Sarajevo Construction

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#17976 Re: Sarajevo Construction

Post by So What! »

_BataZiv_0809 wrote: 29/11/2021 10:06 @geralt je govorio o Nultoj ne o Prvoj transferzali @so what!

Dakle Fra Andjela Zvizdovica pored Unitica, Alte i Crkve prema mostu Vrbanja.
Znam, ja sam umijesao pitanje Prve transverzale, jer pate od istog problema, imovinsko-pravnih odnosa. Kada rijese situaciju s parkingom (koji je sam po sebi, slucaj) tada ce napraviti i Nultu.
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#17977 Re: Sarajevo Construction

Post by mistek »

neki wrote: 29/11/2021 09:59 Da se razumijemo, Sarajevo jeste urbanistička nakarada, ali nije to postalo, nego je oduvijek to bilo.
Svi sistemi, još od A-U perioda, su nam ostavili raznorazne nakarade u prostoru, ali se većina nas navikla na ono što smo rođenjem zatekli
Ovo je suština cijele priče :D Ako govorimo o Sarajevu ko urbanističkoj nakaradi, a govorimo u velikom dijelu, to najmanje veze ima sa posljednjih 20 godina i puno više s periodom ili periodima prije toga. Isto tako, istina je da se u ovih 20 godina moglo ponešto ispraviti, što je čak u solidnoj mjeri urađeno, ali je uprskano sranjima kao što je Tibra.

Ali, bezveze je pripisivati uništavanje Sarajeva posljednjim decenijama. Neko ko je gradio prije toga napravio je Papagajku, neko ko je radio prije toga uništio je Baščaršiju i onemogućio njen upis na UNESCO listu, neko ko je radio prije zagradio je jevrejski templ zgradama, nakalemio ružne betonske zgrade na stare zgrade koje imaju vrijednost, neko ko je radio prije omogućio je na Marin Dvoru barake koje su sve osim za grada, i to isto na 1000 mjesta u gradu, a da ne pričam o izgradnji elitnih naselja poput Koševskog, gdje se nije razmišljalo o parkingu, neko ko je radio prije toga nije Sarajevu donio ono što danas priželjkujete u smislu modernizacije i što se danas pokušava. Da ne pričam o saobraćajnoj infrastrukturi, pa je ostala nakarada od tunela i nadvožnjaka na Ciglanama koji nisu ni na obližnje ulice spojeni, neadekvatnih ulica, rješenja koja su seoska, a da ne pričam o omogućavanju gradnje po brdima van svake pameti, bez cestovne infrastrukture i sl.

Danas to može 100 puta bolje, ali govoriti o SCC kao nakaradi naspram ovih drugih stvari je glupost. SCC je nakarada jer su oko njega barake kao iz Dachaua i jer postoji problem što se za 20 godina nije omogućila dalja gradnja na tom prostoru, pa da imamo fantastičan gradski poslovni centar.
invincible1921
Posts: 3685
Joined: 09/04/2013 02:46

#17978 Re: Sarajevo Construction

Post by invincible1921 »

mistek wrote: 29/11/2021 10:24
neki wrote: 29/11/2021 09:59 Da se razumijemo, Sarajevo jeste urbanistička nakarada, ali nije to postalo, nego je oduvijek to bilo.
Svi sistemi, još od A-U perioda, su nam ostavili raznorazne nakarade u prostoru, ali se većina nas navikla na ono što smo rođenjem zatekli
Ovo je suština cijele priče :D Ako govorimo o Sarajevu ko urbanističkoj nakaradi, a govorimo u velikom dijelu, to najmanje veze ima sa posljednjih 20 godina i puno više s periodom ili periodima prije toga. Isto tako, istina je da se u ovih 20 godina moglo ponešto ispraviti, što je čak u solidnoj mjeri urađeno, ali je uprskano sranjima kao što je Tibra.

Ali, bezveze je pripisivati uništavanje Sarajeva posljednjim decenijama. Neko ko je gradio prije toga napravio je Papagajku, neko ko je radio prije toga uništio je Baščaršiju i onemogućio njen upis na UNESCO listu, neko ko je radio prije zagradio je jevrejski templ zgradama, nakalemio ružne betonske zgrade na stare zgrade koje imaju vrijednost, neko ko je radio prije omogućio je na Marin Dvoru barake koje su sve osim za grada, i to isto na 1000 mjesta u gradu, a da ne pričam o izgradnji elitnih naselja poput Koševskog, gdje se nije razmišljalo o parkingu, neko ko je radio prije toga nije Sarajevu donio ono što danas priželjkujete u smislu modernizacije i što se danas pokušava. Da ne pričam o saobraćajnoj infrastrukturi, pa je ostala nakarada od tunela i nadvožnjaka na Ciglanama koji nisu ni na obližnje ulice spojeni, neadekvatnih ulica, rješenja koja su seoska, a da ne pričam o omogućavanju gradnje po brdima van svake pameti, bez cestovne infrastrukture i sl.

Danas to može 100 puta bolje, ali govoriti o SCC kao nakaradi naspram ovih drugih stvari je glupost. SCC je nakarada jer su oko njega barake kao iz Dachaua i jer postoji problem što se za 20 godina nije omogućila dalja gradnja na tom prostoru, pa da imamo fantastičan gradski poslovni centar.
Ma ne bi to Tito dozvolio tad je sve bilo lijepo i planski :izet: :izet:
BadBoy
Posts: 8049
Joined: 01/11/2005 21:55

#17979 Re: Sarajevo Construction

Post by BadBoy »

So What! wrote: 29/11/2021 10:01 Neka neko slobodno da argument, gdje je to Sarajevo bilo naprednije 1990. godine u odnosu na danas, meni naumpada svega nekoliko stvari, koji su na kraju krajeva, unistene ratom, poput trolejbuske linije prema Vogosci, ali evo forum je svakako namijenjen razmjeni misljenja, a ja sam otvoren uvijek da promjenim misljenje, ako neko ima bolje argumente.
Evo ti jedan ogroman argument: javni gradski prevoz.
Naslovnica
Posts: 27647
Joined: 20/03/2013 15:38

