Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Piaty
Posts: 5725
Joined: 01/12/2020 00:58

#1 Re: Odlazak u tekije

Post by Piaty »

Dux_12 wrote: 15/02/2022 01:30 Selam i pozdrav svima, zanima me kakvo je vaše mišljenje o tekijama? Uvijek su me interesovale, ali kad vidim na video klipovima plesove neke zaista pomislim da li je uredu to. Koji tarikati postoje kod nas u Bosni i kakvi su po pitanju ovih "plesova"?
Zikr, sema, duvanje u naj i slicno meni, kao muslimanu, ne moze da znaci nista.

Kao covjek od kulture, koji voli znati i saznati sve i svasta sto dolazi iz bilo kojeg kraja svijeta, to je prava riznica.

Dakle, to trebas shvatiti najvise kao folklor. Ne mislim na tekije vec na opcenito sve sto se veze za sufizam.
User avatar
dr_Evil
Posts: 12433
Joined: 01/07/2019 15:35
Location: Ispod Koscele

#2 Re: Odlazak u tekije

Post by dr_Evil »

Piaty wrote: 12/05/2022 23:14
Dux_12 wrote: 15/02/2022 01:30 Selam i pozdrav svima, zanima me kakvo je vaše mišljenje o tekijama? Uvijek su me interesovale, ali kad vidim na video klipovima plesove neke zaista pomislim da li je uredu to. Koji tarikati postoje kod nas u Bosni i kakvi su po pitanju ovih "plesova"?
Zikr, sema, duvanje u naj i slicno meni, kao muslimanu, ne moze da znaci nista.

Kao covjek od kulture, koji voli znati i saznati sve i svasta sto dolazi iz bilo kojeg kraja svijeta, to je prava riznica.

Dakle, to trebas shvatiti najvise kao folklor. Ne mislim na tekije vec na opcenito sve sto se veze za sufizam.
I rahmetli sukundedo ti je pricao da su to novotarije u islamu (sarkazam).

Sad se svi furaju odjednom na vehabe i gledaju sta je ko novo, a sta je bilo u doba ko Muhameda a.s. Nema tu vele pameti, ako ste vec odlucili biti vjernici nastavite kako su radili nasi stari, ili se kanite corava posla.
Piaty
Posts: 5725
Joined: 01/12/2020 00:58

#3 Re: Odlazak u tekije

Post by Piaty »

Hahaha jes tako nekako ta logika ide (slušaj vamo sta cu ti ja reć')
User avatar
canvra888
Posts: 4361
Joined: 09/07/2021 15:03

#4 Re: Odlazak u tekije

Post by canvra888 »

dr_Evil wrote: 13/05/2022 09:19
Piaty wrote: 12/05/2022 23:14

Zikr, sema, duvanje u naj i slicno meni, kao muslimanu, ne moze da znaci nista.

Kao covjek od kulture, koji voli znati i saznati sve i svasta sto dolazi iz bilo kojeg kraja svijeta, to je prava riznica.

Dakle, to trebas shvatiti najvise kao folklor. Ne mislim na tekije vec na opcenito sve sto se veze za sufizam.
I rahmetli sukundedo ti je pricao da su to novotarije u islamu (sarkazam).

Sad se svi furaju odjednom na vehabe i gledaju sta je ko novo, a sta je bilo u doba ko Muhameda a.s. Nema tu vele pameti, ako ste vec odlucili biti vjernici nastavite kako su radili nasi stari, ili se kanite corava posla.
I mekanski mušrici su priznavali Allaha dž.š. ali su se i dalje klanjali svojim kipovima i uzimali ih kao posrednike i što je najbitnije, imali su sličnu spiku: 'to su i naši preci radili'.

Zar nije samo ovo dovoljan dokaz da nipošto ono što su ičiji preci radili treba automatski uzeti kao ispravno i kao neku referencu? A brojni ajeti govore baš o ovome. Da ne pričamo o tome koliko naše dede/nane i nisu bili baš najobrazovaniji, a nit su vala imali neki pristup infromacijama (posebno u komunizmu). Naravno, ja nipošto ne poredim zabludu mekanskih mušrika sa devijacijama u vjeri naših predaka, ne kažem da su na istom nivou, ali svakako da ima tu itekako opasnih stvari, a tu ponajprije mislim na neke prakse u sufizmu.


Nije to nikakvo 'furanje na vehabe', nego jednostavno ljudi koji se iskreno predaju izučavanju svoje vjere. Po mom mišljenju, bilo ko ko objektivno pristupi tome i sa iskrenošću prema samome sebi, bez primjesa privrženosti i subjektivizma, neće imati problema da raspozna ispravno od neispravnog.

Ako neki određeni hadisi ili ajeti nedvosmisleno i izričito zabranjuju neke stvari, a određene grupacije ih ohalaljuju, o čemu onda mi tu dalje imamo pričati? Šta onda mene sprečava da i ja uvedem nešto što nominalno izgleda kao veličanje Allaha i da to nazovem ibadetom?
bjjarmbar
Posts: 319
Joined: 22/02/2022 12:49

#5 Re: Odlazak u tekije

Post by bjjarmbar »

@canvra888

Primjeri hadisa i ajeta ?
User avatar
canvra888
Posts: 4361
Joined: 09/07/2021 15:03

#6 Re: Odlazak u tekije

Post by canvra888 »

bjjarmbar wrote: 13/05/2022 16:08 @canvra888

Primjeri hadisa i ajeta ?
1) https://sunnah.com/muslim:969a

Evo prvi što se tiče gradnje bilo čega iznad nivoa groba. Da ne spominjemo turbeta, tek da ne spominjemo ono što se radi oko tih turbeta, a tek da ne spominjemo da se to institucionalno podržava.

2) https://sunnah.com/bukhari:2697 i iz sure El-Maida, 3. ajet

Pored toliko jasno definisanih ibadeta kroz sunnet Poslanika a.s.; pojedine grupacije izmišljaju 'nove' ibadete i promovišu ih. Čak i naše institucije rade puno više na promovisanju takvih 'ibadeta' umjesto konkretnijeg angažmana na bitnosti obavljanja ako ništa farzova, da ne pričamo sada o pritvrđenim, u skladu sunneta, dobrovoljnim ibadetima.

3) https://sunnah.com/bukhari:5590

Što se tiče ovog hadisa u muzike (što je u sufizmu jako rasprostranjeno uz 'ibadet'), sve je jasno.


