Sufizam

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Locked
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3251 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:
arzuhal wrote:
Nurudin wrote: Nemaš ti njih šta braniti, niti ih braniš , nego braniš svoju sliku o njima kao o uzornim muslimanima koji i pored svog posebnog shvatanja
molitve i dalje praktikuju tradicionalnu molitvu. Recimo ibn Arebi govori da je sexualni odnos u kojem muškarac u ženi "nestaje kao u bogu" , najviši čin molitve. To kaže kad tumači hadis u kojem se kaže "od dunjaluka najviše volim žene, lijep miris i molitvu".
Dakle, nemaš ih šta braniti, sam naslov "fihi ma fihi" ti kaže , ono sam što jesam , opisivanje je ograničavanje božanskog u meni.
De mi navedi te dijelove iz Fususa o kojima govoriš čim stigneš (navedi koja stranica, ili otipkaj, ili slikaj pa postavi), da vidim o čemu pričaš tačno.

Sam naslov kaže: U onome jeste to što jeste u onome.
ne kontam koje dijelove, govorim o naslovu , koji je meni najbliži značenju odgovora koji Musa dobije od boga, kad upita :

“Nato Mojsije reče Bogu: ‘Ako dođem k Izraelcima pa im kažem: Bog otaca vaših poslao me k vama, i oni me zapitaju: Kako mu je ime? – što ću im odgovoriti?’ ‘Ja sam koji jesam’, reče Bog Mojsiju. Onda nastavi: ‘Ovako kaži Izraelcima: “Ja jesam” posla me k vama.’.

Rumi u mesneviji govori upravo o tome , govori i piše o neopisivom ali ipak ne prestaje to da radi jer se neopisivo tako opisuje,
kroz Rumija , koji je kročio u muhamedansku zbilju, poslaničku . Jedino što ne smije uraditi jeste da se veže i identifikuje
sa jednim opisom sebe , npr kao muslimana , jer to onda zaleđuje kretanje i tok rijeke njegovog nadahnuća ...a ti upravo i uporno
insistiraš na tome. :D Ubijaš božasnkog Rumia, da bi dobio pobožnog i krutog Dželaludina, šerijatskog pravnika koji sjedi
ozbiljno na postećiji , umjesto da se vrti i pleše.
Da se razumijemo, on je možda i taj što sjedi ozbiljno na postećiji ali to u cijeloj toj priči nema neku važnost, koliku joj ti pridaješ.
Govorim ti o prevodu naslova djela Fihi ma fihi. To ne znači "Ono sam što jesam" nego "U onome jeste to što jeste u onome". Osim ako ti ne prevodiš na neki dogmatski, korkutistički način, pa dodaješ od sebe nečeg čega nema i mijenjaš skroz smisao :mrgreen: Dakle to je jedno.
A drugo što sam te zamolio je: De mi navedi te dijelove iz Fususa o kojima govoriš (seksualni čin kao najviši čin molitve) čim stigneš (ili otipkaj pa navedi koja je stranica da pogledam, ili slikaj stranicu pa postavi), da vidim o čemu pričaš tačno.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3252 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

aha , to ...nisam te razumio odmah . To je cijlo uvodno poglavlje u kojem on govori o tom hadisu , gdje onda povlači
vezu između , žena-lijep miris-molitva :

"Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.
Kad čovjek kontemplira Boga u ženi, njegova kontemplacija se usmjerava na ono što je po naravi pasivno, a ako Ga kontemplira
u sebi samome, imajući u vidu to da žena istječe iz čovjeka, on ga tad kontemplira u nečemu što je po prirodi aktivno.
A ako njega samog kontemplira, bez prisustva ikakve forme što nastaje u njemu, tad njegova kontemplacija sukladira jednom
pasivnom stanju. No, ako Ga kontemplira samo u sebi (bez prisustva ženskog elementa), tad je njegova kontemplacija na poseban
način pasivna. Stoga je Poslanik islama -mir i blagoslov božiji s njim- morao čeznuti za ženama s razlogom savršenog kontempliranja
Boga unutar njih samih. On nikada ne bi kontemplirao Boga izravno u odsutnosti svekolike (osjetilne i duhovne) potpore, jer je Bog,
apsolutan u svojoj Biti, sasvim neovisan o svjetovima. No , pošto je Zbilja bezgranična pod vidom (Biti), i budući da kontemplacija
jedino postoji unutar substance, otuda je kontempliranje Boga najsnažnije i najsavršenije unutar žene."
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3253 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Pa da, u našim bosanskim tekijama postoji izreka da šejhovi prvo muride (učenike) pitaju da li su ikada bili istinski zaljubljeni u djevojku, da li su istinski voljeli ženu. Ako je odgovor odričan, onda mu kažu:"Idi, onda, pa se dobro zaljubi i zavoli prvo ženu jer kako ćeš moći voljeti Allaha ako nisi mogao za/voljeti ženu!?"
mali jomu
Posts: 5853
Joined: 22/05/2017 17:00

#3254 Re: Sufizam

Post by mali jomu »

Nurudin wrote:
"Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.

Kad čovjek kontemplira Boga u ženi, njegova kontemplacija se usmjerava na ono što je po naravi pasivno, a ako Ga kontemplira
u sebi samome, imajući u vidu to da žena istječe iz čovjeka, on ga tad kontemplira u nečemu što je po prirodi aktivno.
A ako njega samog kontemplira, bez prisustva ikakve forme što nastaje u njemu, tad njegova kontemplacija sukladira jednom
pasivnom stanju. No, ako Ga kontemplira samo u sebi (bez prisustva ženskog elementa), tad je njegova kontemplacija na poseban
način pasivna. Stoga je Poslanik islama -mir i blagoslov božiji s njim- morao čeznuti za ženama s razlogom savršenog kontempliranja
Boga unutar njih samih. On nikada ne bi kontemplirao Boga izravno u odsutnosti svekolike (osjetilne i duhovne) potpore, jer je Bog,
apsolutan u svojoj Biti, sasvim neovisan o svjetovima. No , pošto je Zbilja bezgranična pod vidom (Biti), i budući da kontemplacija
jedino postoji unutar substance, otuda je kontempliranje Boga najsnažnije i najsavršenije unutar žene."

Ovo jeste ovako kao sto je prepisano, ali to je samo prepis od onoga koji je prepisao, nista vise i nista manje.


Kao kad svi ljudi na svijetu vide Boga u razlicitim pravcima i svi pokazuju na Njega, a ni jedan nije grijesi, i svi govore tacno,

osim onoga koji slusa njihove rijeci i svima ih prenosi..... misleci da je to i on vidio.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3255 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:Pa da, u našim bosanskim tekijama postoji izreka da šejhovi prvo muride (učenike) pitaju da li su ikada bili istinski zaljubljeni u djevojku, da li su istinski voljeli ženu. Ako je odgovor odričan, onda mu kažu:"Idi, onda, pa se dobro zaljubi i zavoli prvo ženu jer kako ćeš moći voljeti Allaha ako nisi mogao za/voljeti ženu!?"
Da, samo što se ovdje ne govori samo o zaljubljivanju , već o kontemplaciji boga u samom sexualnom činu , kao najvišem
obliku sjedinjenja sa bogom. Tu nije riječ o metafori , već se time metforičnost hadisa tefsiri
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3256 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

mali jomu wrote:
Nurudin wrote:
"Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.

Kad čovjek kontemplira Boga u ženi, njegova kontemplacija se usmjerava na ono što je po naravi pasivno, a ako Ga kontemplira
u sebi samome, imajući u vidu to da žena istječe iz čovjeka, on ga tad kontemplira u nečemu što je po prirodi aktivno.
A ako njega samog kontemplira, bez prisustva ikakve forme što nastaje u njemu, tad njegova kontemplacija sukladira jednom
pasivnom stanju. No, ako Ga kontemplira samo u sebi (bez prisustva ženskog elementa), tad je njegova kontemplacija na poseban
način pasivna. Stoga je Poslanik islama -mir i blagoslov božiji s njim- morao čeznuti za ženama s razlogom savršenog kontempliranja
Boga unutar njih samih. On nikada ne bi kontemplirao Boga izravno u odsutnosti svekolike (osjetilne i duhovne) potpore, jer je Bog,
apsolutan u svojoj Biti, sasvim neovisan o svjetovima. No , pošto je Zbilja bezgranična pod vidom (Biti), i budući da kontemplacija
jedino postoji unutar substance, otuda je kontempliranje Boga najsnažnije i najsavršenije unutar žene."

