Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#76 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by Idemedosumom »

Ja, koliko sam upućen, mainstream šiije, su fetvama zabranile ružan govor o ashabima r.a.

No, uvijek postoje ekstremisti, kao što je britanski ogranak koji koristi svaku priliku da laje i provocira.

Činjenica je da šiije ne cijene neke ashabe, npr. prvu trojica hulefa i rašiduna, kao što to mi činimo.
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#77 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

canvra888 wrote: 21/05/2022 16:01 @Idemedosumom @salik79

Tu sam, samo vikend je, ne visim na forumu :)

Eh ovako, prvo ahbab reče da salik ne crpi ništa sa interneta, nego 'čita knjige', a on zalijepi klasičnu floskulu oko Ibn Tejmijje koja se vrti po šiitskim grupicama. Exposed. Ta 'izjava' je na mnogo mjesta osporena da ju je ikada i izrekao Ibn Tejmijja, ali hej, odgovara našoj agendi pa zašto i posumnjati u istinitost te izjave (ali naravno sumnjaj u autentičnost hadisa koji ne idu u korist moje ideologije), je l' tako?



Na temu tevessula, znači izdvojen je jedan ajet koji nedvosmisleno ukazuje na predaju dok je Poslanik s.a.w.s. bio živ. Koliko samo ajeta govori o tome da je Poslanik s.a.w.s. dovio za druge, ali dok je živ bio (npr. Et-Tewba, 80), a koliko ajeta govori da se obraća Poslaniku za dovu i nakon njegove smrti? Nijedan. Štaviše, ne govori se ni da su se drevni narod trebali obraćati prethodnim mrtvim poslanicima glede posredništva. Da sad onda i ne spominjemo koliko je tek neosnovano vaše vjerovanje u posredništvo persona poslije Poslanika s.a.w.s. Nisam bez razloga naveo da se to krši sa čistim monoteizmom i da nerijetko liči na neke običaje drugih religija. Šta ćemo sa ajetom El-Ahkāf, 5?

Ali je zanimljivo kako izdvajate određene ajete kako bi pokušali opravdati neka svoja shvatanja, a potpuno ignorišete jasne ajete koji opet pobijaju vaša druga shvatanja. Kao npr. Et-Tewba, 100. Šta je to Ebu-Bekr bio nego jedan od prvih muslimana? Ili želite neuzubillah slagati na Allaha? Ili možda ne prihvatate ovaj ajet, ne bi me ni to čudilo.
Nije klasicna floskula, nego sam se pozvao na svjedocenje Inb Batute u njegovoj Rihli (Rihlah). Dakle, nikakve veze sa "sijskim grupicama", nego sunitskim alimima...

Znaci, po tvojo interpretaciji, Kur'an nije za sva vremena, ono outdated, ili?

Tvrdis da je Poslanik a.s. fizicki mrtav i da time prestaje njegovo ruhanijetsko bistvovanje i na ovom svijetu i u berzahu? Kako to, a Poslanik a.s. je rekao da su Boziji poslanici zivi i da klanjaju u svojim kaburovima? Taj hadis ne priznajes, ili sta? A priznajes li Lejlei miradz i Njegove a.s. razgovore sa, tada fizicki vec umrlim, prethodnim Bozijim Poslanicima a.s. ?! Kako je onda On a.s. predvodio zajednicki namaz svim prethodnim Bozijim Poslanicima a.s., i to bas u Nesdzidul Aksau (dakle, na ovom svijetu), ako je njihovo bistvovanje prestalo njihovom fizickom smrcu na ovom svijetu?

Dalje, Uzviseni Gospodar, nam na dva mjesta u Kur'anu naredjuje da ne govorimo
da su mrtvi i da ne smatramo mrtvim one koji su na Allahovom putu poginuli, dakle sehide. Tvojom/vasom logikom bi sehidi, u tom slucaju, bili na neki nacin privilegovani naspram Bozijih Poslanika a.s. i ostalih Bozijih Prijatelja (dobrih Bozijih robova) k.s.. Sto je, priznat ces, nelogicno.

Konacno, kada obilazimo kabur Bozijeg Poslanika a.s. i selamimo ga, zasto to radimo, ako je vec fizicki mrtav? Zasto je Poslanik a.s. rekao da onaj ko ga zijareti poslije smrti kao da je to ucinio i za vrijeme njegovog zivota, ili kada je rekao da ga je zanemario onaj ko obavi hadz, a ne zijareti i Njega a.s.?!

Toliko je dokaza, da bih mogao do sutra nabrajati...
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#78 Re: Sufije, šiije i možda tekije.

Post by salik79 »

ragib wrote: 21/05/2022 18:11
salik79 wrote: 20/05/2022 18:00

Vratit cu se jos na ovaj hadis, a do tada nesto za razmisljanje:



Ibn Abbas, r.a., je rekao: Jedne prilike nam je Poslanik, s.a.v.s., držao govor u kome je rekao: -O ljudi, vi ćete biti proživljeni i stati pred Allaha bosi, goli i neobrezani. Zatim je proučio ajet: "Onako kako smo prvi put iz ništa stvorili." Prvi čovjek koji će se na Kijametskom danu pokriti jeste Ibrahim, a.s. Tada će se pojedini ljudi iz mog ummeta odvesti na lijevu stranu. Ja ću na to reći: -To su moji ashabi! Meni će se odgovoriti: -Ti ne znaš šta su oni radili nakon tvoje smrti. Ja ću tada reći kao što je rekao (Isa', a.s.) iskreni Allahov rob: "I ja sam nad njima bdio dok sam među njima bio, a kad si mi Ti dušu uzeo, Ti si ih jedini nadzirao! Ti nad svim bdiš. Ako ih kazniš, robovi su Tvoji, a ako im oprostiš, silan i mudar Ti si." (sura El-Maide, 117) Meni će se tada reći: -Ovi su neprestano radili suprotno onome što im je naređeno od momenta kada si ih napustio." (Buhari)

Jedni su ratovali protiv hazreti Alije, tada najboljeg insana Ummeta, neki na tom putu izginuli, neki se pokajali, a neki uveli njegovo proklinjanje s mimbera, koje je bilo sastavni dio hutbe svakog petka.

