Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Pravna pitanja, dileme, problemi... Razmijenite svoja iskustva.

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
homega
Posts: 1866
Joined: 18/05/2014 23:45

#151 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by homega »

muminovic wrote:
antonija wrote:Na snagu je stupio najnoviji Zakon o prekršajima Federacije Bosne i Hercegovine objavljen u «Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine», broj 63/14 od 06.augusta.2014.g.

Kazu da je novina, da ako platis kaznu u roku od 8 dana, ona bude povoljnija u iznosu od 50%, a ako ne platis onda placas puni iznos, to je navodno uzeto iz R. Hrvatske.

Sta je jos novitet ?
Ovo su neki noviteti:

- Ukoliko se prihvati odgovornost za počinjeni prekršaj i izrečena novčana kazna plati u Zakonom predviđenom roku, kažnjena osobaoslobađa se plaćanja 50% izrečene kazne.

Da li je i član 75. novina u zakonu?
Član 75.
Uručenje rješenja
Sud će uručiti kopiju rješenja o prekršaju osobnim uručenjem ili putem pošte okrivljeniku i ovlaštenom tijelu ili
oštećeniku u roku tri dana od dana donošenja rješenja o prekršaju.
Kada je rješenje o prekršaju uručeno putem pošte, smatrat će se da je dostavljanje izvršeno po isteku pet radnih dana od dana kada je rješenje predano na poštu
putnik2107
Posts: 158
Joined: 22/04/2013 13:26

#152 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by putnik2107 »

homega wrote:
Da li je i član 75. novina u zakonu?
Član 75.
Uručenje rješenja
Sud će uručiti kopiju rješenja o prekršaju osobnim uručenjem ili putem pošte okrivljeniku i ovlaštenom tijelu ili
oštećeniku u roku tri dana od dana donošenja rješenja o prekršaju.
Kada je rješenje o prekršaju uručeno putem pošte, smatrat će se da je dostavljanje izvršeno po isteku pet radnih dana od dana kada je rješenje predano na poštu
Nije. Bilo je i prije tako. Navodno da se radilo na tome da se smatra uručenim ako bude lično uručenje ali od toga, sad za sad, ništa.
calculator
Posts: 1351
Joined: 25/11/2013 12:32

#153 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by calculator »

putnik2107 wrote:
homega wrote:
Da li je i član 75. novina u zakonu?
Član 75.
Uručenje rješenja
Sud će uručiti kopiju rješenja o prekršaju osobnim uručenjem ili putem pošte okrivljeniku i ovlaštenom tijelu ili
oštećeniku u roku tri dana od dana donošenja rješenja o prekršaju.
Kada je rješenje o prekršaju uručeno putem pošte, smatrat će se da je dostavljanje izvršeno po isteku pet radnih dana od dana kada je rješenje predano na poštu
Nije. Bilo je i prije tako. Navodno da se radilo na tome da se smatra uručenim ako bude lično uručenje ali od toga, sad za sad, ništa.

Kakva je pravna razlika između dostavljanja i uručenja?
putnik2107
Posts: 158
Joined: 22/04/2013 13:26

#154 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by putnik2107 »

Kad ti sa Suda pošalju poziv/Rješenje/Presudu na adresu na kojoj si registrovan u bazi CIPS smatra se da ti je pismeno uručeno/dostavljeno protekom pet dana od slanja. Iako se kasnije koverta vrati sa naznakom da si odselio ili da si obavješten a nisi htio preuzeti, Rješenje svakako postaje pravosnažno i upisuješ se u Registar novčanih kazni kao i da si upoznat sa svime.
Smatra se da si nastanjen na adresi koju si prijavio. Ako odseliš podrazumijeva se da se treba promijeniti i adresa u CIPS.

A radilo se na tome da Rješenje /Presuda postaje pravosnažno tek kada se faktički uruči okrivljenom/optuženom. Znači trebalo bi ga prvo tražiti na adresi iz CIPS. Ako ga tu nema slati sve dok on to ne primi u ruke, dok se dostavnica ne vrati kao DOSTAVLJENO. Od toga sad za sad ništa....
calculator
Posts: 1351
Joined: 25/11/2013 12:32

#155 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by calculator »

putnik2107 wrote:Kad ti sa Suda pošalju poziv/Rješenje/Presudu na adresu na kojoj si registrovan u bazi CIPS smatra se da ti je pismeno uručeno/dostavljeno protekom pet dana od slanja. Iako se kasnije koverta vrati sa naznakom da si odselio ili da si obavješten a nisi htio preuzeti, Rješenje svakako postaje pravosnažno i upisuješ se u Registar novčanih kazni kao i da si upoznat sa svime.
Smatra se da si nastanjen na adresi koju si prijavio. Ako odseliš podrazumijeva se da se treba promijeniti i adresa u CIPS.....

Jesi li siguran o napisano iznad?