Ovo jeste ovako kao sto je prepisano, ali to je samo prepis od onoga koji je prepisao, nista vise i nista manje.


Kao kad svi ljudi na svijetu vide Boga u razlicitim pravcima i svi pokazuju na Njega, a ni jedan nije grijesi, i svi govore tacno,

osim onoga koji slusa njihove rijeci i svima ih prenosi..... misleci da je to i on vidio.
pa jes u pravu si to za prenošenje , inače nisam ljubitelj toga, više sam sklon svojim riječima to reći ali je to sad
arzuhal baš insistirao na tome. Ako razumiješ princip koji Ibn Arebi otkriva u ovom odnosu mušakrac-žena i bog-čovjek,
možeš da sam izvedeš puno ostalih verzija , a sve na istom principu.
To se zove poštovanje prema Ibn Arebiju, a to što ćeš ponavljati "kadessallhu sirrehu" svaki put kad spomeneš ime
ibn Arebija , neće ti previše pomoći da ga i razumiješ.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3257 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:
arzuhal wrote:Pa da, u našim bosanskim tekijama postoji izreka da šejhovi prvo muride (učenike) pitaju da li su ikada bili istinski zaljubljeni u djevojku, da li su istinski voljeli ženu. Ako je odgovor odričan, onda mu kažu:"Idi, onda, pa se dobro zaljubi i zavoli prvo ženu jer kako ćeš moći voljeti Allaha ako nisi mogao za/voljeti ženu!?"
Da, samo što se ovdje ne govori samo o zaljubljivanju , već o kontemplaciji boga u samom sexualnom činu , kao najvišem
obliku sjedinjenja sa bogom. Tu nije riječ o metafori , već se time metforičnost hadisa tefsiri
U ovome (citatu) što si naveo od Šejhu-l-ekbera ja nigdje ne vidim da se navodi da se Bog kontemplira u seksualnom činu. U ženi - da (i on to razmatra i dalje, kada govori o mirisima, npr). U seksualnom činu - ne. On seksualni odnos (muškarca i žene) ustvari navodi kao ultimativni čin sjedinjenja (priličan) za formu sastavljenu od elemenata. Odatle aludira na sjedinjenje s Bogom.
Dogmano
Posts: 83
Joined: 05/02/2018 09:25

#3258 Re: Sufizam

Post by Dogmano »

arzuhal wrote:
Nurudin wrote:
arzuhal wrote:Pa da, u našim bosanskim tekijama postoji izreka da šejhovi prvo muride (učenike) pitaju da li su ikada bili istinski zaljubljeni u djevojku, da li su istinski voljeli ženu. Ako je odgovor odričan, onda mu kažu:"Idi, onda, pa se dobro zaljubi i zavoli prvo ženu jer kako ćeš moći voljeti Allaha ako nisi mogao za/voljeti ženu!?"
Da, samo što se ovdje ne govori samo o zaljubljivanju , već o kontemplaciji boga u samom sexualnom činu , kao najvišem
obliku sjedinjenja sa bogom. Tu nije riječ o metafori , već se time metforičnost hadisa tefsiri
U ovome (citatu) što si naveo od Šejhu-l-ekbera ja nigdje ne vidim da se navodi da se Bog kontemplira u seksualnom činu. U ženi - da (i on to razmatra i dalje, kada govori o mirisima, npr). U seksualnom činu - ne. On seksualni odnos (muškarca i žene) ustvari navodi kao ultimativni čin sjedinjenja (priličan) za formu sastavljenu od elemenata. Odatle aludira na sjedinjenje s Bogom.
Pročitao sam više puta i vidio samo ovo što i Vi.
Duže vremena pratim Vaše postove i moram pohvaliti Vašu temeljitost, principijelnost, konzistentnost i objektivnost.