Sjetimo se i da je ogromna skupina muslimana doslovno izmasakrirala minornu skupinu mumina, a medju njima tada najboljeg insana koji je zemljom krocio, hazreti Husejna, i to sve uz tekbire...I to su sebi sve lijepo opravdali.

Ogroman broj hadisa je bas u tom periodu izmisljan.
Čitao sam i ja o ovim temama mnogo, i zaista kad vidiš kako su neki muslimani postupali prema hazreti Aliju, Hasanu i Husejnu je više nego ogavno a bili su halife. Svakako da sam bio živ u tom periodu da bi stao na ispravnu stranu. Međutim ono što mene mori jeste činjenica da neki koji vole ehli Bejt kao što su sijje počeli su udarati i na recimo hazreti EbuBekra, Omera itd. Čime to pravdaju? Zaista me tvoje razmišljanje o ovome zanima? Važnost porodice posanika as se i ogleda u tome što će Mehdi as doći kao Imam muslimana kojeg mi očekujemo možda i za našeg života i bice dio ehliBejta.
Mislim da je to posljedica pretjerivanja pojedinaca koji, namjerno ili nehoticno, potpadaju pod tu retoriku tzv. "britanskih sija", kako ih je Imam Hamnei oslovio, a cija agenda je stvaranje medjumuslimanskog razdora i neprijateljstva, sto je ultimativni cilj neprijatelja Islama i muslimana, jer dokle god su muslimani zauzeti medjusobnim trvenjima ne predstavljaju nikakvu opasnost za njihove stvarne neprijatelje (zavadi pa vladaj).

Istinska sijska ulema je takav nacin ophodjenja prema islamskim historijskim figurama vusestruko osudjivala i jasno i nedvosmisleno oznacavala kao haram. To je i jasno, posto takav nacin ophodjenja s drugima nije prikladan za sljedbenike casnog Ehli Bejta a.s., jer ni oni nikada nisu koristili takvu retoriku, iako im se kroz historiju nanosio neopisiv zulum.

Po mom misljenju ovi koji nehotice padnu na tu propagandu i pocnu s vrijedjanjima uglednih islamskih figura to cine iz svoje prevelike ljubavi prema casnom Ehli Bejtu i zbog nanesenog im zuluma, sto je neosporna historijska cinjenica. Takve ljude treba upucivati na fetvu Imama Hamneija.

Duga je prica, ali uglavnom sve pocinje od Gadir Huma, kada je nakon oprosnog hadza, Boziji Poslanik a.s., Allahovom odredbom, odredio hazreti Aliju za nasljednika, odnosno Mevlu, i jasno rekao da ono sto im je do tada predstavljao On s.a.v.a.v.s. od tog casa postaje Alija a.s. (naravno, bez poslanstva, posto je ono okoncano), sto su svi koji su obavili hadz posvjedocili, a Omer r.a. je bio medju prvima koji je na tome cestitao Aliji a.s.. Nakon toga pocinju intrige i borba za vlast, sto kulminira na smrtnoj postelji Poslanika a.s., kada je On a.s. zatrazio papir i olovku da napise nesto nakon cega se nikada ne bi razisli, na sta je Omer odgovorio da Poslanik a.s. bunca (a Allah dz.s. nas u Kur'anu obavjestava da On a.s. apsolutno nista ne govori po hiru svom, a kamoli da bunca), nakon cega se u Njegovom a.s. prisustvu ogradila prepirka i svadja (a svi znamo da je haram povisiti ton u Njegovom a.s. prisustvu)...Uglavnom, duga prica, a ja uvijek tipkam sa mobitela, nakon preseljenja, dok su najuzi clanovi Poslanikove a.s. porodice bili zauzeti spremanjem dzenaze, ostali su bili zauzeti oko preuzimanja vlasti. Tada u uskom krugu ashaba bi izabran Ebu Bekr r.a. za halifu, sto mnogi dugo vremena nisu htjrli prihvatiti, znajuci sta je receno na Gadir Humu.

Nakon svega, Ebu Bekr oduzima hazreti Fatimino nasljedstvo, palmovik Fedek, cime je ucinjen jos jedan zulum prema casnom Ehli Bejtu. Kasnije je doslo i do onog nasilnog ulasku u njenu kucu od strane Omera r.a., kada biva i povrijedjena (prenosi se da je tada zbog udarca u vrata iza kojih je ona bila doslo i do pobacaja), nakon cega se ona nikada nije oporavila i nakon cega je u dubokoj tuzi i razocarenju preselila. Treba napomenuti da je preselila a da im nikada nije halalila (zato je poznata ona Ebu Bekrova Illahija, koju je sam pred kraj svog zivota izgovorio), niti ih je htjela za zivota vidjeti. Zato je ukopana po noci u najuzem krugu porodice i zbog toga se tacna lokacija njenog mezara ni ne zna...
ragib
Posts: 2246
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#79 Re: Sufije, šiije i možda tekije.

