Udes

Pravna pitanja, dileme, problemi... Razmijenite svoja iskustva.

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
mirota
Posts: 2324
Joined: 11/01/2018 11:42

#226 Re: Udes

Post by mirota »

ma samo advokat pa da vidis, dobijes vise nego mislis da mozes
User avatar
canvra888
Posts: 4233
Joined: 09/07/2021 15:03

#227 Re: Udes

Post by canvra888 »

Ateista wrote: 20/02/2024 12:00
laserShow wrote: 20/02/2024 11:06
sehohari wrote: 19/02/2024 22:41 Vidi, ja smatram da ti pogrešno tumačiš ono čemu osiguranje za automobile služi, odnosno isplata štete.
A dobro, izgleda da ja mastam o nekom uredjenom sistemu koji ne postoji, niti ce postojati. Samo jedno pitanje, kako to funkcionise u uredjenim drzavama?

Zar ne ide ovako:
-nisi kriv za nesrecu
-vozis auto u SERVIS GDJE TI IZDAJU RACUN
-poprave auto
-osiguranje plati servisu

Jesmo li mi navikli na zavrtanje pa nam je to u svakodnevnom nacinu ponasanja? Evo neces u ovlasteni, ali moras li na crno da uradis servis? Je li trebam govoriti sta znaci kada ne dobijes racun za neku uslugu?

Onda dalje se pise, nemoj u ovlasteni, zavrsit ce ti auto na carverticalu i neko ce znati da je bilo osteceno. Ono, ne znam sta reci na ovo?

Izgleda da ja zivim zivot pogresnih vrijednosti :D
To je jedna od opcija, ali ne i jedina. Osiguranje ponudi opciju da isplati novac prvenstveno jer njima tako vise odgovara, jer znaju da ce oni proci jeftinije nego sa ovlastenim servisom. Da nije tako i da oni ne ustede na taj nacin ne bi to ni nudili sigurno, ne rade to sto nas vole. Problem su ove varijante totalke gdje je kataloska vrijednost vozila dosta niza od trzisne, a proglase jer je popravka preskupa, znaci lupaju ljude po usima i niko od nas ne moze biti siguran da se nece naci u situaciji da ga pokupi budala i skrsi auto, a da od osiguranja ne moze dobiti onoliko koliko auto vrijedi ili koliko treba da se popravi. Pominjanje Carvertical je da se jos dodatno pojasni kako su osteceni uvijek donji, jer ako uradis u ovlastenom gdje bi ti trebali kao vratiti auto u stanje kao sto je bilo prije udesa, sa originalnim dijelovima i sve kako treba, opet si donji jer ti auto kad ga prodajes znatno gubi na vrijednosti. Ako ides kod lokalnog majstora i nesto ustedis, bez obzira na to sto mozda te informacije nece zavrsiti na Carvertical, svako ko ima iskustva ce vidjeti da je auto radjen i to ce mu oboriti cijenu kad se bude prodavalo, nikad se nece moci prodati kao auto koje nije udarano, tako da je pitanje koliko tu neko stvarno zaradi na tome sto popravi jeftinije i uzme sebi razliku.
Ma lik je idealista... ali prvenstveno da ideališe svijetu, a ne osiguranjima i njihovim politika. Tako je i krenuo s prvim upisom.

Već sam pomenuo, dosta puta osiguranja svakako ne pristanu da se auto radi u ovlaštenom. O ostalim njihovim peripetijama, klošarlucima i cigančenjima da ne pričam. I sam sām u toku jednog takvog procesa, gdje su sve "neidealnosti" od njih počele.
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#228 Re: Udes

Post by milojicabrzi »

" Problem su ove varijante totalke gdje je kataloska vrijednost vozila dosta niza od trzisne, a proglase jer je popravka preskupa, znaci lupaju ljude po usima i niko od nas ne moze biti siguran da se nece naci u situaciji da ga pokupi budala i skrsi auto, a da od osiguranja ne moze dobiti onoliko koliko auto vrijedi ili koliko treba da se popravi"

Ovo što je kolega forumaš naveo, je suština cijele stvari. Osiguranje i treba da služi, da kad se nekom ni krivom ni dužnom desi štetni događaj, čovjek bude "na svom", što se tiče obeštećenja.

