Tekije
Moderator: Bloo
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#626 Re: Tekije
Koja je tekija dole na Ilidzi odakle krece kocija kroz Aleju?
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#627 Re: Tekije
Sufijski Centar, Ibn Arebi, Sejha hadzi Salih efendije Ibrisevica.mali_milojica wrote:Koja je tekija dole na Ilidzi odakle krece kocija kroz Aleju?
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#628 Re: Tekije
Hvala tisalik79 wrote:Sufijski Centar, Ibn Arebi, Sejha hadzi Salih efendije Ibrisevica.mali_milojica wrote:Koja je tekija dole na Ilidzi odakle krece kocija kroz Aleju?
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#629 Re: Tekije
Nema na cemu, bilo mi je izrazito zadovoljstvo - Salih efendija je istinski velikan Tesavufamali_milojica wrote:Hvala tisalik79 wrote:Sufijski Centar, Ibn Arebi, Sejha hadzi Salih efendije Ibrisevica.mali_milojica wrote:Koja je tekija dole na Ilidzi odakle krece kocija kroz Aleju?
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#630 Re: Tekije
Znam mu sina,snahu i njega sam viđao,ali ne toliko da bih ih pitao koji su red ili jos nesto intimnije da propitujem. Sramota bi me bilo
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#631 Re: Tekije
"Oglavacka skola" - formalno naksibendijska - koja nasljedjuje, bastini i promice Ibn Arebijev k.s. nauk i doktrinu...Sejha je lijepo vidjeti (iako naizvan djeluje pomalo strogo), a kamoli poznavati - slobodno pitaj/raspituj drugi put, cim budes u prilici, garantirano zadovoljstvo u odgovorimamali_milojica wrote:Znam mu sina,snahu i njega sam viđao,ali ne toliko da bih ih pitao koji su red ili jos nesto intimnije da propitujem. Sramota bi me bilo
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#632 Re: Tekije
Znam za njih jos od prije rata,ali nikada nije to bilo intenzivno i stalno druzenje. Salih efendija je vodio i ucio dzenazu mom rahmetli dedi 87-e kad je preselio.salik79 wrote:"Oglavacka skola" - formalno naksibendijska - koja nasljedjuje, bastini i promice Ibn Arebijev k.s. nauk i doktrinu...Sejha je lijepo vidjeti (iako naizvan djeluje pomalo strogo), a kamoli poznavati - slobodno pitaj/raspituj drugi put, cim budes u prilici, garantirano zadovoljstvo u odgovorimamali_milojica wrote:Znam mu sina,snahu i njega sam viđao,ali ne toliko da bih ih pitao koji su red ili jos nesto intimnije da propitujem. Sramota bi me bilo
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#633 Re: Tekije
A masaAllah, da se dedi dragi Allah dz.s.smiluje...Ti si Vratnicanin, pretpostavljam?mali_milojica wrote:Znam za njih jos od prije rata,ali nikada nije to bilo intenzivno i stalno druzenje. Salih efendija je vodio i ucio dzenazu mom rahmetli dedi 87-e kad je preselio.salik79 wrote:"Oglavacka skola" - formalno naksibendijska - koja nasljedjuje, bastini i promice Ibn Arebijev k.s. nauk i doktrinu...Sejha je lijepo vidjeti (iako naizvan djeluje pomalo strogo), a kamoli poznavati - slobodno pitaj/raspituj drugi put, cim budes u prilici, garantirano zadovoljstvo u odgovorimamali_milojica wrote:Znam mu sina,snahu i njega sam viđao,ali ne toliko da bih ih pitao koji su red ili jos nesto intimnije da propitujem. Sramota bi me bilo
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#634 Re: Tekije
Jesam,Bijela Dzamija uz samu kasarnu,ali od 89-te sam u Novom Gradu. Gore je ostala stara porodicna kuca,zive amidze gore i rođaci.salik79 wrote:
A masaAllah, da se dedi dragi Allah dz.s.smiluje...Ti si Vratnicanin, pretpostavljam?
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#635 Re: Tekije
Zato sam i pretpostavio, jer je sejh Salih bio imam Bijele dzamije u taj vakatmali_milojica wrote:Jesam,Bijela Dzamija uz samu kasarnu,ali od 89-te sam u Novom Gradu. Gore je ostala stara porodicna kuca,zive amidze gore i rođaci.salik79 wrote:
A masaAllah, da se dedi dragi Allah dz.s.smiluje...Ti si Vratnicanin, pretpostavljam?
- mali_milojica
- Posts: 14185
- Joined: 02/09/2012 17:42
- Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.
