nema potrebe za fizickim razdvajanjem samo zvoncad na tockove romobila a nee da krembil proleti pored tebe i da te prepadne ili ne daj Boze zakaci i naravno smanjiti brzinuHajlac wrote: ↑21/07/2022 14:04 JEDNA OSOBA POVRIJEĐENA
Na biciklističkoj stazi u Sarajevu sudarili se romobil i bicikl
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /220721068
Evo zasto se mora postovati pravac kretanja tj. FIZICKI razdvajati biciklisticke staze po smjerovima
Bicikl 25km/h + u suprotnom pravcu nerijetko 25+ km/h romobil = potencijalno ozbiljne povrede.
Biciklom kroz Sarajevo
-
- Posts: 10868
- Joined: 31/10/2013 06:48
#12426 Re: Biciklom kroz Sarajevo
- Hajlac
- Posts: 3843
- Joined: 15/02/2012 15:08
- Location: Chris Hedges!
#12427 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Jos cu dodati da je totalno nenormalna prica tj. lobiranje za voznju (i oznacavanje staza) suprotno od smjera susjednog paralelnog automobilskog saobracaja - to se uopste ne praktikuje u zemljama koje imaju ubjedljivo najduze i najvece iskusktvo u projektovanju urbanih biciklistickih saobracajnica/traka nego se uvijek ulaze u:
- inovativnu i logicnu signalizaciju, logicne prilaze i presijecanje biciklisticke staze od strane motornih vozila
- fizicko odvajanje od ceste (suprotno onome sto je uradjeno u Vilsonovom)
- edukaciju svih ucesnika u saobracaju u smislu postovanja prava prvenstva, signalizacije, usporavanja na prelazima, boljeg razumijevanja potreba biciklista i biciklizma kao najzdravijeg nacina gradskog prevoza itd.
- kvantitet tj. u pokrivanje sto vise gradskih ruta biciklistickim stazama kako nijedna ne bi bila stalno zagusena (i samim tim usporavao se protok motornih vozila na tackama presjecanja)
- ugradnju senzora u asfalt prije 'pametnih' semafora
- strogo i dosljedno kaznjavanje nepostivanja signalizacije i pravila u saobracaju.
Iz perspektive kanadskog saobracajnog inzinjera s ogromnim licnim iskustvom iz mnogih svjetskih gradova:
Citat:
"Ako zelite bicikliste (i romobile) skloniti s pjesackih staza, omogucite im sigurnu alternativu".
- inovativnu i logicnu signalizaciju, logicne prilaze i presijecanje biciklisticke staze od strane motornih vozila
- fizicko odvajanje od ceste (suprotno onome sto je uradjeno u Vilsonovom)
- edukaciju svih ucesnika u saobracaju u smislu postovanja prava prvenstva, signalizacije, usporavanja na prelazima, boljeg razumijevanja potreba biciklista i biciklizma kao najzdravijeg nacina gradskog prevoza itd.
- kvantitet tj. u pokrivanje sto vise gradskih ruta biciklistickim stazama kako nijedna ne bi bila stalno zagusena (i samim tim usporavao se protok motornih vozila na tackama presjecanja)
- ugradnju senzora u asfalt prije 'pametnih' semafora
- strogo i dosljedno kaznjavanje nepostivanja signalizacije i pravila u saobracaju.
Iz perspektive kanadskog saobracajnog inzinjera s ogromnim licnim iskustvom iz mnogih svjetskih gradova:
Citat:
"Ako zelite bicikliste (i romobile) skloniti s pjesackih staza, omogucite im sigurnu alternativu".
-
- Posts: 7562
- Joined: 19/09/2011 09:03
#12428 Re: Biciklom kroz Sarajevo
BRAVO!Hajlac wrote: ↑21/07/2022 18:51 Jos cu dodati da je totalno nenormalna prica tj. lobiranje za voznju (i oznacavanje staza) suprotno od smjera susjednog paralelnog automobilskog saobracaja - to se uopste ne praktikuje u zemljama koje imaju ubjedljivo najduze i najvece iskusktvo u projektovanju urbanih biciklistickih saobracajnica/traka nego se uvijek ulaze u:
- inovativnu i logicnu signalizaciju, logicne prilaze i presijecanje biciklisticke staze od strane motornih vozila
- fizicko odvajanje od ceste (suprotno onome sto je uradjeno u Vilsonovom)
- edukaciju svih ucesnika u saobracaju u smislu postovanja prava prvenstva, signalizacije, usporavanja na prelazima, boljeg razumijevanja potreba biciklista i biciklizma kao najzdravijeg nacina gradskog prevoza itd.