Tvoje tumačenje meni znači da: Ako me policajac prekršajno kazni za prekršaj koji zaista nisam počinio (hipotetički, policajac pogriješio ili mi sa zlom namjerom želi nauditi...), i prijavu pošalje poštom na moju adresu u vrijeme u kojem sam ja na godišnjem odmoru izvan mjesta prebivališta, i ako se pošiljka vrati neuručena, prijava će postati pravosnažna istekom 5 dana od dana prijema prijave u poštu, i ja ću biti terećen novčanom kaznom, bilo kojeg iznosa, npr. 100 KM? A pojma nemam ni o čemu... :?
putnik2107
Posts: 158
Joined: 22/04/2013 13:26

#156 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by putnik2107 »

calculator wrote:
putnik2107 wrote:Kad ti sa Suda pošalju poziv/Rješenje/Presudu na adresu na kojoj si registrovan u bazi CIPS smatra se da ti je pismeno uručeno/dostavljeno protekom pet dana od slanja. Iako se kasnije koverta vrati sa naznakom da si odselio ili da si obavješten a nisi htio preuzeti, Rješenje svakako postaje pravosnažno i upisuješ se u Registar novčanih kazni kao i da si upoznat sa svime.
Smatra se da si nastanjen na adresi koju si prijavio. Ako odseliš podrazumijeva se da se treba promijeniti i adresa u CIPS.....

Jesi li siguran o napisano iznad?

Tvoje tumačenje meni znači da: Ako me policajac prekršajno kazni za prekršaj koji zaista nisam počinio (hipotetički, policajac pogriješio ili mi sa zlom namjerom želi nauditi...), i prijavu pošalje poštom na moju adresu u vrijeme u kojem sam ja na godišnjem odmoru izvan mjesta prebivališta, i ako se pošiljka vrati neuručena, prijava će postati pravosnažna istekom 5 dana od dana prijema prijave u poštu, i ja ću biti terećen novčanom kaznom, bilo kojeg iznosa, npr. 100 KM? A pojma nemam ni o čemu... :?
Ako ti policajac napiše nalog a ti ne tražiš sudsko odlučivanje ti si automatski prihvatio odgovornost. Nalog ti je napisao kad te zaustavio, ti potpisao da ne prihvataš odgovornost ali nisi otišao na Sud i odnio taj nalog. Automatski on postao konačan i izvršan.

Još jedan dokaz mojoj tvrdnji od neki dan - uzmimo da se desila tuča. To se ne može sankcionisati prekršajnim nalogom (osim kad je policajac u blizini i vidio je prekršaj) nego Zahtjevom za pokretanje prekršajnog postupka.
Taj Zahtjev dođe na Sud od policije za nekih 20-30 dana od samog događaja.
Poziv okrivljenima se šalje (nakon 2-3 mjeseca min od zaprimanja Zahtjeva u Sud-dok dođe na red) na adresu iz CIPS. Ti ako si se pobio s nekim a ne živiš na adresi koju si prijavio u CIPS, koverta/poziv se vrati kao neuručena, usmeni pretres se održi bez tebe (samo sa ovlaštenim organom i drugookrivljenim i ako ih ima više). Oni dobiju kazne (ili budu oslobođeni, kako god) a ti budeš Odgovoran zbog propuštanja i kažnjen.
Ljudi tek saznaju za to kad hoće da registruju auto, da prijave firmu ili slično. Vide u Registru novčanih kazni da imaju kaznu npr.500 KM i tek onda idu na Sud da vide zašto im stoji to 500 KM, žale se, nisu primili poziv i slično. To u većini slučajeva ne pije vode jer prođe rok od 3 mjeseca koliko se može tražiti povrat u pr. stanje i onda si obavezan platiti.

Jbg, takav Zakon. Nekom odgovara (Sudu) nekom ne odgovara (okrivljenim)...
User avatar
kica
Posts: 924
Joined: 10/03/2012 14:11

#157 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by kica »

alphonse kauders wrote:U Sl.novinama FBiH br. 80/14 od 01.10.2014. objavljen novi Zakon o nasljeđivanju FBiH koji mijenja stari SFRJ zakon iz 1980. godine. Zakon stupa na snagu 9.10., a počeće se primjenjivati 3 mjeseca nakon stupanja na snagu.
Pazi članova u korist notara - koji ce raditi ostavinske rasprave, a ne sud:

Član 200.

(1) Ostavinski postupak se u prvom stepenu provodi pred općinskim sudom u Federaciji, odnosno pred notarom kao povjerenikom suda.

(2) U općinskom sudu ostavinski postupak provodi sudija pojedinac.

(3) Sud će povjeriti notaru provođenje ostavinskog postupka i dostaviti mu spis bez odgađanja u skladu sa odredbama člana 261. ovog zakona.

(4) Kada notar provodi radnje u ostavinskom postupku kao povjerenik suda ovlašten je, kao i sudija općinskog suda, poduzimati sve radnje u postupku i donositi sve odluke, osim odluka za koje je ovim zakonom drukčije propisano.

Član 261.

(1) Sud će provođenje ostavinskih postupaka povjeravati notarima koji imaju službeno sjedište na području suda ili na području njegovog odjeljenja.
(2) Kad na području suda, odnosno odjeljenja suda imaju svoja službena sjedišta više notara, predmeti će im se dodjeljivati u rad ravnomjerno abecednim redom prezimena notara, na
koji red neće uticati završetak kalendarske godine.

(3) Ostavinske predmete u skladu sa st. 1. i 2. ovog člana sud može dostavljati notarima i elektronskim putem.

II. POLOŽAJ I RAD NOTARA KAO SUDSKOG POVJERENIKA

Važenje zakona

Član 262.

(1) Ako ovim zakonom nije drukčije propisano, za rad notara kao sudskog povjerenika važe propisi kao za sudove.
(2) O razlozima za izuzeće notara odlučuje sud koji ga je postavio za svog povjerenika.

Dostavljanje

Član 263.

