Rekonstrukcija tramvajske pruge
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#7401 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
malo se smakla šalunga ...
- HPLaserJet
- Posts: 554
- Joined: 29/07/2022 10:00
#7402 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Vrlo moguće, međutim ne pije to vode. Idem komercijalom na posao (preskupo gorivo) i svaki dan sam među ljudima i čujem šta pričaju. Od psovanja stare vlasti do jadikovanja što je sporo sad sve jer su prijašnji debelo us***i i na kraju hvaljenja trenutne vlasti u KS-u. Neće SDA nikad više dobiti KS, ali Trojka isto tako nikad neće biti vlast na federalnom i državnom nivou zbog Doma naroda. Tu je SDA u koaliciji sa HDZ-om, a na državnom nivou i sa SNSD-om i obje te stranke će imati većinu u svojim klubovima i neće dozvoliti formiranje vlasti bez svog partnera, odnosno bez SDA. Fadil Novalić će sigurno ostati premijer narednih nekoliko mandata i u to ne treba sumnjati. Ali u KS-u se može Trojka učvrstiti itekako.mirza_15 wrote: ↑18/08/2022 18:44 Izgleda da je nova instrukcija stigla iz centrale u Mehmeda Spahe. Instrukcija glasi: "glumite ljevičare i pričajte kako je NiP, ako ne isti, onda gori od SDA." To je kampanja koja daje višestruki rezultat ako prođe. Prvo, one tradicionaliste koji glasaju za NiP će vratiti u SDA jato jer takvi neće nikada glasati za stranke poput SDP-a i NS-a. Ako je NiP isti onda bolje glasati za original. U najmanju ruku neće izaći na izbore pod izgovorom da nemaju za koga glasati što je za SDA također dobro. Gubi NiP. Drugo, ako kampanja da rezultate unijet će razdor među članstvom stranaka Trojke na nižem nivou, a to će se prenijeti na više nivoe. Treće, ako kampanja prođe, navući će neke sa lijevog spektra da i oni, svjesno ili nesvjesno, učestvuju u SDA kampanji. SDA se boji NiP-a jer i iz njihovog bazena uzima glasove. Toliko ga se boji da se svaka stvarna ili navodna greška Trojke, ko god je napravio, fakturiše NiP-u. Vidim i forumski ratnici se uključili u tu kampanju da pomognu stranci koliko je to moguće. Bez jakog NiP-a nema Vlasti u KS. Napadom na NiP se radi direktno za SDA. Onaj koji to radi mjesec i po' pred izbore ili je za SDA i njihov povratak ili ne vidi dalje od svog nosa. SDP i NS nemaju, a ni na ovim izborima neće dobiti, podršku dovoljnu da formiraju vlast u KS. Sve će zavisiti od toga koliko će NiP uzeti mandata, a koliko SDA. Nije ovo nuklearna fizika.
-
- Posts: 10623
- Joined: 19/01/2015 09:26
#7403 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Da, zakrivljena. Ne može onako ostati. Ono je neko pogriješio. Ona se iskrivila, pretpostavljam jer je na neki način "prenapregnuta" pa se savila. Možda neki građevinac sa iskustvom ima objašnjenje. Nije velika dužina pa se nadam da nije veliki problem zamijeniti taj segment.
- HPLaserJet
- Posts: 554
- Joined: 29/07/2022 10:00
#7404 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Čudi me da nema kakvo saopštenje povodom tog zakrivljenja. Do sada su redovno pisali saopštenja za razne gluposti.mirza_15 wrote: ↑18/08/2022 18:57Da, zakrivljena. Ne može onako ostati. Ono je neko pogriješio. Ona se iskrivila, pretpostavljam jer je na neki način "prenapregnuta" pa se savila. Možda neki građevinac sa iskustvom ima objašnjenje. Nije velika dužina pa se nadam da nije veliki problem zamijeniti taj segment.
-
- Posts: 837
- Joined: 14/06/2014 17:27
#7405 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Pratim ja temu, tj. pokusavam da pratim temu, ali svaki drugi post je o SDA ili beograskog metrou.Registarska tablica wrote: ↑18/08/2022 12:19Ti dodjes ovde na temu, koju ne pratis, jer da pratis znao bi sta ce biti sa Remizom. I sad ti pametan jer trszis da se banuju neki koji ovde svakodnevno na temi diskutujemo na ovaj il onaj nacin.Forumerrer wrote: ↑18/08/2022 11:10 Fakat ste naporni, treba rascistiti temu od bespotrebnih komentara i banovat nekoliko korisnika.
