Vehabizam, porijeklo i posljedice

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1626 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

Ja vas vehabose ne razumijem stvarno. Ljudi i Saudiji (odakle i to sve i potiče) jasno i glasno za sebe kažu da su vehabije, da slijede muhu ibn abdulVehaba, da je njihov pravac vehabizam, samo se vi s našeg govornog područja perete tog naziva.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1627 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by arzuhal »

Što ime Muhammed uporno skraćuješ na Muha? Pitam, dakle, samo za ime i zbog imena.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1628 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

Brat mi je Muhamed, a uvijek smo ga zvali muha, navika, valjda.
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#1629 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by asurbanipal »

Idemedosumom wrote:
Irsar wrote: Evo jedan primjer, iz Kur'ana - sura 80-ta, ajeti 1. do 10 (prevod Mlive).
1. Namrštio se i okrenuo,80:1
2. Jer mu je slijepac došao.80:2
3. A šta znaš ti - možda se on čisti,
4. Ili podsjeća, pa mu koristi Opomena.
5. A što se tiče onog koji se smatra neovisnim,
6. Ta ti se njime baviš.
7. A nije do tebe ako se ne očisti.80:7
8. A onaj ko ti dođe žureći,
9. I on strahuje,80:9
10. Pa ti se na njega ne osvrćeš.
Poenta je da je Muhammed a.s. bio čovjek, kao takav mogao je činiti greške (koji nisu isto što i grijesi), no njegova veličina se ogleda upravo u tome što je bio svjestan svojih manjkavosti (kao čovjeka) i što nije u njima ustrajao, već bi se uvijek pokajao i poboljšao.

Ne znam zašto uporno želite predstaviti Muhammeda a.s. kao nekog "nadčovjeka" koji je stvari radio posve bez greške, isto da je on bio Allah.
Iznio si uvodne ajete sure Abese, tvrdeći da se isti odnose na Muhammeda s.a.v.a. Možeš li to i dokazati? Nadam se da nećeš doći s kojekakvim tefsirima gdje drugi ljudi svoja mišljenja iznose.

Ako je Resulullah s.a.v.a. čist od riđsa, ako je poslat kao milost, imao najljepši ahlak, zašto je teško povjerovati da isti nije griješio po pitanju vjerskih propisa i odnosa prema ljudima?

To ga ne čini božanstvom nikakvim, idalje je morao spavati, jesti, vršiti nuždu, umrijeti...

Na nekim šiitskim stranicama sam čitao, da neki njihovi tefsriri spominju da se gore navedeni ajeti odnose na (ili na Omera ili na Osmana), čitao sam prije 2-3 godine, pa sam zaboravio na kojeg od ove dvojice se to tačno odnosi.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1630 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

asurbanipal wrote: Na nekim šiitskim stranicama sam čitao, da neki njihovi tefsriri spominju da se gore navedeni ajeti odnose na (ili na Omera ili na Osmana), čitao sam prije 2-3 godine, pa sam zaboravio na kojeg od ove dvojice se to tačno odnosi.
Imam Džafer es-Sakid je naveo da se radi o nekom čovjeku od Benu Umejje, pošto nije htio imenovati, raja je zaključila da bi se mogli o Osmanu r.a. raditi.

Koliko ja znam, ovaj "problem" se može na 2 načina napasti.

Prije svega, onaj ko vjeruje da u Kur'anu nema kontradikcije, za njega ne bi imalo smisla da se radi o Poslaniku s.a.v.a, da sada ne citiram pozitivne poslaničke atribute iz Kur'ana.

U prva dva ajeta ove sure, Allah dž. š. o neimenovanoj osobi govori u trećem licu:
On se namrštio i okrenuo
zato što je slijepac njemu prišao.
u trećem ajetu se nekome direktno obraća u drugom licu:
A šta ti znaš – možda on želi da se očisti,
Lahko bi se moglo zaključiti da se radi o različitim osobama.