#17980 Re: Sarajevo Construction

Post by Naslovnica »

BadBoy wrote: 29/11/2021 12:41
So What! wrote: 29/11/2021 10:01 Neka neko slobodno da argument, gdje je to Sarajevo bilo naprednije 1990. godine u odnosu na danas, meni naumpada svega nekoliko stvari, koji su na kraju krajeva, unistene ratom, poput trolejbuske linije prema Vogosci, ali evo forum je svakako namijenjen razmjeni misljenja, a ja sam otvoren uvijek da promjenim misljenje, ako neko ima bolje argumente.
Evo ti jedan ogroman argument: javni gradski prevoz.
Voda.
Zaštita i kvalitet iste u odnosu na ovo danas je neuporedivo.
BadBoy
Posts: 8049
Joined: 01/11/2005 21:55

#17981 Re: Sarajevo Construction

Post by BadBoy »

Naslovnica wrote: 29/11/2021 12:43
BadBoy wrote: 29/11/2021 12:41

Evo ti jedan ogroman argument: javni gradski prevoz.
Voda.
Zaštita i kvalitet iste u odnosu na ovo danas je neuporedivo.
Bravo.
Javna sigurnost
Saobraćaj
Zelene površine i rekrativni sadržaj
...

Da ne nastavljam, sjebat ću se
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#17982 Re: Sarajevo Construction

Post by mistek »

Joj šuplje. Kako je ba saobraćaj bio bolji, u kom pogledu? Sarajevo je danas saobraćajno tri svjetlosne godine iznad onog što je bilo devedesete. Hajd što nije bilo asfalta na barem četvrtini ulica gdje ga sad ima, ali parking bio užasno riješen, 10 puta gore nego sada, prilazi gradu nikakvi, glavni pravci kroz grad gori nego danas i sl.

O javnoj sigurnosti bi se isto dalo diskutovati. Prvo, šta podrazumijeva ta "javna sigurnost"? Ne bih da se preseravam i ne znam šta je s drugima, ali ja nešto ne doživljavam Sarajevo kao spektakularno nesigurno mjesto. Bilo je ovdje onih uporednih podataka o broju pljački, razbojništava i slično u odnosu na prije rata, gdje su podaci frapantni. Eh sad, ne znam šta je nekome sve javna sigurnost :D

Zelene površine i rekreativni sadržaj - kako je to bilo bolje devedesete? :D Majke mi ne kontam nikako taj kriterij. Kakav je to rekreativan sadržaj bio dostupniji tada nego sada? :-)

Od svih tih argumenata do sada, jedino javni gradski prijevoz ima smisla. Ali, ni to devedesetih nije bilo na Bog zna kakvom nivou, zapravo, bilo je ispod prosjeka, samo što je sada na dnu dna.
BadBoy
Posts: 8049
Joined: 01/11/2005 21:55

#17983 Re: Sarajevo Construction

Post by BadBoy »

mistek wrote: 29/11/2021 13:02 Joj šuplje. Kako je ba saobraćaj bio bolji, u kom pogledu? Sarajevo je danas saobraćajno tri svjetlosne godine iznad onog što je bilo devedesete. Hajd što nije bilo asfalta na barem četvrtini ulica gdje ga sad ima, ali parking bio užasno riješen, 10 puta gore nego sada, prilazi gradu nikakvi, glavni pravci kroz grad gori nego danas i sl.

O javnoj sigurnosti bi se isto dalo diskutovati. Prvo, šta podrazumijeva ta "javna sigurnost"? Ne bih da se preseravam i ne znam šta je s drugima, ali ja nešto ne doživljavam Sarajevo kao spektakularno nesigurno mjesto. Bilo je ovdje onih uporednih podataka o broju pljački, razbojništava i slično u odnosu na prije rata, gdje su podaci frapantni. Eh sad, ne znam šta je nekome sve javna sigurnost :D

Zelene površine i rekreativni sadržaj - kako je to bilo bolje devedesete? :D Majke mi ne kontam nikako taj kriterij. Kakav je to rekreativan sadržaj bio dostupniji tada nego sada? :-)

Od svih tih argumenata do sada, jedino javni gradski prijevoz ima smisla. Ali, ni to devedesetih nije bilo na Bog zna kakvom nivou, zapravo, bilo je ispod prosjeka, samo što je sada na dnu dna.
Pitam fakat iskreno, bez uvrede, da li ti živiš ovdje?

Saobraćaj je u prvom redu bio KULTURNIJI. Instruktori bili ozbiljniji, saobraćajci bili strožiji, više se poštovala pravila jer je ona država bila jača. Istina, bilo je i manje auta ali je bilo i manje krkana. Sa druge strane, taj argument o asfaltiranju ulica možeš prodavati poslijeratnim stanovnicima Toka Džeke, Bostarića, Komatina, Boljakovog potoka, Briješća, Rajlovca itd jer je za njih to istina - tamo nije bilo asfalta jer ta naselja nisu ni postojala.

Javna sigurnost? Kvartovski milicajci. Sarajevo je uvijek imalo svoju jaliju. Znam, odrastao sam sa njima u Starom Gradu i nije bilo ovako kako je sada. Svaka druga kockasta glava sada nosa pištolj ili nož. Neki dan se na Vratniku popucali zbog prepirke u saobraćaju. O čemu pričamo?

Zelene površine? Jel ti trenutno Efendić asfaltira i ono malo zelene površine po AP što nam je ostalo od ranije?

