Umori me...

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Sarafcina
Posts: 2258
Joined: 19/09/2005 00:59

#101

Post by Sarafcina »

fenjer wrote:
Sarafcina wrote:
fenjer wrote:Usput zaboravio sam @sarafcini odgovorit na pitanje o mom izvoru pisanja citata na str 2 cupanje i modeliranje obrva. Kao sto rekoh vec moji izvori nisu "vehabiski, a nisu mi ni poznate kriterije kojima izvor treba da podlijeze da bi on bio tkz "vehabiski izvor". Izvor u biti moze da bude tacan ili ne tacan odnosno potvrdjen ili ponisten od strane alima.

A izvor kojim sam se ja sluzio je knjiga Halal i Haram u Islamu (str 138-139) od Jusufa el - Qardawija. Kad je on prilikom pisanja te knjige i za ovo nasao mjesta i pozabavio se s tim, ukazuje nam, da je bitno, da je osoba u Islamu upoznata i sa ovom odredbom.

vehabijski ;)... cim procitas "albani ga ocjenjuje..." ili "bin baaz ga smatra ..." ... obicno je dovoljan uslov ... ;)
naravno nemam nista protiv tih ljudi, ali sam vidio svega i svacega iz tih i takvih knjizica ;). (nemoj ovo pisanje shvatiti kao provokaciju... :))

OK za Kardavija, jos samo da te pitam za referencu da je ulema jedinstvena na tom stavu. Jel to Kardavi kaze?


a za ovo razlikovanje .... jel se odnosi na hlace? odnosi li se na kompjutere? nauku? organizovanje drzave? organizovanje Islamske zajednice?
Kao prvo ne mozemo niti imamo pravo da ja i ti dajemo etikete osobama s kojim se oni sami ne slazu, u svakom slucaju to je pogresan cin i takvo postupanje je kontradiktorno ucenju nashe vjere.

Na str 4 sam ti napisao stavove uleme. Uglavnom sve se svodi na zabranu. A sto se tice razlikovanja odnosi se na gore navedeno. Smatram te dovoljno bistrim da to i sam skontas. (nemoj ni ti ovo shvatit kao provokaciju)

trazio si mi kako da znas da li je nesto vehabijski, pa kad si to dobio, sada mi spocitavas etikete... ja tu etiketu nisam izmislio niti je dajem napamet.
cinjenica je da odredjena grupa muslimana "vodi svoju politiku" (da u tu sintagmu strpamo sve one razlike koje ih razlikuju od cetiri mezheba), sto ih samim tim cini razlicitim i oni time dobijaju neko ime. Meni je svejedno kako ce se oni zvati. Birvaktile su kozari pravili vlastite dzamije, zbog specificnosti posla (i mirisa), te da ne bi smetali ostalim muslimanima u dzamiji, ljudi su pravili dzamije samo za sebe (i sve ostale kojima nije smetao miris koze).
to sto neko insistira da je on samo musliman i kaze da etiketa nije OK... jednostavno nije u pravu. sasvim je druga stvar sto to njima ne odgovara, jer bi oni htjeli da su svi muslimani, ali samo oni pravi i istinski sljedbenici blablabla. Pa bi ovu drugu tezu da povlace kad im to odgovara i sami sebi tada daju ime selefije (a ovi ostali onda ko fol nisu selefije).
U imenu "vehabije" ne vidim nista ruzno, ali to sto nekome smeta cinjenica da je utemeljitelj pokreta covjek po imenu Vehab, pa se iz toga izvodi ime za sljedbenike pokreta (uz sve njegove specificnosti), to je njegov problem.
Nadam se da sam taj dio razjasnio (iako nema veze ni potrebe da se sada pokrece, ali eto kad vec hoces...), ali sto se mene tice toj ekipi koja slijedi Albanijeve&Co (u krajnjoj liniji ibn tejmijine interpretacije) mozes dati ime i XYZ... meni je svejedno. Bitno je samo da se napravi diferencijacija (jer je evidentna) i da ime ne zamagljuje sustinu (zamisli firmu da registruje ime Cigla za svoje cigle i da najednom niko drugi ne moze prodavati ciglu pod tim imenom iako su je defakto oduvijek i imali i prodavali).