#636 Re: Tekije
Jestesalik79 wrote:Zato sam i pretpostavio, jer je sejh Salih bio imam Bijele dzamije u taj vakatmali_milojica wrote:Jesam,Bijela Dzamija uz samu kasarnu,ali od 89-te sam u Novom Gradu. Gore je ostala stara porodicna kuca,zive amidze gore i rođaci.salik79 wrote:
A masaAllah, da se dedi dragi Allah dz.s.smiluje...Ti si Vratnicanin, pretpostavljam?
- asurbanipal
- Posts: 6702
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#637 Re: Tekije
TURBE MUSTAFE EJUBOVIĆA – ŠEJH JUJE
Na prostoru Podharema – Luka, ispod Šarića džamije, nalazi se omanji harem u kojem se nalazi turbe ovog znamenitog a zaboravljenog Mostarca. Turbe je pravougaonog oblika, na šest osmougaonih stupova, s kupolom elipsastog oblika koja je pokrivena mrežom. Ona dijeli kupolu na 12 diluma. Gledajući sa bilo koje strane turbe, uvijek se vide dva luka.
Na stupovima koji se nalaze prema Glavnoj ulici, na mjestu gdje se vežu dva luka, nalaze se dva uklesana pentagrama. Pentagram u derviškim redovima je simbol „Pendei Ali -Aba“ – petero ispod hrke (ogrtača). Aluzija na Ehli-bejt, koji čine Vjerovjesnik Muhammed a.s., Alija, Fatima, Hasan i Husejin. Na ovo petero i njihovu važnost, upućuje nas kur'anski ajet (Šu'ra – 23).
Sa lijeve strane na stubu koji je prema Ulici braće Puzić nalazi se jedna rozeta – Đul. Ovaj đul su nosile žene derviši (badžijanije, badže). Vojnički tarikati, izbjegavali su uvođenje žena u derviški red, dok su u drugim redovima bile prisutne i priznate. Mnoge su imale i posebna ovlaštenja (izune) od svojih šejhova. Način uvođenja žene u tarikat i uzimanje bejata (zakletve) je drugačiji od uvođenja muškarca. Sarajevo, Mostar, Travnik, Fojnica prednjačili su po ženama-dervišima. Ove ženske asocijacije djelovale su edukativno u porodicama, širile su vjersku naobrazbu, ahlak i radile na očuvanju lijepih običaja koji nisu propisani vjerom. Žene-derviši (badžjanije) prodirale su tamo gdje šejh nije mogao. Bile su svojevrsna veza između šejha i šire ženske populacije. U Bosni i Hercegovini žene su pripadale halvetijskom, kaderijskom, nakšibendijskom i bajramijskom tarikatu. Ovaj đul je poruka arhitekte da je Šejh Jujo imao i žena derviša. Tokom 17. i 18. stoljeća u Mostaru je bilo jako prisustvo više redova. Takva atmosfera sigurno je zainteresovala i žene koje su pristupale tarikatu. Pitanje žene u derviškim redovima zasebna je tema, koja bi danas bila interesantna raznim asoscijacijama koje se bore za “prava i ravnopravnost žene“. Ramazansku brojalicu pjevala su djeca u Mostaru, u mjesecu Ramazanu, poslije iftara, a prije teravije u jedan glas:
„Uči, uči hodže,
klan(j)aj, klanaj badže...“
Isti stup, samo sa desne strane, ima jednu pentaugaonu rozetu. Ta rozeta kada se rastavi čini arapskim pravopisom ispisano „JA ALLAH“. Njezino značenje je Vadžibul-vudžud (nužnost bitka – postojanja). Neimar nam je i ovdje ostavio trag učenja derviških redova. To je aluzija na to da je potrebno proniknuti u bit stvari, pokidati zastore (perde) koje zaklanjaju Voljenog od onog koji voli. Kad se to sve postigne, dođe se na stepen spoznaje „JA ALLAH“ – niko i ništa ne postoji o sebi, sve je ovisno o njemu, samo On (HU) postoji, tj. ILLAHU.
Turbe je 1830/31. godine podigao Ali-paša Rizvanbegović, koji je pripadao Nakšibendijskom tarikatu. Njegov šejh je poznati šejh Sirri-baba (Abdurahman) Sikirić sa Oglavka. Po njegovom nagovoru podigao je ovo turbe. Ne isključujemo svakako ni šejh Sirri-babine instrukcije o načinu arhitektonskog rješenja turbeta. Samo veliki poznavalac tesavvufsko-tarikatskog učenja mogao je čitavo jedno učenje izraziti „slaganjem i oblikovanjem“ kamena.
