Prošao pored njih,gnjave nekog momka sa biciklom on se nešto jada tako da je to nova stvarnost.oldtajmer wrote: ↑20/07/2022 23:04de ba ne zajebaji znaci zadali se idioti sa kaznama,jebo mater koja smo mi debilana od drzave i gradaplava strijela wrote: ↑20/07/2022 21:29 Večeras pišu kazne u Nedžarićima kod taleta.Da li zbog onog malog dijela gdje nema iscrtane staze ili kontra smijera ne znam.
evo da npr drotovi dodju na mjesto pjesackog prelaza izmedju a.polja i mojmila svaki dan mogu nahvatati stotine vozaca koji cine prekrsaje ne stajuci pjesacima na prelazu,ali jok daj ti bicikliste mlati po usima
Biciklom kroz Sarajevo
-
- Posts: 336
- Joined: 08/04/2014 17:50
#12401 Re: Biciklom kroz Sarajevo
-
- Posts: 952
- Joined: 14/12/2017 15:51
#12402 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Ovo samo kod nas moze, tjerati bicikliste na cestu gdje apsolutno ne postoji infrastruktura za njih je van svake pameti. Da mi je samo da vidim koji kreten se dosjetio ovoga.
- Ateista
- Posts: 46570
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#12403 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Koji idioti, fakat ne mogu da vjerujem.
- Ken_M
- Posts: 317
- Joined: 14/11/2009 23:04
#12404 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Zakon je oduvijek takav, nije ništa novo da se bicikli kreću desnom stranom cestama tamo gdje nema biciklističke staze.
Ono što je zanimljivo je da su počeli da ga primjenjuju i provode u momentu kad sve više ljudi vidi stvarnu alternativu u biciklu.
Prije par godina dok nije bilo nikakvih staza, vozim "glavnom" cestom od vjetrenjače na Č.Vili i neki lik u alfi mi psuje, prijeti da će kao da me zgazi namjerno... Stignem ga kod GRAS-a, tu patrola na trotoaru s desne strane. Skrenem ja do njih, kažem im to sve pokažem im ga (dok je stajao na semaforu), kad će ti policajac: "Što ne voziš trotoarom"
Ono što je zanimljivo je da su počeli da ga primjenjuju i provode u momentu kad sve više ljudi vidi stvarnu alternativu u biciklu.
Prije par godina dok nije bilo nikakvih staza, vozim "glavnom" cestom od vjetrenjače na Č.Vili i neki lik u alfi mi psuje, prijeti da će kao da me zgazi namjerno... Stignem ga kod GRAS-a, tu patrola na trotoaru s desne strane. Skrenem ja do njih, kažem im to sve pokažem im ga (dok je stajao na semaforu), kad će ti policajac: "Što ne voziš trotoarom"
-
- Posts: 2146
- Joined: 08/04/2008 08:48
#12405 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Ima vrlo jednostavno rjesenje koje ja vec koristim, ali bi se definitivno trebalo ozakoniti. U sustini treba napraviti biciklisticku *trasu* od Ilidze do Bascarsije i to se moze uraditi tako da se odabere niz ulica (pa ko voli neka izvoli) kojim ce biciklistima biti sigurno voziti, a koje su van biciklisticke staze. Na tim relacijama ograniciti brzinu na 30-40 za sva vozila. Recimo, ja od Bascarsije trasom trolejbusa do Principovog mosta, zatim predjem do Unisovih nebodera, idem Kranjcevicevom, Put zivota (do kruznog) i onda lijevo prema biciklistickoj. Sto se tice puta prema Ilidzi, tu ima malo vise problema. Mozda nekako kroz Kasindolsku ulicu, ne znam. Uglavnom, na mjestima gdje nemaju dvije trake treba staviti gore navedeno ogranicenje i postaviti nekoliko policajaca da ureduje u pocetnom periodu.
-
- Posts: 27904
- Joined: 20/03/2013 15:38
#12406 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Tačno hoće čovjeku da ogade biciklo.plava strijela wrote: ↑20/07/2022 21:29 Večeras pišu kazne u Nedžarićima kod taleta.Da li zbog onog malog dijela gdje nema iscrtane staze ili kontra smijera ne znam.
I kako sada moj tinejdžer odveze turu do Darive?
Postoji li iscrtana biciklistička staza do Bentbaše, ili mora voziti trakom kuda ide tramvaj?!
