Tvornica Automobila Sarajevo

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#201 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

530i wrote:Nisam znao da je ostalo nesklopljenih šasija i do 1996.
Ostalo je svega i prodavalo se duboko i u prvih par godina 2000-ih. Dosta toga su i bosnje opuhale, nisu sve srbi kod povlacenja...TAS lager u Brezi se takodjer opuhao i rasprodao budi zasto. Dijelovi se prodavali na kilu. 1kg za 1km
Hadzija (otpad Reljevo) je za Golfa 2 imao bruku sasija, kompletnih bocnih stranica, gepeka, vrata, veznih limova... Bukvalno sva limarija. Mogao si birati hoces u prajmeru i spremno za farbanje ili ces bez prajmera (samo crni antikorozivni sloj) Sve iz TAS-a... O sitnim dijelovima da i ne pricamo...
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#202 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by 530i »

Znao sam za te dijelove, ali na ovom snimku se vide šasije golfa dvojke i kedija na traci... :-)
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#203 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

u fabrici je ostalo svega...milioni lonaca...instalacija...polustranica ....bio sam 3 dana tamo,kad se reintegrisala vogosca ,doduse vise u vojnom dijelu ,nego civilnom .ogroman je to komplex....nisam bas imao vremena da snjuham previse trebalo im je pustiti struju...
User avatar
Ned071
Posts: 6435
Joined: 27/01/2014 15:32

#204 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by Ned071 »

esso_sa wrote:
530i wrote:Nisam znao da je ostalo nesklopljenih šasija i do 1996.
Ostalo je svega i prodavalo se duboko i u prvih par godina 2000-ih. Dosta toga su i bosnje opuhale, nisu sve srbi kod povlacenja...TAS lager u Brezi se takodjer opuhao i rasprodao budi zasto. Dijelovi se prodavali na kilu. 1kg za 1km
Hadzija (otpad Reljevo) je za Golfa 2 imao bruku sasija, kompletnih bocnih stranica, gepeka, vrata, veznih limova... Bukvalno sva limarija. Mogao si birati hoces u prajmeru i spremno za farbanje ili ces bez prajmera (samo crni antikorozivni sloj) Sve iz TAS-a... O sitnim dijelovima da i ne pricamo...
Tacno. Ja sam uzeo original letvu volana za dvojku prije 5-6 godina. Majstor mi se ibretio, pokazivao je po servisu. 150 maraka bila. Lik iz Breze
User avatar
ranger
Posts: 2641
Joined: 14/04/2008 14:58
Location: Po sumama i gorama nase zemlje ponosne

#205 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by ranger »

ista stvar je bila i s krivajom, igmanom mnogim drugim tvornicama sirom zemlje...
kad sve to vidis jebo majku mi smo sebi gori od cetnika... bogu plakat
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#206 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by mali_milojica »

ranger wrote:ista stvar je bila i s krivajom, igmanom mnogim drugim tvornicama sirom zemlje...
kad sve to vidis jebo majku mi smo sebi gori od cetnika... bogu plakat
Pored toga sto je opljackano od nas samih,iste firme su svukli u ravan,a radnici prepusteni sami sebi. Mislim da je i Svabo skontao sta se desilo sa TAS-om poslije rata,zato nikada nije nista ni pokusavao vise.
User avatar
commendatore
Posts: 6044
Joined: 26/03/2016 10:24
Location: Niodaklevačka VukojeBIHа

#207 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by commendatore »

koliko ja znam u magli - najveci broj novih golfova iz TASa je mahno najjaci BH mafijas Alija Delimustafic (koji je podosta radio za racun Radovana Karadzica), zatim Bakir Alispahic.
ranger wrote:ista stvar je bila i s krivajom, igmanom mnogim drugim tvornicama sirom zemlje...
kad sve to vidis jebo majku mi smo sebi gori od cetnika... bogu plakat
kako vec spomenuh - balija je sebi vise stete nanio nego artiljerija Sratka Mladica
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#208 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by tempuser »

_BataZiv_0809 wrote:
citroen xm wrote:Nema od toga ništa, valjda je prostor izdat nekim privatnim firmama koje nemaju veze sa djelatnošću onih prijeratnih.
Neki dan je bilo nesto na dnevniku o Pretisu, a kad sam ugradjivao plin vidio sam neke certifikate UNIS institut, pa sad, ne znam sta da mislim :-?

