"NAFAKA"

Najbolji i najgori filmovi, serije, sve o sedmoj umjetnosti...

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
daduli_sa
Posts: 2039
Joined: 02/04/2005 23:16
Location: Sarajevo

#26

Post by daduli_sa »

lalemali wrote:
A sta nam to ti mali lale preporucujes...mozda Hajde da se volimo 18.dio ili mi nismo andjeli 8.dio...ili neku slicnu "umjetnost"

bozesacuvaj! sve je to isto. u tome i jeste problem. kakav bosanski film?? sve to kod nas je prezvakavanje istih folova golova onih srpskih (srbijanskih) filmova od kojih je i kusta, kao najveci cigos medju srbima "ucio" i koristio jos od "oca na sluzbenom putu". kasnije je to radio svjesno sve vise i vise i bio direktno u funkciji miloseviceve politike. ovi novi novi bosanski filmasi su takodjer u sluzbi te iste politike koja jos uvijek djeluje iako milosevica nema. samo ne znam koliko su oni svjesni toga. ako nisu, onda je u pitanju klasicna bosanceroska neinteligencija, da ne kazem glupost. to je tako, a vi koji te filmove pusite, povrsni ste, neupuceni i izmanipulirani. sorry sto to moram reci. no hard feelings, ok?!
Ti izgleda predplacen na provaljivanje!
semso poplava
Posts: 294
Joined: 15/04/2006 00:35
Location: Tunguzija

#27

Post by semso poplava »

daduli_sa wrote:
lalemali wrote:
A sta nam to ti mali lale preporucujes...mozda Hajde da se volimo 18.dio ili mi nismo andjeli 8.dio...ili neku slicnu "umjetnost"

bozesacuvaj! sve je to isto. u tome i jeste problem. kakav bosanski film?? sve to kod nas je prezvakavanje istih folova golova onih srpskih (srbijanskih) filmova od kojih je i kusta, kao najveci cigos medju srbima "ucio" i koristio jos od "oca na sluzbenom putu". kasnije je to radio svjesno sve vise i vise i bio direktno u funkciji miloseviceve politike. ovi novi novi bosanski filmasi su takodjer u sluzbi te iste politike koja jos uvijek djeluje iako milosevica nema. samo ne znam koliko su oni svjesni toga. ako nisu, onda je u pitanju klasicna bosanceroska neinteligencija, da ne kazem glupost. to je tako, a vi koji te filmove pusite, povrsni ste, neupuceni i izmanipulirani. sorry sto to moram reci. no hard feelings, ok?!
Ti izgleda predplacen na provaljivanje!
ili odvaljivanje :-)

Lale na cemu si??
dobarrabit
Posts: 30
Joined: 25/07/2006 16:09

#28

Post by dobarrabit »

shuriken wrote:meni je kraj odlican.
ako je Kusturica koristio rijeku i rituale na rijeci
znaci da to sad vise niko ne smije raditi?

meni je ova scena autenticnija od Kuste
originalno, autenticno, izvire iz price i iz likova
a kod Kuste je to ritual maznut iz ciganske tradicije
kao ornament za uljepsavanje filma i impresioniranje publike i Cannesa
a o ciganima je dao jednu povrsnu sliku
i ko god je proveo neko vrijeme sa ciganima
zna da su oni fascinantniji od toga

ne bih htio kvariti ljudima koji nisu gledali
i razumijem da su neki izgubili zivce do kraja filma
jer ima mozda predugih ili suvisnih scena
i htjelo se poslati previse poruka
(staces, pozorisni pisac)
ali to ovisi o tome na kojem nivou gledas film i u sta se uspijes ufurat

nekome je previse granata, nekome premalo
nekome je previse rusevina, nekome premalo
bilo je kola sa citavim sofersajbama
nije bilo kola sa citavim sofersajbama

a ovo je oniricki film
i jos je to na kraju, za one koji nisu sami skontali,
podvuceno finalnom sekvencom

e sad, je li trebalo to reci ranije, da bi se opravdalo rezijske postupke?
(recimo umjesto iritantne diskusije sa iritantnim amerikancem
- a satro ameri nisu iritantni i nemaju jos gluplje diskusije)
ja mislim da nije, onda bi trebalo dijeliti i letke sa uputstvom za gledanje prije filma

ako neko u sceni gdje oni usred rata klize motorom kroz maglu onako usminkani, nije prepoznao karakter filma, njemu ni taj letak ne bi pomogao
SVAKA CAST ZA KOMENTAR
Slicne ili jos gore komentare smo citali poslije premijere Nicije zemlje, ali kad dobi Oskar svi okrenuse na hvalospjeve. Isto je bilo i za Ljeto u zlatnoj dolini, pa poslije Tigra se ucutase, zalosno je, ali mi volimo pljuvati samo svoje
sarlo
Posts: 1350
Joined: 31/07/2006 21:57

#29

Post by sarlo »

