F1 2008, 2009, 2010 and counting

Rukomet, tenis, odbojka, atletika, vaterpolo,...

Moderators: _BataZiv_0809, Tomahawk11, Charuga

User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#27801 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by n+1 »

_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 21:00 Prije da je obratno.

Alonso je svaku ekipu ostavio u gorem stanju nego je zatekao.

Osim mozda McLarena 2018.
Teško da bilo koji vozač može samostalno sjebati ekipu. Prije bih rekao da je birao ekipe koje su imale silaze putanje. A kako u savremenoj Formuli 1 vozači baš i ne biraju, jer je grid hiperkompetitivan, onda su mu takve ekipe prije bile usud.

Ferrari je već bio cirkusantska ekipa kad je Alonso došao, sa postepenim, ali kontinuiranim trendom pada još od odlaska Schumacher.

Alonso je, baš i kao Vettel, samo nagazio na klizište zvano Ferrari.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27802 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

Slazem se vecim dijelom.

Ima Dino M.J. odličan tekst na ovu temu na Telesportu pod nazivom "Alonsova neispunjena obecanja"...preporucujem svakako za citanje..
User avatar
Leverage
Posts: 9515
Joined: 27/05/2018 16:32

#27803 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by Leverage »

_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 21:24 Slazem se vecim dijelom.

Ima Dino M.J. odličan tekst na ovu temu na Telesportu pod nazivom "Alonsova neispunjena obecanja"...preporucujem svakako za citanje..
Odličan tekst.

Dijelim autorovu zbunjenost povodom pitanja "Zašto se sve sa Alonsom desilo ovako kako se desilo?". Možda dio odgovora leži u lošijim drugim dijelovima šampionskih sezona 2005. i 2006. Možda je to bila opomena koju tada niko posebno nije primijećivao. A možda i nije. Iskreno nemam pojma i izgorio mi je mozak postavljajući sebi ovo pitanje godinama unazad.

Alonso mi dođe nešto kao antihamilton. Počeo je sa vrhunskim rezultatima i titulama, i umjesto da bude "onaj koji možda ima više pobjeda i titula od Schumachera, ali nikad neće biti velik kao on", postao je "onaj koji ima puno manje pobjeda i titula nego što zaslužuje svojim kvalitetom".

S druge strane, Hamiltonov početak, prvih 5-6 godina, iako se radilo o vrhunskom talentu, ličio je da ćemo danas pričati kako je on "onaj koji ima puno manje pobjeda i titula (tada je imao jednu) nego što zaslužuje svojim kvalitetom", a, gle čuda, danas je "onaj koji možda ima više pobjeda i (moguće) titula od Schumachera, ali nikad neće biti velik kao on".

Čudni su putevi formulnji.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27804 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

Fino si ovo srocio burazengija
User avatar
drndalo
Posts: 22825
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#27805 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by drndalo »

_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 20:33


Televisa presenta
Jebih, ako bas nece u Alpinu, evo ga ja mogu u zadnjem momentu zamijeniti, nisam ni puno skup... Znam i ponesto francuskog, pa je sve pri meni....
moee
Posts: 1395
Joined: 07/06/2011 10:44

#27806 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by moee »

Dostupne karte za Hungaroring 2023.
Bujrum :D

https://gpticketshop.com/en/f1/f1-grand ... ckets.html
User avatar
Leverage
Posts: 9515
Joined: 27/05/2018 16:32

#27807 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by Leverage »

moee wrote: 02/08/2022 22:47 Dostupne karte za Hungaroring 2023.
Bujrum :D

https://gpticketshop.com/en/f1/f1-grand ... ckets.html
Skupo. Za ovu super gold kartu možeš ljetovat' čak dva dana u Podgori.
mcla04
Posts: 99
Joined: 16/02/2022 17:11

#27808 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by mcla04 »

_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 20:33


Televisa presenta
Vec znamo da ce nova sezona DTS biti brutalna 😂👌
User avatar
shalla
Posts: 9328
Joined: 31/01/2006 09:12
Location: so close no matter how far

#27809 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by shalla »

_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 21:24 Slazem se vecim dijelom.

Ima Dino M.J. odličan tekst na ovu temu na Telesportu pod nazivom "Alonsova neispunjena obecanja"...preporucujem svakako za citanje..
Dajte copy, pročitao sam sve besplatne članke hahahaha
User avatar
Blixen
Posts: 3234
Joined: 11/02/2019 14:28
Location: prva decenija bez zeljine titule

#27810 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by Blixen »

_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 20:43 Ako se neko pita zasto Alonsa nakon 2014 nije zvala nijedna velika ekipa, ovakva ponasanja su oooooogroman dio razloga.
neki ga bas zbog toga i vole :thumbup:
interesantniji je Alonso za F1 nego 12 Bottasa ili slicnih
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27811 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

Blixen wrote: 03/08/2022 11:51
_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 20:43 Ako se neko pita zasto Alonsa nakon 2014 nije zvala nijedna velika ekipa, ovakva ponasanja su oooooogroman dio razloga.
neki ga bas zbog toga i vole :thumbup:
interesantniji je Alonso za F1 nego 12 Bottasa ili slicnih
Sve zavisi sta ocekujes od F1
User avatar
Blixen
Posts: 3234
Joined: 11/02/2019 14:28
Location: prva decenija bez zeljine titule

#27812 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by Blixen »