Pozive i druge isprave koje sastavlja kao sudski povjerenik notar dostavlja strankama prema propisima o sudskoj dostavi.

Oslobođenje od troškova taksi

Član 264.

U izvršenju povjerenog posla notar je ovlašten pribavljati potrebne podatke i isprave od drugih nadležnih organa. Podnesci kojima to traži oslobođeni su od troškova sudskih i
administrativnih taksi.


Nadzor suda

Član 265.

(1) Nadzor nad radom notara kao sudskog povjerenika vrši sud koji mu je povjerio posao.
(2) Notar ne može, osim iz naročito opravdanih razloga, odbiti povjereni posao, a o čemu je bez odgađanja dužan obavijestiti sud i Notarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine.
(3) O opravdanosti razloga iz stava 2. ovog člana odlučuje sud koji mu je povjerio posao, pri čemu sud može zatražiti mišljenje Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine.
(4) Kad notar odbije povjereni posao ili kad mu sud oduzme povjereni posao, sud će narediti notaru predaju spisa i po službenoj dužnosti izvršiti svoj nalog te o tome obavijestiti
Notarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine.
(5) Notar koji odbije izvršiti nalog suda ili odbije predati sudu spise o povjerenom poslu čini povredu službene dužnosti iz člana 120. Zakona o notarima ("Službene novine Federacije
BiH", br. 45/02).

Prestanak rada notara

Član 266.

(1) U slučaju prestanka rada notara ili promjene službenog sjedišta notara, kojem je sud povjerio provođenje ostavinskog postupka, postupit će se po odredbama propisa
o notarskoj službi koji se odnose na postupak sa spisima notara nakon što se uprazni mjesto notara.
(2) Ako u roku od 130 dana ne bude postavljen novi notar ili vršitelj dužnosti notara kojem su povjereni svi spisi, knjige i druga dokumentacija, Notarska komora dužna je sve spise
koje je sud povjerio na provođenje ostavinskog postupka vratiti nadležnom sudu, a nadležni sud će postupiti u skladu sa odredbom člana 261. ovog zakona.

III. NAGRADA I TROŠKOVI NOTARA KAO SUDSKOG POVJERENIKA

Nagrada i troškovi
Član 267.

(1) Nagrada i troškovi notara kao povjerenika suda u provođenju ostavinskog postupka određuju se tako da se jedna nagrada po pravilu odnosi na sve radnje notara u pojedinom ostavinskom postupku.
(2) Pravilnikom o nagradi za provođenje ostavinskog postupka propisat će se za koje radnje notar ima pravo na posebnu nagradu (popis ostavine, dopunsko rješenje o nasljeđivanju,
djelomično rješenje o nasljeđivanju i sl.).
(3) Kad u ostavinskom postupku notar postupa kao povjerenik suda, ne plaća se taksa.
(4) Plaćanje notarske nagrade i nadoknade vrši se u skladu s propisima o notarskoj službi i Pravilniku iz člana 268. ovog zakona.

Pravilnik

Član 268.

(1) Visinu nagrade i nadoknade troškova za radnje iz člana 267. ovog zakona propisat će federalni ministar pravde na prijedlog Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine.
(2) Notar smije za službene radnje koje je proveo u ostavinskom postupku kao povjerenik suda računati i naplaćivati samo nagradu po propisanoj tarifi. Zabranjeno je notaru sklapanje pogodbe sa strankama o plaćanju nagrade i troškova drukčije nego je propisano tarifom.
(3) Notar će odbiti davanje klauzule pravomoćnosti idostavljanje pravomoćnog rješenja o nasljeđivanju javnim registrima, sve dok stranke ne izmire cjelokupni iznos notarske nagrade i nadoknade troškova.

..

Član 277.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a počet će se primjenjivati nakon tri mjeseca od dana stupanja na snagu.

ZAKON o naslijedivanju FBiH: https://advokat-prnjavorac.com/zakoni/Z ... govine.pdf
User avatar
muminovic
Posts: 3306
Joined: 17/08/2013 15:10

#158 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by muminovic »

kica wrote:
alphonse kauders wrote:U Sl.novinama FBiH br. 80/14 od 01.10.2014. objavljen novi Zakon o nasljeđivanju FBiH koji mijenja stari SFRJ zakon iz 1980. godine. Zakon stupa na snagu 9.10., a počeće se primjenjivati 3 mjeseca nakon stupanja na snagu.
Pazi članova u korist notara - koji ce raditi ostavinske rasprave, a ne sud:

Član 200.

(1) Ostavinski postupak se u prvom stepenu provodi pred općinskim sudom u Federaciji, odnosno pred notarom kao povjerenikom suda.

(2) U općinskom sudu ostavinski postupak provodi sudija pojedinac.

(3) Sud će povjeriti notaru provođenje ostavinskog postupka i dostaviti mu spis bez odgađanja u skladu sa odredbama člana 261. ovog zakona.

(4) Kada notar provodi radnje u ostavinskom postupku kao povjerenik suda ovlašten je, kao i sudija općinskog suda, poduzimati sve radnje u postupku i donositi sve odluke, osim odluka za koje je ovim zakonom drukčije propisano.

Član 261.

(1) Sud će provođenje ostavinskih postupaka povjeravati notarima koji imaju službeno sjedište na području suda ili na području njegovog odjeljenja.
(2) Kad na području suda, odnosno odjeljenja suda imaju svoja službena sjedišta više notara, predmeti će im se dodjeljivati u rad ravnomjerno abecednim redom prezimena notara, na
koji red neće uticati završetak kalendarske godine.

