A šta je sa tekijom Turbe u Banja Luci i tekijskom džamijom u Gradišci, je li to ne pripada Krajini?arzuhal wrote: U Krajini, ratničkoj, tvrdoj i ponosnoj, serhatlijskoj, koja nikada nije imala tekija jer ''nisu imali vakta da sjede na sećijama i mudro jahću uz vruć čaj'' nego su budnim okom i napregnutim damarima motrili granicu, s puškom u ruci, nije tekija ni bilo nikad, možda sad da su napravili koju...
Tekije
Moderator: Bloo
-
- Posts: 43190
- Joined: 30/12/2009 15:12
#601 Re: Tekije
- zagortenej
- Posts: 3903
- Joined: 22/04/2013 13:27
- Location: Arš
#602 Re: Tekije
Nemoguće, ono što dotični forumas ne zna znaci da to i ne postoji.Oticon wrote:A šta je sa tekijom Turbe u Banja Luci i tekijskom džamijom u Gradišci, je li to ne pripada Krajini?arzuhal wrote: U Krajini, ratničkoj, tvrdoj i ponosnoj, serhatlijskoj, koja nikada nije imala tekija jer ''nisu imali vakta da sjede na sećijama i mudro jahću uz vruć čaj'' nego su budnim okom i napregnutim damarima motrili granicu, s puškom u ruci, nije tekija ni bilo nikad, možda sad da su napravili koju...
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#603 Re: Tekije
Ma to nije vidjelo Krajine, to se, reda radi, piše uz Krajinu, eto računaju se ...Zna se koga i u Krajini zovu - KrajinomOticon wrote:A šta je sa tekijom Turbe u Banja Luci i tekijskom džamijom u Gradišci, je li to ne pripada Krajini?arzuhal wrote: U Krajini, ratničkoj, tvrdoj i ponosnoj, serhatlijskoj, koja nikada nije imala tekija jer ''nisu imali vakta da sjede na sećijama i mudro jahću uz vruć čaj'' nego su budnim okom i napregnutim damarima motrili granicu, s puškom u ruci, nije tekija ni bilo nikad, možda sad da su napravili koju...
- fatamorgana
- Posts: 26857
- Joined: 16/02/2010 22:35
- Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće
#604 Re: Tekije
Gusarskom!kerima1 wrote:Cijom onda masesfatamorgana wrote:Fatamorgana ne maše turskom zastavom , turke, a i Fahra,arzuhal wrote:.Islam haman ni u jednoj varijanti kod Fahre ne prolazi... ...Možda ga zato podržavaju zagor-te-nej, prenosnik i fatamorgana?
- fatamorgana
- Posts: 26857
- Joined: 16/02/2010 22:35
- Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće
#605 Re: Tekije
Ja, pored tolikih što nam spuštaju samo je još i on falio da nam dodatno spušta ....HadiRa wrote:fatamorgana wrote:
Ma spušta nam on, spušta ....
ma da. a spustat ce nam jos i vise ako se nesto ne desi, iz dubine promijenjeno
-
- Posts: 43190
- Joined: 30/12/2009 15:12
#606 Re: Tekije
Po tome ni Kadrijska tekija, kao ni tekija Musafirhana u Jajcu nisu krajiške tekije. Pa Arzo dragi nije samo Bužim Krajina.arzuhal wrote:Ma to nije vidjelo Krajine, to se, reda radi, piše uz Krajinu, eto računaju se ...Zna se koga i u Krajini zovu - KrajinomOticon wrote:A šta je sa tekijom Turbe u Banja Luci i tekijskom džamijom u Gradišci, je li to ne pripada Krajini?arzuhal wrote: U Krajini, ratničkoj, tvrdoj i ponosnoj, serhatlijskoj, koja nikada nije imala tekija jer ''nisu imali vakta da sjede na sećijama i mudro jahću uz vruć čaj'' nego su budnim okom i napregnutim damarima motrili granicu, s puškom u ruci, nije tekija ni bilo nikad, možda sad da su napravili koju...
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#607 Re: Tekije
Bilo je tekija svugdje, ali su često, kao izuzeci, bile potvrda nekog pravila. O tome govorim, ne o bukvalnoj čistoći od tesavufa i njegovog najpraktičnije izraza kod nas - tekijama.Oticon wrote: Po tome ni Kadrijska tekija, kao ni tekija Musafirhana u Jajcu nisu krajiške tekije. Pa Arzo dragi nije samo Bužim Krajina.