Ako me sjećanje ne vara, neko je pisao da Allah dž.š. u Kur'anu nikada o Muhamedu s.a.v.a. ne govori u trećem licu.
Last edited by Idemedosumom on 16/02/2018 23:51, edited 1 time in total.
User avatar
rajv0sa
Posts: 3145
Joined: 19/10/2010 00:31
Location: sektaland

#1631 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by rajv0sa »

Idemedosumom wrote:Ja vas vehabose ne razumijem stvarno. Ljudi i Saudiji (odakle i to sve i potiče) jasno i glasno za sebe kažu da su vehabije, da slijede muhu ibn abdulVehaba, da je njihov pravac vehabizam, samo se vi s našeg govornog područja perete tog naziva.
Vjerovatno zato što u arabiji biti vehabija znači biti na neki način superioran, natprosječno posvećen vjeri u odnosu na ostale, dok kod nas to baš nije popularno pa onda isti ti pokušavaju za sebe pribaviti eksluzivitet termina musliman, dok za bukvalno sve ostale koriste neke svoje uvredljive termine.



patološka mržnja i strah
Image
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#1632 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by kiligonzales »

Irsar wrote:
Smrcak15 wrote:
Grub ?? Kada?? U kojoj situaciji??
Evo jedan primjer, iz Kur'ana - sura 80-ta, ajeti 1. do 10 (prevod Mlive).
1. Namrštio se i okrenuo,80:1
2. Jer mu je slijepac došao.80:2
3. A šta znaš ti - možda se on čisti,
4. Ili podsjeća, pa mu koristi Opomena.
5. A što se tiče onog koji se smatra neovisnim,
6. Ta ti se njime baviš.
7. A nije do tebe ako se ne očisti.80:7
8. A onaj ko ti dođe žureći,
9. I on strahuje,80:9
10. Pa ti se na njega ne osvrćeš.
Poenta je da je Muhammed a.s. bio čovjek, kao takav mogao je činiti greške (koji nisu isto što i grijesi), no njegova veličina se ogleda upravo u tome što je bio svjestan svojih manjkavosti (kao čovjeka) i što nije u njima ustrajao, već bi se uvijek pokajao i poboljšao.

Ne znam zašto uporno želite predstaviti Muhammeda a.s. kao nekog "nadčovjeka" koji je stvari radio posve bez greške, isto da je on bio Allah.
Ta situacija se odnosi na slijepca ashaba Abdullaha ibn Umu Mektuma, koji mu je prisao pred drustvom s kojim je razgovarao i pitao ga da ga nauci onome cemu ga je Allah dzs. naucio, nasta se poslanik savs namrstio i glavu okrenuo od njega, zeleci da ga on saceka dok ne obavi razgovor jer ga je u njemu prekinuo. Zbog toga postupka mu je objavljeno pomenuto. Po cemu je jos poznat poslje taj ashab, sto je bio jedan od ashaba koji su rano primili Islam, sto je samog poslanika nakon Hidzre u Medinu cesto mjenjao na namazu, kad je on odstustvovao u bitkama, te bio jedan od mujezina pored Bilala ra. Posto se nije mirio sa tim da bude kuci dok drugi idu u bitke, cesto je trazio da ga makar stave da nosi bajrak izmedju dva reda vojske jer ne moze pobjeci. Zelja mu se ispunila tek za vrijeme Omer ra. kada je u jednoj od bitki s Perzijancima poveden na bojno polje, te su mu dali bajrak, te je u toj bici i poginuo.

Par hadisa o skromnosti Poslanika savs:

Od Enesa, radijallahu anhu, se prenosi da je rekao: “Došao je čovjek Allahovom poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao: „O Muhammede, vođo naš, sine našeg vođe, najbolji među nama i sine najboljeg među nama!“ Na to mu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: „O ljudi, budite bogobojazni i ne dozvolite šejtanu da vas zavede! Ja sam Muhammed sin Abdullaha, Allahov rob i Njegov Poslanik. Tako mi Allaha ne volim da me uzdižete iznad stepena koji mi je Allah dao!”

Ebu Umama, radijallahu anhu, rekao je: “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, izašao je među nas oslanjajući se na svoj štap, pa smo (iz poštovanja) ustali pred njim, a on reče: ‘Nemojte (preda mnom) ustajati kako to čine stranci, nearapi, veličajući tako jedni druge.’” (Ebu Davud, Sunen, br. 5230; Ahmed, Musned, 5/253, br. 22235)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Ja sam samo (Allahov) rob, jedem kao što jedu robovi i sjedim kako sjede robovi.” (Ebu Ja‘la, Musned, 8/318, br. 4920)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Nemojte me (preko svake mjere) uzdizati kao što kršćani uzdižu sina Merjeminog. Ja sam, uistinu, samo Allahov rob, pa recite: ‘Muhammed je Allahov rob i Njegov poslanik.’” (Buhari, Sahih, br. 3445)

..i ne smatrajte me boljim od ostalih poslanika...” (Buhari, Sahih, br. 4638), “...i ne držite me boljim od Musaa.” (Buhari, Sahih, br. 3408; Muslim, Sahih, br. 2373)

