Onda neka hrvati vrate dzamije koje su konvertirali u crkve kd su otjerali osmanlije,,ima ih parKaligrafija wrote:Ako je oteta kao crkva, za vrijeme Osmanskog carstva, pa postala dzamija, onda bi bas mi muslimani, trebalo da je vratimo komsijama katolicima! Cak su iz katolicke crkve, saglasni da to bude kulturno-istorijski spomenik, znaci da bude u vlasnistvu drzave!
Ali isto tako, ovo je zajebana igra, mislim sudski, jer ako se donese presuda da nije u vlasnistvu Vakufa IZ, sta sa svim onim zemljistima koje je Vakuf prvobitno izgradio, a oduzeto je i sad je nesto drugo na tom mjestu... Sudski bi i oni mogli sve potrazivat u svoje vlasnistvo...! Recimo jedno pola Skenderije za pocetak! Takodje se ovde igra neka opasna igra, da se talasa i unese nemir medju narode u Jajcu.. Ocigledno skretanje sa dnevno politicke situacije i nastavak radikalizacije svih u svojim torovima!
Zbog toga treba da bude kulturno-istorijski spomenik, da se objekat uredi, jedan dio u stilu katolicke crkve iz tog doba, drugi dio u stilu dzamija iz osmanskog doba i svi sretni, a stranci odusevljeni da to mogu vidjeti!
Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
- sadie_forever
- Posts: 6009
- Joined: 24/08/2014 21:34
#201 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
-
- Posts: 8942
- Joined: 19/06/2013 17:54
- Location: Kod Sirogojna na sijelu.
#202 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Izbor Mžuranića nije uopšte loš, naprotiv - zavisno kako ga ko tumači.Kejn wrote:
Jel pričam sa šizofreničarem možda slučajno? Hoćeš se srediti pa skonati da li ćeš koristiti Mažuranića kao izvor za Haznadarev argument da su svi u Bosni bili Bošnjaci ili nećeš? Samo izbor Mažuranića je loš jer isti kaže: U Bosni se Krstjani nesmiu zvati Bošnjaci: kad se reče Bošnjaci: onda Muhamedovci samo sebe razumiu, a Krstjani su samo raja Bošnjačka a drugčije Vlasi; Bošnjaci i Osmanlije prem da su Muhamedovci i jedan i drugi, opet se mrze strašno kao prava nebratja. – Bošnjak mrzi na Osmanliu, jerbo kaže, da neima pod nebom gadniega čoveka od Osmanlie, a Osmanlia kaže, da su Bošnjaci poturice, i da su gori od đaura, zato da jih treba davit i gaziti, nek se boje poturice, i nek znadu, tko jim zapoveda. I od tuda dolazi, da se Bošnjaci boje Osmanliah, kao i Krstjani od Bošnjakah Turakah.”
Jesu li to ti famozni Bošnjaci kršćani ?
Evo, po tebi, što nije neko iznenađenje, nije uopšte ni relevantan.
Mažuranić sam u svom putopisu navodi kako među pravoslavnim i katolicima ne postoji svijest o narodnosti. Modernim jezikom kazano, naciji.
Šta želim reći - ni Mažuranić, kao hrvatski prosvjetitelj, ne doživljava katolike kao Hrvate?
Šta si ti naveo kao kontra-argument? Tipičnu nadmenu fatmiralispahićku logiku koja je u zavadi sama sa sobom: katolici bi da se smatraju Bošnjacima, ali im to brane Bošnjaci muslimani!?
Sa druge strane, postoji, isto tako, nekoliko istaknuti franjevaca, među njima, koji su za istinske Bošnjake smatrali samo katolike.
Ko si sad pa ti da osporavaš pravo i jednim i drugim po pitanju njihove etničke pripadnosti.
Ako ti već traba crtati šta je bila poenta mog posta to je činjenica da ni Mažuranić, ni Evans, ni Giljferding, početkom i sredinom 19. stoljeća (čitaj o kom periodu se govori, nema potrebe da mi u fatmiralsipahićevskom stilu skačeš od Čelebije do Kuripešića) oni ne nailaze, niti zapažaju kod katolika i pravoslavaca zaseban etnički identitet, osim onoga vjerskog.
Prema tome šta su po tebi u to vrijeme katolici i pravoslavci u Bosni i Hercegovini?
Takvi kao ti, bilo kome izvan Sarajeva, možete samo poslati riječnik turskog jezika sa predgovorom Bakira Izetbegovića, i posvetom Erdogana.A ja se nadam da si savladao osnove bosanskog, poput slova č i ć, pa se ne kaže povlaćiti već povlačiti. Vjerujem da u tvojoj mahali koju je tvoj lokalni SDP pretvorio u vukojebinu imate barem jedan primjerak gramatike bosanskog jezika. Ako nemate poslat ćemo vam mi iz Sarajeva.
Po tom se prepoznaje prosječan esdeaovac.
Meni ne pada teško mješanje ć i č. U nas je to dio folklora.