Ako pod stavom uleme smatras onaj pasuz "Cupanje i modeliranje obrva", onda je OK. Posto nisam strucnjak za tumacenje hadisa, ja se samo mogu osloniti na tumacenje relevantnih ucenjaka iz hanefijskog mezheba. ALi iz tvog posta shvatam da se nema jedinstvo uleme (iako su stavovi velike vecina relevantne uleme ispusteni).
Postujem tvoj stav i stav svakoga ko ne zeli da cupa obrve, ali nije OK da se to namece kao jedinstveni stav uleme. Jer je to jako jakokrupna stvar za izjaviti.
O onome sto si naveo moze se diskutovati, ali nema nikakve potrebe za tim, jer meni jednostavno ne bi bilo dovoljno da se bez preciznog definisanja pojmova "uklanjanje dlacica sa lica" i "cupanje obrva" donese zakljucak. Jednostavno, zdravorazumski, prvo ukljucuje drugo i potrebno je precizno definisanje oba pojma (uz odgovarajuce dokaze).
To da sam dovoljno bistar...naravno da ne smatram provokacijom... vise pretjeranim i neutemeljenim komplimentom ;). Mene je samo zanimalo kada se razlikovati moze, kada mora i kada ne mora. Iz tvog, gore navedenog, bih zakljucio da se mora uvijek...a to mi bas nema smisla. Mozda si nesto ispustio... ali treba napisati, ako nista zbog onih mazluma, koji ce procitati ono tvoje... pa meni spocitavati jer koristim kompjuter.
fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#102

Post by fenjer »

Sarafcina wrote:
.
Na str 4 sam napisao ovaj tekst:

Ja koliko sam dokucio o stavovima uleme kad je rijec o modeliranju odnosno oblikovanju i stanivanju obrva taj cin je zabranjen, osim ako su obrve sastavljene, sto nije prirodno i smatra se deformacijom i samim tim je dozvoljeno pocupati dio koji sastavlja obrve. Sve ostalo nije.
Nadje se i pokoji pojedinac koji dozvoljava taj cin ukoliko to nije zarad uljepsavanja onima koji nam nisu rod. I ako je ovo misljenje dosta slabo kad je u pitanju argumentacija. Uglavnom ako neko to odobrava to je pod uvjetom.


Uglavnom sve se svodi na zabranu, zadnje misljenje koje je pod uvjetom i koje zastupaju samo pojedinci (koliko sam dosad zapazio, pretezno sije)je slabo argumentirano i nema konkretne dokaze.

Uglavnom svaki alim to smatra zabranjenim jer je hadis jasan i zabiljezen u vise hadiskih zbirki. Ukoliko ti smatras da ima prostora za diskusiju prenesi nam druge stavove istaknutih alima. Ja sam ubijedjen da nece nista odudarati, od ovog kojeg sam prenio, od Jusufa el-Qardawija,a on je inace poznat kao "najblazi" po pitanju davanja fetwi.

Zakljucak moj je i bio, kada ogromna vecina istaknutih alima (ne pojedinaca) nesto smatra zabranjenim, ja to onda nazivam jedinstvom uleme, po tom pitanju.

Sto je Allah,dz.s, naredio pokornost njima (ucenim) kada je rekao: „O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim ...“ (En-Nisa, 59)


Uzviseni Allah kaze: „I neka se nicega ne boje i ni za cim neka ne tuguju Allahovi sticenici.“(Junus, 62) Allahov poslanik s.a.v.s je rekao: „Allah dz.s je rekao:, : 'Ko se neprijateljski ponese prema Mome sticeniku, Ja mu objavljujem rat.'“ (Buharija) Imam Safija je rekao: „Ako ucenjaci nisu Allahovi sticenici, onda ja ne poznajem Allahova sticenika.

El-Hasan el-Basri, je rekao: „Da nije ucenjaka ljudi bi zivjeli poput zivotinja.“ I govorio bi: „Ucenjaci su poput vode: gdje god se nadju, daju korist.


Sejhul-islam Ibnu-Tejmijje, je rekao: „Zbog toga je obaveza muslimanima da nakon prijateljstva i ljubavi prema Allahu i Njegovu poslaniku, prijateljuju s vjernicima i iskazu svoju ljubav prema njima, kao sto o tome Kur'an govori, a narocito prema ucenjacima jer su oni nasljednici vjerovjesnika koje je Allah ucinio na stepenu zvijezda,njima se upucuje u tminama kopna i mora.