Jednom prilikom neki je čovjek rekao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: “O ti najbolje od svih stvorenja!”, a on mu odgovori: “To je (poslanik) Ibrahim.” (Muslim, Sahih, 2369)

Prenosi Abdullah ibn Mes'ud, radijallahu anhu: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je spavao na hausri, koja mu je na tijelu ostavila trag. Rekosmo: „Allahov Poslaniče, da ti donesemo dušek?!“ Reče: „Šta sam ja u pogledu dunjaluka? Ja sam na dunjaluku kao jahač koji se sklonio u hladovinu drveta, pa ode ispod nje i ostavi je!“ (Tirmizija)

Drugom prilikom neki je čovjek došao Poslaniku u posjetu, pa kada ga je vidio, od nervoze se počeo tresti, a Poslanik mu reče: “Smiri se! Ja nisam vladar (da se treseš preda mnom). Uistinu, ja sam samo sin žene iz plemena Kurejš koja je jela meso osušeno na suncu.” (Ibn Madža, Sunen, br. 3312; Taberani, El-Evsat, 2/64, br. 1260)

I tako dalje...
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1633 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

Naš Poslanik s.a.v.a.je bio jako skroman :thumbup:

Haj sada postavi bar nekoliko predaja koje tvrde suprotno, to jest, koliko je Muhamed s.a.v.a. iznad ostalih :-D
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#1634 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by kiligonzales »

salik79 wrote:
Irsar wrote:
salik79 wrote:Ne moze, jer Poslanik s.a.v.a. nije radio nista po svom hiru.

A, uz to, Allah dz.s. ga je odlikovao najljepsom cudi.
Nisam ni rekao da je činio nešto po svom hiru ili kako mu je ćejf bilo.

A imati "najljepšu ćud" nije isto što i biti savršen kao Allah; ovi koji Poslanika a.s. predstavljaju kao tobože nepogrešivog čine vrlo opasnu grešku. Ispada da Muhammed a.s. nije mogao niti pogrešan korak napraviti. Jer baš kao što su noge udovi kojima tijelo korača, tako je i jezik ništa drugo doli "ud" kojim tijelo komunicira, a sam um jedna vrsta "uda" kojim opet duša i svijest komuniciraju.

Muhammed a.s. je mogao napraviti grešku. Bio je sačuvan od grijeha, ako "grijeh" definišemo kao "svjesno zločinjenje", ali nije bio sačuvan od činjenja greški, jer biti čovjek znači ne biti savršen, jer savršen je samo Allah.
Ako Allah dz.s. kaze da nija nista radio, niti govorio, po svom hiru - bez Bozije dozvole - onda ja to, apsolutno tako razumijem. Isto tako razumijem da je poslan kao milost svim svjetovima i da je poslan da usavrsi moral i vrline kod ljudi.
A sta ako je Allah dz.s. htio da on bude primjerom kako treba postupiti kada se prema nekome pogrijesi, te je dozvolio da pogresi kako bi ga tom greskom odgojio i necemu novom naucio?

Mi moramo shvatiti da je Allah dz.s. taj koji je presao preko mnogo gresaka svojih poslanika, pocev od Adema as, pa redom do Muhammeda as., greske koje su ucinili bile su razlogom njihovoga kajanja, ali i odgoja, ali i primjerom poruke i pouke nama.
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#1635 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by kiligonzales »

Idemedosumom wrote:Naš Poslanik s.a.v.a.je bio jako skroman :thumbup:

Haj sada postavi bar nekoliko predaja koje tvrde suprotno, to jest, koliko je Muhamed s.a.v.a. iznad ostalih :-D
Pronadji ih sam. Dosta od mene za nocas. :D
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1636 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

Neke od tih poslanika odlikovali smo više nego druge... (Al-Baqara, 253)

A tebe smo samo kao milost svjetovima poslali. (El-­Enbija, 107)

Ja sam prvak ljudi na Sudnjem danu. Ja ću prvi izići iz svog kabura i prvi koji će se zauzimati i čije će zauzimanje biti primljeno. (Muslim)

Na Sudnjem danu doći ću do džennetskih vrata pa će se ona otvoriti. Melek El-Hazin će reći: - Ko si ti? Muhamed! Reći će tada melek: - Naređeno mi je da ih nikome ne otvorim prije tebe. (Muslim)