"Nafaka" budi emocije. Za one koju su bili u Sarajevu '92-95 ponos i nostalgiju, a ostalim uglavnom frustracije. Film je kao niz slicica, kolaza, sa fazonima, velikim istinama, ljepoticama, facama,... Autor mu je pokusao dati epsku dimenziju. Nema veze sto nije uspio.
Pocinje kadrom panorame Sarajeva (tamo gdje se "Valter" zavrsava"; Zapravo prvo ide ton sa nekom velikom misli ;Kum). Dalje nas upoznaje sa likovima i ratnom svakodnevicom u Sarajevu. Nadrealno i cesto groteskno ali istinito. Problem se javlja kad inflacija fazona, velikih misli i scena postane trivijalna.
Slijedeci problem je sto prica nema kicmu, lik ili dogadjaj koji se razvija i kojem ili slutis kraj ili je to nepoznanica.
Opis mira koji je dosao popravlja raspolozenje i opci utisak filma.
Usprkos glumackom kadru, mislim da bolje ekipe nije vidjeno na ovim prostorima od "Maratonaca", likovi su neuvjerljivo obradjeni. Steta. Mustafa je ostario. Sasa i Fedja se udebljali (apstinencija im godi). Mirsad Tuka i Seksan karizmaticne ljepote....,Lucija...Miralem.. Senad-Seno je najuvjerljiviji lik i predmet je identifikacije mnogih.
Ne znam stvarno zasto je imitirao kadrove iz tolikih filmova.
"Od sumraka do.."scena kod Matana. "Ciganinove" scene na vodi, koje su i najgori dijelovi filma. "M.a.s.h". Ima jos ali sam zaboravio.
Kad je vec htio napraviti kolaz o ratu Durakovic je zaboravio da ekranizira ratne bolnice, dzenaze, ni borbama nije posvetio paznje. Od jednog podrumasa se to doduse nije moglo ni ocekivati.
Zelim mnogo srece ovom filmu. Ima mnogo mana, ali ga osjecam svojim.
[/i]
User avatar
shuriken
Posts: 1725
Joined: 07/12/2005 19:42

#30

Post by shuriken »

[quote="sarlo"]"Nafaka" budi emocije. Za one koju su bili u Sarajevu '92-95 ponos i nostalgiju, a ostalim uglavnom frustracije. Film je kao niz slicica, kolaza, sa fazonima, velikim istinama, ljepoticama, facama,... Autor mu je pokusao dati epsku dimenziju. Nema veze sto nije uspio.
Pocinje kadrom panorame Sarajeva (tamo gdje se "Valter" zavrsava"; Zapravo prvo ide ton sa nekom velikom misli ;Kum). Dalje nas upoznaje sa likovima i ratnom svakodnevicom u Sarajevu. Nadrealno i cesto groteskno ali istinito. Problem se javlja kad inflacija fazona, velikih misli i scena postane trivijalna.
Slijedeci problem je sto prica nema kicmu, lik ili dogadjaj koji se razvija i kojem ili slutis kraj ili je to nepoznanica.
Opis mira koji je dosao popravlja raspolozenje i opci utisak filma.
Usprkos glumackom kadru, mislim da bolje ekipe nije vidjeno na ovim prostorima od "Maratonaca", likovi su neuvjerljivo obradjeni. Steta. Mustafa je ostario. Sasa i Fedja se udebljali (apstinencija im godi). Mirsad Tuka i Seksan karizmaticne ljepote....,Lucija...Miralem.. Senad-Seno je najuvjerljiviji lik i predmet je identifikacije mnogih.
Ne znam stvarno zasto je imitirao kadrove iz tolikih filmova.
"Od sumraka do.."scena kod Matana. "Ciganinove" scene na vodi, koje su i najgori dijelovi filma. "M.a.s.h". Ima jos ali sam zaboravio.
Kad je vec htio napraviti kolaz o ratu Durakovic je zaboravio da ekranizira ratne bolnice, dzenaze, ni borbama nije posvetio paznje. Od jednog podrumasa se to doduse nije moglo ni ocekivati.
Zelim mnogo srece ovom filmu. Ima mnogo mana, ali ga osjecam svojim.
[/i][/quote]

malo mi je to nelogicno:
"podrumas" radi film koji budi ponos u onima koji su ostali?
mazohist koji je napravio film da bi sebe frustrirao?

inflacija fazona- slazem se totalno, najlosiji dio filma. ali ko je gledao film u Metalci, fazoni pale kod dobrog dijela publike. meni su isli na zivce.

imitiranje kadrova - pa tako se i Tarantino proslavio.
kao sto i sam kazes, ima toga puno vise od toga sto si ti nabrojao.
a postoje i jos neki termini za imitiranje - citatnost, tribute, posveta

nema kicmu - mislim da je to dobro prepoznato. niti nasa drzava ima kicmu, niti "medjunarodna zajednica", niti vecina nasih zivota ima kicmu.
prekinuta je kod raznih kraljezaka, nekome vise, nekome nize. i ne znam koje generacije mi je vise zao. isprekidana dramaturgija je isto legitiman rezijski postupak, isto cesto koristen u pozoristu, gdje nemas ni vremena ni tehnickih mogucnosti da ispricas pricu u kontinuitetu nego se rade strihovi.

I meni se isto film svidja i nervira me.
sarlo
Posts: 1350
Joined: 31/07/2006 21:57

#31

Post by sarlo »