Observacija???Također, ova zapažanja su sama po sebi konfuzna. Radi se o observacijama stranaca koji se niti nalaze u Bosni, niti razumiju prilike bosanskoga društva za razliku od jednih Osmanlija, koji su izričiti u tome da se samo gradsko muslimansko stanovništvo naziva Bošnjacima. Pročitaj npr. putopis Evlije Čelevbije. Pročitaj ljetopis Mula Mustafe Bašeskije, domaćeg muslimana koji za pucanj topova za ramazan u Sarajevu primjećuje da je to izprva bilo ugodno uhu Bošnjacima, a da im je kasnije počelo ići na nerve. Ko slavi Ramazan.
Da nije opservacija? Ili je to neki nakaradni novo-bošnjački jezik? Kome ti višeš spomeneš pravopis treba te hitno u Banoviće.
A, sada...dalje. Već sam naveo da pričamo o 19. stoljeću, prema tome jedan Evlija Čelebija, jedan Mula Mustafa, čiji je Ljetopis pisan 100 prije po pitanju tematike nije relevantan.
Sam Evlija Čelebija negdje Bošnjake naziva istim imenom, negdje Turcima koji govore slavenskim jezikom. Al', eto, Čelebija je relevantan kao takav, ali nisu Mažuranić i kompanija.
Baš kao i Fatmiraga Alispahić lažeš, izmišljaš, klevećeš sve one koji ne odgovaraju tvome mentalnom sklopu, samo da bi opravdao vlastite stavove.Bošnjaci kršćani? Također, sam Jukić je IZRIČIT da samo muslimani pričaju bošnjački, dok kršćani pričaju bosanski. Ako muslimani pričaju samo bošnjački onda se samo oni i nazivaju Bošnjacima.
Znači, LAŽEŠ.
"Bosna je jedina turska država, koja je čista sasvim ostala od turskog jezika, kako po selima tako po varošima, drugi se jezik osim bosanskog i ne govori, najveća turska gospoda samo onda turski govore, kada su kod vezira." (Zemljopis i povijestnica Bosne, 1851.)
Ne znam ni šta ti je cilj diskusije ovdje. Može bit da pričaš sam sa sobom. Na koje moje argumente se referiraš. Koliko vidim ovdje samo mogu da podkrijepim svoj argument prisutnosti kršćana među hercegovačkim rojalistima izvorom:
"Na čelu kanžnjeničke vojske koja je prošla na neposlušne hercegovačke ajane bio je sarajevski vojskovođa Mujaga Zlatar. Prvo je skršio otpor Bašage Redžepašića u Kifinom Selu kod Nevesinja. Hercegovci su poraženi u još dvije bitke - kod Gabovića Odžaka i u Zalom Palanci. Kolovođa Ali-Paša Rizvanbegović se , pak, zatvorio u stolačku tvrđavu. U njegovoj posadi je bilo mnogo kršćana što je POSEBNO LJUTILO BOSANCE pa su paši ispod bedema dovikivali: "Luka, Panto, Vidače! Poturči se i predaj!"." Historija bosanske vojske" E. Imamović str 154 a njegov izvor je S. Bašagić. o.c., p. 145
Referisao sam se jasno na nešto što nije tačna tvrdnja.
Nije katolike i pravoslavce imao u svojim redovima samo Rizvanbegović i Čengić, imao ih je i sam kapetan Gradaščević, možda po brojnosti i više.
- madner
- Posts: 56754
- Joined: 09/08/2004 16:35
#203 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Ta slika o jataganima i kuburama protiv moderne vojske nije sasvim tacna. Kao prvo, 1830 nije jos bilo nekih modernih trendova za pratiti.
Kao drugo, sistem kapetanija koji je upravo u Bosni uspostavljen je bio efikasan. Bosanska vojska je zato bila brojcano jaca od Srpske, pa je shodno tome i pobjedila u prvom krugu.
Kao trece, imala je tu srece da granici sa najslabijim djelom Evrope sto se tice tehnike.
Kao cetvrto, kada je Srbija krenula u ustanak, turske snage koje su slomile ustanak su zapravo bile bosanske.
Kao drugo, sistem kapetanija koji je upravo u Bosni uspostavljen je bio efikasan. Bosanska vojska je zato bila brojcano jaca od Srpske, pa je shodno tome i pobjedila u prvom krugu.
Kao trece, imala je tu srece da granici sa najslabijim djelom Evrope sto se tice tehnike.
Kao cetvrto, kada je Srbija krenula u ustanak, turske snage koje su slomile ustanak su zapravo bile bosanske.
-
- Posts: 8942
- Joined: 19/06/2013 17:54
- Location: Kod Sirogojna na sijelu.
#204 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Kako nije, kada je janjčarska vojska još par godina prije ukinuta u Osmanskom Carstvu? Samo su u Bosanskom Ejaletu ajani odbijali reforme.madner wrote:Ta slika o jataganima i kuburama protiv moderne vojske nije sasvim tacna. Kao prvo, 1830 nije jos bilo nekih modernih trendova za pratiti.
Koje je to Tanzimat trendove pratio u ta doba?
Hoćeš reći da između tadašnje Napoleonove vojske, Prusa, Austrijanaca itd. nije bilo nikakve razlike u odnosu na osmanlijski vojni poredak?