Znam da ima i jako puno nostalgije i da je ljudima u prirodi da im je bolje sve ono iz njihove mladosti, ali nemoj i ti ići uz drugu krajnost. Svako ko ovdje živi cijeli svoj život će ti potvrditi ove stavke i još bruku drugih kojih se nismo dotakli.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#17984 Re: Sarajevo Construction

Post by So What! »

BadBoy wrote: 29/11/2021 12:45
Naslovnica wrote: 29/11/2021 12:43
Voda.
Zaštita i kvalitet iste u odnosu na ovo danas je neuporedivo.
Bravo.
Javna sigurnost
Saobraćaj
Zelene površine i rekrativni sadržaj
...

Da ne nastavljam, sjebat ću se
Javni gradski prijevoz nije bio bolji, trenutna rekonstrukcija Javnog prijevoza u Sarajevu bi trebala javni prijevoz prebaciti u jednu dimenziju u kojoj on nikada nije bio, pocevsi od tramvajske pruge, nabavke, za Sarajevo poprilicno veliki broj novih tramvaja i trolejbusa, naplate karata, koja nikada nije bila regulisana kako treba u ovom gradu. Recimo linije koje vozi Centrotrans, kao i njihovi autobusi, u sustini nikada, bolja i modernija vozila nisu saobracala ovim gradom, isto vrijedi i za GRAS-ove minibuseve, koji su prije dvije godine novi kupljeni. Sarajevo prije rata je nabavljalo uglavnom polovna vozila za javni prijevoz, osim vremena kada je lansiran trolejbuski saobracaj, a nakon rata, razlika je u tome sto je dobar dio vozila stizao iz raznih donacija.

Javna sigurnost je bila bolja kako? Saobracaj, hajte molim vas nemojte da se smijemo, broj vozila u Sarajevu je bio smijesan u to vrijeme, a same pristupne saobracajnice gradu su bile nedostojne, jedini znacajni projekat te vrste je bio tranzit.

Zelene povrsine i rekreativni sadrzaj? Koje su konkretno ukinute, koji rekreativni sadrzaj je postojao, a da ga vise nema i slicno?
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#17985 Re: Sarajevo Construction

Post by mistek »

BadBoy wrote: 29/11/2021 13:10
mistek wrote: 29/11/2021 13:02 Joj šuplje. Kako je ba saobraćaj bio bolji, u kom pogledu? Sarajevo je danas saobraćajno tri svjetlosne godine iznad onog što je bilo devedesete. Hajd što nije bilo asfalta na barem četvrtini ulica gdje ga sad ima, ali parking bio užasno riješen, 10 puta gore nego sada, prilazi gradu nikakvi, glavni pravci kroz grad gori nego danas i sl.

O javnoj sigurnosti bi se isto dalo diskutovati. Prvo, šta podrazumijeva ta "javna sigurnost"? Ne bih da se preseravam i ne znam šta je s drugima, ali ja nešto ne doživljavam Sarajevo kao spektakularno nesigurno mjesto. Bilo je ovdje onih uporednih podataka o broju pljački, razbojništava i slično u odnosu na prije rata, gdje su podaci frapantni. Eh sad, ne znam šta je nekome sve javna sigurnost :D

Zelene površine i rekreativni sadržaj - kako je to bilo bolje devedesete? :D Majke mi ne kontam nikako taj kriterij. Kakav je to rekreativan sadržaj bio dostupniji tada nego sada? :-)

Od svih tih argumenata do sada, jedino javni gradski prijevoz ima smisla. Ali, ni to devedesetih nije bilo na Bog zna kakvom nivou, zapravo, bilo je ispod prosjeka, samo što je sada na dnu dna.
Pitam fakat iskreno, bez uvrede, da li ti živiš ovdje?

Saobraćaj je u prvom redu bio KULTURNIJI. Instruktori bili ozbiljniji, saobraćajci bili strožiji, više se poštovala pravila jer je ona država bila jača. Istina, bilo je i manje auta ali je bilo i manje krkana. Sa druge strane, taj argument o asfaltiranju ulica možeš prodavati poslijeratnim stanovnicima Toka Džeke, Bostarića, Komatina, Boljakovog potoka, Briješća, Rajlovca itd jer je za njih to istina - tamo nije bilo asfalta jer ta naselja nisu ni postojala.

Javna sigurnost? Kvartovski milicajci. Sarajevo je uvijek imalo svoju jaliju. Znam, odrastao sam sa njima u Starom Gradu i nije bilo ovako kako je sada. Svaka druga kockasta glava sada nosa pištolj ili nož. Neki dan se na Vratniku popucali zbog prepirke u saobraćaju. O čemu pričamo?

Zelene površine? Jel ti trenutno Efendić asfaltira i ono malo zelene površine po AP što nam je ostalo od ranije?

Znam da ima i jako puno nostalgije i da je ljudima u prirodi da im je bolje sve ono iz njihove mladosti, ali nemoj i ti ići uz drugu krajnost. Svako ko ovdje živi cijeli svoj život će ti potvrditi ove stavke i još bruku drugih kojih se nismo dotakli.
Saobraćaj bio kulturniji - hajde eto ok, ako se to može uopšte mjeriti. Što se tiče ovog dalje, apsurdno, čuj "nisu ni postojala naselja". Šta bolan nije postojalo? Nije postojala Toka, Džeka, Bostarići? Nemoj zajebavati :D Nije postao Boljakov? Isto tako. Nije postojalo u mjeri u kojoj danas postoji, ali itekako jeste. Evo, veliki dio života sam proveo u Pofalićima i samo zahvaljujući činjenici da su Srbi bili većina uz glavnu cestu, ona je bila asfaltirana. Ništa mimo toga iako je i tada naselje bilo veliko. Ali ne treba asfalt uopšte uzimati ko mjeru, uzmi ozbiljnije saobraćajnice, ulaz u grad itd.

Što se tiče javne sigurnosti, volio bih egzaktne podatke o broju pljački, razbojništvima, ubistvima itd. Bez ikakve šprdancije, ja se ne osjećam 0,02% nesigurno u Sarajevu danas i mislim da je jebenije bilo prije rata. Ali eto, vjerovatno različita perspektiva. Zapravo, danas možda i ne zbog migranata, ali evo da to izuzmemo kao specifičnost vremena.

