Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Chmoljo wrote: ↑15/08/2022 02:19
ne znam je li iko od vas vozio preko novih raskrsnica, ali nevjerovatno da se prelazak preko njih uopšte ne osjeti... ni najmanje. čovjek više mahinalno očekuje otpadanje podvozja kad ono... ništa
i ne skontaš da si pregazio šine.
Sto je inace standard gdje god sam vozio u evropskim gradovima... docekasmo i mi. Steta ostavka, vracaj mi skakaonicu, posebno ona na Stupu kod Radon plaze, bas sam tu volio preci preko ceste da vidim koliko mogu otici u zrak.
Apsolutno tačna definicija.
Sarajevski tramvajski i trolejbuski sistem su još neke 1988. godine mogli služiti kao primjer efikasnog i solidnog gradskog prevoza i za gradove kao Beograd ili Zagreb.
Ujedno sa raspadom Jugoslavije, na scenu nastupaju kriminalne bande pod zastavicama novih "demokratskih" stranaka i počinje pljačka i raubovanje svega.
U arhivama se može u tadašnjoj dnevnoj štampi svašta pročitati. Tako naprimjer upozorenja da je "čuveni profesor" Jusufranić bio već prije rata upetljan u krivotvorenje kupona u velikom stilu te u sumnjive nabavke svega mogućeg i nemogućeg.
Ova osoba je oko sebe stvorila neku vrstu kulta, tako da u monografiji "Sarajevski tramvaj/Sarajevo tramcar" iz 2003. godine, izdatoj u GRAS-u i poklanjanoj delegacijama te posjetiocima, na str. 195 piše:
Ličnost koja je obilježila gradski saobraćaj u Sarajevu, prof. dr. Ibrahim Jusufranić
U proteklih 117. godina bilo je mnogo ljudi koji su svojim radom i zalaganjem zaslužili da se njihovo ime posebno istakne.
Mi smo se odlučili za jedno. Ime prof. dr. Ibrahima Jusufranića koje će zlatnim slovima biti upisano u historiji ovog preduzeća.
Da nije toliko bizarno i faraonsko, bilo bi smješno - i da ne uzimamo u obzir činjenicu da je ovaj lik zamalo postao GROBAR sarajevskog gradskog prevoza, jer je kao standard uveo pljačkanje, javašluk, jaranske odnose iznad struke, stranačko i rodbinsko zapošljavanje, korupciju, ugovore direktno oštećujuće firmu... I nakon njegove ere je lavina koju je uspješno pokrenuo krenula dalje.
Javno se prema svjedočanstvima hvalio da je njegov utjecaj preko SDA toliki da "niti Alija njemu ne može ništa". Jedan čovjek koji je neke 1995. godine stizao u GRAS iz inostranstva radi pripremane pomoći i obnove je meni prije par godina ispričao kako je u GRAS-u uz šok u sporednim prostorijama vidio ogromne količine skladištene hrane i da su menadžeri postali jako neljubazni kada su primjetili da je čovjek primjetio. U vrijeme kada je još većina Sarajlija preživljavala na konzervama IKAR. Dakle mutna posla u velikom obimu.
Mnogi ljudi danas postavljaju pitanje GDJE su nestala sva finansijska sredstva koja su iz cijelog svijeta donirana nakon 1996. godine...
Poslije ere ovoga "profesora" je već pala pozorišna zavjesa i krao je otvoreno skoro svako od portira do direktora prema izreci "ko ne krade opljačkaće sopstvenu porodicu". Svaka čast malobrojnim izuzecima i idealistima od kojih neke lično poznajem.
GRAS već nikako nije služio prevozu stanovnika i posjetioca Sarajeva nego drskoj pljačci i obogaćivanju privilegiranih.
U Sarajevo stižem redovno od 2006. godine i imao sam priliku gledati kako svake godine sistem sve više propada, raspada se, i kako postaje sve potresniji i nepouzdaniji. Stanje vozila sve lošije, o tramvajskoj pruzi da ne govorim. I ja sam sve više morao pjehe ili plaćati taxi.
Zadnjih 10 godina čista agonija... trolejbuski saobraćaj sveden na minimalni nivo uz totalnu nestašicu vozila, apsolutno nepouzdan red vožnje, tramvajski saobraćaj na pruzi u užasnom stanju gdje je vožnja na Ilidžu trajala DUŽE nego let avionom Sarajevo-Beč, tramvaji mahom u tehničkom stanju kao da je rat završio prekjuče, o autobuskom minibuskom prevozu da ne govorim. Depoi i garaže zatrpane ruševinama vozila koja su bila redovno "kanibalizirana" dakle da 3 vozila mogu da voze morate četvrto vozilo koristiti kao izvor rezervnih dijelova. NIKO NIJE NIŠTA RADIO PROTIV TOGA, NEKOME JE ODGOVARALO.
Dakle sada mi razni sektaši i botovi iz SDA zvuče kao totalni licemjeri i vrlo tragikomične figure dok se deru da "Šteta mora dati ostavku". Jer ova banda NIJE URADILA NIŠTA, APSOLUTNO NIŠTA u korist sarajevskog javnog saobraćaja tokom zadnjih decenija. Da nije počeo remont, bolje rećeno novogradnja, tramvajske pruge, tvrdim da sarajevski tramvaj nebi dočekao 2023. godinu jer bi šine i vozila jednostavno jednog dana u toku ove godine prestali biti upotrebljivi uz najosnovnije sigurnosne uvjete te brzinu veću od 5-10 km za sat.
By dresdener78 koji nazalost vise ne pise na ovom forumu.
Hakiz wrote: ↑14/08/2022 20:29
Ili su išli u 2. Gimnaziju, ne u Mašinsku. Pa naučili programirati, ne lijevati željezo
Iznenadio bi se sta se sve moglo u 2. Gimnaziji nauciti, ako si htio...
Baš tako. Kao što si ti mogao naučiti nešto drugo ali nisi htio, pa si naučio baš to šta jesi.
To ti je kao jelo, muzika itd. Stvar ukusa, preferencije. Ne možeš naučiti sve, pa naučiš šta te interesuje. Ne možeš kriviti nekoga ko programira što ne zna i da operiše, možeš ga kriviti samo ako loše programira.
Ovo se pušta sutra ujutro u promet.
Ubjedljivo najgora raskrsnica ce biti Otoka. I to je moraju dva puta zatvoriti. A Cvila svakako napola zatvorena. Slijedeca Malta svakako nema skretanja na desnu stranu. Vec zamišljam haos ako šta ne skontaju
animus wrote: ↑15/08/2022 18:29
Ovo se pušta sutra ujutro u promet.
Ubjedljivo najgora raskrsnica ce biti Otoka. I to je moraju dva puta zatvoriti. A Cvila svakako napola zatvorena. Slijedeca Malta svakako nema skretanja na desnu stranu. Vec zamišljam haos ako šta ne skontaju
Što je najgore, Otoka je najbolji prelaz kad je su u pitanju stare šine. Dzaba, kad se sve vadi. Malta i Čvila su katastrofa,pogotova Malta gdje je za pješake i bicikliste izazov preći i ne polomiti se.