Udruzenje za zastitu potrosaca

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

sokkia
Posts: 2777
Joined: 23/08/2010 15:19

#26 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by sokkia »

kojeime wrote:Bas me interesuje hoce li se udruzenja za zastitu potrosaca oglasiti u vezi sa Bingom i dvostrukim izvlacenjem broja 3 :)
igraci binga nisu potrošaci, nego kockari i prema tome ovdje udruženja za zaštitu potrošaca nemaju posla. :D
User avatar
tataćusak
Posts: 2463
Joined: 05/05/2011 17:18

#27 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by tataćusak »

Ima li kakvo udruženje za zaštitu potrošača u Sarajevu, evo guglam ali ne mogu da nađem ništa. Ovi PUTOKAZ i ovaj drugi iz vilsonovog izgleda više ne rade. Za šta nam služi ovaj ombudusman za zaštitu potrošača, ima li se hajra njemu obraćati?
granita
Posts: 207
Joined: 31/08/2012 21:30

#28 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by granita »

Ovo je broj koji sam ja koristila prije par godina za jednu zalbu. 033 664 844. Hope it helps
Lilyen
Posts: 217
Joined: 12/11/2012 12:50

#29 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by Lilyen »

I ja imam ovaj koji sam koristila jednom prije par godina. 033-664-844
Ali sam našla i 033-651-081.
Sretno :)
User avatar
tataćusak
Posts: 2463
Joined: 05/05/2011 17:18

#30 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by tataćusak »

Lilyen wrote:I ja imam ovaj koji sam koristila jednom prije par godina. 033-664-844
Ali sam našla i 033-651-081.
Sretno :)
Ovi telefoni su ugašeni
kirsten
Posts: 2
Joined: 10/03/2015 21:40

#31 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by kirsten »

Jedna vrsta zaštite potrošaća su i ovi forumi da barem upozorimo gdje ne treba kupovati.
ASTRA NIKAD VIŠE!!! Čizme (crne kratke tzv.motorke) kupljene u oktobru 2014 . nošene bukvalno ne više od 10 puta po suhom vremenu, unutra se sve pokidalo postava se poderala zajedno sa kartonom ispod. Strašno, na kutiji je pisalo da su proizvedene u Tunisu. Reklamaciju nisu priznali (imala sam sačuvan račun pa čak i kutiju) pa razmišljam da idem u inspekciju jer se čizme koje platite 190 km ne bi trebale raspasti nakon 2-3 mjeseca nošenja.
bumerangss
Posts: 4476
Joined: 12/01/2015 16:47

#32 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by bumerangss »

kirsten wrote:Jedna vrsta zaštite potrošaća su i ovi forumi da barem upozorimo gdje ne treba kupovati.
ASTRA NIKAD VIŠE!!! Čizme (crne kratke tzv.motorke) kupljene u oktobru 2014 . nošene bukvalno ne više od 10 puta po suhom vremenu, unutra se sve pokidalo postava se poderala zajedno sa kartonom ispod. Strašno, na kutiji je pisalo da su proizvedene u Tunisu. Reklamaciju nisu priznali (imala sam sačuvan račun pa čak i kutiju) pa razmišljam da idem u inspekciju jer se čizme koje platite 190 km ne bi trebale raspasti nakon 2-3 mjeseca nošenja.
Inspekcija :thumbup: ja sam im cest gost. Sad su u Nedzaricima u zgradi UN-a na 7-om spratu :bih:
Enticer
Posts: 713
Joined: 21/12/2004 13:44
Location: Sarajevo

#33 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by Enticer »

Zna li ko adresu ovog Udruzenja u Sarajevu ili broj tel. Imam mali problemcic koji moram rjesiti.
User avatar
pepeljara
Posts: 6566
Joined: 22/08/2003 00:00

#34 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by pepeljara »

I meni treba.
User avatar
okanomalo
Posts: 926
Joined: 09/01/2015 16:10

#35 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by okanomalo »

imam problem sa garancijom frizidera -BEKO.
ima li u sarajevu udruzenje potrosaca,telefon,adresu???
kad ti sta zapne vidis koliko smo neuredjena drzava kako padamo na male stvari.
sadsam73
Posts: 3
Joined: 16/08/2016 14:18