Ako je zelena površina ono što Efendić asfaltira, jadni mi. Danas imaš 5 puta više mogućnosti u tom smislu, zelenilo, rekreacija. Eh sad što je vama nenormalno da se neke stvari iz centra sele malo perifernije, druga stvar. Svejedno, imaš podatak negdje da je ovako svaki 10. čovjek u Jugoslaviji birao rekreaciju, a da su prije toga birali kafane i šta sve ne. Danas je situacija kud i kamo drugačija.

Ili recimo evo apostrofira se voda, a zanemaruju učestale redukcije struje u osamdesetim. Misli,, bezveze argument.

I isto kao par ljudi iznad, ja bih volio diskusiju, volio bih da neko navede fakat 10 stvari po kojim je Sarajevo tada bilo ispred. Evo, javni prijevoz. Ali, dajte da druge stvari budu realne, a ne ofrlje.
invincible1921
Posts: 3685
Joined: 09/04/2013 02:46

#17986 Re: Sarajevo Construction

Post by invincible1921 »

mistek wrote: 29/11/2021 13:20
BadBoy wrote: 29/11/2021 13:10

Pitam fakat iskreno, bez uvrede, da li ti živiš ovdje?

Saobraćaj je u prvom redu bio KULTURNIJI. Instruktori bili ozbiljniji, saobraćajci bili strožiji, više se poštovala pravila jer je ona država bila jača. Istina, bilo je i manje auta ali je bilo i manje krkana. Sa druge strane, taj argument o asfaltiranju ulica možeš prodavati poslijeratnim stanovnicima Toka Džeke, Bostarića, Komatina, Boljakovog potoka, Briješća, Rajlovca itd jer je za njih to istina - tamo nije bilo asfalta jer ta naselja nisu ni postojala.

Javna sigurnost? Kvartovski milicajci. Sarajevo je uvijek imalo svoju jaliju. Znam, odrastao sam sa njima u Starom Gradu i nije bilo ovako kako je sada. Svaka druga kockasta glava sada nosa pištolj ili nož. Neki dan se na Vratniku popucali zbog prepirke u saobraćaju. O čemu pričamo?

Zelene površine? Jel ti trenutno Efendić asfaltira i ono malo zelene površine po AP što nam je ostalo od ranije?

Znam da ima i jako puno nostalgije i da je ljudima u prirodi da im je bolje sve ono iz njihove mladosti, ali nemoj i ti ići uz drugu krajnost. Svako ko ovdje živi cijeli svoj život će ti potvrditi ove stavke i još bruku drugih kojih se nismo dotakli.
Saobraćaj bio kulturniji - hajde eto ok, ako se to može uopšte mjeriti. Što se tiče ovog dalje, apsurdno, čuj "nisu ni postojala naselja". Šta bolan nije postojalo? Nije postojala Toka, Džeka, Bostarići? Nemoj zajebavati :D Nije postao Boljakov? Isto tako. Nije postojalo u mjeri u kojoj danas postoji, ali itekako jeste. Evo, veliki dio života sam proveo u Pofalićima i samo zahvaljujući činjenici da su Srbi bili većina uz glavnu cestu, ona je bila asfaltirana. Ništa mimo toga iako je i tada naselje bilo veliko. Ali ne treba asfalt uopšte uzimati ko mjeru, uzmi ozbiljnije saobraćajnice, ulaz u grad itd.

Što se tiče javne sigurnosti, volio bih egzaktne podatke o broju pljački, razbojništvima, ubistvima itd. Bez ikakve šprdancije, ja se ne osjećam 0,02% nesigurno u Sarajevu danas i mislim da je jebenije bilo prije rata. Ali eto, vjerovatno različita perspektiva. Zapravo, danas možda i ne zbog migranata, ali evo da to izuzmemo kao specifičnost vremena.

Ako je zelena površina ono što Efendić asfaltira, jadni mi. Danas imaš 5 puta više mogućnosti u tom smislu, zelenilo, rekreacija. Eh sad što je vama nenormalno da se neke stvari iz centra sele malo perifernije, druga stvar. Svejedno, imaš podatak negdje da je ovako svaki 10. čovjek u Jugoslaviji birao rekreaciju, a da su prije toga birali kafane i šta sve ne. Danas je situacija kud i kamo drugačija.

Ili recimo evo apostrofira se voda, a zanemaruju učestale redukcije struje u osamdesetim. Misli,, bezveze argument.

I isto kao par ljudi iznad, ja bih volio diskusiju, volio bih da neko navede fakat 10 stvari po kojim je Sarajevo tada bilo ispred. Evo, javni prijevoz. Ali, dajte da druge stvari budu realne, a ne ofrlje.
Iako nisam zivio u to vrijeme, al po svemu procitanom i onome sto sam cuo sarajevo bilo daleko "opasniji" grad 80 tih nego sad...zasto? Zato sto je cvjetala maloljetnicka delikvencija...bukvalno prolaskom kroz bilo koje naselje rzikovao
si da te neka grupa zaustavi iz xy razloga i da te izmaltetira, otme pare itd...toliko tih nekih "bandi" al valjda to tad bio fazon sta li, pa jbt ljudima pljackanje po tramvaju bila razonoda i ono divis im se..."kontas brate bilk je svega tada, ali to ie sve ljepse bilo, zaustave te na otoci pa ti u maniru velikog viteza mlatnu stangu preko glave, uzmu ti pare al ti ostanes opijen time nije ri uopste krivo sto su ti uzeli pare i prebili te" :-) :-) .. i danas svega daleko je to od idealnog, al onaj ko kaze da se osjeca nesigurno laze..