Jel planirana kompletna remiza da se rekonstruise?
Pusti nas da raspravljamo. Ako te sta zanima, ima sve na ovoj temi, samo se đalo zaežrovi i naci ces. Ovo je najjaca tema, cak bi ovu temu neka politicka partija mogla u predizbornu kampanju da iskoristi...
@O'zone - moze li malo moderiranja?
- NEOPLAN
- Posts: 991
- Joined: 02/05/2009 12:15
#7406 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Ovo se zove "iskakanje kolosijeka" i desava se zbog temperaturnog sirenja sine. Sina se na visokim temperaturama izduzuje i pod dodatnim opterecenjem kolosijek iskoci na nekom od mjesta gdje sinski pribor jos uvijek nije zategnut. Uglavnom nista ozbiljno i vec se desavalo dva ili tri puta tokom izvodjena radova. Rijesi se za dan.mirza_15 wrote: ↑18/08/2022 18:57Da, zakrivljena. Ne može onako ostati. Ono je neko pogriješio. Ona se iskrivila, pretpostavljam jer je na neki način "prenapregnuta" pa se savila. Možda neki građevinac sa iskustvom ima objašnjenje. Nije velika dužina pa se nadam da nije veliki problem zamijeniti taj segment.
Inace ovo iskakanje se desava jer su vanjske temperature visoke, a cijela sina je izlozena visokoj temperaturi i jos plus oblozena crnom gumom koja doprinosi brzem zagrijavanju. Ovaj problem se trajno rjesava kad se sinski pribor dotegne na trazenu silu i onda urade betoni i sljunak sa strana sina, cime se sina stiti od pretjeranog zagrijavanja jer ostaje izlozena samo glava sine.
-
- Posts: 10623
- Joined: 19/01/2015 09:26
#7407 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Hvala na objašnjenju. Znam da se metal širi sa povećanjem temperature i da se u nekim slučajevima, nekada, ostavljao prostor zbog tog širenja. Nisam znao ostale detaljeNEOPLAN wrote: ↑18/08/2022 19:15Ovo se zove "iskakanje kolosijeka" i desava se zbog temperaturnog sirenja sine. Sina se na visokim temperaturama izduzuje i pod dodatnim opterecenjem kolosijek iskoci na nekom od mjesta gdje sinski pribor jos uvijek nije zategnut. Uglavnom nista ozbiljno i vec se desavalo dva ili tri puta tokom izvodjena radova. Rijesi se za dan.mirza_15 wrote: ↑18/08/2022 18:57
Da, zakrivljena. Ne može onako ostati. Ono je neko pogriješio. Ona se iskrivila, pretpostavljam jer je na neki način "prenapregnuta" pa se savila. Možda neki građevinac sa iskustvom ima objašnjenje. Nije velika dužina pa se nadam da nije veliki problem zamijeniti taj segment.
Inace ovo iskakanje se desava jer su vanjske temperature visoke, a cijela sina je izlozena visokoj temperaturi i jos plus oblozena crnom gumom koja doprinosi brzem zagrijavanju. Ovaj problem se trajno rjesava kad se sinski pribor dotegne na trazenu silu i onda urade betoni i sljunak sa strana sina, cime se sina stiti od pretjeranog zagrijavanja jer ostaje izlozena samo glava sine.
- HPLaserJet
- Posts: 554
- Joined: 29/07/2022 10:00
#7408 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Hvala za objašnjenjeNEOPLAN wrote: ↑18/08/2022 19:15Ovo se zove "iskakanje kolosijeka" i desava se zbog temperaturnog sirenja sine. Sina se na visokim temperaturama izduzuje i pod dodatnim opterecenjem kolosijek iskoci na nekom od mjesta gdje sinski pribor jos uvijek nije zategnut. Uglavnom nista ozbiljno i vec se desavalo dva ili tri puta tokom izvodjena radova. Rijesi se za dan.mirza_15 wrote: ↑18/08/2022 18:57
Da, zakrivljena. Ne može onako ostati. Ono je neko pogriješio. Ona se iskrivila, pretpostavljam jer je na neki način "prenapregnuta" pa se savila. Možda neki građevinac sa iskustvom ima objašnjenje. Nije velika dužina pa se nadam da nije veliki problem zamijeniti taj segment.