shuriken wrote:
sarlo wrote:"Nafaka" budi emocije. Za one koju su bili u Sarajevu '92-95 ponos i nostalgiju, a ostalim uglavnom frustracije. Film je kao niz slicica, kolaza, sa fazonima, velikim istinama, ljepoticama, facama,... Autor mu je pokusao dati epsku dimenziju. Nema veze sto nije uspio.
Pocinje kadrom panorame Sarajeva (tamo gdje se "Valter" zavrsava"; Zapravo prvo ide ton sa nekom velikom misli ;Kum). Dalje nas upoznaje sa likovima i ratnom svakodnevicom u Sarajevu. Nadrealno i cesto groteskno ali istinito. Problem se javlja kad inflacija fazona, velikih misli i scena postane trivijalna.
Slijedeci problem je sto prica nema kicmu, lik ili dogadjaj koji se razvija i kojem ili slutis kraj ili je to nepoznanica.
Opis mira koji je dosao popravlja raspolozenje i opci utisak filma.
Usprkos glumackom kadru, mislim da bolje ekipe nije vidjeno na ovim prostorima od "Maratonaca", likovi su neuvjerljivo obradjeni. Steta. Mustafa je ostario. Sasa i Fedja se udebljali (apstinencija im godi). Mirsad Tuka i Seksan karizmaticne ljepote....,Lucija...Miralem.. Senad-Seno je najuvjerljiviji lik i predmet je identifikacije mnogih.
Ne znam stvarno zasto je imitirao kadrove iz tolikih filmova.
"Od sumraka do.."scena kod Matana. "Ciganinove" scene na vodi, koje su i najgori dijelovi filma. "M.a.s.h". Ima jos ali sam zaboravio.
Kad je vec htio napraviti kolaz o ratu Durakovic je zaboravio da ekranizira ratne bolnice, dzenaze, ni borbama nije posvetio paznje. Od jednog podrumasa se to doduse nije moglo ni ocekivati.
Zelim mnogo srece ovom filmu. Ima mnogo mana, ali ga osjecam svojim.
[/i]
malo mi je to nelogicno:
"podrumas" radi film koji budi ponos u onima koji su ostali?
mazohist koji je napravio film da bi sebe frustrirao?

inflacija fazona- slazem se totalno, najlosiji dio filma. ali ko je gledao film u Metalci, fazoni pale kod dobrog dijela publike. meni su isli na zivce.

imitiranje kadrova - pa tako se i Tarantino proslavio.
kao sto i sam kazes, ima toga puno vise od toga sto si ti nabrojao.
a postoje i jos neki termini za imitiranje - citatnost, tribute, posveta

nema kicmu - mislim da je to dobro prepoznato. niti nasa drzava ima kicmu, niti "medjunarodna zajednica", niti vecina nasih zivota ima kicmu.
prekinuta je kod raznih kraljezaka, nekome vise, nekome nize. i ne znam koje generacije mi je vise zao. isprekidana dramaturgija je isto legitiman rezijski postupak, isto cesto koristen u pozoristu, gdje nemas ni vremena ni tehnickih mogucnosti da ispricas pricu u kontinuitetu nego se rade strihovi.

I meni se isto film svidja i nervira me.
Cini mi se da je Durakovic rat proveo u nekoj zavjetrini, i zato sam upotrijebio pojam podrumas. Ponos i sjecanje moze probuditi i stranac a svi koji su prezivjeli SA '92-'95 su imali podrumaske periode.
Heroji su preselili na bolji svijet.
Fazoni su uglavnom dobri. Dobro su i odigrani. No ima ih i previse, zapravo, sami sebi su cilj. Sto se tice imitiranja kadrova, svidja mi se aluzija na "Valter", i sam pocetak je ponavljam dobar-epski. No opet "imitiranje" nesmije samo sebi biti cilj. I opet inflacija.
Isprekidana dramaturgija i nadrealne scene. Iskreno pocetak me je podsjetio na "Brak Marije Braun". Ja neznam mnogo o filmu, ali znam da je ovo veliki kompliment. No inflacija svega velikog daje utisak povrsnosti. Fokus nije ni na cemu.
Ja vise volim ovaj film nego sto ga cijenim. Autor ga je zaboravio "posoliti". Mislim da mu to nije bio ni cilj, jednostavno se bojao da to uradi. To bi vjerovatno zahtijevalo mnogo vise rada, manje zvijezda u filmu. Postojala bi opasnost da se film ne svidi gledaocima, da ne ide na SFF.
Sta jos odaje Durakovica kao podrumasa. Mnogo govori o svercu. A i pozdravljanje Brozove slike. U ratu su bile dobra meta za upucavanje kalasnjikova.
I kicma postoji i kod onih kojima je slomljena. Filmovi treba da ukazu na prave vrijednosti, medju kojima spada i ispravljanje iste. Nije samo komsiluk bitan a sve ostalo se banalizira. Onaj ko je imao kicmu '92 ima je i sad. A to sto su na povrsini beskicmenjaci je posljedica kapitulacije, remakea komunjara koji nisu pocisceni '91, lopova koji su se u medjuvremenu napljackali, medjunarodne zajednice, itd..
U Metalcu sam ocekivao i veci aplauz, no kad sam prepoznao predratne face iz Teatra, Sloge, Sosa kako govore sa beogradskim akcentom, dobro je i prosao.
to_the_roots
Posts: 159
Joined: 27/05/2005 16:47

#32

Post by to_the_roots »

DiplomataSaSela wrote:
lalemali wrote:preporucujem da ga niposto NE GLEDATE! IDIOTIZAM KAO I U DRUGIM NASIM FILMOVIMA (GORI VATRA, IDRIZ, USTIMANI MRTVACI, ZLATNA DOLINA ITD).
A sta nam to ti mali lale preporucujes...mozda Hajde da se volimo 18.dio ili mi nismo andjeli 8.dio...ili neku slicnu "umjetnost"
ne znam cemu te cinicne replike, sta ste se uzdigli svi protiv jednog komentara... pustite ga/je da misi sta god zeli o bh. kinemaografiji - samo zato sto je nasa, ne mora znacit da je uvijek "sjajna" u svakom pogledu...
User avatar
pentesileja
Posts: 151
Joined: 14/07/2006 10:40