-
- Posts: 43190
- Joined: 30/12/2009 15:12
#608 Re: Tekije
arzuhal wrote:Bilo je tekija svugdje, ali su često, kao izuzeci, bile potvrda nekog pravila. O tome govorim, ne o bukvalnoj čistoći od tesavufa i njegovog najpraktičnije izraza kod nas - tekijama.Oticon wrote: Po tome ni Kadrijska tekija, kao ni tekija Musafirhana u Jajcu nisu krajiške tekije. Pa Arzo dragi nije samo Bužim Krajina.
Oprosti, meni samo na trenutak zapara uši "U Krajini, koja nikad nije imala tekija"
- nemampojma0
- Posts: 1913
- Joined: 27/11/2013 19:57
- Location: Bosna ponosna
#609 Re: Tekije
U Bos.Gradisci su jedno vrijeme odrzavani "Gaibijini dani" po uzoru na manifestaciju "Kaimijini dani" u Zvorniku. Ne znam sta se desilo s tom manifestacijom, jel jos to aktivno.
Imala je Krajina i sejhove i dervise i tekije...ko zna zna,a ko ne zna nek pita
Imala je Krajina i sejhove i dervise i tekije...ko zna zna,a ko ne zna nek pita
- HadiRa
- Posts: 1512
- Joined: 24/02/2014 19:59
- Contact:
#610 Re: Tekije
nalazim lijepim za svacije uho. pa da podijelim
- HadiRa
- Posts: 1512
- Joined: 24/02/2014 19:59
- Contact:
#612 Re: Tekije
zijancer wrote:aj hadira,
ajjj zijancer
i vidi ovoga.. cak kad kaze i "hasta" nesta nista ne boli .. cuj mu samo glasa
- nemampojma0
- Posts: 1913
- Joined: 27/11/2013 19:57
- Location: Bosna ponosna
#614 Re: Tekije
Nedavno sam dobio podatak da je Kaimi-baba iz Sarajeva iselio s clanovima svoje porodice i da je dosavsi do Zvornika rekao da on tu mora ostati,a njih ( svoga brata i svoga sina ili bratovog sina) uputio da idu u Tunis i da je tamo njihova zadaca koja ih ceka. A ta zadaca je bila utemeljenje univerziteta Zejtunija tj ez Zitouna, kako se kasnije ispostavilo. Oni su bili ti koji su djemaa ez zitouna tacnije dzamiju zejtuniju, koja je bila okupljaliste onih zednih znanja, unaprijedili i uoblicili u univerzitet.asurbanipal wrote:
- asurbanipal
- Posts: 6702
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#615 Re: Tekije
Šejh-Juju i Mesneviju teško je shvatiti bez spoznaje imanskih šarta ili “...raširenih prsa ...“. Vlastita neizgrađenost unutarnjih vrijednosti u pokušaju razumijevanja ovakvih vrijednosti uzrokuje puštanje mašte na volju. Mašta je samo jedna zabluda i ništa više. Ipak, mašta se često javi kao kriterij vrednovanja ili sama kritika nečega. Kvalitetno poznavanje Šejh-Juje i Mesnevije uzrokovano je poznavanjem ilmi-batinskih nauka, a ove nauke ne služe za svakodnevnicu.
Paralelni svijet ili drugi oblici života – nije li to ipak, „alemi-gajb“, nešto što postoji, što ima svoje zakonitosti, kontakt sa istim jača ili slabi, a egzistira po zakonima koji su u praiskonu (ezelu) određeni. Čovjekova slabost (daif) u nemogućnosti da ovlada i potčini (porobi) svijet neviđenog (alemi-gajb) dovela je do negacije ili guranja u zaborav saznanja o tim svjetovima, saznanja o ovom svijetu. Ma koliko ih čovjek smatrao malim i nevažnim, za njega su veoma bitni. Čovjek ne može da se oslobodi agresorsko-tiranskog nagona, hoće da ovlada ovim svijetom i koristi ga u svoje niske svakodnevne interese. Čovjek neće da bude pokoran i predan, to je zastor (perda) koja mu ne da da komunicira sa svijetom nevidljivog (alemi-gajbom).