p.s. slike onog golfa sto si postavljao kao ilustraciju za svog-felge su mi jebitacne :thumbup: Sve dolazim u napast da na Lanču zavrnem neke retro felge :D
RO UNIS se, bas kao Energoinvest, Sipad, Unioninvest i mnogi slicni, raspao na bivse OOUR-e i SOUR-e koji su pojedinacno privatizovani kao zasebne firme, neki su zbog referenci zadrzali UNIS u svojim nazivima. Nasljednik "onog" UNIS-a je holding Unis d.d. pod kojim su UNIS Fagas (Fabrika gasnih Aparata - plinski setovi i sl), suvlasnistvo Unitica, Unis Tvobi (bicikla), UTL (lezajevi) i Metalna oprema. Bivse Unisove firme su npr Unis Tools (ex Pretis), Unis Automobili, Unis Energetika (ex Energotehnika - Unisova energana u Vogosci) itd itd...
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#209 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by _BataZiv_0809 »

tempuser wrote:
RO UNIS se, bas kao Energoinvest, Sipad, Unioninvest i mnogi slicni, raspao na bivse OOUR-e i SOUR-e koji su pojedinacno privatizovani kao zasebne firme, neki su zbog referenci zadrzali UNIS u svojim nazivima. Nasljednik "onog" UNIS-a je holding Unis d.d. pod kojim su UNIS Fagas (Fabrika gasnih Aparata - plinski setovi i sl), suvlasnistvo Unitica, Unis Tvobi (bicikla), UTL (lezajevi) i Metalna oprema. Bivse Unisove firme su npr Unis Tools (ex Pretis), Unis Automobili, Unis Energetika (ex Energotehnika - Unisova energana u Vogosci) itd itd...
Rade li te firme jos uvijek?

Znam da je Unis drzao zastupnistvo za Fijat grupaciju.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#210 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by tempuser »

_BataZiv_0809 wrote:
tempuser wrote:
RO UNIS se, bas kao Energoinvest, Sipad, Unioninvest i mnogi slicni, raspao na bivse OOUR-e i SOUR-e koji su pojedinacno privatizovani kao zasebne firme, neki su zbog referenci zadrzali UNIS u svojim nazivima. Nasljednik "onog" UNIS-a je holding Unis d.d. pod kojim su UNIS Fagas (Fabrika gasnih Aparata - plinski setovi i sl), suvlasnistvo Unitica, Unis Tvobi (bicikla), UTL (lezajevi) i Metalna oprema. Bivse Unisove firme su npr Unis Tools (ex Pretis), Unis Automobili, Unis Energetika (ex Energotehnika - Unisova energana u Vogosci) itd itd...
Rade li te firme jos uvijek?

Znam da je Unis drzao zastupnistvo za Fijat grupaciju.
Rade tj zivotare, a zastupnistvo su drzali Unis Automobili DOO ne Unis DD i to koliko znam Suzuki (mozda i Fiat)...
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#211 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by esso_sa »

commendatore wrote:koliko ja znam u magli - najveci broj novih golfova iz TASa je mahno najjaci BH mafijas Alija Delimustafic (koji je podosta radio za racun Radovana Karadzica), zatim Bakir Alispahic.
ranger wrote:ista stvar je bila i s krivajom, igmanom mnogim drugim tvornicama sirom zemlje...
kad sve to vidis jebo majku mi smo sebi gori od cetnika... bogu plakat
kako vec spomenuh - balija je sebi vise stete nanio nego artiljerija Sratka Mladica
Joja Tintor sa ekipom je mahnuo vecinu. Mozda je kasnije bilo kakve trgovine i razmjene sa nasim mafijasima...
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#212 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by tempuser »