U jednom vjerodostojnom hadisu o šefaatu, Allah, dželle šanuhu, će na Sudnjem danu sakupiti sve genercije ljudi, od prve do posljednje, na jednom mjestu. Jedni će drugima govoriti: - Šta mislite šta će biti s vama? Šta mislite šta će biti kad vam se da saopćenje? Ko će se za vas zauzimati kod vašeg Gospodara? Ići će ljudi tada do Adema, pa do Nuha, potom će se obratiti Ibrahimu, pa Musau i Isau i, na kraju, Muhamedu, alejhissalatu vesselam. Svi će poslanici govoriti: - Idite drugom, a ne meni! I tako sve do Muhammeda, alejhissalatu vesselam. On će biti na sedždi i moliti Allaha, dželle šanuhu, dok mu ne dozvoli šefaat. Ovo je jedna od njegovih prednosti i vrijednosti nad svim stvorenjima. Ovo je posebna odlika koju nema ni jedan Allahov, dželle šanuhu, poslanik.
kiligonzales wrote:Jednom prilikom neki je čovjek rekao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: “O ti najbolje od svih stvorenja!”, a on mu odgovori: “To je (poslanik) Ibrahim.” (Muslim, Sahih, 2369)
The Holy Prophet the Intercessor of the Sinners said, “Allah the Supreme granted me
three prayers, so I have twice prayed that ‘O Allah, forgive my Ummah! O Allah forgive
my Ummah!’ And I have reserved the last one for the day when the entire creation will
approach me with their needs, even Prophet Ibrahim!” ( Saheeh Muslim from Hazrat Ubai ibn Ka’ab)

Ali eto, ovaj čovjek se namrštio kada mu je siromašni slijepac prišao :roll:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1637 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by arzuhal »

Idemedosumom wrote:
asurbanipal wrote: Na nekim šiitskim stranicama sam čitao, da neki njihovi tefsriri spominju da se gore navedeni ajeti odnose na (ili na Omera ili na Osmana), čitao sam prije 2-3 godine, pa sam zaboravio na kojeg od ove dvojice se to tačno odnosi.
Imam Džafer es-Sakid je naveo da se radi o nekom čovjeku od Benu Umejje, pošto nije htio imenovati, raja je zaključila da bi se mogli o Osmanu r.a. raditi.

Koliko ja znam, ovaj "problem" se može na 2 načina napasti.

Prije svega, onaj ko vjeruje da u Kur'anu nema kontradikcije, za njega ne bi imalo smisla da se radi o Poslaniku s.a.v.a, da sada ne citiram pozitivne poslaničke atribute iz Kur'ana.

U prva dva ajeta ove sure, Allah dž. š. o neimenovanoj osobi govori u trećem licu:
On se namrštio i okrenuo
zato što je slijepac njemu prišao.
u trećem ajetu se nekome direktno obraća u prvom licu:
A šta ti znaš – možda on želi da se očisti,
Lahko bi se moglo zaključiti da se radi o različitim osobama.

Ako me sjećanje ne vara, neko je pisao da Allah dž.š. u Kur'anu nikada o Muhamedu s.a.v.a. ne govori u trećem licu.
Što petljate bezveze?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1638 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by arzuhal »

Nemojte ljudi (ovdje se obraćam isključivo vjernicima muslimanima) kritikujući vehabije bivati i sami vehabije, odnosno pokazivati neke karakteristike vehabijske svijesti: zadrtost, fanatizam, isključivost, itd.

Jednom nekom vehabiji, u opuštenom razgovoru, rekoh kako je ulema hadiskog iluma utvrdila da u Buharijevom Sahihu ima hadisa koji su daif po kriteriju samog imama Buharije (kojem je nešto očito i nikako namjerno promaklo). Čovjek kad nije puk'o od bijesa i muke nake, poš'o se zaglavu fatat, ružno je bilo gledati tu reakciju...
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#1639 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Smrcak15 »

arzuhal wrote:Nemojte ljudi (ovdje se obraćam isključivo vjernicima muslimanima) kritikujući vehabije bivati i sami vehabije, odnosno pokazivati neke karakteristike vehabijske svijesti: zadrtost, fanatizam, isključivost, itd.