Naveo sam samo neke hadise koji su mi prvi naumpali, a primjera je jako mnogo. Navodio sam namjerno samo hadise iz Muslimovih i Buharijinih torova, jer su sahih i ne može im se šta prigovoriti, jer se i neke najosnovnije stvari iz istih tomova uzimaju (kao obavljanje namaza npr.) tako da bi se po toj logici i ovakvih hadisi trebali prihvatiti. Engleska je stranica, čisto samo arhiva hadisa u elektronskoj formi, čisto da i tu ne bi bilo neke privrženosti.
Piaty
Posts: 5725
Joined: 01/12/2020 00:58

#7 Re: Odlazak u tekije

Post by Piaty »

[/quote]Zikr, sema, duvanje u naj i slicno meni, kao muslimanu, ne moze da znaci nista.

Kao covjek od kulture, koji voli znati i saznati sve i svasta sto dolazi iz bilo kojeg kraja svijeta, to je prava riznica.

Dakle, to trebas shvatiti najvise kao folklor. Ne mislim na tekije vec na opcenito sve sto se veze za sufizam.
[/quote]

Zao mi je ali ja stvarno moram ovo ponovo zalijepiti. Sam postavljac teme se pita "nekada pomislim da li je u redu to"?
Dakle, sama ta konfuzija kod naseg brata i nesto sto mu je mistificirano, ne treba da ima mjesta u njegovom srcu. Poruke koje Poslanik dostavljao su upravo bile direktne i tacne, bas zbog toga da bi se izbjegle sve nedoumice. Nema tabua u islamu.

Cukundjedovi, pradjedovi i njihov islam, bogumili-muslimani, hamzevije, nosanje kriza u islamu, tetovaze, Sema kao zikr :lol: ... nista od toga ne uzimaj ako se dobro ne uvjeris da je ispravno (a sumnjam da ces se uvjeriti u to). Da se razumijemi, ni ja se toga nikada necu odreci u smislu da te tradicije ne treba zaboraviti, da ih donekle treba drzati u zivotu kroz neka predavanja, prezentacije, obicne razgovore i slicno, jer su i one nase bogatstvo.

Uglavnom, nemoj vjerovati meni niti ikome, mozes sam izuciti sve!
Ako ti je pitanje tvog ibadeta ili imana, pitanje gdje ces kalkulisati i gdje ces slijediti neki misticizam, onda svaka cast na hrabrosti. Ja to ne smijem.

Respekiram svakoga, znam i sa sufijamai sa svima sjesti i popiti kafu i svaka cast svakome. Iskreno mislim da nisam bolji musliman ni od koga pa tako ni od njih ali samo iznosim misljenje za koje mislim da je poprilicno objektivno.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50441
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#8 Re: Odlazak u tekije

Post by Bloo »

dr_Evil wrote: 13/05/2022 09:19 ako ste vec odlucili biti vjernici nastavite kako su radili nasi stari, ili se kanite corava posla.
Baš u svemu? :mrgreen:
bjjarmbar
Posts: 319
Joined: 22/02/2022 12:49

#9 Re: Odlazak u tekije

Post by bjjarmbar »

canvra888 wrote: 13/05/2022 16:58
bjjarmbar wrote: 13/05/2022 16:08 @canvra888

Primjeri hadisa i ajeta ?
1) https://sunnah.com/muslim:969a

Evo prvi što se tiče gradnje bilo čega iznad nivoa groba. Da ne spominjemo turbeta, tek da ne spominjemo ono što se radi oko tih turbeta, a tek da ne spominjemo da se to institucionalno podržava.

2) https://sunnah.com/bukhari:2697 i iz sure El-Maida, 3. ajet

Pored toliko jasno definisanih ibadeta kroz sunnet Poslanika a.s.; pojedine grupacije izmišljaju 'nove' ibadete i promovišu ih. Čak i naše institucije rade puno više na promovisanju takvih 'ibadeta' umjesto konkretnijeg angažmana na bitnosti obavljanja ako ništa farzova, da ne pričamo sada o pritvrđenim, u skladu sunneta, dobrovoljnim ibadetima.

3) https://sunnah.com/bukhari:5590

Što se tiče ovog hadisa u muzike (što je u sufizmu jako rasprostranjeno uz 'ibadet'), sve je jasno.


Naveo sam samo neke hadise koji su mi prvi naumpali, a primjera je jako mnogo. Navodio sam namjerno samo hadise iz Muslimovih i Buharijinih torova, jer su sahih i ne može im se šta prigovoriti, jer se i neke najosnovnije stvari iz istih tomova uzimaju (kao obavljanje namaza npr.) tako da bi se po toj logici i ovakvih hadisi trebali prihvatiti. Engleska je stranica, čisto samo arhiva hadisa u elektronskoj formi, čisto da i tu ne bi bilo neke privrženosti.
1. cemo se sloziti, mada selefije generaliziraju po tome jer u sufizmu ima redova i ne znaci da su svi ispravni, ali isto tako ne znaci da su svi neispravni. 2. ne znam na sta tacno mislis, zikr je nesto sto se spominje na XXX mjesta i ne postoji ajet/hadis koji ce reci da je zabranjen. Apropo namaza nisam vidio nikad neke nepravilnosti. Selefije kao najveci kriticari sufija kod nas su zapravo ti koji ne klanjaju sunnete u dzamiji, dolaze u trenerkama u dzamije i sl. stvarno ne bih nabrajao jer sa tim mozemo u nedogled.

3. to znaci da ti kao pravi musliman ne slusas muziku ? Dovoditi u kontekst pjesme koje pozivaju na nemoral sa ilahijama i kasidama na nacin da se u obje vrste nalaze muzicki instrumenti, a pored toga zagovornici istih se nalaze u vanbracnim zajednicama sa jednom ili vise zena je apsurdno (ne govorim za tebe licno odmah da razjasnimo).
User avatar
canvra888
Posts: 4361
Joined: 09/07/2021 15:03

#10 Re: Odlazak u tekije

Post by canvra888 »

bjjarmbar wrote: 14/05/2022 00:47
canvra888 wrote: 13/05/2022 16:58

1) https://sunnah.com/muslim:969a

Evo prvi što se tiče gradnje bilo čega iznad nivoa groba. Da ne spominjemo turbeta, tek da ne spominjemo ono što se radi oko tih turbeta, a tek da ne spominjemo da se to institucionalno podržava.

