fenjer wrote:Kao prvo ne mozemo niti imamo pravo da ja i ti dajemo etikete osobama s kojim se oni sami ne slazu, u svakom slucaju to je pogresan cin i takvo postupanje je kontradiktorno ucenju nashe vjere.Sarafcina wrote:fenjer wrote:Usput zaboravio sam @sarafcini odgovorit na pitanje o mom izvoru pisanja citata na str 2 cupanje i modeliranje obrva. Kao sto rekoh vec moji izvori nisu "vehabiski, a nisu mi ni poznate kriterije kojima izvor treba da podlijeze da bi on bio tkz "vehabiski izvor". Izvor u biti moze da bude tacan ili ne tacan odnosno potvrdjen ili ponisten od strane alima.
A izvor kojim sam se ja sluzio je knjiga Halal i Haram u Islamu (str 138-139) od Jusufa el - Qardawija. Kad je on prilikom pisanja te knjige i za ovo nasao mjesta i pozabavio se s tim, ukazuje nam, da je bitno, da je osoba u Islamu upoznata i sa ovom odredbom.
vehabijski ... cim procitas "albani ga ocjenjuje..." ili "bin baaz ga smatra ..." ... obicno je dovoljan uslov ...
naravno nemam nista protiv tih ljudi, ali sam vidio svega i svacega iz tih i takvih knjizica . (nemoj ovo pisanje shvatiti kao provokaciju... )
OK za Kardavija, jos samo da te pitam za referencu da je ulema jedinstvena na tom stavu. Jel to Kardavi kaze?
a za ovo razlikovanje .... jel se odnosi na hlace? odnosi li se na kompjutere? nauku? organizovanje drzave? organizovanje Islamske zajednice?
Na str 4 sam ti napisao stavove uleme. Uglavnom sve se svodi na zabranu. A sto se tice razlikovanja odnosi se na gore navedeno. Smatram te dovoljno bistrim da to i sam skontas. (nemoj ni ti ovo shvatit kao provokaciju)
trazio si mi kako da znas da li je nesto vehabijski, pa kad si to dobio, sada mi spocitavas etikete... ja tu etiketu nisam izmislio niti je dajem napamet.
cinjenica je da odredjena grupa muslimana "vodi svoju politiku" (da u tu sintagmu strpamo sve one razlike koje ih razlikuju od cetiri mezheba), sto ih samim tim cini razlicitim i oni time dobijaju neko ime. Meni je svejedno kako ce se oni zvati. Birvaktile su kozari pravili vlastite dzamije, zbog specificnosti posla (i mirisa), te da ne bi smetali ostalim muslimanima u dzamiji, ljudi su pravili dzamije samo za sebe (i sve ostale kojima nije smetao miris koze).
to sto neko insistira da je on samo musliman i kaze da etiketa nije OK... jednostavno nije u pravu. sasvim je druga stvar sto to njima ne odgovara, jer bi oni htjeli da su svi muslimani, ali samo oni pravi i istinski sljedbenici blablabla. Pa bi ovu drugu tezu da povlace kad im to odgovara i sami sebi tada daju ime selefije (a ovi ostali onda ko fol nisu selefije).
U imenu "vehabije" ne vidim nista ruzno, ali to sto nekome smeta cinjenica da je utemeljitelj pokreta covjek po imenu Vehab, pa se iz toga izvodi ime za sljedbenike pokreta (uz sve njegove specificnosti), to je njegov problem.
Nadam se da sam taj dio razjasnio (iako nema veze ni potrebe da se sada pokrece, ali eto kad vec hoces...), ali sto se mene tice toj ekipi koja slijedi Albanijeve&Co (u krajnjoj liniji ibn tejmijine interpretacije) mozes dati ime i XYZ... meni je svejedno. Bitno je samo da se napravi diferencijacija (jer je evidentna) i da ime ne zamagljuje sustinu (zamisli firmu da registruje ime Cigla za svoje cigle i da najednom niko drugi ne moze prodavati ciglu pod tim imenom iako su je defakto oduvijek i imali i prodavali).
Ako pod stavom uleme smatras onaj pasuz "Cupanje i modeliranje obrva", onda je OK. Posto nisam strucnjak za tumacenje hadisa, ja se samo mogu osloniti na tumacenje relevantnih ucenjaka iz hanefijskog mezheba. ALi iz tvog posta shvatam da se nema jedinstvo uleme (iako su stavovi velike vecina relevantne uleme ispusteni).
Postujem tvoj stav i stav svakoga ko ne zeli da cupa obrve, ali nije OK da se to namece kao jedinstveni stav uleme. Jer je to jako jakokrupna stvar za izjaviti.
O onome sto si naveo moze se diskutovati, ali nema nikakve potrebe za tim, jer meni jednostavno ne bi bilo dovoljno da se bez preciznog definisanja pojmova "uklanjanje dlacica sa lica" i "cupanje obrva" donese zakljucak. Jednostavno, zdravorazumski, prvo ukljucuje drugo i potrebno je precizno definisanje oba pojma (uz odgovarajuce dokaze).
To da sam dovoljno bistar...naravno da ne smatram provokacijom... vise pretjeranim i neutemeljenim komplimentom . Mene je samo zanimalo kada se razlikovati moze, kada mora i kada ne mora. Iz tvog, gore navedenog, bih zakljucio da se mora uvijek...a to mi bas nema smisla. Mozda si nesto ispustio... ali treba napisati, ako nista zbog onih mazluma, koji ce procitati ono tvoje... pa meni spocitavati jer koristim kompjuter.