#33

Post by pentesileja »

shuriken wrote:
sarlo wrote:"Nafaka" budi emocije. Za one koju su bili u Sarajevu '92-95 ponos i nostalgiju, a ostalim uglavnom frustracije. Film je kao niz slicica, kolaza, sa fazonima, velikim istinama, ljepoticama, facama,... Autor mu je pokusao dati epsku dimenziju. Nema veze sto nije uspio.
Pocinje kadrom panorame Sarajeva (tamo gdje se "Valter" zavrsava"; Zapravo prvo ide ton sa nekom velikom misli ;Kum). Dalje nas upoznaje sa likovima i ratnom svakodnevicom u Sarajevu. Nadrealno i cesto groteskno ali istinito. Problem se javlja kad inflacija fazona, velikih misli i scena postane trivijalna.
Slijedeci problem je sto prica nema kicmu, lik ili dogadjaj koji se razvija i kojem ili slutis kraj ili je to nepoznanica.
Opis mira koji je dosao popravlja raspolozenje i opci utisak filma.
Usprkos glumackom kadru, mislim da bolje ekipe nije vidjeno na ovim prostorima od "Maratonaca", likovi su neuvjerljivo obradjeni. Steta. Mustafa je ostario. Sasa i Fedja se udebljali (apstinencija im godi). Mirsad Tuka i Seksan karizmaticne ljepote....,Lucija...Miralem.. Senad-Seno je najuvjerljiviji lik i predmet je identifikacije mnogih.
Ne znam stvarno zasto je imitirao kadrove iz tolikih filmova.
"Od sumraka do.."scena kod Matana. "Ciganinove" scene na vodi, koje su i najgori dijelovi filma. "M.a.s.h". Ima jos ali sam zaboravio.
Kad je vec htio napraviti kolaz o ratu Durakovic je zaboravio da ekranizira ratne bolnice, dzenaze, ni borbama nije posvetio paznje. Od jednog podrumasa se to doduse nije moglo ni ocekivati.
Zelim mnogo srece ovom filmu. Ima mnogo mana, ali ga osjecam svojim.
[/i]
malo mi je to nelogicno:
"podrumas" radi film koji budi ponos u onima koji su ostali?
mazohist koji je napravio film da bi sebe frustrirao?

inflacija fazona- slazem se totalno, najlosiji dio filma. ali ko je gledao film u Metalci, fazoni pale kod dobrog dijela publike. meni su isli na zivce.

imitiranje kadrova - pa tako se i Tarantino proslavio.
kao sto i sam kazes, ima toga puno vise od toga sto si ti nabrojao.
a postoje i jos neki termini za imitiranje - citatnost, tribute, posveta

nema kicmu - mislim da je to dobro prepoznato. niti nasa drzava ima kicmu, niti "medjunarodna zajednica", niti vecina nasih zivota ima kicmu.
prekinuta je kod raznih kraljezaka, nekome vise, nekome nize. i ne znam koje generacije mi je vise zao. isprekidana dramaturgija je isto legitiman rezijski postupak, isto cesto koristen u pozoristu, gdje nemas ni vremena ni tehnickih mogucnosti da ispricas pricu u kontinuitetu nego se rade strihovi.

I meni se isto film svidja i nervira me.
predobro receno al mene vise nervira. previse je smjestio u jedan film a nije upakovo kako treba. jednostavno, nije zaokruzeno. i neke su replike presmijesne u odnosu na kontekst. trebo je, brate, secirat. dosta izbacit. bilo bi bolje.
to_the_roots
Posts: 159
Joined: 27/05/2005 16:47

#34

Post by to_the_roots »

semso poplava wrote:
to_the_roots wrote:hm, ne slazem se bas s lalemali, ali sam isto tako misljenja da je bh. kinematografija prosto pretrpana i prezasicena ratnim motivima. nisam ni prva ni zadnja koja ce da primijeti kako su nasi filmovi uvijek "goli", kruti i surovi. to im daje, naravno, mnogo autenticnosti, ali... kao sto, primjerice, prolazi vrijeme road filmova (cije je zlatno doba recimo bilo ono izmedju 1970 - 199?), tako i nasa publika nece vjecno hvalisati pusku i psovku u domacem filmskom uratku. to je vec postalo nesto poput tajnog recepta za uspjesan bh. film... no ni to nece da potraje vjecno....
pa sta sad sa ratnom tematikom!
neka se snimaju filmovi cija se radnja vrti oko ratnih desavanja jos 1000 godina... :thumbup:

kazes zlatno vrijeme road filmova je proslo....pa dobro kad prodje interes za ratnu tematiku za jedno 30 godina nek se snimaju i kod nas "remek-djela" :P tipa "Mi nismo andjeli 1 2 3 4 5 " "Sta je muskarac bez brkova" i ostala sranja koja se uvijek i obavezno najavljuju kod nas kao "veliki filmovi"

do tada neka ratne tematike ako nista gotivno vala kad svake godine cvaknemo par kipica (oskara medvjeda...) na veliku zalost komsija i susjeda
hm... najprije bi se trebao rijesiti tih nekih predrasuda o nasim "komsijama", jer si isuvise subjektivan, te iz tebe itekako govori cista mrznja.
uopce ne kazem da se ne trebaju snimati ratni filmovi, stavise, to je bilo i porebno ovoj drzavi i njenoj kinematografiji... snimanje takvih filmova je bilo prociscavajuce i nuzno.
medjutim, ne mozemo ocekivati na cemo na konto tga i za deset godina dobiti zlatnu palmu, lava ili oskara, vec samo... malinu!
ulicar
Posts: 443
Joined: 27/02/2004 00:00

#35

Post by ulicar »

Mi svi upadamo u zamku da ukoliko se meni nesto ne dopada, to se naziva losim, ili ako mi se nesto svidja, to se naziva dobrim. Mi smo svi uceni da nam se nesto svidja, a nesto ne svidja. Mi smo se svi rodili sa istim smislom za lijepo. Kada si beba, lijepo ti je crno-bijele kombinacije, kada odrastes, dobijes sto od drustva, sto od familije input sta je lijepo i tako ti stvoris svoj ukus. Zato, vi koji kazete da je film dobar, hocete da kazete da se vama svidio, a onaj koji kaze da film nije dobar, hoce da kaze da mu se film nije svidio.