Jednom nekom vehabiji, u opuštenom razgovoru, rekoh kako je ulema hadiskog iluma utvrdila da u Buharijevom Sahihu ima hadisa koji su daif po kriteriju samog imama Buharije (kojem je nešto očito i nikako namjerno promaklo). Čovjek kad nije puk'o od bijesa i muke nake, poš'o se zaglavu fatat, ružno je bilo gledati tu reakciju...
to je stvarno cudno ponasanje kod takvih ljudi, kao da je Buharija i Muslim bezgrijesan, kao da nije mogao profulati :-)

evo recimo ja, ja sam svjestan da su to ljudi kao i mi svi, podlozni greskama, cak mislim da prenosioci hadisa su mogli cak i pogresno prenijeti, iz zaborava ili da im se pobrkaju neke stvari itd
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1640 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

arzuhal wrote:Čovjek kad nije puk'o od bijesa i muke nake, poš'o se zaglavu fatat, ružno je bilo gledati tu reakciju...
Je li i mene ovako zamišljaš? :lol:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1641 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by arzuhal »

Idemedosumom wrote:
arzuhal wrote:Čovjek kad nije puk'o od bijesa i muke nake, poš'o se zaglavu fatat, ružno je bilo gledati tu reakciju...
Je li i mene ovako zamišljaš? :lol:
Ne zamišljam. Ali znaju me neke bezvezne stvari od strane muslimana naljutiti (deklarisani nemuslimani me ne zanimaju po tim pitanjima).
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#1642 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by kiligonzales »

Idemedosumom wrote:Neke od tih poslanika odlikovali smo više nego druge... (Al-Baqara, 253)

A tebe smo samo kao milost svjetovima poslali. (El-­Enbija, 107)

Ja sam prvak ljudi na Sudnjem danu. Ja ću prvi izići iz svog kabura i prvi koji će se zauzimati i čije će zauzimanje biti primljeno. (Muslim)

Na Sudnjem danu doći ću do džennetskih vrata pa će se ona otvoriti. Melek El-Hazin će reći: - Ko si ti? Muhamed! Reći će tada melek: - Naređeno mi je da ih nikome ne otvorim prije tebe. (Muslim)

U jednom vjerodostojnom hadisu o šefaatu, Allah, dželle šanuhu, će na Sudnjem danu sakupiti sve genercije ljudi, od prve do posljednje, na jednom mjestu. Jedni će drugima govoriti: - Šta mislite šta će biti s vama? Šta mislite šta će biti kad vam se da saopćenje? Ko će se za vas zauzimati kod vašeg Gospodara? Ići će ljudi tada do Adema, pa do Nuha, potom će se obratiti Ibrahimu, pa Musau i Isau i, na kraju, Muhamedu, alejhissalatu vesselam. Svi će poslanici govoriti: - Idite drugom, a ne meni! I tako sve do Muhammeda, alejhissalatu vesselam. On će biti na sedždi i moliti Allaha, dželle šanuhu, dok mu ne dozvoli šefaat. Ovo je jedna od njegovih prednosti i vrijednosti nad svim stvorenjima. Ovo je posebna odlika koju nema ni jedan Allahov, dželle šanuhu, poslanik.
kiligonzales wrote:Jednom prilikom neki je čovjek rekao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: “O ti najbolje od svih stvorenja!”, a on mu odgovori: “To je (poslanik) Ibrahim.” (Muslim, Sahih, 2369)
The Holy Prophet the Intercessor of the Sinners said, “Allah the Supreme granted me
three prayers, so I have twice prayed that ‘O Allah, forgive my Ummah! O Allah forgive
my Ummah!’ And I have reserved the last one for the day when the entire creation will
approach me with their needs, even Prophet Ibrahim!” ( Saheeh Muslim from Hazrat Ubai ibn Ka’ab)

Ali eto, ovaj čovjek se namrštio kada mu je siromašni slijepac prišao :roll:
Sta je sporno? Ne kontam. :D Jesi se ti zabavio time sto je on milost svijetovima, zbog cega ili mislis da je tome iskljucivo razlogom sto je sefadzija nama muslimanima?

Pa i gore su sahih hadisi, ne znam sta ti je cudno? Poceli smo krscani stvarati dogmu oko vjere, ono ako si poslanik , moras biti nepogresiv,nadnaravan, melek, ciniti cuda, ne mozes biti pored toga covjek i Allahov rob :D
Last edited by kiligonzales on 15/02/2018 00:02, edited 1 time in total.
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#1643 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by kiligonzales »

arzuhal wrote:Nemojte ljudi (ovdje se obraćam isključivo vjernicima muslimanima) kritikujući vehabije bivati i sami vehabije, odnosno pokazivati neke karakteristike vehabijske svijesti: zadrtost, fanatizam, isključivost, itd.

Jednom nekom vehabiji, u opuštenom razgovoru, rekoh kako je ulema hadiskog iluma utvrdila da u Buharijevom Sahihu ima hadisa koji su daif po kriteriju samog imama Buharije (kojem je nešto očito i nikako namjerno promaklo). Čovjek kad nije puk'o od bijesa i muke nake, poš'o se zaglavu fatat, ružno je bilo gledati tu reakciju...
Ima raje svakakve...