2) https://sunnah.com/bukhari:2697 i iz sure El-Maida, 3. ajet

Pored toliko jasno definisanih ibadeta kroz sunnet Poslanika a.s.; pojedine grupacije izmišljaju 'nove' ibadete i promovišu ih. Čak i naše institucije rade puno više na promovisanju takvih 'ibadeta' umjesto konkretnijeg angažmana na bitnosti obavljanja ako ništa farzova, da ne pričamo sada o pritvrđenim, u skladu sunneta, dobrovoljnim ibadetima.

3) https://sunnah.com/bukhari:5590

Što se tiče ovog hadisa u muzike (što je u sufizmu jako rasprostranjeno uz 'ibadet'), sve je jasno.


Naveo sam samo neke hadise koji su mi prvi naumpali, a primjera je jako mnogo. Navodio sam namjerno samo hadise iz Muslimovih i Buharijinih torova, jer su sahih i ne može im se šta prigovoriti, jer se i neke najosnovnije stvari iz istih tomova uzimaju (kao obavljanje namaza npr.) tako da bi se po toj logici i ovakvih hadisi trebali prihvatiti. Engleska je stranica, čisto samo arhiva hadisa u elektronskoj formi, čisto da i tu ne bi bilo neke privrženosti.
1. cemo se sloziti, mada selefije generaliziraju po tome jer u sufizmu ima redova i ne znaci da su svi ispravni, ali isto tako ne znaci da su svi neispravni. 2. ne znam na sta tacno mislis, zikr je nesto sto se spominje na XXX mjesta i ne postoji ajet/hadis koji ce reci da je zabranjen. Apropo namaza nisam vidio nikad neke nepravilnosti. Selefije kao najveci kriticari sufija kod nas su zapravo ti koji ne klanjaju sunnete u dzamiji, dolaze u trenerkama u dzamije i sl. stvarno ne bih nabrajao jer sa tim mozemo u nedogled.

3. to znaci da ti kao pravi musliman ne slusas muziku ? Dovoditi u kontekst pjesme koje pozivaju na nemoral sa ilahijama i kasidama na nacin da se u obje vrste nalaze muzicki instrumenti, a pored toga zagovornici istih se nalaze u vanbracnim zajednicama sa jednom ili vise zena je apsurdno (ne govorim za tebe licno odmah da razjasnimo).
Što se tiče druge stavke, nisam mislio striktno samo na zikr, ali i što se zikra tiče, tačno je da se spominje na više mjesta (čak i previše da sada pobrajam sve hadise ovdje), ali se isto tako spominje u autentičnim hadisima i kako je tačno Poslanik s.a.w.s. zikrio, ja nigdje još nisam našao zajedničko zikrenje, niti podizanje glasa u istom, a da ne spominjem sad još neke zvučnije načine kod sufija. U svakom slučaju, trebalo bi biti najbitnije da se sunneta pridržavamo. To što selefije ne klanjaju pritvrđenu nafilu (sunnete) u džamiji također ima utemeljenje: https://sunnah.com/bukhari:7290
Što se tiče dolaženja u trenerkama, nije mi poznato da je to šerijatski sporno. Jeste pohvalno lijepo se obući, ali ne vidim da je nedozvoljeno u trenerkama klanjati.

Što se tiče treće stavke, ja ne kažem za sebe ništa, nego što se tiče propisa. Svi smo mi griješni, ali je druga stvar ohalaljivati nešto što je haram. To šta rade pojedinci, to će oni odgovarati za sebe, ali to apsolutno ničim ne mijenja pomenuti propis. Uostalom, postavio sam hadis, tako da su ti pojedinci koje spominješ kao zagovarače toga apsolutno nebitni.


Ja naravno razumijem da ne može svačiji svjetonazor biti isti, ali je Islam jasno definisana religija, tako da bilo koje namjerno mijenjanje iste se više ne može nazivati Islamom, nego sektaštvom.
bjjarmbar
Posts: 319
Joined: 22/02/2022 12:49

#11 Re: Odlazak u tekije

Post by bjjarmbar »

canvra888 wrote: 14/05/2022 01:35
bjjarmbar wrote: 14/05/2022 00:47

1. cemo se sloziti, mada selefije generaliziraju po tome jer u sufizmu ima redova i ne znaci da su svi ispravni, ali isto tako ne znaci da su svi neispravni. 2. ne znam na sta tacno mislis, zikr je nesto sto se spominje na XXX mjesta i ne postoji ajet/hadis koji ce reci da je zabranjen. Apropo namaza nisam vidio nikad neke nepravilnosti. Selefije kao najveci kriticari sufija kod nas su zapravo ti koji ne klanjaju sunnete u dzamiji, dolaze u trenerkama u dzamije i sl. stvarno ne bih nabrajao jer sa tim mozemo u nedogled.

3. to znaci da ti kao pravi musliman ne slusas muziku ? Dovoditi u kontekst pjesme koje pozivaju na nemoral sa ilahijama i kasidama na nacin da se u obje vrste nalaze muzicki instrumenti, a pored toga zagovornici istih se nalaze u vanbracnim zajednicama sa jednom ili vise zena je apsurdno (ne govorim za tebe licno odmah da razjasnimo).
Što se tiče druge stavke, nisam mislio striktno samo na zikr, ali i što se zikra tiče, tačno je da se spominje na više mjesta (čak i previše da sada pobrajam sve hadise ovdje), ali se isto tako spominje u autentičnim hadisima i kako je tačno Poslanik s.a.w.s. zikrio, ja nigdje još nisam našao zajedničko zikrenje, niti podizanje glasa u istom, a da ne spominjem sad još neke zvučnije načine kod sufija. U svakom slučaju, trebalo bi biti najbitnije da se sunneta pridržavamo. To što selefije ne klanjaju pritvrđenu nafilu (sunnete) u džamiji također ima utemeljenje: https://sunnah.com/bukhari:7290
Što se tiče dolaženja u trenerkama, nije mi poznato da je to šerijatski sporno. Jeste pohvalno lijepo se obući, ali ne vidim da je nedozvoljeno u trenerkama klanjati.

Što se tiče treće stavke, ja ne kažem za sebe ništa, nego što se tiče propisa. Svi smo mi griješni, ali je druga stvar ohalaljivati nešto što je haram. To šta rade pojedinci, to će oni odgovarati za sebe, ali to apsolutno ničim ne mijenja pomenuti propis. Uostalom, postavio sam hadis, tako da su ti pojedinci koje spominješ kao zagovarače toga apsolutno nebitni.