Selam.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3259 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

Onda vam ja ne mogu pomoći, vi imate svoja naočale pod kojima ne piše ovo :

Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.

Kad čovjek kontemplira Boga u ženi" itd

a da ja sad ne prekucavam cijeli Fusus, imate na stranici 320, poglavlje XXVII , dio gdje se takva kontemplacija "boga u ženi"
navodi kao "sexualni čin " , sa Duhom i bez duha koji to onda nije itd
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3260 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:Onda vam ja ne mogu pomoći, vi imate svoja naočale pod kojima ne piše ovo :

Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.

Kad čovjek kontemplira Boga u ženi" itd

a da ja sad ne prekucavam cijeli Fusus, imate na stranici 320, poglavlje XXVII , dio gdje se takva kontemplacija "boga u ženi"
navodi kao "sexualni čin " , sa Duhom i bez duha koji to onda nije itd
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3261 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Dogmano wrote: Pročitao sam više puta i vidio samo ovo što i Vi.
Duže vremena pratim Vaše postove i moram pohvaliti Vašu temeljitost, principijelnost, konzistentnost i objektivnost.

Selam.
Alejkumu selam :)

Hvala na lijepom mišljenju.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3262 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:
Nurudin wrote:Onda vam ja ne mogu pomoći, vi imate svoja naočale pod kojima ne piše ovo :

Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.

Kad čovjek kontemplira Boga u ženi" itd

a da ja sad ne prekucavam cijeli Fusus, imate na stranici 320, poglavlje XXVII , dio gdje se takva kontemplacija "boga u ženi"
navodi kao "sexualni čin " , sa Duhom i bez duha koji to onda nije itd
Ok , samo što su ti elementi koji tvore materiju , po meni, sve što postoji .
Samim time šta god imenujemo bogom, to je sadržao u toj formi , skupa sa sviješću o njoj.
Odnosno, kao što drvo nije palo u šumi, ako niko tome nije posvjedočio, isto tako ni taj božanski svjedok ne može
postojati ako nema čemu svjeodočiti.
Zato su čovjek i bog neraskidivi dio jedne cjeline
Dogmano
Posts: 83
Joined: 05/02/2018 09:25

#3263 Re: Sufizam

Post by Dogmano »

Nurudin wrote:Onda vam ja ne mogu pomoći, vi imate svoja naočale pod kojima ne piše ovo :

Kad čovjek ljubi ženu, on žudi za sjedinjenjem, to jest za najsavršenijim sjedinjenjem koje može uopće postojati u ljubavi.
A u formi načinjeno od elemenata, ne postoji snažnije sjedinjenje od onog kod intimnog odnošaja.
Stoga srast obuzima sve dijelove tijela, te šerijat propisuje obredno pranje, kako bi čistota obuhvatila cjelo biće , onako
kao što čovjek cjelovito iščezava u ženi, usljed strasnog ushićenja. Bog je ljubmoran na svog slugu, on ne trpi da ovaj uživa
u nekoj drugoj stvari mimo Njega. On, naime, čisti svoga slugu, kako bi se ovaj, u svom duhovnom promatranju , okrenuo prema
Onome u kome, istinski, iščezava, budući da samo On jest.

Kad čovjek kontemplira Boga u ženi" itd

a da ja sad ne prekucavam cijeli Fusus, imate na stranici 320, poglavlje XXVII , dio gdje se takva kontemplacija "boga u ženi"
navodi kao "sexualni čin " , sa Duhom i bez duha koji to onda nije itd
Ja kroz svoje naočale vidim da velikani, često citirani na ovoj temi, nakon "razbijanja okova" postaju onakvim zbog čega danas znamo za njihova imena i djela. Vi ste prije "razbijanja okova" pisali ljepše i sa više duha. Radi drugih ste pisali, sa željom da razumijete i sebe i druge i svijet. Nadam se da ćete istrpiti svoja stanja pa da Vas opet čitamo sa istim zadovoljstvom kao prije. Nemojte tako lahko zatvarati sva vrata koja ste odškrinuli. Kažem Vam ono što bih Vam mogao i u oči reći pa nemojte zamjeriti. :kiss:
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3264 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

Svi smo mi ponaosob , jedna vrsta naočala, kroz koje bog motri samoga sebe . Tako da je sve u najboljem redu,
za onoga koji motri , odnosno za onoga koji je svjestan sebe ne kao naočala , već onog iza naočala, a koji je
u svemu jedan te isti . ;-)
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#3265 Re: Sufizam

Post by riverflow »

S jutra vjetar želi da ti otkrije tajnu.
Nemoj se vraćati u san.

