Udes

Pravna pitanja, dileme, problemi... Razmijenite svoja iskustva.

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
HelaS
Posts: 5670
Joined: 22/09/2018 13:21

#251 Re: Udes

Post by HelaS »

kabal1337 wrote: 24/02/2024 11:21 @nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Nikako ne mogu da shvatim 100% štetu na ovom udarenom automobilu :?

Image
User avatar
kabal1337
Posts: 8112
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#252 Re: Udes

Post by kabal1337 »

HelaS wrote: 24/02/2024 11:36
kabal1337 wrote: 24/02/2024 11:21 @nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Nikako ne mogu da shvatim 100% štetu na ovom udarenom automobilu :?

Image
vidi se da su blatobrani nabijeni na vrata, tu se mora lakirati skoro cijelo auto ( do zadnjih vrata) da bude kako treba.
Sad cekam njegov odgovor, izgleda da je gornji dio ostecen, lafeta je mozda zaplatila mozda i prednji most
Last edited by kabal1337 on 24/02/2024 11:42, edited 1 time in total.
User avatar
Ateista
Posts: 46592
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#253 Re: Udes

Post by Ateista »

HelaS wrote: 24/02/2024 11:36
kabal1337 wrote: 24/02/2024 11:21 @nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Nikako ne mogu da shvatim 100% štetu na ovom udarenom automobilu :?

Image
Vec su objasnili da je to ekonomska totalka koja se proglasi kada je cijena popravke veca od kataloske vrijednosti vozila, nacin da se osiguranje zastiti i isplati manji iznos.
User avatar
kabal1337
Posts: 8112
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#254 Re: Udes

Post by kabal1337 »

mozes li postaviti slike iz drugog ugla. Samo zamagli brojeve tablica i sl.
User avatar
nepass1
Posts: 9711
Joined: 06/07/2017 07:35

#255 Re: Udes

Post by nepass1 »

kabal1337 wrote: 24/02/2024 11:21 @nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Jesu krakovi jest lafeta. Hladnjak klime, vode. Airbagovi se popalili. Svi pojasevi zablokirali. Ma eto dvije stranice djelova.
User avatar
kabal1337
Posts: 8112
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#256 Re: Udes

Post by kabal1337 »

nepass1 wrote: 24/02/2024 11:57
kabal1337 wrote: 24/02/2024 11:21 @nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Jesu krakovi jest lafeta. Hladnjak klime, vode. Airbagovi se popalili. Svi pojasevi zablokirali. Ma eto dvije stranice djelova.
Vidi moze se to sve popraviti, te krakove bi bilo najbolje ispraviti koliko moze, odsjeci i zamijeniti drugima.
Pojaseve mozes rijesiti, nije ni to problem. Airbag polovan nabavis.
Autoexpert ima iskustva sa takvim limarijskim radovima, ispravljanje zamjene. Nazovi ili ih posjeti ako imas vremena.
User avatar
kabal1337
Posts: 8112
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#257 Re: Udes

Post by kabal1337 »

nepass1 wrote: 24/02/2024 11:57
kabal1337 wrote: 24/02/2024 11:21 @nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Jesu krakovi jest lafeta. Hladnjak klime, vode. Airbagovi se popalili. Svi pojasevi zablokirali. Ma eto dvije stranice djelova.
Vidi moze se to sve popraviti, te krakove bi bilo najbolje ispraviti koliko moze, odsjeci i zamijeniti drugima.
Pojaseve mozes rijesiti, nije ni to problem. Airbag polovan nabavis.
Autoexpert (Blazuj) ima iskustva sa takvim limarijskim radovima, ispravljanje zamjene. Nazovi ili ih posjeti ako imas vremena.

Oni imaju svog mehanicara, limare, lakirere tako da bi sto se svega mehanicki i limarijski tice mogao tu sklopiti.

Preporucio bi ti da gledas auto na otpadu, ali da trazis prednji dio bez motora, mjenjaca i sl.

Nazovi ih pa pitaj za ponudu, ja sam fabrao svoje prethodno auto i fantasticno su uradili
User avatar
sime_cipol
Posts: 16337
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#258 Re: Udes

Post by sime_cipol »

Tu su mu nabubali preko 10k stete samo unutra. Vjerovatno jastuci, tabla, pojasevi, cuda.
oXavier
Posts: 211
Joined: 14/03/2022 22:12

#259 Re: Udes

Post by oXavier »