Ja kad sam bio osnovac s kraja 90ih bilo je 10 puta gore nego sad..nije bilo sedmice da nije bilo masovnih tuca ispred skola..oonekad prilicno ozbiljnij, policija visila pred skolama u SG, o ovim srednjim ala masinaka da ni ne pricam
User avatar
video
Posts: 6769
Joined: 26/06/2006 12:13
Location: Teheran

#17987 Re: Sarajevo Construction

Post by video »

@mistek i @So What :thumbup:

A đe ona legendarna da se u parku moglo mirno na klupi spavati a hajd sad zaspi, majcin sine :D

Oj hljebe!
Naslovnica
Posts: 27647
Joined: 20/03/2013 15:38

#17988 Re: Sarajevo Construction

Post by Naslovnica »

invincible1921 wrote: 29/11/2021 13:33
mistek wrote: 29/11/2021 13:20

Saobraćaj bio kulturniji - hajde eto ok, ako se to može uopšte mjeriti. Što se tiče ovog dalje, apsurdno, čuj "nisu ni postojala naselja". Šta bolan nije postojalo? Nije postojala Toka, Džeka, Bostarići? Nemoj zajebavati :D Nije postao Boljakov? Isto tako. Nije postojalo u mjeri u kojoj danas postoji, ali itekako jeste. Evo, veliki dio života sam proveo u Pofalićima i samo zahvaljujući činjenici da su Srbi bili većina uz glavnu cestu, ona je bila asfaltirana. Ništa mimo toga iako je i tada naselje bilo veliko. Ali ne treba asfalt uopšte uzimati ko mjeru, uzmi ozbiljnije saobraćajnice, ulaz u grad itd.

Što se tiče javne sigurnosti, volio bih egzaktne podatke o broju pljački, razbojništvima, ubistvima itd. Bez ikakve šprdancije, ja se ne osjećam 0,02% nesigurno u Sarajevu danas i mislim da je jebenije bilo prije rata. Ali eto, vjerovatno različita perspektiva. Zapravo, danas možda i ne zbog migranata, ali evo da to izuzmemo kao specifičnost vremena.

Ako je zelena površina ono što Efendić asfaltira, jadni mi. Danas imaš 5 puta više mogućnosti u tom smislu, zelenilo, rekreacija. Eh sad što je vama nenormalno da se neke stvari iz centra sele malo perifernije, druga stvar. Svejedno, imaš podatak negdje da je ovako svaki 10. čovjek u Jugoslaviji birao rekreaciju, a da su prije toga birali kafane i šta sve ne. Danas je situacija kud i kamo drugačija.

Ili recimo evo apostrofira se voda, a zanemaruju učestale redukcije struje u osamdesetim. Misli,, bezveze argument.

I isto kao par ljudi iznad, ja bih volio diskusiju, volio bih da neko navede fakat 10 stvari po kojim je Sarajevo tada bilo ispred. Evo, javni prijevoz. Ali, dajte da druge stvari budu realne, a ne ofrlje.
Iako nisam zivio u to vrijeme, al po svemu procitanom i onome sto sam cuo sarajevo bilo daleko "opasniji" grad 80 tih nego sad...zasto? Zato sto je cvjetala maloljetnicka delikvencija...bukvalno prolaskom kroz bilo koje naselje rzikovao
si da te neka grupa zaustavi iz xy razloga i da te izmaltetira, otme pare itd...toliko tih nekih "bandi" al valjda to tad bio fazon sta li, pa jbt ljudima pljackanje po tramvaju bila razonoda i ono divis im se..."kontas brate bilk je svega tada, ali to ie sve ljepse bilo, zaustave te na otoci pa ti u maniru velikog viteza mlatnu stangu preko glave, uzmu ti pare al ti ostanes opijen time nije ri uopste krivo sto su ti uzeli pare i prebili te" :-) :-) .. i danas svega daleko je to od idealnog, al onaj ko kaze da se osjeca nesigurno laze..

Ja kad sam bio osnovac s kraja 90ih bilo je 10 puta gore nego sad..nije bilo sedmice da nije bilo masovnih tuca ispred skola..oonekad prilicno ozbiljnij, policija visila pred skolama u SG, o ovim srednjim ala masinaka da ni ne pricam
Jarane, de se presaberi malo, šta sve ovo napisa?! :roll:
Da nije žalosno bilo bi smiješno.
neki
Posts: 6633
Joined: 17/02/2005 07:57

#17989 Re: Sarajevo Construction

Post by neki »

danas definitivno daleko više stabala ima nego prije rata u Sarajevu.
invincible1921
Posts: 3685
Joined: 09/04/2013 02:46

#17990 Re: Sarajevo Construction

Post by invincible1921 »

Naslovnica wrote: 29/11/2021 13:40
invincible1921 wrote: 29/11/2021 13:33

Iako nisam zivio u to vrijeme, al po svemu procitanom i onome sto sam cuo sarajevo bilo daleko "opasniji" grad 80 tih nego sad...zasto? Zato sto je cvjetala maloljetnicka delikvencija...bukvalno prolaskom kroz bilo koje naselje rzikovao
si da te neka grupa zaustavi iz xy razloga i da te izmaltetira, otme pare itd...toliko tih nekih "bandi" al valjda to tad bio fazon sta li, pa jbt ljudima pljackanje po tramvaju bila razonoda i ono divis im se..."kontas brate bilk je svega tada, ali to ie sve ljepse bilo, zaustave te na otoci pa ti u maniru velikog viteza mlatnu stangu preko glave, uzmu ti pare al ti ostanes opijen time nije ri uopste krivo sto su ti uzeli pare i prebili te" :-) :-) .. i danas svega daleko je to od idealnog, al onaj ko kaze da se osjeca nesigurno laze..