_BataZiv_0809 wrote: 03/08/2022 11:52
Blixen wrote: 03/08/2022 11:51

neki ga bas zbog toga i vole :thumbup:
interesantniji je Alonso za F1 nego 12 Bottasa ili slicnih
Sve zavisi sta ocekujes od F1
crashgate :D i svadje u boksu :D
preticanje u 130 R ili voznju na noz kao u Imoli 2005
lude startove za koje je zaduzen Fernando
probijanje sa zadnjeg mjesta (Hamilton 2021, Button za titulu 2009, Montoya 2004, Vettel za titulu u Brazilu, Alonso u Valensiji 2012)
od F1 najvise ocekujem trke poput Canade 2011
https://www.youtube.com/watch?v=BL2cPQ5 ... l=FORMULA1
https://www.youtube.com/watch?v=q6Iaz1- ... l=FORMULA1

ne gledam F1 zbog Latifija ili Strolla
Last edited by Blixen on 03/08/2022 12:05, edited 1 time in total.
User avatar
spree
Posts: 7886
Joined: 04/04/2009 02:10
Location: oʌǝɾɐɹɐs

#27813 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by spree »

shalla wrote: 03/08/2022 11:31
_BataZiv_0809 wrote: 02/08/2022 21:24 Slazem se vecim dijelom.

Ima Dino M.J. odličan tekst na ovu temu na Telesportu pod nazivom "Alonsova neispunjena obecanja"...preporucujem svakako za citanje..
Dajte copy, pročitao sam sve besplatne članke hahahaha
Spoiler
Show
Da vam je u zimu s 2006. na 2007. netko rekao kako će se Fernando Alonso na kraju 2018. povući iz Formule 1 i pitao vas kako će izgledati njegove statistike u tom trenutku, što biste odgovorili?

Da, isto što i ja, isto što i svatko.

Bili bismo uvjereni da će vozač iz Ovieda potući sve rekorde Michaela Schumachera, ostvariti najmanje osam, a možda i 10 titula, te se povući s troznamenkastim brojem pobjeda na kontu. Uistinu, doimao se toliko dobrim.

I zapravo se još i danas doima.

Samo što je dojam jedno, a realizacija drugo. Alonso već više od desetljeća zadivljuje stručnjake i laike fascinantnom, jobovskom ustrajnošću. Ma koliko loše izgledao bolid koji neke sezone vozi, on izgleda bolje od njega i postiže rezultate koji su, pričinja se, iznad objektivnih mogućnosti bolida, nedostižni — uz rijetke iznimke — momčadskim kolegama.Podjednako fascinantno, neokrznut je izašao iz nekih od najvećih skandala u povijesti utrka, u kojima su njegovi suradnici i prijatelji dobivali višegodišnje ili čak doživotne kazne, a on proglašavan nedužnim.

Legendarni Ivan Lendl stigao u Pulu pa se dotakao najvećih svih vremena, a posebno Đokovića: Razočaran sam zbog Novaka. Mislim da to nije pošteno!
Legendarni Ivan Lendl stigao u Pulu pa se dotakao najvećih svih vremena, a posebno Đokovića: Razočaran sam zbog Novaka. Mislim da to nije pošteno!
Cristiano Ronaldo zaigrao za rezerve Manchester Uniteda, a onda je svojim potezom razbjesnio navijače
Cristiano Ronaldo zaigrao za rezerve Manchester Uniteda, a onda je svojim potezom razbjesnio navijače
Linker
Čovjek je to koji uistinu izaziva divljenje na mnogo razina; nemali će broj vrhunskih poznavatelja ovog sporta, pa i ostalih vozača, ustvrditi kako je Fernando fenomen za sebe i vjerojatno najkompletniji, najbolji vozač kojeg smo ikada gledali. I najvjerojatnije su pritom u pravu.

Samo što rezultati, mada i ovako impresivni, baš i ne idu tome u prilog. Zapravo, usporedba koja prva pada na pamet ona je s Leom Messijem. Baš poput njega, Alonso je čarobnjak s golemim karakternim nedostatkom. Najbolji je gotovo po svemu, ali nije pravi vođa, pravi pobjednik. I nije timski igrač.

Kada bi odlazio iz neke momčadi, nitko za njim ne bi prolijevao suze. Naprotiv, raskidali bi ugovore i nekoliko godina prije roka, samo da ga se čim ranije riješe. Kada bi, pak, neka od vodećih momčadi krenula u lov na novog vozača, Alonsovo bi ime prekrižili i dali radije priliku nekome tko se tek treba dokazati. Sveudilj pritom hvaleći ga, ali nekako sretni što vozi za konkurenciju, a ne za njih.

Zapravo se može reći da je njegov slučaj bez presedana. Nikada ranije u povijesti Formule 1 nekom vrhunskom vozaču nije bilo tako teško pronaći angažman u nekoj kompetitivnoj momčadi s vrha poretka. Što ostaje poprilično zbunjujuće, jer niti jedan od Španjolčevih grijeha, mada ih je bilo, nije toliko velik da bi trebao rezultirati takvom reakcijom.

Sjajne rane godine

U početku je sve izgledalo kao bajka, dakako. Oduševio je u prvoj sezoni u Minardiju i mada nije osvojio ni boda — ipak je to Minardi je to — pokazao je brzinu. Sezonu 2002. proveo je kao Renaultov testni vozač, a 2003. dobio mjesto u toj ekipi. Iste je sezone stigla prva pobjeda, a 2005. i 2006. i naslovi prvaka. Pogotovo je impresivan bio ovaj drugi, ostvaren u direktnoj borbi s iznimno motiviranim Michaelom Schumacherom. Bila je to cjelogodišnja partija karata, pobjednik je bio vozač koji je tijekom sezone napravio pogrešku manje. Istinski klasična F1 sezona, jedna od najboljih ikada.

https://www.youtube.com/watch?v=qGdmWq4ooQo

Bile su to sjajne godine u kojima je Španjolac pokazao svu raskoš talenta, a njegovo pretjecanje Schumachera u 130R u Suzuki, na mjestu gdje se to baš i ne pokušava, do danas je na listi najboljih. Mala se sjena nadvila nakon incidenta na Nürburgringu 2003., kada ga je David Coulthard optužio da je nepotrebno zakočio, izbacivši ga tako sa staze. Coulthard nikada nije bio čovjek koji olako optužuje, ali Alonso je prošao bez kazne, samo da bi je zaradio 2006. u Mađarskoj kada je tijekom treninga isto učinio Robertu Doornbosu.

