Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
seoBIH
Posts: 8414
Joined: 22/03/2003 00:00

#13826 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by seoBIH »

lobi
User avatar
Thorgerson
Posts: 8509
Joined: 15/04/2015 11:26

#13827 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Thorgerson »

Haris.ba wrote: 04/10/2021 10:43
Thorgerson wrote: 04/10/2021 10:03
Rijesite ljudima da mogu doci kuci s posla, a da ne voze 7km 50 minuta.
Pa rjesavaju. Rekonstruisu prugu, kupuju tramvaje, uveli linije voza.

Javni prevoz je rjesenje.

A ceste ce se praviti puzevim korakom jos dugo vremena. Tu kratkorocnog rjesenja nema.
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#13828 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Tesla Edison »

Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
Haris.ba wrote: 04/10/2021 10:43

Pa rjesavaju. Rekonstruisu prugu, kupuju tramvaje, uveli linije voza.

Javni prevoz je rjesenje.

A ceste ce se praviti puzevim korakom jos dugo vremena. Tu kratkorocnog rjesenja nema.
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!
Joj šuplje ala Zahiraga & co.

Ova vlada je uradila posla više nego i jedna SDA vlada što bi uradila za 60 godina, taman toliko koliko im je trebalo i prugu da rekonstruišu.
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#13829 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Tesla Edison »

Haris033 wrote: 05/10/2021 21:38
VladaFBiH wrote: 05/10/2021 08:57

voz prolazi svake godine barem jednom kada dovozi pšenicu za Klas i to je njihova pruga
Garantujem ti da voz nije prošao tom prugom min. 3 godine. Pšenica se odavno prevozi kamionima.
Voz zadnji put prošao prije cca. 3 mjeseca. Baš u tom momentu automobilom prolazio iz pravca kružnog u B. Potoku. Teretni zatvoreni vagoni za pšenicu, nekih 50 vagona ugrubo, gurala ih dizelka serije 661 (Kenedijka).
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#13831 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by geralt »

Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
Haris.ba wrote: 04/10/2021 10:43

Pa rjesavaju. Rekonstruisu prugu, kupuju tramvaje, uveli linije voza.

Javni prevoz je rjesenje.

A ceste ce se praviti puzevim korakom jos dugo vremena. Tu kratkorocnog rjesenja nema.
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!


Posto ocigledno treba crtati kako javni prevoz rjesava guzve. Sad, to sto je nekima ponizenje da se voze trolom, to je poseban problem.
kakaljin
Posts: 11596
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13832 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by kakaljin »

geralt wrote: 06/10/2021 15:43
Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!


Posto ocigledno treba crtati kako javni prevoz rjesava guzve. Sad, to sto je nekima ponizenje da se voze trolom, to je poseban problem.
JEdva cekam da se napravi gradski prevoz kako SArajevo zasluzuje i da nemas neke velike potrebe da koristis auto jer ces svugdje doci gradskim prevozom.

Ja bi kada se napravi gradski prevoz kako treba digao cijene parkinga u centru i starom gradu duplo po satu i da mozes max 30 minuta biti parkiran. A da policija stalno hoda i kaznjava pogresno parkirana auta i to da se u zakonu digne cijena na 200 KM. A da u grad sarajevo ne moze uci vozilo sa euro 4 i manje a svi vlasnici koji zive u gradu a imaju ta auta da imaju rok i beneficiju da promjene auto na euro normu 5 ili 6 u roku minimalno godinu dana
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#13833 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by foxlife »

to za euro normu je tesko da neko mijenja
treba samo uraditi da sa manjim brojem placas veci porez i rijesio si stvari
a ne kao sada onaj sa normom 1 i onaj sa 6 placaju isto
ovaj sa 6 placa jos skuplje ako je auto mladje od 7 godina jer je to kao porez na luksuz
User avatar
insaneinthebrain
Posts: 20399
Joined: 12/08/2013 12:51