- Ateista
- Posts: 46570
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#12407 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Nije ni to rjesenje, svakako je previse peglaca na cesti, sad jos dodatno ograniciti brzinu na nekim cestama i praviti vece guzve, a nece se nesto puno povecati sigurnost biciklista.Bušman wrote: ↑21/07/2022 08:37Ima vrlo jednostavno rjesenje koje ja vec koristim, ali bi se definitivno trebalo ozakoniti. U sustini treba napraviti biciklisticku *trasu* od Ilidze do Bascarsije i to se moze uraditi tako da se odabere niz ulica (pa ko voli neka izvoli) kojim ce biciklistima biti sigurno voziti, a koje su van biciklisticke staze. Na tim relacijama ograniciti brzinu na 30-40 za sva vozila. Recimo, ja od Bascarsije trasom trolejbusa do Principovog mosta, zatim predjem do Unisovih nebodera, idem Kranjcevicevom, Put zivota (do kruznog) i onda lijevo prema biciklistickoj. Sto se tice puta prema Ilidzi, tu ima malo vise problema. Mozda nekako kroz Kasindolsku ulicu, ne znam. Uglavnom, na mjestima gdje nemaju dvije trake treba staviti gore navedeno ogranicenje i postaviti nekoliko policajaca da ureduje u pocetnom periodu.
Rjesenje je u izgradnji biciklistickih staza, vec je dosta izgradjeno uz glavnu ulicu ali treba to dovrsiti i dodati na jos nekim dijelovima, gdje nema omogiciti bicillistima da voze trotoarom, recimo da bude pravilo da koriste stranu do ceste a pjesaci drugu stranu.
Vec sam pisao na temi o romobilima, pretjeruju sa ovim, nestece i incidenti u kojima ucestvuju bicikli i romobili su toliko rijetki da ne vidim nikakvu svrhu u forsiranju nebuloznih rjesenja.
Realno je to vise pitanje balkanskog mentaliteta, gdje odredjenim ljudima smeta sve sto je drugacije od onoga na sta su navikli, ono ja ne vozim bicikl, sta ga ti imas voziti, odnosi se i na mnoge pjesake i vozace motornih vozila, tacno se kod mnogih vidi ta qgresivnost bez ikakvog razloga.
Nikad nisam vozio el romobil i ne namjeravam jer bicikl smatram boljom i zdravijom opcijom, ali nikad necu biti protiv onih koji ih voze i drago mi je vidjeti da je sve vise i njih i bicikala.
-
- Posts: 376
- Joined: 25/08/2011 01:20
#12408 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Bušman wrote: ↑21/07/2022 08:37Ima vrlo jednostavno rjesenje koje ja vec koristim, ali bi se definitivno trebalo ozakoniti. U sustini treba napraviti biciklisticku *trasu* od Ilidze do Bascarsije i to se moze uraditi tako da se odabere niz ulica (pa ko voli neka izvoli) kojim ce biciklistima biti sigurno voziti, a koje su van biciklisticke staze. Na tim relacijama ograniciti brzinu na 30-40 za sva vozila. Recimo, ja od Bascarsije trasom trolejbusa do Principovog mosta, zatim predjem do Unisovih nebodera, idem Kranjcevicevom, Put zivota (do kruznog) i onda lijevo prema biciklistickoj. Sto se tice puta prema Ilidzi, tu ima malo vise problema. Mozda nekako kroz Kasindolsku ulicu, ne znam. Uglavnom, na mjestima gdje nemaju dvije trake treba staviti gore navedeno ogranicenje i postaviti nekoliko policajaca da ureduje u pocetnom periodu.
Ja uredno idem kroz Kasindolsku, zauzmem desnio dio i vozim nekih 25-30km/h... Obazriv sam, uglavnom me propisno zaobilaze, bude nekad situacija gdje mi se ne svidja koliko blizu me preticu, ali ni meni se ne svidja gurati sa autima, primoran sam... Uglavnom taj dio nije predug pa se moze...
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12409 Re: Biciklom kroz Sarajevo
I ovo sto imamo biciklistickih "staza" - 60% nije uopste zaista napravljeno tj. projektovano, fizicki odvojeno od pjesackih/ceste i trajno oznaceno, vec samo jednom do max daput ofarbane vec postojece povrsine.
Nista nam ne znaci "staza" ako nije za pjesake i vozace auta TRAJNO OZNACENA, pa ovim putem molim nadlezne da vec jednom pocnu koristiti malo skuplje ali TRAJNIJE rjesenje - tzv. ofarbani/pigmentirani asfalt kakav se vec dugo koristi na zapadu.
