Page 138 of 217

#3426 Re: Avio kompanije all about

Posted: 02/05/2012 13:25
by raoul duke
Moze neko da mi pojasni pojam takse. Cijena za Amsterdam 45 eura + takse, za Ljubljanu 34 eura + takse. Ova dva puta me zanimaju, koliko bi te takse iznosile?

#3427 Re: Avio kompanije all about

Posted: 02/05/2012 13:36
by damskot
Infidel666 wrote:Moze neko da mi pojasni pojam takse. Cijena za Amsterdam 45 eura + takse, za Ljubljanu 34 eura + takse. Ova dva puta me zanimaju, koliko bi te takse iznosile?

A ko leti za Amsterdam ?? Zar nije Bih Air obustavio letove za AMD ??
Ja bas kontam kako doci dole iz AMD bez presedanja ili cekanja u BG-u 8 sati ?

#3428 Re: Avio kompanije all about

Posted: 02/05/2012 14:27
by drndalo
Infidel666 wrote:Moze neko da mi pojasni pojam takse. Cijena za Amsterdam 45 eura + takse, za Ljubljanu 34 eura + takse. Ova dva puta me zanimaju, koliko bi te takse iznosile?
Taxe su ti neke najrazoraznije skalamerije koje moras platiti da bi letio, od sigurnosnih doplataka, preko razvoja civilne avijacije u BiH, do skrivenih cijena prevoza "zastekanih" tu (tipa Fuel Surcharge, iliti doplata za gorivo) , da bi mogli (kod nas, u EU to vec ne smiju) reklamirati vec od 49 EUR + taxe...

Elem, nesto sto nije uvijek isto, ali se mora platiti. Jedina prava cijena je ona koju dobijes na web-strani prije unosa podataka o imaocu platne kartice, gdje su spojene Fare (naknada za prevoz), sa taxama i TSC (naknada za izdavanje karte)...
damskot wrote: A ko leti za Amsterdam ?? Zar nije Bih Air obustavio letove za AMD ??
Ja bas kontam kako doci dole iz AMD bez presedanja ili cekanja u BG-u 8 sati ?
Direktno ne leti niko, imas kao sto si rekao Jat preko BEG, Croatia-u preko ZAG, Adria-u preko LJU, Austrian preko VIE, i LH preko MUC, cak i TK preko IST...

#3429 Re: Avio kompanije all about

Posted: 02/05/2012 15:50
by koop
Ne mogu vjerovati da jos uvijek ne mogu rijesiti cijenu aerodromskih taksi? Zar nije moguce dijelom subvencionirati te takse iz nekog drugog izvora? Ako ce broj turista porasti za x%, a time i kolicina utrosenog novca u drzavi ulaskom low cost airlines-a, zar se ne isplati razmisliti o subvenciji, ili o nekom alternativnom nacinu poboljsanja zarade za aerodrom ka recimo otvraranja veceg broja poslovnih prostora za restorane, shopping, aerodromski hotel, kongresni centar,..ako ne znaju, nek brate prepisu od nekoga drugoga. Imamo najskuplje jebene takse u Evropi).

Bosnia: Talks to Wizz Air on Sarajevo flights collapse
02.05.2012
The general director of Sarajevo Airport, Ivan Veličan, has confirmed that talks between the airport and the low cost airline Wizz Air have collapsed. “We were in negotiations with Wizz Air, however, all of the low cost companies place great demands upon the airport”, the general director says. He adds that Wizz will avoid the Bosnian capital for the time being due to taxes.

However, Veličan explains that if the airport was to reduce taxes for Wizz Air it would have to do so for all other airlines, which wouldn’t be viable. He notes that the airport’s only source of income is the passenger services tax which amounts to 18 euros. Sarajevo is not entirely without no frills airlines. Both Germanwings and Norwegian Air Shuttle operate flights to Bosnia’s busiest airport, although both are now classified as semi low cost carriers.

vijest skinuta sa: balkans.com/open-news.php?uniquenumber=143810

#3430 Re: Avio kompanije all about

Posted: 02/05/2012 16:23
by drndalo
Ti ko da si s Marsa pao... ;-)

Sto ne mozes vjerovati ? Kao drzava (namjerno malim slovom) ima strategiju, zatim i taktiku kako dovesti turiste? Ma daj, ako si s Marsa nisi s Plutona...

By the way SJJ ima sasvim pristojan promet, dovoljno para (mada vjerujem da ne bi imali nista protiv malo vise), dobre plate, pozitivne rezultate poslovanja... Kada to gledas s njihove strane gledista, da li bi ti smanjivao taxe za low-cost-ere? Pa bi ti to onda trazili i svi ostali, pa bi za npr. 8-12% povecanja letova/putnika, sebi smanjio prihod za npr. 20-25%... Sto ce im to ?

