniji Ilidža-Hrasnica.
Image
Oduvijek sam i zamisljao da tramvaj za Hrasnicu, ovako funkcionise.

Mislim da je dodatni kolosijek za Hrasnicu u ovom trenutno teska opcija, jer postojeca cesta je prilagodjena tramvajima, nekih 50 metara od kruznog toka, a i kruzni tok se tesko nosi sa trenutnim jednim tramvajskim kolosijekom.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4712 Re: Gras all about

Post by So What! »

Ovo su potencijalni tramvaji na sarajevskim ulicama: Koje će vlada nabaviti?
Image

Vlada Kantona Sarajevo je u decembru prošle godine izabrala pet potencijalnih ponuđača za kupovinu novih tramvaja. U nastavku donosimo pregled tramvaja od kojih bi se neki mogli koristiti u glavnom gradu Bosne i Hercegovine.

U planu je kupovina 15 tramvaja, a ponude su poslali konzorcij Stadler Polska iz Poljske i Stadler Rail Valencia iz Španije, Durmazlar Makina Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi iz Turske, CAF iz Španije, Škoda Transportation iz Češke i Alstom iz Francuske.

Za kupovinu će biti izdvojeno 30 miliona eura, a novac je osiguran sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Stadler

Konzorcij Stadler prozvodi četiri modela tramvaja - Tango, Tramlink, Variobahn i Metelitsa.

Tango je opisan kao vozilo koje se može napraviti kao klasični tramvaj ili kao međugradski voz maksimalne brzine od 100 kilometara na sat. Njegova dužina se može prilagođavati potrebama kupaca - od tri do šest vagona. Dostupan je kao jednosmjerno ili dvosmjerno vozilo.

Image
Stadler Tango

Proizvođač je izdvojio velike prozore i, kako je naveo, prilagodljivu unutrašnjost. Napomenuli su da je 2006. ovaj tramvaj dobio nagradu iF za dizajn. Njegov prvi kupac 2004. godine bila je ciriška transportna kompanija Forchbahn.

Tramlink može imati do sedam vagona te je također dostupan kao jednosmjerno ili dvosmjerno vozilo. I njegova unutrašnjost se može praviti u skladu s potrebama kupca. Raspored vrata je također moguće napraviti u skladu sa zahtjevom kupca.

Image
Stadler Tramlink

Prvi kupac ovog vozila bila je kompanija njemačkog grada Rostock 2011. godine - Rostocker Strassenbahnen.

Variobahn je tramvaj s tri do sedam vagona maksimalne brzine do 80 kilometara na sat. Također je dostupan kao jednosmjerno ili dvosmjerno vozilo. Kao i kod Tramlinka, raspored vrata je moguće napraviti u skladu s potrebama kupca. Prije devet godina je nagrađen za dizajn nagradom Red Dot.

Image
Stadler Variobahn

Ovaj model je kao prototip proizveden 1993. godine, a prvi ga je kupio njemački grad Chemnitz.

Metelitsa je tramvaj napravljen za korištenje na temperaturi od minus 40 stepeni Celzijusa do 40 stepeni Celzijusa.

Image
Stadler Metelitsa

Može imati od dva do sedam vagona, a dostupan je kao jednosmjerno i dvosmjerno vozilo. Raspored vrata i unutrašnjost je i kod ovog modela moguće prilagođavati potrebama kupca. U augustu 2016. Sankt Peterburg je prvi kupio ovaj tramvaj.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4713 Re: Gras all about

Post by So What! »

Durmazlar

Durmazlar u ponudi ima dva modela tramvaja. Jedan je Panorama Tram, a drugi je Silkworm Tram.

Panorama Tram je dug 33 metra, širok više od 2,6 metara i visok 3,5 metara. Broj sjedećih mjesta je 50, a preporučljivo je stajanje do 240 osoba. Maksimalna brzina iznosi 70 kilometara na sat.

Image
Durmazlar Panorama

Slikworm Tram je dug 29 metara, širok više od 2,4 metra i visok 3,5 metara. Broj sjedećih mjesta je 50, a preporučljivo je stajanje do 224 osobe.

Image
Durmazlar Silkworm

Maksimalna brzina iznosi 70 kilometara na sat.

