BH vojna industrija i naoruzanje

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderator: O'zone

Vojna industrija BiH

Treba se razvijati prvenstveno radi ekonomskih razloga
322
33%
Treba se razvijati prvenstveno radi sigurnosnih razloga
558
57%
Ne treba da se razvija jer rat je zlo
59
6%
Nemam stav
11
1%
Briga me
28
3%
 
Total votes: 978

User avatar
argyle
Posts: 1672
Joined: 17/10/2010 09:56
Location: Džamahirija Bosna
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

#10401 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by argyle » 06/10/2019 19:07

jel bilo ovo ranije na temi?

GOVERNMENT OF BOSNIA AND HERZEGOVINA
ANNUAL REPORT ON EXPORTS AND IMPORTS OF CONVENTIONAL ARMS, IN
ACCORDANCE WITH ARTICLE 13(3) OF THE ARMS TRADE TREATY
REPORT FOR THE CALENDAR YEAR 2017
https://thearmstradetreaty.org/download ... d727bf82f9
Date of Submission : May 7, 2018

export:
Image
Image

import:
Image
Image


155_mm
Posts: 9272
Joined: 25/03/2011 17:44
Has thanked: 11 times
Been thanked: 113 times

#10402 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by 155_mm » 06/10/2019 19:08

@Guadalajara
nemoj strasit raju sa tim proizvodnim mogicnostima turbina. pomislit ce neko da je samo pitanje vremena kad ce ovakvo nesto
Image
izaci iz pogona PRETIS-a.
:lol: :lol:

ovo cuda mogu sprziti batajnicu sa svim onim mig29, orlovima, jastrebovima iko kutiju sibica "dolac sipad" i to sa grmeca da ih lansiras.
:lol: :lol:
nemoj bolan strasit nam susjede i komsije. nije ri to dobrosusjedski.
:D

swanfilter
Posts: 3266
Joined: 06/06/2008 18:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

#10403 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by swanfilter » 06/10/2019 19:16

Dodajmo jos fobiju Dron Albanicus na sve to ...

Salu na stranu, postignuti nesto u tom pravcu bilo bi fenomenalno. Za ovaj nas seljakluk regionalni avioni su mi se uvijek cinili prevelikim troskom. Dok bi borbeni, izviđacki dron i nes helikoptera bilo i vise nego dovoljno ...

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10404 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 06/10/2019 19:23

@155_mm

ima jos :mrgreen:

A Review on Superalloys and IN718 Nickel-Based INCONEL Superalloy

Image

http://pen.ius.edu.ba/index.php/pen/art ... File/43/47

155_mm
Posts: 9272
Joined: 25/03/2011 17:44
Has thanked: 11 times
Been thanked: 113 times

#10405 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by 155_mm » 06/10/2019 19:34

nego da se vratimo malo u realnost.
AC SMG-6 se pominje u vezi izvoza u UAE, egipat i namibiju. za ovo nismo culi 2017. vjerovatno jer se je radilo o probnim kolicinama.

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10406 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 06/10/2019 19:37

155_mm wrote:nego da se vratimo malo u realnost.
AC SMG-6 se pominje u vezi izvoza u UAE, egipat i namibiju. za ovo nismo culi 2017. vjerovatno jer se je radilo o probnim kolicinama.
Ovo je iz 2016te, vjerovatno za sajmove i prezentaciju.

User avatar
argyle
Posts: 1672
Joined: 17/10/2010 09:56
Location: Džamahirija Bosna
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

#10407 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by argyle » 06/10/2019 19:43

Guadalajara wrote:
155_mm wrote:nego da se vratimo malo u realnost.
AC SMG-6 se pominje u vezi izvoza u UAE, egipat i namibiju. za ovo nismo culi 2017. vjerovatno jer se je radilo o probnim kolicinama.
Ovo je iz 2016te, vjerovatno za sajmove i prezentaciju.
Nije 2016, nego 2017. Ono gore 17 july 2016 je greska nasih sto nisu izbrisali sa template modula.