Brake test je nešto iznimno stupidno i idiot je svatko tko takvo što izvede na javnoj prometnici, a kamoli na utrci Formule 1. Iza 2006. Alonso nije više imao ovakvih incidenata, ali ovi su mu svejedno ostali mrlje na karijeri. No, ne osobito zapaženom ostala je jedna zanimljiva činjenica: od posljednjih sedam utrka 2005. pobijedio je samo jednom, i to kada je već i teoretski osvojio titulu. Od posljednjih devet utrka 2006. pobijedio je samo jednom. Pripisivali smo to Renaultovoj nesposobnosti da kvalitetno razvija bolid tijekom sezone, ali i kasnije će se u Alonsovoj karijeri vidjeti da se u prijelomnim trenucima teško uspijeva pretvoriti u pobjednika.

Kada je 2007. potpisao za McLaren, očekivano najbolji bolid na gridu, činilo se da će treća uzastopna titula biti rutinska stvar. Pogotovo stoga što mu je momčadski kolega bio rookie Lewis Hamilton — talentiran, ali ipak debitant. Sezona koja je trebala zacementirati Alonsovu reputaciju učinila je upravo suprotno, makar niti u njoj nije osobito podbacio.

Suprotno očekivanjima, Hamilton nije radio početničke greške i marljivo je skupljao bodove, te se našao u vodstvu prvenstva, ispred momčadskog kolege. Alonsovi komentari u španjolskom tisku o favoriziranju britanskog vozača u britanskoj momčadi mnogima se nisu svidjeli i počeli su razarati odnos vozača i ekipe. Ma koliko to možda bilo i točno, činjenica je da je Lewis neočekivano bio brži i u kvalifikacijama. S dva boda prednosti za Hamiltona došli su u Mađarsku, gdje se dogodio jedan od najbizarnijih incidenata u povijesti utrka, i onaj kojeg mnogi ističu kao mrlju na Alonsovoj karijeri.

Što je nepravedno, jer za njega uistinu ne snosi krivnju.

Kosturi iz ormara

Pri završetku kvalifikacija ušao je u boks promijeniti gume. Nakon što su promijenjene i mehaničari su signalizirali da može napustiti boks, nastavio je stajati na mjestu još desetak sekundi — dok je iza njega Hamilton čekao na red za promjenu guma. Te su sekunde značile da će Alonso unutar predviđenog vremena uspjeti odraditi kvalifikacijski krug, dok će Britanac zakasniti.

Alonso će triput završiti sezonu kao viceprvak, dvaput gubeći titulu u posljednjoj utrci. Što ne bi bilo toliki problem, da nije do načina na koji je gubio
Postoji nekoliko interpretacija onoga što je dovelo do te situacije. Zna se da je Hamilton ranije izigrao interni dogovor, dovevši uopće do situacije da obojica u tako kratkom razmaku uđu u boks. No jedno nije i ne bi smjelo biti u pitanju. Alonso je, baš kao što to svi vozači uvijek i bez iznimke čine, krenuo nakon što je dobio znak od svog trkaćeg inženjera Marka Sladea — ako je netko odgovoran za namjerno zadržavanje, to je on, a ne vozač.

No, tada je na snazi bila stupidna naredba o zabrani momčadskih odredaba, te je zbog nečega što nije naštetilo nikome izvan McLarena Alonso kažnjen s pet mjesta nižom startnom pozicijom, a momčad gubitkom svih drugi dan osvojenih bodova.

No, događaji tog dana iskopali su još jedan kostur iz ormara.

McLaren se nešto ranije razmjerno bezbolno izvukao iz špijunske afere, kada je dokazano da su u momčadi nelegalno posjedovali informacije o Ferrarijevoj tehnici i taktici. Kažnjeni su pojedinci, a momčad i Ron Dennis ustrajali su u tvrdnji da nisu znali za te podatke niti se koristili njima. A onda se u prepirci nakon kvalifikacija Alonso izlanuo i rekao Dennisu da je imao pristup podacima. Dennis je sve odmah prijavio nadležnim tijelima FIA-e, prljavo rublje isplivalo je na površinu. McLarenu su na kraju oduzeti svi te sezone osvojeni bodovi (mada su vozačima ostali), ali Alonso i testni vozač Pedro de la Rosa, čija je email korespondencija bila ključni dokaz, kao pokajnici su se izvukli bez kazne.



Odnosi između Alonsa i momčadi u tom su trenutku postali najgori u čitavoj F1 povijesti, ali McLaren ga nije mogao otpustiti. Posebna komisija FIA-e provjeravala je njegov bolid prije utrke, kako bi bila sigurni da mu momčad ne daje slabiji nego Hamiltonu. Ron Dennis je otvoreno navijao protiv vlastitog vozača — bila je to vjerojatno najbizarnija situacija u čitavoj povijesti Formule 1.

