Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderator: O'zone

User avatar
Haris033
Posts: 2358
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#13826 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris033 »

Dupli
Last edited by Haris033 on 05/10/2021 21:39, edited 1 time in total.
User avatar
Haris033
Posts: 2358
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#13827 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris033 »

VladaFBiH wrote: 05/10/2021 08:57
Haris033 wrote: 04/10/2021 20:15
A koji je to dio?
Onaj zemljani parking na krivini u ul. Paromlinska je u vlasništvu Feroelektra (veći dio) i Centrotransa.
Ili si mislio na onaj zemljani dio u ul. Nedima Filipovića, uz prugu koja vodi prema KLAS-u?
Tu voz nije prosao sigurno 3 godine, i mislim da bi se ta pruga trebala bolje iskoristiti, osim što se (ne)vozi pšenica već godinama.
voz prolazi svake godine barem jednom kada dovozi pšenicu za Klas i to je njihova pruga
Garantujem ti da voz nije prošao tom prugom min. 3 godine. Pšenica se odavno prevozi kamionima.
kakaljin
Posts: 8863
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13828 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by kakaljin »

Haris033 wrote: 05/10/2021 21:38
VladaFBiH wrote: 05/10/2021 08:57

voz prolazi svake godine barem jednom kada dovozi pšenicu za Klas i to je njihova pruga
Garantujem ti da voz nije prošao tom prugom min. 3 godine. Pšenica se odavno prevozi kamionima.
Dolazi voz za klas to je sigurno, jer im je isplativije a imaju svoju prugu
User avatar
ZonFon
Posts: 1737
Joined: 17/11/2013 01:58

#13829 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by ZonFon »

Haris033 wrote: 05/10/2021 21:38 Garantujem ti da voz nije prošao tom prugom min. 3 godine. Pšenica se odavno prevozi kamionima.
https://klas.ba/2020/04/17/u-klas-stiga ... n-psenice/

April, prosle godine.
User avatar
Haris033
Posts: 2358
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#13830 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris033 »

To mi je promaklo.
Ali pročitaj nastavak...

Posljednja isporuka pšenice putem željezničke transportne mreže realizirana je prije pet godina . Usljed potreba tržišta i povećane potražnje u AS Holdingu i Klasu su i ovaj put reagovali preventivno kako bi se, za potrebe cijele kompanije i tržišta, dugoročno osigurale dovoljne količine pšenice.

I dalje sam mišljenja da tu prugu treba bolje iskoristiti, obzirom da je u upotrebi jednom u 5 godina ili, u najboljem slučaju, jendom godišnje. :roll:
User avatar
Thorgerson
Posts: 6957
Joined: 15/04/2015 11:26

#13832 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Thorgerson »

Haris.ba wrote: 04/10/2021 10:43
Thorgerson wrote: 04/10/2021 10:03
Rijesite ljudima da mogu doci kuci s posla, a da ne voze 7km 50 minuta.
Pa rjesavaju. Rekonstruisu prugu, kupuju tramvaje, uveli linije voza.

Javni prevoz je rjesenje.

A ceste ce se praviti puzevim korakom jos dugo vremena. Tu kratkorocnog rjesenja nema.
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!
User avatar
Tesla Edison
Posts: 7345
Joined: 08/05/2017 19:17

#13833 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Tesla Edison »

Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
Haris.ba wrote: 04/10/2021 10:43

Pa rjesavaju. Rekonstruisu prugu, kupuju tramvaje, uveli linije voza.

Javni prevoz je rjesenje.

A ceste ce se praviti puzevim korakom jos dugo vremena. Tu kratkorocnog rjesenja nema.
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!
Joj šuplje ala Zahiraga & co.

Ova vlada je uradila posla više nego i jedna SDA vlada što bi uradila za 60 godina, taman toliko koliko im je trebalo i prugu da rekonstruišu.
User avatar
Tesla Edison
Posts: 7345
Joined: 08/05/2017 19:17

#13834 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Tesla Edison »

Haris033 wrote: 05/10/2021 21:38
VladaFBiH wrote: 05/10/2021 08:57

voz prolazi svake godine barem jednom kada dovozi pšenicu za Klas i to je njihova pruga
Garantujem ti da voz nije prošao tom prugom min. 3 godine. Pšenica se odavno prevozi kamionima.
Voz zadnji put prošao prije cca. 3 mjeseca. Baš u tom momentu automobilom prolazio iz pravca kružnog u B. Potoku. Teretni zatvoreni vagoni za pšenicu, nekih 50 vagona ugrubo, gurala ih dizelka serije 661 (Kenedijka).
User avatar
geralt
Posts: 2374
Joined: 14/09/2017 12:45

#13836 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by geralt »

Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
Haris.ba wrote: 04/10/2021 10:43

Pa rjesavaju. Rekonstruisu prugu, kupuju tramvaje, uveli linije voza.