(3) Ostavinske predmete u skladu sa st. 1. i 2. ovog člana sud može dostavljati notarima i elektronskim putem.

II. POLOŽAJ I RAD NOTARA KAO SUDSKOG POVJERENIKA

Važenje zakona

Član 262.

(1) Ako ovim zakonom nije drukčije propisano, za rad notara kao sudskog povjerenika važe propisi kao za sudove.
(2) O razlozima za izuzeće notara odlučuje sud koji ga je postavio za svog povjerenika.

Dostavljanje

Član 263.

Pozive i druge isprave koje sastavlja kao sudski povjerenik notar dostavlja strankama prema propisima o sudskoj dostavi.

Oslobođenje od troškova taksi

Član 264.

U izvršenju povjerenog posla notar je ovlašten pribavljati potrebne podatke i isprave od drugih nadležnih organa. Podnesci kojima to traži oslobođeni su od troškova sudskih i
administrativnih taksi.


Nadzor suda

Član 265.

(1) Nadzor nad radom notara kao sudskog povjerenika vrši sud koji mu je povjerio posao.
(2) Notar ne može, osim iz naročito opravdanih razloga, odbiti povjereni posao, a o čemu je bez odgađanja dužan obavijestiti sud i Notarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine.
(3) O opravdanosti razloga iz stava 2. ovog člana odlučuje sud koji mu je povjerio posao, pri čemu sud može zatražiti mišljenje Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine.
(4) Kad notar odbije povjereni posao ili kad mu sud oduzme povjereni posao, sud će narediti notaru predaju spisa i po službenoj dužnosti izvršiti svoj nalog te o tome obavijestiti
Notarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine.
(5) Notar koji odbije izvršiti nalog suda ili odbije predati sudu spise o povjerenom poslu čini povredu službene dužnosti iz člana 120. Zakona o notarima ("Službene novine Federacije
BiH", br. 45/02).

Prestanak rada notara

Član 266.

(1) U slučaju prestanka rada notara ili promjene službenog sjedišta notara, kojem je sud povjerio provođenje ostavinskog postupka, postupit će se po odredbama propisa
o notarskoj službi koji se odnose na postupak sa spisima notara nakon što se uprazni mjesto notara.
(2) Ako u roku od 130 dana ne bude postavljen novi notar ili vršitelj dužnosti notara kojem su povjereni svi spisi, knjige i druga dokumentacija, Notarska komora dužna je sve spise
koje je sud povjerio na provođenje ostavinskog postupka vratiti nadležnom sudu, a nadležni sud će postupiti u skladu sa odredbom člana 261. ovog zakona.

III. NAGRADA I TROŠKOVI NOTARA KAO SUDSKOG POVJERENIKA

Nagrada i troškovi
Član 267.

(1) Nagrada i troškovi notara kao povjerenika suda u provođenju ostavinskog postupka određuju se tako da se jedna nagrada po pravilu odnosi na sve radnje notara u pojedinom ostavinskom postupku.
(2) Pravilnikom o nagradi za provođenje ostavinskog postupka propisat će se za koje radnje notar ima pravo na posebnu nagradu (popis ostavine, dopunsko rješenje o nasljeđivanju,
djelomično rješenje o nasljeđivanju i sl.).
(3) Kad u ostavinskom postupku notar postupa kao povjerenik suda, ne plaća se taksa.
(4) Plaćanje notarske nagrade i nadoknade vrši se u skladu s propisima o notarskoj službi i Pravilniku iz člana 268. ovog zakona.

Pravilnik

Član 268.

(1) Visinu nagrade i nadoknade troškova za radnje iz člana 267. ovog zakona propisat će federalni ministar pravde na prijedlog Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine.
(2) Notar smije za službene radnje koje je proveo u ostavinskom postupku kao povjerenik suda računati i naplaćivati samo nagradu po propisanoj tarifi. Zabranjeno je notaru sklapanje pogodbe sa strankama o plaćanju nagrade i troškova drukčije nego je propisano tarifom.
(3) Notar će odbiti davanje klauzule pravomoćnosti idostavljanje pravomoćnog rješenja o nasljeđivanju javnim registrima, sve dok stranke ne izmire cjelokupni iznos notarske nagrade i nadoknade troškova.

..

Član 277.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a počet će se primjenjivati nakon tri mjeseca od dana stupanja na snagu.

ZAKON o naslijedivanju FBiH: https://advokat-prnjavorac.com/zakoni/Z ... govine.pdf

Na novom zakonu o naslijedivanju FBiH je notarski lobij radio vec punih 5 godina, nacrt imam iz 2010.g.

Najbolje koristi ce imati notarski uredi.

Ovo je dobra stvar u vezi sa eventualnim zaposljavanjem novih pravnika u notarske urede, jer ce im se posao podici.

Mana je za budzet, jer svi prihodi po ovom osnovi koji su se prije uplacivali na budzet kantona, sada ce se (po daleko vecim cijenama) uplacivati direktno privatnom notaru, koji obavlja "javnu djelatnost", u ovom slucaju ono sto su prije radili sudovi (ili strucni saradnici unutar sudova).

Prednost je za sud, jer ce biti rastereceni ostavinskih rasprava, koje iskreno receno i nisu bile neki teret ranije, ali eto'

Za obicne ljude, u sustini donosi skuplju uslugu, i eventualno malo brzu nego prije - no vidjet cemo kako ce ici u praksi.