Imam Satibi, spominje u svome djelu „El-I'tisam“ da je mu'tezil Vasil b. Ata' jedan dan drzao govor a kod njega je bio prisutan Amr b. Ubejd. Nakon sto je Vasil b. Ata zavrsio govor, Amr b. Ubejd zadivljen njegovim govorom je rekao: „Cujete li?! Kada ovo cujete shvatit cete da govor El-Hasana el-Basrija i Ibnu-Sirina nije nista vrijedniji od krpe kojom se zena stiti od krvi hajza a zatim je baci!“ Jedan od novotara je takodje rekao: „Doista, znanje Safije i Ebu-Hanife, u potpunosti, nije vrijednije od onoga sto izlazi ispod zenskog unutrasnjeg vesa!“ Ovo je govor smutljivaca, Allah ih ubio.

Istaknuti ucenjak Abdullah b. Abdur-Rahman el-Dzibrin komentarisuci ove rijeci je rekao: „Ovaj govor je nevjerstvo, Allah nas sacuvao toga, jer El-Hasan el-Basri i Ibnu-Sirin govor koji bi govorili ne bi govorili od sebe, vec bi to bili kur'anski i hadiski tekstovi i ponekad bi nesto od njihovih govora bio plod njihova idztihada, ali osnova bi im bila Kitab i Sunnet.“


Allahov poslanik, s.a.v.s, je rekao: „Uistinu, Allah nece uzeti znanje nakon sto ga je dao vama tako sto ce ga iscupati, vec ce ga uzeti od ljudi tako sto ce uzeti ucenjake s njihovim znanjem, pa ce ostati ljudi neznalice. Bit ce pitani i odgovarat ce po svojim misljenjima. Zalutat ce i druge ce odvoditi na stranputicu.“ (Buharija)

Ovo sve nam ukazuje da se ne smijemo ismijavati sa znanjem ucenih vec naprotiv obavezni smo da im budemo pokorni.

Drugo polemiku o tkz "vehabijama" ja ne bi ovdje vodio, o tome sam pisao na drugim diskusijama. Tvoje izlaganje nije argumentirano a sumnjam da i moze ikad bit, vec je ono vise osnovano na nekim licnim zakljuccima, vjerovatno bazirano na licnom iskustvu s doticnim pojedincima. I ja sam imao slicnih iskustava s pojedincima, ali to mi ne da je za pravo da ga ja strpavam tamo gdje on ne zeli, na stranu njihovo misljenje. Ali to uvijek ostaje misljenje odnosno neznanje samo pojedinca.

Teska zabluda danasnjice je sto mnogi ljudi prihvataju samo ono od osoba o kojima imaju lijepo misljenje, pa makar bilo i neistinito, a suprotno ako neki iskaz pripisemo osobi o kojoj imamo prigovor, onda se to odbacuje pa makar bila i istina.
Istinu ne treba raspoznavat po ljudima, vec ljude po istini.
Ljudi cesto donose sud o tudjim istupcima a svoje ne vide. A uzrok ovog je nepoznavanje biti pitanja u kojem se dvije strane ne slazu, ili nepoznavanje argumenata koje jedna strana upucuje drugoj, ili neznanje biti argumenta koji se nalazi kod druge strane uz poznavanje biti vlastite argumentacije i prosudjivanja.

Moglo bi se reci da su neznanje i nepravda temelj svakog zla: 'Mi smo nebesima, Zemlji i planinama ponudili emanet, pa su se ustegli i pobojali da ga ponesu, ali ga je preuzeo covjek – a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lakomislen.' (El-Ahzab, 72)

S druge strane mozes naci i kod nas tkz Bosnjackih Muslimana raznih propusta. Sve je to obostrano i dolazi od onih koji pricaju iz neznanja. Stanje svakog pojedinca tebi i nije poznato, ti svoje stanje najbolje poznajes i samo sebe imas pravo svrstati tamo gdje osjecas da pripadas.
Sarafcina
Posts: 2258
Joined: 19/09/2005 00:59

#103

Post by Sarafcina »

fenjer wrote:
Sarafcina wrote:
.
Na str 4 sam napisao ovaj tekst:

Ja koliko sam dokucio o stavovima uleme kad je rijec o modeliranju odnosno oblikovanju i stanivanju obrva taj cin je zabranjen, osim ako su obrve sastavljene, sto nije prirodno i smatra se deformacijom i samim tim je dozvoljeno pocupati dio koji sastavlja obrve. Sve ostalo nije.
Nadje se i pokoji pojedinac koji dozvoljava taj cin ukoliko to nije zarad uljepsavanja onima koji nam nisu rod. I ako je ovo misljenje dosta slabo kad je u pitanju argumentacija. Uglavnom ako neko to odobrava to je pod uvjetom.