Ja naravno razumijem da ne može svačiji svjetonazor biti isti, ali je Islam jasno definisana religija, tako da bilo koje namjerno mijenjanje iste se više ne može nazivati Islamom, nego sektaštvom.
Mislio sam bas na hadise koji i pricaju pohvalno o zajednickom zikru, uostalom zikr je i tad individualni ibadet kao i manje vise sve ono sto covjek radi. Ali opet ponavljam, toliko je redova i ljudi u sufizmu da sigurno ima pogresnih nacina - to niko normalan ne spori. Samo ne mislim da treba generalizovat. Sto se sunneta tice to bi imalo smisla kad bi ti npr znao gdje je Poslanikova kuca bila prema tim hadisima 😂 - hajd da prenesemo ovim nekim nasim jezikom to, namaz bi se klanjao u dnevnom boravku a sunnete bi klanjao u par soba pored. Kod nas selefije zive sat od dzamije i drze se tih hadisa, ali to je tako kada se ljudi okrenu vjeri u 30im godinama zivota i kasnije pa misle da su pokupili svu pamet svijeta. To opet nije stvarno tako bitno ako gledamo da su farzi ono za sta ce covjek biti pitan. Za oblacenje cu se sloziti ako mi kazes je li onda logicno i da se na posao, i na poslovni intervju ide u istoj toj trenerci ako znamo da je namaz susret sa Gospodarom ? Mislim hajmo se voditi tom nekom analogijom kojom selefije pametuju u par stvari… ici u trenerci na sedzdu Gospodaru, a u odijelu direktoru u kancelariju.

O tom ja i pricam, halal je vanbracna zajednica sa nekoliko zena a sporan je zikr. To su glavne selefije kod nas podrzavao ti njih ili ne.
User avatar
canvra888
Posts: 4361
Joined: 09/07/2021 15:03

#12 Re: Odlazak u tekije

Post by canvra888 »

bjjarmbar wrote: 14/05/2022 02:01
canvra888 wrote: 14/05/2022 01:35

Što se tiče druge stavke, nisam mislio striktno samo na zikr, ali i što se zikra tiče, tačno je da se spominje na više mjesta (čak i previše da sada pobrajam sve hadise ovdje), ali se isto tako spominje u autentičnim hadisima i kako je tačno Poslanik s.a.w.s. zikrio, ja nigdje još nisam našao zajedničko zikrenje, niti podizanje glasa u istom, a da ne spominjem sad još neke zvučnije načine kod sufija. U svakom slučaju, trebalo bi biti najbitnije da se sunneta pridržavamo. To što selefije ne klanjaju pritvrđenu nafilu (sunnete) u džamiji također ima utemeljenje: https://sunnah.com/bukhari:7290
Što se tiče dolaženja u trenerkama, nije mi poznato da je to šerijatski sporno. Jeste pohvalno lijepo se obući, ali ne vidim da je nedozvoljeno u trenerkama klanjati.

Što se tiče treće stavke, ja ne kažem za sebe ništa, nego što se tiče propisa. Svi smo mi griješni, ali je druga stvar ohalaljivati nešto što je haram. To šta rade pojedinci, to će oni odgovarati za sebe, ali to apsolutno ničim ne mijenja pomenuti propis. Uostalom, postavio sam hadis, tako da su ti pojedinci koje spominješ kao zagovarače toga apsolutno nebitni.


Ja naravno razumijem da ne može svačiji svjetonazor biti isti, ali je Islam jasno definisana religija, tako da bilo koje namjerno mijenjanje iste se više ne može nazivati Islamom, nego sektaštvom.
Mislio sam bas na hadise koji i pricaju pohvalno o zajednickom zikru, uostalom zikr je i tad individualni ibadet kao i manje vise sve ono sto covjek radi. Ali opet ponavljam, toliko je redova i ljudi u sufizmu da sigurno ima pogresnih nacina - to niko normalan ne spori. Samo ne mislim da treba generalizovat. Sto se sunneta tice to bi imalo smisla kad bi ti npr znao gdje je Poslanikova kuca bila prema tim hadisima 😂 - hajd da prenesemo ovim nekim nasim jezikom to, namaz bi se klanjao u dnevnom boravku a sunnete bi klanjao u par soba pored. Kod nas selefije zive sat od dzamije i drze se tih hadisa, ali to je tako kada se ljudi okrenu vjeri u 30im godinama zivota i kasnije pa misle da su pokupili svu pamet svijeta. To opet nije stvarno tako bitno ako gledamo da su farzi ono za sta ce covjek biti pitan. Za oblacenje cu se sloziti ako mi kazes je li onda logicno i da se na posao, i na poslovni intervju ide u istoj toj trenerci ako znamo da je namaz susret sa Gospodarom ? Mislim hajmo se voditi tom nekom analogijom kojom selefije pametuju u par stvari… ici u trenerci na sedzdu Gospodaru, a u odijelu direktoru u kancelariju.

O tom ja i pricam, halal je vanbracna zajednica sa nekoliko zena a sporan je zikr. To su glavne selefije kod nas podrzavao ti njih ili ne.
Možeš li navesti te hadise o zajedničkom zikru? Širokih pogleda sam, naravno da ću prihvatiti nešto što nisam znao, naravno ako su dokazi validni i još ću se i izviniti :) Slažem se da ne treba generalizovati, ali nisam još vidio sufijski red da zikre po sunnetu (po dosad meni poznatim saznanjima sunneta, opet, spreman sam prihvatiti nešto što ne znam).

To oko klanjanja sunneta mislim da je sve jasno i da nema potrebe o dodatnim zapitkivanjima. Ipak su i tadašnji ashabi imali svoje kuće koje nisu bile u sklopu džamije. Ne znam da li selefije koje ti poznaješ klanjaju navedene sunnete kasnije kod kuće (niti je moje da to znam), samo sam naveo odakle potiče ta utemeljena praksa.

Što se tiče oblačenja, sve to stoji, ali je to već stvar svake zasebne individue i njegovog posmatranja namaza na taj način, a ne čisto pitanja ispravnosti istog. Mada je sad pitanje, ko uopće dolazi u odijelima (ili barem baš sređeni, svaki namaz) na namaz? Ne znam ni da je ijedna grupacija po tome baš redovna.


To oko vanbračnih zajednica, ne znam tačno na šta tu misliš? Da su šerijatski vjenčani, a da nisu administrativno? Ako ćemo gledati šerijatski, ni tu nema ništa sporno, ali je sada druga problematika kako ti ljudi obnašaju te stvari. U to ne bih ulazio, svako će za sebe odgovarati, a Allah dž. š. zna najbolje da li se pravedno ophode prema svima njima.

