USA - proizvođači automobila

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
rajvosa^
Posts: 1787
Joined: 18/05/2006 19:38

#1

Post by rajvosa^ »

Iskreno me i ne cudi (buduci da sam u CALI), kad malo obratis paznju na autoputevima, pa jebo te sve strana auta. nedavno dok sam vozio pokusavao sam nekako brojati odnos stranac - domaci. Ja sam izbrojao negdje 80tak stranih auta a zupruga 50tak domacih. Naravno ovo ne mora da daje pravo stanje, ali pokaziju simptome.

Nego sad je na udaru real eastet industrija u americi, pa raja gube kuce na sve strane. Imam jedan prilog gdje pokazu pad cijena na nekim mjestima do 30%. Nije bas sjajno po tom pitanju.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#2 Re: USA - proizvođači automobila

Post by nineac »

Marco-x wrote:Prvu put u u posljednjih 102 godine je u srpnju/julu ove godine na tržištu USA prodano više stranih automobila nego domaćih (američkih).
Tržišni udio američkih proizvođača je iznosio 48,1%, a stranih proizvođača 51,9% na "domaćem terenu".
Uzevši u obzir cijelu 2007. godinu, tržišni udio američkih proizvođača je još uvijek iznad 50% (51,4%), a stranih proizvođača 48,6%, ali se omjer prema kraju godine pogoršava na štetu Detroitske "Velike trojke".
Među vozilima od starnih proizvođača najviše se prodaju japanska vozila.
Detroitska trojka - Ford, General Motors i Chrysler se sve teže nose sa konkurencijom iz inozemstva.

Inače, donekle i vezano za temu, puno naznaka iz USA govore možda o mogućoj recesiji u USA?

Izvor za podatke: SN Zagreb - prilog "Auto" iz teksta Gorana Vuzema.
Marco SN malo kasni. Prosle godine su japanski proizvodjaci zajedno sa evropskim i koreanskim proizvodjacima prodali preko 50% automobila za cjelu godinu.
Iako su mnogi mislili da je Toyota pretekla GM ove godine, naknadno se ispostavilo da je GM frizirao svoje podatke gdje je racunao i kineskog proizvodjaca gdje ima 49% udjela, tako da zvanicno od 2006 Toyota je po broju prodanih automobila broj 1 u svijetu.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#3 Re: USA - proizvođači automobila

Post by nineac »

Marco-x wrote:
nineac wrote:
Marco-x wrote:Prvu put u u posljednjih 102 godine je u srpnju/julu ove godine na tržištu USA prodano više stranih automobila nego domaćih (američkih).
Tržišni udio američkih proizvođača je iznosio 48,1%, a stranih proizvođača 51,9% na "domaćem terenu".
Uzevši u obzir cijelu 2007. godinu, tržišni udio američkih proizvođača je još uvijek iznad 50% (51,4%), a stranih proizvođača 48,6%, ali se omjer prema kraju godine pogoršava na štetu Detroitske "Velike trojke".
Među vozilima od starnih proizvođača najviše se prodaju japanska vozila.
Detroitska trojka - Ford, General Motors i Chrysler se sve teže nose sa konkurencijom iz inozemstva.

Inače, donekle i vezano za temu, puno naznaka iz USA govore možda o mogućoj recesiji u USA?

Izvor za podatke: SN Zagreb - prilog "Auto" iz teksta Gorana Vuzema.
Marco SN malo kasni. Prosle godine su japanski proizvodjaci zajedno sa evropskim i koreanskim proizvodjacima prodali preko 50% automobila za cjelu godinu.Iako su mnogi mislili da je Toyota pretekla GM ove godine, naknadno se ispostavilo da je GM frizirao svoje podatke gdje je racunao i kineskog proizvodjaca gdje ima 49% udjela, tako da zvanicno od 2006 Toyota je po broju prodanih automobila broj 1 u svijetu.
Nadam se da mislimo na isključivo podatke o prodaji na US marketu?
Moguće.
Moji su podaci preuzeti, tako da sam se i u postu ogradio navođenjem izvora za informacije...
Da iskljucivo mislim na US market. Posto sam u toku sa americkim trzistem automobila svakodnevno znam tu tematiku vrlo dobro.
Prosle godine su strani proizvodjaci presli preko magicne brojke od 50% prodaje automobila (trziste je progutalo 17.6 miliona automobila).
Najbolji primjer ti je da fordovi automobili kod dilera provedu oko 107 dana dok se neprodaju, a japanski 7 dana!!!
User avatar
pitt
Posts: 27093
Joined: 03/12/2002 00:00
Location: Steelers Nation

#4

Post by pitt »

To je samo kulminacija vec dugogodisnjeg trenda. vec dugo godina najprodavanija auta u americi su Toyota Camry i honda Acord. Pored privlacne cijene, ova vozila privlace i svojim kvalitetom u odnosu na americke proizvodjace. problem sa detroitom je arhaicni biznis koncept i uloga unija. Za ne povjerovati najveci trosak po autu za Detroit nije materijal vec troskovi za osiguranje i penzije radnika. Toyota sa tim nema problema jer nema unije kao UAW (u stvari ima neku uniju koja je samo za toyotu a ne za cijelu industriju kao UAW). Samim tim Toyota je u stanju da obara cijene svojih kvalitetnih vozila a Detroit ako krene pratti u stvari gubi pare na svakom prodatom automobilu. Sjetite se samo proslogodisnjih milijardi u gubicima.
User avatar
danas
Posts: 18796
Joined: 11/03/2005 19:40
Location: 10th circle...