#13834 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by insaneinthebrain »

ovako izgleda nakon svake kise zadnja dva mjeseca, Mibral raskopo pola naselja i ostavio da kisa spira pijesak i sljunak. stvorile se udubljenja da sa autom ne mozes preci. katastrofa. tek prije par dana poceli da asfaltiraju :-) :run:

https://www.klix.ba/vijesti/bih/katastr ... /211006177
User avatar
mk ultra
Posts: 19228
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#13835 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

koliko ja znam, mibral kopa i popravlja, vraćanje u prvobitno stanje radi treća kompanija
User avatar
insaneinthebrain
Posts: 20399
Joined: 12/08/2013 12:51

#13836 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by insaneinthebrain »

ne znam ko vraca, al cekati mjesec dana da se asfaltira je katastrofalno. posebno na padinskim dijelovima gdje se stalno spira i zgrce pijesak niz brdo
elk
Posts: 2776
Joined: 14/08/2006 12:03

#13837 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by elk »

Znaju ljudi kad je pravo vrijeme za asfaltiranje, sto ce muciti u suncanom septembru. Jos im vremenska prognoza ide na ruku za narednih 10 dana.
User avatar
Thorgerson
Posts: 8509
Joined: 15/04/2015 11:26

#13838 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Thorgerson »

geralt wrote: 06/10/2021 15:43
Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!


Posto ocigledno treba crtati kako javni prevoz rjesava guzve. Sad, to sto je nekima ponizenje da se voze trolom, to je poseban problem.
Znam sve, znam sta znaci javni prevoz. I ovo sto oni sad pokusavaju i rade mi smo na skyscrapper forumu pisali prije 10 godina (obnova pruge, uvezivanje zeljeznica u gradski saobracaj, gasenje grasa te formiranje kompanije koja ce drzati tramvaje i trole ostale linije davati na tender itd).

Nit se pravim pametan, nit da sam otkrio toplu vodu, vec jednostavno odete u 10ak gradova na zapadu velicine Sarajeva ili vece i vidite kako su ljudi rijesili stvari.

Da ne govorimo o tome da mi infrastrukturu imamo (prugu tramvajsku, prugu zeljeznicku i stanicu usred centra grada).

Medjutim, ponavljam guzve ce ostati ako ne budemo istovremeno radili i na infrastrukturi (npr. Gradski autoput) nema nas nigdje opet.

Zasto to govorim? Pa zato sto su sad vec tramvaji, trole i busevi puni. Dakle, nije ono da eto ljudi sad ne koriste tramvaj jer nije super moderan. Mislim ima i toga, al to nije vecina. Drugo, kuda vozi vecina javnog prevoza? Pa cestom. Povecaj broj buseva i trola, eto ti guzve opet.

Mada ovo je dobar put da se rijesi problem. Jer nama treba pojacati frekvenciju vozila. Ne samo da dobijemo moderne tramvaje i to je to. Nama trebaju dodatna vozila i vozaci.

Kazem ponovo prema mom misljenju kljuc je u zeljeznici. Uvezati ilidzu i hadzice zeljeznicom, rijesio si 30% problema. Jer tramvaju narocito trojke su krcate vec na ilidzi. A vecina tih ljudi ide min 10 stanica ili skroz do grada na posao, skolu ili fakultetete (sto je vecinom u centru). A gdje je jos 20 stanica gdje ljudi trebaju uci. I ova vlada je krenula u tom pravcu sto je odlicna stvar.
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#13839 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mistek »

Ključ je u tom dodatnom broju vozila :D Hajde tramvaji još i da se trpe, ali kod njih su problem česti prekidi iz razno-raznih razloga uslovljeni činjenicom da sve linije koriste 95% istu prugu. Ali, kada bi busevi i minibusevi vozili po voznom redu, gužve bi bile manje baš osjetno.