Na turbetu se ističu stalno dva luka. Dva luka su tipična za učenje unutar Bajramijskog tarikata. Komentator Mesnevije Sari Abdullah Bosnewi sam je bio pripadnik bajramijja. U svom komentaru Mesnevije kaže da se oči zatvore, zadržava disanje, podignu ruke ka nebu odvajajući ih od prsa (tijela). Vrši se koncetracija na sadržaj i smisao zikra (esme), a pažnja se usmjerava na srce. Bajramijje ovo nazivaju terminon „dva luka“. Prvi je izlazak iz srca, tzv. gavsi-kalb (srčani luk), a onaj koji završava u srcu je kavvsi-kalb (objektivni luk) koji je počeo iz jedinstva (vahdet). Završetak mu je u srcu. Kad se dogodi da su ova dva luka podudarna jedan drugom, sjedinjuju se u tevhidu. U ovom slučaju pri kraju zikra povećava se zadovoljstvo (zevk), užitak (lezet) i ljubav (ašk). Ovo troje su uslovi da srce postane mjesto manifestacije Rabba (Gospodara). Ovo je malo teže razumjeti riječima bez šejha koji će i praktično pokazati ove kretnje uz esmu La ilahe illallah koja izvire iz srca, negira svaku egzistenciju, vraća se u srce sa Illallah (samo Allah).
Koncentraciju na unutrašnju reakciju zikra bajramijje nazivaju „Gonul bekleme“ (čekanje srca). To su dva luka. Kad se podudare, naziv je „Gonul varma“ (doći u srce). Ove pojave spadaju u „Tevsijetul kalb“ (čišćenje srca).
Ovo objašnjava zašto su na turbetu prvo dva pa onda jedan luk. Veza ovih lukova i simboli na uglovima iziskuju, svakako mnogo više vremena. Ukupno šest otvora (lukova) na turbetu poruka je o vlasniku groba (sahibul-mekabir) da je prošao sejri-suluk (put odgajanja) koji se sastoji iz načina savladavanja mekama:
1. Nefsi – emmare – duša sklona zlu
2. Nefsi – lewame – duša koja sebe kori
3. Nefsi – mulhime – duša nadahnuta
4. Nefsi – mutmeinne – duša smirena
5. Nefsi – radije – duša zadovoljna
6. Nefsi – merdije – duša kojom je Bog zadovoljan
Dok je salik (derviš, putnik) u jednom mekamu (stepenu), sljedeći mekam mu je pokriven.
Elipsasti oblik kupole (kubeta) turbeta je aluzija na oblik vasione. Ovaj element treba gledati kao uticaj mevlevija na bajramijje, što je pokušaj nastojanja nekih bajramijskih šejhova iz sredine 16. stoljeća da objedine ova dva reda. Posebno se u tome trudio šejh Ismail dede Rusuhi iz Ankare (umro 1631. godine), bajramija koji je napisao jedan komentar Mesnevije na turskom jeziku. Drugi poznati bajramija, pisac komentara Mesnevije je Sari-Abdullah Bosnevi (umro 1644. godine).
Kupola je otvorena (od mreže) i nju nosi konstrukcija od 12 željeznih šipki. Izdijeljena kupola na 12 diluma je aluzija na 12 đilvi (doživljaja) koje su produkt poniranja u 12 Božijih imena. Ove đilve izražene su kod bajramija-đilvetija, čiji je utemeljitelj šejh Aziz Mahmud Hudai (1541. – 1628.) iz Uskudura. Otvorena kupola predstavlja sedmi mekam (stepen) sejri-suluka, to je Nefsi – kamile (savršena i potpuno čista duša).
Analizom učenja pojedinih redova i arhitektonskom porukom turbeta dolazi se do zaključka da je Mustafa Ejubović – Šejh Jujo pripadao bajramijskom tarikatu, kol Džilveti.
Uzglavni nišan ima ulu (visoki kauk) ćulah, sa sarukom od 7 diluma, što je podjela na sedam dnevnih učenja, raznih Božijih imena u džilveti ogranku (kolu). Sam ćulah izdijeljen je rebrasto na četiri obrnuta latinična slova „V“, jer je neimaru jedino bilo tako moguće da predstavi četiri tesavvufske kapije:
1. Šerijat
2. Tarikat
3. Hakikat
4. Marifet
Ova četiri nabora nalaze se na sve četiri strane i poruka su posjetiocu kabura, odakle god da kreneš, ove četiri kapije moraš proći. Ako ih ne prođeš, ti si zalutao i propao.