Ateista wrote: 24/02/2024 10:53
oXavier wrote: 24/02/2024 00:09
Ateista wrote: 23/02/2024 19:05
Ima logike. To znaci da kasko jedino i ima smisla ako ga osiguras na trzisnu cijenu vozila a ne njihovu koju procijene. I da ti neko ukrade auto, dzaba ako ti ne isplate trzisnu vrijednost.
Kod ugovoranja kasko osiguranja se uzima novonabavna vrijednost vozila kao osnovica, kada je u pitanju novo vozilo cijena sa fakture, a za starija vozila novonabavna vriijednost vozila iz kataloga, tj. vrijednost novog vozila takvih karakteristika se pronađe u katalogu. Upravo ta vrijednost je osnova za računanje premije osiguranja pa je kasko skuplje za skuplja vozila i sl., a ta novonabavna vrijednost se koristi kao osnovica pri računanju trenutne vrijednosti vozila, odnosno na tu vrijednost se primjenjuje amortizacija i ostali faktori, kada je u pitanju npr,. krađa ili totalna šteta. O tome je govorio forumaš xoklix kada je pisao da mu je novonabavna vrijednost po katalogu 64k, a trenutna vrijednost oko 30k.
U dogovoru sa osiguranjem moguće je donekle povećati tu novonabavnu vrijednost ako vozilo ima neki bolji paket opreme, dodatnu opremu ili bolje felge i slično, ali to opet mora biti u nekim realnim okvirima, i ne mogu se uzimati cifre baš proizvoljno. Naravno da u praksi ponekda bude svega, ali to rade agenti uglavnom koji ne poznaju materiju i idu samo da prodaju policu ida bude što jeftinija, a često nastane problem kod isplate štete.
Hvala na odgovoru. Dakle za sve se uzima kataloska vrijednost vozila, tako da ako vozilo nije novo, svako ko uzina kasko bi trebao kad ga vec placa dogovoriti vecu vrijednost od kataloske, iz razloga sto ako dodje do totalke ili kradje, sa isplatom kataloske vrijednosti moze samo da se slika jer nista ni priblizno vrijednosti vozila kojeg vise nema nece moci kupiti. To vidimo na primjeru forumasa koji je otvorio temu, a isto bi mu bilo i da ima kasko i da mu ukradu auto.
Mislim da se nismo baš razumjeli kada je u pitanju novonabavna vrijednost vozila, odnosno novonabavna kataloška vrijednost. Kao što sam rekao kao osnovica za kasko se (uglavnom) uzima novonabavna vrijednost vozila. Ukoliko je vozilo kupljeno novo uzima se cijena sa fakture (ukoliko je postojao neki popust u dogovoru sa osiguranjem se može uzeti cijena bez popusta kako bi se dobila realnija novonabavna vrijednost vozila ako je to ono što želimo ali onda je i premija veća). Ukoliko se zaključuje kasko za vozilo koje je npr. kupljeno polovno staro 5 godina, normalno da nemaš dokaz o cijeni tog vozila kad je bilo novo, onda u osiguranju iz kataloga novonabavnih vriejdnosti vozila uzmu prodajnu cijenu takvog vozila kada je bilo novo. Kod nas taj katalog je najčešće EIB Internationale koji izlazi godišnje i u kojem su navedene novonabavne cijene vozila po modelima godištima i karakreristikama. Kod nas ne postoji katalog cijena polovnih vozila već se ta vrijednost dobije metodologijom i to je onaj dio koji je problematičan i o kom smo raspravljali.
E sad dolazimo onoga što spominješ oko odabira vrijenosti vozila, a za šta sam ja napisao da se ne može baš proizvoljno uzeti, a vezano je za nešto što se u osiguranju zove nadosiguranje i podosiguranje. U kasko uslovima jednog osiguranja se navodi
Spoiler
Show
Za utvrđivanje premije mjerodavna je nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju, a za sljedeće periode osiguranja (godinu dana) nabavna cijena na dan izdavanja polise osiguranja, ako se drugačije ne ugovori. Ako nije ugovorena mjerodavna nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju u polisu se obavezno unosi klauzula: “Osiguranik/ Ugovarač je upozoren na posljedice podosiguranja i nadosiguranja”.
Npr. ti imaš vozilo sa najboljim paketom opreme, i agent osiguranja ti iz nekog razloga (manje cijene police, neznanja ili slično) za osnovicu uzme isto vozilo ali sa najslabijim paketom opreme, ti možeš tražiti da se ta osnovica poveća jer ta cijena ne predstavlja realnu novonabavnu cijenu tog vozila. Međutim, ako imaš vozilo sa najslabijim motorom i opremom, ne možeš tražiti da se navede cijena vozila sa najboljim motorom i najvećim paketom opreme da bi naplatio više novca, jer to predstavlja nadosiguranje. I ukoliko to i prođe kojim slučajem, ne pije vode pri obračunu štete.
Spoiler
Show
nadosiguranje (engl. over-insurance, njem. Uberversicherung), 1. nastaje kad je suma ili svota osiguranja, tj. novčani iznos na koji je neki predmet osiguran, veća od strane vrijednosti osiguranog predmeta. ako je znatnija razlika između osigurane svote i osigurane vrijednosti, osiguravatelj ili osiguranik mogu predložiti smanjenje premije i osigurane svote. U slučaju nastanka štete osiguravatelj je u obavezi do visine ukupne štete, pod predpostavkom da ugovaratelj osigurnja nije imao zle namjere. Budući da je svrha osiguranja naknada stvarne štete osiguraniku, a ne neka špekulacija ili igra na sreću, nadosiguranje je u svim pravnim sustavima zabranjeno. Naši zakonski propisi o osiguranju prave razliku- kad je u slučaju nadosiguranja riječ o prevari, odnosno zloj namjeri, ili je do nadosiguranja došlo zbog greške u procjeni stvarne vrijednosti osiguranog predmeta. U slučaju prevare, odnosno zle namjere, ugovor o osiguranju je ništav, odnosno nema pravnu snagu, tekao takav ne obavezuje osiguravatelja na davanje bilo kakve naknade. Ako je pak riječ o grešci, važit će ugovor, odnosno utvrdit će se stvarna vrijednost osiguranog predmeta