CAF

CAF-ovi tramvaji se koriste u nekoliko svjetskih gradova - Newcastleu, Canberri, Talinu, Kaoshiungu, Saint Etienneu, Budimpešti, Luksemburgu i Cagliariju.

Riječ je modelu Urbos prilagođenom svakom od navedenih gradova. Pa su tako oni kojima se prevoze stanovnici Budimpešte dugi od 33 do skoro 56 metara. Maksimalni kapacitet putnika im je 326 odnosno 562. Maksimalna brzina iznosi 50 kilometara na sat.

Image
Tramvaj CAF-a u Budimpešti

Model za glavni grad Mađarske je moguće koristiti tamo gdje nema kontaktne mreže. To se postiglo da bi se mogao koristiti i u, kako je istakao proizvođač, historijskim dijelovima grada. Naglašeno je i to da je vozilo opremljeno vrhunskim sistemom za informisanje i i zabavu putnika.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4714 Re: Gras all about

Post by So What! »

Škoda Transportation

Škoda proizvodi šest modela tramvaja - Forcity Classic, Forcity Smart, Forcity Plus, Forcity Alfa i Elektra.

Forcity Classic je prilagodljiv tramvaj. Moguće ga je proizvoditi u različitim dužinama i širinama. Također, moguće je mijenjati broj sjedišta i pogonske mehanizme. Njegova maksimalna brzina iznosi 70 kilometara na sat.

Image
Škoda Forcity Classic

Forcity Smart je opisan kao tramvaj odličnih voznih karakteristika. Istaknuta je dobra zvučna i toplotna izolacija vozila, kao i veliki broj mjesta za sjedenje. Maksimalna brzina je 80 kilometara na sat.

Image
Škoda Forcity Smart

Forcity Plus je tramvaj za kojeg je navedeno da je "100 posto niskopodni". Dizajniran je tako da osigura "brz izlazak i ulazak putnika". Prilagođen je za osobe s poteškoćama u kretanju i za osobe koje su s dječjim kolicima. Maksimalna brzina je 80 kilometara na sat.

Image
Škoda Forcity Plus

Forcity Alfa je predstavljen kao tramvaj s "najvećim udjelom vrata po dužini vozila". Kao njegova prednost je naglašen pristup sjedištima. Maksimalna brzina iznosi od 60 do 80 kilometara na sat.

Image
Škoda Forcity Alfa

Elektra je vozilo za koje se tvrdi da je energetski vrlo učinkovito. Koristi se u Pragu i Brnu, ali i u Vroclavu i Cagliariju. Prisutni su i na ulicama američkih gradova Portland i Tacoma.

Image
Škoda Electra

Svi navedeni Škodini modeli su dostupni kao jednosmjerna i dvosmjerna vozila.

Alstom

Alstomovim tramvajima Citadis se prevoze stanovnici nekoliko gradova svijeta. Proizvođač je istakao da su njihova vozila prilagodljiva, ekonomična i izgledom dopadljiva.

Ovi tramvaji mogu biti dugi od 24 do 48 metara, a široki od 2,4 do 2,6 metara. Prilagodljiva je i njihova unutrašnjost. Alstom je ukazao da ova vozila imaju velike prozore, ergonomska sjedišta te da su izrađena od kvalitetnih materijala. Osim toga, tvrde da je osiguran lak izlazak i ulazak iz tramvaja.

Image
Alstom

Pohvalili se i time da je 98 posto dijelova modela Citadis moguće reciklirati, kao i da je buka svedena na minimum. I ove tramvaje je moguće koristiti tamo gdje ne postoji kontaktna mreža.

Kada će novi tramvaji biti na sarajevskim ulicama?

Bivši ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adi Kalem je istakao da je rok za isporuku prvog vozila 16 mjeseci, a da bi svih 15 vozila trebala biti isporučena u roku od dvije godine.