- kvantitet tj. u pokrivanje sto vise gradskih ruta biciklistickim stazama kako nijedna ne bi bila stalno zagusena (i samim tim usporavao se protok motornih vozila na tackama presjecanja)
- ugradnju senzora u asfalt prije 'pametnih' semafora
- strogo i dosljedno kaznjavanje nepostivanja signalizacije i pravila u saobracaju.
Iz perspektive kanadskog saobracajnog inzinjera s ogromnim licnim iskustvom iz mnogih svjetskih gradova:
Citat:
"Ako zelite bicikliste (i romobile) skloniti s pjesackih staza, omogucite im sigurnu alternativu".
- black
- Posts: 17149
- Joined: 19/06/2004 16:00
- Location: ispod tresnje
#12429 Re: Biciklom kroz Sarajevo
porediti sarajevo sa velikim ravnicarskim gradovima tj metropolama, smjesno
- Haris.ba
- Posts: 24784
- Joined: 08/09/2005 20:08
#12430 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Pa dosta Sarajeva i jeste u ravnici. Ne ocekuje sad neko biciklisticke staze po Sirokaci?
Do tada krsimo zakon, je li tako?
- Ramzess Veliki
- Posts: 18167
- Joined: 11/02/2013 11:32
#12431 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Kao sto kolega post gore napisa - porediti Sarajevo sa gradom u ravnici dajte molim vas ...
Grad ima problema sa sirenjem, ovo saobracajnica sto imamo je u knap, dobili smo neki maksimum odvojenih staza i Vilsonovo nakon radnog vremena - prilagodite se. Smijem se kad citam neke komentare tipa - ja imam pravo. Pravo na razmazenost?
Grad ima problema sa sirenjem, ovo saobracajnica sto imamo je u knap, dobili smo neki maksimum odvojenih staza i Vilsonovo nakon radnog vremena - prilagodite se. Smijem se kad citam neke komentare tipa - ja imam pravo. Pravo na razmazenost?
- black
- Posts: 17149
- Joined: 19/06/2004 16:00
- Location: ispod tresnje
#12432 Re: Biciklom kroz Sarajevo
jeste dosta u ravnici, ali kako ugurati sve ovo sto neki predlazu, mozda trotoare smanjiti na koziju stazicu, rusiti zgrade ? i jos da bic staza bude fizicki odvojena...jbg druze mislim da je tesko upakovati neku siroku stazu u ovu postojecu saobracajnu infrastrukturu
@ramo
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#12433 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Upravo.
Pozicija Sarajva je prigodna za omanju nomadsko stocarsko-pastirsku nastambu, a ne za mehtropolu, tj veliki grad
NOT.
Pozicija Sarajva je prigodna za omanju nomadsko stocarsko-pastirsku nastambu, a ne za mehtropolu, tj veliki grad
NOT.
- Hajvan
- Posts: 9637
- Joined: 25/10/2008 13:21
- Location: SaraJovo
#12434 Re: Biciklom kroz Sarajevo
A Amsterdam bas ima siroke ulice
a I broj stanovnika mu je ogroVan
a I broj stanovnika mu je ogroVan
- joint union
- Posts: 2842
- Joined: 31/01/2006 09:54
#12435 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Prosiriti betonske zidice uz Miljacku i tu napraviti bic. staze.
Jes' da ce morati voziti sa gas maskama...
Jes' da ce morati voziti sa gas maskama...
- Haris.ba
- Posts: 24784
- Joined: 08/09/2005 20:08
#12436 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Ne znam u cemu je problem pogledati kako se to radi po svijetu.black wrote: ↑22/07/2022 11:41jeste dosta u ravnici, ali kako ugurati sve ovo sto neki predlazu, mozda trotoare smanjiti na koziju stazicu, rusiti zgrade ? i jos da bic staza bude fizicki odvojena...jbg druze mislim da je tesko upakovati neku siroku stazu u ovu postojecu saobracajnu infrastrukturu
@ramo
Ima staza uz bulevar. Nije idealna, ima manjkavosti. Ali, moze se uz ulaganja srediti. Tipa, suzenja staze kod autobuskih stajalista i slicno.
Onda treba da idu staze uz transferzale. I tu ima dosta posla. Onda idu staze uz longitudinale. Kada se to rijesi ostaje vidjetiza pristupne staze iz naselja navedenim glavnim stazama.
Nema potrebe rusiti nikakve zgrade.