Znam da osiguranja kada se podnese proračun ovlaštenog servisa, priznaju to, ali bez PDV-a, to im je isto valjda neka taktika.
User avatar
Ajatolah_
Posts: 8517
Joined: 11/02/2009 15:21

#229 Re: Udes

Post by Ajatolah_ »

Problem je što se od pandemijskog poremećaja na tržištu promijenila brzina padanja cijene auta, a ova računica amortizacije je iz nekih ranijeg vremena.
User avatar
Ateista
Posts: 46483
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#230 Re: Udes

Post by Ateista »

Ajatolah_ wrote: 21/02/2024 14:08 Problem je što se od pandemijskog poremećaja na tržištu promijenila brzina padanja cijene auta, a ova računica amortizacije je iz nekih ranijeg vremena.
Sto je najgore, mislim da ni tad racunica nije bila realna, bar ne kod nas gdje su polovnjaci i tad vise drzali cijenu nego u EU, i tad je kataloska cijena bila manja od trzisne, sad se jos pogorsala situacija pa je ta razlika puno veca.
oXavier
Posts: 206
Joined: 14/03/2022 22:12

#231 Re: Udes

Post by oXavier »

Slažem se da metodologija obračuna često nije adekvatna, ali to nije problem samo osiguranja, već ustaljene metodologije koju koriste vještaci prilikom obračuna prvenstveno vrijednosti vozila, a zatim i obračuna totalne štete nakon računanja ostatka. Isti metod obračuna koriste npr. u bilo kojem sudskom postupku, ili pri računanju vrijednosti vozila za potrebe računovodstva ili neke druge potrebe. Tablice koje koriste su uglavnom tablice sa procentima amortizacije za određenu starost vozila, te se koriste korektivni faktori za ponudu i potražnju, stanje vozila i kilometražu, ali i ti faktori imaju svoje limite i često je jednostavno nemoguće dobiti stvarnu tržišnu vrijednost vozila. Slična stvar je i sa ostatkom koji se iskazuje u procentima i nekad je podcjenjen a nekad je i precjenjen, sve zavisi od potražnje na tržištu za određenom markom vozila i stepenom oštećenja. Ono što hoću da kažem da je to problem prvenstveno mašinske struke i njihove metodologije koja je zastarjela i koju je potrebno mijenjati i većina zemalja exYu imaju sličan problem (postoje slične teme na forumima u zemljama okruženja) jer se koristi literatura sa ovih prostora sa uglavnom sličnim metodama.
milojicabrzi wrote: 21/02/2024 11:08 Znam da osiguranja kada se podnese proračun ovlaštenog servisa, priznaju to, ali bez PDV-a, to im je isto valjda neka taktika.
Nije taktika, nego je to tako, ne mogu platiti PDV ako se nisu stekli uslovi za plaćanje istog. U samom Zakonu o PDVu piše da porezna obaveza nastaje isporukom dobara ili izvršenjem usluge i izdavanjem fakture. Znači ako kupiš dijelove ili izvršiš popravku, imaš fakturu i fiskalni račun, priložiš i dobiješ kompletan iznos s PDVom. Sam predračun ne dokazuje da je popravka ili kupovina izvršena ili da će ikada biti izvršena. I to nije samo kod nas slučaj, nego i u inostranstvu.
You want to do the repair yourself or don't care about the damage and keep it as is. The insurance company will pay the estimated repair cost, excluding VAT. Or you can have the car repaired and have the insurance company pay the bill.
User avatar
Ateista
Posts: 46483
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#232 Re: Udes