Ovaj clan je posebno zanimljiv :-)

268 stav 3 Zakona o nasliedivanju:

(3) Notar će odbiti davanje klauzule pravomoćnosti idostavljanje pravomoćnog rješenja o nasljeđivanju javnim registrima, sve dok stranke ne izmire cjelokupni iznos notarske nagrade i nadoknade troškova.
User avatar
vješalica
Posts: 10114
Joined: 02/04/2010 19:12

#159 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by vješalica »

ako bi neko slučajno imao da baci link ili dokument

uputstvo o primjeni zakona o prestanku primjene zakona o napuštenim stanovima 28.10.1999
Ispravna12
Posts: 18
Joined: 06/02/2016 23:39

#160 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by Ispravna12 »

Stupio je na snagu Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku FBiH.
User avatar
joske
Posts: 2277
Joined: 13/07/2016 11:09

#161 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by joske »

kica wrote:
alphonse kauders wrote:U Sl.novinama FBiH br. 80/14 od 01.10.2014. objavljen novi Zakon o nasljeđivanju FBiH koji mijenja stari SFRJ zakon iz 1980. godine. Zakon stupa na snagu 9.10., a počeće se primjenjivati 3 mjeseca nakon stupanja na snagu.
Pazi članova u korist notara - koji ce raditi ostavinske rasprave, a ne sud:

Član 200.

(1) Ostavinski postupak se u prvom stepenu provodi pred općinskim sudom u Federaciji, odnosno pred notarom kao povjerenikom suda.

(2) U općinskom sudu ostavinski postupak provodi sudija pojedinac.

(3) Sud će povjeriti notaru provođenje ostavinskog postupka i dostaviti mu spis bez odgađanja u skladu sa odredbama člana 261. ovog zakona.

(4) Kada notar provodi radnje u ostavinskom postupku kao povjerenik suda ovlašten je, kao i sudija općinskog suda, poduzimati sve radnje u postupku i donositi sve odluke, osim odluka za koje je ovim zakonom drukčije propisano.

Član 261.

(1) Sud će provođenje ostavinskih postupaka povjeravati notarima koji imaju službeno sjedište na području suda ili na području njegovog odjeljenja.
(2) Kad na području suda, odnosno odjeljenja suda imaju svoja službena sjedišta više notara, predmeti će im se dodjeljivati u rad ravnomjerno abecednim redom prezimena notara, na
koji red neće uticati završetak kalendarske godine.

(3) Ostavinske predmete u skladu sa st. 1. i 2. ovog člana sud može dostavljati notarima i elektronskim putem.

II. POLOŽAJ I RAD NOTARA KAO SUDSKOG POVJERENIKA

Važenje zakona

Član 262.

(1) Ako ovim zakonom nije drukčije propisano, za rad notara kao sudskog povjerenika važe propisi kao za sudove.
(2) O razlozima za izuzeće notara odlučuje sud koji ga je postavio za svog povjerenika.

Dostavljanje

Član 263.

Pozive i druge isprave koje sastavlja kao sudski povjerenik notar dostavlja strankama prema propisima o sudskoj dostavi.

Oslobođenje od troškova taksi

Član 264.

U izvršenju povjerenog posla notar je ovlašten pribavljati potrebne podatke i isprave od drugih nadležnih organa. Podnesci kojima to traži oslobođeni su od troškova sudskih i
administrativnih taksi.


Nadzor suda

Član 265.

(1) Nadzor nad radom notara kao sudskog povjerenika vrši sud koji mu je povjerio posao.
(2) Notar ne može, osim iz naročito opravdanih razloga, odbiti povjereni posao, a o čemu je bez odgađanja dužan obavijestiti sud i Notarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine.
(3) O opravdanosti razloga iz stava 2. ovog člana odlučuje sud koji mu je povjerio posao, pri čemu sud može zatražiti mišljenje Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine.
(4) Kad notar odbije povjereni posao ili kad mu sud oduzme povjereni posao, sud će narediti notaru predaju spisa i po službenoj dužnosti izvršiti svoj nalog te o tome obavijestiti
Notarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine.
(5) Notar koji odbije izvršiti nalog suda ili odbije predati sudu spise o povjerenom poslu čini povredu službene dužnosti iz člana 120. Zakona o notarima ("Službene novine Federacije
BiH", br. 45/02).

Prestanak rada notara

Član 266.

(1) U slučaju prestanka rada notara ili promjene službenog sjedišta notara, kojem je sud povjerio provođenje ostavinskog postupka, postupit će se po odredbama propisa
o notarskoj službi koji se odnose na postupak sa spisima notara nakon što se uprazni mjesto notara.
(2) Ako u roku od 130 dana ne bude postavljen novi notar ili vršitelj dužnosti notara kojem su povjereni svi spisi, knjige i druga dokumentacija, Notarska komora dužna je sve spise
koje je sud povjerio na provođenje ostavinskog postupka vratiti nadležnom sudu, a nadležni sud će postupiti u skladu sa odredbom člana 261. ovog zakona.

III. NAGRADA I TROŠKOVI NOTARA KAO SUDSKOG POVJERENIKA

Nagrada i troškovi
Član 267.