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10408 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 06/10/2019 19:46

argyle wrote:
Guadalajara wrote:
155_mm wrote:nego da se vratimo malo u realnost.
AC SMG-6 se pominje u vezi izvoza u UAE, egipat i namibiju. za ovo nismo culi 2017. vjerovatno jer se je radilo o probnim kolicinama.
Ovo je iz 2016te, vjerovatno za sajmove i prezentaciju.
Nije 2016, nego 2017. Ono gore 17 july 2016 je greska nasih sto nisu izbrisali sa template modula.
Jeste, sad sam vidio :thumbup:
REPORT FOR THE CALENDAR YEAR 2017
Reporting country : BOSNIA AND HERZEGOVINACalendar Year : 2017Cutoff date2:31 December

155_mm
Posts: 9272
Joined: 25/03/2011 17:44
Has thanked: 11 times
Been thanked: 113 times

#10409 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by 155_mm » 06/10/2019 20:00

mislim da je vijest o raznim modelima bh. puske i ovog SMG-a. bila sredinom 2017. godine.

anelsol
Posts: 793
Joined: 10/05/2017 22:41
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

#10410 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by anelsol » 06/10/2019 20:39

@Guadalajara ili @ 155 mm može li pojašnjenje u vezi mogućnosti TMR Vogosci oko turbina i ovoga što je prikazano na slici, onako laički?

anelsol
Posts: 793
Joined: 10/05/2017 22:41
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

#10411 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by anelsol » 06/10/2019 23:41

.

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10412 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 07/10/2019 02:02

anelsol wrote:@Guadalajara ili @ 155 mm može li pojašnjenje u vezi mogućnosti TMR Vogosci oko turbina i ovoga što je prikazano na slici, onako laički?
TMR proizvodi visokolegirane vatrostalne celike na bazi nikla i hroma za kriticne elemente(dijelove izlozene ekstremno visokim temperaturama) u turbo punjacu/kompresoru. Na ovom dijagramu prikazane su tehnologije koje se koriste u proizvodnji kriticnih dijelova. TMR koristi iskljucivo centrifugalno livenje za proizvodnju viskolegiranih cijevi i prstenova. Centrifugalnim livenjem mogu se proizvodit bakreni prstenovi za granate. Mislim da je bila ona jedna vijest da su proizvodili bakreni prstenove za granate od 155 mm. Mogu jos sipke od bakra /mesinga/aluminija/celika za upaljace, topovske kapisle, lansirne cijevi za VLR Plamen 128 mm/Iranski 107 mmm. Mogu i lansirne cijevi za VLR Grad od 122 mm uz primjenu jos nekih tehnoloskih postupaka. Sve ovo tehnologijom centrifugalnog lijevanja.

Image

Razlika izmedju ovog desnog i lijevog postupka u tome je da se u u desnom(scrap/revert) moze koristiti jeftiniji ulazni materijal(otpadno zeljezo+ferolegure) jer ove legure proizvedene na ovaj nacin sadrze manje legirajucih elemenata od lijevog postupka gdje je potrebno poznavati specifikacije svake ulazne sirovine. Desni postupak takodjer zbog necistoca u ulaznom materijalu obradjuje se sekundarnom/metalurgijom lonca VAR/ESR. Alternativno izborom cistijeg otpadnog zeljeza poznatog porijekla i osobina, moze se zaobici upotreba sekundarne meralurgije. Potrebno je napomenuti da se na samom pocetku proizvodnje lijevim postupkom koriste ciste i skuplje ulazne sirovine bez ikakve potrebe za rafiniranjem metalurgijom lonca. Metalurski institut u Zenici posjeduje peci i tehnologije za desni i lijevi postupak prikazan na dijagramu iznad.
2.2. Superalloys Nickel base superalloys (cast and wrought), because of precipitation of coherent ic phase Ni3(Al,Ti) in nickel-austenite matrix, posses high values of static and dynamic mechanical properties and creep strength, and also needed corrosion and heat resistance. Because of that superalloys are used for production very loaded structural parts working at high temperatures up to 1100oC in aircraft technique and for making parts of turbochargers in car engines. Cobalt base superalloy HS 25 has similar properties as nickel base superalloys. Alloy HS 25 is used for production of medical implants and parts in air industry.
http://www.tmt.unze.ba/zbornik/TMT2009/ ... 09-240.pdf