Post by Ateista »

oXavier wrote: 22/02/2024 00:17 Slažem se da metodologija obračuna često nije adekvatna, ali to nije problem samo osiguranja, već ustaljene metodologije koju koriste vještaci prilikom obračuna prvenstveno vrijednosti vozila, a zatim i obračuna totalne štete nakon računanja ostatka. Isti metod obračuna koriste npr. u bilo kojem sudskom postupku, ili pri računanju vrijednosti vozila za potrebe računovodstva ili neke druge potrebe. Tablice koje koriste su uglavnom tablice sa procentima amortizacije za određenu starost vozila, te se koriste korektivni faktori za ponudu i potražnju, stanje vozila i kilometražu, ali i ti faktori imaju svoje limite i često je jednostavno nemoguće dobiti stvarnu tržišnu vrijednost vozila. Slična stvar je i sa ostatkom koji se iskazuje u procentima i nekad je podcjenjen a nekad je i precjenjen, sve zavisi od potražnje na tržištu za određenom markom vozila i stepenom oštećenja. Ono što hoću da kažem da je to problem prvenstveno mašinske struke i njihove metodologije koja je zastarjela i koju je potrebno mijenjati i većina zemalja exYu imaju sličan problem (postoje slične teme na forumima u zemljama okruženja) jer se koristi literatura sa ovih prostora sa uglavnom sličnim metodama.
milojicabrzi wrote: 21/02/2024 11:08 Znam da osiguranja kada se podnese proračun ovlaštenog servisa, priznaju to, ali bez PDV-a, to im je isto valjda neka taktika.
Nije taktika, nego je to tako, ne mogu platiti PDV ako se nisu stekli uslovi za plaćanje istog. U samom Zakonu o PDVu piše da porezna obaveza nastaje isporukom dobara ili izvršenjem usluge i izdavanjem fakture. Znači ako kupiš dijelove ili izvršiš popravku, imaš fakturu i fiskalni račun, priložiš i dobiješ kompletan iznos s PDVom. Sam predračun ne dokazuje da je popravka ili kupovina izvršena ili da će ikada biti izvršena. I to nije samo kod nas slučaj, nego i u inostranstvu.
You want to do the repair yourself or don't care about the damage and keep it as is. The insurance company will pay the estimated repair cost, excluding VAT. Or you can have the car repaired and have the insurance company pay the bill.
Vjerujem da to nije vezano za osiguranje, samo sto nas taj dio oko osiguranja najvise zanima.
Svakako da je treba mijenjati i prilagoditi da bude blize trzisnoj vrijednosti.

Po meni nije losa ni varijanta da se zakonski regulise da osteceni kod totalke moze zahtijevati da mu osiguranje ponudi umjesto novca slicno vozilo, dakle slicno godiste, klasa, kilometraza, oprema. Gdje ce tacno osiguranje kupiti i koliko platiti ostecenog ne zanima, samo da dobije vozilo priblizne vrijednosti onom koje je imao.
User avatar
MehmedPasaMoric
Posts: 2040
Joined: 14/06/2017 17:07

#233 Re: Udes

Post by MehmedPasaMoric »

Bas me zanima kolika je kataloska vrijednost Golfa 4 1.9 TDI iz 2000te godine :D Ako tu nema razlike izmedju kataloske i trzisne vrijednosti onda je nema nigdje
zippoo87
Posts: 15457
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#234 Re: Udes