Dokaz za to je vrlo jednostavan, sto sam nasao u knjizi "How to Read Film",

Mnogi ce sliku a Image
prepoznati kao 3D objekt u 2D svijetu, ali vrlo rijetki ce sliku b
Image
prepoznati kao 3D objekt u 2D svijetu, iako je to ista slika, samo malo zakrivljena. To je zato sto ste vi uceni da je 3D reprezentacija po liniji priblizno 45 stepeni i cim se ta linija nekako promijeni, vi je ne kontate.

Zato svi mi imamo razlicite ukuse i o njima se neda raspravljati. Prihvatljivo je reci "meni se nesto ne svidja", neprihvatljivo je reci "Idriz je los".
Mamya
Posts: 3
Joined: 25/08/2006 15:17

#36 Super film

Post by Mamya »

Ja stvarno ne znam otkud tolika mržnja prema svemu što je Bosansko.

Normalno svako djelo ima svoju pozitivnu i negativnu stranu.Mi koji ovdje živimo i koji smo upoznati sa dešavanjima normalno da ćemo naći nedostataka i reči pretjerano ili nije tako bilo,ali ljudi to nije toliko bitno bitna je snažna poruka koju film daje.Bilo koji stranac i onaj ko nije upoznat sa Sarajevom neće primjetiti te sitnice, ali šta hoće?

Dobit će dosad najsnažniju,najpotpuniju sliku dešavanja u ratu i nakon njega gdje je prikazano sve što do sad nije.

Super film,zaista odlična fotografija,zvuk,muzika i gluma.Film koji je spoj tragedije,drame,akcije i humora u isto vrijeme .

Izvinite ali to je teško postići.

Evo naletih na "kritiku" nama poznatog Polimca pa nije loše i da se vidi to sve kroz njegovu prizmu:


KATARZA U METALCU



U završnici filma Nafaka svi protagonisti se ukrcaju na splav i zaplove rijekom prema nekom boljem odredištu. Zvučnom kulisom dominira ekstatična glazba, kao da podcrtava velika očekivanja koja bi trebalo ispuniti utopijsko mjesto njihovih priželjkivanja. Zašto utopijsko? Pa, kada sreće nisu našli ni u Sarajevu, gradu kojeg su branili i pomogli osloboditi, teško da igdje postoji prostor po njihovoj mjeri.
Na što vas podsjeća ova završnica? Dakako, na Underground Emira Kusturice, odmetnutog Sarajlije, koji je u Beogradu realizirao svoj san o izgubljenoj Jugoslaviji: na kraju filma njegovi junaci jure po otoku koji se odvojio od kopna, a koji je vjerovatno ista ona utopija o kojoj se sanjari u Nafaki.
Po mnogim elementima Nafaka uistinu jako podsjeća na Underground. Je li stoga što debitant Jasmin Duraković oponaša Kusturicu? Možda, a možda i stoga što je Kusturica prvi definirao stil ovog podneblja, snažno zadojen poetičnošću i groteskom, koji je teško izbjeći kada se prave povijesni, politizirani epovi.
Na dupke ispunjenoj ljetnoj pozornici «Metalac», na kojoj sam gledao film, bilo je oćito da se Nafaka obraća publici njoj razumljivim jezikom. «Jest, tako je bilo», gurkao me kolega iz Sarajeva, dok se na ekrani odigravala scena u kojoj momci u maskirnim uniformama iz «glavnog štaba» traže reket od vlasnika gostione «Kapital». Primjedbi nije bilo ni na prizore u kojima dojučerašnji borci ne mogu naći posla u oslobođenom Sarajevu, svjesni da su si sami krivi, budući da je tijekom rata bilo dostatno prilika da se obogate.
Te večeri za publiku u «Metalcu» Nafaka je bila poput katarze: da Duraković u redateljskoj karijeri više ništa ne napravi, već bi i sa time mogao biti prezadovoljan.
Kako se Nafaka dojmila nas koji nismo prošli sve što i protagonisti filma, nas kojima sve to samo «fiction»? Ocjena filma bila bi svakako viša da se u središtu ne nalaze dva krajnje nerealna lika, Amerikanka Janet i sarajevski borac Crveno Oko: sve uokolo njih neusporedivo je stvarnije i šteta što nije dobilo više prostora na uštrb glavne priče. No, i sa ovime ne treba biti nezadovoljan: «brand» bosanskog filmskog čuda, nakon Nafake, i dalje će privlačiti mušterije.
Jasho
Posts: 503
Joined: 05/06/2003 00:00
Location: Sarajevo

#37

Post by Jasho »

Tvoj komentar je bio u stilu da ni jedan film koji je napravljen u BiH, bilo prije rata, bilo nakon rata ne valja! Ja nisam rekao da je nafaka Odličan ili dobar film! Meni lično Pakao od Danisa je neuporedivo ispred nafake kvalitetom! Dakle ne smeta meni ako je tebi skroz loš film, nego mi smeta što kažeš da nijedan film kojie snimljen u BiH ne valja! Sinoć sam imao priliku da gledam odličan film The Proposition. Scenario za ovaj film ptpisuje genijalni muzičar i pjesnik Nick Cave, koji je zajedno sa Warren Ellisom (član njegovih The Bad Seeds) napisao muziku za film! Svi koji cijene film bi obavezno trebali da ga pogledaju!
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#38