Ja kad sam bio osnovac s kraja 90ih bilo je 10 puta gore nego sad..nije bilo sedmice da nije bilo masovnih tuca ispred skola..oonekad prilicno ozbiljnij, policija visila pred skolama u SG, o ovim srednjim ala masinaka da ni ne pricam
Jarane, de se presaberi malo, šta sve ovo napisa?! :roll:
Da nije žalosno bilo bi smiješno.
Ti se osjecas nesigurno u Sarajevu?
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#17991 Re: Sarajevo Construction

Post by So What! »

Na kraju krajeva i vodovodna mreza je poprilicno dotjerana, u zadnjih nekoliko godina, cijeli grad je bio gotovo raskopan zbog dotrajalosti vodovodne mreze.

Gasifikacija, cak i tih pojedinih divljih naselja, projekti energetske efikasnosti, plinske toplane, pomjeranje industrije uz gradskog podrucja, ako nisu napredak u odnosu na taj period, onda ne znam sta je.

Regulacija korita Miljacke, Zeljeznice i Bosne u Sarajevskom polju, su reducirali poplave u sarajevskim prigradskim naseljima. Ove godine je nastradao Otes, jedino mjesto gdje rijecni tok Zeljeznice nije regulisan. Uz napomenu da je i Butmir djelomicno stradao.

Recimo nesto sto Sarajevo nema danas je pristup medjunarodnim zeljeznickim linijama, nekada je imalo vezu i Sttutgartom. To je relativno kompenzovano poprilicno velikim brojem autobuskih linija prema ostatku drzave, ali i Evrope, iako za mene zeljeznica nema zamjene. Ipak s druge strane, sarajevski aerodrom je u to vrijeme bio nebitan, dok danas ima prosireni moderni terminal, sa godisnjim prometom od preko milion putnika i solidnom konekcijom za vecinu evropskih regija.

Najveca razlika u korist 1990. godine je manje divlje gradnje i divljih naselja i cinjenica da je tadasnja vlast jednostavno gradila civilizovanija naselja u odnosu na danasnja.
BadBoy
Posts: 8049
Joined: 01/11/2005 21:55

#17992 Re: Sarajevo Construction

Post by BadBoy »

mistek wrote: 29/11/2021 13:20
BadBoy wrote: 29/11/2021 13:10

Pitam fakat iskreno, bez uvrede, da li ti živiš ovdje?

Saobraćaj je u prvom redu bio KULTURNIJI. Instruktori bili ozbiljniji, saobraćajci bili strožiji, više se poštovala pravila jer je ona država bila jača. Istina, bilo je i manje auta ali je bilo i manje krkana. Sa druge strane, taj argument o asfaltiranju ulica možeš prodavati poslijeratnim stanovnicima Toka Džeke, Bostarića, Komatina, Boljakovog potoka, Briješća, Rajlovca itd jer je za njih to istina - tamo nije bilo asfalta jer ta naselja nisu ni postojala.

Javna sigurnost? Kvartovski milicajci. Sarajevo je uvijek imalo svoju jaliju. Znam, odrastao sam sa njima u Starom Gradu i nije bilo ovako kako je sada. Svaka druga kockasta glava sada nosa pištolj ili nož. Neki dan se na Vratniku popucali zbog prepirke u saobraćaju. O čemu pričamo?

Zelene površine? Jel ti trenutno Efendić asfaltira i ono malo zelene površine po AP što nam je ostalo od ranije?

Znam da ima i jako puno nostalgije i da je ljudima u prirodi da im je bolje sve ono iz njihove mladosti, ali nemoj i ti ići uz drugu krajnost. Svako ko ovdje živi cijeli svoj život će ti potvrditi ove stavke i još bruku drugih kojih se nismo dotakli.
Saobraćaj bio kulturniji - hajde eto ok, ako se to može uopšte mjeriti. Što se tiče ovog dalje, apsurdno, čuj "nisu ni postojala naselja". Šta bolan nije postojalo? Nije postojala Toka, Džeka, Bostarići? Nemoj zajebavati :D Nije postao Boljakov? Isto tako. Nije postojalo u mjeri u kojoj danas postoji, ali itekako jeste. Evo, veliki dio života sam proveo u Pofalićima i samo zahvaljujući činjenici da su Srbi bili većina uz glavnu cestu, ona je bila asfaltirana. Ništa mimo toga iako je i tada naselje bilo veliko. Ali ne treba asfalt uopšte uzimati ko mjeru, uzmi ozbiljnije saobraćajnice, ulaz u grad itd.

Što se tiče javne sigurnosti, volio bih egzaktne podatke o broju pljački, razbojništvima, ubistvima itd. Bez ikakve šprdancije, ja se ne osjećam 0,02% nesigurno u Sarajevu danas i mislim da je jebenije bilo prije rata. Ali eto, vjerovatno različita perspektiva. Zapravo, danas možda i ne zbog migranata, ali evo da to izuzmemo kao specifičnost vremena. EDIT: ono što 100% znam jeste da u ono vrijeme nije bilo ovoliko provalnih pljački po gradu. Naša jalija je išla i krala po Evropi :D

Ako je zelena površina ono što Efendić asfaltira, jadni mi. Danas imaš 5 puta više mogućnosti u tom smislu, zelenilo, rekreacija. Eh sad što je vama nenormalno da se neke stvari iz centra sele malo perifernije, druga stvar. Svejedno, imaš podatak negdje da je ovako svaki 10. čovjek u Jugoslaviji birao rekreaciju, a da su prije toga birali kafane i šta sve ne. Danas je situacija kud i kamo drugačija.

Ili recimo evo apostrofira se voda, a zanemaruju učestale redukcije struje u osamdesetim. Misli,, bezveze argument.

I isto kao par ljudi iznad, ja bih volio diskusiju, volio bih da neko navede fakat 10 stvari po kojim je Sarajevo tada bilo ispred. Evo, javni prijevoz. Ali, dajte da druge stvari budu realne, a ne ofrlje.
Brate jesi li bio po tim rubnim nasejima? Ono gore granica sa šumom i Trebevićem? Ništa to nije postojalo prije rata. Isto kao i ona "tamo" strana Pofalića do ispod huma. Pa imaš Google Earth satelitske snimke pa pogledaj razvoj tih rubnih Sarajevskih naselja kroz vrijeme.