Usprkos tome, i suprotno Dennisovim željama, Alonso je do kraja sezone osvojio više bodova od Hamiltona. Samo što ih je Ferrarijev Kimi Räikkönen osvojio još i više, te se umiješao u borbu za titulu. Prije posljednje utrke u Brazilu, Hamilton je imao 107 bodova, Alonso 103, a Räikkönen 100. Na Interlagosu je Britanac rano upao u probleme s mjenjačem, a Alonso se nije mogao nositi s Ferrarijima, te je završio treći. U nevjerojatnom raspletu Kimi je postao prvak sa 110 bodova, jednim više od Hamiltona i Alonsa!

Dvaput gubio naslov u posljednjoj utrci

Najbolji vozač na svijetu u najboljem bolidu na gridu nije uspio postati prvak, ponižen je od debitanta i kontroverzama si je zauvijek zalupio neka vrata. Alonso u toj sezoni uopće nije bio loš i, naprotiv, da nije bilo Mađarske, vrlo je lako moguće da bi na iskustvo, da nije morao voziti protiv momčadi, zapravo relativno komotno ipak uzeo titulu.

Ugovor s McLarenom je na obostrano zadovoljstvo raskinut, a Fernando se vratio u Renault. Koji, nažalost, nije bio ni sjena nekadašnjeg, ali, opet doma, vozio je sjajno, koristeći svaku priliku da ostvari plasman iznad objektivne vrijednosti bolida. Godine 2008. je to okrunio i dvjema senzacionalnim pobjedama u Singapuru i Japanu, te petim mjestom u ukupnom poretku.

Samo što se pokazalo da ona prva pobjeda i nije bila toliko senzacionalna.

U možda i najzloglasnijoj namještaljci u povijesti Formule 1, Nelson Piquet Jr. zabio se u zid tijekom utrke u Singapuru točno u trenutku u kojem je to pomoglo njegovom momčadskom kolegi da na taj način preuzme vodstvo u utrci i kasnije ga pretoči u pobjedu. Skandal je izbio tek godinu potom, nakon što je Nelsinho otpušten iz momčadi. Flavio Briatore i Pat Symonds kažnjeni su, ali kako nije bilo dokaza da su Alonso ili ostatak momčadi išta znali o planu, oslobođeni su. Ipak, sumnja ostaje, pogotovo znamo li da je Španjolac ušao u utrku na iznimno neobičnoj strategiji, s vrlo malo goriva, krajnje netipično za njegovo startno mjesto…



Kako god bilo, u tom trenutku još je izgledalo kako Alonsa samo nedostatak dobrog bolida udaljuje od zaslužene borbe za novu titulu. A dobar bolid dobit će 2010. prelaskom u Ferrari. Ne i najbolji, Red Bull i Sebastian Vettel u sljedeće će četiri godine dominirati svijetom Formule 1.

Alonso će triput završiti sezonu kao viceprvak, dvaput gubeći titulu u posljednjoj utrci. Što ne bi bilo toliki problem, da nije do načina na koji je gubio. U Abu Dhabiju 2010. se 37 krugova vozio iza Renaulta Vitalija Petrova, ne uspijevajući ga preteći. Najbolji vozač na svijetu protiv u najboljem slučaju osrednjeg Rusa u, ako ne slabijem, ipak ne ni superiornom bolidu? Nemojte me zezati! Schumacher ili Ayrton Senna našli bi način za prolaz, budite sigurni!

Ako postoji jedna utrka u Alonsovoj karijeri koja baca sjenu na njegovu vozačku veličinu, to je ta. Premda ni Brazil 2012., kada je Vettel sve učinio da mu preda naslov na pladnju, a Fernando to nije imao snage ni umijeća kapitalizirati, ne spada u njegove najbolje izvedbe. I opet, sredinom te sezone imao je veliku bodovnu prednost, ali slabijim je drugim dijelom upropastio još jednu, realno posljednju priliku…

Lov na trostruku krunu

Nakon pet sezona bez titule i sve češćeg prigovaranja u Ferrariju su ga bez pretjeranog žalovanja zamijenili Vettelom, a on je utočište pronašao u — McLarenu! Poprište najgoreg vozačkog i životnog pada pokazat će se posljednjom stanicom njegovog F1 puta. Toliko slab da se ne može boriti za postolja, a kamoli pobjede, a opet dobivajući priliku za pokazivanje sposobnosti da i dalje radi zamalo pa čuda i redovno završava utrke na mjestima kamo bolid ne spada, McLaren se pokazao možda i idealnim za njega. Usto i jedinom momčadi koja bez pogovora guta njegove beskonačne prigovore na račun bolida, mahom zato što su bili usmjereni protiv tadašnjeg dobavljača motora, Honde.

Kada se ove godine pokazalo da McLaren ni s Renaultovim motorom nije baš briljantan — naprotiv, sporiji je i od Red Bulla i od Renaultove tvorničke momčadi — nema baš toliko njurganja. No, jasno je da su Fernandove misli već u velikoj mjeri negdje drugdje i sada je najavio da se na kraju sezone povlači iz Formule 1.



McLaren ga je lani pustio da odradi Indy 500, a američke će mu utrke vjerojatno biti destinacija već 2019. Bio je blizu pobjedi u prvom nastupu, a kada nije mogao skinuti Schumijeve F1 rekorde, sada bar ima priliku pokušati osvojiti trostruku krunu. Dva od tri već ima, jer je ove godine s Toyotom pobijedio na 24 sata Le Mansa.

To je zapravo sjajno, jer nakon nekoliko desetljeća opet imamo priliku gledati jednog istinski vrhunskog vozača kako se ne koncentrira samo na Formulu 1, nego vozi i druge serije. A Alonso jest, ako ne najbolji, svakako jedan od najboljih vozača ne samo današnjice, nego i čitave povijesti utrka.