Post by ragib »

salik79 wrote: 22/05/2022 16:46
ragib wrote: 21/05/2022 18:11
Čitao sam i ja o ovim temama mnogo, i zaista kad vidiš kako su neki muslimani postupali prema hazreti Aliju, Hasanu i Husejnu je više nego ogavno a bili su halife. Svakako da sam bio živ u tom periodu da bi stao na ispravnu stranu. Međutim ono što mene mori jeste činjenica da neki koji vole ehli Bejt kao što su sijje počeli su udarati i na recimo hazreti EbuBekra, Omera itd. Čime to pravdaju? Zaista me tvoje razmišljanje o ovome zanima? Važnost porodice posanika as se i ogleda u tome što će Mehdi as doći kao Imam muslimana kojeg mi očekujemo možda i za našeg života i bice dio ehliBejta.
Mislim da je to posljedica pretjerivanja pojedinaca koji, namjerno ili nehoticno, potpadaju pod tu retoriku tzv. "britanskih sija", kako ih je Imam Hamnei oslovio, a cija agenda je stvaranje medjumuslimanskog razdora i neprijateljstva, sto je ultimativni cilj neprijatelja Islama i muslimana, jer dokle god su muslimani zauzeti medjusobnim trvenjima ne predstavljaju nikakvu opasnost za njihove stvarne neprijatelje (zavadi pa vladaj).

Istinska sijska ulema je takav nacin ophodjenja prema islamskim historijskim figurama vusestruko osudjivala i jasno i nedvosmisleno oznacavala kao haram. To je i jasno, posto takav nacin ophodjenja s drugima nije prikladan za sljedbenike casnog Ehli Bejta a.s., jer ni oni nikada nisu koristili takvu retoriku, iako im se kroz historiju nanosio neopisiv zulum.

Po mom misljenju ovi koji nehotice padnu na tu propagandu i pocnu s vrijedjanjima uglednih islamskih figura to cine iz svoje prevelike ljubavi prema casnom Ehli Bejtu i zbog nanesenog im zuluma, sto je neosporna historijska cinjenica. Takve ljude treba upucivati na fetvu Imama Hamneija.

Duga je prica, ali uglavnom sve pocinje od Gadir Huma, kada je nakon oprosnog hadza, Boziji Poslanik a.s., Allahovom odredbom, odredio hazreti Aliju za nasljednika, odnosno Mevlu, i jasno rekao da ono sto im je do tada predstavljao On s.a.v.a.v.s. od tog casa postaje Alija a.s. (naravno, bez poslanstva, posto je ono okoncano), sto su svi koji su obavili hadz posvjedocili, a Omer r.a. je bio medju prvima koji je na tome cestitao Aliji a.s.. Nakon toga pocinju intrige i borba za vlast, sto kulminira na smrtnoj postelji Poslanika a.s., kada je On a.s. zatrazio papir i olovku da napise nesto nakon cega se nikada ne bi razisli, na sta je Omer odgovorio da Poslanik a.s. bunca (a Allah dz.s. nas u Kur'anu obavjestava da On a.s. apsolutno nista ne govori po hiru svom, a kamoli da bunca), nakon cega se u Njegovom a.s. prisustvu ogradila prepirka i svadja (a svi znamo da je haram povisiti ton u Njegovom a.s. prisustvu)...Uglavnom, duga prica, a ja uvijek tipkam sa mobitela, nakon preseljenja, dok su najuzi clanovi Poslanikove a.s. porodice bili zauzeti spremanjem dzenaze, ostali su bili zauzeti oko preuzimanja vlasti. Tada u uskom krugu ashaba bi izabran Ebu Bekr r.a. za halifu, sto mnogi dugo vremena nisu htjrli prihvatiti, znajuci sta je receno na Gadir Humu.

Nakon svega, Ebu Bekr oduzima hazreti Fatimino nasljedstvo, palmovik Fedek, cime je ucinjen jos jedan zulum prema casnom Ehli Bejtu. Kasnije je doslo i do onog nasilnog ulasku u njenu kucu od strane Omera r.a., kada biva i povrijedjena (prenosi se da je tada zbog udarca u vrata iza kojih je ona bila doslo i do pobacaja), nakon cega se ona nikada nije oporavila i nakon cega je u dubokoj tuzi i razocarenju preselila. Treba napomenuti da je preselila a da im nikada nije halalila (zato je poznata ona Ebu Bekrova Illahija, koju je sam pred kraj svog zivota izgovorio), niti ih je htjela za zivota vidjeti. Zato je ukopana po noci u najuzem krugu porodice i zbog toga se tacna lokacija njenog mezara ni ne zna...
Ja sam čitao govor oprostni poslanika as ali nisam mogao naći da je rekao za hazreti Aliju da je njegov nasljednik? Možeš li mi reći samo gdje to mogu naci
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#80 Re: Sufije, šiije i možda tekije.

Post by salik79 »

ragib wrote: 22/05/2022 18:37
salik79 wrote: 22/05/2022 16:46

Mislim da je to posljedica pretjerivanja pojedinaca koji, namjerno ili nehoticno, potpadaju pod tu retoriku tzv. "britanskih sija", kako ih je Imam Hamnei oslovio, a cija agenda je stvaranje medjumuslimanskog razdora i neprijateljstva, sto je ultimativni cilj neprijatelja Islama i muslimana, jer dokle god su muslimani zauzeti medjusobnim trvenjima ne predstavljaju nikakvu opasnost za njihove stvarne neprijatelje (zavadi pa vladaj).