Dakle, to nije nikakva specijalna plasticna smjesa kakva je probno koristena na Stupu ispod nadvoznjaka vec pravi klasicni asfalt, samo sto je u toku mijesanja dodan crveni pigment. Na taj nacin imacemo trajnu 'signalizaciju' za pjesake i vozace auta
http://www.interchem.at/produkte/strass ... e/?lang=en
Da je bilo malo vise pameti, sad bismo vec imali trajno ofarbane/oznacene biciklisticke staze gdje god je radjen novi sloj asfalta poput sjeverne strane glavne saobracajnice od Pofalica do Stupa.
Kako stvari stoje, cekaju nas ovakva rugla:
koja vise i zagadjenju okoline doprinose, jer ta farba ispiranjem na kraju zavrsi u rijekama i morima.
Nista nam ne znaci "staza" ako nije za pjesake i vozace auta TRAJNO OZNACENA, pa ovim putem molim nadlezne da vec jednom pocnu koristiti malo skuplje ali TRAJNIJE rjesenje - tzv. ofarbani/pigmentirani asfalt kakav se vec dugo koristi na zapadu.
Dakle, to nije nikakva specijalna plasticna smjesa kakva je probno koristena na Stupu ispod nadvoznjaka vec pravi klasicni asfalt, samo sto je u toku mijesanja dodan crveni pigment. Na taj nacin imacemo trajnu 'signalizaciju' za pjesake i vozace auta
http://www.interchem.at/produkte/strass ... e/?lang=en
Da je bilo malo vise pameti, sad bismo vec imali trajno ofarbane/oznacene biciklisticke staze gdje god je radjen novi sloj asfalta poput sjeverne strane glavne saobracajnice od Pofalica do Stupa.
Kako stvari stoje, cekaju nas ovakva rugla:
koja vise i zagadjenju okoline doprinose, jer ta farba ispiranjem na kraju zavrsi u rijekama i morima.
- kabal1337
- Posts: 8112
- Joined: 11/02/2012 21:08
- Location: DIY
- Vozim: Destroy it yourself
#12410 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Jarane kako ce se stimati tenderi, prati pare ako ce se napraviti nesto kvalitetno?Hajlac wrote: ↑21/07/2022 11:30 I ovo sto imamo biciklistickih "staza" - 60% nije uopste zaista napravljeno tj. projektovano, fizicki odvojeno od pjesackih/ceste i trajno oznaceno, vec samo jednom do max daput ofarbane vec postojece povrsine.
Nista nam ne znaci "staza" ako nije za pjesake i vozace auta TRAJNO OZNACENA, pa ovim putem molim nadlezne da vec jednom pocnu koristiti malo skuplje ali TRAJNIJE rjesenje - tzv. ofarbani/pigmentirani asfalt kakav se vec dugo koristi na zapadu.
Dakle, to nije nikakva specijalna plasticna smjesa kakva je probno koristena na Stupu ispod nadvoznjaka vec pravi klasicni asfalt, samo sto je u toku mijesanja dodan crveni pigment. Na taj nacin imacemo trajnu 'signalizaciju' za pjesake i vozace auta
http://www.interchem.at/produkte/strass ... e/?lang=en
Da je bilo malo vise pameti, sad bismo vec imali trajno ofarbane/oznacene biciklisticke staze gdje god je radjen novi sloj asfalta poput sjeverne strane glavne saobracajnice od Pofalica do Stupa.
Kako stvari stoje, cekaju nas ovakva rugla:
koja vise i zagadjenju okoline doprinose, jer ta farba ispiranjem na kraju zavrsi u rijekama i morima.
-
- Posts: 306
- Joined: 12/02/2013 10:57
#12411 Re: Biciklom kroz Sarajevo
https://6yka.com/novosti/biciklisti-sta ... -nakon-rat
krenulo se raditi sa pigmentiranim pa se nastavilo sa farbanjemOno što nas kao udruženje biciklista za promociju gradskog biciklizma zaista raduje, i što smatramo vrlo pozitivnim potezom učesnika u građenju, je da liveni pigmentirani asfalt, koji je primijenjen na prvoj sekciji biciklističke staze nije primjenjen pri izgranji novih dionica biciklističke staze od Pijace Heco prema naselju Otoka. Umjesto njega je primijenjen asfalt koji je naknadno obojen posebnom bojom za puteve i koji ima potrebnu hrapavu strukturu završnog sloja što smatramo puno boljim rješenjem od prethodnog", pojasnio nam je Margeta.