LCC svakako pokusavaju zavrtanjem ruku aerodromima kojima je svaki promet presudan za postojanje (tipa Zadra u HR) sebi povecati zaradu, tj. smanjiti rizik otvaranja novih linija... Dodaj tome da se u BiH jos uvijek ne moze letjeti kad ko, kuda i kako hoce, kao u EU, i onda dodjes do toga da to nije tako lako... :run:

#3431 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 01:39
by macan prvi
drndalo wrote:Ti ko da si s Marsa pao... ;-)

Sto ne mozes vjerovati ? Kao drzava (namjerno malim slovom) ima strategiju, zatim i taktiku kako dovesti turiste? Ma daj, ako si s Marsa nisi s Plutona...

By the way SJJ ima sasvim pristojan promet, dovoljno para (mada vjerujem da ne bi imali nista protiv malo vise), dobre plate, pozitivne rezultate poslovanja... Kada to gledas s njihove strane gledista, da li bi ti smanjivao taxe za low-cost-ere? Pa bi ti to onda trazili i svi ostali, pa bi za npr. 8-12% povecanja letova/putnika, sebi smanjio prihod za npr. 20-25%... Sto ce im to ?

LCC svakako pokusavaju zavrtanjem ruku aerodromima kojima je svaki promet presudan za postojanje (tipa Zadra u HR) sebi povecati zaradu, tj. smanjiti rizik otvaranja novih linija... Dodaj tome da se u BiH jos uvijek ne moze letjeti kad ko, kuda i kako hoce, kao u EU, i onda dodjes do toga da to nije tako lako... :run:
Ako se Wizz Air kosi jedino s onih 18€, onda zasto ne sniziti? Veci broj putnika znaci vise ljudi koji ce kupovati na aerodromu, piti preskupu kafu u aerodromskom kafichu :-) i tako dalje. Osim toga, Aerodrom ne naplacuje samo 18€ po putniku od aviokompanija, kako Velican stalno tvrdi, nego i druge stvari - sve u skladu s cjenovnikom kojeg je taj isti Velican potpisao:

http://www.sarajevo-airport.ba/files/Cj ... 202012.pdf

Iz navedenog cjenovnika se moze vidjeti da je 18€ x broj putnika otprilike pola onoga sto Aerodrom zaradi po slijetanju aviona (tacni brojevi zavise od tipa aviona, odnosno njegovog MTOW-a). Zato se ne moze traziti recimo da Aerodrom potpuno ukine tih 18€ i tako se odrekne 50% profita, ali ako bi snizili taksu na npr. 10€ za kompanije kao Wizz Air, to bi im se sigurno isplatilo kroz povecan priliv putnika (i povecano ispijanje kafe na Aerodromu, tu onih 8€ razlike vrlo brzo nadomjestite :-) ).
Dakle, moglo bi se kad bi se htjelo, ali lakse je ne dizati prasinu... naprimjer kroz povecanje broja aviona koji slijecu - lose je za vrane na Ilidzi :skoljka:

#3432 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 10:07
by drndalo
U pravu si ti nacelno, ali ja ti garantujem da tih 18 EUR/putnik nije osnovna ideja vodilja Wizz-a, niti ijedne druge kompanije... Smanjenje toga na npr. 50% bi rezultiralo taxom od 9 EUR/osobi, i karta bi mogla biti jeftinija za tih 9 EUR... Jel' to tebi kad putujes samo po sebi presudno ? Dal' ce te let u jednom smjeru do npr. Njemacke ili UK kostati sve skupa 89 ili 98 EUR ? Meni to nije presudno, mada volim platiti manje, ali glavna korist za putnike bi bila u postojanju konkurencije, koja bi onda i druge kompanije tjerala da kartu umjesto 200-300 EUR, prodaju i za 150-200...