Mislim da bi se Imam Ebu Hanife, Imam Malik i Imam Šafija fatali za glavu šta su ovi iza njih uvrstili sve u hadiske zbirke iza njih. :D
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1644 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

"Čovjek" i "bezgrješan", po meni, nisu u koliziji, niti taj atribut u bilo kom pogledu vodi ka obožavanju tog čovjeka.

Da li meleki griješe? Da li ih iko obožava?

Sporno je činjenje sedžde (figurativne) Buhariju i Muslimu, kada su njihove predaje pune kontradikcija.

Naročito kada iste kaljaju obraz Poslanika s.a.v.a.

I kada govore o Cipelićima :lol:
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#1645 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by kiligonzales »

Idemedosumom wrote:"Čovjek" i "bezgrješan", po meni, nisu u koliziji, niti taj atribut u bilo kom pogledu vodi ka obožavanju tog čovjeka.

Da li meleki griješe? Da li ih iko obožava?

Sporno je činjenje sedžde (figurativne) Buhariju i Muslimu, kada su njihove predaje pune kontradikcija.

Naročito kada iste kaljaju obraz Poslanika s.a.v.a.

I kada govore o Cipelićima :lol:
Pitah te pitanje, na koje mi nisi dao odgovor iz prethodnog posta.

Itekako su covjek i grijesnost smisleni jedno drugome, to sto je Poslanik savs nazvan miloscu svijetovima, samo po sebi ne znaci da kao takav nije mogao pogrijesiti i pokajati se zbog toga, primjer su ti same Allahove dz.s. rijeci, kojim se govori poslaniku savs koreci ga od sustezanja od onoga sto mu je dozvoljeno, tacnije od sustezanja od pojedinih vlastitih zena : O Vjerovjesniče, zašto sebi uskraćuješ ono što ti je Allah dozvolio – u nastojanju da žene svoje zadovoljiš? A Allah prašta i samilostan je.
Allah vam je propisao kako da svoje zakletve iskupite; Allah je vaš
Gospodar; On sve zna i mudar je. (sura 66, 1-2 ajet)

Allah dz.s. stavio je mnoge poslanike u kusnju da bi ispitao njihovu vjeru, ako su neki i pogrijesili, to bi bio i nacin odgoja prema njima, ali i nama primer kako da u jednakoj situaciji postupimo jer svaki bi pokazao i kajanje za pomenuto dijelo, sto Kur`an i sugerise kroz svoja kazivanja o Ademu as, Musi as, Junusu as i nekim drugim poslanicima, pa i o samom poslaniku Muhammedu as.

Niko ne cini sedzdu pomenutima, svakako da postoje kontradikcije, ali njihov trud bez obzira ne treba omalovazavati jer su oni dali nesaglediv doprinos ocuvanju sjecanja na Poslanika savs i njegovu zivotnu praksu. Svakako hadis nije na prvom mjestu tumacenja Kur`ana. Mufesiri prvo Kur`an tumace Kur`anom, pa tek onda hadisima oko kojih se slozila ulema u pogledu njihove vjerodostojnosti, pa nakon toga dolazi zajednicko misljenje uleme, pa tek onda dolazi pojedinacno tumacenje, sve to ima prednost u odnosu na naše mišljenje i shvatanje.

Allahov Poslanik savs je bio Allahov rob i prije svega covjek, Allah dz.s. ga mnogo spominje po njegovoj osobenosti i ko god zeli da vidi kroz Kur`an kako Allah dz.s. odgaja svoga poslanika savs, neka se zadrzi na mekanskim surama, pa kad njih pređe nek krene sa medinskim, citiracu neke ajete pomenutih mekanskih sura, gdje mu se naredjuje sta da cini, gdje se govori o njegovoj brizi, tugi, kusnji, zivotu u Meki, počecima objave, o Allahovim nadahnucima, potpori rijecima, gdje se poducava raspravama sa musricima, gdje se Poslaniku savs. savjetuje sta da im kaze , kako da postupi kada ga pitanjima pritisnu (primjerice:A oni govore: ”Kad će već jednom ta prijetnja, ako istinu govorite?!”Reci: ”Sam Allah zna! A ja sam dužan samo da javno opominjem."), kako da govori o onome o cemu jos nije objavu dobio, da ne govori o necemu s cime jos nije upoznat, da naredi vjernicima da ne vrijedjaju njihove kipove kako isti nebi lose govorili o Allahu i td:

Code: Select all

O ti, pokriveni! 
Ustani i opominji! 
I Gospodara svoga veličaj! 
I haljine svoje očisti! 
I kumira se kloni! 
I ne prigovaraj držeći da je mnogo!  (Sura 74, od 1-6 ajeta)

Zar grudi tvoje nismo prostranim učinili,
i breme tvoje s tebe skinuli,
koje je pleća tvoja tištilo, (Sura 94, 1-3 ajet)

Da ne govorimo o cijeloj suri Duha i njenom kontekstu i brigi poslanika as o tome sto mu uputa ne stize zbog prekida upute kojom ga je iskusao, dok nad tim likuju nevjernici govoreci mu kako ga je njegov Gospodar napustio, cime mu se Allah dz.s. obraca da nije nadahnujuci ga rijecima ove sure.

 Ti poučavaj – tvoje je da poučavaš,
ti vlast nad njima nemaš! (Sura 88, 21 -22 ajet)

A drug vaš nije lud:
on ga je na obzorju jasnom vidio
i, kada je u pitanju Objava, on nije škrt
i Kur’an nije prokletog šejtana govor,
pa kuda onda idete?! (Sura 81, 22-26 ajeta)

Onda Sura Abese ili namrštio se i cijeli kontekst koji govori o pomenutom dogadjaju izmedju Poslanika savs i slijepca Abdullaha ibn Umu-Mektima.

Pitaju te o Smaku svijeta: ”Kada će se dogoditi?”
 Ti ne znaš, pa kako da o njemu zboriš,
o njemu samo Gospodar tvoj zna. (Sura 79, 42-44 ajet)

 "Pa zar ćeš ti za njima od tuge svisnuti, ako oni u govor ovaj  neće da povjeruju." (El-Kehf, 6) 

Ne izgovaraj Kur’an jezikom svojim da bi ga što prije zapamtio,
Mi smo dužni da ga saberemo da bi ga ti čitao.
A kada ga čitamo, ti prati čitanje njegovo,
a poslije, Mi smo dužni da ga objasnimo. (Sura 75, 16-19 ajet.)

O ti, umotani! –
probdij noć, osim maloga dijela;
polovinu njezinu ili malo manje od nje;
ili malo više od nje, i izgovaraj Kur’an pažljivo,
Mi ćemo ti, doista, teške riječi slati –
ta ustajanje noću, zaista, jače djeluje i izgovara se jasnije,
. a ti danju, doista, imaš mnogo posla.
I spominji ime Gospodara svoga i Njemu se potpuno posveti –
On je Gospodar istoka i zapada, nema boga osim Njega, i Njega
uzmi za zaštitnika!
I otrpi ono što oni govore i izbjegavaj ih na prikladan način,
a Mene ostavi onima koji te u laž ugone, koji raskošno žive i daj im
malo vremena; (Sura 73, 1-11 ajet)

Neko je zatražio da se kazna izvrši
nad nevjernicima – niko ne može spriječiti
da to Allah, Gospodar nebesa, ne učini,
k Njemu se penju meleki i Džibril u danu koji pedeset hiljada godina
traje,
zato ti budi strpljiv ne jadikujući.
Oni misle da se dogoditi neće,
a Mi znamo da sigurno hoće (Sura 70, 1-7)

A Ja se kunem onim što vidite
 i onim što ne vidite,
Kur’an je, doista, govor objavljen plemenitom Poslaniku,
a nije govor nikakva pjesnika – kako vi nikako ne vjerujete!
i nisu riječi nikakva proroka – kako vi malo razmišljate!
Objava je on od Gospodara svjetova!
A da je on o Nama kojekakve riječi iznosio,
Mi bismo ga za desnu ruku uhvatili,
a onda mu žilu kucavicu presjekli,
i niko ga između vas ne bi mogao od toga odbraniti.
Pouka je Kur’an onima koji budu Allahova naređenja izvršavali, a
zabrānā se klonili – (Sura 69, 40-48)

Nūn. Tako Mi kalema i onoga što oni pišu,
ti nisi, milošću Gospodara svoga, lud;
 ti ćeš, sigurno, nagradu neprekidnu dobiti,
jer ti si, zaista, najljepše ćudi
i ti ćeš vidjeti, a i oni će vidjeti,
ko je od vas lud.
Gospodar tvoj dobro zna onoga koji je s puta Njegova skrenuo i On
dobro zna one koji su na Pravome putu,
zato ne slušaj one koji neće da vjeruju,
oni bi jedva dočekali da ti popustiš, pa bi i oni popustili,
i ne slušaj nijednog krivokletnika, prezrena,
klevetnika, onoga koji tuđe riječi prenosi,
škrca, nasilnika, velikog grješnika,
 surova i, osim toga, u tuđe pleme uljeza,
samo zato što je bogat i što ima mnogo sinova,
koji govori, kad mu se ajeti Naši kazuju: ”To su samo naroda drevnih
priče! (Sura 68, ¸1-15)