(1) Nagrada i troškovi notara kao povjerenika suda u provođenju ostavinskog postupka određuju se tako da se jedna nagrada po pravilu odnosi na sve radnje notara u pojedinom ostavinskom postupku.
(2) Pravilnikom o nagradi za provođenje ostavinskog postupka propisat će se za koje radnje notar ima pravo na posebnu nagradu (popis ostavine, dopunsko rješenje o nasljeđivanju,
djelomično rješenje o nasljeđivanju i sl.).
(3) Kad u ostavinskom postupku notar postupa kao povjerenik suda, ne plaća se taksa.
(4) Plaćanje notarske nagrade i nadoknade vrši se u skladu s propisima o notarskoj službi i Pravilniku iz člana 268. ovog zakona.

Pravilnik

Član 268.

(1) Visinu nagrade i nadoknade troškova za radnje iz člana 267. ovog zakona propisat će federalni ministar pravde na prijedlog Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine.
(2) Notar smije za službene radnje koje je proveo u ostavinskom postupku kao povjerenik suda računati i naplaćivati samo nagradu po propisanoj tarifi. Zabranjeno je notaru sklapanje pogodbe sa strankama o plaćanju nagrade i troškova drukčije nego je propisano tarifom.
(3) Notar će odbiti davanje klauzule pravomoćnosti idostavljanje pravomoćnog rješenja o nasljeđivanju javnim registrima, sve dok stranke ne izmire cjelokupni iznos notarske nagrade i nadoknade troškova.

..

Član 277.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a počet će se primjenjivati nakon tri mjeseca od dana stupanja na snagu.

ZAKON o naslijedivanju FBiH: https://advokat-prnjavorac.com/zakoni/Z ... govine.pdf
idemo u eu pa tako i zakoni
User avatar
vješalica
Posts: 10114
Joined: 02/04/2010 19:12

#162 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by vješalica »

pošto je usvojen izmjena zakona o zateznim kamatama a ne mogu da ga nađem komplet
da li je mijenjan član 4 ?
zna li neko?

dakle zatezna kamta sa 12% je sada 0,2% :skoljka:
kakavdanakneiskustvu
Posts: 58370
Joined: 03/08/2010 19:04

#163 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by kakavdanakneiskustvu »

ko može pokrenuti inicijativu da se u neki zakon uvede neka nova stavka,novi detalji?
User avatar
Haris.ba
Posts: 24170
Joined: 08/09/2005 20:08

#164 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by Haris.ba »

vješalica wrote:pošto je usvojen izmjena zakona o zateznim kamatama a ne mogu da ga nađem komplet
da li je mijenjan član 4 ?
zna li neko?

dakle zatezna kamta sa 12% je sada 0,2% :skoljka:
Neki dan izašla presuda ustavnog suda da je neki član neustavan. Nisam stigao to detaljno pogledati, ali eto - ima i to sada.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#165 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by JThomas »

to smanjenje zatezne kamate mahsuz za radne sporove su oborili prvo privremenom mjerom, a konačno još prošle godine u ova doba. nema od toga ništa.
User avatar
vjeshalica
Posts: 16919
Joined: 31/03/2019 14:56

#166 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by vjeshalica »

Ima,sad ce biti 10% umjesto 12% i nece moci kamata preci visinu glavnice
Jos jedan vjetar u ledja bagri koja odugovlaci aporove
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#167 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by boshniak »

Ima li neko PRAVILNIK O POSTUPKU JAVNOG KONKURSA ZA RASPOLAGANJE NEKRETNINAMA U VLASNIŠTVU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE, KANTONA, OPĆINA I GRADOVA (Sl.novine FBiH 17/14) ili da postavi slubtene novine ako ima link za preuzimanje
User avatar
spree
Posts: 7856
Joined: 04/04/2009 02:10
Location: oʌǝɾɐɹɐs

#168 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by spree »

Ne znam gdje da pitam pa haj da probam ovdje. Gdje se na internetu može naći krivični zakon federacije prije 2003?
E: odgovoreno na drugoj temi.
User avatar
gentoo
Posts: 3210
Joined: 05/01/2008 12:10
Location: Ze
Grijem se na: MSZ-LN25 / MSZ-BT25

#169 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by gentoo »

Moze li neko od pravnika ovo razjasniti https://www.klix.ba/vijesti/bih/gradjan ... /220916045

Jel ovo u prevodu znaci da se ostavinske vise ne rade kod notara ili.. ?
User avatar
Crni cvijet
Posts: 136
Joined: 16/11/2009 19:51

#170 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by Crni cvijet »

gentoo wrote: 16/09/2022 14:33 Moze li neko od pravnika ovo razjasniti https://www.klix.ba/vijesti/bih/gradjan ... /220916045

Jel ovo u prevodu znaci da se ostavinske vise ne rade kod notara ili.. ?

I mene zanima šta sve ovo znači u praksi. Da li se i dalje može npr. punomoć ovjeriti kod notara i biti validna? Koliko shvatih po tekstu, to može i dalje a razlika je samo u cijeni koja je sada 4.70... Pa meni je to uvijek i naplaćivano toliko i ne shvatam kakva je onda izmjena u pitanju. A i ovo pitanje za ostavinske je bitno.
User avatar
Euphoria
Posts: 10638
Joined: 15/11/2018 23:40
Location: Samo drsko na fin način!