#5

Post by danas »

rajvosa^ wrote:
Nego sad je na udaru real eastet industrija u americi, pa raja gube kuce na sve strane. Imam jedan prilog gdje pokazu pad cijena na nekim mjestima do 30%. Nije bas sjajno po tom pitanju.
ma real estate nije na udaru nego trziste samo sebe regulise... sad je dosla maca na vratanca, poslije zajmova za kuce koji su davani i sakom i kapom i kome treba i kome ne treba... pa ne moze obicna kartonka dobijati po 50-100K godisnje na vrijednosti... nije realno... pa dow ludi zadnjih mjesec dana, a sve zbog jebenih nerealnih mortgage kredita... :roll:
User avatar
uozo
Posts: 1438
Joined: 20/05/2006 01:34

#6

Post by uozo »

Ja kupio ficu na kredit i mal´ nisam skap´o od gladi! :roll: Sreca pa ima sad golf dvica i kupis vrata na jednom otpadu, blatobran na drugom, balans stanglu izvalis iz kake rijeke i skrpis sebi vehicle.
A americhke aute sam vidjo po filmovima, garant su plaho dobri, cim mogu nako letat´ i ganjat´ se po cesti! :roll:
User avatar
rajvosa^
Posts: 1787
Joined: 18/05/2006 19:38

#7

Post by rajvosa^ »

danas wrote:
rajvosa^ wrote:
Nego sad je na udaru real eastet industrija u americi, pa raja gube kuce na sve strane. Imam jedan prilog gdje pokazu pad cijena na nekim mjestima do 30%. Nije bas sjajno po tom pitanju.
ma real estate nije na udaru nego trziste samo sebe regulise... sad je dosla maca na vratanca, poslije zajmova za kuce koji su davani i sakom i kapom i kome treba i kome ne treba... pa ne moze obicna kartonka dobijati po 50-100K godisnje na vrijednosti... nije realno... pa dow ludi zadnjih mjesec dana, a sve zbog jebenih nerealnih mortgage kredita... :roll:
Ti nerealni krediti su se davali i do neki dan, a padanje trzista je vec nekoliko godina (neke mjesta nisu bas bila na udaru). Problem je sto ce biti jos gore, jer su prije par nedjelja banke objavile da vise ne daju "stated-income" credite ili po naski - ti sam kazes koliko zaradjujes i banka ne provjerava nego samo pogleda credit score. Ovo je napravilo bum jer je kupova ko je mogo i ko nije. E sad toga vise nema, a 60% kupaca je to radilo. I ovako ima kamaru kuca na prodaju (kupaca nema), a sad ce ih bit jos manje.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#8

Post by nineac »

Toyota ima sasvim drugaciji koncept rada, i najplacenije radnike u auto industriji (zajedno sa BMW-om). Zato nikad niste culi za strajk u Toyoti ili BMW-u (osim kada se solidarisu sa radnicima Opel-a, VW-a, Ford-a).
UAW je posebna prica, evo ja sam bas sad u Detoritu i vec par dana slusam koliko UAW uzima radnicima a nista od njih. Po satu uzimaju $1.77 od radnika, a zbog toga svaki proizvodjac pokusava da otvori ili prosiri postojece pogone na jugu jer tamo unije nisu zasticene niti predvidjene u ustavu juznih drzava.
Npr. ja zivim u Alabami, a tamo je najezda auto industrije jer drzava daje poticaje proizvodjacima (odricanje od poreza na nekoliko godina, gradnju infrastrukture za tvornice, skolovanje radnika, pa cak i davanje plate na odredjeni period radnicima), dok UAW to sve blokira svojim dodatnim zahtjevima. Alabama je od 1993, odkako je Mercedes dosao u Alabamu, dovela Hyundai, Hondu, Toyotu, a sad ima naznaka da ce i Airbus otvoriti tvornicu.
Cak su i americki proizvodjaci poceli na jug gledati kao na novi Michigan.
Jug se razvija ogromnom brzinom upravo zbog unija, a ATlanta je najbolji primjer. 1982 Atlanta je imala 2.2 miliona stanovnika, danas ima 5.3 miliona i 4 grad po velicini je trenutno, a housing market jedino jos uvijek ma uzlazni trend u Atlanti i Charlotte-u (2% i 10%).
User avatar
danas
Posts: 18796
Joined: 11/03/2005 19:40
Location: 10th circle...