Tarih je napisan u pet polja, što je aluzija na pet islamskih šarta (uslova). Iz Ulice braće Puzić do nivoa turbeta ima šest stepenika. Neimar kao da je ostavio poruku: bez osvjedočenja i vjerovanja u šest imanskih šarta (uslova) uzlud je dolaziti na zijaret ovom turbetu. Vjerovanje u šest imanskih šarta je ključ za murad i dovu.
Jedan hronogram povodom Šejh Jujine smrti u sedam brojeva spjevao je i sarajevski pjesnik Muhamed Bistrigija.
P.S. Slikala moja malenkost, nekad ljetos...
Na prostoru Podharema – Luka, ispod Šarića džamije, nalazi se omanji harem u kojem se nalazi turbe ovog znamenitog a zaboravljenog Mostarca. Turbe je pravougaonog oblika, na šest osmougaonih stupova, s kupolom elipsastog oblika koja je pokrivena mrežom. Ona dijeli kupolu na 12 diluma. Gledajući sa bilo koje strane turbe, uvijek se vide dva luka.
Na stupovima koji se nalaze prema Glavnoj ulici, na mjestu gdje se vežu dva luka, nalaze se dva uklesana pentagrama. Pentagram u derviškim redovima je simbol „Pendei Ali -Aba“ – petero ispod hrke (ogrtača). Aluzija na Ehli-bejt, koji čine Vjerovjesnik Muhammed a.s., Alija, Fatima, Hasan i Husejin. Na ovo petero i njihovu važnost, upućuje nas kur'anski ajet (Šu'ra – 23).
Sa lijeve strane na stubu koji je prema Ulici braće Puzić nalazi se jedna rozeta – Đul. Ovaj đul su nosile žene derviši (badžijanije, badže). Vojnički tarikati, izbjegavali su uvođenje žena u derviški red, dok su u drugim redovima bile prisutne i priznate. Mnoge su imale i posebna ovlaštenja (izune) od svojih šejhova. Način uvođenja žene u tarikat i uzimanje bejata (zakletve) je drugačiji od uvođenja muškarca. Sarajevo, Mostar, Travnik, Fojnica prednjačili su po ženama-dervišima. Ove ženske asocijacije djelovale su edukativno u porodicama, širile su vjersku naobrazbu, ahlak i radile na očuvanju lijepih običaja koji nisu propisani vjerom. Žene-derviši (badžjanije) prodirale su tamo gdje šejh nije mogao. Bile su svojevrsna veza između šejha i šire ženske populacije. U Bosni i Hercegovini žene su pripadale halvetijskom, kaderijskom, nakšibendijskom i bajramijskom tarikatu. Ovaj đul je poruka arhitekte da je Šejh Jujo imao i žena derviša. Tokom 17. i 18. stoljeća u Mostaru je bilo jako prisustvo više redova. Takva atmosfera sigurno je zainteresovala i žene koje su pristupale tarikatu. Pitanje žene u derviškim redovima zasebna je tema, koja bi danas bila interesantna raznim asoscijacijama koje se bore za “prava i ravnopravnost žene“. Ramazansku brojalicu pjevala su djeca u Mostaru, u mjesecu Ramazanu, poslije iftara, a prije teravije u jedan glas:
„Uči, uči hodže,
klan(j)aj, klanaj badže...“
Isti stup, samo sa desne strane, ima jednu pentaugaonu rozetu. Ta rozeta kada se rastavi čini arapskim pravopisom ispisano „JA ALLAH“. Njezino značenje je Vadžibul-vudžud (nužnost bitka – postojanja). Neimar nam je i ovdje ostavio trag učenja derviških redova. To je aluzija na to da je potrebno proniknuti u bit stvari, pokidati zastore (perde) koje zaklanjaju Voljenog od onog koji voli. Kad se to sve postigne, dođe se na stepen spoznaje „JA ALLAH“ – niko i ništa ne postoji o sebi, sve je ovisno o njemu, samo On (HU) postoji, tj. ILLAHU.
Turbe je 1830/31. godine podigao Ali-paša Rizvanbegović, koji je pripadao Nakšibendijskom tarikatu. Njegov šejh je poznati šejh Sirri-baba (Abdurahman) Sikirić sa Oglavka. Po njegovom nagovoru podigao je ovo turbe. Ne isključujemo svakako ni šejh Sirri-babine instrukcije o načinu arhitektonskog rješenja turbeta. Samo veliki poznavalac tesavvufsko-tarikatskog učenja mogao je čitavo jedno učenje izraziti „slaganjem i oblikovanjem“ kamena.