Ukoliko se uzme manja cijena nego što je stvarna vriejdnost vozila, onda je u pitanju podosiguranje, i ono je u principu dozvoljeno ako su osiguranje i klijent saglasni ali se šteta obračunava srazmjerno.
Spoiler
Show
Podosiguranje - Osiguranje u kojem je prilikom sklapanja police osiguranja vrijednost osiguranog predmeta bila veća od ugovorene svote. Iznos naknade u slučaju nastanka osiguranog slučaja smanjuje se razmjerno u odnosu osigurane svote i vrijednosti predmeta osiguranja.
Podosiguranje se spominje u uslovima kasko osiguranja koje se može naći na internetu
Spoiler
Show
Ako nije ugovorena mjerodavna nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju u policu se
obavezno unosi klauzula: “Osiguranik je upozoren na posljedice podosiguranja”.
Ako nije ugovorena novonabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju, osiguraniku će se naknaditi samo onaj dio štete koji odgovara srazmjeru između visine ugovorene sume osiguranja i novonabavne cijene novog vozila (podosiguranje).
Npr. Ako iz nekog razloga polovno vozilo koje košta 20.000 KM, a novo je koštalo 40.000 KM, osigura kasko i uzme se cijena od 20.000 KM kao osnovica za kasko, vozilo je podosigurano, plaća se manje, ali svaka šteta će se obračunati srazmjerno. Npr. šteta koja iznosi 1.000 KM, će biti plaćena 500 KM, a u slučaju totalne štete ili krađe od osnovice od 20.000 će se odbijati amortizacija.
Ateista wrote: 24/02/2024 11:42 Vec su objasnili da je to ekonomska totalka koja se proglasi kada je cijena popravke veca od kataloske vrijednosti vozila, nacin da se osiguranje zastiti i isplati manji iznos.
Nije u pitanju nikakva zaštita, to je tako u cijelom svijetu, nego čista ekonomska računica. Niko neće platiti popravku nečega 30.000, ako to isto na tržištu vrijedi 28.000 (sad lupam cifre da ne ode rasprava u krivom smjeru). Samo što se npr. u Njemačkoj zbog njihovih procedura i načina obračuna, realnije se odredi trenutna vriejdnost vozila, kao i tržišna vrijednost ostatka.
User avatar
Ateista
Posts: 46592
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#260 Re: Udes

Post by Ateista »