Inace ovo iskakanje se desava jer su vanjske temperature visoke, a cijela sina je izlozena visokoj temperaturi i jos plus oblozena crnom gumom koja doprinosi brzem zagrijavanju. Ovaj problem se trajno rjesava kad se sinski pribor dotegne na trazenu silu i onda urade betoni i sljunak sa strana sina, cime se sina stiti od pretjeranog zagrijavanja jer ostaje izlozena samo glava sine.
A reci mi, na željezničkoj pruzi nema betona ispod, već samo tučanik, a nekidan gledam šina ko strijela prava. Kako to i zašto tako ne može tramvajska pruga da se pravi?
-
- Posts: 21692
- Joined: 05/11/2009 11:49
#7409 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Te sine je proizvela zenicka zeljezara, a pruge su pravili Titini skolovani inzenjeri i majstori. Sta ocekivati od radnika iz Bangladesa ili Nepala.
I ova tramvajska pruga je durala 60 godina.
I ova tramvajska pruga je durala 60 godina.
-
- Posts: 13013
- Joined: 05/12/2012 13:04
#7410 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
I zeljeznicke sine se krive i izvijaju od toplote, kako kod nas, tako i u svijetu.. Nedavno je kod nas neka kompozicija iskocila zbog tog izvijanja sina.. Desava se, al eto i za to ima lijeka..
- Snake Eyes
- Posts: 5190
- Joined: 12/04/2013 14:02
#7411 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Prijasnja preventivna tehnika zastite sina od krivljenja usljed visokih vanjskih temperatura je bila ostavljanje prostora za sirenje na sastavu sina.
Varenje sina se vrsi pod kontrolisanom temperaturom, ako je ista ispod zahtjeva vrsi se zagrijavanje sine.
Varenje sina se vrsi pod kontrolisanom temperaturom, ako je ista ispod zahtjeva vrsi se zagrijavanje sine.
- NEOPLAN
- Posts: 991
- Joined: 02/05/2009 12:15
#7412 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Drugaciji sistem montaze, prvo sto se ostavlja dilatacija odnosno prostor na sastavu dvije sine kako bi se mogle nesmetano siriti, zato voz lupa na svakom sastavu (ovako je bilo na dionici od C. Vile do Ilidze - zeljeznicki tip sine), Druga razlika je sto pragovi nisu fiksirani za podlogu i prilikom sirenja i skupljanja sine i pragovi se pomjeraju, tj putuju sa sinom, naravno pomjeranja su neprimjetna, milimetarska....HPLaserJet wrote: ↑18/08/2022 19:27Hvala za objašnjenjeNEOPLAN wrote: ↑18/08/2022 19:15
Ovo se zove "iskakanje kolosijeka" i desava se zbog temperaturnog sirenja sine. Sina se na visokim temperaturama izduzuje i pod dodatnim opterecenjem kolosijek iskoci na nekom od mjesta gdje sinski pribor jos uvijek nije zategnut. Uglavnom nista ozbiljno i vec se desavalo dva ili tri puta tokom izvodjena radova. Rijesi se za dan.
Inace ovo iskakanje se desava jer su vanjske temperature visoke, a cijela sina je izlozena visokoj temperaturi i jos plus oblozena crnom gumom koja doprinosi brzem zagrijavanju. Ovaj problem se trajno rjesava kad se sinski pribor dotegne na trazenu silu i onda urade betoni i sljunak sa strana sina, cime se sina stiti od pretjeranog zagrijavanja jer ostaje izlozena samo glava sine.
A reci mi, na željezničkoj pruzi nema betona ispod, već samo tučanik, a nekidan gledam šina ko strijela prava. Kako to i zašto tako ne može tramvajska pruga da se pravi?
-
- Posts: 13013
- Joined: 05/12/2012 13:04
#7413 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Vidio sam da na nekim dijelovima saluju i betoniraju vanjske dijelove sina.. Da li ce se to raditi citavom duzinom trase? Izmedju se nasipa kamen i to ce stititi sine od visokih temperatura.. Trenutno su najizlozenije kada je suncanje u pitanju..
-
- Posts: 10623
- Joined: 19/01/2015 09:26
#7414 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
To ide na čitavoj dužini. O tome sam pisao da vjerovatno neće stići do 01.09.2022., dok je moja procjena, kao laika, a na osnovu dinamike radova, da ostalo može biti završeno.