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10413 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 07/10/2019 02:10

anelsol wrote:@Guadalajara ili @ 155 mm može li pojašnjenje u vezi mogućnosti TMR Vogosci oko turbina i ovoga što je prikazano na slici, onako laički?
Samostalno TMR ne bi mogao da proizvede sve kriticne dijelove jer nema vakumske indukcione peci, ali Metalurski institut u Zenici ima sve od opreme. Imaju vec osvojene desetine super-legura koje imaju primjenu u proizvodnji dijelova u avionskoj/termo-nuklearnoj/raketnoj industriji.

anelsol
Posts: 793
Joined: 10/05/2017 22:41
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

#10414 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by anelsol » 07/10/2019 11:45

@Guadalajara :thumbup:

User avatar
Seawolf
Posts: 3388
Joined: 14/06/2012 22:59
Has thanked: 21 times
Been thanked: 45 times

#10415 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Seawolf » 07/10/2019 12:41

Guadalajara wrote: ....
Evo i americka NASA(e)...

https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 004183.pdf
....
Možda nije tema, ali evo i friškije literature u izdanju NASA-e, koja se odnosi na razvoj četvrte generacije superlegura za lopatice rotora turbina visokog pritiska turbomlaznih / turbofenskih motora:

https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 011899.pdf

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10416 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 07/10/2019 15:27

Seawolf wrote:
Guadalajara wrote: ....
Evo i americka NASA(e)...

https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 004183.pdf
....
Možda nije tema, ali evo i friškije literature u izdanju NASA-e, koja se odnosi na razvoj četvrte generacije superlegura za lopatice rotora turbina visokog pritiska turbomlaznih / turbofenskih motora:

https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi ... 011899.pdf
Treba za to jos
Sindikat Kovačnice je, polovinom 2009. tražio da se kod Privrednog suda pokrene inicijativa za preispitivanje zakonitosti prodaje presa iz Kovačnice snage 5.000 i 30.000 tona
Da nije pomenuto u Privrednoj komori, domaća javnost možda nikad ne bi ni saznala da je bivši direktor KAP-a Džo Kazadi, presu iz Kovačnice prodao sam sebi, te da danas u Americi uspješno proizvodi dijelove za avionske turbine.

Presa je, rečeno je u Komori, plaćena 85 miliona, a prodata za svega šest.
https://www.slobodnaevropa.org/amp/crna ... 51442.html

swanfilter
Posts: 3266
Joined: 06/06/2008 18:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

#10417 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by swanfilter » 07/10/2019 22:46

Za plakati ...

155_mm
Posts: 9272
Joined: 25/03/2011 17:44
Has thanked: 11 times
Been thanked: 113 times

#10418 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by 155_mm » 08/10/2019 09:52

ovo sa TMR iz vogosce i turbinama mozda nije slucajnost. davno sam naletio na biografiju fadila aka "vjecni premijer pederacije" i koliko se sjecam, mada vise nisam siguran, ali u toj biografiji kao da je nesto stajalo da je nas fadil radio na razvoju turbo punjaca za motor tenka M84.

ali davno je to bilo pa sam mozda zamjenio fadila sa nekim drugim. ako naletim postavit cu ovdje.