Živim u Pofalićima, naselje koje ima vjerovatno preko 10.000 stanovnika i koje praktično posljednje 2 godine nema javni prijevoz. Prije toga je ostalo na jednom autobusu koji vozi svako sat vremena (a i to da se ne smiješ osloniti). Po nekakvom fiktivnom rasporedu, odnosno situaciji od prije 10-ak godina, bus Drvenija-Pofalići vozi svakih 30 minuta, a tu je i minibus koji od Ekonomske škole vozi za Hum/Bakarevac naizmjenično svakih 40-ak minuta. Da se ovaj vozni red poštuje i da su ljudi sigurni da je tako, ma i 50% manje bi se koristila auta za odlazak na posao. Evo kod mene, troje u kući radimo i svi idemo autom, jer javni prijevoz ne postoji. I svako od nas bi suhim zlatom platio redovan autobus, jer ni brige o parkingu, ni gužve neke spektakularne, ljepota.

I koliko je još ovakvih naselja, sve ove padinske zabiti, a nije to beznačajan broj stanovnika :)

A normalno da će rasteretiti i dobre i funkcionalne saobraćajnice. Svaki metar gradskog autoputa bi bio više nego značajan, a prva transverzala haman vala jednako bitna. Onda idu južna i sjeverna. Ali, ništa od ovog u kompletu većina nas neće da doživi.
User avatar
mayab
Posts: 27021
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#13840 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mayab »

Izgraditi južnu longitudinalu do kraja u 2+2 profilu u najkraćem mogućem roku,

bitno poboljšava i ubrzava trolejbuski saobraćaj, tako da više ne ovisi od skretača ulijevo, od gužvi, zastoja zbog kvarova auta, eventualnih sudara itd.

Ne znam kako praktično niko od nadležnih to ne vidi!
Registarska oznaka
Posts: 1078
Joined: 20/04/2015 12:53

#13841 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Registarska oznaka »

Haris033 wrote: 04/10/2021 19:58
studiorum_tuzlaensis wrote: 04/10/2021 16:48 @Haris.ba
Riješiti Otoku kod Elpi komerca, Južnu sa zgradom i barem do Aneksa uz Nultu i Prvu T su minimum minimuma za neko osjetnije poboljšanje protoka saobraćaja u gradu.
Gdje se nalazi gore boldirano? 🤔 :roll:

Btw, RAD se nikada neće iseliti iz ul. Paromlinska, jer su, po katastru, 1/1 vlasnici svoje parcele, tako da od širenja saobraćajnice 2x2 u toj ulici, nema ništa.

Shvatite da u Sa rekonstrukcija javnog gradskog saobraćaja treba biti prioritet, a ne ozgradnja novih ulica. Kada se, nekada, uspostavi normalno odvijanje gradskog saobraćaja (tramvaji, autobusi i troljebusi), treba natjerati građane da koriste isti!
Neka stave onda cijenu karte 1KM, pa ce mnogi i da koriste.
Ali, oni ce prije dici na 3KM kartu nego istu spustiti.

Bolje imati 3000 ljudi koji ce ti platiti 1KM, nego 1000 ljudi koji ce dati 3KM.
kakaljin
Posts: 11596
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13842 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by kakaljin »

Registarska oznaka wrote: 07/10/2021 08:16
Haris033 wrote: 04/10/2021 19:58
Gdje se nalazi gore boldirano? 🤔 :roll:

Btw, RAD se nikada neće iseliti iz ul. Paromlinska, jer su, po katastru, 1/1 vlasnici svoje parcele, tako da od širenja saobraćajnice 2x2 u toj ulici, nema ništa.

Shvatite da u Sa rekonstrukcija javnog gradskog saobraćaja treba biti prioritet, a ne ozgradnja novih ulica. Kada se, nekada, uspostavi normalno odvijanje gradskog saobraćaja (tramvaji, autobusi i troljebusi), treba natjerati građane da koriste isti!
Neka stave onda cijenu karte 1KM, pa ce mnogi i da koriste.
Ali, oni ce prije dici na 3KM kartu nego istu spustiti.