Na turbetu se ističu stalno dva luka. Dva luka su tipična za učenje unutar Bajramijskog tarikata. Komentator Mesnevije Sari Abdullah Bosnewi sam je bio pripadnik bajramijja. U svom komentaru Mesnevije kaže da se oči zatvore, zadržava disanje, podignu ruke ka nebu odvajajući ih od prsa (tijela). Vrši se koncetracija na sadržaj i smisao zikra (esme), a pažnja se usmjerava na srce. Bajramijje ovo nazivaju terminon „dva luka“. Prvi je izlazak iz srca, tzv. gavsi-kalb (srčani luk), a onaj koji završava u srcu je kavvsi-kalb (objektivni luk) koji je počeo iz jedinstva (vahdet). Završetak mu je u srcu. Kad se dogodi da su ova dva luka podudarna jedan drugom, sjedinjuju se u tevhidu. U ovom slučaju pri kraju zikra povećava se zadovoljstvo (zevk), užitak (lezet) i ljubav (ašk). Ovo troje su uslovi da srce postane mjesto manifestacije Rabba (Gospodara). Ovo je malo teže razumjeti riječima bez šejha koji će i praktično pokazati ove kretnje uz esmu La ilahe illallah koja izvire iz srca, negira svaku egzistenciju, vraća se u srce sa Illallah (samo Allah).
Koncentraciju na unutrašnju reakciju zikra bajramijje nazivaju „Gonul bekleme“ (čekanje srca). To su dva luka. Kad se podudare, naziv je „Gonul varma“ (doći u srce). Ove pojave spadaju u „Tevsijetul kalb“ (čišćenje srca).
Ovo objašnjava zašto su na turbetu prvo dva pa onda jedan luk. Veza ovih lukova i simboli na uglovima iziskuju, svakako mnogo više vremena. Ukupno šest otvora (lukova) na turbetu poruka je o vlasniku groba (sahibul-mekabir) da je prošao sejri-suluk (put odgajanja) koji se sastoji iz načina savladavanja mekama:
1. Nefsi – emmare – duša sklona zlu
2. Nefsi – lewame – duša koja sebe kori
3. Nefsi – mulhime – duša nadahnuta
4. Nefsi – mutmeinne – duša smirena
5. Nefsi – radije – duša zadovoljna
6. Nefsi – merdije – duša kojom je Bog zadovoljan
Dok je salik (derviš, putnik) u jednom mekamu (stepenu), sljedeći mekam mu je pokriven.
Elipsasti oblik kupole (kubeta) turbeta je aluzija na oblik vasione. Ovaj element treba gledati kao uticaj mevlevija na bajramijje, što je pokušaj nastojanja nekih bajramijskih šejhova iz sredine 16. stoljeća da objedine ova dva reda. Posebno se u tome trudio šejh Ismail dede Rusuhi iz Ankare (umro 1631. godine), bajramija koji je napisao jedan komentar Mesnevije na turskom jeziku. Drugi poznati bajramija, pisac komentara Mesnevije je Sari-Abdullah Bosnevi (umro 1644. godine).
Kupola je otvorena (od mreže) i nju nosi konstrukcija od 12 željeznih šipki. Izdijeljena kupola na 12 diluma je aluzija na 12 đilvi (doživljaja) koje su produkt poniranja u 12 Božijih imena. Ove đilve izražene su kod bajramija-đilvetija, čiji je utemeljitelj šejh Aziz Mahmud Hudai (1541. – 1628.) iz Uskudura. Otvorena kupola predstavlja sedmi mekam (stepen) sejri-suluka, to je Nefsi – kamile (savršena i potpuno čista duša).
Analizom učenja pojedinih redova i arhitektonskom porukom turbeta dolazi se do zaključka da je Mustafa Ejubović – Šejh Jujo pripadao bajramijskom tarikatu, kol Džilveti.
Uzglavni nišan ima ulu (visoki kauk) ćulah, sa sarukom od 7 diluma, što je podjela na sedam dnevnih učenja, raznih Božijih imena u džilveti ogranku (kolu). Sam ćulah izdijeljen je rebrasto na četiri obrnuta latinična slova „V“, jer je neimaru jedino bilo tako moguće da predstavi četiri tesavvufske kapije:
1. Šerijat
2. Tarikat
3. Hakikat
4. Marifet
Ova četiri nabora nalaze se na sve četiri strane i poruka su posjetiocu kabura, odakle god da kreneš, ove četiri kapije moraš proći. Ako ih ne prođeš, ti si zalutao i propao.
