Alfons Kauders wrote:Tyke wrote:Vidim i po komentarima koliki smo ovisnici postali o autima, koliko tesko nam pada koristenje javnog prevoza, a pogotovo prosetati negdje. A sve svrsishodno - zdraviji zivot i manje zagadjenje.
Najmanje poentiram na ovu odluku par/nepar, nego generalno. A sve ovo gore navedeno je sasvim normalna stvar u daleko razvijenim zemljama od nase.
U kriticnim situacijama moras nekako djelovati, donositi trenutne i kratkorocne odluke te zbog toga pozdravljam i podrzavam ovu odluku u Sarajevu. Za razliku od Sarajeva, u Tuzli ama bas nista ni ne pokusavaju, osim sto ce Tuzlaci slasno ismijavati ove odluke glavnog grada, ne znam je li bas to i najveci razlog, neupucenost prakse u razvijenijim zemljama ili je nesto trece. Po meni i nebitno.
U svim tim razvijenijim zemljama je razvijenija i ekonomija, i politika, zivotni standardi i sve ostalo, pa opet dolazi do kriticnih momenata zagadjenja zraka kada moras donijeti i ovu odluku par/nepar. Ljudi navikli na to i postuju je.
Medjutim, nevezano za ovu odluku u Sarajevu, NAPOKON se treba povesti racuna i o drugim stvarima. Gledajuci npr. Tuzlu, jer tu i zivim pa najbolje sam i upucen, POD HITNO se mora poceti toplifikacija kuca i pripajanje na centralno grijanje te tako smanjiti nemilosrdno koristenje cumura i drugih alternativnih stvari koje nas ubise. A u kucama se lozi sve i svasta, to je neosporno. Ovako se vise ne moze, nehumano je, krecem od svoje kuce u kojoj lozimo cumur i toliko smrdi da je to uzas. Samo sto udjes u kotlovnicu usmrdis se toliko da ne mozes izaci negdje vani na kahvu da se prije toga ne istusiras. A zamisli sad kako je kad sav taj dim i smrad izlaze napolje, i to iz svih okolnih kuca, naselja, gradova.
A nije da se nema uslova i resursa za pripajanje kuca na CG, barem u ovim vecim gradovima, gdje je ujedno i najvise zagadjen zrak.
Druga stvar, na vrijeme se trebaju donijeti odluke u zimskom periodu koji automobili i pod kojim uslovima se ne bi trebali koristiti, da li motori euro3 ili nize norme u zimskom periodu kad je zrak prekomjerno zagadjen, da se imaju pripeemljeni ti i slicni zakoni i da se odmah moze djelovati, a ljudi vec budu upoznati i spremni, kada dodje do ovako kriticnih perioda zagadjenosti.
Auta poput Golf2 i drugih sklopocija ce sigurno spadati pod ovo gore navedeno.
Takodjer prije samog zimskog perioda raditi na promociji gradskog saobracaja, davati primjere i razloge zasto koristiti ga posebno zimi, nuditi posebne uslove i povoljnije cijene u ovom periodu...
Naravno da cemo ismijavati SDA katile? Sta ocekujes, da im saljemo kite cvijeca?
A sto se tice toga kako se u Tuzli "nista ne pokusava" - to stoji.
Ne pokusava se, vec se radi, i to decenijama. Zato Tuzla ovih dana ima cisci zrak od Sarajeva, i pored elektrane od 600 megavata.
U Tuzli se problem stvarao decenijama, prije svega radi industrija, a u Sarajevu se pojavio u zadnjih nekoliko godina, ponajprije radi baliluka.
U Tuzli se islo na toplifikaciju koja je strasno skupa i neprakticna, a u Sarajevu se u isto vrijeme isporuka plina smanjila za 40% (pogodi cime se sad griju?
U Tuzli se isto tako rijesio i problem sa vodom, a u Sarajevu se u isto vrijeme napravio problem s vodom.
Toliko o Tuzli i nasem neradu.
Neka Sarajevo radi, svi vidimo rezultate