Ali bilo kako bilo, svakako ne treba ideologiji suditi na osnovu pratilaca iste, nego na osnovu onog što ta ideologija kaže. Bilo bi ako ništa, u najmanju ruku vidjeti/slušati šta učene osobe/autoriteti tih ideologija kažu.
bjjarmbar
Posts: 319
Joined: 22/02/2022 12:49

#13 Re: Odlazak u tekije

Post by bjjarmbar »

canvra888 wrote: 14/05/2022 02:32
bjjarmbar wrote: 14/05/2022 02:01

Mislio sam bas na hadise koji i pricaju pohvalno o zajednickom zikru, uostalom zikr je i tad individualni ibadet kao i manje vise sve ono sto covjek radi. Ali opet ponavljam, toliko je redova i ljudi u sufizmu da sigurno ima pogresnih nacina - to niko normalan ne spori. Samo ne mislim da treba generalizovat. Sto se sunneta tice to bi imalo smisla kad bi ti npr znao gdje je Poslanikova kuca bila prema tim hadisima 😂 - hajd da prenesemo ovim nekim nasim jezikom to, namaz bi se klanjao u dnevnom boravku a sunnete bi klanjao u par soba pored. Kod nas selefije zive sat od dzamije i drze se tih hadisa, ali to je tako kada se ljudi okrenu vjeri u 30im godinama zivota i kasnije pa misle da su pokupili svu pamet svijeta. To opet nije stvarno tako bitno ako gledamo da su farzi ono za sta ce covjek biti pitan. Za oblacenje cu se sloziti ako mi kazes je li onda logicno i da se na posao, i na poslovni intervju ide u istoj toj trenerci ako znamo da je namaz susret sa Gospodarom ? Mislim hajmo se voditi tom nekom analogijom kojom selefije pametuju u par stvari… ici u trenerci na sedzdu Gospodaru, a u odijelu direktoru u kancelariju.

O tom ja i pricam, halal je vanbracna zajednica sa nekoliko zena a sporan je zikr. To su glavne selefije kod nas podrzavao ti njih ili ne.
Možeš li navesti te hadise o zajedničkom zikru? Širokih pogleda sam, naravno da ću prihvatiti nešto što nisam znao, naravno ako su dokazi validni i još ću se i izviniti :) Slažem se da ne treba generalizovati, ali nisam još vidio sufijski red da zikre po sunnetu (po dosad meni poznatim saznanjima sunneta, opet, spreman sam prihvatiti nešto što ne znam).

To oko klanjanja sunneta mislim da je sve jasno i da nema potrebe o dodatnim zapitkivanjima. Ipak su i tadašnji ashabi imali svoje kuće koje nisu bile u sklopu džamije. Ne znam da li selefije koje ti poznaješ klanjaju navedene sunnete kasnije kod kuće (niti je moje da to znam), samo sam naveo odakle potiče ta utemeljena praksa.

Što se tiče oblačenja, sve to stoji, ali je to već stvar svake zasebne individue i njegovog posmatranja namaza na taj način, a ne čisto pitanja ispravnosti istog. Mada je sad pitanje, ko uopće dolazi u odijelima (ili barem baš sređeni, svaki namaz) na namaz? Ne znam ni da je ijedna grupacija po tome baš redovna.


To oko vanbračnih zajednica, ne znam tačno na šta tu misliš? Da su šerijatski vjenčani, a da nisu administrativno? Ako ćemo gledati šerijatski, ni tu nema ništa sporno, ali je sada druga problematika kako ti ljudi obnašaju te stvari. U to ne bih ulazio, svako će za sebe odgovarati, a Allah dž. š. zna najbolje da li se pravedno ophode prema svima njima.

Ali bilo kako bilo, svakako ne treba ideologiji suditi na osnovu pratilaca iste, nego na osnovu onog što ta ideologija kaže. Bilo bi ako ništa, u najmanju ruku vidjeti/slušati šta učene osobe/autoriteti tih ideologija kažu.
Rekao je Pejgamber, alejhisselam: "Kada prodjete pored dzenetskih bašča, stanite i uživajte. Rečeno je Sta su dzenetske bašče? Odgovorio je Muhamed, alejhisselam: Skupovi/halke zikra." [Et-Tirmizi od Enesa ibn Malika]. Kasno je sad, svakako cu ti poslati jos . Ti meni naravno mozes isto tako poslati bilo sta sto se odnosi da je zabranjeno/pokudjeno ciniti zikr u dzematu :D

To za sunnete je neodbranjivo kako god okrenes tu pricu. Ici u tu krajnost da je vrijednije konstantno klanjati sunnete kuci (sto i sam kazes da je upitno da li se klanjaju uopste - to znaci jedan sunnet uzmemo, a onaj vazniji tj. klanjati te iste sunnete zanemarimo :D ) nego u dzamiji je za ne komentarisat.

Za oblacenje si svakako u pravu da najveci dio nece klanjati u odijelu i da jeste stvar osobe, ali mi je malo ruzno slusati te neke price da su neke stvari u kojima nema nista lose (evo mozemo i mevlud pomenut) novotarija i sl., a dolaziti pred Gospodara onako kako ne bi ni pred koga drugog u nekom svakodnevnom zivotu. Niko ne kaze da to treba biti odijelo. Danas te u dosta kafica nece primiti bez nekog pristojnog odjevanja, a govorimo ovdje o dzamiji. Na kraju krajeva o tome ima isto dosta hadisa…

Ako cemo gledati administrativno, do prije koju godinu si se normalno mogao prvo vjencati serijatski pa opcinski. Pa ako imas koga raspitaj se malo sto to vise IZ ne praktikuje. Ozenit se sa par zena, od toga si zakonski duzan samo prema jednoj i ponasat se kasnije kako ti je cejf nema bas neke veze sa islamom i temeljima islama. Moram ponoviti da je takvima zikr novotarija :)

I stvarno si jedan od rijetkih insana sa kojima se na ovu temu moze normalno diskutovati, iako se mozda necemo sloziti u dosta stvari. Masa je ljudi koji su se prihvatili selefizma, godinama unazad su bili daleko od vjere (i apsolutno je pohvalno sto su se vratili vjeri), ali je smijesno da takvi ljudi danas tumace stvari kojima se bave ljudi koji su posvetili zivot izucavanju islama.
Piaty
Posts: 5725
Joined: 01/12/2020 00:58

#14 Re: Odlazak u tekije

Post by Piaty »

Ne znam zasto ljudi trce u sufizam ili selefizam (vole da kazu da pripadaju jednima ili drugima), kada im je mnogo lakse uzeti knjigu i vidjeti kako da budu dobri muslimani.