Priča o njemu sigurno još nije gotova, samo jedno njeno veliko poglavlje. Poglavlje prepuno sjajnih utrka, ali i, ultimativno, neispunjenih obećanja.
User avatar
Leverage
Posts: 9515
Joined: 27/05/2018 16:32

#27814 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by Leverage »

Image
User avatar
perfect_guy
Posts: 6509
Joined: 18/04/2008 23:08
Location: Anfield road
Contact:

#27815 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by perfect_guy »

Image
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#27816 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by n+1 »

Izbaci mi ovo Ju Tub. Koji zvuk sa staze. :D

User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27817 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

Koji entuzijazam prsti iz ovog covjeka to je nevjerovatno. Tacno ono kad se za nekoga kaze da mu iskri iz ociju.
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#27818 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by n+1 »

Majke mi, ne znam odakle mu energija.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27819 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

Men'scini da jedan dio odgovora lezi u cinjenici da se bas i nije napatio u zivotu.

To studiranje 3 fakulteta, ukljucivo sa japanskim jezikom :D , a da nijedan nije zavrsio sugerise da mu egzistencijalni Damoklov mač nije visio nad glavom, onda brat koji zivi u Čileu, prokčen profesionalni put od strane roditelja.
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#27820 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by n+1 »

Kad ga slušam dok priča o roditeljima koji su očito bili intelektualci, jer je bio okružen svim tim knjigama i računarima o kojima stalno priča, i ja steknem isti dojam. Ali s druge strane, nedavno je pričao u podkastu Netokracija (koji sam postavljao ovdje) da mu je 90tih bilo guravo u porodici, te da su roditelji često imali svega marku-dvije na raspolaganju.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27821 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

Slusao sam i ja Netokraciju, mislim da to potpada pod opste stanje u SRJ sredinom 1990tih.
User avatar
tovarish
Posts: 3508
Joined: 26/05/2008 23:57

#27822 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by tovarish »

Onako odokativno, Srđan meni djeluje i kao dobar čovjek u svakom smislu, dok mi je Pavle sušta suprotnost.
User avatar
n+1
Posts: 7012
Joined: 23/02/2022 09:38
Location: https://shorturl.at/bkpqD

#27823 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by n+1 »

Pavle je hejter. :D
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#27824 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by _BataZiv_0809 »

E vidi ja bas mislim da je Paja bolji insan i bolji prijatelj od Srleta.
User avatar
tovarish
Posts: 3508
Joined: 26/05/2008 23:57

#27825 Re: F1 2008, 2009, 2010 and counting

Post by tovarish »

U fokusu: Hoće li Ferrari “protraćiti“ Leclerca?


Sve što je jednoj ekipi potrebno za uspeh u “najbržem cirkusu“ sabralo se na jednom mestu početkom 21. veka, a tačka okupljanja bio je tim Ferrarija. “Propeti konjić“ je u tom periodu postao sinonim za pobede, čitava jedna era obeležena je mnogobrojnim uspesima italijanskog tima i tada je postalo veoma teško uopšte zamisliti da Ferrari nije konstantno u borbi za najviši plasman. Pobede i titule gotovo da su se podrazumevale. Ipak, tokom prethodnih petnaest godina, Ferrari je postao sve suprotno od navedenog. Aljkav, neorganizovan tim, i u najvećem broju slučajeva – sam svoj najveći neprijatelj. Za uspeh u Formuli 1 ključna su četiri faktora.

Ono što definiše pobedničku kombinaciju su sledeći činioci:
1. Brz automobil;
2. Pouzdan automobil;
3. Strateški dobro organizovana ekipa;
4. Kvalitetan vozač da isprati sve navedeno.

Naravno, u sportu je ponekad potreban i onaj peti, čuveni “faktor sreće“, ali on je retko kada presudan. Možemo da pričamo i o političkom lobiju itd…

Ferrari je početkom milenijuma imao sve navedeno.
Naravno, kako niko ne može doveka da pobeđuje, tako su i crveni iz Maranela u jednom trenutku pali sa trona – ekipa Renaulta i Fernando Alonso preuzeli su presto 2005. godine, a na njemu su se zadržali i iduće sezone. No, bez obzira na to, ni tokom tog dvogodišnjeg perioda nikome nije palo na pamet da otpisuje Ferari iz borbe za najveći ulog, niti ih je bilo koji ljubitelj “najbržeg cirkusa“ doživljavao kao gubitničku ekipu. Ferari je u periodu od 2000. do 2004. godine izgradio mit i strahopoštovanje, čitava Italija doživljavala je “propetog konjića“ kao ponos nacije, a sa uspesima ekipe iz Maranela svaki prosečni Italijan ponosno se poistovećivao.

Ni odlazak Michaela Schumachera u penziju krajem 2006. godine nije poremetio slavni italijanski tim. Na zaostavštini nemačkog asa i ljudi okupljenih oko njega Ferrari je zadržao visok nivo i tokom narednih par sezona, pa se tako posle dvogodišnjeg posta ekipa ponovo našla na vrhu – 2007. godine Kimi Raikonen je vratio vozački šampionski pehar u Maranelo, a iz kontroverznih dešavanja oko čuvene industrijske špijunaže Ferrari je kod Međunarodne automobilske federacije uspeo da izlobira i konstruktorsku titulu za zelenim stolom, na uštrb svog glavnog rivala – ekipe Meklarena.