Egzaktne podtake ti nemam jer ne znam ni gdje bih mogao pronaći statistiku iz tog vremena. Ovo je kategorija u kojoj, priznajem, ima najviše nostalgije u meni ali opet taj osjećaj sigurnosti je koliko objektivan toliko i subjektivan. A masa stanovnika će ti to potvrditi.

Pa evo ti još samo jedan argument za zelenu površinu i rekreaciju: Trebević. Do prije par godina nije uopšte ni bio u upotrebi a danas sumnjam da smo i na 50-60% prijeratnog kapaciteta. Koje to još imaš mogućnosti? Centar Safet Zajko? I to je to. Vrelo Bosne zapušteno i uništeno (ne možeš se više napiti vode sa vrela). Bjelašnica uništena za moj ukus. Ilidža.... Vils onako životari, bio zona sumraka do ravno prije mjesec dana kad su pustili novu rasvjetu.

Javni prevoz NIJE bolji sada nego što je bio. Pa otiđite na teme GRAS-a i vidite šta ljudi pišu. Neredovan, nepostojeći, raspadnut. Evo tek sada se radi nova pruga i čekamo te nove trolejbuse ali to je dešavanje od zadnjih godinu dana. I još nije gotovo. Do tada je žešći raspad sistema na djelu, a i kada se izgradi nova pruga i nabave novi trolejbusi sa ovakvim GRAS-om kakav jeste to će isto tako brzo propasti. Naravno, uz svesrdnu pomoć stoke koja se danas voli nazvati žiteljima ovog grada koji samo gus ne mogu uništiti.

Ne znam. Vas dvojica očekujete argumente a svo što vam se napiše obezvrjeđujete i minmizirate. Ne može se diskusija tako voditi.
Last edited by BadBoy on 29/11/2021 13:46, edited 2 times in total.
invincible1921
Posts: 3685
Joined: 09/04/2013 02:46

#17993 Re: Sarajevo Construction

Post by invincible1921 »

So What! wrote: 29/11/2021 13:43 Na kraju krajeva i vodovodna mreza je poprilicno dotjerana, u zadnjih nekoliko godina, cijeli grad je bio gotovo raskopan zbog dotrajalosti vodovodne mreze.

Gasifikacija, cak i tih pojedinih divljih naselja, projekti energetske efikasnosti, plinske toplane, pomjeranje industrije uz gradskog podrucja, ako nisu napredak u odnosu na taj period, onda ne znam sta je.

Regulacija korita Miljacke, Zeljeznice i Bosne u Sarajevskom polju, su reducirali poplave u sarajevskim prigradskim naseljima. Ove godine je nastradao Otes, jedino mjesto gdje rijecni tok Zeljeznice nije regulisan. Uz napomenu da je i Butmir djelomicno stradao.

Recimo nesto sto Sarajevo nema danas je pristup medjunarodnim zeljeznickim linijama, nekada je imalo vezu i Sttutgartom. To je relativno kompenzovano poprilicno velikim brojem autobuskih linija prema ostatku drzave, ali i Evrope, iako za mene zeljeznica nema zamjene. Ipak s druge strane, sarajevski aerodrom je u to vrijeme bio nebitan, dok danas ima prosireni moderni terminal, sa godisnjim prometom od preko milion putnika i solidnom konekcijom za vecinu evropskih regija.

Najveca razlika u korist 1990. godine je manje divlje gradnje i divljih naselja i cinjenica da je tadasnja vlast jednostavno gradila civilizovanija naselja u odnosu na danasnja.
Kaka kutceva zeljeznica imas avion za svaki dio evrope za 100 maraka...
User avatar
Haris.ba
Posts: 24396
Joined: 08/09/2005 20:08

#17994 Re: Sarajevo Construction

Post by Haris.ba »

invincible1921 wrote: 29/11/2021 13:33

Iako nisam zivio u to vrijeme, al po svemu procitanom i onome sto sam cuo sarajevo bilo daleko "opasniji" grad 80 tih nego sad...zasto? Zato sto je cvjetala maloljetnicka delikvencija...bukvalno prolaskom kroz bilo koje naselje rzikovao
si da te neka grupa zaustavi iz xy razloga i da te izmaltetira, otme pare itd...toliko tih nekih "bandi" al valjda to tad bio fazon sta li, pa jbt ljudima pljackanje po tramvaju bila razonoda i ono divis im se..."kontas brate bilk je svega tada, ali to ie sve ljepse bilo, zaustave te na otoci pa ti u maniru velikog viteza mlatnu stangu preko glave, uzmu ti pare al ti ostanes opijen time nije ri uopste krivo sto su ti uzeli pare i prebili te" :-) :-) .. i danas svega daleko je to od idealnog, al onaj ko kaze da se osjeca nesigurno laze..

Ja kad sam bio osnovac s kraja 90ih bilo je 10 puta gore nego sad..nije bilo sedmice da nije bilo masovnih tuca ispred skola..oonekad prilicno ozbiljnij, policija visila pred skolama u SG, o ovim srednjim ala masinaka da ni ne pricam
Jedan od simpaticnijih upisa na temi :D

P.S.
Samo cu napisati da je sasvim normalno da je bilo vise tuca jer su djeca vise provodila vrijeme vani i zajedno.
User avatar
nosara
Posts: 22695
Joined: 30/03/2005 12:10
Location: Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija

#17995 Re: Sarajevo Construction

Post by nosara »

Posebno ste beton u nauci, sportu, kulturi, umjetnosti... :lol: :bih:
invincible1921
Posts: 3685
Joined: 09/04/2013 02:46

#17996 Re: Sarajevo Construction

Post by invincible1921 »