Istinska sijska ulema je takav nacin ophodjenja prema islamskim historijskim figurama vusestruko osudjivala i jasno i nedvosmisleno oznacavala kao haram. To je i jasno, posto takav nacin ophodjenja s drugima nije prikladan za sljedbenike casnog Ehli Bejta a.s., jer ni oni nikada nisu koristili takvu retoriku, iako im se kroz historiju nanosio neopisiv zulum.

Po mom misljenju ovi koji nehotice padnu na tu propagandu i pocnu s vrijedjanjima uglednih islamskih figura to cine iz svoje prevelike ljubavi prema casnom Ehli Bejtu i zbog nanesenog im zuluma, sto je neosporna historijska cinjenica. Takve ljude treba upucivati na fetvu Imama Hamneija.

Duga je prica, ali uglavnom sve pocinje od Gadir Huma, kada je nakon oprosnog hadza, Boziji Poslanik a.s., Allahovom odredbom, odredio hazreti Aliju za nasljednika, odnosno Mevlu, i jasno rekao da ono sto im je do tada predstavljao On s.a.v.a.v.s. od tog casa postaje Alija a.s. (naravno, bez poslanstva, posto je ono okoncano), sto su svi koji su obavili hadz posvjedocili, a Omer r.a. je bio medju prvima koji je na tome cestitao Aliji a.s.. Nakon toga pocinju intrige i borba za vlast, sto kulminira na smrtnoj postelji Poslanika a.s., kada je On a.s. zatrazio papir i olovku da napise nesto nakon cega se nikada ne bi razisli, na sta je Omer odgovorio da Poslanik a.s. bunca (a Allah dz.s. nas u Kur'anu obavjestava da On a.s. apsolutno nista ne govori po hiru svom, a kamoli da bunca), nakon cega se u Njegovom a.s. prisustvu ogradila prepirka i svadja (a svi znamo da je haram povisiti ton u Njegovom a.s. prisustvu)...Uglavnom, duga prica, a ja uvijek tipkam sa mobitela, nakon preseljenja, dok su najuzi clanovi Poslanikove a.s. porodice bili zauzeti spremanjem dzenaze, ostali su bili zauzeti oko preuzimanja vlasti. Tada u uskom krugu ashaba bi izabran Ebu Bekr r.a. za halifu, sto mnogi dugo vremena nisu htjrli prihvatiti, znajuci sta je receno na Gadir Humu.

Nakon svega, Ebu Bekr oduzima hazreti Fatimino nasljedstvo, palmovik Fedek, cime je ucinjen jos jedan zulum prema casnom Ehli Bejtu. Kasnije je doslo i do onog nasilnog ulasku u njenu kucu od strane Omera r.a., kada biva i povrijedjena (prenosi se da je tada zbog udarca u vrata iza kojih je ona bila doslo i do pobacaja), nakon cega se ona nikada nije oporavila i nakon cega je u dubokoj tuzi i razocarenju preselila. Treba napomenuti da je preselila a da im nikada nije halalila (zato je poznata ona Ebu Bekrova Illahija, koju je sam pred kraj svog zivota izgovorio), niti ih je htjela za zivota vidjeti. Zato je ukopana po noci u najuzem krugu porodice i zbog toga se tacna lokacija njenog mezara ni ne zna...
Ja sam čitao govor oprostni poslanika as ali nisam mogao naći da je rekao za hazreti Aliju da je njegov nasljednik? Možeš li mi reći samo gdje to mogu naci
Rijec je o mutavatir hadisu, kojem su svjedocili svi koji su obavili oprostajni hadz:
MJESTO GADIR HUMM I SULTAN NEVRUZ

Šta se desilo tada na tom mjestu?

Bila je deseta godina po Hidžri. Hz.Pejgamber, s.a.v.a., naredio je bližim ashabima da pozovu sve sljedbenike da mu se pridruže na njegovom posljednjem hadždžu. Tom prilikom ih je podučio kako ispravno obaviti hadždž. Bio je to prvi put da su se muslimani okupili u tako velikom broju na jednom mjestu, kako bi slušali riječi Njihovog Poslanika, a.s. Na putu do Mekke, Pejgambera, a.s., slijedilo je više od 70 000 ljudi, a četvrtog dana Zu-l-hidždžeta u Mekki je bilo više od 100 000 muslimana. Po završetku hadždža, na putu prema Medini, nakon objave ajeta: „O Poslaniče kazuj ono što ti se objavljuje, od Gospodara tvoga. Ako ne učiniš, onda nisi dostavio poslanicu Njegovu, a Allah će te od ljudi štititi. Allah zaista neće ukazati na pravi put narodu koji neće da vjeruje.“ (El Maida, 67.)

Zastali su na mjestu zvanom Gadir Humm (blizu današnje Džuhfe). Posljednje dvije rečenice ovoga ajeta ukazuje na činjenicu da je Pejgamber, a.s., bio zabrinut za reakcije koje će neki ljudi imati na njegove riječi. Bio je Prvi dan proljeća – Sultan Nevruz.

Po naredbi Uzvišenog Zul Dželala, hz. Pejgamber, a.s., održao je hutbu. Iako je tog dana bila velika vrućina, naredio je čak i onima koji su otišli naprijed da se vrate, kako bi se svi okupili na jednom mjestu. Naredio je Selman el-Farisiju, r.a., da napravi minberu od kamenja i devinih sedala. Bilo je podnevsko vrijeme, ljudi su se zagrtali da se zaštite od vrućine. U to danu Sultan Nevruzu, hz. Pejgamber, a. s., proveo je oko pet sati na tom mjestu, od kojih je puna tri sata bio na minberi. Učio je i spomenuo oko stotinu ajeta iz Kur'ana, a. š., i sedamdeset tri puta opomenuo ljude za njihova djela u budućnosti.