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12412 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Ne mogu da vjerujem sta je Margeta izjavio!k4mi wrote: ↑21/07/2022 12:27 https://6yka.com/novosti/biciklisti-sta ... -nakon-rat
krenulo se raditi sa pigmentiranim pa se nastavilo sa farbanjemOno što nas kao udruženje biciklista za promociju gradskog biciklizma zaista raduje, i što smatramo vrlo pozitivnim potezom učesnika u građenju, je da liveni pigmentirani asfalt, koji je primijenjen na prvoj sekciji biciklističke staze nije primjenjen pri izgranji novih dionica biciklističke staze od Pijace Heco prema naselju Otoka. Umjesto njega je primijenjen asfalt koji je naknadno obojen posebnom bojom za puteve i koji ima potrebnu hrapavu strukturu završnog sloja što smatramo puno boljim rješenjem od prethodnog", pojasnio nam je Margeta.
Pravi pigmentirani asfalt je identicne "hrapave strukture", za razliku od one plasticne tanke mase koja je testno koristena na Stupu
Gluho bilo...
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12413 Re: Biciklom kroz Sarajevo
JEDNA OSOBA POVRIJEĐENA
Na biciklističkoj stazi u Sarajevu sudarili se romobil i bicikl
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /220721068
Evo zasto se mora postovati pravac kretanja tj. FIZICKI razdvajati biciklisticke staze po smjerovima
Bicikl 25km/h + u suprotnom pravcu nerijetko 25+ km/h romobil = potencijalno ozbiljne povrede.
Na biciklističkoj stazi u Sarajevu sudarili se romobil i bicikl
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /220721068
Evo zasto se mora postovati pravac kretanja tj. FIZICKI razdvajati biciklisticke staze po smjerovima
Bicikl 25km/h + u suprotnom pravcu nerijetko 25+ km/h romobil = potencijalno ozbiljne povrede.
- agnostic_front
- Posts: 6325
- Joined: 14/04/2010 21:45
- Location: Grbavica
#12414 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Neki dan se pisalo o ovome. Nece ljudi da voze svojom trakom, peglanje je preci na drugu stranu ulice, jedna minuta zivota ode u nepovrat. Pogotovo kad voze dvoje jedno pored drugog i ocekuju od tebe da izadjes sa staze, a ti vozis ispravno.
Baska sto je ovdje romobil u pitanju, ali i njih i biciklista je sve vise, ovih ce stvari biti.
Baska sto je ovdje romobil u pitanju, ali i njih i biciklista je sve vise, ovih ce stvari biti.
- shbc
- Posts: 3348
- Joined: 20/07/2012 12:13
#12415 Re: Biciklom kroz Sarajevo
1. Otkud znas da je frontalni sudar?Hajlac wrote: ↑21/07/2022 14:04 JEDNA OSOBA POVRIJEĐENA
Na biciklističkoj stazi u Sarajevu sudarili se romobil i bicikl
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /220721068
Evo zasto se mora postovati pravac kretanja tj. FIZICKI razdvajati biciklisticke staze po smjerovima
Bicikl 25km/h + u suprotnom pravcu nerijetko 25+ km/h romobil = potencijalno ozbiljne povrede.
2. Kada se vozi normalno, desnom stranom trake nema sanse da dodje do sudara, bez obzira na brzinu
3. Znas li da je na Ilidzi ista ova sirina trake predvidjena za kretanje u oba pravca (tako i ocrtano). Zasto tamo nije problem, a ovdje jeste?
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12416 Re: Biciklom kroz Sarajevo
1. Svakodnevno se licno uvjeravam u BAHATOST drugih ucesnika u biciklistickom i romobilskom saobracaju (da - radi se primarno o saobracajnim a ne rekreativnim trakama/stazama) u vidu zauzimanja barem pola sirine staze pri voznji u pogresnom smjeru + nerijetko debilizma da se s drugim ucesnikom pokusavaju mimoici svojom lijevom stranom umjesto desnomshbc wrote: ↑21/07/2022 14:51
1. Otkud znas da je frontalni sudar?
2. Kada se vozi normalno, desnom stranom trake nema sanse da dodje do sudara, bez obzira na brzinu
3. Znas li da je na Ilidzi ista ova sirina trake predvidjena za kretanje u oba pravca (tako i ocrtano). Zasto tamo nije problem, a ovdje jeste?