Haris.ba wrote: 29/11/2021 13:45
invincible1921 wrote: 29/11/2021 13:33

Iako nisam zivio u to vrijeme, al po svemu procitanom i onome sto sam cuo sarajevo bilo daleko "opasniji" grad 80 tih nego sad...zasto? Zato sto je cvjetala maloljetnicka delikvencija...bukvalno prolaskom kroz bilo koje naselje rzikovao
si da te neka grupa zaustavi iz xy razloga i da te izmaltetira, otme pare itd...toliko tih nekih "bandi" al valjda to tad bio fazon sta li, pa jbt ljudima pljackanje po tramvaju bila razonoda i ono divis im se..."kontas brate bilk je svega tada, ali to ie sve ljepse bilo, zaustave te na otoci pa ti u maniru velikog viteza mlatnu stangu preko glave, uzmu ti pare al ti ostanes opijen time nije ri uopste krivo sto su ti uzeli pare i prebili te" :-) :-) .. i danas svega daleko je to od idealnog, al onaj ko kaze da se osjeca nesigurno laze..

Ja kad sam bio osnovac s kraja 90ih bilo je 10 puta gore nego sad..nije bilo sedmice da nije bilo masovnih tuca ispred skola..oonekad prilicno ozbiljnij, policija visila pred skolama u SG, o ovim srednjim ala masinaka da ni ne pricam
Jedan od simpaticnijih upisa na temi :D

P.S.
Samo cu napisati da je sasvim normalno da je bilo vise tuca jer su djeca vise provodila vrijeme vani i zajedno.
Pa i je znam bas..bilo je tu bas ozbiljnih tuca....npr za mojih 8 godine osnovne skole koja se nalazi u srcu sarajeva eo vako iz glave sjecam se da je izbodeno 7/8 ljudi ucenika u tucama i slicnim incidentima...cak jedan slucqj sa smrtnom posljedicom...i sjecam da se uopste neka fama nije dizala tad sto dovoljno govori kakva je divljina vladala tamo pocetkom 20st...da se danas samo nesto slicno desi digo bi se i kunto i panto, a tad ono eto desilo se...sjecam sw ko sad na moje oci izbodose momka u dvoristu jedva ziv osto, nesto malo murija dosla hahu, i clanak u avazu donji desni ugao na 25 strwnici...ne znam bas da sw danas desi slicno da bi to tek tako proslo
Naslovnica
Posts: 27647
Joined: 20/03/2013 15:38

#17997 Re: Sarajevo Construction

Post by Naslovnica »

De ba, nekada se znalo na Alipašinom ko se drogira, danas svaki haustor ima dilera.
Prodavnice se pljačkaju na dnevnoj bazi, po cijelom gradu.
Svaki glavonja je naoružan.
Da, osjećam se nesigurno, i svi sa koje znam se osjećaju isto.
Koji vam je ba, gdje vi živite?
Naslovnica
Posts: 27647
Joined: 20/03/2013 15:38

#17998 Re: Sarajevo Construction

Post by Naslovnica »

invincible1921 wrote: 29/11/2021 13:44
So What! wrote: 29/11/2021 13:43 Na kraju krajeva i vodovodna mreza je poprilicno dotjerana, u zadnjih nekoliko godina, cijeli grad je bio gotovo raskopan zbog dotrajalosti vodovodne mreze.

Gasifikacija, cak i tih pojedinih divljih naselja, projekti energetske efikasnosti, plinske toplane, pomjeranje industrije uz gradskog podrucja, ako nisu napredak u odnosu na taj period, onda ne znam sta je.

Regulacija korita Miljacke, Zeljeznice i Bosne u Sarajevskom polju, su reducirali poplave u sarajevskim prigradskim naseljima. Ove godine je nastradao Otes, jedino mjesto gdje rijecni tok Zeljeznice nije regulisan. Uz napomenu da je i Butmir djelomicno stradao.

Recimo nesto sto Sarajevo nema danas je pristup medjunarodnim zeljeznickim linijama, nekada je imalo vezu i Sttutgartom. To je relativno kompenzovano poprilicno velikim brojem autobuskih linija prema ostatku drzave, ali i Evrope, iako za mene zeljeznica nema zamjene. Ipak s druge strane, sarajevski aerodrom je u to vrijeme bio nebitan, dok danas ima prosireni moderni terminal, sa godisnjim prometom od preko milion putnika i solidnom konekcijom za vecinu evropskih regija.

Najveca razlika u korist 1990. godine je manje divlje gradnje i divljih naselja i cinjenica da je tadasnja vlast jednostavno gradila civilizovanija naselja u odnosu na danasnja.
Kaka kutceva zeljeznica imas avion za svaki dio evrope za 100 maraka...
Golf 8 se voza, a nekada bijedi krajnji domet bio Golf 2.
:thumbup:
invincible1921
Posts: 3685
Joined: 09/04/2013 02:46

#17999 Re: Sarajevo Construction

Post by invincible1921 »

Naslovnica wrote: 29/11/2021 13:54 De ba, nekada se znalo na Alipašinom ko se drogira, danas svaki haustor ima dilera.
Prodavnice se pljačkaju na dnevnoj bazi, po cijelom gradu.
Svaki glavonja je naoružan.
Da, osjećam se nesigurno, i svi sa koje znam se osjećaju isto.
Koji vam je ba, gdje vi živite?
Kazem da je idealno nije, da je bolje nego prije...jeste sto puta. Ne znam koje si godiste, ja nisam zivio u jugoslaviji pa mozda nisam kompetentan,al dobro pamtim period svoje osnovne i srednje skole...to u poredjenju sa ovim danas je bio horor, samo sto sam bio dijete/tinejdzer pa nisam gledao na to kako gledam danas.
User avatar
nosara
Posts: 22695
Joined: 30/03/2005 12:10
Location: Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija

#18000 Re: Sarajevo Construction

Post by nosara »

Zdravstvo je jako, zaboravih, posebno primarno, sekundarno i tercijarno... Spremno za eu. :lol:
Post Reply