Ko ovo tvrdi???Kao drugo, sistem kapetanija koji je upravo u Bosni uspostavljen je bio efikasan. Bosanska vojska je zato bila brojcano jaca od Srpske, pa je shodno tome i pobjedila u prvom krugu.
Vojni sistem uopšte nije bio efikasan. Bilo je mnogo nezadovoljstva među vojskom. Plate nisu isplaćivane po par mjeseci, samo su vojni zapovjednici redovno plaćani. Mobilizacije nisu tekle po planu.
Kreševljaković u svojoj knjizi o Gradaščeviću tvrdi da, nakon boja pod Banjalukom, Bosanski ejalat funkcioniše sam za sebe, odnosno da lokalni kapetani, osim plaćanja poreza centralnoj vlasti, sve manje sprovode odluke koje dolaze sa Bosfora.
Nije mi jasno na koju srpsku vojsku misliš? Prvi ili Drugi srpski ustanak?
Pa, normalno je da je jača u odnosu na ustanike kada oni nisu bili ustrojeni kako klasična vojska tog doba.
Ili što je geografija onemogućavala brz transport teškog topništva i ljudstva?Kao trece, imala je tu srece da granici sa najslabijim djelom Evrope sto se tice tehnike.
Na sjeveru je prirodna granica bila Sava, na jugu težak i neprohodan teren.
Opet, koji ustanak?Kao cetvrto, kada je Srbija krenula u ustanak, turske snage koje su slomile ustanak su zapravo bile bosanske.
Prvi ili Drugi?
Tokom Prvog srpskog ustanak bosanska vojska je ratovala na strani ustanika, po naređenju Porte, odnosno protiv odmetnuti beogradskih janjičara - Kučuk - Alije, Mehmed - age Fočića i drugih.
Čak je i Bećir - paša, kao znak dobre volje Porte prema hrišćanskoj raji, zarobljene janjičare predao sutanicima da ih pogube na Ada Kali.
Tak kasnije, 1805 godine. nakon što Karađorđe odbije da raspusti ustaničku vojsku i zahtjeve Porte, povede ustanak, protiv njega će se mobilisati ostomanske snage iz Bosne, Niša i Vidina. Bosanska vojska je bila jedna od bojnijih, no da je slolila sama ustanak to nije tačno.
- Kejn
- Posts: 2630
- Joined: 24/09/2016 12:24
- Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu
#205 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Mažuranić, Čelebija, Bašeskija, Ljubušak dobar dio stranih izvora govore jedno, a to je to se pod pojmom Bošnjak najčešće podrazumijeva muslimansko stanovništvo. Ovo čak tvrdi i Noel Malcom u svojoj knjizi Povjest Bosne a referira se na domaće izvore E. ImamovićaŠkobo Habu wrote:
Izbor Mžuranića nije uopšte loš, naprotiv - zavisno kako ga ko tumači.
Žao mi je samo što ne mogu da nađem odlomak tekstova Franje Jukića gdje tačno piše da domaći turci pričaju bošnjački, dok kršćani pričaju bosanski. Već je to neko postovo na forumu, pa kad budem imao više vremena ponovno ću potražiti taj tekst.Turci su zapravo rabili riječ "Bošnjaci" (bosnaklar) za sve one koji žive u Bosni, ali na domaćem jeziku jedini narod koji je sebe tradicionalno nazivao Bošnjacima bili su bosanski muslimani str. 295 a njegov izvor je Imamović "O historiji bošnjačkog pokušaja" str. 35-36
Al nisi odgovorio što Bosance posebno ljute kršćani među hercegovačkim rojalistima. Što su ljuti ako ih i oni koriste u vojsci Gradaščevića. Ne bi bilo na odmet da nam prezentiraš dokaz o toj silini kršćana u bosanskoj vojsci.
-
- Posts: 8942
- Joined: 19/06/2013 17:54
- Location: Kod Sirogojna na sijelu.
#206 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Je, baš je Imamović referentan historičar - jedan od vodećih bošnjačkih mitomana.Kejn wrote:
Mažuranić, Čelebija, Bašeskija, Ljubušak dobar dio stranih izvora govore jedno, a to je to se pod pojmom Bošnjak najčešće podrazumijeva muslimansko stanovništvo. Ovo čak tvrdi i Noel Malcom u svojoj knjizi Povjest Bosne a referira se na domaće izvore E. Imamovića
Naveo sam već Mažuranićevu tvrdnju da su se begovi smatrali potomcima starih Bošnjaka, ali to ne znači da se kršćani, poput zgode sa izborom franjevačkog provincijala jednom prilikom, nisu tako osjećali, jer prisutni, kako u jednom historijskom vrelu stoji, traže izričito da se bira "Bošnjak starinom", a ne neko sa strane.
Sa druge strane, imamo jednog fra Filipa Lastrića koji musliamnski živalj nije uopšte smatrao Bošnjacima, već otpadnicima od vjere, nazivajuć ih domaćim Turcima.
To samo govori kakve su vjerske i etničke prilike vladale za vrijeme Otomanske vladavine.