oXavier wrote: 24/02/2024 15:16
Ateista wrote: 24/02/2024 10:53
oXavier wrote: 24/02/2024 00:09
Kod ugovoranja kasko osiguranja se uzima novonabavna vrijednost vozila kao osnovica, kada je u pitanju novo vozilo cijena sa fakture, a za starija vozila novonabavna vriijednost vozila iz kataloga, tj. vrijednost novog vozila takvih karakteristika se pronađe u katalogu. Upravo ta vrijednost je osnova za računanje premije osiguranja pa je kasko skuplje za skuplja vozila i sl., a ta novonabavna vrijednost se koristi kao osnovica pri računanju trenutne vrijednosti vozila, odnosno na tu vrijednost se primjenjuje amortizacija i ostali faktori, kada je u pitanju npr,. krađa ili totalna šteta. O tome je govorio forumaš xoklix kada je pisao da mu je novonabavna vrijednost po katalogu 64k, a trenutna vrijednost oko 30k.
U dogovoru sa osiguranjem moguće je donekle povećati tu novonabavnu vrijednost ako vozilo ima neki bolji paket opreme, dodatnu opremu ili bolje felge i slično, ali to opet mora biti u nekim realnim okvirima, i ne mogu se uzimati cifre baš proizvoljno. Naravno da u praksi ponekda bude svega, ali to rade agenti uglavnom koji ne poznaju materiju i idu samo da prodaju policu ida bude što jeftinija, a često nastane problem kod isplate štete.
Hvala na odgovoru. Dakle za sve se uzima kataloska vrijednost vozila, tako da ako vozilo nije novo, svako ko uzina kasko bi trebao kad ga vec placa dogovoriti vecu vrijednost od kataloske, iz razloga sto ako dodje do totalke ili kradje, sa isplatom kataloske vrijednosti moze samo da se slika jer nista ni priblizno vrijednosti vozila kojeg vise nema nece moci kupiti. To vidimo na primjeru forumasa koji je otvorio temu, a isto bi mu bilo i da ima kasko i da mu ukradu auto.
Mislim da se nismo baš razumjeli kada je u pitanju novonabavna vrijednost vozila, odnosno novonabavna kataloška vrijednost. Kao što sam rekao kao osnovica za kasko se (uglavnom) uzima novonabavna vrijednost vozila. Ukoliko je vozilo kupljeno novo uzima se cijena sa fakture (ukoliko je postojao neki popust u dogovoru sa osiguranjem se može uzeti cijena bez popusta kako bi se dobila realnija novonabavna vrijednost vozila ako je to ono što želimo ali onda je i premija veća). Ukoliko se zaključuje kasko za vozilo koje je npr. kupljeno polovno staro 5 godina, normalno da nemaš dokaz o cijeni tog vozila kad je bilo novo, onda u osiguranju iz kataloga novonabavnih vriejdnosti vozila uzmu prodajnu cijenu takvog vozila kada je bilo novo. Kod nas taj katalog je najčešće EIB Internationale koji izlazi godišnje i u kojem su navedene novonabavne cijene vozila po modelima godištima i karakreristikama. Kod nas ne postoji katalog cijena polovnih vozila već se ta vrijednost dobije metodologijom i to je onaj dio koji je problematičan i o kom smo raspravljali.
E sad dolazimo onoga što spominješ oko odabira vrijenosti vozila, a za šta sam ja napisao da se ne može baš proizvoljno uzeti, a vezano je za nešto što se u osiguranju zove nadosiguranje i podosiguranje. U kasko uslovima jednog osiguranja se navodi
Spoiler
Show
Za utvrđivanje premije mjerodavna je nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju, a za sljedeće periode osiguranja (godinu dana) nabavna cijena na dan izdavanja polise osiguranja, ako se drugačije ne ugovori. Ako nije ugovorena mjerodavna nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju u polisu se obavezno unosi klauzula: “Osiguranik/ Ugovarač je upozoren na posljedice podosiguranja i nadosiguranja”.
Npr. ti imaš vozilo sa najboljim paketom opreme, i agent osiguranja ti iz nekog razloga (manje cijene police, neznanja ili slično) za osnovicu uzme isto vozilo ali sa najslabijim paketom opreme, ti možeš tražiti da se ta osnovica poveća jer ta cijena ne predstavlja realnu novonabavnu cijenu tog vozila. Međutim, ako imaš vozilo sa najslabijim motorom i opremom, ne možeš tražiti da se navede cijena vozila sa najboljim motorom i najvećim paketom opreme da bi naplatio više novca, jer to predstavlja nadosiguranje. I ukoliko to i prođe kojim slučajem, ne pije vode pri obračunu štete.
Spoiler
Show
nadosiguranje (engl. over-insurance, njem. Uberversicherung), 1. nastaje kad je suma ili svota osiguranja, tj. novčani iznos na koji je neki predmet osiguran, veća od strane vrijednosti osiguranog predmeta. ako je znatnija razlika između osigurane svote i osigurane vrijednosti, osiguravatelj ili osiguranik mogu predložiti smanjenje premije i osigurane svote. U slučaju nastanka štete osiguravatelj je u obavezi do visine ukupne štete, pod predpostavkom da ugovaratelj osigurnja nije imao zle namjere. Budući da je svrha osiguranja naknada stvarne štete osiguraniku, a ne neka špekulacija ili igra na sreću, nadosiguranje je u svim pravnim sustavima zabranjeno. Naši zakonski propisi o osiguranju prave razliku- kad je u slučaju nadosiguranja riječ o prevari, odnosno zloj namjeri, ili je do nadosiguranja došlo zbog greške u procjeni stvarne vrijednosti osiguranog predmeta. U slučaju prevare, odnosno zle namjere, ugovor o osiguranju je ništav, odnosno nema pravnu snagu, tekao takav ne obavezuje osiguravatelja na davanje bilo kakve naknade. Ako je pak riječ o grešci, važit će ugovor, odnosno utvrdit će se stvarna vrijednost osiguranog predmeta