Ono sto je Wizz-u, a i ostalima puno vaznije, je ono sto oni moraju da plate aerodromu za slijetanje, dakle njihov direktan trosak, istovar/utovar, polijetanje... Kao sto si rekao to ima veze sa velicinom/tezinom aviona, i brojem putnika, i pad tih usluga za 50% bi njima bio najinteresantniji, jer bi oni po jednom letu aerodromu onda placali npr. 600 EUR umjesto 1200... Dodatna stvar je da vecina "normalnih" kompanija planira turn-arround (vrijeme izmedju dolaska i ponovnog odlaska u ovom slucaju sa SJJ) aviona na zemlji sa 50-60 minuta... Vecina LCC trazi da u ugovoru bude precizirano da to vrijeme ne smije biti >25 min., inace aerodrom placa penale prevozniku... To je posebno dobro precizirao Ryanair... E sad, ako bi taj let Wizz-a, Ryan-a, Easy-a, Vueling-a, bio u doba SJJ spice, tj. 13-15 sati vecinom dana, kada bi trebalo istovremeno opsluziti i po 5 aviona, kome dati prednost ? Ryan-u i Wizz-u koji imaju mozda 2-3 leta sedmicno, ili npr. Austrian-u, koji ima 14 letova sedmicno, ili Croatia-i sa 13 letova sedmicno ?

Ono sto hocu raci je da to sto bi nama musterijama odgovaralo, sa strane aerodroma nije tako lako pozitivno rijesiti, i postici da bude sit vuk, a da ovce budu pretezno na broju, i da nam ne fali vune pri tome...

#3433 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 12:39
by koop
drndalo wrote:U pravu si ti nacelno, ali ja ti garantujem da tih 18 EUR/putnik nije osnovna ideja vodilja Wizz-a, niti ijedne druge kompanije... Smanjenje toga na npr. 50% bi rezultiralo taxom od 9 EUR/osobi, i karta bi mogla biti jeftinija za tih 9 EUR... Jel' to tebi kad putujes samo po sebi presudno ? Dal' ce te let u jednom smjeru do npr. Njemacke ili UK kostati sve skupa 89 ili 98 EUR ? Meni to nije presudno, mada volim platiti manje, ali glavna korist za putnike bi bila u postojanju konkurencije, koja bi onda i druge kompanije tjerala da kartu umjesto 200-300 EUR, prodaju i za 150-200...

Ono sto je Wizz-u, a i ostalima puno vaznije, je ono sto oni moraju da plate aerodromu za slijetanje, dakle njihov direktan trosak, istovar/utovar, polijetanje... Kao sto si rekao to ima veze sa velicinom/tezinom aviona, i brojem putnika, i pad tih usluga za 50% bi njima bio najinteresantniji, jer bi oni po jednom letu aerodromu onda placali npr. 600 EUR umjesto 1200... Dodatna stvar je da vecina "normalnih" kompanija planira turn-arround (vrijeme izmedju dolaska i ponovnog odlaska u ovom slucaju sa SJJ) aviona na zemlji sa 50-60 minuta... Vecina LCC trazi da u ugovoru bude precizirano da to vrijeme ne smije biti >25 min., inace aerodrom placa penale prevozniku... To je posebno dobro precizirao Ryanair... E sad, ako bi taj let Wizz-a, Ryan-a, Easy-a, Vueling-a, bio u doba SJJ spice, tj. 13-15 sati vecinom dana, kada bi trebalo istovremeno opsluziti i po 5 aviona, kome dati prednost ? Ryan-u i Wizz-u koji imaju mozda 2-3 leta sedmicno, ili npr. Austrian-u, koji ima 14 letova sedmicno, ili Croatia-i sa 13 letova sedmicno ?

Ono sto hocu raci je da to sto bi nama musterijama odgovaralo, sa strane aerodroma nije tako lako pozitivno rijesiti, i postici da bude sit vuk, a da ovce budu pretezno na broju, i da nam ne fali vune pri tome...
poceh juce tipkati odgovor na tvoj post, pa odustadoh, nije mi se dalo, jer mi je iskreno smrdilo na demagogiju ono sto si napis'o, i kako si napis'o...ali evo, samo jos jedna konstatacija s moje strane.
Da li bi smanjenje aerodromske takse otvorilo "flood gates" za LCC ili ne, necu da ulazim u to, ali ako su bar 2-3 firme izrazile zainteresovanost za uspostavljanje novih ruta (ili podebljavanje postojecih) to vrijedi razmotriti. Ovako (mrzim ovu frazu, ali je ovdje promjenjiva) nasa posla. "E jarane, imamo austrian, dolazi nam Lufthansa, boli nas k****, buranija sto nema para da plati njima nek' nam' ne dolaze, koji ce nam k****, garant' ne bi nista ni potrosili,...."(ovakve price sam cuo iz prve ruke, a nije daleko od ovoga sto si ti pisao u prethodnom post-u).