Bolje imati 3000 ljudi koji ce ti platiti 1KM, nego 1000 ljudi koji ce dati 3KM.
Za tramvaj je planirano da bude cijena u zavisnosti koliko se stanica vozis, a ne kao do sada ista cijena isao jednu stanicu ili cijeli krug napravio.

Tako da ce i vise ljudi placati kartu jer se platiti sao onoliko koliko se voze ili ce biti kao u eu vremenske, dnevne , sedmicne, mjesecne ali za sve prevoze
User avatar
Haris033
Posts: 3829
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#13843 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris033 »

Gradski saobraćaj, koliko god da bude karta, ne može biti samoodrživo, tj. uvijek će biti veći troškovi od prihoda.
Primjer, saobraćaj u Beču. U-ban, autobusi i tramvaji rade besprijekorno, ljudi plaćaju godišnje, mjesečne, sedmične i dnevne karte. Ogroman broj turista i opet u gubitku, ali sve te troškove pokriva grad Beč.
Po istom receptu, Vlada KS mora biti spremna da konstantno finansira gradski saobraćaj ako želi da ima normalan red vožnje.
Naravno, pri tom obavezno obratiti pažnju na broj uposlenih, te potpuna kontrola nad održavanjem vozila. :izet:
User avatar
mk ultra
Posts: 19228
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#13844 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

a za neke stvari ti treba malo i samosvjesnost radnika, da nije baš boli me k za firmu, ponesi kući metlu i lokomotivu
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 65592
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#13845 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by _BataZiv_0809 »

studiorum_tuzlaensis wrote: 04/10/2021 16:48 @Haris.ba
Ne baš tako rješiva. Dosta trase jesu javna preduzeca, ali objekti izgrađeni na toj trasi nisu imovina javnih preduzeća. Ganjao sam prostorije da pokrenem biznis u blizini i tražio kancelarije baš u MM i okolo.


Onda imaš drugi dio trase, od Srebreničke do Francuske škole u Paromlinskoj, također je pun objekata sa privremenim i regularnim građevinskim dozvolama. Ponavljam opet, da bi GA sa denivelisanim raskrsnicama na Otoci i Pofalićima riješio većinu problema, jer jedva da imaš gdje provući put SL.
Trasa iza Mercatora, Uniprometa i dalje je relativno cista zar ne?
User avatar
mk ultra
Posts: 19228
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#13846 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

https://www.klix.ba/vijesti/bih/prosire ... /210107088

još jedna kuća :lol:

sad iz grma iskače "samo projektovanje" za milion :shock:
https://www.klix.ba/biznis/privreda/usk ... /211006100

šta nam radU
projekat da urade treba im 10mj najmanje i zar ovo nije već u sklopu projekta I transverzale??, znači gotov projekat oktobar 2022
u najboljem slučaju uvođenje u gradilište proljeće 2023
svršavanje 2026te
u najboljem slučaju, da se ne pojavi još jedna kuća do tad :shock:

jebote ovo, asfaltiraj što ima i batali, za milion se moglo asfaltirati halida kajtaza od kružnog tunel i preko mosta i ostavi više ovo
ko fol se radi planira, jbt od lego kockica bi ga složio do sad
User avatar
addem
Posts: 2767
Joined: 13/02/2004 00:00

#13847 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by addem »