#171 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by Euphoria »

Odzvonilo im. :thumbup:
HelaS
Posts: 5276
Joined: 22/09/2018 13:21

#172 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by HelaS »

gentoo wrote: 16/09/2022 14:33 Moze li neko od pravnika ovo razjasniti https://www.klix.ba/vijesti/bih/gradjan ... /220916045

Jel ovo u prevodu znaci da se ostavinske vise ne rade kod notara ili.. ?
Reakcija Notarske komore FBiH: Navodi advokata jeftin su pokušaj obmane javnosti

https://www.klix.ba/vijesti/bih/reakcij ... /220916137


Gdje je ta presuda Ustavnog suda :?

https://www.ustavnisudfbih.ba/bs/index.php
Benjaminsky
Posts: 983
Joined: 08/06/2022 10:10

#173 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by Benjaminsky »

U Parlament BiH je početkom februara ove godine stigao “Zakon o zabrani zloupotrebe pojma genocida”. Po formulaciji se može zaključiti da je to ustvari jedan oblik negiranja genocida, jer ne postoji "ideja o genocidu” kako to stoji u Zakonu - postoji samo zločin genocida. Pretvaranje presuđenog genocida u "ideju o genocidu” je negiranje genocida.
Image
Zna li iko dokle je to došlo u proceduri. Zanima me budući da me je neki beter iz Banjaluke tužio da sam RS nazvao genocidnom tvorevinom - što i jesam, tj. napisao sam to. Kako se može reći da nije bilo genocida nad Bošnjacima kad je bilo?
kuli1961
Posts: 2345
Joined: 06/08/2014 09:47
Location: Banja Luka

#174 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by kuli1961 »

HelaS wrote: 16/09/2022 21:16
gentoo wrote: 16/09/2022 14:33 Moze li neko od pravnika ovo razjasniti https://www.klix.ba/vijesti/bih/gradjan ... /220916045

Jel ovo u prevodu znaci da se ostavinske vise ne rade kod notara ili.. ?
Reakcija Notarske komore FBiH: Navodi advokata jeftin su pokušaj obmane javnosti

https://www.klix.ba/vijesti/bih/reakcij ... /220916137


Gdje je ta presuda Ustavnog suda :?

https://www.ustavnisudfbih.ba/bs/index.php
Iako sa protekom vremena od cca 2 mjeseca, evo ti odgovor: presuda U-15/10, od 02.12.2015.g. Link:
https://www.ustavnisudfbih.ba/bs/open_p ... bs&pid=403

Tom presudom neustavnom je, izmedju ostalog, utvrdjena odredba člana 73. ZoN, koja propisuje za koje pravne poslove je obavezna (zakonski imperativ) notarska obrada isprave (što znaci da tu ispravu i sastavlja i time ovjerava (kumulativno) notar). Tu je narocito znacajna odredba stava 1. tačka 4 tog clana, a to su "pravne poslovi, čiji je predmet prijenos ili stjecanje vlasništva ili drugih stvarnih prava na nekretninama"- dakle- neustavnim je utvrdjeno da ugovor o prenosu svojine- prodaja, poklon itd, moze saciniti i ovjeriti("notarski obraditi") samo notar.
Utoliko, dio reakcije NK F BiH, koji, barem kako ga Klix prenosi u clanku od 16.9.2022. godine objavljenom na KLIX portalu, i koji si naveo u svom postu i koji glasi:
""Odredbe Zakona o notarima FBiH, iako su bile predmet ocjene ustavnosti, NISU proglašene neustavnim presudama Ustavnog suda u FBiH"- NIJE TACAN, tj. ako je ovo izvorno zaista tacan prepis -Notarska komora F BiH- LAŽE i ona obmanjuje javnost ane AK FBiH, makar u ovom dijelu. BITNE NORME Zakona Ustavni sud FBiH JESTE utvrdio neustavnim!
Pitanje visine naknada notarima za notarsku obradu, je nesto sasvim drugo. Osnovna razlika izmedju notara i adovkata je u tome sto je kod notara fiksna tarifa, nema pregovora a kod advokata je moguce i dozvoljeno. Ako je argument protivljenja AK FBiH sada vec neustavnoj normi člana 73. ZoN -novac, tj. naknada/honorar (kako ko tumaci), jeste jeftin. Veoma veoma jeftin, jer AK bi po prirodi stvari trebalo da bude pravnicka intelektualna elita, medjutim, eto, izgleda da nije...
Pravnickom naukom i strukom se bavim jako dugo, prosao i vidio sam sve i svasta. Instituciju notara u nacelu podrzavam. Medjutim uvijek sam se protivio i protivim se zakonskom konceptu notarijata u BiH, na nacin da npr. samo notari mogu saciniti ugovor o prodaji npr. nepokretnosti izmedju dva poslovno sposobna pravna lica. Nikako ne vidim dobar zakonski i ustavni razlog da zakon pravo sacinjavanja takvog ugovora povjeri samo notaru a npr. meni, dipl. pravniku sa polozenim pravosudnim ispitom to isto zabrani/onemoguci? Sta je takav ugovor? U sustini, saglasna volja dviju strana- jedna da prenese a druga da primi pravo svojine, uz ugovorenu novcanu naknadu. Obe strane preuzimaju izvjesne rizike, kao i prava. Ako cu taj posao, recimo skupi prenos svojine povjeriti nekom šalabajzeru, koji ne zna bitne sastojke tog ugovora (definisani su odredbama Zakona o obligacionim odnosima) preuzeo sam rizik- ugovor je neprovodiv- ne moze se provesti u zem.knjizi, necu biti upisan kao vlasnik. Ako taj isti posao povjerim advokatu, koji po definiciji svog zvanja, zna i mora da zna bitne elemente, pa i tako sacinjen ugovor ne bude moguce provesti u zem.knjizi, opet je "do mene", ali mi je lakse doci do naknade stete, jer advokat obavezno osiguran za odgovornost od djelatnosti. U cemu je garancija da "notarski obradjena isprava" - ugovor o prodaji- je savrsen, provodiv i da ce proizvesti pravne posljedice. Pa gotovo sva sarajevska pravnicka zajednica je svojevremeno brujala da u ZK uredu OS SA lezi 10-tak ugovora izvjesnog notara, kao neprovodivi?
Drugo, trece, cetvrto--- po meni, cista je ludost notarijat definisati kao obavezu pojedinca notara sa svojim privatnim sredstvima (kapitalom, novcem) osnuje notarsku kancelariju (sa tacno propisanom strukturom prostorija, min.brojem zaposlenih, tacno definisanim platama itd) i da se takvoj djelatnosti, prema vlasnistvu nad tim kapitalom, privatnoj, daju JAVNA OVLASTENJA? Zbog tih javnih ovlastenja, notar ima isti pravni polozaj kao i npr, bilo koji organ izvrsne /upravne/ vlasti.
Naredno- ugovor o npr, prodaji zemljista/stana(koje god nepokretnosti) je u pravu definisan kao privatno pravna isprava. Medjutim, usljed JAVNIH ovlastenja notara, toj ispravi se sada daje karakter JAVNE ISPRAVE? Pravni nonsens!
Prije nekoliko godina, na jednom savjetovanju iz gradjanske oblasti na Jahorini (redovni godisnji skup pravnika iz sudova, privrede, advokature, notarijata, pravobranilastava itd, oktobar svake godine) gdja Larisa Tajić je zapaljivo zastupala tezu da samo tako (tada) zakonski uredjen notarijat obezbjedjuje pravnu sigurnost? Najobicnija budaleština od izjave! Javno sam reagovao na tu izjavu, usprotivio sam se i u lice joj rekao, pored ostalog, da nije korektno neutemeljeno braniti elitizam notara i da to predstavlja uvredu znanja, struke i konkretno advokature.
Nije mi problem da se saglasim sa stavom da u advokaturi ima zestokog sljama i lopovluka, no identicna je pojava u notarijatu. No to je domen primjene ZoN u dijelu izbora lica za funkciju notara.
Notarske naknade- uzimali su brate, ne sakom i kapom, ne lopatom, nego bagerom! Kad sve ovo saberem, do utvrdjivanja neustavnosti (decembar 2015) cisti, nedozvoljeni, zabranjeni ELITIZAM!