@NEOPLAN znaš li smije li tramvaj na prugu kao test bez onih betonskih pregrada i nasutog šljunka? Je li sigurno? Samo jedna vožnja
- NEOPLAN
- Posts: 991
- Joined: 02/05/2009 12:15
#7415 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Smije kad se sinski pribor zategne na propisanu silu i zavrsi podlivka (tanki sloj samonivelirajuceg maltera visokih cvrstoca koji se ugradjuje izmedju sine i betonske ploce)
-
- Posts: 13013
- Joined: 05/12/2012 13:04
#7416 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Ma smije se i saobracaj konstantno odvijati tako.. Jos pocetkom septembra nece biti ovih temperatura
-
- Posts: 10623
- Joined: 19/01/2015 09:26
- GandalfSivi
- Posts: 18326
- Joined: 09/09/2006 00:38
- Contact:
#7418 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Na sta je spala SDA da joj je zadnji tracak nade da se pruga nece zavrsiti na vrijeme. A milion i jedna dobra stvar koja se pokrenula, pa izmedju svega ostalog i sam pocetak radova na pruzi ce se kao zaboraviti, ako se ista ne zavrsi. Koji ocaj, nece ih biti na mapi
- Haris.ba
- Posts: 24884
- Joined: 08/09/2005 20:08
#7419 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Aaaaa. Zanimalo me sto ono onako tanko izlivaju.
A, sto nisu ovako ko u Osijeku? Ovako ne treba duboko temelje raditi ko u Sarajevu?
-
- Posts: 4439
- Joined: 29/01/2018 22:14
#7420 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
- Dozer
- Posts: 28404
- Joined: 19/09/2008 10:14
- Location: Zemlja maloumne ENV matrice...
#7421 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
I odavno se raspalo jer je uradjeno nekvalitetno.thekupus wrote: ↑17/08/2022 11:51od skenderije do vijećnice? Neće ništa raditi, jer je to rađeno prije 10 godinaSmokingMan wrote: ↑17/08/2022 11:48 Hoće li vaditi tu podlogu kako bi se stavio noviji čvrščiji sloj?
Ta dionica se mora odraditi onako kako Japanci rade sve sto trpi jake vribracije, a recept je vrlo jednostavan - asfalt oko i ispod sina je pomijesan s 20-30% gume od sitno isjeckanih automobilskih guma. Takva smjesa amortizuje vibracije i do 80% jer ima stalnu i dugotrajnu elasticnost, i zbog toga ne dolazi do pucanja i stvaranja rupa.
- NEOPLAN
- Posts: 991
- Joined: 02/05/2009 12:15
#7422 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Podlivka ili samonivelirajuci malter visokih cvrstoca. Idemo redom.
Podlivka - naziv je dobio zargonski jer se koristi za "podlijevanje" celicnih dijelova konstrukcije, u ovom slucaju sina. Koristi se jos kod kranskih staza, lezista na mostovima, na autoputevima na portalima za signalizaciju itd. tj uvijek kada neki celicni dio konstrukcije treba osloniti na beton.
Zasto se postavlja ovaj sloj? Razlog je jednostavan. Kada se ravna beton, zbog velicine zrna u betonskoj mjesavini nemoguce je izvesti da gornja povrsina betona bude idealno ravna. Kada bi se na takvu neravnu povrsinu postavile sine, onda se naponi od opterecenja na sinu od tereta tramvaja na beton ne bi prenosili ispod sine cijelom povrsinom sine, vec samo na mjestima gdje se sina oslanja na vrhove zrna u betonu. Uzmemo li u obzir da je napon jednak kolicniku sile i povrsine na koju sila djeluje, dolazimo do zakljucka da bi lokalni naponi na sinu i na beton bili veliki zbog male povrsine oslanjanja, i dolazilo bi do drobljenja betona i krivljenja sine. I malo po malo sve bi popucalo. Zato se radi podlivka, i tu dolazimo do strucnog naziva "samonivelirajuci malter visokih cvrstoca".
Samonivelirajuci - to znaci da je mjesavina sastavljena od sitnih zrna pijeska (do 2 mm), cementa i aditiva i kada se ta smjesa spravlja, dodaje se voda da bude gustine otprilike kao jogurt. To se sipa ispod sine, a konzistencija mase i njeni sastojci dovode do toga da se masa pod uticajem gravitacije ravnomjerno rasprostire i idealno nivelise tako da popuni sve supljine ispod sine. Nema potrebe za dodatnim vibriranjem ili gladjenjem. Ova masa takodjer izbacije sav zrak ispod sine tako da je nemoguca pojava vazdusnih dzepova odnosno supljina.