To se zove lijenost i kratkovidost'. Eto, usluga na Sarajevskom aerodromu je tako prvoklasna da zavrjedjuje da taksa bude najskuplje u Evropi. Ako bas menadzment sarajevskog aerodroma ne zna kako da bude konkurentan na trzistu, i kako da privuce nove klijente, uvede nove linije i obori cijenu, onda bi drzava trebala da dopusti konkurenciju, pa nek' se onda hvataju za glavu levati nesposobni (kao naprimjer sto su komsije uradile: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=605949)

Ja samo kazem da je lakse i jeftinije do Pristine doletiti iz bilo kojeg dijela svijeta nego do Sarajeva/BiH. Cestovni saobracaj nam je svejedno u klincu, a za "air travel" se ocigledno zdusno trudimo da budemo na zacelju.

Halal nam k****

#3434 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 13:01
by drndalo
Kad imadnes malo vremena prelistaj i dosta starije postove na ovoj temi, pa ces vidjeti da sam sve samo ne pro-BH Airlines/SJJ airport demagog, kako me svrsta... Ovdje sam bio, i jos uvijek sam jedan od najglasnijih anti-nase-gluposti politike, i zbog toga sam se cesto "hvatao za vratove" sa dezurnim "domoljubima"...

Ono sto sam ti pokusao reci, je da kada to sagledas sa aerodromske strane, to onako izgleda... A oni imaju prirodni monopol na tu uslugu... A neko ko bi to trebao strateski da naredi, a npr. u cilju dovodjenja vise turista, ne radi nista po tom pitanju, jer im se zivo *ebe iz njihovih Audija A8, Q7, i Austrian-ove Business klase, kad vec "svoj" avion kao Dodik nemaju...

Prije nekoliko godina sam imao priliku pricati sa Wizz-ovcima o SJJ, i rekli su samo da "nije jos vrijeme", iako su imali oglaseno i radno mjesto na Posao.ba, i testiranja su bila u ZG, a ovo sto ti napisah za sve LCC ti je tako... Oni pokusavaju dobiti svoje, ko mora, dadne im, ko ne mora, ne da... Ljudi lete komercijalno, pri cemu naplacuju sto vise mogu, a da potrose sto manje moguce... Sasvim legitimno... Medjutim, isto tako bi bilo legitimno da npr. LH ili OS, ili OU traze istu cijenu handlinga/landinga, koju bi npr. mozda dobio Wizz, jer em' lete duze, cesce, lete stalno, a vecina LCC-ova bi letila npr. u sezoni i 6x sedmicno, ali zimi 0-2x...

Ono sto ti hocu reci, je da nije sve sa svih strana tako jednostavno, kao sto bih ja volio da za mene kao musteriju bude... Volio bih i da je benzin 1.30 KM, pa nije...

Ovaj link koji si stavio se odnosi na pruzanje usluga prijema/otpreme aviona, i na BEG vec ima konkurencija samom preduzecu Aerodrom, zove se SU-PORT, i Jat-ova je kcerka firma... Ovi ako dobiju dozvolu, bice treci pruzaoc te usluge, pa ce npr. British kada bude dolazio u BEG imati izbor izmedju 3 firme,, da nadje sebi najpovoljniju... Cini mi se da je po EU regulativi, ova dozvola uvodjenja konkurencije obavezna za aerodrome sa prometom >2 mil. putnika... BEG "gura" >3, a mi smo jos debelo < 1mil...

#3435 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 13:45
by raoul duke
drndalo wrote:
Infidel666 wrote:Moze neko da mi pojasni pojam takse. Cijena za Amsterdam 45 eura + takse, za Ljubljanu 34 eura + takse. Ova dva puta me zanimaju, koliko bi te takse iznosile?
Taxe su ti neke najrazoraznije skalamerije koje moras platiti da bi letio, od sigurnosnih doplataka, preko razvoja civilne avijacije u BiH, do skrivenih cijena prevoza "zastekanih" tu (tipa Fuel Surcharge, iliti doplata za gorivo) , da bi mogli (kod nas, u EU to vec ne smiju) reklamirati vec od 49 EUR + taxe...

Elem, nesto sto nije uvijek isto, ali se mora platiti. Jedina prava cijena je ona koju dobijes na web-strani prije unosa podataka o imaocu platne kartice, gdje su spojene Fare (naknada za prevoz), sa taxama i TSC (naknada za izdavanje karte)...
damskot wrote: A ko leti za Amsterdam ?? Zar nije Bih Air obustavio letove za AMD ??
Ja bas kontam kako doci dole iz AMD bez presedanja ili cekanja u BG-u 8 sati ?
Direktno ne leti niko, imas kao sto si rekao Jat preko BEG, Croatia-u preko ZAG, Adria-u preko LJU, Austrian preko VIE, i LH preko MUC, cak i TK preko IST...
Hvala za objasnjenje. Mozes li mi otprilike reci koliko se placaju te takse, posebno za ova dva puta koja sam naveo. Koliko bi to iznosilo cca kad bi isao preko bilo kojeg gore navedenog presjedanja. ty