Još je govorio i između ostalog rekao:
„Izgleda da se približava vrijeme u kome ću biti pozvan da idem, i ja ću se odazvati tom pozivu. Ostavljam vam dvije vrijedne stvari (sekalejn), ako ih se budete držali, nećete nikad otići na stranputicu, posje mog odlaska. To su Allahova Knjiga i moj Ehli Bejt. Ove dvije dragocjenisti neće se nikad razdojiti, sve dok ne dođu do Džennetskog bazena.“

Potom je Pejgamber, .a.s. nastavio i pitao : „Zar nemam više prava nad mu'minima nego što oni sami imaju nad sobom?“ Ljudi su vikali i odgovorili: „Da, Ja, Resulallah.“ Nakon toga je izgovorio ključnu rečenicu koja jasno i nedvosmisleno određuje hz. Aliju kao vodiča ummeta. Pejgamber, a.s., je rekao dižući hz. Alijinu ruku: „Kome god sam ja vodič (mevla) Alija je njegov vodič (mevla).“ Hz. Pejgamber, a.s., je nastavio i pored ostalog rekao: „O Allahu, voli one koji njega vole, i budi neprijatelj onome ko je njemu neprijatelj.“

Po završetku hutbe Allah, dž.š., je objavio sljedeći ajet: „Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.“ (El Maida, 3.)

Prema gore navedenom, jasno je da, Allah, hikmetile, vjera nije mogla biti kompletna sve dok hz. Resul, a.s., nije objelodanio ko će biti njegov nasljednik.

Potom je Pejgamber, a.s., tražio od sviju da daju zakletvu na vjernost (bejat) hz. Aliji i da mu čestitaju. Među prvima je bio Omer b. El Hattab koji reče: „Čestitam Ibn Ebi Talib! Danas si postao Vodič-Mevla svim mu'minima i mu'minkama.“

Tako je dragi Allah naredio Pejgamberu, a.s., da to učini baš na ovaj dan, i da svi ljudi pripadnici ummeta budu svjedoci toga. Mu'džizom su ga mogli svi čuti.

Šejh hadži Mesud ef. Hadžimejlić
Objavljeno u Kelamu'l Šifa', 1. broj mart 2004.
ragib
Posts: 2246
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#81 Re: Sufije, šiije i možda tekije.

Post by ragib »

salik79 wrote: 22/05/2022 18:53
ragib wrote: 22/05/2022 18:37
Ja sam čitao govor oprostni poslanika as ali nisam mogao naći da je rekao za hazreti Aliju da je njegov nasljednik? Možeš li mi reći samo gdje to mogu naci
Rijec je o mutavatir hadisu, kojem su svjedocili svi koji su obavili oprostajni hadz:
MJESTO GADIR HUMM I SULTAN NEVRUZ

Šta se desilo tada na tom mjestu?

Bila je deseta godina po Hidžri. Hz.Pejgamber, s.a.v.a., naredio je bližim ashabima da pozovu sve sljedbenike da mu se pridruže na njegovom posljednjem hadždžu. Tom prilikom ih je podučio kako ispravno obaviti hadždž. Bio je to prvi put da su se muslimani okupili u tako velikom broju na jednom mjestu, kako bi slušali riječi Njihovog Poslanika, a.s. Na putu do Mekke, Pejgambera, a.s., slijedilo je više od 70 000 ljudi, a četvrtog dana Zu-l-hidždžeta u Mekki je bilo više od 100 000 muslimana. Po završetku hadždža, na putu prema Medini, nakon objave ajeta: „O Poslaniče kazuj ono što ti se objavljuje, od Gospodara tvoga. Ako ne učiniš, onda nisi dostavio poslanicu Njegovu, a Allah će te od ljudi štititi. Allah zaista neće ukazati na pravi put narodu koji neće da vjeruje.“ (El Maida, 67.)

Zastali su na mjestu zvanom Gadir Humm (blizu današnje Džuhfe). Posljednje dvije rečenice ovoga ajeta ukazuje na činjenicu da je Pejgamber, a.s., bio zabrinut za reakcije koje će neki ljudi imati na njegove riječi. Bio je Prvi dan proljeća – Sultan Nevruz.

Po naredbi Uzvišenog Zul Dželala, hz. Pejgamber, a.s., održao je hutbu. Iako je tog dana bila velika vrućina, naredio je čak i onima koji su otišli naprijed da se vrate, kako bi se svi okupili na jednom mjestu. Naredio je Selman el-Farisiju, r.a., da napravi minberu od kamenja i devinih sedala. Bilo je podnevsko vrijeme, ljudi su se zagrtali da se zaštite od vrućine. U to danu Sultan Nevruzu, hz. Pejgamber, a. s., proveo je oko pet sati na tom mjestu, od kojih je puna tri sata bio na minberi. Učio je i spomenuo oko stotinu ajeta iz Kur'ana, a. š., i sedamdeset tri puta opomenuo ljude za njihova djela u budućnosti.