2. Ima itekako jer gospoda na romobilima redovno nepredvidljivo vijugaju pri velikim brzinama + cesto voze u paru paralelno (pogresnim smjerom) + sporije/kasnije ih primijetimo jer im se, za razliku od biciklista, rolera itd. (noge), tijelo ne pomjera, pogotovo danju kad nemaju upaljena prednja svjetla
3. SVUGDJE je problem dvosmjerna voznja, ma koliko staza bila siroka - zbog brzine kretanja, zaobilazenja ulegnuca/prepreka na stazi (romobili nemaju amortizere i imaju minijaturne tockove + inherentno su nestabilniji pa izbjegavaju i najsitnije prepreke), neodgovornosti pojedinaca, voznje u grupi, djece zeljne dokazivanja tj. izigravanja sile itd.
Osnovna stvar koja od obicnih cesta odvaja autoputeve je upravo onaj medjuprostor (metalne i betonske barijere, zelena povrsina...) koji FIZICKI razdvaja ucesnike koji se krecu suprotnim pravcima, a tek sekundarne stvari su npr. manja zakrivljenost tj. uglovi skretanja kako bi se mogla odrzati velika brzina itd.
Samim tim manje je stresno putovanje, kao i puno manja sansa za frontalne sudare i teske posljedice te je posljedicno sigurnije kretanje vecim brzinama nego po obicnim cestama.
Ne zaboravite da ucesnici u saobracaju na biciklistickim stazama nemaju prakticno nikakvu zastitu tijela za slucaj frontalnih sudara, nasadjivanja na guvernale itd. tako da kolizije pri 25 + 25 km/h u suprotnim pravcima nimalo nisu za šprdati se.
- shbc
- Posts: 3348
- Joined: 20/07/2012 12:13
#12417 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Bahatost i nemarnost su problem bez obzira na pravac kretanja, rupe na cesti isto tako. Oboje moze dovesti do nezgoda kako god okrenes.Hajlac wrote: ↑21/07/2022 15:021. Svakodnevno se licno uvjeravam u BAHATOST drugih ucesnika u biciklistickom i romobilskom saobracaju (da - radi se primarno o saobracajnim a ne rekreativnim trakama/stazama) u vidu zauzimanja barem pola sirine staze pri voznji u pogresnom smjeru + nerijetko debilizma da se s drugim ucesnikom pokusavaju mimoici svojom lijevom stranom umjesto desnomshbc wrote: ↑21/07/2022 14:51
1. Otkud znas da je frontalni sudar?
2. Kada se vozi normalno, desnom stranom trake nema sanse da dodje do sudara, bez obzira na brzinu
3. Znas li da je na Ilidzi ista ova sirina trake predvidjena za kretanje u oba pravca (tako i ocrtano). Zasto tamo nije problem, a ovdje jeste?
2. Ima itekako jer gospoda na romobilima redovno nepredvidljivo vijugaju pri velikim brzinama + cesto voze u paru paralelno (pogresnim smjerom) + sporije/kasnije ih primijetimo jer im se, za razliku od biciklista, rolera itd. (noge), tijelo ne pomjera, pogotovo danju kad nemaju upaljena prednja svjetla
3. SVUGDJE je problem dvosmjerna voznja, ma koliko staza bila siroka - zbog brzine kretanja, zaobilazenja ulegnuca/prepreka na stazi (romobili nemaju amortizere i imaju minijaturne tockove + inherentno su nestabilniji pa izbjegavaju i najsitnije prepreke), neodgovornosti pojedinaca, voznje u grupi, djece zeljne dokazivanja tj. izigravanja sile itd.
Osnovna stvar koja od obicnih cesta odvaja autoputeve je upravo onaj medjuprostor (metalne i betonske barijere, zelena povrsina...) koji FIZICKI razdvaja ucesnike koji se krecu suprotnim pravcima, a tek sekundarne stvari su npr. manja zakrivljenost tj. uglovi skretanja kako bi se mogla odrzati visoka brzina itd.
Samim tim manje je stresno putovanje, kao i puno manja sansa za frontalne sudare i teske posljedice te je posljedicno sigurnije kretanje vecim brzinama nego po obicnim cestama.
Ne zaboravite da ucesnici u saobracaju na biciklistickim stazama nemaju prakticno nikakvu zastitu tijela za slucaj frontalnih sudara, nasadjivanja na guvernale itd. tako da je kolizije pri 25 + 25 km/h u suprotnim pravcima nimalo nisu za šprdati se.