Tarih je napisan u pet polja, što je aluzija na pet islamskih šarta (uslova). Iz Ulice braće Puzić do nivoa turbeta ima šest stepenika. Neimar kao da je ostavio poruku: bez osvjedočenja i vjerovanja u šest imanskih šarta (uslova) uzlud je dolaziti na zijaret ovom turbetu. Vjerovanje u šest imanskih šarta je ključ za murad i dovu.
Jedan hronogram povodom Šejh Jujine smrti u sedam brojeva spjevao je i sarajevski pjesnik Muhamed Bistrigija.
P.S. Slikala moja malenkost, nekad ljetos...
Last edited by asurbanipal on 30/09/2015 07:33, edited 1 time in total.
- Challenger__
- Posts: 26509
- Joined: 25/03/2012 09:31
- Location: In weiter Ferne, so nah!
- Contact:
#638 Re: Tekije
Azure, Azure...
-
- Posts: 624
- Joined: 04/09/2011 14:09
#639 Re: Tekije
U tom covjeku ima nesto posebno, kad te pogleda imas osjecaj da ti cita misli. U svakom slucaju, ustat pa spomenut...salik79 wrote:Zato sam i pretpostavio, jer je sejh Salih bio imam Bijele dzamije u taj vakatmali_milojica wrote:Jesam,Bijela Dzamija uz samu kasarnu,ali od 89-te sam u Novom Gradu. Gore je ostala stara porodicna kuca,zive amidze gore i rođaci.salik79 wrote:
A masaAllah, da se dedi dragi Allah dz.s.smiluje...Ti si Vratnicanin, pretpostavljam?
Od sada tvoje postove citam sa posebnom paznjom.
Selam
-
- Posts: 92
- Joined: 09/03/2012 09:16
#640 Re: Tekije
Zato sam i pretpostavio, jer je sejh Salih bio imam Bijele dzamije u taj vakat [/quote]
U tom covjeku ima nesto posebno, kad te pogleda imas osjecaj da ti cita misli. U svakom slucaju, ustat pa spomenut...
Od sada tvoje postove citam sa posebnom paznjom.
Selam [/quote]
Kad te pogleda sigurno je da ti i misli čita, pročita svakog ko "bukvar" od A-Ž.
U tom covjeku ima nesto posebno, kad te pogleda imas osjecaj da ti cita misli. U svakom slucaju, ustat pa spomenut...
Od sada tvoje postove citam sa posebnom paznjom.
Selam [/quote]
Kad te pogleda sigurno je da ti i misli čita, pročita svakog ko "bukvar" od A-Ž.
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#641 Re: Tekije
Org wrote: U tom covjeku ima nesto posebno, kad te pogleda imas osjecaj da ti cita misli. U svakom slucaju, ustat pa spomenut...
Od sada tvoje postove citam sa posebnom paznjom.
Selam
Alejkumu selam Ejvallah!
Ovo za citanje mojih postova "sa posebnom paznjom" me podsjeti na onu naljepnicu za auto..."Ne slijedi me, i ja sam se izgubio!"
- zagortenej
- Posts: 3903
- Joined: 22/04/2013 13:27
- Location: Arš
#642 Re: Tekije
Ey sofi bana mesciidu meyhane de birdir
Ej sofija, za mene su džamija i mejhana isto
Zvuk zahida i zvuk pijanog lumpovanja, isto
Ako se od Hakka tajna upute tebi ne pokaže
Zikr, noćni ibadet i noćna opijanja su ti isto
Dođi, ostavi licemerje, pogledaj prijesto svijeta
Svaka strana ovog prolaznog bivanja je isto
Najpreče ti je da svoje srce dunjaluku ne daš
Za arifa su ludak i onaj koji je pun znanja isto
Poput Agahija postani svjetlost slijepče i vidi
Ašiku su svijeća i leptir koji u plamen zaranja isto
Agahi dede
Ej sofija, za mene su džamija i mejhana isto
Zvuk zahida i zvuk pijanog lumpovanja, isto
Ako se od Hakka tajna upute tebi ne pokaže
Zikr, noćni ibadet i noćna opijanja su ti isto
Dođi, ostavi licemerje, pogledaj prijesto svijeta
Svaka strana ovog prolaznog bivanja je isto
Najpreče ti je da svoje srce dunjaluku ne daš
Za arifa su ludak i onaj koji je pun znanja isto
Poput Agahija postani svjetlost slijepče i vidi