Zanima me to i to, kako da klanjam, sta da uradim po putanju toga i toga itd itd (dokaz: Vjerodostojan hadis i Kur'an). Kraj price.

Najjace mi je ovdje sto sam procitao jeste da je Sema vrsta zikra :) majko draga...
Jos jednom, svaka cast na hrabrosti pa to smijes reci (a eto neko to jos cak i radi, sta god da to njemu znacilo)
User avatar
dr_Evil
Posts: 12433
Joined: 01/07/2019 15:35
Location: Ispod Koscele

#15 Re: Odlazak u tekije

Post by dr_Evil »

Bloo wrote: 13/05/2022 23:19
dr_Evil wrote: 13/05/2022 09:19 ako ste vec odlucili biti vjernici nastavite kako su radili nasi stari, ili se kanite corava posla.
Baš u svemu? :mrgreen:
Ma ne moraju u svemu, ali brate pregone. Svaka religija je unijela tradicije odredjenog kraja gdje je nastala kao i gdje se primjenjuje u sebe. Danas su eto skontali nesto nije bilo aktuelno u vrijeme Poslanika, pa ce da izbacuju sve. Da im podastremo koliko je islam u sebe unio obicaja predaka Muhameda a.s.(naravno da je mnogo i izbaceno), potrcali bi u tekiju da gledaju dervise sami od sebe.

Nijedna religija nije imuna na to, religija se mjenja s vremenom htjeli mi to priznati ili ne. Rado ce svi da kazu da robovlasnistvo nije uredu po misljenju danasnje uleme, dok eto prije 200 godina je bilo uredu.. mjenja se.

Sada ce mi izbaciti 100 hadisa kako nije uredu, da sam pitao sukundedu istih forumasa on bi mi dao 100 hadisa na hartiji kako je uredu.
User avatar
dr_Evil
Posts: 12433
Joined: 01/07/2019 15:35
Location: Ispod Koscele

#16 Re: Odlazak u tekije

Post by dr_Evil »

canvra888 wrote: 13/05/2022 16:02
I mekanski mušrici su priznavali Allaha dž.š. ali su se i dalje klanjali svojim kipovima i uzimali ih kao posrednike i što je najbitnije, imali su sličnu spiku: 'to su i naši preci radili'.

Zar nije samo ovo dovoljan dokaz da nipošto ono što su ičiji preci radili treba automatski uzeti kao ispravno i kao neku referencu? A brojni ajeti govore baš o ovome. Da ne pričamo o tome koliko naše dede/nane i nisu bili baš najobrazovaniji, a nit su vala imali neki pristup infromacijama (posebno u komunizmu). Naravno, ja nipošto ne poredim zabludu mekanskih mušrika sa devijacijama u vjeri naših predaka, ne kažem da su na istom nivou, ali svakako da ima tu itekako opasnih stvari, a tu ponajprije mislim na neke prakse u sufizmu.


Nije to nikakvo 'furanje na vehabe', nego jednostavno ljudi koji se iskreno predaju izučavanju svoje vjere. Po mom mišljenju, bilo ko ko objektivno pristupi tome i sa iskrenošću prema samome sebi, bez primjesa privrženosti i subjektivizma, neće imati problema da raspozna ispravno od neispravnog.

Ako neki određeni hadisi ili ajeti nedvosmisleno i izričito zabranjuju neke stvari, a određene grupacije ih ohalaljuju, o čemu onda mi tu dalje imamo pričati? Šta onda mene sprečava da i ja uvedem nešto što nominalno izgleda kao veličanje Allaha i da to nazovem ibadetom?
Vi se predajete izucavanju svoje vjere sa stanovnista danasnjih modernih vehabijskih standarda. Nije Bosna bila crna rupa u islamskom svijetu, i prije su ljudi isli na obrazovanje u islamske zemlje i vracali se sa znanjem. Sto se tice obrazovanja malo smo zasjali u crnom komunizmu, sada se opet vracamo na fabricke postavke, sto rece ti da ne budemo nas najobrazovaniji.

Zanmiljivo je kako biramo iz religije sta da uzmemo.. evo prekjucer bijahu dervisi u Blagaju, ne vidjoh da se islamska zajednica ogradila. Doduse oni trebaju prvo da se ograde od Asima and Co. ali nije to poenta ove price.

Iz pogleda modernog obrazovana muslimana po tom novom standardu, trebalo je u najmanju ruku zabranit tu paradu.
User avatar
ovo_malo_duse
Posts: 2802
Joined: 01/11/2006 12:59
Location: U magazi, udji slobodno nije zatvoreno

#17 Re: Odlazak u tekije

Post by ovo_malo_duse »

Pradedo bio Imam ( hodja/ efendija kako hocete). Brat mu se nikada nije zenio kad je dosao iz nekog Turskog rata prodao haman pa sve svoje imanje koje je njemu pripalo podjelom i napravio dzamiju u selu. Njihov prijatelj najbolji inace poznat na daleko ucen covjek i Sejh, Ovaj Sejh je generacija bio sa rahmetli Sejfulahom ef. Prohom sa njim se skupa skolovao i medresu zavrsio (Onaj hor Konjicki nosi ime po njemu) .Otisao je u Istambul pa na Al Ahzar.. Kad se nakon nekoliko godina vratio sa AlAhzara, pitali su ga ljudi u selu tad prvaci koji su mogli sam tako promjenit sta god da je upro prstom, jel ispravno kako vjeru praktikuju. Moj dedo rahmet mu dusi slusao je tad kao dijete a za mog djetinstva je 100 puta ponovio . Moj "Brada" kazao mu je tako su starog Amidzu zvali jer kad se vratio iz tog rata imao je bradu spletenu u percin nikad je nije brijao.
Helem rako je taj vrli Sejh , Moj "Brada", nejma u svijetu ljepseg i cisceg islama nego u Bosni. Zivio je islam cjeli svoj zivot, povuceno nije prihvatao pozicije koje su mu nudili i Imamio je do smrti u seoskoj dzamiji, predvodio Mevlude i Zikre, ucio hatme i drzao predavanja ljudima, nikad nije spomenuo da je bilo sta o toga novotarija.