Mimoilazenje na ovako sirokim trakama sa druge strane samo po sebi nije problem, dok god se pridrzava pravila desne strane. S toga se mi i bunimo zbog ovih pravaca. Neprakticni su i nelogicni u ovim situacijama gdje je traka fizicki odvojena od ceste i vise i nego dovoljno siroka za kretanje u oba pravca. Da ne spominjemo opasnija za one koji se nalaze na njoj prilikom prelaska raskrsnice.
Staze pored glavne ulice treba ili napraviti dvosmjernim ili obrnuti pravac kretanja. Probaj preci jednom na semaforu iz suprotnog pravca i vidjeces i sam o cemu pricam.
- Ateista
- Posts: 46570
- Joined: 18/01/2009 00:29
- Location: rajvosa-x.com
#12418 Re: Biciklom kroz Sarajevo
shbc wrote: ↑21/07/2022 15:27Bahatost i nemarnost su problem bez obzira na pravac kretanja, rupe na cesti isto tako. Oboje moze dovesti do nezgoda kako god okrenes.Hajlac wrote: ↑21/07/2022 15:02
1. Svakodnevno se licno uvjeravam u BAHATOST drugih ucesnika u biciklistickom i romobilskom saobracaju (da - radi se primarno o saobracajnim a ne rekreativnim trakama/stazama) u vidu zauzimanja barem pola sirine staze pri voznji u pogresnom smjeru + nerijetko debilizma da se s drugim ucesnikom pokusavaju mimoici svojom lijevom stranom umjesto desnom
2. Ima itekako jer gospoda na romobilima redovno nepredvidljivo vijugaju pri velikim brzinama + cesto voze u paru paralelno (pogresnim smjerom) + sporije/kasnije ih primijetimo jer im se, za razliku od biciklista, rolera itd. (noge), tijelo ne pomjera, pogotovo danju kad nemaju upaljena prednja svjetla
3. SVUGDJE je problem dvosmjerna voznja, ma koliko staza bila siroka - zbog brzine kretanja, zaobilazenja ulegnuca/prepreka na stazi (romobili nemaju amortizere i imaju minijaturne tockove + inherentno su nestabilniji pa izbjegavaju i najsitnije prepreke), neodgovornosti pojedinaca, voznje u grupi, djece zeljne dokazivanja tj. izigravanja sile itd.
Osnovna stvar koja od obicnih cesta odvaja autoputeve je upravo onaj medjuprostor (metalne i betonske barijere, zelena povrsina...) koji FIZICKI razdvaja ucesnike koji se krecu suprotnim pravcima, a tek sekundarne stvari su npr. manja zakrivljenost tj. uglovi skretanja kako bi se mogla odrzati visoka brzina itd.
Samim tim manje je stresno putovanje, kao i puno manja sansa za frontalne sudare i teske posljedice te je posljedicno sigurnije kretanje vecim brzinama nego po obicnim cestama.
Ne zaboravite da ucesnici u saobracaju na biciklistickim stazama nemaju prakticno nikakvu zastitu tijela za slucaj frontalnih sudara, nasadjivanja na guvernale itd. tako da je kolizije pri 25 + 25 km/h u suprotnim pravcima nimalo nisu za šprdati se.
Mimoilazenje na ovako sirokim trakama sa druge strane samo po sebi nije problem, dok god se pridrzava pravila desne strane. S toga se mi i bunimo zbog ovih pravaca. Neprakticni su i nelogicni u ovim situacijama gdje je traka fizicki odvojena od ceste i vise i nego dovoljno siroka za kretanje u oba pravca. Da ne spominjemo opasnija za one koji se nalaze na njoj prilikom prelaska raskrsnice.
Staze pored glavne ulice treba ili napraviti dvosmjernim ili obrnuti pravac kretanja. Probaj preci jednom na semaforu iz suprotnog pravca i vidjeces i sam o cemu pricam.
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12419 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Primjer dovoljno siroke staze za mimoilazenje do cetiri bicikla malo guravo (ako nisu svi disciplinovani), ili do dva-tri komotno:shbc wrote: ↑21/07/2022 15:27 Bahatost i nemarnost su problem bez obzira na pravac kretanja, rupe na cesti isto tako. Oboje moze dovesti do nezgoda kako god okrenes.