Zato ostavi Mene i one koji ovaj Govor poriču, Mi ćemo ih postepeno odakle se i ne nadaju patnji približavati
 i vremena im davati, jer je obmana Moja, zaista, jaka!
Tražiš li ti od njih nagradu, pa su nametom opterećeni?
Ili je u njih iskonska knjiga, pa prepisuju?
 Ti strpljivo čekaj presudu Gospodara svoga i ne budi kao Zunnun
koji je u ogorčenju zavapio.
I da ga nije stigla Allahova milost, na pusto mjesto bi izbačen bio i
prijekor bi zaslužio,
ali, Gospodar njegov ga je odabrao i učinio ga jednim od onih koji
su dobri.
Skoro da te nevjernici pogledima svojim obore kad Kur’an slušaju,
govoreći: ”On je, uistinu, luda!”
A Kur’an je svijetu cijelome opomena! (Sura 68, 44-52)

I tako dalje...

teletrader
Posts: 801
Joined: 29/12/2005 14:40

#1646 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by teletrader »

I evo jos jedna vijest na temu biseri "partijske" uleme:

https://www.klix.ba/vijesti/svijet/pres ... /180215008

Po ovoj logici, ako valentinovo nema nikakve veze sa vjerom onda ne bi trebala imati ni Nova Godina?

Zivo me zanima sta bi Dr.Pezic,Kuduz & co. imali na ovo da kazu? :? :? :?
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#1647 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Smrcak15 »

teletrader wrote:I evo jos jedna vijest na temu biseri "partijske" uleme:

https://www.klix.ba/vijesti/svijet/pres ... /180215008

Po ovoj logici, ako valentinovo nema nikakve veze sa vjerom onda ne bi trebala imati ni Nova Godina?

Zivo me zanima sta bi Dr.Pezic,Kuduz & co. imali na ovo da kazu? :? :? :?
cuj valentinovo nema nista sa vjerom a potice od Svetog Valentina, krscanskog sveca iz srednjeg vijeka :-) i nema nista sa vjerom
teletrader
Posts: 801
Joined: 29/12/2005 14:40

#1648 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by teletrader »

Smrcak15 wrote:
teletrader wrote:I evo jos jedna vijest na temu biseri "partijske" uleme:

https://www.klix.ba/vijesti/svijet/pres ... /180215008

Po ovoj logici, ako valentinovo nema nikakve veze sa vjerom onda ne bi trebala imati ni Nova Godina?

Zivo me zanima sta bi Dr.Pezic,Kuduz & co. imali na ovo da kazu? :? :? :?
cuj valentinovo nema nista sa vjerom a potice od Svetog Valentina, krscanskog sveca iz srednjeg vijeka :-) i nema nista sa vjerom
Kad KRALJ kaze da nema ,onda nema.
I nema se sta kralju prigovarati, to ti je isto kao da se pobunis protiv halife
:D :D :D
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7829
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#1649 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by Idemedosumom »

Pazi se Smrcak, da kasnije generacije ne bi la'net na tebe donosile :lol:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#1650 Re: Vehabizam, porijeklo i posljedice

Post by arzuhal »

:wink: :mrgreen:
Gledajući kako su na Dan svetog Valentina saudijski muškarci dijelili ruže jedni drugima, u javnosti uglavnom muškarci muškarcima, živo sam zainteresiran kakva će biti reakcija ideoloških sljedbenika saudijskog tumačenja islama u našim sredinama. Da li će se istaknuti društveno aktivni misionari sa saudijskim, kuvajtskim, emiratskim i egipatskim diplomama recimo oglasiti i objasniti bosanskim muslimanima - da li i oni smiju slaviti Valentinovo? Do sada smo ih slušali kako do besmisla osporavaju islamsku tradiciju Bošnjaka, proslavljanje rođendana – mevluda Poslanika Muhammeda, nazivajući to novotarijom, ismijavajući tevhide, zikir halke, i svu bogatu tradiciju čuvanja duhovnih poluga islama na Balkanu!
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/sv ... vci-islama
Post Reply