Post by harač »

Gledao sam film u Metalcu i moram reći da je razočarao. Sasvim se slažem sa Pavičićem koji kaže da je ovo najslabiji bh film. Sve je nekako nedorađeno, puno bh klišeja, čak i dosta patetike (scene sa sexanom pri kraju filma). Nisam znao da ću biti tako razočaran. To je pokazala i publika. Otpočeli smo film sa gromoglasnim aplauzom, a pri kraju je bio muk, čak slab pljesak i kad su akteri izlazili na scenu (iako avaz izvještava "ovacije" - očito im treba rječnik). Ambiciozan film "bez kičme".
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#39 Re: Super film

Post by harač »

Mamya wrote:Ja stvarno ne znam otkud tolika mržnja prema svemu što je Bosansko.

Normalno svako djelo ima svoju pozitivnu i negativnu stranu.Mi koji ovdje živimo i koji smo upoznati sa dešavanjima normalno da ćemo naći nedostataka i reči pretjerano ili nije tako bilo,ali ljudi to nije toliko bitno bitna je snažna poruka koju film daje.Bilo koji stranac i onaj ko nije upoznat sa Sarajevom neće primjetiti te sitnice, ali šta hoće?

Dobit će dosad najsnažniju,najpotpuniju sliku dešavanja u ratu i nakon njega gdje je prikazano sve što do sad nije.

Super film,zaista odlična fotografija,zvuk,muzika i gluma.Film koji je spoj tragedije,drame,akcije i humora u isto vrijeme .

Izvinite ali to je teško postići.

Evo naletih na "kritiku" nama poznatog Polimca pa nije loše i da se vidi to sve kroz njegovu prizmu:


KATARZA U METALCU



U završnici filma Nafaka svi protagonisti se ukrcaju na splav i zaplove rijekom prema nekom boljem odredištu. Zvučnom kulisom dominira ekstatična glazba, kao da podcrtava velika očekivanja koja bi trebalo ispuniti utopijsko mjesto njihovih priželjkivanja. Zašto utopijsko? Pa, kada sreće nisu našli ni u Sarajevu, gradu kojeg su branili i pomogli osloboditi, teško da igdje postoji prostor po njihovoj mjeri.
Na što vas podsjeća ova završnica? Dakako, na Underground Emira Kusturice, odmetnutog Sarajlije, koji je u Beogradu realizirao svoj san o izgubljenoj Jugoslaviji: na kraju filma njegovi junaci jure po otoku koji se odvojio od kopna, a koji je vjerovatno ista ona utopija o kojoj se sanjari u Nafaki.
Po mnogim elementima Nafaka uistinu jako podsjeća na Underground. Je li stoga što debitant Jasmin Duraković oponaša Kusturicu? Možda, a možda i stoga što je Kusturica prvi definirao stil ovog podneblja, snažno zadojen poetičnošću i groteskom, koji je teško izbjeći kada se prave povijesni, politizirani epovi.
Na dupke ispunjenoj ljetnoj pozornici «Metalac», na kojoj sam gledao film, bilo je oćito da se Nafaka obraća publici njoj razumljivim jezikom. «Jest, tako je bilo», gurkao me kolega iz Sarajeva, dok se na ekrani odigravala scena u kojoj momci u maskirnim uniformama iz «glavnog štaba» traže reket od vlasnika gostione «Kapital». Primjedbi nije bilo ni na prizore u kojima dojučerašnji borci ne mogu naći posla u oslobođenom Sarajevu, svjesni da su si sami krivi, budući da je tijekom rata bilo dostatno prilika da se obogate.
Te večeri za publiku u «Metalcu» Nafaka je bila poput katarze: da Duraković u redateljskoj karijeri više ništa ne napravi, već bi i sa time mogao biti prezadovoljan.
Kako se Nafaka dojmila nas koji nismo prošli sve što i protagonisti filma, nas kojima sve to samo «fiction»? Ocjena filma bila bi svakako viša da se u središtu ne nalaze dva krajnje nerealna lika, Amerikanka Janet i sarajevski borac Crveno Oko: sve uokolo njih neusporedivo je stvarnije i šteta što nije dobilo više prostora na uštrb glavne priče. No, i sa ovime ne treba biti nezadovoljan: «brand» bosanskog filmskog čuda, nakon Nafake, i dalje će privlačiti mušterije.
slučajno pročita ovaj komentar, i moram reći da je prva misao koja mi je pala na um kad sam vidio splav na kraju, onaj komad zemlje koji se odvaja iz undergrounda... nekako je čak film i išao u stilu kusturice (milion likova, pijančenja, prostakluci, balkanski klišei, put ka katarzi...), međutim kusturica to radi puno bolje (iako je durakoviću prvi film), jer nekako su mu podugi filmovi pa ima vremena da razvuče radnju i svim likovima da barem 2 dimenzije (iako nisam ljubitelj njegovih filmova, ili "takvih" filmova)
King Kikapu
Posts: 1162
Joined: 11/08/2005 09:56
Location: hrasno brdo

#40

Post by King Kikapu »

mislim da bi jasminu durakovicu trebalo zabraniti da vise pravi filmove cisto da bismo bili postedjeni estetskih sunovrata poput nafake.
neocekivana_sila
Posts: 558
Joined: 22/09/2005 13:48

#41

Post by neocekivana_sila »