Post by zippoo87 »

nepass1 wrote: 17/02/2024 08:23 Izgleda da cu se obratiti udruzenju pomozi.ba da sakupljaju i za mene jer me njihov vozac dobro unazadio finansijski. Pare koje mogu dobiti po advokatovim rijecima i racunicama su smijurija. Nit auto mogu praviti nit isto takvo polovno kupiti. Ako izvucem 15k u kesu i prodam sto je ostalo za 6k mogu se nogom u guzicu udarati i smatrati sretnim.
Katastrofa.
I sta sad na trzistu kupiti polovno za 20k? Pregazenog dizela, kakvog clia, astru, skodu staru 10g? Zavaliti se 10k kredita dodatno i ganjati sta manje pregazeno?
Moje auto koje sam servisirao u ovlastenom, koje je preslo 70k, kojem sam prvi i jedini vlasnik ode na otpad.
Iz cista mira i na pravdi Boga ni kriv ni duzan dobro cu ga popusiti.
Jebo ovo...
Naplatiti ces sve a ako ne znas kako,javi se pa ti pokusam naci broj od advokata iz Doboja koji samo to rade i masne pare uzimaju tim osiguravajucim drustvima...mislim da je njihovo isto 10% od naplacenog iznosa.Prijatelj skoro angazovao jednog i za neku minornu stetu je dobio mislim da rece 8000 KM.Popravak nije ni 1000 KM bio.

EDIT:
Sada sam iscitao ostatak teme i izgleda da su ti na vise lokacija potvrdili svi isto,tako da je vjerovatno to...iako mi ovako laicki zvuci nemoguce,evo covjek se svasta nauci,kada se nadje u toj situaciji.
User avatar
madesa
Posts: 4205
Joined: 26/07/2013 02:37

#235 Re: Udes

Post by madesa »

Javi se pomozi.ba,ako ne pristanu na neki dogovor fino se medijima javi .
oXavier
Posts: 206
Joined: 14/03/2022 22:12

#236 Re: Udes

Post by oXavier »

madesa wrote: 22/02/2024 20:52 Javi se pomozi.ba,ako ne pristanu na neki dogovor fino se medijima javi .
Zbog čega, odnosno šta je tačno njihova krivica, ako je vozilo uredno registrovano i osigurano?
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10145
Joined: 10/03/2022 22:16

#237 Re: Udes

Post by ZoomZoomKiwi »

Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
User avatar
xoklix
Posts: 2399
Joined: 16/01/2018 16:07

#238 Re: Udes

Post by xoklix »

EFD22 wrote: 22/02/2024 22:32 Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
Ni full kasko mi ne bi dalo više od 15k, osim ako ga ne osiguraš na veću sumu,a tada ti je i kasko skupljj.
Totalka+auto za koje nit ima dijelova nit majstora 'sem ovlaštenog.
Meni auto staro 7 godina po katalogu 64k(-7 godina pada vrijednosti) i na toliko sam ga osigurao.
Ne daj Bože totalke bio bih donji bruku love jer je autu trenutna tržišna vrijednost 45k,a osiguranje bi mi ga po zakonski utvrđenim mjeritivima procijenilo na cca 30k i tu nema pomoći.
Jedino bi me spasilo što je europski proizvođač čiju popravku i dijelove možeš naručiti preko glova i korpe za četvrtinu cijene od one u ovlaštenom za razliku od Suzukija,Honde i sl.
oXavier
Posts: 206
Joined: 14/03/2022 22:12

#239 Re: Udes

Post by oXavier »

EFD22 wrote: 22/02/2024 22:32 Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
Problem je što je nastupila totalna šteta, tako da popravak u servisu ne dolazi u obzir, a u zavisnosti od toga kako je napravljena kasko polica i od uslova kaska u određenom osiguranju, može dobiti i manju cifru nego od drugog osiguranja.
User avatar
Ateista
Posts: 46483
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#240 Re: Udes