#3436 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 14:22
by drndalo
Gledaj, cijena ti zavisi od leta do leta ( mada taxe obicno budu ublizu, ali mogu manje odstupati), i od firme do firme... Svaka firma ima neke svoje standardne cijene, koje su nekada snizene zbog akcija, a nekada rastu, jer su ove sa manjom cijenom, i restriktivnijom klasom putovanja (promjene datuma, otkaz putovanja) prodane, pa ostaju ove skuplje... Tu ti je jedina pomoc web-strana avio kompanije, ukucas grad polaska, zeljenu destinaciju, datume odlaska i povratka, broj putnika, ukljucis +- 3 dana opciju u pretragu, ako nemas fiksan datum kada negdje moras biti, i cekas da ti izbaci preliminarne rezultate... Onda dobijes tabele, u kojoj je obicno najniza raspoloziva cijena oznacena posebnom bojom, a ostalo je druge boje... Kada kliknes zeljene datume, onda ti izbaci jednu ili vise mogucih kombinacija za te dane, i cijene... I kada tu odaberes ono sto ti vise odgovara, dobijes nesto tipa:
Croatia za AMS

putnici letovi pristojbe
1 odrasla/e x (2,002.00 + 1,135.00) = 3,137.00 HRK (418.40 EUR)
ukupno 3,137.00 HRK (418.40 EUR)
TICKET SERVICE CHARGE +113.00 HRK (+15.07 EUR)

ukupno za sve putnike 3,250.00 HRK (433.47 EUR)
Gdje ti je ovo crveno iznos svih taxi, a ovo plavo iznos prevoza... Zbir je sve to skupa...
JP za LJU

Potnik Cena vozovnice Letaliske pristojbine
in druge dajatve Strošek
rezervacije
1 odrasla oseba x (135.00 + 137.45 + 10.00) = 282.45 EUR

Skupaj za vse potnike 282.45 EUR
Gdje ti je razlom ove taxe sa Adria-ine web strane sljedeci:
Odrasel(li) potnik(i)
Doplacilo za gorivo 86.00 EUR
Opis pristojbin ni na voljo (YRVA) 2.00 EUR
Doplacilo za letališki potniški servis 17.00 EUR
Doplacilo za varnostni pregled 4.22 EUR
Doplacilo za letališki potniški servis 18.00 EUR
Taksa za razvoj civilnega letalstva 10.23 EUR
137.45 EUR
x 1 odrasla oseba = 137.45 EUR

Skupni znesek pristojbin/doplacil = 137.45 EUR
Cisto poredjenja radi, evo primjer Germanwingsovih cijena, sa razlomom cijene prevoza i taxi, za njihov let SJJ-CGN i nazad...

Image

Gdje se vidi da je cijena od 89.99 EUR po pravcu, + 10 EUR za torbu u gepek, dakle 99.99 EUR, po pravcu. Iako je razlika taxi SJJ-CGN u odnosu na CGN-SJJ, EUR 36.21 - 13.84 = EUR 22.37, Germawingsu nije palo na pamet da im let CGN-SJJ bude za razliku taxe od 22.37 jeftiniji nego SJJ-CGN... Dakle, kapitalisticki uzimaju koliko mogu, bez obzira na taxu... Odatle i moja skepsa glede Wizz-a, i problematicne taxe od 18 EUR... U prijasnjem primjeru obratite paznju na razlom taxe koju sam izvadio sa Adria-ine stranice, gdje je 86 EUR doplata za gorivo... :shock: Dakle, to je "taxa", isto koliko je i moja baba bila deda... To je znaci dio vozne karte, skriven u taxe, da ispadne da su oni "jeftini", ali im aerodromi skupo naplacuju usluge... Gdje GW, kao "polujeftini prevoznik", iako kcer firma LH, u taxama ne skriva ovakve doplate, za razliku od majke LH...

#3437 Re: Avio kompanije all about

Posted: 03/05/2012 20:29
by akcija007
malo cu se udaljiti s teme o taksama i preci na tekucinu kupljenu u duty free shop-ovima. NA SA aerodromu sa boardinzima za ZAG i dalje s FRA ulazim u nas duty free i kupujem flasu viskija. Dolazim na kasu kaze teta boardinge molim dajem, ona meni gospodine putujete u EU postoji velika mogucnost da vam u Zagrebu na security check-u bace flasu viskija iako ce biti zapokvana u onu vrecicu sa racunom , reko OK u Zagrebu cu kupiti.