#9

Post by danas »

rajvosa^ wrote:
danas wrote:
rajvosa^ wrote:
Nego sad je na udaru real eastet industrija u americi, pa raja gube kuce na sve strane. Imam jedan prilog gdje pokazu pad cijena na nekim mjestima do 30%. Nije bas sjajno po tom pitanju.
ma real estate nije na udaru nego trziste samo sebe regulise... sad je dosla maca na vratanca, poslije zajmova za kuce koji su davani i sakom i kapom i kome treba i kome ne treba... pa ne moze obicna kartonka dobijati po 50-100K godisnje na vrijednosti... nije realno... pa dow ludi zadnjih mjesec dana, a sve zbog jebenih nerealnih mortgage kredita... :roll:
Ti nerealni krediti su se davali i do neki dan, a padanje trzista je vec nekoliko godina (neke mjesta nisu bas bila na udaru). Problem je sto ce biti jos gore, jer su prije par nedjelja banke objavile da vise ne daju "stated-income" credite ili po naski - ti sam kazes koliko zaradjujes i banka ne provjerava nego samo pogleda credit score. Ovo je napravilo bum jer je kupova ko je mogo i ko nije. E sad toga vise nema, a 60% kupaca je to radilo. I ovako ima kamaru kuca na prodaju (kupaca nema), a sad ce ih bit jos manje.
pa to i govorim... zbog ovoga su mjesta koja su tradicionalno bila jaka i/ili stabilna u real estate napokon pocela da osjecaju posljedice... pa ne moze dvosobna rupa u cambridge biti $450,000... da jebe rak raka... a real estate i mortgage kolaps je maltene single-handedly sjebao dow u zadnjih mjesec dana...
Sogan
Posts: 1421
Joined: 29/10/2006 02:46
Location: Centar za socijalnu skrb Kraljevine Svedske

#10

Post by Sogan »

pitt wrote:To je samo kulminacija vec dugogodisnjeg trenda. vec dugo godina najprodavanija auta u americi su Toyota Camry i honda Acord. Pored privlacne cijene, ova vozila privlace i svojim kvalitetom u odnosu na americke proizvodjace. problem sa detroitom je arhaicni biznis koncept i uloga unija. Za ne povjerovati najveci trosak po autu za Detroit nije materijal vec troskovi za osiguranje i penzije radnika. Toyota sa tim nema problema jer nema unije kao UAW (u stvari ima neku uniju koja je samo za toyotu a ne za cijelu industriju kao UAW). Samim tim Toyota je u stanju da obara cijene svojih kvalitetnih vozila a Detroit ako krene pratti u stvari gubi pare na svakom prodatom automobilu. Sjetite se samo proslogodisnjih milijardi u gubicima.
Tako je to kad sindikati postanu sami sebi svrha pa se ufuraju da su oni privredni subjekt, mamu him parazitsko-komunisticku :D
User avatar
Edin H.
Posts: 46979
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#11

Post by Edin H. »

Je li se to Yugo poceo ponovo prodavati u USA?
User avatar
rajvosa^
Posts: 1787
Joined: 18/05/2006 19:38

#12

Post by rajvosa^ »

Marco-x wrote:
rajvosa^ wrote:
danas wrote: ma real estate nije na udaru nego trziste samo sebe regulise... sad je dosla maca na vratanca, poslije zajmova za kuce koji su davani i sakom i kapom i kome treba i kome ne treba... pa ne moze obicna kartonka dobijati po 50-100K godisnje na vrijednosti... nije realno... pa dow ludi zadnjih mjesec dana, a sve zbog jebenih nerealnih mortgage kredita... :roll:
Ti nerealni krediti su se davali i do neki dan, a padanje trzista je vec nekoliko godina (neke mjesta nisu bas bila na udaru). Problem je sto ce biti jos gore, jer su prije par nedjelja banke objavile da vise ne daju "stated-income" credite ili po naski - ti sam kazes koliko zaradjujes i banka ne provjerava nego samo pogleda credit score. Ovo je napravilo bum jer je kupova ko je mogo i ko nije. E sad toga vise nema, a 60% kupaca je to radilo. I ovako ima kamaru kuca na prodaju (kupaca nema), a sad ce ih bit jos manje.
A vi ste u USA trošili lovu. :D
U Europi EURIBOR i LIBOR divljaju (6M EURIBOR je 4,3%, LIBOR je preko 5%). Ovo su najveće vrijednosti odkad ja pratim financijska tržišta.
EURIBOR (kamata koje daju prvoklasne banke jedna drugoj u EURO zoni) je osnov europskim komercijalnim bankama za formiranje svoje cijene kredita klijentima (fizičkim i pravnim osobama).
Ja sam se stvarno pitao gdje su tolike investicije pa da EURIBOR i LIBOR rastu. Pošto mi nije to primarno zanimanje nisam puno ni istraživao.
Mislim ako ovako nastave, dugogodišnji trend pada kamatnih stopa kod komercijalnih banaka u BiH će se okrenuti na drugu stranu.
Sto se mora nije tesko :D
Post Reply