#36 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by sadsam73 »

Pozdrav svima, podijelio bih sa vama situaciju koja mi se desila u vezi mobitela Samsung Note 9, zanima me vase misljenje.. nakon manje od godinu dana,dok je mobitel jos pod garancijom, doslo je do burn in efekta. Kad sam odnio mobitel u radnju u kojoj je kupljen, receno mi je da je popravak 500KM i tad sam saznao tek a njihova garancija ne vazi apsolutno za ništa. Ovdje citam kako pišete da bi po nekom, hajmo reci pravilu, servis trebao to uraditi ako jos garancija traje, pa bi vas molio da mi kazete vi sta da uradim po ovom pitanju. Za telefon koji je placen prosle godine haman 2000, radnik mi je hladno rekao moj ti je savjet stavi ga na Pik i prodaj..
Prevaren sam i pokraden od strane prodavaca mobitela KAM KONEKTING
User avatar
Haris.ba
Posts: 24892
Joined: 08/09/2005 20:08

#37 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by Haris.ba »

Ako je nešta što je u vezi garancije, ovlašten za garanciju samsunga je kimtec. I ja sam tamo nosio nezavisno gdje sam kupio. Samsung sam kupovao samo u domodu i mislim tehnomagu ili tehnošopu nisam siguran.

Ima li veze što je to kupljeno u nekoj lijevoj prodavnici, ne znam. Ali, recimo imao sam problem sa caterpilarom. Nisam ni išao u prodavnicu gdje sam kupio. Već direktno u servis.
NecuVise
Posts: 2885
Joined: 10/01/2020 20:02

#38 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by NecuVise »

Imaš u garantnom listu šta podrazumijeva njihova garancija, a u suštini ne podrazumijeva bilo šta što se može pokvariti, pogotovo ne te skupe kvarove. Tako ti je u svakoj toj Miki Maus radnji i iz tog razloga se kupuje u radnjama preko kojih dobijaš garanciji u ovlaštenom servisu. Ja sam na S8 dobio vrlo vrlo malo zutilo na vrhu ekrana, jedva se i primjeti na bijeloj podlozi i zamjenjen mi je čitav ekran bez ikakvih problema u ovlaštenom servisu.
Razumijem da se osjećaš prevareno, u suštini i jesi prevaren, ali ne možeš puno učiniti jer ti je to na papiru,
samo ti to niko nije rekao prije kupovine. Zato ubuduće kad budeš kupovao telefon, ili kupi u ovlaštenoj radnji ili u ovim Miki Maus radnjama ali ako je baš ogromna razlika u cijeni. Tvoja greška je što si u takvoj radnji dao toliko para za telefon, pa za taj iznos si mogao kupiti u ovlaštenoj radnji.
NecuVise
Posts: 2885
Joined: 10/01/2020 20:02

#39 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by NecuVise »

Haris.ba wrote: 04/03/2020 20:36 Ako je nešta što je u vezi garancije, ovlašten za garanciju samsunga je kimtec. I ja sam tamo nosio nezavisno gdje sam kupio. Samsung sam kupovao samo u domodu i mislim tehnomagu ili tehnošopu nisam siguran.

Ima li veze što je to kupljeno u nekoj lijevoj prodavnici, ne znam. Ali, recimo imao sam problem sa caterpilarom. Nisam ni išao u prodavnicu gdje sam kupio. Već direktno u servis.
Ima veze jer ovi telefoni nisu kupljeni službenim kanalima i zato takve radnje izdaju svoju "garanciju". Kada je telefon došao službenim kanalom onda je radnja samo preprodavač i telefon se šalje u ovlašteni servis. Takav je slučaj kad se kupi u bhtelecom, domod itd.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24892
Joined: 08/09/2005 20:08

#40 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by Haris.ba »

2 milje, skupa skola. Meni je bila 450 KM u univerzalnom.
PRO165
Posts: 232
Joined: 02/06/2012 23:43

#41 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by PRO165 »

Vrlo jednostavno je. Odeš u Kantonalnu tržišnu inspekciju i objasniš slučaj. Pa ćeš vidjeti igranke.
Odnosno ovako, predaš telefon na servis i uzmeš potvrdu da ti je telefon na servisu, ako ne daju - inspekcija.
Trebaš imati garantni list i fiskalni račun, ako ti jedno fali - inspekcija, ako fali oboje malo teže.
To što postoji to "Miki Maus" tržište ne znači da ti trebaš biti žrtva. U zakonu stoji precizno da je proizvođač ili uvoznik dužan obezbjediti garanciju i servis čak i poslije isteka garantnog roka (mislim čak do 7 godina ali ne znam da li vrijedi za sve).