Ukoliko se uzme manja cijena nego što je stvarna vriejdnost vozila, onda je u pitanju podosiguranje, i ono je u principu dozvoljeno ako su osiguranje i klijent saglasni ali se šteta obračunava srazmjerno.
Spoiler
Show
Podosiguranje - Osiguranje u kojem je prilikom sklapanja police osiguranja vrijednost osiguranog predmeta bila veća od ugovorene svote. Iznos naknade u slučaju nastanka osiguranog slučaja smanjuje se razmjerno u odnosu osigurane svote i vrijednosti predmeta osiguranja.
Podosiguranje se spominje u uslovima kasko osiguranja koje se može naći na internetu
Spoiler
Show
Ako nije ugovorena mjerodavna nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju u policu se
obavezno unosi klauzula: “Osiguranik je upozoren na posljedice podosiguranja”.
Ako nije ugovorena novonabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju, osiguraniku će se naknaditi samo onaj dio štete koji odgovara srazmjeru između visine ugovorene sume osiguranja i novonabavne cijene novog vozila (podosiguranje).
Npr. Ako iz nekog razloga polovno vozilo koje košta 20.000 KM, a novo je koštalo 40.000 KM, osigura kasko i uzme se cijena od 20.000 KM kao osnovica za kasko, vozilo je podosigurano, plaća se manje, ali svaka šteta će se obračunati srazmjerno. Npr. šteta koja iznosi 1.000 KM, će biti plaćena 500 KM, a u slučaju totalne štete ili krađe od osnovice od 20.000 će se odbijati amortizacija.
Ateista wrote: 24/02/2024 11:42 Vec su objasnili da je to ekonomska totalka koja se proglasi kada je cijena popravke veca od kataloske vrijednosti vozila, nacin da se osiguranje zastiti i isplati manji iznos.
Nije u pitanju nikakva zaštita, to je tako u cijelom svijetu, nego čista ekonomska računica. Niko neće platiti popravku nečega 30.000, ako to isto na tržištu vrijedi 28.000 (sad lupam cifre da ne ode rasprava u krivom smjeru). Samo što se npr. u Njemačkoj zbog njihovih procedura i načina obračuna, realnije se odredi trenutna vriejdnost vozila, kao i tržišna vrijednost ostatka.
Hvala na pojasnjenju, samo ako sam dobro shvatio, jeli moguce da se kod polovnog vozila uzima cijena nabavke novog vozila?
Znaci ako ja kupim polovno vozilo i platim ga 30k sto je trzisna vrijednost, a ono je novo kostalo 50k u tom paketu opreme, neko mi ga ukrade ili bude totalka, oni ce mi isplatiti cijenu novog vozila?

Za zadnji dio, naravno da je racunica ali to i jeste nacin da se zastite, da ne placaju dijelove skuplje nego sto vrijedi vozilo, bar kataloski.
oXavier
Posts: 211
Joined: 14/03/2022 22:12

#261 Re: Udes

Post by oXavier »

Ateista wrote: 24/02/2024 16:08 Hvala na pojasnjenju, samo ako sam dobro shvatio, jeli moguce da se kod polovnog vozila uzima cijena nabavke novog vozila?
Znaci ako ja kupim polovno vozilo i platim ga 30k sto je trzisna vrijednost, a ono je novo kostalo 50k u tom paketu opreme, neko mi ga ukrade ili bude totalka, oni ce mi isplatiti cijenu novog vozila?
Da, u pravilu uvijek se uzima novonabavna cijena vozila, a taj iznos predstavlja osnovicu za obračun totalne štete. Iz uslova jednog osiguranja (franšiza koja se pominje jeste učešće vlasnika u šteti ukoliko je ugovoreno, tada je i cijena premije manja):
Spoiler
Show
Visina štete se utvrđuje:
1) u slučaju da je šteta nastala ostvarenjem rizika krađe vozila, iznos naknade štete određuje se tako da se nabavna cijena novog vozila ugovorena prema polici osiguranja kao osnovica za obračun premije umanji za iznos amortizacije
(istošenosti) vozila, a dobiveni iznos štete umanji za ugovorenu
franšizu;
2) ako je totalna šteta nastala ostvarenjem ostalih osiguranih rizika, iznos štete se određuje da se vrijednost novog vozila ugovorena prema polici osiguranja kao osnovica za obračun premije umanji za iznos amortizacije, za procjenjeni iznos vrijednosti ostatka, te za ugovorenu franšizu
Amortizacija iz tačke 1) i 2) ovog stava se utvrđuje na osnovu starosti vozila, pređenih kilometara i općeg stanja vozila, uz primjenu odgovarajućih mjerila;
Dakle neće isplatiti vrijednost novog vozila. Novonabavna vrijedost se uzima kao polazna tačka za računanje visine premije kasko osiguranja, na koju se dalje primjenjuju određeni popusti (npr. za jednokratno plaćanje, za neprijavljene štete ako se osiugranje obnavlja, neki drugi popusti, između ostalih i popust na starost vozila). Ti si se fokusirao na totalnu štetu, međutim češće su i druge štete koje nisu totalne gdje osiguranje plaća punu cijenu popravke, Forumaš je pisao da je osiugranje platilo popravak 8.000, a mogao je i on biti kriv za nezgodu, pa da osiguranje nema od koga naplatiti, drug komercijalista slupao službeno vozilo staro 2 mjeseca njegovom krivicom, račun skoro 20k, kolegi obili auto ukrali radio, osiguranje platilo popravak itd. A evo ti primjer zašto se uzima novonabavna vrijednost. Uzeću primjer s OLX-a, nova Dacia Logan košta cca 35.000, BMW X1 2017. otprilike isto. E sad zamisli da imaju sličnu štetu i da treba mijenjati recimo branik i far. Ta popravka na Daciji u GumaM nije skuplja od 2000 KM, a kod AC Tomić za BMW je to sigurno 4.500-5000. Ili uzmemo cijenu sata rada za popravku kod Gume M je cca 30 KM, kod Tomića je oko 80 KM. Zar ima smisla da ta dva vozila imaju istu ili približnu cijenu police kaska, a imali bi je zbog uzete iste osnovice. Upravo zato je novonabavna vrijednost osnovica za obračun cijene kaska.
User avatar
Ateista
Posts: 46592
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#262 Re: Udes

