Smrcak15 wrote:
U pomenutim ajetima se govori o pokoravanju Allahu, Poslaniku savs i ulemi, dozvoljama i zabranama koje su dosle s Kur`anom, a ne iskljucivo hadisima.
kad ti kaze pokoravaj se Allahu to znaci Kuranu
kad ti kaze pokoravaj se poslaniku to znaci slijedi njegov sunnet/praksu, sto je naredio ili zabranio, jer je to sastavni dio objave.
Zaboravljas ko je prvi poceo zapisivati hadise i kako, s cime su bili spojeni pa su se potom odvojili u posebnu naucnu granu.
ashabi
medjutim isto tako ne moze ni dozvoliti slijepo slijedjenje istog
nema to slijepo slijedjenje, nista se slijepo ne slijedi, za sve treba dokaz
Kopiras prvo tudji tefsir, pa potom sam tefsiris iste ajete, kojima nije jednak tefsir u mnogim djelima koje znamo, sa tim koji iznosis. Aj pogledaj tefsir 59. ajeta kojeg si naveo iz sure Nisa kod Ibn Kesira i kopiraj ga ovdje, pa da vidimo na sta se konkretno odnosi pomenuti ajet ili referenciraj linkom. Na to sto pomenuti govore ili na nesto drugo?
Govorim o jednom, ti govoris o drugome, zanemarujuci cinjenicu da nigdje ne odbacujem Sunnet kao drugi izvor Islama. Bavi se malo historijom fikha i hadisa i vidjeces gdje su greske tvojim tvrdnjama koje iznosis o hadisima.
Hadise su odbacivali svi sakupljaci hadisa, oni su imali svoj kriterij za to, naucili su ih vise, uvrstili u zbirke manje, njihovi kriteriji se razlikuju jer je svaki uvrstio ono sto je mislio po svojoj metodologiji da je ispravno da se uvrsti u njihove zbirke, s toga ulema je zadrzala pravo da od njih kriticki prihvata hadis ili odbija, bez obzira sto se njihove zbirke nazivaju vjerodostojnim, otuda i kritika hadisa, kao i klasifikacija hadisa, pa imamo da neko pojedini hadis danas neko podigne na veci stepen a neko obori na manji stepen vjerodostojnosti u odnosu na onoga koji ga je prikupio i stavio u svoju zbirku.
Recimo za svakog sakupljaca hadisa od Ebu Hanife koji je imao svoj Musned, imama Malika koji je imao Muavetu, Imama Safije koji je imao svoju Risalu, Imama Hanbela koji je takodjer imao svoj Musned, pa do Buharije, Muslima, Davuda, Nesaije, Tirmizija, vazili su drugaciji kriteriji i metodologija prikupljanja hadisa, cak sta vise ovaj prvi trojac koji se nasao na pragu izmedju generacije tabina i tabi al tabina su zabiljezili manje hadisa, od potonjih, ali su sa hadisima dali i odredjeno pravno misljenje koje su naucili od svojih prethodnika, sto je bilo od znacaja u sirenju njihovog nauka kasnije kroz njihove pravne skole. Recimo imam Hanbel je zabiljezio gotovo 3 puta vise hadisa od njegovog ucenika Buharije i to bez dupliciranja hadisa, smatra se da je zabiljezio oko 30-tak hiljada hadisa bez dupliciranja, a gotovo 50 puta vise od imama Malika, koji ih je zabiljezio oko 600. Govorili ti to ista?
Kad govoris o hadisima, spomeni mi neko dijelo kojem mi svjedocimo, a da je iskljucivo hadisko dijelo od ashaba napisano na jednak nacin kao sto je napisana Buharija?
Odgovori na pitanja koja sam ti postavio jer mi nisi odgovorio. , umjesto sto izvlacis ono sto ti je bitno da i dalje guras svoj kontekst price.