Izvor, kolega, izvor.Žao mi je samo što ne mogu da nađem odlomak tekstova Franje Jukića gdje tačno piše da domaći turci pričaju bošnjački, dok kršćani pričaju bosanski. Već je to neko postovo na forumu, pa kad budem imao više vremena ponovno ću potražiti taj tekst.
Ivan Frano Jukić u točki 26. Izjasnjenja piše: „Kod nas je turski jezik ne samo kod kristjanah nepoznat već i kod istih Turakah, samo po većim varošim po niekoliko Turaka ima, da turski znadu, a manja miesta, nikad točno ne razumiu carske zapoviedi.“ Radi toga se u peticiji pod brojem 26. traži da se „carske i državne zapoviedi i naredbe pokraj turskoga i bosanskim jezikom priobćuju“. Citirano prema: Ivan Frano Jukić, „Želje i molbe kristjanah u Bosni i Hercegovini, koje ponizno prikazuju njegovom carskom veličanstvu sretnovladajućem sultanu Abdul-Medžidu“ (Želje i molbe kristjanah), Bosna Franciscana, XV, br. 27, Sarajevo, 2007, 259-265, ovdje se referiram na str. 261, 265.
Zašto ih ljuti? Meni zanima da li je taj navod historijski uopšte tačan, jer je upravo Ali paša Rizvanbegović, barem u austrijskim i drugim dokumentima, označen kao veliki tlačitelj kršćanske raje, a Smail agu Čengića je sam Njegoš smatrao velikim neprijateljem hrišćana, tako da mi to više zaudara na propagandu, nego li da odgovara duhu vremena.Al nisi odgovorio što Bosance posebno ljute kršćani među hercegovačkim rojalistima. Što su ljuti ako ih i oni koriste u vojsci Gradaščevića. Ne bi bilo na odmet da nam prezentiraš dokaz o toj silini kršćana u bosanskoj vojsci.
Možda je to i zbog toga što su neki bosanski velikaši imali saveznika i u Obrenoviću, a koji je, opet, bio otvoren neprijatelj Gradaščeviću.
Sa druge strane, opšte je poznato da je Gradaščević u svojoj kapetaniji bio milostiv prema katolicima, dozvoljavao im je gradnju crkava, bio prijetelj sa franjevcima, te je sve u svom proglasu pozvao da se pridruže bosanskoj vojsci.
Austriji, koja je u ta doba željela da ostavi utisak zemlje koja je neutralna prema događajima na samoj njenoj granici, odnosno nije željela kvariti odnose sa Portom, preko svojih izaslanika agituje kod franjevaca po Bosni da se ne pridružuju Gradaščeviću u pobuni.
-
- Posts: 11029
- Joined: 09/01/2012 08:12
#207 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Smoriste obojica. I nisam znao da je Kejn fatmirovac
-
- Posts: 5853
- Joined: 22/05/2017 17:00
-
- Posts: 5853
- Joined: 22/05/2017 17:00
#209 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Ne postoji "problem" u Jajcu, postoji samo pokušaj otimačine imovine Islamske zajednice
https://avaz.ba/vijesti/bih/508340/ne-p ... -zajednice
Vakufska direkcija IZ u BiH: Mi smo vlasnici Sultan Selimove džamije i to pravo nam niko ne može oduzeti
https://avaz.ba/vijesti/bih/507095/vaku ... ze-oduzeti
https://avaz.ba/vijesti/bih/508340/ne-p ... -zajednice
Vakufska direkcija IZ u BiH: Mi smo vlasnici Sultan Selimove džamije i to pravo nam niko ne može oduzeti
https://avaz.ba/vijesti/bih/507095/vaku ... ze-oduzeti
- Kejn
- Posts: 2630
- Joined: 24/09/2016 12:24
- Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu
#210 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Mustafa Imamović ti mitoman. Noel Malcom mitoman . Relevantniji su od tebe barem.Škobo Habu wrote: Je, baš je Imamović referentan historičar - jedan od vodećih bošnjačkih mitomana.
Ništa ti nisi naveo. Ja sam dao tačan opis Mažuranićevog opažanja da se samo muslimani nazivaju Bošnjacima, te sam citirao njega na prethodnoj stranici. Očito je po tebi i Mažuranić mitoman. Svi su mitomani, SDA-ovci i Fatmirovci. Samo ti nisi.Škobo Habu wrote:Naveo sam već Mažuranićevu tvrdnju da su se begovi smatrali potomcima starih Bošnjaka,
Što se tiče Jukića, naći ću taj post na forumu gdje muslimani pričaju bošnjački a krščani bosanski, čim nađem vremena ne brini.
Da li su tačni navodi Safeta bega Bašagića. Jel i on mitoman Ne vidim smisao daljne diskusije sa tobom ako relevantne historijske citate negiraš a vodeće bh. i svjetske historičare nazivaš mitomanima. Šta je smisao diskusije onda? I ne odgovaraj pitanje pitanjem. Ponavljam zašto bi bosanski ustanici bili ljuti na činjenicu da hercegovci koriste domaće kršćanske kmetove kao oružanu silu ako ih sami bosanski ustanici navodno isto koriste? Zbog čega?Škobo Habu wrote:Zašto ih ljuti? Meni zanima da li je taj navod historijski uopšte tačan, jer je upravo Ali paša Rizvanbegović, barem u austrijskim i drugim dokumentima, označen kao veliki tlačitelj kršćanske raje, a Smail agu Čengića je sam Njegoš smatrao velikim neprijateljem hrišćana, tako da mi to više zaudara na propagandu, nego li da odgovara duhu vremena.