Spoznaja alemi-gajba i njegova blizina dali su nam da budemo baštinici dvaju veličina, Šejh-Juje, kao domaćeg sina, i Mesnevije koja je naš gost četiri vijeka. Mesnevija nas je naučila da ne budemo „duša sklona zlu“. Naša interpretacija islama se ne manifestuje u kritici svega, u agresivnom ponašanju i uništenju „drugog i drugačijeg“. Mi nismo ni muslimani koji se služe „snagom decibela“. Naša vjera je „vjera sredine“. Radi „vjere sredine“ Šejh Jujo se vraća u Mostar, podiže intelektualni prosjek grada, održava naučne institucije, kadrovski i literarno, dajući snagu na duži period. Osjećao je potrebu i dug da pozitivistički djeluje u svojoj sredini. Smatrao se odgovornim pred Svevišnjim za sudbinu islama u Mostaru, a ne u Istanbulu. Osjeća se odgovoran za vrijeme i prostor „... gdje je njegovo časno tijelo dodirnulo tlo...“ Njegov džihad je bio džihad „sa samim sobom“.
Na slikama: džamija Derviš-paše Bajezidagića u mostarskom naselju Podhum, sagrađena 1592. godine. Poznata je po tome što je 1601. godine u njoj počela da se čita i izučava Mevlanina Mesnevija. Kontinuitet Mesnevije u Mostaru traje preko 400 godina.
Silikonskom interpretacijom islama koja traži svoje mjesto na tlu BiH negira se naša pravna škola (mezheb), naša kultura življenja, oblačenja, potiru se naši velikani na svjetovnom i duhovnom polju nauke, a kao izvorno i ispravno nudi nam se tuđa kultura, način oblačenja, tuđi heroji i velikani, tuđa historija, sve to pod plaštom izvornosti i ispravnosti. Što je još tragičnije, osporava se znanje i intelektualnost naše vjerske inteligencije. Ovakvom interpretacijom islama, muslimani-Bošnjaci se predstavljaju kao strano tijelo na tlu Evrope. To postaje primamljivo desničarskim opcijama za „iskorijenjivanje stranog tijela“. Kad Bošnjaci postanu nepoželjno tijelo na tlu Evrope, nestat će i države BiH.
Čuvanjem naše pravne škole (mezheba), tradicije, kulture, naših velikana, folklora, mi ubrizgavamo svježu i zdravu krv u ono što se zove tolerancija. Krvavi upadi Baje Pivljanina i Stojana Jankovića na tlo Mostara nisu izazvali revolt građanstva protiv pravoslavnih sugrađana. Vjera sredine to ne dozvoljava, traži da se krivac kazni, a ne prvi na dohvat ruke. Mjerilo vrednovanja bile su osobe poput Mustafe Ejubovića – Šejh-Juje ili onih koji su se nadahnjivali savremenom porukom Mesnevije, hazreti Mevlane - Dželaludina Rumija.
Na slici: Turbe Mustafe Ejubovića - Šejh Juje, u mostarskom naselju Luka.
Paralelni svijet ili drugi oblici života – nije li to ipak, „alemi-gajb“, nešto što postoji, što ima svoje zakonitosti, kontakt sa istim jača ili slabi, a egzistira po zakonima koji su u praiskonu (ezelu) određeni. Čovjekova slabost (daif) u nemogućnosti da ovlada i potčini (porobi) svijet neviđenog (alemi-gajb) dovela je do negacije ili guranja u zaborav saznanja o tim svjetovima, saznanja o ovom svijetu. Ma koliko ih čovjek smatrao malim i nevažnim, za njega su veoma bitni. Čovjek ne može da se oslobodi agresorsko-tiranskog nagona, hoće da ovlada ovim svijetom i koristi ga u svoje niske svakodnevne interese. Čovjek neće da bude pokoran i predan, to je zastor (perda) koja mu ne da da komunicira sa svijetom nevidljivog (alemi-gajbom).
Spoznaja alemi-gajba i njegova blizina dali su nam da budemo baštinici dvaju veličina, Šejh-Juje, kao domaćeg sina, i Mesnevije koja je naš gost četiri vijeka. Mesnevija nas je naučila da ne budemo „duša sklona zlu“. Naša interpretacija islama se ne manifestuje u kritici svega, u agresivnom ponašanju i uništenju „drugog i drugačijeg“. Mi nismo ni muslimani koji se služe „snagom decibela“. Naša vjera je „vjera sredine“. Radi „vjere sredine“ Šejh Jujo se vraća u Mostar, podiže intelektualni prosjek grada, održava naučne institucije, kadrovski i literarno, dajući snagu na duži period. Osjećao je potrebu i dug da pozitivistički djeluje u svojoj sredini. Smatrao se odgovornim pred Svevišnjim za sudbinu islama u Mostaru, a ne u Istanbulu. Osjeća se odgovoran za vrijeme i prostor „... gdje je njegovo časno tijelo dodirnulo tlo...“ Njegov džihad je bio džihad „sa samim sobom“.