Ovjera potpisa ugovora od strane notara- solemnizacija, nije mi sporna.
HelaS
Posts: 5276
Joined: 22/09/2018 13:21

#175 Re: Važne zakonske izmjene/važna obavještenja

Post by HelaS »

kuli1961 wrote: 03/11/2022 21:09
Tom presudom neustavnom je, izmedju ostalog, utvrdjena odredba člana 73. ZoN, koja propisuje za koje pravne poslove je obavezna (zakonski imperativ) notarska obrada isprave (što znaci da tu ispravu i sastavlja i time ovjerava (kumulativno) notar). Tu je narocito znacajna odredba stava 1. tačka 4 tog clana, a to su "pravne poslovi, čiji je predmet prijenos ili stjecanje vlasništva ili drugih stvarnih prava na nekretninama"- dakle- neustavnim je utvrdjeno da ugovor o prenosu svojine- prodaja, poklon itd, moze saciniti i ovjeriti("notarski obraditi") samo notar.

.... uvijek sam se protivio i protivim se zakonskom konceptu notarijata u BiH, na nacin da npr. samo notari mogu saciniti ugovor o prodaji npr. nepokretnosti izmedju dva poslovno sposobna pravna lica. Nikako ne vidim dobar zakonski i ustavni razlog da zakon pravo sacinjavanja takvog ugovora povjeri samo notaru a npr. meni, dipl. pravniku sa polozenim pravosudnim ispitom to isto zabrani/onemoguci? Sta je takav ugovor? U sustini, saglasna volja dviju strana- jedna da prenese a druga da primi pravo svojine, uz ugovorenu novcanu naknadu. Obe strane preuzimaju izvjesne rizike, kao i prava. Ako cu taj posao, recimo skupi prenos svojine povjeriti nekom šalabajzeru, koji ne zna bitne sastojke tog ugovora (definisani su odredbama Zakona o obligacionim odnosima) preuzeo sam rizik- ugovor je neprovodiv- ne moze se provesti u zem.knjizi, necu biti upisan kao vlasnik. Ako taj isti posao povjerim advokatu, koji po definiciji svog zvanja, zna i mora da zna bitne elemente, pa i tako sacinjen ugovor ne bude moguce provesti u zem.knjizi, opet je "do mene", ali mi je lakse doci do naknade stete, jer advokat obavezno osiguran za odgovornost od djelatnosti....
Da li ugovor o prenosu prava na nepokretnu imovinu, pokretnu, pa i sličan, kakve su do sada obrađivali notari, ne moraju nužno sačinjavati advokati, ili čak pravnici, da bi takav bio provodiv, ako sadrži sve elemente pravovaljanog ugovora?

Bi li bila obavezna "ovjera" takvog ugovora, i da li ovjera sadržaja ugovora, ili samo validnosti potpisnika? I ko bi radio takvu ovjeru?
Post Reply