-
- Posts: 2676
- Joined: 25/10/2013 20:44
#12437 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Rješenje je vrlo jednostavno, treću saobraćajnu traku(desnu) od Ilidze do Skenderije namjenski ograničiti na Trolejbus(ne bus da čadi cijelim gradom), romobil, bicikl i skuter do 50cc. Uz jasna pravila nošenja, kacige, prsluka, svjetlosne signalizacije i poštovanja semafora. Vozila koja bi skretala desno bi to činila pažljivo kao i u svim normalnim gradovima.
- Haris.ba
- Posts: 24784
- Joined: 08/09/2005 20:08
#12438 Re: Biciklom kroz Sarajevo
A sto to raditi kada vec postoje dobrano uradjene odvojene staze dobrim dijelom bulevara?__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:03 Rješenje je vrlo jednostavno, treću saobraćajnu traku(desnu) od Ilidze do Skenderije namjenski ograničiti na Trolejbus(ne bus da čadi cijelim gradom), romobil, bicikl i skuter do 50cc. Uz jasna pravila nošenja, kacige, prsluka, svjetlosne signalizacije i poštovanja semafora. Vozila koja bi skretala desno bi to činila pažljivo kao i u svim normalnim gradovima.
Sta je problem u ovakvoj stazi?
Last edited by Haris.ba on 22/07/2022 12:06, edited 1 time in total.
-
- Posts: 11963
- Joined: 09/08/2012 23:19
#12439 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Ma moze se to upakovati, nego je problem i to sto uz transferzale i longitudinale uopce se ne planira taj vidi saobracaja, kao ni zeleni pojasi, niti drvece. Onda nakon godinu uvale neke pritke umjesto posjecenih stabala, koje ako se prime, narast ce za 100 god, a stabla najprije posjeku. Mi smo mentalni nivo kasabe koja wanna be metropola. Po ovakvim nebuloznim odlukama vidis koliko smo smart city.
- Ramzess Veliki
- Posts: 18167
- Joined: 11/02/2013 11:32
#12440 Re: Biciklom kroz Sarajevo
__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:03 Rješenje je vrlo jednostavno, treću saobraćajnu traku(desnu) od Ilidze do Skenderije namjenski ograničiti na Trolejbus(ne bus da čadi cijelim gradom), romobil, bicikl i skuter do 50cc. Uz jasna pravila nošenja, kacige, prsluka, svjetlosne signalizacije i poštovanja semafora. Vozila koja bi skretala desno bi to činila pažljivo kao i u svim normalnim gradovima.
Tri saobracajne trake nisu dovoljne da se eliminise saobracajni kolaps u spici, a ti bi da saobracaj svedes na dvije trake jer ti nemas gdje tjerat' biciklo?
- Haris.ba
- Posts: 24784
- Joined: 08/09/2005 20:08
#12441 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Pa uveli su sada zakonski da se mora planirati.last mohicans wrote: ↑22/07/2022 12:05 Ma moze se to upakovati, nego je problem i to sto uz transferzale i longitudinale uopce se ne planira taj vidi saobracaja, kao ni zeleni pojasi, niti drvece. Onda nakon godinu uvale neke pritke umjesto posjecenih stabala, koje ako se prime, narast ce za 100 god, a stabla najprije posjeku. Mi smo mentalni nivo kasabe koja wanna be metropola. Po ovakvim nebuloznim odlukama vidis koliko smo smart city.
Samo sto to kosta, gledaj onu stazu transferzalom na Alipasinu sto je samo ofarbana. Tu se morao prosirivati trotoar, novi drvored. Ali, to kosta.
Gledam onu novu dionicu ceste prema Hrasnici. Tu su planirali sirok trotoar bas zbog biciklisticke. Problem je sto se ne siri trotoar na starom dijelu nove" trase, vec je iscrtano farbom, pa i as suzenja, prestanak staze na nekim dijelovima i slicno.
Evo, sada se planira regulacioni juzne longitudinale kroz Novi grad. Eto, prilike traziti biciklisticku.
Last edited by Haris.ba on 22/07/2022 12:10, edited 1 time in total.
-
- Posts: 2146
- Joined: 08/04/2008 08:48
#12442 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Sarajevo jednostavno ne moze podnijeti ovoliki broj automobila. Jeste lijepo imati automobil, ali kuknjava o zagadjenju i kuknjava o guzvama ne ide bas jedno s drugim. Istina, gradski saobracaj je jos davno pomnozen sa nulom, o krivcima vise ne vrijedi ni pricati. Ali ljudi konacno moraju shvatiti da voziti automobil svakodnevno po gradu vise nije isplativo. Sreca da se tramvajski i trolejbuski saobracaj pokusavaju srediti i vjerujem da ce to vremenom rijesiti probleme prevelikog broja vozila na cestama, a time bi se otvorila mogucnost i za sigurniju voznju na cesti tamo gdje nema biciklistickih staza.