Javni prevoz je rjesenje.

A ceste ce se praviti puzevim korakom jos dugo vremena. Tu kratkorocnog rjesenja nema.
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!


Posto ocigledno treba crtati kako javni prevoz rjesava guzve. Sad, to sto je nekima ponizenje da se voze trolom, to je poseban problem.
kakaljin
Posts: 8863
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13837 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by kakaljin »

geralt wrote: 06/10/2021 15:43
Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!


Posto ocigledno treba crtati kako javni prevoz rjesava guzve. Sad, to sto je nekima ponizenje da se voze trolom, to je poseban problem.
JEdva cekam da se napravi gradski prevoz kako SArajevo zasluzuje i da nemas neke velike potrebe da koristis auto jer ces svugdje doci gradskim prevozom.

Ja bi kada se napravi gradski prevoz kako treba digao cijene parkinga u centru i starom gradu duplo po satu i da mozes max 30 minuta biti parkiran. A da policija stalno hoda i kaznjava pogresno parkirana auta i to da se u zakonu digne cijena na 200 KM. A da u grad sarajevo ne moze uci vozilo sa euro 4 i manje a svi vlasnici koji zive u gradu a imaju ta auta da imaju rok i beneficiju da promjene auto na euro normu 5 ili 6 u roku minimalno godinu dana
foxlife
Posts: 7029
Joined: 17/02/2021 20:34

#13838 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by foxlife »

to za euro normu je tesko da neko mijenja
treba samo uraditi da sa manjim brojem placas veci porez i rijesio si stvari
a ne kao sada onaj sa normom 1 i onaj sa 6 placaju isto
ovaj sa 6 placa jos skuplje ako je auto mladje od 7 godina jer je to kao porez na luksuz
User avatar
insaneinthebrain
Posts: 16509
Joined: 12/08/2013 12:51

#13839 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by insaneinthebrain »

ovako izgleda nakon svake kise zadnja dva mjeseca, Mibral raskopo pola naselja i ostavio da kisa spira pijesak i sljunak. stvorile se udubljenja da sa autom ne mozes preci. katastrofa. tek prije par dana poceli da asfaltiraju :-) :run:

https://www.klix.ba/vijesti/bih/katastr ... /211006177
User avatar
mk ultra
Posts: 12262
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#13840 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

koliko ja znam, mibral kopa i popravlja, vraćanje u prvobitno stanje radi treća kompanija
User avatar
insaneinthebrain
Posts: 16509
Joined: 12/08/2013 12:51

#13841 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by insaneinthebrain »

ne znam ko vraca, al cekati mjesec dana da se asfaltira je katastrofalno. posebno na padinskim dijelovima gdje se stalno spira i zgrce pijesak niz brdo
elk
Posts: 1403
Joined: 14/08/2006 12:03

#13842 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by elk »

Znaju ljudi kad je pravo vrijeme za asfaltiranje, sto ce muciti u suncanom septembru. Jos im vremenska prognoza ide na ruku za narednih 10 dana.
User avatar
Thorgerson
Posts: 6957
Joined: 15/04/2015 11:26

#13843 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Thorgerson »

geralt wrote: 06/10/2021 15:43
Thorgerson wrote: 06/10/2021 12:37
A kuda da vozi trolejbus?

I da imas svemirske tramvaje, sta ocekujes da ce broj automobila drasticno pasti. Naravno da nece.

Pa mi se vozimo po infrastrukturi iz 85-te godine?!


Posto ocigledno treba crtati kako javni prevoz rjesava guzve. Sad, to sto je nekima ponizenje da se voze trolom, to je poseban problem.
Znam sve, znam sta znaci javni prevoz. I ovo sto oni sad pokusavaju i rade mi smo na skyscrapper forumu pisali prije 10 godina (obnova pruge, uvezivanje zeljeznica u gradski saobracaj, gasenje grasa te formiranje kompanije koja ce drzati tramvaje i trole ostale linije davati na tender itd).