Uglavnom sve se svodi na zabranu, zadnje misljenje koje je pod uvjetom i koje zastupaju samo pojedinci (koliko sam dosad zapazio, pretezno sije)je slabo argumentirano i nema konkretne dokaze.

Uglavnom svaki alim to smatra zabranjenim jer je hadis jasan i zabiljezen u vise hadiskih zbirki. Ukoliko ti smatras da ima prostora za diskusiju prenesi nam druge stavove istaknutih alima. Ja sam ubijedjen da nece nista odudarati, od ovog kojeg sam prenio, od Jusufa el-Qardawija,a on je inace poznat kao "najblazi" po pitanju davanja fetwi.

Zakljucak moj je i bio, kada ogromna vecina istaknutih alima (ne pojedinaca) nesto smatra zabranjenim, ja to onda nazivam jedinstvom uleme, po tom pitanju.

Sto je Allah,dz.s, naredio pokornost njima (ucenim) kada je rekao: „O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vasim ...“ (En-Nisa, 59)


Uzviseni Allah kaze: „I neka se nicega ne boje i ni za cim neka ne tuguju Allahovi sticenici.“(Junus, 62) Allahov poslanik s.a.v.s je rekao: „Allah dz.s je rekao:, : 'Ko se neprijateljski ponese prema Mome sticeniku, Ja mu objavljujem rat.'“ (Buharija) Imam Safija je rekao: „Ako ucenjaci nisu Allahovi sticenici, onda ja ne poznajem Allahova sticenika.

El-Hasan el-Basri, je rekao: „Da nije ucenjaka ljudi bi zivjeli poput zivotinja.“ I govorio bi: „Ucenjaci su poput vode: gdje god se nadju, daju korist.


Sejhul-islam Ibnu-Tejmijje, je rekao: „Zbog toga je obaveza muslimanima da nakon prijateljstva i ljubavi prema Allahu i Njegovu poslaniku, prijateljuju s vjernicima i iskazu svoju ljubav prema njima, kao sto o tome Kur'an govori, a narocito prema ucenjacima jer su oni nasljednici vjerovjesnika koje je Allah ucinio na stepenu zvijezda,njima se upucuje u tminama kopna i mora.

Imam Satibi, spominje u svome djelu „El-I'tisam“ da je mu'tezil Vasil b. Ata' jedan dan drzao govor a kod njega je bio prisutan Amr b. Ubejd. Nakon sto je Vasil b. Ata zavrsio govor, Amr b. Ubejd zadivljen njegovim govorom je rekao: „Cujete li?! Kada ovo cujete shvatit cete da govor El-Hasana el-Basrija i Ibnu-Sirina nije nista vrijedniji od krpe kojom se zena stiti od krvi hajza a zatim je baci!“ Jedan od novotara je takodje rekao: „Doista, znanje Safije i Ebu-Hanife, u potpunosti, nije vrijednije od onoga sto izlazi ispod zenskog unutrasnjeg vesa!“ Ovo je govor smutljivaca, Allah ih ubio.

Istaknuti ucenjak Abdullah b. Abdur-Rahman el-Dzibrin komentarisuci ove rijeci je rekao: „Ovaj govor je nevjerstvo, Allah nas sacuvao toga, jer El-Hasan el-Basri i Ibnu-Sirin govor koji bi govorili ne bi govorili od sebe, vec bi to bili kur'anski i hadiski tekstovi i ponekad bi nesto od njihovih govora bio plod njihova idztihada, ali osnova bi im bila Kitab i Sunnet.“


Allahov poslanik, s.a.v.s, je rekao: „Uistinu, Allah nece uzeti znanje nakon sto ga je dao vama tako sto ce ga iscupati, vec ce ga uzeti od ljudi tako sto ce uzeti ucenjake s njihovim znanjem, pa ce ostati ljudi neznalice. Bit ce pitani i odgovarat ce po svojim misljenjima. Zalutat ce i druge ce odvoditi na stranputicu.“ (Buharija)

Ovo sve nam ukazuje da se ne smijemo ismijavati sa znanjem ucenih vec naprotiv obavezni smo da im budemo pokorni.