Naredne sezone vozačka titula je izostala, ali je konstruktorska odbranjena – i tu bi bio kraj Ferarija kakav smo znali u prethodnim godinama. U međuvremenu je ekipu napustio veliki broj ljudi koji je učestvovao u izgradnji ove imperije (svaki iz svojih razloga), a kormilo je od Jeana Todta preuzeo Stefano Domenicali.

Upravo posle navedenih promena počinju problemi. Iako je na stazi, makar s vremena na vreme, i dalje delovao prilično pristojno i konkurentno, italijanski tim više ni u jednom trenutku nije posedovao sve faktore koji su ključni za uspeh nekog sportskog tima. Posebno su postali uočljivi problemi u garaži – ovo polje je u nekom ranijem periodu perfektno funkcionisalo i Ferrari je po strateškim snalažljivostima i umeću postao posebno prepoznatljiv i poštovan u F1 svetu. Od 2008. godine, situacija je dobila veleobrt.

Godine lutanja u eri Fernanda Alonsa 2010.-2014.
Kada u svojim redovima tokom punih pet godina imate dokazanog velemajstora kao što je “Matador iz Ovijeda“ – i tih pola decenije ne iskoristite da se dokopate makar jedne šampionske titule – to je, nesumnjivo, jasan signal da niste na potrebnom nivou. Španac je vozio izuzetno dobro, bolje nego ikada u karijeri, ali ni njegova briljantna izdanja niti bezrezervna podrška drugog vozača ekipe Felipea Mase nisu bili dovoljni da Ferrari vrate na tron. Tokom većeg dela perioda boravka Alonsa u italijanskom timu, “propeti konjić“ je, pre svega po performansama, zaostajao za svojim tada glavnim rivalima – ekipama Red Bulla, pa čak i McLarena. Problema je znalo da bude i u odabiru taktike (treba li bolji primer od Abu Dabija 2010.?) i čak ni vozač takvog kalibra kakav je Fernando nije mogao da nadomesti sve “brljotine“ kojima je Ferrari bio sklon u to vreme. Stefano Domenicali nije se pokazao kao dobar lider, a to nije bio slučaj ni sa ostalim ljudima koji su zauzimali najvažnije pozicije unutar tima. Ono što je Ferrariju dobro išlo od ruke i zamalo im donelo i šampionsku titulu 2012. godine bila je hvale vredna pouzdanost bolida, ali avaj – nedostajalo je brzine i bolje organizacije, Španac je u borbi sa Sebastijanom Vettelom ostao kratak za tri boda – “samo tri boda?“ Da, što je bilo sasvim dovoljno da ponesete epitet poražene ekipe. Tako blizu, a opet – tako daleko.



Fetelovi uzaludni pohodi na titulu – ko je kriv za neuspeh?

Za svoj rođendan, leta 2013. godine, na pitanje čelnika ekipe iz Maranela šta želi da dobije na poklon, Alonso je kao iz topa odgovorio – bolid RB9 (Red Bullov model koji je austrijska ekipa koristila te sezone i prošetala se šampionatom). Nezadovoljstvo španskog vozača zbog izostanka “alata“ koji mu je bio neophodan za osvajanje trofeja dovelo je do sve češćih sukoba sa čelnicima ekipe. Početkom 2014., posle lošeg početka sezone, Domenicali je smenjen sa funkcije šefa tima, a privremenu zamenu Italijani su našli u Marcu Mattiacciju. Novi lider ekipe nije imao volje da trpi Fernandovu frustraciju i dve strane su se razišle krajem godine. Mattiacci je bio zagovornik dovođenja Sebastijana Vettela iz Red Bulla, a nemački vozač, već odavno “kršten“ kao “Schumacherov naslednik“, nikada nije krio ambiciju da izvede ono što je njegov idol činio početkom milenijuma. Poziv Ferrarija Nemac nije odbio i tako je “propeti konjić“ u liku četvorostrukog svetskog šampiona dobio novog lidera u pohodu na tron.


Mattiacci je, nakon odrađenog tranzicionog mandata, kormilo Ferarija prepustio temperamentnom Maurizio Arrivabeneneu koji je postao novi šef ekipe i koji je slavni italijanski tim trebalo da konačno vrati na vrh Formule 1.

U međuvremenu se u tim vratio i Raikonen, poslednji Ferarijev šampion, ali je njegova uloga, iz više razloga, postala zanemarljiva za eventualne Ferrarijeve uspehe. Vettel je bio neosporna prva violina tima i od njega se očekivalo da učini ono što Alonso nije uspevao godinama unazad.

Usled upravo uspostavljenje dominacije Mercedesa, koji se najbolje pripremio za dolazak hibridne ere 2014. godine, uspeh Sebastiana i Ferrarija nije mogao da dođe preko noći. Tokom prve dve sezone saradnje, italijanski tim i njihov prvi vozač zadovoljili bi se i po kojom ostvarenom pobedom, svesni da je za građenje ekipe koja bi mogla Mercedesu stati na crtu potrebno određeno vreme. Prvi naznaci da je “propeti konjić“ spreman za borbu sa “srebrnom strelom“ pojavili su se 2017. godine. Ferrari je sa brzim automobilom SF70H i Vettelom koji je vozio u odličnoj formi ušao u sezonu na način koji je i priželjkivao – posle uvodnih šest trka, nije bila vidljiva nikakva prednost ekipe Mercedesa u performansama, a Vettel je u tom periodu zabeležio tri pobede i tri druga mesta. Usled izvesnih kikseva Lewisa Hamiltona (lidera Mercedesovog projekta) Vettel je uspeo da ostvari lepu zalihu u odnosu na britanskog asa i sve što se u to vreme dešavalo ukazivalo je na to da bi na čelu moglo doći do promene i da bi se Vettel na njemu mogao obreti prvi put posle deset godina. Ipak, to se nije desilo, a razlozi su postali evidentni u poslednjoj trećini sezone, koja je i potpisala smrtnu presudu šampionskim ambicijama italijanskog tima.