Mimoilazenje na ovako sirokim trakama sa druge strane samo po sebi nije problem, dok god se pridrzava pravila desne strane. S toga se mi i bunimo zbog ovih pravaca. Neprakticni su i nelogicni u ovim situacijama gdje je traka fizicki odvojena od ceste i vise i nego dovoljno siroka za kretanje u oba pravca. Da ne spominjemo opasnija za one koji se nalaze na njoj prilikom prelaska raskrsnice.
Staze pored glavne ulice treba ili napraviti dvosmjernim ili obrnuti pravac kretanja. Probaj preci jednom na semaforu iz suprotnog pravca i vidjeces i sam o cemu pricam.
dok su one nase staze u Novom gradu duz tramvajske saobracajnice puno puno uže od ove prilozene
Primjeri fizicki razdvojenih biciklistickih staza:
Dvosmjerna, ali jako siroka:
za razliku od dodijeljene sirine stazi na Vilsonovom:
Apsolutno se ne slazem da su staze u Novom gradu i Novom Sarajevu dovoljno siroke za uvesti kao standard dvosmjerno kretanje.
Pogotovo zbog toga sto ce onda sve veci problem (kako se bude neminovno povecavao broj bicikala i romobila) biti mnogobrojna uska grla poput:
- klaustrofobicnog i opasnog mostica kod Vistafona preko kojeg i puno pjesaka prelazi
- totalno preuske biciklisticke staze od mosta na Otoci do Omer Maslica
- nepostojanje ni teoretski prostora za neku buducu stazu izmedju Omera Maslica i pocetka Vilsonovog tj. Elektroprivrede, pogotovo ne dovoljno siroku da bi bila dvosmjerna
- citavog poteza od M. Dvora do Vijecnice
- onog rugla od naredanih kafica izmedju Vjetrenjace i Kumrovca
- staze od Stupa do Ilizde itd.
Odvojene staze po smjerovima od Nedjarica do Otoke su zlata vrijedne, zbog stalnog povecanja ucesnika, i treba ih pokusati nastaviti u oba pravca ako je moguce, a ne obje uciniti dvosmjernima jer ce to stvarati sve vise konflikata, stresa i sudara.
Mislim da treba napraviti biciklistike staze na sljedecim rutama:
- na lijevoj obali Miljacke: na sirokoj setnici od Bosmalovog mosta pa sve do Strojorada kao i od Grcke ambasade do Cobanije
- napokon povezati stazu izmedju Vjetrenjace i Otoke i suprotstaviti se lobijima kafica/mafioza
- ukinuti kretanja za motorna vozila kod kafica Charlie Chaplin (u Bihacku ulicu da mogu i dalje uci pored dvije apoteke i Omer Maslica) i napraviti biciklisticku stazu + pjesacku samo uz kafic
- napraviti usku jednosmjernu stazu od M Dvora do Pofalica (usko grlo ce biti ona kuca kod Tehnicke skole)
- napraviti stazu od Stupa do Energoinvesta.
Last edited by Hajlac on 21/07/2022 17:13, edited 4 times in total.
-
- Posts: 40534
- Joined: 30/07/2015 20:01
#12420 Re: Biciklom kroz Sarajevo
A možda ga peglaju zbog nečega što nema nikakave veze sa smjerom ili iscrtanom stazom? Možda zbog slušalica u ušima, vožnje "bez ruku" itd?plava strijela wrote: ↑20/07/2022 21:29 Večeras pišu kazne u Nedžarićima kod taleta.Da li zbog onog malog dijela gdje nema iscrtane staze ili kontra smijera ne znam.
Pretpostavka je majka zajeba, je li tako?
-
- Posts: 40534
- Joined: 30/07/2015 20:01
#12421 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Pa, ja preazim već više od deceniju. I nisam do sada imao problem. Vozim smjerom koji je na stazi označen.
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12422 Re: Biciklom kroz Sarajevo
-
- Posts: 336
- Joined: 08/04/2014 17:50
#12423 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Činjenica je da kod taleta nema iscrtane staze za bicikle i da se krenulo sa kaznama u ovih par dana.Ali eto moguće je da vozio bez ruku i u isto vrijeme imao slušalice u ušima.U pravu si.Hakiz wrote: ↑21/07/2022 17:05A možda ga peglaju zbog nečega što nema nikakave veze sa smjerom ili iscrtanom stazom? Možda zbog slušalica u ušima, vožnje "bez ruku" itd?plava strijela wrote: ↑20/07/2022 21:29 Večeras pišu kazne u Nedžarićima kod taleta.Da li zbog onog malog dijela gdje nema iscrtane staze ili kontra smijera ne znam.