Na slikama: džamija Derviš-paše Bajezidagića u mostarskom naselju Podhum, sagrađena 1592. godine. Poznata je po tome što je 1601. godine u njoj počela da se čita i izučava Mevlanina Mesnevija. Kontinuitet Mesnevije u Mostaru traje preko 400 godina.
Silikonskom interpretacijom islama koja traži svoje mjesto na tlu BiH negira se naša pravna škola (mezheb), naša kultura življenja, oblačenja, potiru se naši velikani na svjetovnom i duhovnom polju nauke, a kao izvorno i ispravno nudi nam se tuđa kultura, način oblačenja, tuđi heroji i velikani, tuđa historija, sve to pod plaštom izvornosti i ispravnosti. Što je još tragičnije, osporava se znanje i intelektualnost naše vjerske inteligencije. Ovakvom interpretacijom islama, muslimani-Bošnjaci se predstavljaju kao strano tijelo na tlu Evrope. To postaje primamljivo desničarskim opcijama za „iskorijenjivanje stranog tijela“. Kad Bošnjaci postanu nepoželjno tijelo na tlu Evrope, nestat će i države BiH.
Čuvanjem naše pravne škole (mezheba), tradicije, kulture, naših velikana, folklora, mi ubrizgavamo svježu i zdravu krv u ono što se zove tolerancija. Krvavi upadi Baje Pivljanina i Stojana Jankovića na tlo Mostara nisu izazvali revolt građanstva protiv pravoslavnih sugrađana. Vjera sredine to ne dozvoljava, traži da se krivac kazni, a ne prvi na dohvat ruke. Mjerilo vrednovanja bile su osobe poput Mustafe Ejubovića – Šejh-Juje ili onih koji su se nadahnjivali savremenom porukom Mesnevije, hazreti Mevlane - Dželaludina Rumija.
Na slici: Turbe Mustafe Ejubovića - Šejh Juje, u mostarskom naselju Luka.
- HadiRa
- Posts: 1512
- Joined: 24/02/2014 19:59
- Contact:
#616 Re: Tekije
"Očekujem spajanje s tobom, da se života odreknem, ptica sam rajska, da iz zamke svijeta izletim.
Zaklinjem te, ko’ roba me svoga primi, pa da se vlasti zemaljske odreknem.
O Bože, od oblaka vodilja kišu pošalji, prije no što poput prašine nestanem.
Na mom grobu s vinom i sviračem sjedi, da za mirisom tvojim iz groba plešući ustanem.
Ustani i pokaži se, o ljepoto krasna stasa! da se života i svijeta odreknem, plešući ustanem.
Iako sam ostario, čvrsto me zagrli, da kraj tebe zorom pomlađen ustanem.
Na dan smrti, daj mi da se časkom s tobom sretnem, da ko' Hafiz, od života se, i svijeta okrenem."
Shems
-
- Posts: 92
- Joined: 09/03/2012 09:16
#617 Re: Tekije
Mnogo je zgrada koje nose tekijske nazive, mnogo je i tzv. šejhova.
"Na račun jednog pravog istinskog sufije i šejha egzistira na hiljade lažnih samoproglašenih šejhova"
"Na račun jednog pravog istinskog sufije i šejha egzistira na hiljade lažnih samoproglašenih šejhova"
-
- Posts: 935
- Joined: 06/11/2006 20:33
#618 Re: Tekije
Bez uvrede, ali ovo je klasican internetski supljak. Cuj Sems Tabrizi se poziva na Hafiza, a umro pola vijeka prije nego se Hafiz uopce rodio.HadiRa wrote:
"Očekujem spajanje s tobom, da se života odreknem, ptica sam rajska, da iz zamke svijeta izletim.
Zaklinjem te, ko’ roba me svoga primi, pa da se vlasti zemaljske odreknem.
O Bože, od oblaka vodilja kišu pošalji, prije no što poput prašine nestanem.
Na mom grobu s vinom i sviračem sjedi, da za mirisom tvojim iz groba plešući ustanem.
Ustani i pokaži se, o ljepoto krasna stasa! da se života i svijeta odreknem, plešući ustanem.
Iako sam ostario, čvrsto me zagrli, da kraj tebe zorom pomlađen ustanem.
Na dan smrti, daj mi da se časkom s tobom sretnem, da ko' Hafiz, od života se, i svijeta okrenem."