Da je sezona trajala 12, umesto 20 trka, Ferrari bi se vrlo moguće i izborio sa Mercedesom i zaseo na tron. Međutim, ekipa još uvek nije bila spremna da izgura čitavu godinu na visokom nivou – Vettel je dao sve od sebe, bolid je bio brz tokom cele godine, ali ovoga puta, tim iz Maranela pao je na pitanju pouzdanosti. Sezona je bila preduga za paket koji je Ferrari spremio i Italijani nisu izdržali do kraja – u Maleziji je počelo sa prvim kvarovima, a sa time se nastavilo i u Japanu, što je Mercedes rutinski iskoristio da nastavi svoj niz osvajanja titula. Lewis Hamilton bio je lišen kvarova, a svojom sigurnom vožnjom nije sebi dozvolio niti jedan veći kiks – Englez je svih dvadeset trka završio među osvajačima bodova i to je odnelo prevagu na njegovu stranu. Vettel i Ferrari su novu šansu morali da potraže 2018. godine.

To su i učinili – i ponovo ostali praznih šaka. Ali, za razliku od ranijih godina, ovoga puta je prvi vozač ekipe bio najslabija karika. Iako su imali i brz i pouzdan bolid, koji je tokom većeg dela sezone, čini se, čak bio i bolji od Mercedesa, Italijani su i ovu priliku prokockali, a odgovornost najviše leži na Vettelu koji nije bio na nivou iz prehodne sezone. Serijom grešaka koje je načinio tokom sezone (Azerbejdžan, Francuska, Nemačka, Italija, Japan…) praktično je samog sebe lišio prilike da se dokopa pete krune u karijeri. Istina, u par navrata mu ni ekipa svojim pomalo čudnim strategijama nije u potpunosti pomogla, ali utisak je da bi svi propusti Ferrarija bili nadoknađeni da je Sebastijan bio na nivou iz svojih najboljih dana. Bilo kako bilo, ni pomenute sezone “propeti konjić“ nije uspeo da sklopi kompletan mozaik činilaca koji donose uspeh, te se “suša“ nastavila i jedanaestu godinu zaredom.

Ceh je platio Arrivabenene, čiju je ulogu preuzeo Matija Binotto – čovek koji u ekipi boravi još iz ere Michaela Schumachera.

Ta 2018. godina ujedno je bila i poslednja u kojoj je Ferrari bio konkurent za titulu, s obzirom da su od 2019. do kraja 2021. bili daleko od vrha i tek u par navrata su uspevali da dođu do poneke pobede. Najzaslužniji i za te retke momente radosti u Maranelu bio je Charles Leclerc, momak koji se Ferrariju pridružio upravo početkom 2019. godine i koji je tekuće 2022. nova uzdanica italijanskog tima, a o čijem će liku i delu više reči biti u nastavku teksta.

Charles Leclerc – budući šampion ili nova “potrošena roba Ferrarija“?

Vozač iz Monaka danas je vođa Ferrarija, neko koga je i Binotto označio kao “narednog Ferarijevog šampiona“. Po scenariju Ferrarija, pomenuti plan trebalo je da bude ostvaren tokom 2022., ali je veliko pitanje da li će to biti slučaj. Gde (ponovo) zapinje kada je reč o italijanskom timu?


Charles Leclerc je rođen 16. oktobra 1997. godine u Monte Karlu. Posle početnih (prilično uspešnih) koraka u kartingu kojim je počeo da se bavi 2005. godine i brojnih osvojenih titula, na veliku pozornicu prvi put je stupio 2015. godine. Te sezone obreo se u Evropskoj Formuli 3 i u debitantskoj sezoni zabeležio četiri pobede, što ga je dovelo do četvrtog mesta u generalnom plasmanu vozača. Sledeći korak bila je GP3 serija (današnja Formula 3) koju je Monačanin pokorio kao ruki. Svoj munjevit uspon nastavio je i u 2017. godini kada se, takođe kao novajlija, prilično ubedljivo dokopao titule u Formuli 2, usput postavši polaznik Ferrarijeve akademije. Već tada je bilo jasno da je reč o vanserijski talentovanom vozaču, a Ferrari ga je svakako imao u svojim planovima za nadolazeći period.

Sposobnost da se godinu za godinom osvajaju titule u F3 i F2 je u gotovo 100% slučajeva garancija da je pred vama veoma obećavajuća karijera. Primera radi, na isti način tekao je i razvojni put Lewisa Hamiltona, danas sedmostrukog svetskog šampiona i statistički najuspešnijeg vozača svih vremena, a isto dostignuće pošlo je za rukom i Georgeu Russellu – još jednom supertalentovanom vozaču od koga se u budućnosti jako mnogo očekuje. Stoga je angažman u Formuli 1 bio sasvim logičan nastavak Leclercove avanture. Početkom 2018. Ferrari mu je obezbedio trkačko sedište u Sauberu – svojoj tzv. “B“ ekipi, a Charles je priliku u potpunosti iskoristio. Svog znatno iskusnijeg timskog kolegu Marcusa Ericssona u kvalifikacijama je porazio sa ubedljivih 17-4, a i bodovni saldo bio je sve samo ne mršav. Švajcarska ekipa nije posedovala naročito konkurentan bolid, ali je Monačanin iz istog izvlačio apsolutni maksimum. Stoga, nije bilo preveliko iznenađenje što se u Hinvilu zadržao samo jednu sezonu – već sredinom 2018. najavljeno je da će se Leclerc pridružiti Sebastijanu Vettelu u Ferrariju već od 2019. godine.