Još je govorio i između ostalog rekao:
„Izgleda da se približava vrijeme u kome ću biti pozvan da idem, i ja ću se odazvati tom pozivu. Ostavljam vam dvije vrijedne stvari (sekalejn), ako ih se budete držali, nećete nikad otići na stranputicu, posje mog odlaska. To su Allahova Knjiga i moj Ehli Bejt. Ove dvije dragocjenisti neće se nikad razdojiti, sve dok ne dođu do Džennetskog bazena.“

Potom je Pejgamber, .a.s. nastavio i pitao : „Zar nemam više prava nad mu'minima nego što oni sami imaju nad sobom?“ Ljudi su vikali i odgovorili: „Da, Ja, Resulallah.“ Nakon toga je izgovorio ključnu rečenicu koja jasno i nedvosmisleno određuje hz. Aliju kao vodiča ummeta. Pejgamber, a.s., je rekao dižući hz. Alijinu ruku: „Kome god sam ja vodič (mevla) Alija je njegov vodič (mevla).“ Hz. Pejgamber, a.s., je nastavio i pored ostalog rekao: „O Allahu, voli one koji njega vole, i budi neprijatelj onome ko je njemu neprijatelj.“

Po završetku hutbe Allah, dž.š., je objavio sljedeći ajet: „Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.“ (El Maida, 3.)

Prema gore navedenom, jasno je da, Allah, hikmetile, vjera nije mogla biti kompletna sve dok hz. Resul, a.s., nije objelodanio ko će biti njegov nasljednik.

Potom je Pejgamber, a.s., tražio od sviju da daju zakletvu na vjernost (bejat) hz. Aliji i da mu čestitaju. Među prvima je bio Omer b. El Hattab koji reče: „Čestitam Ibn Ebi Talib! Danas si postao Vodič-Mevla svim mu'minima i mu'minkama.“

Tako je dragi Allah naredio Pejgamberu, a.s., da to učini baš na ovaj dan, i da svi ljudi pripadnici ummeta budu svjedoci toga. Mu'džizom su ga mogli svi čuti.

Šejh hadži Mesud ef. Hadžimejlić
Objavljeno u Kelamu'l Šifa', 1. broj mart 2004.
Eselamu alejkum
Nesto sam slicno i čitao ali kako onda komentarišeš one predaje gdje Poslanik a.s. spominje da ce pravedni hilafet trajati određen vremenski period, i to se na kraju poklopilo sa prva četiri hilafeta.

Meni je iskreno malo čudno da šije imaju negativno mišljenje prema ljudima koji pripadaju muhadzirima ili ensarijama. Jer Allah u Kur anu kaze:

Allah je zadovoljan prvim muslimanima, muhadžirima i ensarijama i svima onima koji ih slijede dobra djela čineći…, ako uzmes u obzir i cinjenicu da je recimo EbuBekr r.a. medju prvima prihvatio Islam i citav svoj zivot ulagao novac svoj za ovu uzvisenu vjeru a na takav jedan ruzan nacin ga neki sa nulom mnoze mislim da to nema logike, a jos kad uzmes u obzir da je Muhamed.a.s obećao mu dzenet... Tesko da oni mogu protiv svih ovih ajeta i hadisa dokazati da je EbuBekr r.a. bio neki nevaljanko.

Cinjenica jeste da je i hazreti Ali dao prisegu EbuBekru pa čak i spominje se u sijjskoj literaturi

Alija, r.a., rekao je: ”I uistinu, prisegu su mi dali isti oni koji su prisegu dali Ebu Bekru, Omeru i Osmanu, i zakleli su mi se na vjernost na istu stvar na koju se zakleli na vjernost i njima. Onaj koji je prisutan nema pravo izbora, a onaj koji je odsutan nema pravo neprihvatanja, jer šura (pravo izbora halife) pripada Muhadžirima i Ensarijama, i ako se slože i nekoga imenuju, on time postaje imam-halifa, i to je stvar u kojoj je Allahovo zadovoljstvo.” Nehdžul-belaga, str. 491; Staza rječitosti, pismo 6, str. 186.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tako da ipak tesko covjek moze na osnovu ovih svih stvari reci da je sve crno/bijelo. Cinjenica jeste da ehliBejt ima svoju vrijednost i da je treba slijediti to u potpunosti prihvatam.
Pitam evo tebe, obzirom da je došlo do razilazenja ko sve spada u ehliBejt, mozes li mi reci na osnovu čega jedan dio sijja smatra da je to 12 Imama koje argumente koriste, druge dvije grupacije sijja smatraju da je to 7 i 5 čini mi se.

Kod derviša je to malo drugacije, oni smatraju da se to i do dan danas prenosi......
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#82 Re: Sufije, šiije i možda tekije.

Post by salik79 »

ragib wrote: 22/05/2022 22:36
salik79 wrote: 22/05/2022 18:53

Rijec je o mutavatir hadisu, kojem su svjedocili svi koji su obavili oprostajni hadz:
Eselamu alejkum
Nesto sam slicno i čitao ali kako onda komentarišeš one predaje gdje Poslanik a.s. spominje da ce pravedni hilafet trajati određen vremenski period, i to se na kraju poklopilo sa prva četiri hilafeta.

Meni je iskreno malo čudno da šije imaju negativno mišljenje prema ljudima koji pripadaju muhadzirima ili ensarijama. Jer Allah u Kur anu kaze:

Allah je zadovoljan prvim muslimanima, muhadžirima i ensarijama i svima onima koji ih slijede dobra djela čineći…, ako uzmes u obzir i cinjenicu da je recimo EbuBekr r.a. medju prvima prihvatio Islam i citav svoj zivot ulagao novac svoj za ovu uzvisenu vjeru a na takav jedan ruzan nacin ga neki sa nulom mnoze mislim da to nema logike, a jos kad uzmes u obzir da je Muhamed.a.s obećao mu dzenet... Tesko da oni mogu protiv svih ovih ajeta i hadisa dokazati da je EbuBekr r.a. bio neki nevaljanko.