Mora se konacno odluciti sta Sarajevo zeli biti - grad koji je po mjeri svih, ili grad koji je po mjeri onih koji najvise zagadjuju a najvise kukaju kako im je tesko. Na kraju krajeva, od karcinoma ce oboljeti svi, samo se biciklistima (el. romobilistima, korisnicima gr. saobracaja) malo manje jebe za vasu djecu.
Mora se konacno odluciti sta Sarajevo zeli biti - grad koji je po mjeri svih, ili grad koji je po mjeri onih koji najvise zagadjuju a najvise kukaju kako im je tesko. Na kraju krajeva, od karcinoma ce oboljeti svi, samo se biciklistima (el. romobilistima, korisnicima gr. saobracaja) malo manje jebe za vasu djecu.
-
- Posts: 2676
- Joined: 25/10/2013 20:44
#12443 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Kad bude taksa za ulazak vozilom u jezgru grada, pitaću te hoće li biti kolaps i špicaRamzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:08__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:03 Rješenje je vrlo jednostavno, treću saobraćajnu traku(desnu) od Ilidze do Skenderije namjenski ograničiti na Trolejbus(ne bus da čadi cijelim gradom), romobil, bicikl i skuter do 50cc. Uz jasna pravila nošenja, kacige, prsluka, svjetlosne signalizacije i poštovanja semafora. Vozila koja bi skretala desno bi to činila pažljivo kao i u svim normalnim gradovima.
Tri saobracajne trake nisu dovoljne da se eliminise saobracajni kolaps u spici, a ti bi da saobracaj svedes na dvije trake jer ti nemas gdje tjerat' biciklo?
- Ramzess Veliki
- Posts: 18167
- Joined: 11/02/2013 11:32
#12444 Re: Biciklom kroz Sarajevo
A sta je jezgra grada? O tome nema govora dok se ne uradi zaobilaznica. To sa zatvaranjem jezgra se vec pokusalo ali japanski program je predvidio totalni kolaps saobracaja i od te price nije bilo nista. A kad se uradi, biciklo ce se kroz jezgru moci samo gurati pored sebe jer ce jezgra biti predvidjena za pjesake. Biciklo je prevozno sredstvo za sirotinju bilo i ostat ce. I tramvajska karta. Uvijek ce auta imati prednost u prostoru. Za rekreativnu voznju postoji Vrelo Bosne, Stojcevac ... malo oko zgrade ...__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:13Kad bude taksa za ulazak vozilom u jezgru grada, pitaću te hoće li biti kolaps i špicaRamzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:08
Tri saobracajne trake nisu dovoljne da se eliminise saobracajni kolaps u spici, a ti bi da saobracaj svedes na dvije trake jer ti nemas gdje tjerat' biciklo?
Last edited by Ramzess Veliki on 22/07/2022 12:24, edited 1 time in total.
- Haris.ba
- Posts: 24784
- Joined: 08/09/2005 20:08
#12445 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Pa sta i kad bude taksa? Ko bude htio platice i gotovo.__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:13 Kad bude taksa za ulazak vozilom u jezgru grada, pitaću te hoće li biti kolaps i špica
Ne moze se gledati iz postojece vizure. U centru se moraju praviti parkinzi. Izgradnjom tih parkinga osloboditi postojece parkinge na cesti i napraviti bicilisticke staze.