Znaci imali smo mi ucene i moralne ljude koji su zivote i imetke zalagali na Allahovom Dz,s putu puno prije nego su nam Slefijski mesetari dosli djelit po 50 KM da podrezemo pantalone.
Sjecam se situacije nekad pred sami rat 88_89, u dzamiji teravija i neki arap je tu...Kad ce ti ovaj jedan i dzamijskog odbora nakon teravije , skoci brze bolje , kaze iskoisticemo priliku da nam nas ucevni gost "xxxxxx" ( ne sjecam se imena) orati i kaze neku rijec... Kaze tip ovom drugom nasem do sebe, a ja na ono malo engleskog sto sam tad znao razumjeh ..Sta cu ja veli vazit ja sam samo tehnicar, dosao covjek iz Egipta da nauci neku masinu kod nas u firmu i dosao klanjat teraviju. Kaze ovaj nas ublehas ma samo ti na Arapskom koju kazi nema veze i prouci neku "suru" koja se inace ne uci i sve ce bit ok....Vec tad je bilo jasno kako ce to sve teci.
Nase su nane i pranane imale vise islama u malom prstu nego svi Sheici , S Arabije , Kuvajta i Emirata zajedno zadnjih 500 godina...
mali jomu
Posts: 5853
Joined: 22/05/2017 17:00

#18 Re: Odlazak u tekije

Post by mali jomu »

...
Last edited by mali jomu on 20/05/2022 22:03, edited 1 time in total.
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#19 Re: Odlazak u tekije

Post by jasib »

Dux_12 wrote: 15/02/2022 01:30 Selam i pozdrav svima, zanima me kakvo je vaše mišljenje o tekijama? Uvijek su me interesovale, ali kad vidim na video klipovima plesove neke zaista pomislim da li je uredu to. Koji tarikati postoje kod nas u Bosni i kakvi su po pitanju ovih "plesova"?
Ovako?

mali jomu
Posts: 5853
Joined: 22/05/2017 17:00

#20 Re: Odlazak u tekije

Post by mali jomu »

...
Last edited by mali jomu on 20/05/2022 22:03, edited 1 time in total.
skoronikako
Posts: 1035
Joined: 08/10/2018 12:09

#21 Re: Odlazak u tekije

Post by skoronikako »

ovo_malo_duse wrote: 16/05/2022 15:12 Nase su nane i pranane imale vise islama u malom prstu nego svi Sheici , S Arabije , Kuvajta i Emirata zajedno zadnjih 500 godina...
S ovim se necu sloziti zbog par prakticnih primjera:

- kucanje u drvo da se nesto ne bi ureklo
- drzanje svijece na prozoru 40 dana u kuci umrlog kao i case vode
- placanje za hatme

Ovo su stvari koje nas narod prakticira, koje je pokupio od tih nana i pranana, a koje su suprotne ucenjima islama. Vjerovatno ima jos primjera, ali ovo je ono nesto sto mi prvo pada napamet. Ne treba se stiditi njih, oni su radili ono najbolje sto su znali u tom trenutku, ali reci kako su imale vise islama nego, i nije seik, nego sejh, gore pomenuti je smijesno i neistinito. Nekoliko mjeseci sam proveo u jednoj od arapskih drzava, i prvo se razocaras ljudima i njihovim ponasanjem, ali je iluzorno reci da nema ucenih i poboznih.
User avatar
ovo_malo_duse
Posts: 2802
Joined: 01/11/2006 12:59
Location: U magazi, udji slobodno nije zatvoreno

#22 Re: Odlazak u tekije

Post by ovo_malo_duse »

skoronikako wrote: 19/05/2022 14:46
ovo_malo_duse wrote: 16/05/2022 15:12 Nase su nane i pranane imale vise islama u malom prstu nego svi Sheici , S Arabije , Kuvajta i Emirata zajedno zadnjih 500 godina...
S ovim se necu sloziti zbog par prakticnih primjera:

- kucanje u drvo da se nesto ne bi ureklo
- drzanje svijece na prozoru 40 dana u kuci umrlog kao i case vode
- placanje za hatme

Ovo su stvari koje nas narod prakticira, koje je pokupio od tih nana i pranana, a koje su suprotne ucenjima islama. Vjerovatno ima jos primjera, ali ovo je ono nesto sto mi prvo pada napamet. Ne treba se stiditi njih, oni su radili ono najbolje sto su znali u tom trenutku, ali reci kako su imale vise islama nego, i nije seik, nego sejh, gore pomenuti je smijesno i neistinito. Nekoliko mjeseci sam proveo u jednoj od arapskih drzava, i prvo se razocaras ljudima i njihovim ponasanjem, ali je iluzorno reci da nema ucenih i poboznih.
Samo jednogodisnji neplaceni zekiat svih Kuvajtskih i S arabijskih drzavljana ce cijeli taj dio umeta poslat na -10 sprat Dzehenema, znas zasto jer im preko granice na pripisaj hoda umiru djeca u Eritreji, Sudanu i Yemenu ( i to samo muslimanska), a o ostaloj komsinskoj tamo do Nigerije da ne govorimo, a sva im ulema suti ko zalivena, dok se dusi u haram Hurmama i nama salje emisare da nas nauce islamu.

A tretiranje radnika muslimana iz siromasnih zemalja tipa Banglades, Pakista i Indija kao da su robovi, ne placanje, prebijanje itd, mnogi od nas znaju kako to izgleda. I opet na oba oka zmuri ta sva njihova ulema i sejhovi, mislim da su toliko ogrezli u sve to da vise i ne pomisljaju da je pogresno ( bar da se tako malo izvuku)

I ti onda poredis kucanje u drvo nasih nana koje su ne samo ucile nas nego zivjele na nacin da nesmijes zaspat ako ti je komsija gladan, koje su nas ucile moralu i postenju.

Da budemo nacisto, daleko smo mi danas od onoga cemu su nas nane ucile

Nas dio umeta ce na jedno -5 sprat dole zbog mnogo cega ali kucanje u drvo i placanje hatmi ce bit najmanji problem, al cemo bar bit pet spratova iznad Selefista.. Nadam se da ce nas nane i dede izvuc pa necemo duboko dole jos imamo sanse al tesko.

Bi receno:
"Doce vakat kad ce doci ljudi kojima ce Islam biti konstantno na jeziku ali ga nece imati u Srcu, Tad ce u prvi plan izaci ljudi koji ce vam vaziti o Islamu a da to ne rade ni na koji drugi nacin ne bi dosli do izrazaja".