commendatore wrote:koliko ja znam u magli - najveci broj novih golfova iz TASa je mahno najjaci BH mafijas Alija Delimustafic (koji je podosta radio za racun Radovana Karadzica), zatim Bakir Alispahic.
ranger wrote:ista stvar je bila i s krivajom, igmanom mnogim drugim tvornicama sirom zemlje...
kad sve to vidis jebo majku mi smo sebi gori od cetnika... bogu plakat
kako vec spomenuh - balija je sebi vise stete nanio nego artiljerija Sratka Mladica
Poslije ratnog snimka i intervuja sa "direktorom TAS-a" gdje se vidi da je TAS gotovo netaknut se desila reintegracija Sarajeva kad je demontirano i odneseno sve sto se moglo odnijeti. I dan danas postoji firma UNIS TAS AD Bijeljina.
Ne znam da li je jos uvijek tako, ali je 97-98 pa godinama kasnije na ulasku u Sumbulovac s desne strane u livadi bilo nakamarano sve sto su uspjeli pokrasti iz Coca Cole. Nigdje ograde, nigdje nikavog objekta, oprema u trune u travi, brdo gajbi, jedan rasturen Colin Zastava kamion, ali zato kapija sa natpisom "Coca Cola".
Jesmo mi dosta, ali nismo ni blizu zla s druge strane...
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#213 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by tempuser »

esso_sa wrote:
Joja Tintor sa ekipom je mahnuo vecinu. Mozda je kasnije bilo kakve trgovine i razmjene sa nasim mafijasima...
Nije dzaba probijan novi put iz Vogosce prema Palama itd...
Cuo sam price, nisam vidio svojim ocima, da su se u RS-u i SRB sporadicno pojavljivali u prodaji Golfovi 2 sa upisanim godistem 93, 94. god.
User avatar
commendatore
Posts: 6044
Joined: 26/03/2016 10:24
Location: Niodaklevačka VukojeBIHа

#214 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by commendatore »

esso_sa wrote:
commendatore wrote:koliko ja znam u magli - najveci broj novih golfova iz TASa je mahno najjaci BH mafijas Alija Delimustafic (koji je podosta radio za racun Radovana Karadzica), zatim Bakir Alispahic.
ranger wrote:ista stvar je bila i s krivajom, igmanom mnogim drugim tvornicama sirom zemlje...
kad sve to vidis jebo majku mi smo sebi gori od cetnika... bogu plakat
kako vec spomenuh - balija je sebi vise stete nanio nego artiljerija Sratka Mladica
Joja Tintor sa ekipom je mahnuo vecinu. Mozda je kasnije bilo kakve trgovine i razmjene sa nasim mafijasima...
ne znam koliko si upoznat - al Alijina zgrada Cenexa je bila skoro netaknuta u ratu - naravno da su radili sa nasim mafijasima - odakle im onoliko bogatstvo danas.....
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#215 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by johntra »

Prva Buba i transport prugom kroz Vogošću

Image

Image
Ovako je Abaz Deronja, jedan od utemeljitelja UNIS-a i njegov čelni čovjek u vrijeme priprema ulaska VW-a u BiH, razjasnio otkud ideja o proizvodnji automobila u Sarajevu.

"Mi smo sa NSU-om došli do 15.000 komada u montaži, ali NSU je bio mali, uvijek u situaciji da ga neko proguta, pa nije imao toliko para da bi mogao ući u neke ozbiljnije poslove. Volkswagen, u koji se utopio NSU, na prostoru bivše Jugoslavije imao je odnose sa beogradskim 'Inexom', koji je prodavao godišnje od 1.000 do 2.000 komada njegovih vozila. Mi smo delegaciji iz VW-a rekli da smo spremni da odmah prodajemo 10.000 automobila." Ovaj ambiciozni plan kojim je VW uvučen u Vogošću koncipiran je tako da već od druge godine proizvodnje naraste na sklopljenih 20.000 vozila, pri čemu je VW trebao kupovati 50 posto dijelova proizvedenih u nekoliko fabrika diljem BiH i Jugoslavije.

Tako je i bilo: 1969. je potpisan ugovor, izgrađena je hala od 40.000 kvadrata i počela je montaža tada najpoznatijeg VW- -ovog modela - "bube". Tako je nastala Tvornica automobila Sarajevo - TAS. Sa 51 posto u vlasništvu UNIS-a i 49 posto u posjedu VW-a, TAS je bio jedan od prvih pozitivnih primjera dobre kooperacije sa stranim investitorom u vremenu ljutog socijalizma.