Post by Ateista »

xoklix wrote: 22/02/2024 23:14
EFD22 wrote: 22/02/2024 22:32 Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
Ni full kasko mi ne bi dalo više od 15k, osim ako ga ne osiguraš na veću sumu,a tada ti je i kasko skupljj.
Totalka+auto za koje nit ima dijelova nit majstora 'sem ovlaštenog.
Meni auto staro 7 godina po katalogu 64k(-7 godina pada vrijednosti) i na toliko sam ga osigurao.
Ne daj Bože totalke bio bih donji bruku love jer je autu trenutna tržišna vrijednost 45k,a osiguranje bi mi ga po zakonski utvrđenim mjeritivima procijenilo na cca 30k i tu nema pomoći.
Jedino bi me spasilo što je europski proizvođač čiju popravku i dijelove možeš naručiti preko glova i korpe za četvrtinu cijene od one u ovlaštenom za razliku od Suzukija,Honde i sl.
Ako sam dobro shvatio boldirano - postoji mogucnost kod ugovaranja kasko osiguranja da se osigura na sumu vecu od kataloske cijene auta,recimo da za tu godinu dogovoris realnu trzisnu vrijednost ili cak i vecu? Jesu li oni tada duzni u slucaju kradje ili totalke da isplate taj kompletan osigurani iznos bez obzira na katalosku cijenu vozila?
Ako je tako, to je onda mozda i jedini nacin prave zastite svoje imovine, samo sto se logicno vise i placa.
milojicabrzi
Posts: 1730
Joined: 18/11/2009 12:43

#241 Re: Udes

Post by milojicabrzi »

oXavier wrote: 22/02/2024 23:58
EFD22 wrote: 22/02/2024 22:32 Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
Problem je što je nastupila totalna šteta, tako da popravak u servisu ne dolazi u obzir, a u zavisnosti od toga kako je napravljena kasko polica i od uslova kaska u određenom osiguranju, može dobiti i manju cifru nego od drugog osiguranja.
Eto, bio 20 dana bez auta i tebi sve ok, viša sila, šta ćeš...

Ja kad bi morao biti bez auta više od pola mjeseca, ne znam kako bi se organizovao sa svim tim vrtićima, školama, treninzima :run: :thumbup: :bih:
User avatar
nepass1
Posts: 9637
Joined: 06/07/2017 07:35

#242 Re: Udes

Post by nepass1 »

oXavier wrote: 22/02/2024 23:58
EFD22 wrote: 22/02/2024 22:32 Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
Problem je što je nastupila totalna šteta, tako da popravak u servisu ne dolazi u obzir, a u zavisnosti od toga kako je napravljena kasko polica i od uslova kaska u određenom osiguranju, može dobiti i manju cifru nego od drugog osiguranja.
I ovo mi je advokat rekao. Uglavno ni iasko ne bi bio neka sreca u ovom slucaju
NediM17
Posts: 21581
Joined: 05/11/2009 11:49

#243 Re: Udes

Post by NediM17 »

Vrijedi li to popravljati, mislim sa tehnicke strane ?
Moze li se naci kakvih dijelova na otpadu ili nekih zamjenskih ?
Ili si odustao od toga ?
User avatar
nepass1
Posts: 9637
Joined: 06/07/2017 07:35

#244 Re: Udes

Post by nepass1 »

NediM17 wrote: 23/02/2024 16:28 Vrijedi li to popravljati, mislim sa tehnicke strane ?
Moze li se naci kakvih dijelova na otpadu ili nekih zamjenskih ?
Ili si odustao od toga ?
Pricao sam sa par majstora svi kazu da se nebi zajebavali sa tim. Dugo ce trebati da se nafataju djelovi. Tako da se nisam ni pokusao puno baviti stim.
User avatar
sime_cipol
Posts: 16166
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#245 Re: Udes

Post by sime_cipol »

Ateista wrote: 23/02/2024 08:43
xoklix wrote: 22/02/2024 23:14
EFD22 wrote: 22/02/2024 22:32 Zbog ovih gore stvari se itekako isplati imati full kasko.

Čak i kad nisi kriv, ovakvu havariju instantno riješiš u ovlaštenom sa svojim kaskom, a poslije se oni ganjaju sa osiguranjem AO krivca.