Post by Ateista »

oXavier wrote: 24/02/2024 18:05
Ateista wrote: 24/02/2024 16:08 Hvala na pojasnjenju, samo ako sam dobro shvatio, jeli moguce da se kod polovnog vozila uzima cijena nabavke novog vozila?
Znaci ako ja kupim polovno vozilo i platim ga 30k sto je trzisna vrijednost, a ono je novo kostalo 50k u tom paketu opreme, neko mi ga ukrade ili bude totalka, oni ce mi isplatiti cijenu novog vozila?
Da, u pravilu uvijek se uzima novonabavna cijena vozila, a taj iznos predstavlja osnovicu za obračun totalne štete. Iz uslova jednog osiguranja (franšiza koja se pominje jeste učešće vlasnika u šteti ukoliko je ugovoreno, tada je i cijena premije manja):
Spoiler
Show
Visina štete se utvrđuje:
1) u slučaju da je šteta nastala ostvarenjem rizika krađe vozila, iznos naknade štete određuje se tako da se nabavna cijena novog vozila ugovorena prema polici osiguranja kao osnovica za obračun premije umanji za iznos amortizacije
(istošenosti) vozila, a dobiveni iznos štete umanji za ugovorenu
franšizu;
2) ako je totalna šteta nastala ostvarenjem ostalih osiguranih rizika, iznos štete se određuje da se vrijednost novog vozila ugovorena prema polici osiguranja kao osnovica za obračun premije umanji za iznos amortizacije, za procjenjeni iznos vrijednosti ostatka, te za ugovorenu franšizu
Amortizacija iz tačke 1) i 2) ovog stava se utvrđuje na osnovu starosti vozila, pređenih kilometara i općeg stanja vozila, uz primjenu odgovarajućih mjerila;
Dakle neće isplatiti vrijednost novog vozila. Novonabavna vrijedost se uzima kao polazna tačka za računanje visine premije kasko osiguranja, na koju se dalje primjenjuju određeni popusti (npr. za jednokratno plaćanje, za neprijavljene štete ako se osiugranje obnavlja, neki drugi popusti, između ostalih i popust na starost vozila). Ti si se fokusirao na totalnu štetu, međutim češće su i druge štete koje nisu totalne gdje osiguranje plaća punu cijenu popravke, Forumaš je pisao da je osiugranje platilo popravak 8.000, a mogao je i on biti kriv za nezgodu, pa da osiguranje nema od koga naplatiti, drug komercijalista slupao službeno vozilo staro 2 mjeseca njegovom krivicom, račun skoro 20k, kolegi obili auto ukrali radio, osiguranje platilo popravak itd. A evo ti primjer zašto se uzima novonabavna vrijednost. Uzeću primjer s OLX-a, nova Dacia Logan košta cca 35.000, BMW X1 2017. otprilike isto. E sad zamisli da imaju sličnu štetu i da treba mijenjati recimo branik i far. Ta popravka na Daciji u GumaM nije skuplja od 2000 KM, a kod AC Tomić za BMW je to sigurno 4.500-5000. Ili uzmemo cijenu sata rada za popravku kod Gume M je cca 30 KM, kod Tomića je oko 80 KM. Zar ima smisla da ta dva vozila imaju istu ili približnu cijenu police kaska, a imali bi je zbog uzete iste osnovice. Upravo zato je novonabavna vrijednost osnovica za obračun cijene kaska.
Nismo se razumjeli izgleda. :D
Jasno mi je da se kao osnovica uzima vrijednost novog vozila i naravno da cijena kaska nije ista za jeftino i skupo vozilo, bilo je vise pitanje kako se obracunava vrijednost kod totalke ili kradje a kad vozilo nije novo. Tu se dakle koriste navedene kalkulacije starosti i drugih parametara pa se odredi vrijednost, slicno kao i bilo koje osiguranje i sudski vjestaci sto rade.
Jasno mi je isto tako da kradja i totalka nisu jedina korist kaska, da ima slucajeva vece stete koju mozes sam napraviti ili da te neko udari i pobjegn, a kasko to zavrsi i to je ok, tu ima koristi i to nije upitno. Fokusirao sam se na totalku i kradju kao na najgore opcije, a ako vozilo nije novo vec staro recimo 6-7 godina, jasno je da je u problemu jer trenutna trzisna vrijednost vozila je znatno veca od procijenjenih, i vlasnici bi bili u slicnom problemu kao pokretac teme jer za pare koje dobije ne mogu kupiti slicno vozilo.
Zbog toga sam pitao onako hipoteticki, ako bih ja svoj auto star 7 godina htio kasko da osiguram i da sam potpuno miran i od kradje i od totalke, da li bih mogao platiti vecu ratu ali osigurati ga po realnoj trzisnoj vrijednosti umjesto proracunate koja bi sogurno bila manja?
oXavier
Posts: 211
Joined: 14/03/2022 22:12