Drugo polemiku o tkz "vehabijama" ja ne bi ovdje vodio, o tome sam pisao na drugim diskusijama. Tvoje izlaganje nije argumentirano a sumnjam da i moze ikad bit, vec je ono vise osnovano na nekim licnim zakljuccima, vjerovatno bazirano na licnom iskustvu s doticnim pojedincima. I ja sam imao slicnih iskustava s pojedincima, ali to mi ne da je za pravo da ga ja strpavam tamo gdje on ne zeli, na stranu njihovo misljenje. Ali to uvijek ostaje misljenje odnosno neznanje samo pojedinca.

Teska zabluda danasnjice je sto mnogi ljudi prihvataju samo ono od osoba o kojima imaju lijepo misljenje, pa makar bilo i neistinito, a suprotno ako neki iskaz pripisemo osobi o kojoj imamo prigovor, onda se to odbacuje pa makar bila i istina.
Istinu ne treba raspoznavat po ljudima, vec ljude po istini.
Ljudi cesto donose sud o tudjim istupcima a svoje ne vide. A uzrok ovog je nepoznavanje biti pitanja u kojem se dvije strane ne slazu, ili nepoznavanje argumenata koje jedna strana upucuje drugoj, ili neznanje biti argumenta koji se nalazi kod druge strane uz poznavanje biti vlastite argumentacije i prosudjivanja.

Moglo bi se reci da su neznanje i nepravda temelj svakog zla: 'Mi smo nebesima, Zemlji i planinama ponudili emanet, pa su se ustegli i pobojali da ga ponesu, ali ga je preuzeo covjek – a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lakomislen.' (El-Ahzab, 72)

S druge strane mozes naci i kod nas tkz Bosnjackih Muslimana raznih propusta. Sve je to obostrano i dolazi od onih koji pricaju iz neznanja. Stanje svakog pojedinca tebi i nije poznato, ti svoje stanje najbolje poznajes i samo sebe imas pravo svrstati tamo gdje osjecas da pripadas.

dobri moj ahbabu,
tvoji zakljucci i dokucivanje su irelevantni, bez materijala do kojih si dosao do tog zakljucka.
Ono, lijepo je to sto si ti zakljucio... ali ti ovdje ljude ubjedjujes i svoj zakljucak drzis obaveznim (a obavezu potkrepljujes....) i cijelo vrijeme trosis vise od pola posta da objasnis kako je pokoravanje poslaniku obaveza (a to je sasvim drugi par rukava).

Ono sto ti ovdje radis, to je da mijesas Kardavijevu argumentaciju (ko kaze da je kompletna...ima li jos nesto ondje, jer ja nisam vidio da se igdje kaze da je to sve) i onda neka misljenja ocjenjujes slabima (kako, na osnovu cega).
A to da ja nemam argumenata.... pa ocito nemam. Vidis da samo kritikujem tvoj pristup i time ti obaram zakljucak. Za to mi ne trebaju nikakvi argumenti. A ti slobodno prictaj ovo sto si napisao/prepisao pa mi reci gdje ti vidis da je ovdje nesto slabo, gdje vidis definicije pojmova (ono sto sam ti reko u prethodnom postu...)
Prema nekim ucenjacima Ibni Hanbela, ukoliko suprug dopusta, zena moze odstranjivati dlacice sa lica i upotrebljavati puder, kniti jagodice prsta, manikirati nokte i sl. jer to spada u uljepsavanje i kozmetiku. En-Newewi je stroziji jer odstranjivanje dlacica sa lica smatra en-nemsom te stoga zabranjenim. Suprotno njegovu misljenju, navest cemo, medjutim, izjavu Ebu Davuda iz njegova Sunena da je "en-nems cupanje obrva da bi bile tanje", iz cega se moze zakljuciti da odstranjivanje dlacica sa lica ne spada u en-nems.
Et-Taberi je izdvojio rijeci zene Ebu Ishaka koja je dosla hazreti Aisi, koja je u to vrijeme bila mlada pa je dosta paznje posvecivala svome izgledu. Ishakova zena je upitala: - Je li dozvoljeno da zena, radi svoga muza, odstranjuje dlacice sa lica? - Hazreti Aisa je odgovorila: - Odstrani od sebe neprijatnosti koliko god mozes - (Fethu'l-bari, komentar hadisa Ibni Mes'uda iz knjige El-Libas, poglavlje El-Mutenemmisät).

