Govorim ti o prevodu naslova djela Fihi ma fihi. To ne znači "Ono sam što jesam" nego "U onome jeste to što jeste u onome". Osim ako ti ne prevodiš na neki dogmatski, korkutistički način, pa dodaješ od sebe nečeg čega nema i mijenjaš skroz smisao Dakle to je jedno.Nurudin wrote:ne kontam koje dijelove, govorim o naslovu , koji je meni najbliži značenju odgovora koji Musa dobije od boga, kad upita :arzuhal wrote:De mi navedi te dijelove iz Fususa o kojima govoriš čim stigneš (navedi koja stranica, ili otipkaj, ili slikaj pa postavi), da vidim o čemu pričaš tačno.Nurudin wrote: Nemaš ti njih šta braniti, niti ih braniš , nego braniš svoju sliku o njima kao o uzornim muslimanima koji i pored svog posebnog shvatanja
molitve i dalje praktikuju tradicionalnu molitvu. Recimo ibn Arebi govori da je sexualni odnos u kojem muškarac u ženi "nestaje kao u bogu" , najviši čin molitve. To kaže kad tumači hadis u kojem se kaže "od dunjaluka najviše volim žene, lijep miris i molitvu".
Dakle, nemaš ih šta braniti, sam naslov "fihi ma fihi" ti kaže , ono sam što jesam , opisivanje je ograničavanje božanskog u meni.
Sam naslov kaže: U onome jeste to što jeste u onome.
“Nato Mojsije reče Bogu: ‘Ako dođem k Izraelcima pa im kažem: Bog otaca vaših poslao me k vama, i oni me zapitaju: Kako mu je ime? – što ću im odgovoriti?’ ‘Ja sam koji jesam’, reče Bog Mojsiju. Onda nastavi: ‘Ovako kaži Izraelcima: “Ja jesam” posla me k vama.’.
Rumi u mesneviji govori upravo o tome , govori i piše o neopisivom ali ipak ne prestaje to da radi jer se neopisivo tako opisuje,
kroz Rumija , koji je kročio u muhamedansku zbilju, poslaničku . Jedino što ne smije uraditi jeste da se veže i identifikuje
sa jednim opisom sebe , npr kao muslimana , jer to onda zaleđuje kretanje i tok rijeke njegovog nadahnuća ...a ti upravo i uporno
insistiraš na tome. Ubijaš božasnkog Rumia, da bi dobio pobožnog i krutog Dželaludina, šerijatskog pravnika koji sjedi
ozbiljno na postećiji , umjesto da se vrti i pleše.
Da se razumijemo, on je možda i taj što sjedi ozbiljno na postećiji ali to u cijeloj toj priči nema neku važnost, koliku joj ti pridaješ.
A drugo što sam te zamolio je: De mi navedi te dijelove iz Fususa o kojima govoriš (seksualni čin kao najviši čin molitve) čim stigneš (ili otipkaj pa navedi koja je stranica da pogledam, ili slikaj stranicu pa postavi), da vidim o čemu pričaš tačno.