Nit se pravim pametan, nit da sam otkrio toplu vodu, vec jednostavno odete u 10ak gradova na zapadu velicine Sarajeva ili vece i vidite kako su ljudi rijesili stvari.

Da ne govorimo o tome da mi infrastrukturu imamo (prugu tramvajsku, prugu zeljeznicku i stanicu usred centra grada).

Medjutim, ponavljam guzve ce ostati ako ne budemo istovremeno radili i na infrastrukturi (npr. Gradski autoput) nema nas nigdje opet.

Zasto to govorim? Pa zato sto su sad vec tramvaji, trole i busevi puni. Dakle, nije ono da eto ljudi sad ne koriste tramvaj jer nije super moderan. Mislim ima i toga, al to nije vecina. Drugo, kuda vozi vecina javnog prevoza? Pa cestom. Povecaj broj buseva i trola, eto ti guzve opet.

Mada ovo je dobar put da se rijesi problem. Jer nama treba pojacati frekvenciju vozila. Ne samo da dobijemo moderne tramvaje i to je to. Nama trebaju dodatna vozila i vozaci.

Kazem ponovo prema mom misljenju kljuc je u zeljeznici. Uvezati ilidzu i hadzice zeljeznicom, rijesio si 30% problema. Jer tramvaju narocito trojke su krcate vec na ilidzi. A vecina tih ljudi ide min 10 stanica ili skroz do grada na posao, skolu ili fakultetete (sto je vecinom u centru). A gdje je jos 20 stanica gdje ljudi trebaju uci. I ova vlada je krenula u tom pravcu sto je odlicna stvar.
mistek
Posts: 2492
Joined: 23/05/2010 15:16

#13844 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mistek »

Ključ je u tom dodatnom broju vozila :D Hajde tramvaji još i da se trpe, ali kod njih su problem česti prekidi iz razno-raznih razloga uslovljeni činjenicom da sve linije koriste 95% istu prugu. Ali, kada bi busevi i minibusevi vozili po voznom redu, gužve bi bile manje baš osjetno.

Živim u Pofalićima, naselje koje ima vjerovatno preko 10.000 stanovnika i koje praktično posljednje 2 godine nema javni prijevoz. Prije toga je ostalo na jednom autobusu koji vozi svako sat vremena (a i to da se ne smiješ osloniti). Po nekakvom fiktivnom rasporedu, odnosno situaciji od prije 10-ak godina, bus Drvenija-Pofalići vozi svakih 30 minuta, a tu je i minibus koji od Ekonomske škole vozi za Hum/Bakarevac naizmjenično svakih 40-ak minuta. Da se ovaj vozni red poštuje i da su ljudi sigurni da je tako, ma i 50% manje bi se koristila auta za odlazak na posao. Evo kod mene, troje u kući radimo i svi idemo autom, jer javni prijevoz ne postoji. I svako od nas bi suhim zlatom platio redovan autobus, jer ni brige o parkingu, ni gužve neke spektakularne, ljepota.

I koliko je još ovakvih naselja, sve ove padinske zabiti, a nije to beznačajan broj stanovnika :)

A normalno da će rasteretiti i dobre i funkcionalne saobraćajnice. Svaki metar gradskog autoputa bi bio više nego značajan, a prva transverzala haman vala jednako bitna. Onda idu južna i sjeverna. Ali, ništa od ovog u kompletu većina nas neće da doživi.
User avatar
mayab
Posts: 21043
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#13845 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mayab »

Izgraditi južnu longitudinalu do kraja u 2+2 profilu u najkraćem mogućem roku,

bitno poboljšava i ubrzava trolejbuski saobraćaj, tako da više ne ovisi od skretača ulijevo, od gužvi, zastoja zbog kvarova auta, eventualnih sudara itd.