Pretpostavka je majka zajeba, je li tako?
- shbc
- Posts: 3348
- Joined: 20/07/2012 12:13
#12424 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Predji iz suprotnog pravca pa vidi sta je lakse, sigurnije i prakticnije. Isto tako dok si u autu i skreces obrati paznju iz kojeg pravca ti je lakse uociti biciklistu koji prilazi prelazu
- shbc
- Posts: 3348
- Joined: 20/07/2012 12:13
#12425 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Jedino za sta se slazem je most kod Vistafona. Medjutim onaj most je svakako neuslovan i uzak i za jedan pravac i svakako mu je vrijeme za rekonstrukciju.Hajlac wrote: ↑21/07/2022 16:54Primjer dovoljno siroke staze za mimoilazenje do cetiri bicikla malo guravo (ako nisu svi disciplinovani), ili do dva-tri komotno:shbc wrote: ↑21/07/2022 15:27 Bahatost i nemarnost su problem bez obzira na pravac kretanja, rupe na cesti isto tako. Oboje moze dovesti do nezgoda kako god okrenes.
Mimoilazenje na ovako sirokim trakama sa druge strane samo po sebi nije problem, dok god se pridrzava pravila desne strane. S toga se mi i bunimo zbog ovih pravaca. Neprakticni su i nelogicni u ovim situacijama gdje je traka fizicki odvojena od ceste i vise i nego dovoljno siroka za kretanje u oba pravca. Da ne spominjemo opasnija za one koji se nalaze na njoj prilikom prelaska raskrsnice.
Staze pored glavne ulice treba ili napraviti dvosmjernim ili obrnuti pravac kretanja. Probaj preci jednom na semaforu iz suprotnog pravca i vidjeces i sam o cemu pricam.
dok su one nase staze u Novom gradu duz tramvajske saobracajnice puno puno uže od ove prilozene
Primjeri fizicki razdvojenih biciklistickih staza:
Dvosmjerna, ali jako siroka:
za razliku od dodijeljene sirine stazi na Vilsonovom:
Apsolutno se ne slazem da su staze u Novom gradu i Novom Sarajevu dovoljno siroke za uvesti kao standard dvosmjerno kretanje.
Pogotovo zbog toga sto ce onda sve veci problem (kako se bude neminovno povecavao broj bicikala i romobila) biti mnogobrojna uska grla poput:
- klaustrofobicnog i opasnog mostica kod Vistafona preko kojeg i puno pjesaka prelazi
- totalno preuske biciklisticke staze od mosta na Otoci do Omer Maslica
- nepostojanje ni teoretski prostora za neku buducu stazu izmedju Omera Maslica i pocetka Vilsonovog tj. Elektroprivrede, pogotovo ne dovoljno siroku da bi bila dvosmjerna
- citavog poteza od M. Dvora do Vijecnice
- onog rugla od naredanih kafica izmedju Vjetrenjace i Kumrovca
- staze od Stupa do Ilizde itd.
Odvojene staze po smjerovima od Nedjarica do Otoke su zlata vrijedne, zbog stalnog povecanja ucesnika, i treba ih pokusati nastaviti u oba pravca ako je moguce, a ne obje uciniti dvosmjernima jer ce to stvarati sve vise konflikata, stresa i sudara.
Mislim da treba napraviti biciklistike staze na sljedecim rutama:
- na lijevoj obali Miljacke: na sirokoj setnici od Bosmalovog mosta pa sve do Strojorada kao i od Grcke ambasade do Cobanije
- napokon povezati stazu izmedju Vjetrenjace i Otoke i suprotstaviti se lobijima kafica/mafioza
- ukinuti kretanja za motorna vozila kod kafica Charlie Chaplin (u Bihacku ulicu da mogu i dalje uci pored dvije apoteke i Omer Maslica) i napraviti biciklisticku stazu + pjesacku samo uz kafic
- napraviti usku jednosmjernu stazu od M Dvora do Pofalica (usko grlo ce biti ona kuca kod Tehnicke skole)
- napraviti stazu od Stupa do Energoinvesta.
Za ostatak staze se apsolutno ne slazem. Vozim se svaki dan i apsolutno nikada nisam imao situaciju bliskog kontakta sa nekim iz suprotnog pravca, a znao sam se regularno mimoici i sa dvoje biciklista koji voze jedno pored drugog.