Cinjenica jeste da je i hazreti Ali dao prisegu EbuBekru pa čak i spominje se u sijjskoj literaturi

Alija, r.a., rekao je: ”I uistinu, prisegu su mi dali isti oni koji su prisegu dali Ebu Bekru, Omeru i Osmanu, i zakleli su mi se na vjernost na istu stvar na koju se zakleli na vjernost i njima. Onaj koji je prisutan nema pravo izbora, a onaj koji je odsutan nema pravo neprihvatanja, jer šura (pravo izbora halife) pripada Muhadžirima i Ensarijama, i ako se slože i nekoga imenuju, on time postaje imam-halifa, i to je stvar u kojoj je Allahovo zadovoljstvo.” Nehdžul-belaga, str. 491; Staza rječitosti, pismo 6, str. 186.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tako da ipak tesko covjek moze na osnovu ovih svih stvari reci da je sve crno/bijelo. Cinjenica jeste da ehliBejt ima svoju vrijednost i da je treba slijediti to u potpunosti prihvatam.
Pitam evo tebe, obzirom da je došlo do razilazenja ko sve spada u ehliBejt, mozes li mi reci na osnovu čega jedan dio sijja smatra da je to 12 Imama koje argumente koriste, druge dvije grupacije sijja smatraju da je to 7 i 5 čini mi se.

Kod derviša je to malo drugacije, oni smatraju da se to i do dan danas prenosi......
Alejkumu selam,

mislio sam ti i prijevod Rusmira Mahmutcehajica iz "Staze rjecitosti" uslikati, ali danas nikako da nadjem vremena. Bez obzira, ovaj podebljani dio, za one koji razmisljaju, dovoljno govori o cemu je od pocetka rijec. Hazreti Alija se, (u)vidjevsi da nije ispostovana Pejgamberova s.a.v.a.v.s. oporuka sa Gadir Huma, povinovao tim najnovijim pravilima, odnosno pravilu "izbora" halife, iako bi se oko izbora Ebu Bekra r.a. i dalo pricati, ali o "izboru" ostalih je izlisno trositi rijeci. Nikakvog tu izbora vise nije bilo, pa cak je i Alija a.s. doslovno natjeran da preuzme funkciju, koja mu je samo bila ogroman teret. Tacno je da je dao prisegu, ali tek nakon Fatimine s.a. smrti. A i to je bila cista formalnost, da se dalje ne talasa, zbog jedinstva ummeta, posto se u potpunosti povukao iz aktivnog ucesca u bilo cemu, a pogotovo u vojnim pohodima, u kojima je, za vrijeme Pejgambera s.a.v.a.v.s.., kao Allahov Lav, bio najistaknutiji i najhrabriji ashab...

Teske su to teme, bas i kao hadisi koje navodis, jer kontra tih hadisa stoje hadisi o hazreti Fatimi, o onome ko nju naljuti i povrijedi, da je povrijedio i naljutio Pejgambera a.s. direktno, a nesporna je cinjenica (sahih predaje) da je bila i povrijedjena i uvrijedjena i ljuta na Ebu Bekra r.a. i Omera r.a. i da ih do kraja zivota nije zeljela ni cuti ni vidjeti, kao i da nije dozvolila da iko od njih bude prisutan na njenoj dzenazi, zbog cega je i ukopana u gluho doba noci...

Bas kao sto postoje hadisi, kao i ajeti u kojima se spominju prvi ashabi, kao i oni kojima je obecan Dzennet jos za zivota, tako je Kur'an pun ajeta o licemjerima. Recimo, imas hadis o deseterici odabranih, medju kojima su Talha i Zubejr, a s druge strane imas hadis o Amaru ibn Jasiru kojem je Pejgamber a.s. za zivota nagovijestio da ce ga "ubiti nepravedna skupina, on ce njih pozivati u Dzennet, a oni će njega zvati u Dzehennem.“. Obojica, i Talha i zubejr su bili na strani vojske koja je ubila Amara ibn Jasira r.a., tj. na strani Muavije protiv hazreti Alije i obojica su poginula u toj bitci, odnosno Talha u bitci, a Zubejr neposredno nakon nje.

Zato je tesko govoriti o tim hadisima, jada su i jedni i drugi okarakterisani kao sahih. Dolazimo do sizofrene situacije.

Sto se tice izgaranja i ulaganja na putu Islama, to je neosporno, ali vlast je slast, a ona donosi i neke negativne strane. Uzmimo i nase presudjene mlade muslimane, koliko su izgarali za Vjeru kada su bili obespravljeni, proganjani i osudjivani, a pogledaj u sta su se neki pretvorili nakon sto su se dokopali vlasti.

Naravno, ovim ne zelim niti umanjiti, niti osporiti vrijednost najistaknutijih ashaba, samo ukazati na neke historijske cinjenice.

Ako Bog da, ako budes raspolozen, mozemo nastaviti ugodnu diskusiju o ovome, a za sada bih okoncao izlaganje. :)

Ako nisi imao priliku citati "Povijest Islama" Mustfe Spahica, preporucujem, posto u njoj mozes pronaci mnoge detalje o kojima se, opcenito, puno ne govori.