Shems
Inace je ovo zanimljiv fenomen, izmisljaju ljudi natpise sa stecaka, poeziju velikana sufizma, stavljaju Andricu rijeci u usta... Ni ovo se prije nije glasilo
- kritichar
- Posts: 8678
- Joined: 17/10/2010 09:51
- Location: Sarajevo-x.com
#620 Re: Tekije
Jedan tarikat
Drugi tarikat
...........
............
..............
..................
....................
Drugi tarikat
...........
............
..............
..................
....................
- HadiRa
- Posts: 1512
- Joined: 24/02/2014 19:59
- Contact:
#621 Re: Tekije
zvizdan wrote:Bez uvrede, ali ovo je klasican internetski supljak. Cuj Sems Tabrizi se poziva na Hafiza, a umro pola vijeka prije nego se Hafiz uopce rodio.HadiRa wrote:
"Očekujem spajanje s tobom, da se života odreknem, ptica sam rajska, da iz zamke svijeta izletim.
Zaklinjem te, ko’ roba me svoga primi, pa da se vlasti zemaljske odreknem.
O Bože, od oblaka vodilja kišu pošalji, prije no što poput prašine nestanem.
Na mom grobu s vinom i sviračem sjedi, da za mirisom tvojim iz groba plešući ustanem.
Ustani i pokaži se, o ljepoto krasna stasa! da se života i svijeta odreknem, plešući ustanem.
Iako sam ostario, čvrsto me zagrli, da kraj tebe zorom pomlađen ustanem.
Na dan smrti, daj mi da se časkom s tobom sretnem, da ko' Hafiz, od života se, i svijeta okrenem."
Shems
Inace je ovo zanimljiv fenomen, izmisljaju ljudi natpise sa stecaka, poeziju velikana sufizma, stavljaju Andricu rijeci u usta... Ni ovo se prije nije glasilo
cuj to, hahah, kolosalno
znas, Shems i Hafiz su jedan te isti insan.
-
- Posts: 935
- Joined: 06/11/2006 20:33
#622 Re: Tekije
Izvini onda, nisam dotle dobacio. Isto kao sto sam mislio da je iza Semsa Tabrizija ostao samo Maqalat-i Sems, i on sastavljen naknadno, u kojem bas i nema ovakvih pjesmuljaka. Hvala ti sto si me naucila nesto novo.HadiRa wrote:zvizdan wrote:Bez uvrede, ali ovo je klasican internetski supljak. Cuj Sems Tabrizi se poziva na Hafiza, a umro pola vijeka prije nego se Hafiz uopce rodio.HadiRa wrote:
"Očekujem spajanje s tobom, da se života odreknem, ptica sam rajska, da iz zamke svijeta izletim.
Zaklinjem te, ko’ roba me svoga primi, pa da se vlasti zemaljske odreknem.
O Bože, od oblaka vodilja kišu pošalji, prije no što poput prašine nestanem.
Na mom grobu s vinom i sviračem sjedi, da za mirisom tvojim iz groba plešući ustanem.
Ustani i pokaži se, o ljepoto krasna stasa! da se života i svijeta odreknem, plešući ustanem.
Iako sam ostario, čvrsto me zagrli, da kraj tebe zorom pomlađen ustanem.
Na dan smrti, daj mi da se časkom s tobom sretnem, da ko' Hafiz, od života se, i svijeta okrenem."
Shems
Inace je ovo zanimljiv fenomen, izmisljaju ljudi natpise sa stecaka, poeziju velikana sufizma, stavljaju Andricu rijeci u usta... Ni ovo se prije nije glasilo
cuj to, hahah, kolosalno
znas, Shems i Hafiz su jedan te isti insan.
-
- Posts: 40
- Joined: 21/07/2015 22:44
#623 Re: Tekije
Eh nadam se da nije offtopic. Tiče se derviša. Može li mi neko zalijepiti par kvalitetnih ilahija ono što počinju hu hu hu Allah, la ilahe illallah i kasnije se uključuje i kudum.
- HadiRa
- Posts: 1512
- Joined: 24/02/2014 19:59
- Contact:
#624 Re: Tekije
iway wrote:Eh nadam se da nije offtopic. Tiče se derviša. Može li mi neko zalijepiti par kvalitetnih ilahija ono što počinju hu hu hu Allah, la ilahe illallah i kasnije se uključuje i kudum.
nije bas ono sto ti trazis, ali je krasna
-
- Posts: 40
- Joined: 21/07/2015 22:44
#625 Re: Tekije
Hvala ti. Znam za ovu ali svejedno hvala