Ne znam kako praktično niko od nadležnih to ne vidi!
Registarska oznaka
Posts: 396
Joined: 20/04/2015 12:53

#13846 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Registarska oznaka »

Haris033 wrote: 04/10/2021 19:58
studiorum_tuzlaensis wrote: 04/10/2021 16:48 @Haris.ba
Riješiti Otoku kod Elpi komerca, Južnu sa zgradom i barem do Aneksa uz Nultu i Prvu T su minimum minimuma za neko osjetnije poboljšanje protoka saobraćaja u gradu.
Gdje se nalazi gore boldirano? 🤔 :roll:

Btw, RAD se nikada neće iseliti iz ul. Paromlinska, jer su, po katastru, 1/1 vlasnici svoje parcele, tako da od širenja saobraćajnice 2x2 u toj ulici, nema ništa.

Shvatite da u Sa rekonstrukcija javnog gradskog saobraćaja treba biti prioritet, a ne ozgradnja novih ulica. Kada se, nekada, uspostavi normalno odvijanje gradskog saobraćaja (tramvaji, autobusi i troljebusi), treba natjerati građane da koriste isti!
Neka stave onda cijenu karte 1KM, pa ce mnogi i da koriste.
Ali, oni ce prije dici na 3KM kartu nego istu spustiti.

Bolje imati 3000 ljudi koji ce ti platiti 1KM, nego 1000 ljudi koji ce dati 3KM.
kakaljin
Posts: 8863
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#13847 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by kakaljin »

Registarska oznaka wrote: 07/10/2021 08:16
Haris033 wrote: 04/10/2021 19:58
Gdje se nalazi gore boldirano? 🤔 :roll:

Btw, RAD se nikada neće iseliti iz ul. Paromlinska, jer su, po katastru, 1/1 vlasnici svoje parcele, tako da od širenja saobraćajnice 2x2 u toj ulici, nema ništa.

Shvatite da u Sa rekonstrukcija javnog gradskog saobraćaja treba biti prioritet, a ne ozgradnja novih ulica. Kada se, nekada, uspostavi normalno odvijanje gradskog saobraćaja (tramvaji, autobusi i troljebusi), treba natjerati građane da koriste isti!
Neka stave onda cijenu karte 1KM, pa ce mnogi i da koriste.
Ali, oni ce prije dici na 3KM kartu nego istu spustiti.

Bolje imati 3000 ljudi koji ce ti platiti 1KM, nego 1000 ljudi koji ce dati 3KM.
Za tramvaj je planirano da bude cijena u zavisnosti koliko se stanica vozis, a ne kao do sada ista cijena isao jednu stanicu ili cijeli krug napravio.

Tako da ce i vise ljudi placati kartu jer se platiti sao onoliko koliko se voze ili ce biti kao u eu vremenske, dnevne , sedmicne, mjesecne ali za sve prevoze
User avatar
Haris033
Posts: 2358
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#13848 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris033 »

Gradski saobraćaj, koliko god da bude karta, ne može biti samoodrživo, tj. uvijek će biti veći troškovi od prihoda.
Primjer, saobraćaj u Beču. U-ban, autobusi i tramvaji rade besprijekorno, ljudi plaćaju godišnje, mjesečne, sedmične i dnevne karte. Ogroman broj turista i opet u gubitku, ali sve te troškove pokriva grad Beč.
Po istom receptu, Vlada KS mora biti spremna da konstantno finansira gradski saobraćaj ako želi da ima normalan red vožnje.
Naravno, pri tom obavezno obratiti pažnju na broj uposlenih, te potpuna kontrola nad održavanjem vozila. :izet:
User avatar
mk ultra
Posts: 12262
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#13849 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

a za neke stvari ti treba malo i samosvjesnost radnika, da nije baš boli me k za firmu, ponesi kući metlu i lokomotivu
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 46782
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

#13850 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by _BataZiv_0809 »

studiorum_tuzlaensis wrote: 04/10/2021 16:48 @Haris.ba
Ne baš tako rješiva. Dosta trase jesu javna preduzeca, ali objekti izgrađeni na toj trasi nisu imovina javnih preduzeća. Ganjao sam prostorije da pokrenem biznis u blizini i tražio kancelarije baš u MM i okolo.


Onda imaš drugi dio trase, od Srebreničke do Francuske škole u Paromlinskoj, također je pun objekata sa privremenim i regularnim građevinskim dozvolama. Ponavljam opet, da bi GA sa denivelisanim raskrsnicama na Otoci i Pofalićima riješio većinu problema, jer jedva da imaš gdje provući put SL.
Trasa iza Mercatora, Uniprometa i dalje je relativno cista zar ne?
Post Reply