Dakle , kada predaš uređaj, njihova obaveza je da poprave, produže garanciju za vrijeme koliko je uređaj bio na servisu pa čak i plate razumne troškove tvoga dolaska po uređaj (visinu autobuske karte, baš tako stoji,mada ovo nikada nisam vidio da neko traži u praksi). Ovo stoji u zakonu, a inspekcija postupa po zakonu!

U praksi najčešće to izgleda ovako. Oni odbiju ti (zaprijetiš inspekcijom) kažeš molim vas dokument sa mišljenjem servisa kao i predračun za potrebne radove pa ću ja provjeriti kod nadležnih organa koja su moja prava. Ako svate ozbiljno kukaju i poprave telefon ako ne svate opet će morati da ti poprave uz inspekcijski nalog kao i kaznu.

Model rada Miki Mous prodavaca mobitela,
-Mobiteli su dekodirani sa drugih mreža, što suštini znači "ukradeni" od telekom operatera
-Mobiteli dolaze ilegalnim kanalima, ne plaća se carina i porez,
-Mobiteli se ne ubacuju legalno u robno knjigovodstvo, ako se mora prodati preko računa, jer nemaju pravi dokument pokrića
-Ne izdaje se fiskalni račun jer isti nemaju ulaz, stoga nema ni poreza
-Ako imalo kriju svoj pravi način zarade onda je ponuda preko računa, odnosno sa fiskalnim dosta skuplja, jer ipak moraju negdje nabaviti taj pravi mobitel po punoj cijeni
-Glavni fol je " ne može popust ako ćete fisaklani "
- Od lica u nevolji (narkomana i sl.) otkupe telefone koji ljudi dižu kod telekom operatera na rate za 30-40% vrijednosti a onda isti prodaju 20-30% niže od pune cijene. Zarade na komadu 500-1000KM. Mnogima malim je to pravi modus poslovanja jer prodati samo 3 mjesečno takva mobitela osigurava preživljavanje a onda je sve drugo "šlag na tortu"

Nije da svi koriste sve ove gore nabrojane metode ali po par od njih sigurno, naročito ovaj dio nabavka kešom, prodaja za keš, te izbjegavanje poreza.
NecuVise
Posts: 2885
Joined: 10/01/2020 20:02

#42 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by NecuVise »

Šta tačno može uraditi tržišna inspekcija ako u garantnom listu piše da navedeni kvar ne podliježe garanciji?
User avatar
seoBIH
Posts: 8414
Joined: 22/03/2003 00:00

#43 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by seoBIH »

Pa ne moze servis dati garanciju I reci ova garancija ne vrijedi ni za jedan hardverski problem. To je prevara i ne prolazi ni u ovoj tvorevini. Prema tome, samo inspekcije. Ako ovlašteni servis ovo priznaje u garanciji, mora i piljara.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24892
Joined: 08/09/2005 20:08

#44 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by Haris.ba »

seoBIH wrote: 05/03/2020 12:10 Pa ne moze servis dati garanciju I reci ova garancija ne vrijedi ni za jedan hardverski problem. To je prevara i ne prolazi ni u ovoj tvorevini. Prema tome, samo inspekcije. Ako ovlašteni servis ovo priznaje u garanciji, mora i piljara.
Svaki ovlašteni servis provjerava imei i gleda da li je mobitel za Evropu. Osim mislim apple servisa.
User avatar
seoBIH
Posts: 8414
Joined: 22/03/2003 00:00

#45 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by seoBIH »

Jasno, samo kažem za garanciju. Ne može ti piljara na garantnom listu navesti da garancija ne može biti ostvarena na displej. Moze ako se ne boris za svoja prava.

