zozon83 wrote:...Uvezao bih auto za majku iz Austrije posto ovde studiram. Kupio bih auto 99% of fizickog lica pa me samim tim interesuje sledece stvari:
1)>>> Kupoprodajni ugovor - Da li mogu koristiti standardni muster - blanko ugovor od ÖAMTC-a (Austrijski auto klub), na koji bih na dnu dopisao da je auto EU porijekla? Ili za kupovinu od fizickog lica MORA biti pravi EUR1 obrazac? Ugovor moram ovjeriti kod notara? Hocu 6% carine
2)>>> Zoll Table? Kontam da posle ugovora i odjave auta moram uzeti osiguranje i Zoll tablice. Ali sta ako se dogovorim sa prodavcem da sa njegovim tablicama (auto jos prijavljen) doteram auto do Bosne, prijavim sve bla bla, skinem i vratim mu tablice? Moze li se tako ustediti za Zoll table? Kako to ide u detalje?
3)>>> Racun i sve bi bilo na moje ime, naravno. Moram li onda i registrovati auto u BIH na moje ime ili to moze i na majcino ime? Posto njoj kupujem auto, a ona naravno ne moze doci u Austriju?
4)>>> Posto je auto od privatnog lica i nema povrata poreza, EX1 mi ne treba? Moram li auto prijaviti /odjaviti u Sloveniji? Kada dodjem na BIH granicu, prjavim auto za carinu, platim spediciju i onda u svom gradu u unutrasnjosti idem da carinim auto... Ko konkretno gleda dodatnu opremu na autu i samim tim procjenu osnovice za carinjenje?
5)>>> Gdje mogu oficijelno da provjerim katalosku cijenu auta? Auto je Opel Corsa C 1.2 16V, 2004, 80000km. Klima i jos neke sitnice od opreme.
1.- Kupoprodajni ugovor između dvije fizičke osobe mora biti ovjeren od notara. Kao dokaz o porijeklu vozila možeš koristiti oba dokumenta ili samo jedan (Izjava na računu ili obrazac EUR1), ali svaki mora biti izrađen u propisanoj formi i ovjeren od strane carine i osobe koja daje garanciju navoda o porijeklu. Obrati se austrijskom špediteru, jednostavnije ti je...
2.- Ako sačiniš kupoprodajni ugovor i odjaviš vozilo, moraš odmah i tablice skinuti i vratiti, jer dalje ne vrijede. Dakle - moraš osigurati tablice za vozilo s privremenim trajanjem (zoll) u okviru trajanja police osiguranja za vozilo, i to sve na tvoje ime (ili ime kupca - uvoznika u BiH, koje će biti upisano u carinska dokumenta, i kasnije u saobraćajna). Ako, pak, postigneš dogovor s ranijim vlasnikom vozila, i s redovnim tablicama dođeš u BiH, ovdje onda opet moraš skinuti tablice, izvršiti niihovu odjavu kod austrijske administracije, i tek onda pristupiti carinjenju, što podrazumijeva prijavljivanje vozila na granici i carinjenje, a za to ti opet trebaju privremene tablice.
3.- Odluči se - ili račun ili kupoprodajni ugovor. Račun možeš dobiti i ako je prodavac fizičko lice, ali ako ta prodaja bude ostvarena posredstvom neke auto-kuće. O ugovoru sam pisao ispred...
Isto tako - na koga sačiniš kupovinu, na njegovo ime moraš i sačiniti sva ostala dokumenta (zoll table, prijave na granici, carinjenje i saobraćajna dokumentacija u BiH). Ako će vozilo biti registrirano na ime majke, onda svu dokumentaciju piši na njeno ima. Prethodno, od nje obezbjedi punomoć (poželjno i na njemačkom jeziku), da u njeno ime možeš izvršavati namjeravane radnje.
4.- Po pravilu, vozilo moraš prijaviti za postupak izvoza na izlaznoj carinarnici, o slučaju EU - na slovenačko-hrvatskoj granici, kao i na ulazu u BiH, na bilo kojem graničnom prelazu, i to u roku određenom na izlaznoj granici. Od BiH granice do carinarnice u kojoj ćeš cariniti vozilo (prema mjestu prebivališta uvoznika), takođe moraš ispoštovati rok za prijavljivanje.
Kad pristigneš na granicu BiH, odmah policajcu prijaviš vozilo za prijavljivanje na carini, koji te uputi dalje. Sada se javljaš bilo kojem špediteru, koji će ti preuzeti svu dokumentaciju, i nakon obrade i ev. carinskog pregleda, istu vratiti i uputiti prema odredišnoj carinarnici (Sarajevo ili neka druga, pisao sam...). Ako imaš neku extra ili posebnu opremu ugrađenu u vozilo, ili ako možda imaš bilo kakvih oštećenja na vozilu, motoru i sl. već na granici sve moraš prijaviti, i zahtijevati da se sve evidentirane promjene od originalnog izgleda i stanja vozila unesu u carinsku prijavu (TR). Kasnije će biti teško ili nemoguće dokazati.
Kad, nakon granice, pristigneš na odredišnu carinarnicu, takođe moraš angažirati nekog od špeditera, koji će ti ponovo uzeti dokumentaciju i dati uputstva i instrukcije. Tek sada, nakon ulaska s vozilom u carinski terminal, pregleda dokumentacije i stanja vozila, plaćaš carinu i pdv, i usluge špeditera. Poslije slijedi postupak registracije kod MUP-a.
5.- Kod nekog od BiH špeditera...