Možda je to i zbog toga što su neki bosanski velikaši imali saveznika i u Obrenoviću, a koji je, opet, bio otvoren neprijatelj Gradaščeviću.
Citat, neko nešto? Ne zanimaju me tvoji intelektualni proljevi već relevantni citati prisutnosti kršćana u Huseinovoj vojsci. Zanimaju me ti kršćani koji su toliko retardirani da se skupa sa svojim dojučerašnjim ugnjetavačima bore protiv Porte koja im pokušava dati veća civilna prava kroz tanzimat.Škobo Habu wrote:Sa druge strane, opšte je poznato da je Gradaščević u svojoj kapetaniji bio milostiv prema katolicima, dozvoljavao im je gradnju crkava, bio prijetelj sa franjevcima, te je sve u svom proglasu pozvao da se pridruže bosanskoj vojsci.
Austriji, koja je u ta doba željela da ostavi utisak zemlje koja je neutralna prema događajima na samoj njenoj granici, odnosno nije željela kvariti odnose sa Portom, preko svojih izaslanika agituje kod franjevaca po Bosni da se ne pridružuju Gradaščeviću u pobuni.
- nosara
- Posts: 22695
- Joined: 30/03/2005 12:10
- Location: Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija
#211 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Sta kaze papa?mali jomu wrote:Ne postoji "problem" u Jajcu, postoji samo pokušaj otimačine imovine Islamske zajednice
https://avaz.ba/vijesti/bih/508340/ne-p ... -zajednice
Vakufska direkcija IZ u BiH: Mi smo vlasnici Sultan Selimove džamije i to pravo nam niko ne može oduzeti
https://avaz.ba/vijesti/bih/507095/vaku ... ze-oduzeti
Ne valja belajisat s Vatikanom.
Zanimljiva arhitektura. Zvonik dominira.
- Kejn
- Posts: 2630
- Joined: 24/09/2016 12:24
- Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu
#212 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
nosara wrote:Sta kaze papa?mali jomu wrote:Ne postoji "problem" u Jajcu, postoji samo pokušaj otimačine imovine Islamske zajednice
https://avaz.ba/vijesti/bih/508340/ne-p ... -zajednice
Vakufska direkcija IZ u BiH: Mi smo vlasnici Sultan Selimove džamije i to pravo nam niko ne može oduzeti
https://avaz.ba/vijesti/bih/507095/vaku ... ze-oduzeti
Ne valja belajisat s Vatikanom.
Zanimljiva arhitektura. Zvonik dominira.
Ne bojimo se mi ni Vatikana ni crvenih kmera
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50325
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#213 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Muhamed Filipović, Mustafa i Enver Imamovića - najveći mitomani Bošnjaka.
Mustafa je čak i izjavio: "Ako je moja knjiga zaista stvorila mit o Bošnjacima, onda držim da mi je to veliki kompliment.“
Oršolić ih je lijepo secirao, a za dublji uvid u mentalni sklop M. Imamovića https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67- ... rvju.shtml i kreiranje mita...
Mustafa je čak i izjavio: "Ako je moja knjiga zaista stvorila mit o Bošnjacima, onda držim da mi je to veliki kompliment.“
Oršolić ih je lijepo secirao, a za dublji uvid u mentalni sklop M. Imamovića https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67- ... rvju.shtml i kreiranje mita...
- Kejn
- Posts: 2630
- Joined: 24/09/2016 12:24
- Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu
#214 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Glupost najobičnija. Čuj Oršolić ih "seciro lepo". Evo sad ćemo se svi mi usrati u gaće zbog OršolićaBloo wrote:Muhamed Filipović, Mustafa i Enver Imamovića - najveći mitomani Bošnjaka.
Mustafa je čak i izjavio: "Ako je moja knjiga zaista stvorila mit o Bošnjacima, onda držim da mi je to veliki kompliment.“
Oršolić ih je lijepo secirao, a za dublji uvid u mentalni sklop M. Imamovića https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67- ... rvju.shtml i kreiranje mita...
- exliberal-ex
- Posts: 7707
- Joined: 11/04/2013 00:01
#215 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Pa posto ljubav cvjeta poravnat pa zasadit travu.....ocito je da nema zajednickog jezika pa da se ljudi djaba nesvadjaju.....
- Sanjarko
- Posts: 23012
- Joined: 17/02/2015 19:32
- Location: U snu
#216 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Ima moj prijedlog rjesenja ovog navodnog problema. Odmah na prvim stranama.exliberal-ex wrote:Pa posto ljubav cvjeta poravnat pa zasadit travu.....ocito je da nema zajednickog jezika pa da se ljudi djaba nesvadjaju.....