Ašiku su svijeća i leptir koji u plamen zaranja isto
Agahi dede
- asurbanipal
- Posts: 6702
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#643 Re: Tekije
zagortenej wrote:Ey sofi bana mesciidu meyhane de birdir
Ej sofija, za mene su džamija i mejhana isto
Zvuk zahida i zvuk pijanog lumpovanja, isto
Ako se od Hakka tajna upute tebi ne pokaže
Zikr, noćni ibadet i noćna opijanja su ti isto
Dođi, ostavi licemerje, pogledaj prijesto svijeta
Svaka strana ovog prolaznog bivanja je isto
Najpreče ti je da svoje srce dunjaluku ne daš
Za arifa su ludak i onaj koji je pun znanja isto
Poput Agahija postani svjetlost slijepče i vidi
Ašiku su svijeća i leptir koji u plamen zaranja isto
Agahi dede
- asurbanipal
- Posts: 6702
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#644 Re: Tekije
Himna tekijska
- asurbanipal
- Posts: 6702
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#645 Re: Tekije
Muhabbet kapısın acayın dersen
Ako želiš kapiju ljubavi otvoriti
Otvarač i otvoreno je Alija, Alija
Ako želiš ljepotu istine motriti
Motrilac i motreno je Alija, Alija
Muhammed je vođa sveg postojanja
Na svijetu se otvori od puta tajna
Niko sem Alije o njoj nema znanja
Znalac i spoznano je Alija, Alija
Munkiri se u zemlju Šama vratiše
Mumini svoje hvale zapisaše
Na džemu evlija šerbet sipaše
Ko sipa i sipano je Alija, Alija
Dođi dervišu inat svoj ostaviti
Pronaći radost, srce očistiti
Odbaciti jastvo, sebe spasiti
Spasilac i spašeno je Alija, Alija
Ponos je postojanja, vođa je evlija
Ko ga ne poznaje ništa ne dobija
Iz Bosnevijevih očiju potok izbija
Ono što teče i za kog teče je Alija, Alija
Bosnevi (19. vijek)
Ako želiš kapiju ljubavi otvoriti
Otvarač i otvoreno je Alija, Alija
Ako želiš ljepotu istine motriti
Motrilac i motreno je Alija, Alija
Muhammed je vođa sveg postojanja
Na svijetu se otvori od puta tajna
Niko sem Alije o njoj nema znanja
Znalac i spoznano je Alija, Alija
Munkiri se u zemlju Šama vratiše
Mumini svoje hvale zapisaše
Na džemu evlija šerbet sipaše
Ko sipa i sipano je Alija, Alija
Dođi dervišu inat svoj ostaviti
Pronaći radost, srce očistiti
Odbaciti jastvo, sebe spasiti
Spasilac i spašeno je Alija, Alija
Ponos je postojanja, vođa je evlija
Ko ga ne poznaje ništa ne dobija
Iz Bosnevijevih očiju potok izbija
Ono što teče i za kog teče je Alija, Alija
Bosnevi (19. vijek)
- asurbanipal
- Posts: 6702
- Joined: 28/06/2010 15:54
- Location: opet sam ti u kafani
#647 Re: Tekije
Općeprihvaćeno je mišljenje da se bektašijski tarikat nije raširio na teritoriji Bosne, kao razlog za to mnogi navode da je bosanska društvena sredina bila previše sunnijski ortodoksna da bi se u njoj raširilo “heterodoksno” bektašijsko učenje. No taj argument odmah pada u vodu ako se prisjetimo da je jedan od najheterodoksnijih duhovnih pokreta u historiji Osmanske imperije nastao upravo na teritoriji Bosne i Hercegovine, a riječ je o hamzevijskom tarikatu. Mit o ortodoksiji Bošnjaka, za koji se ponajviše imamo zahvaliti nekolicini naših intelektualaca koji su živjeli u prvoj polovici dvadesetog stoljeća, a koji su prije svega tvorili u kontekstu društvenih okolnosti svoga vremena, bivajući svjesni posvemašnje situacije i toga da je čak i sama biološka egzistencija Bošnjaka dovedena u pitanje, na sve unutarnje podijeljenosti, a posebno na one vjerskog karaktera, gledali su s velikom averzijom.