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10419 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 08/10/2019 19:38

Ko je ovo 581 puta pregledao sliku ? :mrgreen:

https://i.imgur.com/dfeRY22.png

Ko se to zanima za ovu temu ? :mrgreen:

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10420 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 08/10/2019 19:49

155_mm wrote:ovo sa TMR iz vogosce i turbinama mozda nije slucajnost. davno sam naletio na biografiju fadila aka "vjecni premijer pederacije" i koliko se sjecam, mada vise nisam siguran, ali u toj biografiji kao da je nesto stajalo da je nas fadil radio na razvoju turbo punjaca za motor tenka M84.

ali davno je to bilo pa sam mozda zamjenio fadila sa nekim drugim. ako naletim postavit cu ovdje.
Sovjetski savez je prodao licencu bez: Turbo punjača (motor oko 700KS), sistema za kontrolu vatre (nišanski sistem) i bez boje za zaštitu od atomskog udara. Prvo su upotrebljeni turbo punjači britanske proizvodnje a kasnije japanske. Nišanski sistem je švedske proizvodnje. Boja je obična.
Motor je razvijao oko 1000KS. Bilo je pokušaja sa 1500 KS ali nije mogao da radi duže od 8 radnih sati. Realan maksimum je 1200 KS. Najveći problem 1991 je bila upotreba nišanskog sistema jer su mobilisani nišandžije obučeni za T55 a ne oni koji su prošli obuku na M84. Dosta spaljenih lasera zbog idiota iz JNA. Posle ovoliko godina od rata mislim da je to namerno urađeno. U Pakistanu je najbolje prošao M84 koji je na testovima prešao 4.000 km bez zastoja. Abrams je prešao 80km do prvog zastoja. Problem je bio u filteru za vazduh. Abrams ima običan papirni filter za vazduh a M84 na testu uljni filter za vazduh što je velika prednost u kamenitim pustinjama. Mana M84 je slab patos.
(kaplar, 30. septembar 2017 18:47) # Link komentara
Izvor: https://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1309116

Samo da napomenem da je FAMOS u Hrasnici imao vlastitu livnicu i kovacnicu manjih dijelova. Za kovanje vecih dijelova koristili su kovacnicu od Bratstva u Novom Travniku, a za jos gabaritnije dijelove kovacnicu u Zeljezari Zenica...

155_mm
Posts: 9272
Joined: 25/03/2011 17:44
Has thanked: 11 times
Been thanked: 113 times

#10421 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by 155_mm » 08/10/2019 20:05

nas fadil
U "Famosu" u Sarajevu radio na temi "Napajanje tenkovskog motora T84 pumpom niskog pritiska".
https://ba.ekapija.com/people/1110020/f ... biografija

znaci nije turbo pnjac nego punpa. sjecanje me izdalo. :D

fadile oprosti!
:D

155_mm
Posts: 9272
Joined: 25/03/2011 17:44
Has thanked: 11 times
Been thanked: 113 times

#10422 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by 155_mm » 08/10/2019 20:09

Guadalajara wrote:Ko je ovo 581 puta pregledao sliku ? :mrgreen:

https://i.imgur.com/dfeRY22.png

Ko se to zanima za ovu temu ? :mrgreen:
pa ovo je jedna od najposjecenijih tema na ovom forumu.

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10423 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 08/10/2019 20:18

Da nije jos sta proizvodila Pobjeda iz Tesnja ? :mrgreen:

http://pobjeda-tesanj.com/bs/?page_id=102
FUNKCIJA U SISTEMU HLAĐENJA SUS MOTORA
Pri radu motora sa unutrašnjim sagorjevanjem temperatura sagorijelih gasova u cilindrima iznosi 2000 C. Ogromnu količinu toplotne energije koja se oslobađa sagorijevanjem goriva nijedan motor ne može potpuno iskoristiti. U koristan rad pretvara se samo 30-40 % toplote sagorijevanja, 35-40% toplotne energije odnosi se iz motora sagorjelim gasovina,ostali dio toplotne energije apsorbuje blok i glava (glave) motora. Da nebi došlo do neželjenih posljedica ovu količinu toplote (iz bloka i glave motora) potrebno je odvesti iz motora. Pri povišenim temperaturama jako se smanjuju mehaničke otpornosti metala, a osim toga što je i najvažnije podmazivanje motora bilo bi nemoguće pošto bi ulja sagorijela. Pri lošem i nedovoljnom hlađenju motora motor se pregrijava, gubi snagu, pri tome rastu gubici – trenje motora , i dolazi najčešće do samo zapaljenja radne smjese , pri čemu u motoru najčešće dolazi do zaribavanja i lomljenja određenih vitalnih dijelova. Da bi se ove pojave sprečile mora se sa motora odvesti višak toplotne energije,za ovu funkciju u motoru koristi sistem za hlađenje.
Hlađenje motora vrši se na dva načina:

Vazdušnim (zračnim) ili direktnim hlađenjem i
sa tečnostima ili indirektnim hlađenjem.