Dolazim u ZG u duty free shop i tamo pise "PAZNJA, SAMO OVDJE! KUPLJENA PICA MOZETE PONIJETI NA SVE LETOVE U NASIM SIGURNOSNIM VRECICAMA! Kako mi je iz ZAGreba FRA bio zadnja destinacija samo mi je stavila bocu u obicnu vrecicu.

U kontkestu ovog upozorenja u Zagrebu, ako i u ZAG i u SA zapukuju pica u one vrecice, zasto u SA ne mogu kupiti pice za EU a u Zagrebu mog i sta znaci ovo upozorenje iz gornjeg pasosa u Zagrebu ?

#3438 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 00:20
by holowey
akcija007 wrote:malo cu se udaljiti s teme o taksama i preci na tekucinu kupljenu u duty free shop-ovima. NA SA aerodromu sa boardinzima za ZAG i dalje s FRA ulazim u nas duty free i kupujem flasu viskija. Dolazim na kasu kaze teta boardinge molim dajem, ona meni gospodine putujete u EU postoji velika mogucnost da vam u Zagrebu na security check-u bace flasu viskija iako ce biti zapokvana u onu vrecicu sa racunom , reko OK u Zagrebu cu kupiti.

Dolazim u ZG u duty free shop i tamo pise "PAZNJA, SAMO OVDJE! KUPLJENA PICA MOZETE PONIJETI NA SVE LETOVE U NASIM SIGURNOSNIM VRECICAMA! Kako mi je iz ZAGreba FRA bio zadnja destinacija samo mi je stavila bocu u obicnu vrecicu.

U kontkestu ovog upozorenja u Zagrebu, ako i u ZAG i u SA zapukuju pica u one vrecice, zasto u SA ne mogu kupiti pice za EU a u Zagrebu mog i sta znaci ovo upozorenje iz gornjeg pasosa u Zagrebu ?
vidi situaciju, leti nas nekoliko preko bare, naravno prva konekcija zagreb pa onda dalje... na ulazu u aerodromsku zgradu nekoliko upozorenja sta se smije sta ne smije unositi u carry-on prtljagu, na checkiranju karata opet upozorenja... pregledali nas prije boardinga, sve proslo ok... stizemo u zg, ulazak u zgradu opet pregled... kad kod kolege prilikom pregleda vade 1.5l bocu iz torbe :shock: u zajebanciji kaze, to je sarajevska voda, na svijetu takve nema, morao ponijeti od kuce... naravno, zagrebacko aerodromsko osiguranje oduzima tu bocu i idemo dalje bez frke... i dok smo cekali sljedeci let, razgovaramo i zakljucujemo da je sigurnosna pretraga na sa aerodromu za qratz... stoga me ne cudi to obavjestenje u zagrebackom freeshopu...

#3439 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 00:28
by burekodsira
ipak, mogao je poprskati vodom pilota koji nebi nista vidio i zacero bi avion u jarak :-)

#3440 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 00:34
by holowey
burekodsira wrote:ipak, mogao je poprskati vodom pilota koji nebi nista vidio i zacero bi avion u jarak :-)
ne znas ti kako je kad ti ledena voda za vrat sklizne :lol:

bez zezancije, mogao je tako i bocu benzina unijeti ovi nasi duduci bi ga pustili

#3441 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 00:46
by macan prvi
drndalo wrote:U pravu si ti nacelno, ali ja ti garantujem da tih 18 EUR/putnik nije osnovna ideja vodilja Wizz-a, niti ijedne druge kompanije... Smanjenje toga na npr. 50% bi rezultiralo taxom od 9 EUR/osobi, i karta bi mogla biti jeftinija za tih 9 EUR... Jel' to tebi kad putujes samo po sebi presudno ? Dal' ce te let u jednom smjeru do npr. Njemacke ili UK kostati sve skupa 89 ili 98 EUR ? Meni to nije presudno, mada volim platiti manje, ali glavna korist za putnike bi bila u postojanju konkurencije, koja bi onda i druge kompanije tjerala da kartu umjesto 200-300 EUR, prodaju i za 150-200...