Kalem je u izjavi za naš portal u julu prošle godine naveo da bi novi tramvaji trebali biti dugi do 33 metra. Ove godine se očekuje i rekonstrukcija tramvajske pruge od Ilidže do Marijin Dvora koja bi trebala trajati dvije godine.
Klix
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#4715 Re: Gras all about

Post by P308 »

Evo ih :D a simpaticni su, morate priznati :D

Image

Image

Image
User avatar
thekupus
Posts: 6808
Joined: 25/06/2011 22:38

#4716 Re: Gras all about

Post by thekupus »

Puno bolje nego što sam očekivao kad sam čuo da se radi o Bjelorusima. U zdravlju da ih razvalimo na sarajevskom asfaltu.
User avatar
konektovan
Posts: 40496
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#4717 Re: Gras all about

Post by konektovan »

Boga mi, bice vozacima zahebsno smotati na pojedinim mjestima,..bolje da su vrata ispred prednje osovine....
User avatar
thekupus
Posts: 6808
Joined: 25/06/2011 22:38

#4718 Re: Gras all about

Post by thekupus »

Ako ima neko iz GRAS-a ovdje, molim vas da skrenete pažnju vozačima trole koji voze liniju na Koševo da ne koriste mobilne telefone u vožnji. Već nekoliko puta sam primjetio nekoliko vozača kako to rade, gledaju u telefon na potezu Dundee - okretaljka. Mislim, možda i ja sačekam na stanici jedan od ovih dana pa ih zamolim kao građanin da obrate pažnju da to ne rade.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37288
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#4719 Re: Gras all about

Post by bitanga_sa_otesa »

necu vise stare mi :D
User avatar
Nike af1 white
Posts: 813
Joined: 27/03/2018 11:33

#4720 Re: Gras all about

Post by Nike af1 white »

https://youtu.be/GjKwkURXN_E

evo kako izgledaju na videu za st.petersburg
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4721 Re: Gras all about

Post by So What! »

Nike af1 white wrote: 16/01/2021 01:35 https://youtu.be/GjKwkURXN_E

evo kako izgledaju na videu za st.petersburg
St. Petersburg inače ima najružniji nadzemni javni prijevoz koji sam svojim očima vidio, a ne sjećam se ovih BKM modela.

Na osnovu ovih ranijih fotografija, svi BKM modeli su mi izgledali preružno, ali Bogami ovaj mi je baš fin i pristojan.

Nadam se da će se pokazati kvalitetnim, a da će Sarajlije očuvati ovo, jer na kraju krajeva to njima pripada.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#4722 Re: Gras all about

Post by So What! »

Potpisan ugovor za nabavku 25 novih trolejbusa: Na ulicama Sarajeva će biti krajem godine
Image
Trolejbus koji bi trebalo da stigne u Kanton Sarajevo

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta potpisao je Ugovor za nabavku 25 novih niskopodnih trolejbusa.

Na međunarodnom tenderu koji je proveden u skladu sa pravilima Evropske banke za obnovu i razvoj – EBRD, izabrana je firma BKM Holding iz Bjelorusije. Ukupna vrijednost potpisanog Ugovora iznosi 14.014.914 eura.

"Kao što smo i obećali početkom 2019. godine, u prvom dijelu našeg mandata, da ćemo uraditi sve da poboljšamo javni gradski prijevoz u Kantonu Sarajevo, posebno kroz nabavku ekološko prihvatljivih prijevoznih sredstava, dočekali smo dan da potpišemo ugovor za nabavku novih trolejbusa", rekao je ministar Šteta.

Prvi trolejbus bi trebao biti isporučen u decembru 2021. ili januaru 2022. godine, a kompletna isporuka svih vozila se očekuje do jula 2022. godine.

"Osim nabavke novih trolejbusa, idemo u proširenje trolejbuske mreže do Vogošće. Očekujemo da ćemo u ovoj godini raspisati tender, izabrati izvođača radova, i do 2022. godine završiti posao. Nakon toga ćemo nabaviti dodatnih 10 trolejbusa, kako bi imali 'vozni park' od 35 vozila", najavio je ministar Šteta.

Image
Ovakve trolejbuse koriste mnoge svjetske države

BKM Holding je jedan od vodećih proizvođača vozila za javni prijevoz na električni pogon u Istočnoj Evropi. Kompanija, pored trolejbusa, proizvodi i električne autobuse i tramvaje.

Vozila ove kompanije se voze u gradovima kao što je Moskva, St. Petersburg, te u mnogim drugim gradovima iz zemalja bivšeg Sovjetskog saveza i Južne Amerike. Kompanija je u 40 godišnjoj historiji proizvodnje trolejbusa proizvela različite modele trolejbusa.