Meni kad je lik iz Dubrovnika u preticanju sastrugao cijelu desnu stranu od Volva S60 tada starog šest godina ja sam to završio u ovlaštenom preko svog kaska. Nit sam vidio račun nit pare, odvezao auto, došao po njega za 20 dana i ćao doviđenja. Nisam čak išao ni do PS Jablanica po zapisnik, nego su ga momci iz Uniqe zbavili sami.

Šteta bila samo kozmetička/limarija, pa je opet bilo iznad 9000 KM.

Ravno godinu i po im je trebalo da oni to naplate od Jadran Osiguranja iz Hrvatske.

Ja bih to naplatio, i to u tom iznosu, NIKAD, a možda ni tad.

Jedina mana je što u tom slučaju, dok god oni to ne naplate od osiguranja krivca, tebe za svaku sljedeću štetu preko kaska kači 20% učešća. No, eto, opet se isplati za te velike štete, kako god.
Ni full kasko mi ne bi dalo više od 15k, osim ako ga ne osiguraš na veću sumu,a tada ti je i kasko skupljj.
Totalka+auto za koje nit ima dijelova nit majstora 'sem ovlaštenog.
Meni auto staro 7 godina po katalogu 64k(-7 godina pada vrijednosti) i na toliko sam ga osigurao.
Ne daj Bože totalke bio bih donji bruku love jer je autu trenutna tržišna vrijednost 45k,a osiguranje bi mi ga po zakonski utvrđenim mjeritivima procijenilo na cca 30k i tu nema pomoći.
Jedino bi me spasilo što je europski proizvođač čiju popravku i dijelove možeš naručiti preko glova i korpe za četvrtinu cijene od one u ovlaštenom za razliku od Suzukija,Honde i sl.
Ako sam dobro shvatio boldirano - postoji mogucnost kod ugovaranja kasko osiguranja da se osigura na sumu vecu od kataloske cijene auta,recimo da za tu godinu dogovoris realnu trzisnu vrijednost ili cak i vecu? Jesu li oni tada duzni u slucaju kradje ili totalke da isplate taj kompletan osigurani iznos bez obzira na katalosku cijenu vozila?
Ako je tako, to je onda mozda i jedini nacin prave zastite svoje imovine, samo sto se logicno vise i placa.
Koliko platis, toliko dobijes
Kod mene je tetak, na svoj zahtjev prema osiguranju, kasko osiguravao Renault Megane na punu cijenu auta. I kad je bio 4-5 godina star, on je placao kasko kao da je nov.

Kao i životno osiguranje. Ne mogu istu cifru dobiti onaj sto uplacuje 500 KM godisnje i onaj sto placa 1000 KM godisnje.
User avatar
Ateista
Posts: 46483
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#246 Re: Udes

Post by Ateista »

sime_cipol wrote: 23/02/2024 18:08
Ateista wrote: 23/02/2024 08:43
xoklix wrote: 22/02/2024 23:14

Ni full kasko mi ne bi dalo više od 15k, osim ako ga ne osiguraš na veću sumu,a tada ti je i kasko skupljj.
Totalka+auto za koje nit ima dijelova nit majstora 'sem ovlaštenog.
Meni auto staro 7 godina po katalogu 64k(-7 godina pada vrijednosti) i na toliko sam ga osigurao.
Ne daj Bože totalke bio bih donji bruku love jer je autu trenutna tržišna vrijednost 45k,a osiguranje bi mi ga po zakonski utvrđenim mjeritivima procijenilo na cca 30k i tu nema pomoći.
Jedino bi me spasilo što je europski proizvođač čiju popravku i dijelove možeš naručiti preko glova i korpe za četvrtinu cijene od one u ovlaštenom za razliku od Suzukija,Honde i sl.
Ako sam dobro shvatio boldirano - postoji mogucnost kod ugovaranja kasko osiguranja da se osigura na sumu vecu od kataloske cijene auta,recimo da za tu godinu dogovoris realnu trzisnu vrijednost ili cak i vecu? Jesu li oni tada duzni u slucaju kradje ili totalke da isplate taj kompletan osigurani iznos bez obzira na katalosku cijenu vozila?
Ako je tako, to je onda mozda i jedini nacin prave zastite svoje imovine, samo sto se logicno vise i placa.
Koliko platis, toliko dobijes
Kod mene je tetak, na svoj zahtjev prema osiguranju, kasko osiguravao Renault Megane na punu cijenu auta. I kad je bio 4-5 godina star, on je placao kasko kao da je nov.