-
- Posts: 11029
- Joined: 09/01/2012 08:12
#217 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Ako su oni najveci mitomani u Bosnjaka, onda su Bosnjaci najzdraviji na Balkanu po tom pitanju. Tako da je i meni drago da je enverova knjiga najveca mitomanija. Pitanje je da li si ti citala i tu knjigu i opcenito pisanje obojice? Pusti ti Orosloca - mozes li ti navesti u cemu su pretjerali?Bloo wrote:Muhamed Filipović, Mustafa i Enver Imamovića - najveći mitomani Bošnjaka.
Mustafa je čak i izjavio: "Ako je moja knjiga zaista stvorila mit o Bošnjacima, onda držim da mi je to veliki kompliment.“
Oršolić ih je lijepo secirao, a za dublji uvid u mentalni sklop M. Imamovića https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67- ... rvju.shtml i kreiranje mita...
Enverova knjiga je dobila kritike zato sto nedostaju reference na izvore na samoj stranici, sto se Hadzijahic parafrazira, sto za Gorance i Torbese tvrdi da su Bosnjaci, sto pretpostavlja da je mozda postojalo neko pleme sa imenom koje je imenovalo i Bosnu i sto sam ton u opisu bilo kojeg rata podize znacaj bosnjackog ucesca.
Ali osim Torbesa nije nista puno ni slagao. U knjizi ipak pobija bogumilski mit kako o prirodi CB, tako i vezano za islamizaciju poslije, tvrtkovo krunisanje stavlja u MIlesevu, osmaanlije opisuje kao okupatore a ne osloboditelje i opcenito negativan ton, nema nikakvi romanticarskih predstava za 19 vjek.
Filiopovic je razlicito pisao o Bosni u svom zivotu tako da je upitno sta je kod njega mitomanija buduci da postoje razlike ovog ili onog perioda njegovog opusa.
Kod obojice neces naci da su Srbi i Hrvati prevjere i bivsi Bosnjaci koji su plahi i lakomi postali nesto drugo, neces naci teritorijalne pretenzije na susjedne zemlje kao vjekovno bosnjacke, neces naci negiranja susjednih naroda i njihove kuture poput jezika, neces naci natjecaj gdje su Bosnjaci ili Bosna najstariji, neces naci vjeciti plemeniti nadljudski herojski znacaj bosnjacke politike i ucesca, neces naci cenzure i zataskavanje bosnjackih militantnih momenata, neces naci krivicu na drugima sto nismo postigli ovo ili ono, neces naci prisvojene i pobosnjacene susjedne dinastije, ... i neces naci nikakvo opravdanje bilo kakvog hegemonizma kroz mitske prikaze Bosnjaka kao najboljih, superiornih, ubermenech,... Bosanska historiografija i dalje samo pokusava dokazati da ovo zemlje i naroda uopce postoji, da neki kontinuitet i historija uopce postoji,... za razliku od ostalih koje to imaju kao nepobitni default a pokusavaju pojesti malo vise.
Tako da ponavljam . ako je bosnjacka mitomanija stala na toj dvojici, na tom nivou - stvarno mi je drago. Ako se to uopce i moze nazvati mitomanijom, buduci da su mnogi historicari koje ne smatramo mitomanima pa cak i velika Klaicka - ponekad u necemu ili pogrijesili ili pretjerali.
Ovo je kraci sazetak. Mozemo malo detaljnije uci u mitomaniju njihovih djela - ako naravno znas o tome malo vise od oroslicevog intervjua i imas volje i vremena dokazati tu mitomaniju. ugodan dan
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50325
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#218 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Pročitaj njegov intervju i samo će ti se kazati a da nema romantizacije Bošnjaka u njihovim djelima...teško.
S tobom se ne ulazi u diskusiju iz više razloga (vjerujem da će tvoj mozak ovu rečenicu interpretirati da je to iz razloga tvog superiornog načina diskusije, poznavanja činjenica itd...i sve ostalog što ide uz tipičnu psihopatologiju jednog narcisa, što smo do sada mogli da vidimo iz tvojih postova gdje opisuješ sam sebe i svoju komunikaciju sa drugima).
Ugodan dan.
S tobom se ne ulazi u diskusiju iz više razloga (vjerujem da će tvoj mozak ovu rečenicu interpretirati da je to iz razloga tvog superiornog načina diskusije, poznavanja činjenica itd...i sve ostalog što ide uz tipičnu psihopatologiju jednog narcisa, što smo do sada mogli da vidimo iz tvojih postova gdje opisuješ sam sebe i svoju komunikaciju sa drugima).
Ugodan dan.
-
- Posts: 8942
- Joined: 19/06/2013 17:54
- Location: Kod Sirogojna na sijelu.
#219 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Već sam ti naveo poveznici - Hamdiju Kreševljakovića. Probaj pročitati nešto osim Imamovića u svom životu.Kejn wrote:Da. Dokazani mitoman.Škobo Habu wrote:
Mustafa Imamović ti mitoman.
Ko je spomenuo Malcoma?Noel Malcom mitoman . Relevantniji su od tebe barem.
U nedostatku argumenata ti počneš izmišljati. Da ti @hAZNADAR kakav nije kakav rod?