o vehabijama... ako ti se na to odnosilo ono da nemam argumenata.... to je vec suplja.
evidentna je cinjenica da neki ljudi nisu ni slicni ... recimo nasim efendijama iz medrese. Mozes ti mene ubjedjivati da ja nemam pravo studenta elektrotehnike u Sa zvati ETFovcem, ali je to tvoje mahnitanje. Neki od najboljih ljudi koje sam upoznao pripadaju tim... babaroga vehabijama... pa sta. To ne abolira cinjenicu da se oni i ja ne slazemo po nekim pitanjima, ali se mi i ne svadjamo. Samo ime ne nosi nista lose ni ruzno u sebi. Cinjenica je da postoje cetiri mezheba i da vehabije ne pripadaju ni jednom od njih. I samo nepripadanje ih onda definise kao posebnu skupinu. To nisam ja smislio niti odredio, nego samo primjecujem kao notornu cinjenicu.
Ako ti se ne diskutuje na ovu "etiketa" temu, onda nemoj odgovarati na ovaj dio posta (jer si ti zapoceo tu digresiju, pa je red da ja budem zadnji ;))
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9905
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#104

Post by Bosanac sa dna kace »

uz duzno postovanje iprema @saraffu i @fenjeru sli mislim da je pokretacica teme upravo bas umorna od takvih rasprava... :-?
fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#105

Post by fenjer »

@ Sarafcina

Nije svrha u tome sto ti pises, i ne trosim ja ovdje vrijeme da bi nekom dokazao da je obavezan biti pokoran Allahovom Poslaniku s.a.v.s, naprotiv ja to vrijeme onda ispravno trosim i u tom je hajr, a u prethodnom postu sam se oslonio na citirani ajet i pokornost predstavnicima nasim, alimima.
Ako je nesto zabranjeno od strane Allahovog Poslanika s.a.v.s a tu istu zabranu su argumentirali ucenjaci onda je na nama da to prihvatimo, zar ne?
Druga stvar to sto ti trazis detaljnije pojasnjene u vezi oblikovanja, stanjivanja obrva (ako si citao moje komentare vidio si da nigdje ne koristim izraz: cupanje obrva, svjestan sirne svega), mogu da razumijem, meni nije potrebno, jer mi je ovo dovoljno jasno. Srz je u tome da je zabranjeno oblikovati i stanjivati obrve. Za detalje se obrati nekom alimu, ja nisam taj,a volio bi znati ukoliko ih ima, a meni licno je ovo sasvim dovoljno. Sta se ima tu jos nadodati? Ako ima, bujrum..
To sto sam je nesto pisao, prepisivao ili zakljucio nije bilo po mom licnom nahodjenju vec po stavovima uleme, ako ti sumnjas u ono sto sam ja prenio, onda ti to provjeri, pa me ispravi ali s argumentacijom.
Jel ima potrebe da se ja i ti nadalje nadgovaramo? Ja smatram da nema, da ni ja ni ti od toga necemo izaci bolji, ako ovako nastavimo, ako si me pogresno shvatio ili neke moje rijeci, citate, onda me upitaj konkretno pa cu ti pojasnit sta sam zelio s tim da kazem. Ja stvarno ne znam kakve misli haraju po tvom mozgu kao sto ni ti ne znas kakve po mom.

Sto se tice tkz vehabija, ako imas neke argumente iznesi ih, bujrum, nek se i to zna, ali koliko sam zakljucio da ih i sam ne stavljas sve pod isti krov. To sto je neki vehabija svog nekog alima pogresno razumio pa kasnije svoje to neshvacanje prenosi na pogresan nacin, to je njegova licna odgovornost. Tvoj primjer studenta je za mene irelevantan u ovom slucaju, ali to manje vise. A kad su mezhebi u pitanju, , njih ima vise od cetiri, a zasnovani na sunnetu Allahovog Poslanika s.a.v.s. Te niko tebe i ne obavezuje da budes iskljucivo sljedbenik jednog od mezheba. Ako kazes da slijedis sunnet Allahovog Poslanika s.a.v.s, a ne jedan od mezheba, nije tu nista sporno, kao ni onaj koji kaze da slijedi taj i taj mezheb, i on slijedi sunnet Allahovog Poslanika s.a.v.s. To je zapravo za mene vise igra rijeci.