Gledajuci uratke rezisera iz regije, s posebnim interesom za bh-filmadzije, cesto se vise i ne moze vidjeti film, vidi se samo ogromna zelja za statusom, prestizom. Mnogima je, izgleda, pljuvacka pocela da curi gledajuci docek Danisa, suze radosnice u ocima Bosanaca..i tako su uzeli kredite za pouzdanje, raskos, posebnost, virtuoznost.
Nazalost svih tih wanna-be Oscar winner, filmska umjetnost je u danasnje vrijeme veoma lako dostupna i problem nisu losi filmovi, vec suprotno dobri filmovi. Mala bara, puno krokodila (Vidimo se u citulji-filozofija)Tako da umjetnici vise ne dobivaju brzo prestiz kroz raritet djela, kroz majstorluk kojim rade, vec uglavnom kroz kolicinu paznje koju djelo dobije. Pomaci u umjetnosti su rezervisani za elitu do koje se ocigledno tesko dolazi i cija je svrha da legitimise elitnu, zahtjevnu publiku. (Moze joj se..hvala dragom Bogu)
I tako u silnoj zelji filmadzije se bas pate da naprave nesto veliko i nazalost, ne nalaze put do ljudskog senzibiliteta. Bez ideje, bez unutarnjeg umjetnickog imperativa ocajnicki pokusavaju zaplijeniti sto vise paznje i na nasu zalost, svojski se trude uvrijediti gledaoce na razne nacine.
Vrijedjanje druge rase, vrijedjanje jevreja, dozivljavanje Armije BiH kao bande svercera, dozivljavanje sarajevskih zena kao kurvetina, dozivljavanje sarajevskih Srba kao prodanih dusa koje interesuje samo bolji sverc, prvo ismijavanje posttraumatskog sindroma scenom sa gologuzim zgoljavim Burinom pa zatim patetisanje s kopiranjem ni manje ni vise nego mega hita-Aviator i Seksan Di Caprio zapustanjem kose i brkova.
Negiranja ljepote i civiliziranosti svoje sredine s marketinskim kontom da se na Zapadu bolje prodaju slike plemenskih zajednica od autenticnih i iskrenih, s kontom da ce se u regiji bolje prodati istorijski korektno..e to ne prolazi nigdje. Taj jezik nije "razumljiv sirim masama", to je prevarantski jezik. Bosna nije zemlja u kojoj je potrebna Noina arka. Vrijeme koje su zrtve agresije provele u Sarajevu '92.-'95. nije vrijeme bez zdravog razuma. Sarajlije nisu nekakvi istraumirani freakovi, naprotiv isti su kao i gradjani New Yorka, Londona, Rijada, Kabula..zanima ih ljubav, porodica, znanje, ljepota. Prilicno je bezobrazno potrositi toliki novac da bi rekao nesto tako banalno poput da je rat los,ali eto ima i dobrih ljudi.
neocekivana_sila
Posts: 558
Joined: 22/09/2005 13:48

#42

Post by neocekivana_sila »

ulicar wrote:Mi svi upadamo u zamku da ukoliko se meni nesto ne dopada, to se naziva losim, ili ako mi se nesto svidja, to se naziva dobrim. Mi smo svi uceni da nam se nesto svidja, a nesto ne svidja.
A sta je onda los ili dobar film?
Postoje valjda kriteriji?

Idealni kriteriji ne postoje u vecini oblasti ljudskog djelovanja, to ne znaci da se ne moze procijenti da li je neko sposoban da lijeci, pise, vozi avion itd.
User avatar
vedderedi
Posts: 1002
Joined: 20/09/2004 12:50

#43

Post by vedderedi »

neocekivana_sila wrote: Negiranja ljepote i civiliziranosti svoje sredine s marketinskim kontom da se na Zapadu bolje prodaju slike plemenskih zajednica od autenticnih i iskrenih, s kontom da ce se u regiji bolje prodati istorijski korektno..e to ne prolazi nigdje. Taj jezik nije "razumljiv sirim masama", to je prevarantski jezik. Bosna nije zemlja u kojoj je potrebna Noina arka. Vrijeme koje su zrtve agresije provele u Sarajevu '92.-'95. nije vrijeme bez zdravog razuma. Sarajlije nisu nekakvi istraumirani freakovi, naprotiv isti su kao i gradjani New Yorka, Londona, Rijada, Kabula..zanima ih ljubav, porodica, znanje, ljepota. Prilicno je bezobrazno potrositi toliki novac da bi rekao nesto tako banalno poput da je rat los,ali eto ima i dobrih ljudi.
Potpisujem! :)
Mamya
Posts: 3
Joined: 25/08/2006 15:17

#44

Post by Mamya »

[quote="King Kikapu"]mislim da bi jasminu durakovicu trebalo zabraniti da vise pravi filmove cisto da bismo bili postedjeni estetskih sunovrata poput nafake.[/quote]

E tebi treba dozvoliti, ti si pravi za to, kud ranije ne primjetismo tvoj talenat.
King Kikapu
Posts: 1162
Joined: 11/08/2005 09:56
Location: hrasno brdo