Danas se najčešće primjenjuju sistemi indirektnog hlađenja ili hlađenje tečnostima. Ovakvo hlađenje ima prednosti u odnosu na indirektno hlađenje zbog mogućnosti sprečavnja lokalnih pregrijavanja motora , kao i održavanja toplotnog režima,koji je jako bitan za ukupno iskorištenje motora.Sistem za hlađenje motora SUS uglavnom se sastoji od:
vodenih kanala u bloku i glavi motora,
termostata(termostatskih ventila),
cjevovoda (gumenih crijeva),
hladnjaka (izmjenjivači toplote) sa ventilatorima i
pumpe za vodu .
Pumpa za vodu u sistemu hlađenje ima ulogu transporta rashladne tečnosti u sistemu hlađenja motora SUS. Do postizanja radne temperature cirkulacija rashladne tečnosti je uglavnom u vodenim kanalima u glavi motora i bloku motora te pumpa u toj fazi ima ulogu mješanja vode. Time se postiže ravnomjernije zagrijavanje vitalnih dijelova motora do postizanje radne temperature , koja je propisana od strane proizvođača motora (oko 80 C). Kad se postigne radna temperatura, odnosno temperatura otvaranja termostata, pumpa vrši transport povlačenje ohlađene tečnosti iz hladnjaka u cjelokupan sistem. Kod motornih vozila i radnih mašina koji imaju zatvorenu kabinu, pumpa ima funkciju transporta rashladne tečnosti do grijača (izmjenjivača toplote) kabine odnosno unutrašnjeg prostora motornog vozila.

Pumpe za vodu iz proizvodnog programa „POBJEDE“ Tešanj su najčešće centrifugalnog tipa , znači pumpe koje transportuju rashladnu tečnost radnim kolom sa zakrivljenim ili ravnim lopaticama korištenjem centrifugalne sile. Izbor oblika i veličine radnog kola prvenstveno ovisi o protoku rashladne tečnosti koju pumpa mora transportovati,posebnu ulogu u ukupnom iskorištenju pumpe čini oblik i konstrukcija usisne i potisne spirale ,koja je najčešće integrisana u odlivenim dijelovima pumpe (poklopac ili kućište). Sistem zaptivanja ,odvajanje radne i pogonske strane je isto tako jako bitna funkcija o kojoj se mora voditi posebna pažnja kod kostrukcije i izbora zaptivanja, u našim pumpama korištena su najsavremenija riješenja zaptivanja, Sistem uležištenja,veoma bitna funkcija ,izbor ležajeva mora biti provjeren, ležaji moraju odgovarati propisanim zahtijevima konstrukcione dokumentacije. Kod pumpi u eksploataciji najčešće se javlja nezaptivanje (curenje) rashladne tečnosti iz drenažnog otvora , uzrok je loš kvalitet zaptivnih elemenata u sistemu zaptivanja. Poslije ove pojave usljed sve većeg gubitka vode dolazi do prodora rashladne tečnosti u pogonski dio pumpe za vodu, tada dolazi do ispiranja masti za podmazivanje u ležajevima, i do njegovih oštećenja. Veoma česta pojava je oštećenje gumenih dijelova zaptivača usljed korištenja rashladne tečnosti koja po svojim karakteristikama ne odgovara namjeni, takve tečnosti su agresivne na materijale koji se koriste u aksijalno radijalnim zaptivacima (guma),preporuka je: Za hlađenje motora koristiti samo tečnosti od preporučenih proizvođača ,provjerene robne marke.