Model koji je ponuđen za Kanton Sarajevo je model posljednje generacije koji je veoma sličan električnim autobusima koje ova kompanija proizvodi. Ovi trolejbusi će imati mogućnost vožnje sa punim kapacitetom bez napojne, kontaktne mreže, u dužini od minimalno 10 kilometara.

Image
Unutrašnjost trolejbusa koji bi trebalo da se nađu na ulicama KS

Jedan od posljednjih gradova u koji je isporučen isti model trolejbusa koje će se proizvoditi za Sarajevo je St. Petersburg iz Rusije.

BKM Holding je u period 2018 – 2020. godine aktivno učestvovao na više tendera koji su finansirani od strane Europske banke za obnovu i razvoj – EBRD i Europske investicijske banke – EIB, u okviru čega je isporučio više od 200 jedinica trolejbusa i električnih autobusa u gradove: Odessu, Ivano-Frankovsk, Dnipro, Mariupol, Kremenchug, Zhitomir u Ukrajini, Batumi u Gruziji i Vratsa u Bugarskoj.

Kompanija je 2019. godine potpisala Ugovor o poslovnoj saradnji sa kompanijom CAD CAM Automotive iz Velike Britanije za zajedničku proizvodnju električnih autobusa za tržište Velike Britanije.

Novi niskopodni trolejbusi posljednje generacije bit će opremljeni naprednim sistemima naplate karata, brojanja putnika, pristupom osobama sa invaliditetom, sofisticiranom i razdvojenom klimatizacijom i grijanjem putničkog prostora, LED osvjetljenjem i povećanim komforom kod ulaska i izlaska putnika iz vozila.

U trolejbuse će biti ugrađena najsavremenija elektrooprema, a bit će napravljeni prema aktuelnim evropskim standardima i normama. Kao pogon će se koristiti ekološki motori koji zahtijevaju minimalno održavanje, veoma su pouzdani i dugovječni u eksploataciji.

Image
Ministar Adnan Šteta potpisuje ugovor za nabavku 25 trolejbusa

Svaki od njih imat će bateriju, koja omogućava kretanje bez mrežnog napajanja minimalno 10 kilometara, što je sjajna pretpostavka za proširenje linija trolejbuskog saobraćaja. Pored unapređenja komfora prijevoza putnika, nabavkom ovih vozila značajno ćemo smanjiti emisiju ugljen monoksida, budući da će vozila biti 100 posto na električni pogon.

Vozila će imati minimalno 35 mjesta za sjedenje i minimalan kapacitet od 130 putnika. Vozila će također biti opremljena informacionim sistemom za putnike, koji će se sastojati od displeja i zvučnika u putničkom prostoru vozila, putem kojih će se vršiti najava narednih stanica na ruti vozila, te davati druge obavijesti. Svi displeji su opremljeni LED diodama, te će biti lako uočljivi. U unutrašnjosti će također biti ugrađeni i LCD monitori sa mogućnosti prikaza videosadržaja.

U putničkom prostoru i kabini vozača će biti postavljene kamere za videonadzor, sa mogućnošću naknadnog pregledavanja videozapisa, što je značajan doprinos sigurnosti putnika.

Trolejbusi će bit pod trogodišnjom garancijom što će obezbijediti veoma pouzdan rad ovih vozila, kako u garantnom, tako i postgarantnom periodu.

Putničke stolice će biti ergonomske, od materijala koji zahtijevaju minimalno održavanje. Trolejbus će biti veoma ugodan za vožnju, jer će imati dobru amortizaciju i pravit će veoma malo buke kako u putničkom prostoru tako i vani.
Klix
mahalik
Posts: 1918
Joined: 12/09/2009 16:48

#4723 Re: Gras all about

Post by mahalik »

Nabavljaju nove trole a cesta kao da je makadam odnosno nije izgrađena Južna longitudinala. Dok nju izgrade do Bosmala ti trolejbusi će se već raspasti
User avatar
konektovan
Posts: 40496
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#4724 Re: Gras all about

Post by konektovan »

Ovaj šteta nema dzaba to prezime, gdje god je bio u upravi, pravio je štetu, od mercatora, konzuma...
NediM17
Posts: 21623
Joined: 05/11/2009 11:49

#4725 Re: Gras all about

Post by NediM17 »

Stetocina ti je zemo, valja li to tako? :run:
Post Reply