Ne nazivaju, već se smatraju, i to aristokracija. To je jedno od njegovih zapažanja dok je bio u posjeti nekom bošnjačkom feudalcu u Zvorniku, ako se ne varam. Mažuranić se u svom dijelu dotiće na nekoliko mjesta pitanja religijske pripadnosti i etniciteta.Ništa ti nisi naveo. Ja sam dao tačan opis Mažuranićevog opažanja da se samo muslimani nazivaju Bošnjacima, te sam citirao njega na prethodnoj stranici. Očito je po tebi i Mažuranić mitoman. Svi su mitomani, SDA-ovci i Fatmirovci. Samo ti nisi.
Što se tiče Jukića, naći ću taj post na forumu gdje muslimani pričaju bošnjački a krščani bosanski, čim nađem vremena ne brini.
No, postoji još na desetine stranih putopisa iz 19. stoljeća koji svjedoče o prilikama u Bosni, tako da mi nije jasno zašto samo njega držiš kao pijan plota.
By the way, hoće l' taj Jukić?
Odakle su kopirani navodi? Sa Bošnjaci.net? To je svakako sjemenište bošnjačke mitomanije.
Nisam ih negirao, već mi nisu posve jasni ako se uzmu u obzir tadašnje prilike.Da li su tačni navodi Safeta bega Bašagića. Jel i on mitoman Ne vidim smisao daljne diskusije sa tobom ako relevantne historijske citate negiraš a vodeće bh. i svjetske historičare nazivaš mitomanima. Šta je smisao diskusije onda? I ne odgovaraj pitanje pitanjem. Ponavljam zašto bi bosanski ustanici bili ljuti na činjenicu da hercegovci koriste domaće kršćanske kmetove kao oružanu silu ako ih sami bosanski ustanici navodno isto koriste? Zbog čega?
Meni je paradoksalno da se Bosanci ljute po tom pitanju ako znamo da su uz Gradaščevića pristali katolici iz njegove kapetanije.
Na tu temu probaj sa kapitalnim djelom Hamdije Kreševljakovića - "Husein kapetan Gradaščević".
Ako ga nisi čitao, to najbolje pokazuje koliko ti je šupljina u znanju. Hoću reći - rupa.
Citat, neko nešto? Ne zanimaju me tvoji intelektualni proljevi već relevantni citati prisutnosti kršćana u Huseinovoj vojsci. Zanimaju me ti kršćani koji su toliko retardirani da se skupa sa svojim dojučerašnjim ugnjetavačima bore protiv Porte koja im pokušava dati veća civilna prava kroz tanzimat.
Ti si tipičan primjer zatucanog bošnjačkog nacionaliste. Ubjeđujem se sa tobom oko nečega što se u osnovnoj školi učilo.
-
- Posts: 8942
- Joined: 19/06/2013 17:54
- Location: Kod Sirogojna na sijelu.
#220 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
buhahaha...Imamović je, za razliku od Filipovića, bio ideološki poklisar muslimanstva u doba Titove Jugoslavije, negirajući bošnjaštvo kao nešto historijski prevladano, da bi u doba Alije postao jedan od najveći pobonika integralnog bošnjaštva, što samo govori kakvi su motivi stojali iza njegovog intelektualnog i znastvanog rada.hAZNADAR wrote:
Ako su oni najveci mitomani u Bosnjaka, onda su Bosnjaci najzdraviji na Balkanu po tom pitanju. Tako da je i meni drago da je enverova knjiga najveca mitomanija. Pitanje je da li si ti citala i tu knjigu i opcenito pisanje obojice? Pusti ti Orosloca - mozes li ti navesti u cemu su pretjerali?
http://cliohipbih.ba/wp-content/uploads ... _FINAL.pdfPonovo su ključni diskutanti među historičari-ma bili oni koji su se snažno angažirali na priznanju musliman-skog nacionalnog identiteta 1960-ih godina (Atif Purivatra i Mustafa Imamović), s tim da su sada znatno aktivniji bili oni koji su se pod utjecajem nekih emigranata, prije svih Adila Zulfikarpašića koji se tada vratio u Bosnu, snažno zastupali ideju bošnjačke nacionalne nominacije. Ključna je tu bila knjiga književnika Alije Isakovića, koja je predstavljala izbor tekstova o “nacionaliziranju” Muslimana od kraja 19. do kraja 20. sto-ljeća.
Potom su Atif Purivatra i Mustafa Imamović, skupa sa Rusmirom Mahmutćehajićem, objavili posebnu knjigu pod na-slovom Muslimani i bošnjaštvo. Ključna poruka ove knjige težila je ka jačanju muslimanskog nacionalnog identiteta i očuvanju muslimanske nacionalne nominacije, a odbacivanju ideje boš-njaštva. Mustafa Imamović, historičar koji je 1960-ih godina svojim pisanjem doprinosio afirmiranju muslimanskog nacio-nalnog identiteta, oslanjao se na rezultate socioloških istraživanja, prema kojima se svega 1,82% ljudi u Bosni i Hercegovini izjašnjavalo u prilog bošnjačke nacionalne nominacije, i tvrdio kako je ideja bošnjaštva historijski prevladana. Imamović će krajem 1990-ih postati prvi historičar koji je napisao sintetičku Historiju Bošnjaka odlučno se zalažući za bošnjačku nacional-nu nominaciju.