Sad u dobu kad je toliko cinjenica naslagano na jednom mjestu, lahko ih je poredat, uporedit, i samim tim odredjene osobe preferiraju da uzimaju(na opravdan nacin) od sunneta, po odredjenom pitanju, ono sto smatraju da je Poslanik s.a.v.s najvise praktikovao.
A sve sto je radio Poslanik s.a.v.s, a i mi to radimo, je naravno opravdano i ispravno. Sta tu treba da je sporno? Svi smo mi sljedbenici Ehli sunne vel-dzema’ta.

Kad spomenu nashe imame, citirat cu hfz Cajlakovica kad je bio pitan o tkz vehabijama, pa odgovorio: da ih respektuje jer je jedan sejh rekao da su oni sad na ovom dunjaluku oni koji se najvise grijeha cuvaju, nije rekao da su najbolji, vec da se najvise grijeha cuvaju.

Propusta znaci ima, svugdje, kod mene, kod tebe, kod tkz vehabija, kod nasih tkz Bosnjackih Muslimana, samo sto nam fali je ono malo vise znanja i razumjevanja.
Last edited by fenjer on 28/07/2007 17:11, edited 11 times in total.
fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#106

Post by fenjer »

Bosanac sa dna kace wrote:uz duzno postovanje iprema @saraffu i @fenjeru sli mislim da je pokretacica teme upravo bas umorna od takvih rasprava... :-?
to mi je upravo citavo vrijeme na umu, pa pokusavam da svoje izlaganje svedem kraju, ali ipak bi joj posavjetovao da se iskljuci s teme i odmori :)
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9905
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#107

Post by Bosanac sa dna kace »

fenjer wrote:
Bosanac sa dna kace wrote:uz duzno postovanje iprema @saraffu i @fenjeru sli mislim da je pokretacica teme upravo bas umorna od takvih rasprava... :-?
to mi je upravo citavo vrijeme na umu, pa pokusavam da svoje izlaganje svedem kraju, ali ipak bi joj posavjetovao da se iskljuci s teme i odmori :)
ama nju to umara u stavrnosti ne na forumu...
ztluhcs
Posts: 3356
Joined: 28/04/2006 09:17
Location: Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
Contact:

#108

Post by ztluhcs »

Image

i

Image

umoriste raju :D:D:D:D
fenjer
Posts: 126
Joined: 22/03/2005 01:43

#109

Post by fenjer »

ztluhcs wrote:Image

i

Image

umoriste raju :D:D:D:D
bit ce da mi je fenjer pregorio a njemu navlake dotrajale :P

Jedne prilike dosli su ti dvojica kod Nasrudin hodze u mjesto gdje je radio kao kadija, da bi im on presudio u nekom sporu.
Cuvsi izlaganje prvog, Nasrudin mu rece: Upravu si, zatim dodje drugi na red, i nakon sto je ovaj zavrsio Nasrudin i njemu rece: Upravu si.
A ovo ti je sve slusala zena od Nasrudin hodze i ljuta zbog postupka njenog covjeka rece mu: Pa bolan Nasrudine jesil ti poludio kako mogu obojica bit upravu?.
Nasrudin joj odgovori: zeno i ti si upravu...

izgleda haman da smo svi pomalo upravu ;)
encian
Posts: 1309
Joined: 22/12/2006 15:42

#110

Post by encian »

Bosanac sa dna kace wrote:uz duzno postovanje iprema @saraffu i @fenjeru sli mislim da je pokretacica teme upravo bas umorna od takvih rasprava... :-?
joj bosanceros :kiss: :-D

stvarno ljudi. hajd nek neko otvori temu o tome kako nije dobar musliman onaj koji

1. moze uzeti javni prevoz ali uzme svoje auto, pa jos poveca zagadjenje
2. kupi papagaja iz juzne amerike i jadnu pticu na desetine godina odvoji od njoj normalnog zivota
3. ignorise onog smrdljivog prljavog dedu koji mu je komsija
4. zaboravlja sta je nekad znao
5. ne istrazuje, ne smislja, ne eksperimentise jer se "uci!" odnosi samo na Kur'an i vjerske stvari
6. redovno jede hamburgere i ostalo smece i time steti sebi
7. pere avliju i onda ostavi da voda curi da se malo beton rashladi
8. ubije komarca cim ga primijeti
.... .... ....

milion malih stvari na koje niko ne obraca paznju, a toliko bitnijih za covjecanstvo od obrva i brade.
Post Reply