belfy
Posts: 4216
Joined: 06/08/2007 09:00
Been thanked: 17 times

#10424 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by belfy » 08/10/2019 20:25

Guadalajara wrote:
anelsol wrote:@Guadalajara ili @ 155 mm može li pojašnjenje u vezi mogućnosti TMR Vogosci oko turbina i ovoga što je prikazano na slici, onako laički?
TMR proizvodi visokolegirane vatrostalne celike na bazi nikla i hroma za kriticne elemente(dijelove izlozene ekstremno visokim temperaturama) u turbo punjacu/kompresoru. Na ovom dijagramu prikazane su tehnologije koje se koriste u proizvodnji kriticnih dijelova. TMR koristi iskljucivo centrifugalno livenje za proizvodnju viskolegiranih cijevi i prstenova. Centrifugalnim livenjem mogu se proizvodit bakreni prstenovi za granate. Mislim da je bila ona jedna vijest da su proizvodili bakreni prstenove za granate od 155 mm. Mogu jos sipke od bakra /mesinga/aluminija/celika za upaljace, topovske kapisle, lansirne cijevi za VLR Plamen 128 mm/Iranski 107 mmm. Mogu i lansirne cijevi za VLR Grad od 122 mm uz primjenu jos nekih tehnoloskih postupaka. Sve ovo tehnologijom centrifugalnog lijevanja.

Image

Razlika izmedju ovog desnog i lijevog postupka u tome je da se u u desnom(scrap/revert) moze koristiti jeftiniji ulazni materijal(otpadno zeljezo+ferolegure) jer ove legure proizvedene na ovaj nacin sadrze manje legirajucih elemenata od lijevog postupka gdje je potrebno poznavati specifikacije svake ulazne sirovine. Desni postupak takodjer zbog necistoca u ulaznom materijalu obradjuje se sekundarnom/metalurgijom lonca VAR/ESR. Alternativno izborom cistijeg otpadnog zeljeza poznatog porijekla i osobina, moze se zaobici upotreba sekundarne meralurgije. Potrebno je napomenuti da se na samom pocetku proizvodnje lijevim postupkom koriste ciste i skuplje ulazne sirovine bez ikakve potrebe za rafiniranjem metalurgijom lonca. Metalurski institut u Zenici posjeduje peci i tehnologije za desni i lijevi postupak prikazan na dijagramu iznad.
2.2. Superalloys Nickel base superalloys (cast and wrought), because of precipitation of coherent ic phase Ni3(Al,Ti) in nickel-austenite matrix, posses high values of static and dynamic mechanical properties and creep strength, and also needed corrosion and heat resistance. Because of that superalloys are used for production very loaded structural parts working at high temperatures up to 1100oC in aircraft technique and for making parts of turbochargers in car engines. Cobalt base superalloy HS 25 has similar properties as nickel base superalloys. Alloy HS 25 is used for production of medical implants and parts in air industry.
http://www.tmt.unze.ba/zbornik/TMT2009/ ... 09-240.pdf
ne bih da budem grub, ali ti o legiranjima i procesu proizvodnje legura nemas nikakvog znanja, sto je lako vidjeti iz tvojih upisa. nije stid ne znati. sramota je ne pitati... ne forumase. pitaj google. dat ce ti dosta dobrih odgovora... ovo sto je napisano iznad ne znaci ono sto ti mislis ni priblizno...

da budem precizniji znaci i vise, ali ti to jednostavno ne mozes pojmiti ni razloziti... bas kao ni 155 o mnogo stvari u proizvodnji sirovina (vi citajte legura, polufabrikata ili sta vam vec pase)...

User avatar
Guadalajara
Posts: 10993
Joined: 24/04/2019 18:10
Has thanked: 130 times
Been thanked: 48 times

#10425 Re: BH vojna industrija i naoruzanje

Post by Guadalajara » 08/10/2019 20:30

Hajde razuvjeri me iz tehnickog ugla...a ne ovo bla bla bla bla bla bla... :lol:

Jer ti ocito znas sve o legiranju :lol:

Post Reply