Ono sto je Wizz-u, a i ostalima puno vaznije, je ono sto oni moraju da plate aerodromu za slijetanje, dakle njihov direktan trosak, istovar/utovar, polijetanje... Kao sto si rekao to ima veze sa velicinom/tezinom aviona, i brojem putnika, i pad tih usluga za 50% bi njima bio najinteresantniji, jer bi oni po jednom letu aerodromu onda placali npr. 600 EUR umjesto 1200... Dodatna stvar je da vecina "normalnih" kompanija planira turn-arround (vrijeme izmedju dolaska i ponovnog odlaska u ovom slucaju sa SJJ) aviona na zemlji sa 50-60 minuta... Vecina LCC trazi da u ugovoru bude precizirano da to vrijeme ne smije biti >25 min., inace aerodrom placa penale prevozniku... To je posebno dobro precizirao Ryanair... E sad, ako bi taj let Wizz-a, Ryan-a, Easy-a, Vueling-a, bio u doba SJJ spice, tj. 13-15 sati vecinom dana, kada bi trebalo istovremeno opsluziti i po 5 aviona, kome dati prednost ? Ryan-u i Wizz-u koji imaju mozda 2-3 leta sedmicno, ili npr. Austrian-u, koji ima 14 letova sedmicno, ili Croatia-i sa 13 letova sedmicno ?

Ono sto hocu raci je da to sto bi nama musterijama odgovaralo, sa strane aerodroma nije tako lako pozitivno rijesiti, i postici da bude sit vuk, a da ovce budu pretezno na broju, i da nam ne fali vune pri tome...
Uredu, upravu si - putnik ne bi toliko osjetio smanjenje za 9€ koliko bi osjetio sveukupno snizenje cijena ako bi Austrian i slicni imali konkurenciju. Rekoh vec, dio prihoda Aerodroma je od takse po putniku, a dio od takse za prihvat i otpremu aviona i ja ne vidim zasto da ne dadnu snizenje za prihvat/otpremu ako to vodi povecanom broju putnika.
Sigurno je moguce napraviti cisti ekonomski proracun o tome koliko bi Aerodrom mogao sniziti cijenu prihvata/otpreme a da i dalje budu u profitu. Razlog je jednostavan: slijetanje aviona povlaci odredjene "objektivne" troskove koji krecu od habanja slijetne staze do troskova placanja radnika Aerodroma koji stoje u zgradi i gledaju da putnici ne skrenu gdje ne treba :-) Uzimajuci u obzir takve neizbjezne troskove, neko (ekonomski analiticar, valjda ce imati nekog takvog :-) ) moze izracunati koliko bi mogli izaci ususret kompanijama kao sto je WIzz Air i na kraju ipak neto biti u profitu, ili cak povecanju profita, ako se uzmu u obzir indirektni prihodi kao sto je shoping na Aerodromu i slicno.

I kad vec spominjes to da bi kompanija tipa Austriana mogle traziti isto snizenje cijena, kako je Wizz Air letio u Zagreb i leti u Beograd? Sigurno su i od tih aerodroma trazili, a i dobili, popust jer inace ne bi letjeli.

#3442 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 10:42
by drndalo
Ma nije sporno da su dobili olaksice da negdje lete, samo je pitanje da li neko hoce to da finansira... I ko... Aerodrom, po do sada vidjenom, nema zelje i/ili potrebe za tim, a nadlezni "organi" (tipa Ministarstava, Turistickih zajednica, SIZ-ova :lol: ) nemaju vremena o tome razmisljati... Ni racunati koliko bi povecani dolazak turista donio vise para nego bez toga... Pa ni autobusku liniju prema gradu ne mogu/nece da naprave, makar i sa vlastitim autobusima, ili na ugovor s nekim prevoznikom... Ni svoju taxi sluzbu, koja bi isto mogla povecati prihode aerodroma...

Za ZAG znam sigurno da imaju stimulans kompanijama za otvaranje novih linija, do sada nepostojecih (naravno da tu ne spada da otvoris liniju na 2 mjeseca, pa ukines, pa je opet uvedes dogodine), te da imaju stimulans (nizim cijenama usluge) da lete na ZAG u vremenima kada im nije vrshno opterecenje, jer im je tada lom na aerodromu... Kako ce biti nakon uvodjenja koncesionara u posjed, vidjecemo...

BEG je osim kod uvodjenja bezviznog rezima, imao "srecu" da je najzad neko shvatio da je uzdanje u Jat (koji je do tada sticen kao Licki medjed), ipak samo sibanje mrtvog konja, pa su se poceli truditi dovoditi i druge prevoznike... Znam da je na BEG postojao plan (ne znam dokle su dosli s njim), da se sve normalne kompanije koriste novim terminalom, a stari da bude koristen od strane LCC-a, te da zato imadnu jeftinje usluge...