Kasniji istraživači prihvatili su taj mit kao činjenicu, usvajajući već ‘utvrđeno’, bez nekog velikog upuštanja u istraživanje faktografske historijske građe, čak i ne razmišljajući o činjenici da su neki od velikih bošnjačkih pisaca iz osmanskog perioda na ovaj ili onaj način bili heterodoksni. Prava istina je da je bektašijski tarikat bio prisutan u Bosni, skoro za sve vrijeme osmanske vladavine, pa i poslije nje. Tekija na Buni po svemu sudeći inicijalno je bila bektašijska tekija. Evlija Čelebija u svom proputovanju kroz Bosnu 1660. godine pominje i bektašijsku tekiju koja se nalazila na periferiji Čajniča. Bektašijske tekije također su postojale u Sarajevu i Banjoj Luci. U osamnaestom stoljeću u Sarajevskom naselju Čeljigovići postojala je badžijanijska tekija. Opće je poznato da su badžijanije žensko krilo bektašijskog derviškog reda.
http://behar.hr/bektasijska-knjizevnost-15/
-
- Posts: 935
- Joined: 06/11/2006 20:33
#648 Re: Tekije
Aferim! Zbog rahmetli Senada sam otrpio i brabonjanja ovog SDA uvlaciguza na pocetkuasurbanipal wrote:
- zagortenej
- Posts: 3903
- Joined: 22/04/2013 13:27
- Location: Arš
#649 Re: Tekije
asurbanipal wrote:Muhabbet kapısın acayın dersen
Ako želiš kapiju ljubavi otvoriti
Otvarač i otvoreno je Alija, Alija
Ako želiš ljepotu istine motriti
Motrilac i motreno je Alija, Alija
Muhammed je vođa sveg postojanja
Na svijetu se otvori od puta tajna
Niko sem Alije o njoj nema znanja
Znalac i spoznano je Alija, Alija
Munkiri se u zemlju Šama vratiše
Mumini svoje hvale zapisaše
Na džemu evlija šerbet sipaše
Ko sipa i sipano je Alija, Alija
Dođi dervišu inat svoj ostaviti
Pronaći radost, srce očistiti
Odbaciti jastvo, sebe spasiti
Spasilac i spašeno je Alija, Alija
Ponos je postojanja, vođa je evlija
Ko ga ne poznaje ništa ne dobija
Iz Bosnevijevih očiju potok izbija
Ono što teče i za kog teče je Alija, Alija
Bosnevi (19. vijek)
- zagortenej
- Posts: 3903
- Joined: 22/04/2013 13:27
- Location: Arš
#650 Re: Tekije
Kasida radi koje je Ilhamija izgubio glavu
Čudan zeman nastade,
sve zlikovac postade,
din-dušmanin ustade;
šta se hoće, zaboga?!
Već takata nestade,
zlo nam svako postade,
dobrih ljudi nestade;
šta se hoće, zaboga?!
Ne gledaju u Ćitab
ne uzimaju hič dževab,
nit misle na hesab;
šta se hoće, zaboga?!
Ovo trpit-teška muka,
a jos više turska bruka,
munafika stoji huka;
šta se hoće, zaboga?!
Turčin nema amela,
krivda pravdu zamela,
pa se pravda umela;
šta se hoće, zaboga?!
Nasta čudna ulema,
jer ne čine amela,
od njih jadna proloma!
šta se hoće, zaboga?!
Ulemskoga sada hala,
zalud njima đekad fala,
vrat slomiše pored mala;
šta se hoće, zaboga?!
Nije kadar biti imam,
a kaže se potamam,
jordam čini ko šeh-islam;
šta se hoće, zaboga?!
Svi veziri pravo sude,
pa i paši dobro bude,
al murtati krivo gude;
teška muka, zaboga!
I kad paša ima ljudi,
ko je dobar vrlo hudi,
kad je više zlijeh ljudi;
niko ne zna do Boga!
Abdulvehab Ilhamija Žepčevi (1773-1821)
Čudan zeman nastade,
sve zlikovac postade,
din-dušmanin ustade;
šta se hoće, zaboga?!
Već takata nestade,
zlo nam svako postade,
dobrih ljudi nestade;
šta se hoće, zaboga?!
Ne gledaju u Ćitab
ne uzimaju hič dževab,
nit misle na hesab;
šta se hoće, zaboga?!
Ovo trpit-teška muka,
a jos više turska bruka,
munafika stoji huka;
šta se hoće, zaboga?!
Turčin nema amela,
krivda pravdu zamela,
pa se pravda umela;
šta se hoće, zaboga?!
Nasta čudna ulema,
jer ne čine amela,
od njih jadna proloma!
šta se hoće, zaboga?!
Ulemskoga sada hala,
zalud njima đekad fala,
vrat slomiše pored mala;
šta se hoće, zaboga?!
Nije kadar biti imam,
a kaže se potamam,
jordam čini ko šeh-islam;
šta se hoće, zaboga?!
Svi veziri pravo sude,
pa i paši dobro bude,
al murtati krivo gude;
teška muka, zaboga!
I kad paša ima ljudi,
ko je dobar vrlo hudi,
kad je više zlijeh ljudi;
niko ne zna do Boga!
Abdulvehab Ilhamija Žepčevi (1773-1821)