Koji paradoks, najgrlatiji Bošnjaci su danas oni koji su ga kao nacionalnu ideju odbacivali.
-
- Posts: 11029
- Joined: 09/01/2012 08:12
#221 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Cuj, nema razloga tom tonu bloo,.. fino ti se obracam i pozivam na analizu spomenutih pisaca i djela kada vec tako smjelo tvrdis. Nisi ni prije pogadjala sta mislim, nisi ni sada,... i fokusiranje na personu je previse djetinjasto i nerelevantno.
Dakle - u cemu se sastoji mitomanija Imamovica i Filipovica i da li se to uopce i moze nazvati najvecom mitomanijom u Bosnjaka? Valjda takva smjela tvrdnja zahtijeva vise dokaza od jednog intervjua i privatne percepcije enverove izjave.
Ja sam napr uvijek spreman po pitanju srpske mitomanije navesti recimo Ekmecica, Corovica, Glusca, Jovanovica, Mijuskovica, Novakovica, Cosica,.... i to detaljno objasniti, analizrati,....
Ugodan danasnji dan i tebi moderatore religije
Dakle - u cemu se sastoji mitomanija Imamovica i Filipovica i da li se to uopce i moze nazvati najvecom mitomanijom u Bosnjaka? Valjda takva smjela tvrdnja zahtijeva vise dokaza od jednog intervjua i privatne percepcije enverove izjave.
Ja sam napr uvijek spreman po pitanju srpske mitomanije navesti recimo Ekmecica, Corovica, Glusca, Jovanovica, Mijuskovica, Novakovica, Cosica,.... i to detaljno objasniti, analizrati,....
Ugodan danasnji dan i tebi moderatore religije
-
- Posts: 11029
- Joined: 09/01/2012 08:12
#222 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
I FIlipovic isto. Zato i pitam kada se spominje Filipoviceva mitomanija - na koju fazu se misli. Meni je diskutabilno da li bosnjacka mitomanija uopce postoji kao neka jaca struja u historiografiji. Internetske zahebancije i izjave autsajdera se ne pikaju. Imamo udzbenike za nize i vise skolstvo - da li tu postoji mitomanija?Škobo Habu wrote:buhahaha...Imamović je, za razliku od Filipovića, bio ideološki poklisar muslimanstva u doba Titove Jugoslavije, negirajući bošnjaštvo kao nešto historijski prevladano, da bi u doba Alije postao jedan od najveći pobonika integralnog bošnjaštva, što samo govori kakvi su motivi stojali iza njegovog intelektualnog i znastvanog rada.hAZNADAR wrote:
Ako su oni najveci mitomani u Bosnjaka, onda su Bosnjaci najzdraviji na Balkanu po tom pitanju. Tako da je i meni drago da je enverova knjiga najveca mitomanija. Pitanje je da li si ti citala i tu knjigu i opcenito pisanje obojice? Pusti ti Orosloca - mozes li ti navesti u cemu su pretjerali?
- Kejn
- Posts: 2630
- Joined: 24/09/2016 12:24
- Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu
#223 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Noel Malcom je citirao M. Imamovića kada je rekao da se muslimani uglavnom nazivaju Bošnjacima, quatovo sam ga maloprije. Hem što si ćorav, ne znaš razliku između č i ć a vidim ni quotat ne znaš kako treba jer si informatički nepismen.Škobo Habu wrote:
Da. Dokazani mitoman.
Ko je spomenuo Malcoma?
I ponavljam, daj mi citate a ne tvoje nepismene polu-interpretacije i intelektalne bljuvotine o kršćanima u Gradaščevićevoj vojsci. Nije dovoljno samo spomenuti knjigu. I prekini zloupotrebljavat Mažuranića koji je rekao da se samo muslimani nazvivaju Bošnjacima i nipodoštavat njegovo opažanje. Njegov iskaz iz prve ruke je puno vrijedniji od tvojih "intelektualnih" stavova.
Last edited by Kejn on 11/08/2019 14:29, edited 1 time in total.
- Kejn
- Posts: 2630
- Joined: 24/09/2016 12:24
- Location: Sarajevo Temple Prime. U prvom safu
#224 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Kakvi bijedni ad hominem napadi. FujBloo wrote:Pročitaj njegov intervju i samo će ti se kazati a da nema romantizacije Bošnjaka u njihovim djelima...teško.
S tobom se ne ulazi u diskusiju iz više razloga (vjerujem da će tvoj mozak ovu rečenicu interpretirati da je to iz razloga tvog superiornog načina diskusije, poznavanja činjenica itd...i sve ostalog što ide uz tipičnu psihopatologiju jednog narcisa, što smo do sada mogli da vidimo iz tvojih postova gdje opisuješ sam sebe i svoju komunikaciju sa drugima).
Ugodan dan.
- Arminovski
- Posts: 1210
- Joined: 30/09/2005 19:05
- Location: Norma cluster
#225 Re: Sultan Sulejmanova Džamija ili Crkva Svete Marije. Džamija ili Crkva?
Samo muzej. Ne treba nam više ni dzamija ni crkvi, pogotovo u ovakvoj situaciji. Vidi se iz gore priloženog.