Kao i životno osiguranje. Ne mogu istu cifru dobiti onaj sto uplacuje 500 KM godisnje i onaj sto placa 1000 KM godisnje.
Ima logike. To znaci da kasko jedino i ima smisla ako ga osiguras na trzisnu cijenu vozila a ne njihovu koju procijene. I da ti neko ukrade auto, dzaba ako ti ne isplate trzisnu vrijednost.
oXavier
Posts: 206
Joined: 14/03/2022 22:12

#247 Re: Udes

Post by oXavier »

Ateista wrote: 23/02/2024 19:05
sime_cipol wrote: 23/02/2024 18:08
Ateista wrote: 23/02/2024 08:43

Ako sam dobro shvatio boldirano - postoji mogucnost kod ugovaranja kasko osiguranja da se osigura na sumu vecu od kataloske cijene auta,recimo da za tu godinu dogovoris realnu trzisnu vrijednost ili cak i vecu? Jesu li oni tada duzni u slucaju kradje ili totalke da isplate taj kompletan osigurani iznos bez obzira na katalosku cijenu vozila?
Ako je tako, to je onda mozda i jedini nacin prave zastite svoje imovine, samo sto se logicno vise i placa.
Koliko platis, toliko dobijes
Kod mene je tetak, na svoj zahtjev prema osiguranju, kasko osiguravao Renault Megane na punu cijenu auta. I kad je bio 4-5 godina star, on je placao kasko kao da je nov.

Kao i životno osiguranje. Ne mogu istu cifru dobiti onaj sto uplacuje 500 KM godisnje i onaj sto placa 1000 KM godisnje.
Ima logike. To znaci da kasko jedino i ima smisla ako ga osiguras na trzisnu cijenu vozila a ne njihovu koju procijene. I da ti neko ukrade auto, dzaba ako ti ne isplate trzisnu vrijednost.
Kod ugovoranja kasko osiguranja se uzima novonabavna vrijednost vozila kao osnovica, kada je u pitanju novo vozilo cijena sa fakture, a za starija vozila novonabavna vriijednost vozila iz kataloga, tj. vrijednost novog vozila takvih karakteristika se pronađe u katalogu. Upravo ta vrijednost je osnova za računanje premije osiguranja pa je kasko skuplje za skuplja vozila i sl., a ta novonabavna vrijednost se koristi kao osnovica pri računanju trenutne vrijednosti vozila, odnosno na tu vrijednost se primjenjuje amortizacija i ostali faktori, kada je u pitanju npr,. krađa ili totalna šteta. O tome je govorio forumaš xoklix kada je pisao da mu je novonabavna vrijednost po katalogu 64k, a trenutna vrijednost oko 30k.
U dogovoru sa osiguranjem moguće je donekle povećati tu novonabavnu vrijednost ako vozilo ima neki bolji paket opreme, dodatnu opremu ili bolje felge i slično, ali to opet mora biti u nekim realnim okvirima, i ne mogu se uzimati cifre baš proizvoljno. Naravno da u praksi ponekda bude svega, ali to rade agenti uglavnom koji ne poznaju materiju i idu samo da prodaju policu ida bude što jeftinija, a često nastane problem kod isplate štete.
User avatar
Ateista
Posts: 46483
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#248 Re: Udes

Post by Ateista »

oXavier wrote: 24/02/2024 00:09
Ateista wrote: 23/02/2024 19:05
sime_cipol wrote: 23/02/2024 18:08
Koliko platis, toliko dobijes
Kod mene je tetak, na svoj zahtjev prema osiguranju, kasko osiguravao Renault Megane na punu cijenu auta. I kad je bio 4-5 godina star, on je placao kasko kao da je nov.