Ovakav potez Ferarija bio je pun pogodak. Charles je od samog početka pokazivao izvrsne performanse, a nadomak svoje prve pobede u “najbržem cirkusu“ nalazio se već u svojoj drugoj trci za volanom Ferrarija. Ipak, pogonska jedinica “propetog konjića“ nje izdržala do kraja trke u Bahreinu i već viđena rutinska pobeda otišla je “u vetar“. U nastavku sezone, Leclerc se ipak upisao u pobednike – najpre na legendarnoj stazi Spa Frankošamp u Belgiji, a potom i pred svojim domaćim Tifozima u Monci sedam dana kasnije. Možda se tu niz pobeda ne bi zaustavio da Ferrari nije patio od stare boljke – neorganizovan tim, gomila taktičkih grešaka… Leclerc je izvezao mnogo dobrih trka u svojoj prvoj godini u Maranelu, uz poneku početničku grešku, tipičnu za svakog novajliju. Do titule nije mogao, jer je Ferari ponovo izgubio priključak za Mercedesom, ali je sezonu završio na četvrtom mestu u plasmanu vozača – ispred svog timskog kolege, četvorostrukog svetskog šampiona Sebastiana Vettela.


Naredna 2020. godina bila je užasna za Ferari, najgora u proteklih 40 godina i Leclerc nije imao mnogo prostora za manevar. Odvezao je neke dobre trke, ali i napravio nekoliko većih grešaka tokom sezone u želji da izvuče što više tempa iz tromog SF1000. Sezonu je završio bez pobede, sa tek par osvojenih podijuma i kao osmoplasirani vozač na kraju sezone – ali ponovo ispred Vettela, i to poprilično ubedljivo.

Nemac je na kraju sezone napustio tim, a Charles je dobio novog kolegu u vidu Carlosa Sainza.

2021. godina bila je prelazna za Ferrari. Praktično sav razvoj usmeren je na 2022. kada su na snagu stupila nova pravila. Najave iz Ferrarija bile su pozitivne i krajnje optimistične, te je javnost sa nestrpljenjem očekivala početak nove ere u kojem je videla najbolju šansu da se najpopularnija ekipa u Formuli 1 dokopa vrha.

Svedoci smo da je 2022. krenula odlično po italijanski tim, ali da je u međuvremenu pošlo po zlu. Sezona je otvorena na najbolji mogući način – dvostrukom pobedom (trijumf Leclerca i drugo mesto Carlosa Sainza), dobar ritam preneo se i na narednih nekoliko trka gde je Ferrari očigledno bio najbrži tim na gridu (doduše, sa blagom prednošću u odnosu na Red Bull), ali od trke u Barseloni Ferrari je kao Titanik. Da je bolid veoma brz – činjenica je. Da je Charles Leclerc vozač koji je sposoban da vrati pehar u vitrine Maranela – postaje sve izvesnije (Sainz, ruku na srce, takav utisak do sada nije ostavio). Ali, taktičke brljotine poput one načinjene u Monaku, kao i nepouzdanost koja prethodnih nekoliko godina gotovo da nije postojala kod Ferrarija, a sada se ponovo vratila – izokrenula je šampionat. Situacija je teška pošto je rival vrlo ozbiljan – moćna i odlično organizovana ekipa Red Bulla, predvođena sjajnim Maxom Verstappenom, aktuelnim svetskim prvakom. Iako i austrijska ekipa ima svoje probleme, pre svega sa pouzdanošću, na drugim poljima tim iz Milton Kinsa ne greši i nakon devet trka ima lepu prednost u obe konkurencije. Sezona je duga, još ništa nije završeno, ali sve što Ferrari čini sa Leclercom opasno deluje kao “već viđeno“, još iz vremena kada su se Italijani uzdali u Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela, a Španac i Nemac ostajali praznih šaka – izuzev 2018., nikada svojom krivicom.
Tako smo u situaciji da je “propeti konjić“, ne tako davno strah i trepet u Formuli 1, bez titule punih 15 godina. U pomenutom periodu kroz tim su prodefilovali vozači o čijem angažmanu većina drugih ekipa može samo da mašta. Ali uzalud – titule nema pa nema. Pet godina “staža“ Fernanda Alonsa u Maranelu i za godinu dana duži boravak Sebastiana Vettela u ekipi nisu bili dovoljan recept za uspeh. Škripalo je na drugim poljima – čitavih 11 (!) godina u nizu.

Stariji Tifozi odlično pamte period od 1979. do 2000. godine kada je njihov tim postio duže od dve decenije. Ipak, nakon toga sve se bogato vratilo. Trenutna suša traje još malo pa toliko, a šta će uslediti nakon toga? Istorija će se ponoviti? Ili neće

Ferari novu šansu koju ima sa Leclercom ne bi smeo da propusti. Ekipa je jezivo blizu vrha, a čini se da bi jedna titula i te kako pozitivno psihološki uticala na čitavu fabriku i odagnala opterećenje koje svi zaposleni u Maranelu nose na svojim plećima usled višegodišnjih neuspeha. Ipak, samoubilačke strateške greške poput one sa VN Monaka morale bi da postanu prošlost, a motori ne bi smeli da pucaju kao eksplozivne naprave. Jer, kvalitetan vozač i brz automobil nisu dovoljni – svi faktori moraju biti pokriveni, a Ferrari u ovom trenutku, kao uostalom i godinama unazad, ne deluje kao sposoban da ih ispuni. Na Italijanima je da nas demantuju.
Post Reply