Moraš tražiti ono što stvarno želiš.
Nemoj se vraćati u san.

Ljudi stalno prelaze preko praga
gdje se dva svijeta dodiruju:

Jer vrata su okrugla i otvorena.
Nemoj se vraćati u san.


Rumi
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3266 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

riverflow wrote:S jutra vjetar želi da ti otkrije tajnu.
Nemoj se vraćati u san.

Moraš tražiti ono što stvarno želiš.
Nemoj se vraćati u san.

Ljudi stalno prelaze preko praga
gdje se dva svijeta dodiruju:

Jer vrata su okrugla i otvorena.
Nemoj se vraćati u san.


Rumi
Lako je njemu reći "nemoj", kad se je naspavao i probudio :|
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#3267 Re: Sufizam

Post by riverflow »

Nurudin wrote:
riverflow wrote:S jutra vjetar želi da ti otkrije tajnu.
Nemoj se vraćati u san.

Moraš tražiti ono što stvarno želiš.
Nemoj se vraćati u san.

Ljudi stalno prelaze preko praga
gdje se dva svijeta dodiruju:

Jer vrata su okrugla i otvorena.
Nemoj se vraćati u san.


Rumi
Lako je njemu reći "nemoj", kad se je naspavao i probudio :|
Ja volim čut´ sve što je njemu bilo lako reć´ :)
Last edited by riverflow on 08/03/2018 20:04, edited 1 time in total.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3268 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Nurudin wrote: Ok , samo što su ti elementi koji tvore materiju , po meni, sve što postoji .
Samim time šta god imenujemo bogom, to je sadržao u toj formi , skupa sa sviješću o njoj.
Odnosno, kao što drvo nije palo u šumi, ako niko tome nije posvjedočio, isto tako ni taj božanski svjedok ne može
postojati ako nema čemu svjeodočiti.
Zato su čovjek i bog neraskidivi dio jedne cjeline
Ok, samo što ti ovim tvrdnjama, ako sam te dobro razumio, suštinski "napuštaš" ibn Arebija i tražiš kakvu garsonjeru blizu Spinoze. A iz toga proizlazi da nema potrebe da se (više) pozivaš na ibn Arebija, Rumija i dr.
Alex the Great
Posts: 8
Joined: 08/03/2018 12:25

#3269 Re: Sufizam

Post by Alex the Great »

Ni Ibn Arabi, Rumi niti bilo ko te fele ljudi ne bi zeleo da se neko veze za njih, anYway. Cak je Rumi pravio skeceve sa svojim ucenicima - magarcima. :-D Svako od nas ima invidualan "put", vezivanje za bilo kojeg duhovnog autoriteta vise steti nego koristi.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3270 Re: Sufizam

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:
Nurudin wrote: Ok , samo što su ti elementi koji tvore materiju , po meni, sve što postoji .
Samim time šta god imenujemo bogom, to je sadržao u toj formi , skupa sa sviješću o njoj.
Odnosno, kao što drvo nije palo u šumi, ako niko tome nije posvjedočio, isto tako ni taj božanski svjedok ne može
postojati ako nema čemu svjeodočiti.
Zato su čovjek i bog neraskidivi dio jedne cjeline
Ok, samo što ti ovim tvrdnjama, ako sam te dobro razumio, suštinski "napuštaš" ibn Arebija i tražiš kakvu garsonjeru blizu Spinoze. A iz toga proizlazi da nema potrebe da se (više) pozivaš na ibn Arebija, Rumija i dr.
Jah...ja sam se par puta provrtio s tobom ukrug i nije mi to doovljno zanimljivo da bih ponavljao
zijancer
Posts: 4749
Joined: 03/08/2004 20:52
Location: 39