Dakle da pojasnim jos jednom, ne branim nikoga, posebno ne SJJ, niti radim na njemu ( mozda na zalost, mozda na srecu, kako ko iz kojeg ugla gleda na to... ;-) ), ali nije fer samo njih optuzivati za visinu taxi, a sve nam je ostalo "zlatno"... Na kraju krajeva, jos uvijek se placa onih 10 EUR doplate za "razvoj civ. avijacije" (citaj za BH Airlines), a to nije nesto sto su oni uveli...

#3443 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 13:04
by Alisa u zemlji čuda
Zna li neko šta se dešava sa ovim letom za Istanbul u 6.15 (jutarnjim)?

Imam kupljenu kartu za narednu sedmicu, ali vidim da ih svako malo otkažuju, mislim na taj jutarnji let konkretno? Ima li neko iskustva po ovom pitanju? Šta onda urade, da li te prebace na neki naredni?

Please, ako iko ima informaciju/iskustvo, neka mi piše. Zabrinuta sam!

Unaprijed se zahvaljujem!

#3444 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 13:56
by Edin H.
akcija007 wrote:malo cu se udaljiti s teme o taksama i preci na tekucinu kupljenu u duty free shop-ovima. NA SA aerodromu sa boardinzima za ZAG i dalje s FRA ulazim u nas duty free i kupujem flasu viskija. Dolazim na kasu kaze teta boardinge molim dajem, ona meni gospodine putujete u EU postoji velika mogucnost da vam u Zagrebu na security check-u bace flasu viskija iako ce biti zapokvana u onu vrecicu sa racunom , reko OK u Zagrebu cu kupiti.

Dolazim u ZG u duty free shop i tamo pise "PAZNJA, SAMO OVDJE! KUPLJENA PICA MOZETE PONIJETI NA SVE LETOVE U NASIM SIGURNOSNIM VRECICAMA! Kako mi je iz ZAGreba FRA bio zadnja destinacija samo mi je stavila bocu u obicnu vrecicu.

U kontkestu ovog upozorenja u Zagrebu, ako i u ZAG i u SA zapukuju pica u one vrecice, zasto u SA ne mogu kupiti pice za EU a u Zagrebu mog i sta znaci ovo upozorenje iz gornjeg pasosa u Zagrebu ?
Problem je malo dalje. Ako letis iz Sarajeva za recimo Njemacku u redu je da kupis bocu pica ili parfeme u free shopu. Medjutim, ako u Njemackoj presjedas na drugi let, taj ce ti parfem ili pice tamo oduzeti ako je u rucnom prtljagu, jer dolazis van EU-a. Nazalost imaju pravo to uraditi. E sada mozes se u Njemackoj zaliti ako ti oduzmu i nakon dugotrajne rasprave i prituzbe menadzeru daju ti formular da popunis, pa ti nakon nekoliko sedmica i doplate za isporuku na kraju pice i parfem posalju na adresu.
Pretpostavljam da sada s obzirom da Hrvatska pristupa EU sljedece godine to pravilo vise za njih ne vazi, pa s obzirom da je njihoc free shop relativno jeftin, skontali su fol kako da zarade na Bosancima.

#3445 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 14:08
by bambina78
Na stranu sto se kod nas u free shopu na aerodromu ne isplati kupovati pice. Cijene su iste u radnjama i fino onda upakujte pice u chekiranu prtljagu i vatrena vodica bez problema stize na odrediste :)

#3446 Re: Avio kompanije all about

Posted: 04/05/2012 21:54
by Edin H.
bambina78 wrote:Na stranu sto se kod nas u free shopu na aerodromu ne isplati kupovati pice. Cijene su iste u radnjama i fino onda upakujte pice u chekiranu prtljagu i vatrena vodica bez problema stize na odrediste :)
Na to se svede :sad:

#3447 Re: Avio kompanije all about

Posted: 06/05/2012 16:39
by alibaba007

#3448 Re: Avio kompanije all about

Posted: 08/05/2012 09:32
by fluidni

#3449 Re: Avio kompanije all about

Posted: 09/05/2012 13:46
by Elzana
Pitanjce za upućene... Je li ima neko od forumaša ko je "oštećen" od strane MALEV-a kada je propao? Zna li se išta o povratu novca i sl.?

#3450 Re: Avio kompanije all about

Posted: 09/05/2012 14:24
by fluidni
Elzana wrote:Pitanjce za upućene... Je li ima neko od forumaša ko je "oštećen" od strane MALEV-a kada je propao? Zna li se išta o povratu novca i sl.?
http://www.malev.hu/index_en.htm
http://www.flyerspulse.com/2012/02/05/m ... n-details/