Taj vakat je dosao....
skoronikako
Posts: 1035
Joined: 08/10/2018 12:09

#23 Re: Odlazak u tekije

Post by skoronikako »

ovo_malo_duse wrote: 19/05/2022 15:37
Samo jednogodisnji neplaceni zekiat svih Kuvajtskih i S arabijskih drzavljana ce cijeli taj dio umeta poslat na -10 sprat Dzehenema, znas zasto jer im preko granice na pripisaj hoda umiru djeca u Eritreji, Sudanu i Yemenu ( i to samo muslimanska), a o ostaloj komsinskoj tamo do Nigerije da ne govorimo, a sva im ulema suti ko zalivena, dok se dusi u haram Hurmama i nama salje emisare da nas nauce islamu.

A tretiranje radnika muslimana iz siromasnih zemalja tipa Banglades, Pakista i Indija kao da su robovi, ne placanje, prebijanje itd, mnogi od nas znaju kako to izgleda. I opet na oba oka zmuri ta sva njihova ulema i sejhovi, mislim da su toliko ogrezli u sve to da vise i ne pomisljaju da je pogresno ( bar da se tako malo izvuku)

I ti onda poredis kucanje u drvo nasih nana koje su ne samo ucile nas nego zivjele na nacin da nesmijes zaspat ako ti je komsija gladan, koje su nas ucile moralu i postenju.

Da budemo nacisto, daleko smo mi danas od onoga cemu su nas nane ucile

Nas dio umeta ce na jedno -5 sprat dole zbog mnogo cega ali kucanje u drvo i placanje hatmi ce bit najmanji problem, al cemo bar bit pet spratova iznad Selefista.. Nadam se da ce nas nane i dede izvuc pa necemo duboko dole jos imamo sanse al tesko.

Bi receno:
"Doce vakat kad ce doci ljudi kojima ce Islam biti konstantno na jeziku ali ga nece imati u Srcu, Tad ce u prvi plan izaci ljudi koji ce vam vaziti o Islamu a da to ne rade ni na koji drugi nacin ne bi dosli do izrazaja".

Taj vakat je dosao....
Sirk nije najmanji problem. Izmedju covjeka i Boga to je veliki problem. Oponasanje nevjernika nije najmanji problem. Imamo grijehe prema sebi, prema ljudima i prema Bogu. Pocesto znaju biti prema svima, ali se ne smije zaboraviti ovaj grijeh koji je samo prema Bogu jer on nema fizicke posljedice, ali je izuzetno bitan.

Svako ce odgovarati za svoje, ali ne smijemo reci "onaj radi to, sta fali sto ja ovo". Nase nane i pranane su imale svojih mana, kao i dobrih strana. Nase je da uzmemo dobre, a eliminisemo ove lose. Cesto mi radimo obrnuto.
nookey
Posts: 1021
Joined: 13/10/2010 21:42

#24 Re: Odlazak u tekije

Post by nookey »

Moj komentar za trenerku, ja prvi idem pogotovo recimo na teraviju, jaciju itd. jer imam problem sa kilama i teško mi je u pantalonama klanjati jer me stežu i ne osjećam se dobro. Generalizovati i porediti poslovni sastanak sa namazom nema nikakve veze. Na poslu se ne saginjem niti padam na sedždu, a u namazu da, i nije dozvoljeno da te nešto muči a Allah želi svima da olakša. I da dodam nisam selefija i klanjam po Hanefijskom mezhebu.
User avatar
canvra888
Posts: 4361
Joined: 09/07/2021 15:03

#25 Re: Odlazak u tekije

Post by canvra888 »

ovo_malo_duse wrote: 19/05/2022 15:37
skoronikako wrote: 19/05/2022 14:46
S ovim se necu sloziti zbog par prakticnih primjera:

- kucanje u drvo da se nesto ne bi ureklo
- drzanje svijece na prozoru 40 dana u kuci umrlog kao i case vode
- placanje za hatme

Ovo su stvari koje nas narod prakticira, koje je pokupio od tih nana i pranana, a koje su suprotne ucenjima islama. Vjerovatno ima jos primjera, ali ovo je ono nesto sto mi prvo pada napamet. Ne treba se stiditi njih, oni su radili ono najbolje sto su znali u tom trenutku, ali reci kako su imale vise islama nego, i nije seik, nego sejh, gore pomenuti je smijesno i neistinito. Nekoliko mjeseci sam proveo u jednoj od arapskih drzava, i prvo se razocaras ljudima i njihovim ponasanjem, ali je iluzorno reci da nema ucenih i poboznih.
Samo jednogodisnji neplaceni zekiat svih Kuvajtskih i S arabijskih drzavljana ce cijeli taj dio umeta poslat na -10 sprat Dzehenema, znas zasto jer im preko granice na pripisaj hoda umiru djeca u Eritreji, Sudanu i Yemenu ( i to samo muslimanska), a o ostaloj komsinskoj tamo do Nigerije da ne govorimo, a sva im ulema suti ko zalivena, dok se dusi u haram Hurmama i nama salje emisare da nas nauce islamu.

ali kucanje u drvo i placanje hatmi ce bit najmanji problem, al cemo bar bit pet spratova iznad Selefista..
Sve ovo što si napisao za Saudijsku Arabiju, zapitaj se prvo i kod nas kakvo je stanje. Gdje ono ide novac sakupljen od zekata? Transparetno se dijeli je l' tako? Ide samo u propisane kategorije? Dalje, šta ćemo sa vakufima? Šta ono bi sa slučajem hfz. Musića koji je sam dao otkaz jer nije mogao to da trpi tu nepravdu? Kao formirala se komisija za ispitivanje tog predmeta i nikad ništa, a na njegovo mjesto postavljen podoban. I kako se to onda razlikuje od S. Arabije?

A ovo boldirano je sporno na toliko mnogo načina... Već je napisao forumaš, ali ne možeš nikako širk nazvat 'najmanjim problemom', to su stvarno opasne izjave.

I ne znam čemu uopće prosuđivanje ideologiji na osnovu jedne grupacije, da ne kažem nacije. Šta je sa Omarom Suleimanom, Ahmed Deedatom, Zakir Naikom, Muhamed Hoblosom? Eto, nijedan nije iz Saudijske Arabije (štaviše, svi su iz različitih zemalja), a propagiraju ljudi isto.
Post Reply