#3271 Re: Sufizam

Post by zijancer »

:hm: cica maca
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#3272 Re: Sufizam

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:
arzuhal wrote:
Nurudin wrote: Ok , samo što su ti elementi koji tvore materiju , po meni, sve što postoji .
Samim time šta god imenujemo bogom, to je sadržao u toj formi , skupa sa sviješću o njoj.
Odnosno, kao što drvo nije palo u šumi, ako niko tome nije posvjedočio, isto tako ni taj božanski svjedok ne može
postojati ako nema čemu svjeodočiti.
Zato su čovjek i bog neraskidivi dio jedne cjeline
Ok, samo što ti ovim tvrdnjama, ako sam te dobro razumio, suštinski "napuštaš" ibn Arebija i tražiš kakvu garsonjeru blizu Spinoze. A iz toga proizlazi da nema potrebe da se (više) pozivaš na ibn Arebija, Rumija i dr.
Jah...ja sam se par puta provrtio s tobom ukrug i nije mi to doovljno zanimljivo da bih ponavljao
Nema potrebe ponavljati. Nego nema smisla pozivati se na nekoga s kime se suštinski razilaziš. Jer tu dolazimo do onoga o čemu sam govorio kada sam spominjao falsficiranje: počnu se mijenjati i izvrtati ibn Arebi ili Rumi e kako bi se oni i njihovo učenje "prilagodilo" nekom svom mišljenju s kojim njih dvojica (ili ostale sufije) nemaju suštinske veze.
Evo, i naš poznanik Alex ti to isto kaže: nemaš potrebe pozivati se na ibn Arebija ili Rumija ako želiš biti originalan i imati neko svoje mišljenje, što će ti oni, pričaj sve svojim riječima bez pozivanja na ičiji autoritet. A pogotovo se ne bi smjelo desiti, na putu ostvarenja te originalnosti, da se ti velikani flasficiraju.
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#3273 Re: Sufizam

Post by riverflow »

Alex the Great wrote:Svako od nas ima invidualan "put", vezivanje za bilo kojeg duhovnog autoriteta vise steti nego koristi.
Slažem se, ali ne treba ni to bukvalno shvatiti. Prevelika fokusiranost i trud oko tog individualnog "puta" su takodje, kontraproduktivni. Dragi "učitelji" ostaju uvijek dragi, šta fali. Samo opušteno - zlatno pravilo.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50406
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#3274 Re: Sufizam

Post by Bloo »

Nurudin wrote:Svi smo mi ponaosob , jedna vrsta naočala, kroz koje bog motri samoga sebe . Tako da je sve u najboljem redu,
za onoga koji motri , odnosno za onoga koji je svjestan sebe ne kao naočala , već onog iza naočala, a koji je
u svemu jedan te isti . ;-)
Strah me i zamisliti kakav je tvoj bog.
Nurudin wrote: Ima vic, kad smo kod silovanja, kaže
došle dvije paprike u policijsku stanicu da prijave filovanje :D
Alex the Great
Posts: 8
Joined: 08/03/2018 12:25

#3275 Re: Sufizam

Post by Alex the Great »

riverflow wrote:
Alex the Great wrote:Svako od nas ima invidualan "put", vezivanje za bilo kojeg duhovnog autoriteta vise steti nego koristi.
Slažem se, ali ne treba ni to bukvalno shvatiti. Prevelika fokusiranost i trud oko tog individualnog "puta" su takodje, kontraproduktivni. Dragi "učitelji" ostaju uvijek dragi, šta fali. Samo opušteno - zlatno pravilo.
Poslednju rečenicu potpisujem, opuštenost je najvaznija. Ako se želiš ugledati na nekog ok je, ako želiš "furati" sopstvenu priču, isto tako. Cak je i mix ova dva pristupa ok. Jedino se moze pogriješiti ako se ode u bilo koju krajnost, pa ili covek obožava sejha ili u drugoj varijanti svoju pamet.

Dragi ucitelji su svakako i dalje dragi, potiranje njihovog uticaja je takodje zulm prema sebi.
Locked