Kao i životno osiguranje. Ne mogu istu cifru dobiti onaj sto uplacuje 500 KM godisnje i onaj sto placa 1000 KM godisnje.
Ima logike. To znaci da kasko jedino i ima smisla ako ga osiguras na trzisnu cijenu vozila a ne njihovu koju procijene. I da ti neko ukrade auto, dzaba ako ti ne isplate trzisnu vrijednost.
Kod ugovoranja kasko osiguranja se uzima novonabavna vrijednost vozila kao osnovica, kada je u pitanju novo vozilo cijena sa fakture, a za starija vozila novonabavna vriijednost vozila iz kataloga, tj. vrijednost novog vozila takvih karakteristika se pronađe u katalogu. Upravo ta vrijednost je osnova za računanje premije osiguranja pa je kasko skuplje za skuplja vozila i sl., a ta novonabavna vrijednost se koristi kao osnovica pri računanju trenutne vrijednosti vozila, odnosno na tu vrijednost se primjenjuje amortizacija i ostali faktori, kada je u pitanju npr,. krađa ili totalna šteta. O tome je govorio forumaš xoklix kada je pisao da mu je novonabavna vrijednost po katalogu 64k, a trenutna vrijednost oko 30k.
U dogovoru sa osiguranjem moguće je donekle povećati tu novonabavnu vrijednost ako vozilo ima neki bolji paket opreme, dodatnu opremu ili bolje felge i slično, ali to opet mora biti u nekim realnim okvirima, i ne mogu se uzimati cifre baš proizvoljno. Naravno da u praksi ponekda bude svega, ali to rade agenti uglavnom koji ne poznaju materiju i idu samo da prodaju policu ida bude što jeftinija, a često nastane problem kod isplate štete.
Hvala na odgovoru. Dakle za sve se uzima kataloska vrijednost vozila, tako da ako vozilo nije novo, svako ko uzina kasko bi trebao kad ga vec placa dogovoriti vecu vrijednost od kataloske, iz razloga sto ako dodje do totalke ili kradje, sa isplatom kataloske vrijednosti moze samo da se slika jer nista ni priblizno vrijednosti vozila kojeg vise nema nece moci kupiti. To vidimo na primjeru forumasa koji je otvorio temu, a isto bi mu bilo i da ima kasko i da mu ukradu auto.
husoboss
Posts: 385
Joined: 19/07/2012 22:22

#249 Re: Udes

Post by husoboss »

nepass1 wrote: 23/02/2024 16:33
NediM17 wrote: 23/02/2024 16:28 Vrijedi li to popravljati, mislim sa tehnicke strane ?
Moze li se naci kakvih dijelova na otpadu ili nekih zamjenskih ?
Ili si odustao od toga ?
Pricao sam sa par majstora svi kazu da se nebi zajebavali sa tim. Dugo ce trebati da se nafataju djelovi. Tako da se nisam ni pokusao puno baviti stim.
Imas li popis dijelova? Kad ohladis glavu baci na papir i s nekim ozbiljnim majstorom popricaj dok sve to traje. Od ovih sto na prvu kao nece i sl. bjezi, od onih sto pušu i uzdišu oko auta isto i od onih sa terminima dođi sutra, dođi prekosutra...
User avatar
kabal1337
Posts: 7968
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#250 Re: Udes

Post by kabal1337 »

@nepass1 da li su krakovi sasije osteceni? Ili su se gornji dijelovi gdje idu blatobrani iskrivili
Post Reply