Malter visokih cvrstoca - kada se malter odnosno masa izlije, ona u roku 3 dana dostize cvrstocu od cca 75 MPa (zavisno od proizvodjaca) sto je cca duplo veca cvrstoca od betona ispod. Kako se masa ravnomjerno razlila i popunila sve neravnine i supljine na betonu i izmedju betona i sine, a uzmemo li ponovo u obzir da je napon jednak kolicniku sile i povrsine na koju sila djeluje, dobijamo situaciju da se svo opterecenje od tramvaja sada ravnomjerno prenosi na beton cijelom povrsinom sine i podlivke, i samim tim se smanjuju naponi u betonu i obezbjedjuje njegova dugotrajnost. Takodjer, ukoliko vremenom bude dolazilo do deformacija, pukotine ce se desavati u podlivci, sto je vrlo jeftino i jednostavno za sanaciju u odnosu na saniranje cijele betonske ploce kada ne bi bilo podlivke.
Sto se tice Osjeka, sve zavisi koji sistem sina se koristi i podloga se priprema prema uputama proizvodjaca sina.
Nadam se da je jasnije...
- Quaresma
- Posts: 6697
- Joined: 19/07/2010 16:37
-
- Posts: 21692
- Joined: 05/11/2009 11:49
#7424 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Hoce posto-poto da ispostuje stetino obecanje.
- drugtito2011
- Posts: 2888
- Joined: 01/08/2011 18:45
#7425 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge
Baš ti hvala. Sve je jasno kao dan.NEOPLAN wrote: ↑18/08/2022 20:45Podlivka ili samonivelirajuci malter visokih cvrstoca. Idemo redom.
Podlivka - naziv je dobio zargonski jer se koristi za "podlijevanje" celicnih dijelova konstrukcije, u ovom slucaju sina. Koristi se jos kod kranskih staza, lezista na mostovima, na autoputevima na portalima za signalizaciju itd. tj uvijek kada neki celicni dio konstrukcije treba osloniti na beton.
Zasto se postavlja ovaj sloj? Razlog je jednostavan. Kada se ravna beton, zbog velicine zrna u betonskoj mjesavini nemoguce je izvesti da gornja povrsina betona bude idealno ravna. Kada bi se na takvu neravnu povrsinu postavile sine, onda se naponi od opterecenja na sinu od tereta tramvaja na beton ne bi prenosili ispod sine cijelom povrsinom sine, vec samo na mjestima gdje se sina oslanja na vrhove zrna u betonu. Uzmemo li u obzir da je napon jednak kolicniku sile i povrsine na koju sila djeluje, dolazimo do zakljucka da bi lokalni naponi na sinu i na beton bili veliki zbog male povrsine oslanjanja, i dolazilo bi do drobljenja betona i krivljenja sine. I malo po malo sve bi popucalo. Zato se radi podlivka, i tu dolazimo do strucnog naziva "samonivelirajuci malter visokih cvrstoca".
Samonivelirajuci - to znaci da je mjesavina sastavljena od sitnih zrna pijeska (do 2 mm), cementa i aditiva i kada se ta smjesa spravlja, dodaje se voda da bude gustine otprilike kao jogurt. To se sipa ispod sine, a konzistencija mase i njeni sastojci dovode do toga da se masa pod uticajem gravitacije ravnomjerno rasprostire i idealno nivelise tako da popuni sve supljine ispod sine. Nema potrebe za dodatnim vibriranjem ili gladjenjem. Ova masa takodjer izbacije sav zrak ispod sine tako da je nemoguca pojava vazdusnih dzepova odnosno supljina.
Malter visokih cvrstoca - kada se malter odnosno masa izlije, ona u roku 3 dana dostize cvrstocu od cca 75 MPa (zavisno od proizvodjaca) sto je cca duplo veca cvrstoca od betona ispod. Kako se masa ravnomjerno razlila i popunila sve neravnine i supljine na betonu i izmedju betona i sine, a uzmemo li ponovo u obzir da je napon jednak kolicniku sile i povrsine na koju sila djeluje, dobijamo situaciju da se svo opterecenje od tramvaja sada ravnomjerno prenosi na beton cijelom povrsinom sine i podlivke, i samim tim se smanjuju naponi u betonu i obezbjedjuje njegova dugotrajnost. Takodjer, ukoliko vremenom bude dolazilo do deformacija, pukotine ce se desavati u podlivci, sto je vrlo jeftino i jednostavno za sanaciju u odnosu na saniranje cijele betonske ploce kada ne bi bilo podlivke.
Sto se tice Osjeka, sve zavisi koji sistem sina se koristi i podloga se priprema prema uputama proizvodjaca sina.
Nadam se da je jasnije...