"Buba" iz TAS-a izlazila je u tri verzije, 1200, 1300 i 1303, u periodu od 1972. do 1976, i bila je nešto skuplja od "princa". U međuvremenu, svijetu je predstavljeno novo čudo iz Volkswagena - "golf". Prvi "Golf J" iz hale TAS-a izašao je 1976. godine, uz toliki interes da je jedini izlaz za planere proizvodnje bilo dodatno povećanje procenta domaćih komponenti u vozilu i povećanje izvoza kako bi se, zauzvrat, dobila mogućnost što većeg uvoza dijelova iz VW-a.

"Nikada nam nije bila preokupacija da imamo 100 posto naše vozilo, nego da proizvodimo ono što se moglo proizvoditi, a ono što nije, kao, primjera radi, motori, da se to uvozi i da obezbijedimo dovoljno komponenata na izvozu. Mi smo se zanosili da udio domaćih komponenti može dostići 40 posto, ali on je iznosio najviše 20 posto", prisjeća se Hasan Konjhodžić, bivši komercijalni direktor u TAS-u i aktualni direktor ASA PSS-a, ovlaštenog trgovca marki "Škoda" i "SEAT".

Prava proizvodnja "golfa", prema njegovim riječima, počela je 1977, kada se proizvodilo od pet do šest hiljada komada, da bi poslije broj godišnje proizvedenih "golfova" narastao na 10, pa na 15 hiljada. "Kako se tvornica razvijala, tako se povećavao broj proizvedenih automobila, ali i broj zaposlenih.

Kada sam 1975. došao u TAS, dobio sam iskaznicu broj 993, a do početka rata taj broj narastao je na 3.000 ljudi." Rast TAS-a značio je, u pravom smislu te riječi, i procvat auto-industrije u cijeloj BiH, pa je, recimo, tvornica automobilskih stakala u Bosanskom Šamcu proizvodila ostakljenje za 100.000 auta i izvozila u vrijednosti 30 miliona maraka, a iz brčanske "Tesle" isporučivano je akumulatora u vrijednosti 15 miliona maraka.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#217 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

pocele su izranjat stvari iz stekova :lol:
User avatar
mk ultra
Posts: 19534
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#218 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by mk ultra »

Sad kako rentaju tamo sve živo ne bi me čudilo da nađu nešto :mrgreen:

Btw, gore na kraju dio utl gdje ima ljevaonica sa centrifugama pocinje opet proizvodnja dijelova za turbokompresore... :thumbup:
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#219 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

ma ovo je pokradeno u ratu ili odmah poslije rata ,lomilo se od ovoga u tasu i pretisu 1996.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 66225
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#220 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by _BataZiv_0809 »

mk ultra wrote:Sad kako rentaju tamo sve živo ne bi me čudilo da nađu nešto :mrgreen:

Btw, gore na kraju dio utl gdje ima ljevaonica sa centrifugama pocinje opet proizvodnja dijelova za turbokompresore... :thumbup:
Koliko firmi sad radi u bivsem krugu TAS?
User avatar
mk ultra
Posts: 19534
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#221 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by mk ultra »

_BataZiv_0809 wrote:
mk ultra wrote:Sad kako rentaju tamo sve živo ne bi me čudilo da nađu nešto :mrgreen:

Btw, gore na kraju dio utl gdje ima ljevaonica sa centrifugama pocinje opet proizvodnja dijelova za turbokompresore... :thumbup:
Koliko firmi sad radi u bivsem krugu TAS?
Pa sigurno 50tak

S tim da je liva energy veliki kompleks koji je zatvoren

Ima svasta, od proizvodnje (drvo, metali, tekucine za sofersajbu, lisne pile, brizganje plastike, ovi sad sa ljevanjem dijelova pocinju), prodaja - hager, penny itd, a imas i dosta skladisnih prostora

Boljih firmi ima u novoj industrijskoj zoni, ovamo preko puta
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#222 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by trambusek88 »

Image
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#223 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

imao sam te sve prospekte do rata ,i ovaj i scirocco i caddy,ne znam gdje su mi :(
User avatar
muha_sa
Posts: 128646
Joined: 12/11/2004 23:33
Location: rajvosa

#225 Re: Tvornica Automobila Sarajevo

Post by muha_sa »

radio tamo od 77. do 80. :-D

gigant :thumbup:
Post Reply