-
- Posts: 40369
- Joined: 30/07/2015 20:01
#12446 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Možda u Aziji. U Evropi sve manje.Ramzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:22A sta je jezgra grada? O tome nema govora dok se ne uradi zaobilaznica. To sa zatvaranjem jezgra se vec pokusalo ali japanski program je predvidio totalni kolaps saobracaja i od te price nije bilo nista. A kad se uradi, biciklo ce se kroz jezgru moci samo gurati pored sebe jer ce jezgra biti predvidjena za pjesake. Biciklo je prevozno sredstvo za sirotinju bilo i ostat ce. I tramvajska karta. Uvijek ce auta imati prednost u prostoru. Za rekreativnu voznju postoji Vrelo Bosne, Stojcevac ... malo oko zgrade ...__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:13
Kad bude taksa za ulazak vozilom u jezgru grada, pitaću te hoće li biti kolaps i špica
- agnostic_front
- Posts: 6323
- Joined: 14/04/2010 21:45
- Location: Grbavica
#12447 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Pa sta fali ako bude kolaps, uzivas u svom mercedesu sa klima uredjajem i smijes se sirotinji na biciklu.Ramzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:22A sta je jezgra grada? O tome nema govora dok se ne uradi zaobilaznica. To sa zatvaranjem jezgra se vec pokusalo ali japanski program je predvidio totalni kolaps saobracaja i od te price nije bilo nista. A kad se uradi, biciklo ce se kroz jezgru moci samo gurati pored sebe jer ce jezgra biti predvidjena za pjesake. Biciklo je prevozno sredstvo za sirotinju bilo i ostat ce. I tramvajska karta. Uvijek ce auta imati prednost u prostoru. Za rekreativnu voznju postoji Vrelo Bosne, Stojcevac ... malo oko zgrade ...__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:13
Kad bude taksa za ulazak vozilom u jezgru grada, pitaću te hoće li biti kolaps i špica
Biciklo za kretanje po gradu je buducnost, kao sto pokazuju siromasne svjetske metropole. Zao mi je ako to ne moze da pojmi.
- shbc
- Posts: 3343
- Joined: 20/07/2012 12:13
#12448 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Multimilioneri u uredjenim zemljama redovno pedalaju, ali je Balkancu to za sirotinju... Dobro nam je kakvi smoRamzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:22A sta je jezgra grada? O tome nema govora dok se ne uradi zaobilaznica. To sa zatvaranjem jezgra se vec pokusalo ali japanski program je predvidio totalni kolaps saobracaja i od te price nije bilo nista. A kad se uradi, biciklo ce se kroz jezgru moci samo gurati pored sebe jer ce jezgra biti predvidjena za pjesake. Biciklo je prevozno sredstvo za sirotinju bilo i ostat ce. I tramvajska karta. Uvijek ce auta imati prednost u prostoru. Za rekreativnu voznju postoji Vrelo Bosne, Stojcevac ... malo oko zgrade ...__Phoenix__ wrote: ↑22/07/2022 12:13
Kad bude taksa za ulazak vozilom u jezgru grada, pitaću te hoće li biti kolaps i špica
- beni-bu-man
- Posts: 17400
- Joined: 10/04/2012 09:01
- Location: On land, air, or sea, I don't need No I.D
#12449 Re: Biciklom kroz Sarajevo
Jeste za sirotinju kad par milja izvalis za bicikloshbc wrote: ↑22/07/2022 13:42Multimilioneri u uredjenim zemljama redovno pedalaju, ali je Balkancu to za sirotinju... Dobro nam je kakvi smoRamzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:22
A sta je jezgra grada? O tome nema govora dok se ne uradi zaobilaznica. To sa zatvaranjem jezgra se vec pokusalo ali japanski program je predvidio totalni kolaps saobracaja i od te price nije bilo nista. A kad se uradi, biciklo ce se kroz jezgru moci samo gurati pored sebe jer ce jezgra biti predvidjena za pjesake. Biciklo je prevozno sredstvo za sirotinju bilo i ostat ce. I tramvajska karta. Uvijek ce auta imati prednost u prostoru. Za rekreativnu voznju postoji Vrelo Bosne, Stojcevac ... malo oko zgrade ...
- oldtajmer
- Posts: 4981
- Joined: 13/04/2013 09:43
- Location: Royston Vasey
#12450 Re: Biciklom kroz Sarajevo
od 100 ljudi kod nas 99 ce za onoga ko ima love a bio bi vidjen na bajku,u troli,tramvaju i sl. reci -vidi onog papka ili vidi onu fukaru pun ko brod a cime se voza,jbg takvav nam naopak mentalni sklopshbc wrote: ↑22/07/2022 13:42Multimilioneri u uredjenim zemljama redovno pedalaju, ali je Balkancu to za sirotinju... Dobro nam je kakvi smoRamzess Veliki wrote: ↑22/07/2022 12:22
A sta je jezgra grada? O tome nema govora dok se ne uradi zaobilaznica. To sa zatvaranjem jezgra se vec pokusalo ali japanski program je predvidio totalni kolaps saobracaja i od te price nije bilo nista. A kad se uradi, biciklo ce se kroz jezgru moci samo gurati pored sebe jer ce jezgra biti predvidjena za pjesake. Biciklo je prevozno sredstvo za sirotinju bilo i ostat ce. I tramvajska karta. Uvijek ce auta imati prednost u prostoru. Za rekreativnu voznju postoji Vrelo Bosne, Stojcevac ... malo oko zgrade ...