#45

Post by King Kikapu »

nafaka je film koji pokusava reci toliko toga da u svojoj konacnici ostaje lisen cvrste filmske strukture. film nema pricu, umjesto toga reziser ga je pokusao sloziti kao niz anegdota iz rata i neposrednog poraca, koje bi trebale funkcionirati kao skecevi dok bi svaka replika trebala biti aforizam. madjutim ti aforizmi toliko strse da zapravo smetaju filmu da isprica svoju pricu. takav nacin pripovijedanja u nafaki prosto ne funkicionise jer niti jedan od fragmenata, tj. epizoda od kojih je slozen film nije dorecena, a neke od njih su totalno nerealne, poput voznje harley-davidsonom po razvaljenom sarajevu ili nacin na koji vojnici armije BiH svercuju naftu. durakovicev remix tzv. sarajevskog humora i ratnog duha koji se konstantno provlaci filmom jako ozbiljnu temu na momente pretvaraju u nekakvu komediju iz koje zijeva nepotrebno naslijedje negdasnjih nadrealista. durakovic takodje kroz svoj film provlaci citate iz razlicitih filmova...ahmed (aco sexan) koji se u stilu marlona branda u divljaku vozi motorom kroz poruseni grad ili kako se u stilu leonarda di capria u aviatoru natjeran PTSPom zatvara u zamraceni stan. ni ti citati ne pomazu filmu da osvoji i prezentuje odredjenu poruku, vec samo pokazuju da je autor nakad nesto cuo o intertekstualnosti i citatnosti kao ujetnickom postupku. takodje je nekad nesto cuo o magijskom realizmu, fantastici i nadrealnom pa je sve strpao u jedan film ne vodeci racuna da li se to u njega genericki uklapa. sve u svemu lose.
Last edited by King Kikapu on 26/08/2006 11:11, edited 1 time in total.
Mamya
Posts: 3
Joined: 25/08/2006 15:17

#46

Post by Mamya »

neocekivana_sila Citat :
Negiranja ljepote i civiliziranosti svoje sredine s marketinskim kontom da se na Zapadu bolje prodaju slike plemenskih zajednica od autenticnih i iskrenih, s kontom da ce se u regiji bolje prodati istorijski korektno..e to ne prolazi nigdje. Taj jezik nije "razumljiv sirim masama", to je prevarantski jezik. Bosna nije zemlja u kojoj je potrebna Noina arka. Vrijeme koje su zrtve agresije provele u Sarajevu '92.-'95. nije vrijeme bez zdravog razuma. Sarajlije nisu nekakvi istraumirani freakovi, naprotiv isti su kao i gradjani New Yorka, Londona, Rijada, Kabula..zanima ih ljubav, porodica, znanje, ljepota. Prilicno je bezobrazno potrositi toliki novac da bi rekao nesto tako banalno poput da je rat los,ali eto ima i dobrih ljudi


Niko nije rekao da je Armija Banda švercera , a jeli to nije bilo prodaje humanitarne pomoći i Rambolikih šminkera čast Armiji koja je odbranila ove naše vrijednosti . I jel nisu oni pravi zaslužni borci koji su dali sve svoje dobili [b]"ZAHVALNICU"[/b] za ono sto su uradili i kao nagradu dobili nagradno otimanje stanova istjerivanje sa posla itd.

Nekima ,na sreću velikoj većini ne, je potrebna slikovnica kao upustvo uz film da bi ga shvatili.
King Kikapu
Posts: 1162
Joined: 11/08/2005 09:56
Location: hrasno brdo

#47

Post by King Kikapu »

ljudi nesposobni da skontaju da im nafaka vrijedja inteligenciju prosto zasluzuju da ih nadrireziser durakovic vuce za nos.
King Kikapu
Posts: 1162
Joined: 11/08/2005 09:56
Location: hrasno brdo

#48

Post by King Kikapu »

pored price film pada i na detaljima i nelogicnostima. flasirana sarajevska piva 31. decembra 92., garant! vojnik koji ide u akciju s ukljucenom kamerom u jednoj i pistoljem u drugoj ruci...jasta radi. vojnici koji se malo bore u gradu, a malo na trebevicu...ja se ne sjecam takvih. kupovina drva od srba da bi se napravio splav...ma de jasmine ne seri!

ako je ovo trebao biti film o nama za nas trebao se drzati cinjenica a ne proizvoljnih interpretacija.
neocekivana_sila
Posts: 558
Joined: 22/09/2005 13:48

#49

Post by neocekivana_sila »

Mamya wrote: Niko nije rekao da je Armija Banda švercera , a jeli to nije bilo prodaje humanitarne pomoći i Rambolikih šminkera .
Durakovic je rekao tj prikazao borce Armije BiH kao rambolike ratne profitere koji prolaze barikade bacajuci bombe(previse akcionih filmova ocigledno)
Mamya wrote:čast Armiji koja je odbranila ove naše vrijednosti . .
Gdje su oni u filmu? Uglavnom svercuju, tuku se zbog zena, piju, puse travu, supruge im dolaze zbog seksa u rovove, :-) kradu i nisu normalni?
Mamya wrote:I jel nisu oni pravi zaslužni borci koji su dali sve svoje dobili "ZAHVALNICU" za ono sto su uradili i kao nagradu dobili nagradno otimanje stanova istjerivanje sa posla itd..
o njima definitvno ne govori film Nafaka..govori o likovima koji nisu umjeli dobro krasti i pljackati, a htjeli su i zeljeli.
neocekivana_sila
Posts: 558
Joined: 22/09/2005 13:48

#50

Post by neocekivana_sila »

King Kikapu wrote:pored price film pada i na detaljima i nelogicnostima. flasirana sarajevska piva 31. decembra 92., garant! vojnik koji ide u akciju s ukljucenom kamerom u jednoj i pistoljem u drugoj ruci...jasta radi. vojnici koji se malo bore u gradu, a malo na trebevicu...ja se ne sjecam takvih. kupovina drva od srba da bi se napravio splav...ma de jasmine ne seri!
vidje li idiotluka kad kaze striptizeti : "..Demi Moor"
a film Striptiz iz 1996. :D :D

i on je direktor FTV, vec godinama..neka nam je Bog na pomoci
Post Reply