#263 Re: Udes

Post by oXavier »

Onda nisi nabolje razumio pretprošli post, pročitaj dio o nadosiguranju. U principu nije moguće prikazati nešto vrijednijim nego što jeste da bi se naplatilo više novca. Mada možeš probati kod naših osiguranja je sve moguće, ali problem može biti da ti agent obeća svašta a kad dođe naplata da se pozovu na navedene odredbe o nadosiguranju.
User avatar
Ateista
Posts: 46592
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#264 Re: Udes

Post by Ateista »

oXavier wrote: 24/02/2024 20:17 Onda nisi nabolje razumio pretprošli post, pročitaj dio o nadosiguranju. U principu nije moguće prikazati nešto vrijednijim nego što jeste da bi se naplatilo više novca. Mada možeš probati kod naših osiguranja je sve moguće, ali problem može biti da ti agent obeća svašta a kad dođe naplata da se pozovu na navedene odredbe o nadosiguranju.
Evo sad sam procitao detaljnije dio o nadosiguranju, znaci da to nije moguce koliko vidim. Fazon je sto ja ne govorim o tome da se vozilo prikaze vrijednijim nego sto jeste, nego da se osigura na trzisnu vrijednost da ako mi ga neko ukrade da ja mogu kupiti opet takav ili slican, a to se tretira kao pokusaj prevare, a procjene vrijednosti polovnih vozila nisu u skladu sa trzisnim.
Ovo sve onako pitam, trenutno nemam namjeru da uzimam kasko, vise me zanima jer nisam do sad razmisljao o ovom problemu oko nerealne procjene vrijednosti.
Hvala na pojasnjenjima. :thumbup:
oXavier
Posts: 211
Joined: 14/03/2022 22:12

#265 Re: Udes

Post by oXavier »

Ateista wrote: 24/02/2024 21:53
oXavier wrote: 24/02/2024 20:17 Onda nisi nabolje razumio pretprošli post, pročitaj dio o nadosiguranju. U principu nije moguće prikazati nešto vrijednijim nego što jeste da bi se naplatilo više novca. Mada možeš probati kod naših osiguranja je sve moguće, ali problem može biti da ti agent obeća svašta a kad dođe naplata da se pozovu na navedene odredbe o nadosiguranju.
Evo sad sam procitao detaljnije dio o nadosiguranju, znaci da to nije moguce koliko vidim. Fazon je sto ja ne govorim o tome da se vozilo prikaze vrijednijim nego sto jeste, nego da se osigura na trzisnu vrijednost da ako mi ga neko ukrade da ja mogu kupiti opet takav ili slican, a to se tretira kao pokusaj prevare, a procjene vrijednosti polovnih vozila nisu u skladu sa trzisnim.
Ovo sve onako pitam, trenutno nemam namjeru da uzimam kasko, vise me zanima jer nisam do sad razmisljao o ovom problemu oko nerealne procjene vrijednosti.
Hvala na pojasnjenjima. :thumbup:
Razumijem i ja tebe, međutim da bi dobio veću trenutnu vrijednost do koje se dolazi umanjenjem određenog procenta uslijed amortizacije od novonabavne vrijednosti, jedini način je da povećaš novonabavnu vrijednost, odnosno da prikažeš da je vozilo novo koštalo više nego što stvarno jeste. Sad nije baš uvijek to pokušaj prevare, kao što je pisalo gore, to je uglavnom slučaj kod pokušaja osiguranja npr raspalih mašina ili nekretnina na skuplju vriejdnost u cilju prevare i uzimanja love. Ako nadosigranje nastupi greškom osiguranja ili klijenta gdj se utvrdi da nije rađeno u zloj namjeri, šteta se obračuna u skaldu sa stvarnom vrijednosti.
Čak mislim da kod vozila bi i moglo proći jer nije velika razlika u pitanju niti su u pitanju neki ogromni novci, ali uvijek postoji rizik da neko primijeti i da se pozove na nadosiguranje.
User avatar
muha_sa
Posts: 128646
Joined: 12/11/2004 23:33
Location: rajvosa