Mah ljudi koji renoviraju Jukicevu ulicu vise od 4 mjeseca treba da izgrade transferzalu koja je 100 puta kompleksniji projekt. Nemojte da se smijemo. Stalno se prica o transferzali a 3 covjeka rade na u citavom kantonu na eksproprijaciji. I sad jel neko vjeruje u bajke da ce se ovo u dogledno vrijeme zavrsiti. Pogledajte ovaj dio gdje je sve rijeseno na Sipu, prokopali neki kanal i to je to. Probijen rok vec godinu i po. Sjetimo se kruznog toga kojeg je ajnadzic obecao do jula prosle godine :P :P . Evo i Mandic se slomi da ga uradi. Ljudi koji nas vode nisu niti odlucni niti sposobni da nesto urade. Kad se odluce onda pokazu svoje neznanje. Tuzni smo mi.
User avatar
mk ultra
Posts: 19228
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#13848 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

ako ne znaš ostavi se toga
skupi pare, plati i završi

ovako samo iz neba dođe, eee fali vam jedan projekat od Milion maraka :lol:
User avatar
Thorgerson
Posts: 8509
Joined: 15/04/2015 11:26

#13849 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Thorgerson »

Ovo sa prvom transferzalom je stvarno kriminalno.

Toliko pompeznih najava, bla bla i na kraju dosli do projektovanja petlje.

Pa sta ste radili protekle 3 godine u pm.

Sama cinjenica da je u ovom gradu nakon rata izgradjeno sljedece od cestovne infrastrukture, ce vam reci da se nicemu nemamo nadati. Govorim cisto o vecim i novim trasama:
- dvije rampe na stupskoj petlji
- 1km xii transverzale
- 1.5km A transferzale
- brza cesta Blazuj - Ilidza (vec sad u poluraspadnutom stanju)
- zaobilaznica (jos nije gotova, lot 3B ce biti gotov pocetkom naredne godine). Radila federacija, nebitno.
- 2-3km sjeverne longitudinale
- 4km juzne longitudinale

Eto ako sam nesto izostavio izvinjavam se.

Ljudi. Govorimo o periodu od 26 godina!!! Milijarde i milijarde maraka su prosle.

Pa pogledati samo evo sta je uradjeno u Sarajevu od 60 do 85?!?!

Ovo je sramota, a vidimo da je svejedno ko je na vlasti isti qrac. Mozda se ovi izvuku sa ovom prugom, sto jeste veliki podvig, al to opet nije dovoljno. Ni priblizno sta je trebalo biti uradjeno.

Ima novca, to nije problem. Al nece, ne zele da rade. Zasto raditi i primati 3, 4, 5 hiljada platu, kad isto tako mozes NE RADITI i dobijati iste pare. Zasto. I kazu patriote, kurcine svi do jednog.
User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 5938
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: dogodine u Mariupolju

#13850 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by studiorum_tuzlaensis »

_BataZiv_0809 wrote: 07/10/2021 10:44
studiorum_tuzlaensis wrote: 04/10/2021 16:48 @Haris.ba
Ne baš tako rješiva. Dosta trase jesu javna preduzeca, ali objekti izgrađeni na toj trasi nisu imovina javnih preduzeća. Ganjao sam prostorije da pokrenem biznis u blizini i tražio kancelarije baš u MM i okolo.


Onda imaš drugi dio trase, od Srebreničke do Francuske škole u Paromlinskoj, također je pun objekata sa privremenim i regularnim građevinskim dozvolama. Ponavljam opet, da bi GA sa denivelisanim raskrsnicama na Otoci i Pofalićima riješio većinu problema, jer jedva da imaš gdje provući put SL.
Trasa iza Mercatora, Uniprometa i dalje je relativno cista zar ne?
ako katastar.ba kaže 16 stambenih objekata i barem 50 parcela različitih vlasnika na SL, to ćemo onda zvati čistom trasom? Sjeti se Prve transferzale.

Drugi problem je neusvojen RP na području Željeznička- Mercator - sjeverno od M. Marulića. Tek treba da se javnom raspravom definiše šta će gdje. SL ide granicom obuhvata sa RP Centar Novo Sarajevo.

Sa druge strane su započeli dosta projekata za koje niko nema viziju ni šta im je svrha, a o rokovima se ne priča. Biće kad bude.
Post Reply