Uvozio sam I znam za ovaj dio oko garancije.
User avatar
hopi
Posts: 5707
Joined: 05/03/2009 23:03
Location: zemlja moja

#46 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by hopi »

e vala moram malo stati u odbranu ovih "radnji" "piljara" naozvi kako hoćeš. Mislim ja bi volio da ti popraviš mobitel tj ekran, bolim me briga za njih ali je i do tebe.
Znači sto puta na forumu prežvakana tema- kupuješ mobitel u piljari (univerzalno, hustel i sl.)- odmah znaš da nema nikakve garancije pomiriš se s tim, tako stoji i njima na papiru, kupuješ mobitel bez fiskalnog računa. Ali zato plaćaš taj isti mob puno jeftinije nego u ovlaštenoj radnji, pogotovo ako su kuplji high end mobiteli, po 200-300-400KM razlike zna biti, ovisno o modelu itd.
kupuješ u nekom telekomu, imtec, domodu- plaćaš full cijenu, fiskalni račun, dobiješ pravu garanciju ali i skuplji mob.
Po meni je ovo ok, ali ne možeš očekivati i jare i pare, daj nižu cijenu i daj garanciju. Imao sam i ja mobitela sa i bez garancije, trenutno je jedan skuplji malo mob, kupio ga svjesno bez garancije, jeftinije platio, ako bi mi šta bilo s mobom ne bi ni pokušavao tražiti opravku, platio bi je o svom trošku i gotovo.
Tebi ako se da s njim zezati i ganjati ok, ja ne bi, znao si prilikom kupovine akkva je garancija, ali opet sretno ja bi volio da im naplatiš taj popravak.
User avatar
seoBIH
Posts: 8414
Joined: 22/03/2003 00:00

#47 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by seoBIH »

Vjerujem ti da ćeš stati u zaštitu, ukoliko si i ti u sivoj zoni. Mene zaboli neka stvar gdje je piljar kupio telefon, ukoliko ima registrovanu djelatnost, MORA, ALI MORA OBEZBIJEDITI I GARANCIJU. Nema tog zakona na koji ce se pozvati, gdje istu može osporiti. Problem je što smo mi svi u sivim zonama, pa ne talasamo.

Opet kazem, ako sam ja mogao dobiti "garanciju" za patike, onda moze i on za displej, koji ovlašteni servis priznaje kao kvar koji se otklanja u garantnom roku.
User avatar
hopi
Posts: 5707
Joined: 05/03/2009 23:03
Location: zemlja moja

#48 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by hopi »

Ma razumijem ja to, i što se mene tiče volio bi da covjek riješi problem. Nego zna se kako univerzalno i slične radnje posluju, pa godinama je to već tako i onda se poslije žaliti i čuditi kako displej nije u garanciji, dok je to prije kupovine svima poznato i navedeno u njihovoj "garanciji". Na kraju krajeva, i niko nije natjeran puškom da tamo kupuje mobitel, slobodan izbor.
Baš me zanima kako će ovaj slučaj proći, pa molim forumaša da nas apdejta kako bude išlo.
NecuVise
Posts: 2885
Joined: 10/01/2020 20:02

#49 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by NecuVise »

Nisam upoznat sa zakonima, ako se može zakonski osporiti ta kvazi garancija onda je to dobro.
User avatar
drndalo
Posts: 22825
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#50 Re: Udruzenje za zastitu potrosaca

Post by drndalo »

Nama se u principu ne da citati posebno zakone.

Koliko se ja sjecam, u zakonu pise da mora biti garancija 24 mjeseca, cak iako neko daje samo 12 mjeseci...

Sam fiskalni racun bi trebao biti dovoljan za pozvat se na to. Moj drug je kod jedne firme za instalaterski materijal za grijanje dosao s reklamacijom gorionika nakon 14 mjeseci. Kazu ne moze, 12 mjeseci garancija... A jel? Opomena pred tuzbu, ne samo da moraju ispostovati 24 mjeseca, nego nece zamjenski gorionik u inat, nego povrat para. I to su progutali na kraju...

Probajte nazvati "Nasa prava", i konsultovati se s njima, oni cesto vole te strucnjake nauciti sta pise u zakonima.
Post Reply