#266 Re: Udes

Post by muha_sa »

@nepass1 ima li šta novo :?

Pitam jer bih volio da se za tebe pozitivno riješi :thumbup:
User avatar
mk ultra
Posts: 19538
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#267 Re: Udes

Post by mk ultra »

Pređi muko na drugoga, ja bih to na pik :skoljka:
User avatar
nepass1
Posts: 9711
Joined: 06/07/2017 07:35

#268 Re: Udes

Post by nepass1 »

muha_sa wrote: 14/03/2024 17:49 @nepass1 ima li šta novo :?

Pitam jer bih volio da se za tebe pozitivno riješi :thumbup:
Nisam ulazio na temu od muke :D
Dobio sam osnovicu od asa osiguranja koju ce sigurno isplatiti, sad idemo dalje. Kaze advokat da se moze izvuci jos love. Samo da se vidi kako ce osiguranje reagovati.
Nisam znao da funkcionira na taj nacin. Ima taj sigurni iznos koji ce mi uplatiti to bi trebalo sad do petka da bude na racunu.
Ja sam mislio da se ganja ukupna cifra sve od jednom.
Koliko sam zadovoljan i tacne cifre necu pisati dok se sve ne zavrsi.
Danas je 51 dan bez auta i bez para od auta i sa stresom a to mi nece niko nadoknaditi
Uvjek mi je stara rahmetli govorila svak prvo treba pravo zavrsiti pa onda drugi fax ganjati. Bgm je bila u pravu.
User avatar
anex
Nindža revizor
Posts: 3651
Joined: 20/02/2007 13:25
Location: Grad sa željezarom bez dima
Grijem se na: čumur
Vozim: točak skot
Horoskop: imam
Contact:

#269 Re: Udes

Post by anex »

Fino ti ja rekoh nađi advokata nek to riješi...
O ciframa sam ti isto govorio...
Samo advokat...ako je dobar zna on šta treba raditi...
A meni su nudili prvo jednu cifru pocetnu, pa sam odbio i donio nalaz vjestaka pa su povecali a meni se nije svidilo ni to pa sam rekao idemo na sud...i dobio ono što sam dobio :-D
User avatar
nepass1
Posts: 9711
Joined: 06/07/2017 07:35

#270 Re: Udes

Post by nepass1 »

Odmah sam ja advokata ukljucio, cim sam dobio izvjestaj od policije, to sam 17 dana cekao. Nisam htio cekati da moje osiguranje njima salje pa onda dobiju odgovor pa onda ja prijetim sudom ili sta vec.
Advokat ipak udupla cifru koliko sam upratio.
User avatar
sime_cipol
Posts: 16337
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#271 Re: Udes

Post by sime_cipol »

nepass1 wrote: 20/03/2024 07:27
muha_sa wrote: 14/03/2024 17:49 @nepass1 ima li šta novo :?

Pitam jer bih volio da se za tebe pozitivno riješi :thumbup:
Nisam ulazio na temu od muke :D
Dobio sam osnovicu od asa osiguranja koju ce sigurno isplatiti, sad idemo dalje. Kaze advokat da se moze izvuci jos love. Samo da se vidi kako ce osiguranje reagovati.
Nisam znao da funkcionira na taj nacin. Ima taj sigurni iznos koji ce mi uplatiti to bi trebalo sad do petka da bude na racunu.
Ja sam mislio da se ganja ukupna cifra sve od jednom.
Koliko sam zadovoljan i tacne cifre necu pisati dok se sve ne zavrsi.
Danas je 51 dan bez auta i bez para od auta i sa stresom a to mi nece niko nadoknaditi
Uvjek mi je stara rahmetli govorila svak prvo treba pravo zavrsiti pa onda drugi fax ganjati. Bgm je bila u pravu.
Oni ce ti odmah isplatiti neosporni dio stete, a za sve preko moras sa advokatom ganjati. Advokat obicno uzima 10% od onoga sto je iznad neospornog dijela.
Post Reply