MS
User avatar
basicm
Posts: 10406
Joined: 16/01/2012 21:38

#83 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by basicm »

Ko kaze da su Alija, Hasan i Husejn bili najbolji ljudi na zemlji tad? I zasto je Hasan ipak nize rangiran od ostalih kod siija?
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#84 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by Idemedosumom »

Zato što se radi o Ehli Bejtu a.s? Ili smatraš Muaviju i Jezida boljim?
User avatar
basicm
Posts: 10406
Joined: 16/01/2012 21:38

#85 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by basicm »

Ipak ignorisite moj post, ne zelim u raspravu da ulazim kad je sve ocito. Treba dnevnicu zaraditi.

Ne trebaju nama islamski ni imanski sarti, nego je vazno za koga navijas i koja si stranka.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#86 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by Idemedosumom »

Pa zašto posjećuješ forum, ako nemaš kapacitete za razmjenu mišljenja, raspravu?

Ti ako si zaradio dnevnicu, i ako ti ne trebaju šarti, to je tvoja stvar. Možeš produžiti dalje. Selamun alejkum
ragib
Posts: 2246
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#87 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by ragib »

basicm wrote: 24/05/2022 19:47 Ko kaze da su Alija, Hasan i Husejn bili najbolji ljudi na zemlji tad? I zasto je Hasan ipak nize rangiran od ostalih kod siija?
Zato što su bili u duhovnom i drugom segmentu daleko iznad muavije i jezida. A uz to bili su najbliži uz Poslanika as. HASAN hazreti je najviše ličio od svih ljudi na dunjaluku na pejgambera as. Jako bitna stvar danas za muslimane je ehliBejt jer će Mehdi biti dio ehlibejta, valja ga prepoznati kad dodje. A i kad klanjas donosiš salavat na poslanika as i na njegovu porodicu kao i na Ibrahima as i njegovu porodicu očigledno ima u njihovim porodicama nešto posebno pa i namaz na možeš obaviti bez spominjanja. A ima izgleda i zloupotrebe tako da je potrebno dobro ovaj dio izuciti ako ništa zbog dolaska Mehdija
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#88 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

basicm wrote: 24/05/2022 19:47 Ko kaze da su Alija, Hasan i Husejn bili najbolji ljudi na zemlji tad? I zasto je Hasan ipak nize rangiran od ostalih kod siija?
Allah dz.s. u Kur'anu (33:33): "...Allah samo zeli od vas svako zlo da odstrani (da vas sacuva svakog zla), o Ehli Bejte, i da vas stalno u potpunosti cistim sacuva/ocuva.", sto nadopunjuju i potvrdjuju brojni hadisi.

Nije Hasan a.s. "nize rangiran", ko te je to slagao?
User avatar
basicm
Posts: 10406
Joined: 16/01/2012 21:38

#89 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by basicm »

salik79 wrote: 24/05/2022 21:43
basicm wrote: 24/05/2022 19:47 Ko kaze da su Alija, Hasan i Husejn bili najbolji ljudi na zemlji tad? I zasto je Hasan ipak nize rangiran od ostalih kod siija?
Allah dz.s. u Kur'anu (33:33): "...Allah samo zeli od vas svako zlo da odstrani (da vas sacuva svakog zla), o Ehli Bejte, i da vas stalno u potpunosti cistim sacuva/ocuva.", sto nadopunjuju i potvrdjuju brojni hadisi.

Nije Hasan a.s. "nize rangiran", ko te je to slagao?
A ajet 32?

Hasan je r.a., a ne a.s.

Jezida i Muaviji ja nisam spomenuo, otkud oni u prici ikako?
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#90 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

basicm wrote: 25/05/2022 00:04
salik79 wrote: 24/05/2022 21:43

Allah dz.s. u Kur'anu (33:33): "...Allah samo zeli od vas svako zlo da odstrani (da vas sacuva svakog zla), o Ehli Bejte, i da vas stalno u potpunosti cistim sacuva/ocuva.", sto nadopunjuju i potvrdjuju brojni hadisi.

Nije Hasan a.s. "nize rangiran", ko te je to slagao?
A ajet 32?

Hasan je r.a., a ne a.s.

Jezida i Muaviji ja nisam spomenuo, otkud oni u prici ikako?
Sta s njim?

Vidi ti to s Buharijom (gledaj original, a ne prijevod, pa se zapitaj zasto je to tako):
Image

Ili, mozda da poslusas predavanje o tome:


Sto mene pitas za Jezida i Muaviju?
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#91 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by Idemedosumom »

basicm wrote: 25/05/2022 00:04
Hasan je r.a., a ne a.s.
Smatraš, dakle, da je imam Bukhari u krivu po ovom pitanju?

Salik me pretekao :thumbup:
User avatar
MarlboroGold
Posts: 21492
Joined: 24/06/2013 17:14
Location: Chaos Sanctuary

#92 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by MarlboroGold »

Može li mi neko objasniti razliku između tesavufa i sufizma u smislu zašto je mnogim muslimanima sporan naziv sufizam, pa preferiraju tesavuf?
Jedna od kritika jednom prilikom koju sam dobio jeste da je sufizam umetnut i da je to zapadnjačka izmišljotina, a na pitanje zbog čega i kako nisam dobio odgovor.
ragib
Posts: 2246
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#93 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by ragib »

salik79 wrote: 24/05/2022 21:43
basicm wrote: 24/05/2022 19:47 Ko kaze da su Alija, Hasan i Husejn bili najbolji ljudi na zemlji tad? I zasto je Hasan ipak nize rangiran od ostalih kod siija?
Allah dz.s. u Kur'anu (33:33): "...Allah samo zeli od vas svako zlo da odstrani (da vas sacuva svakog zla), o Ehli Bejte, i da vas stalno u potpunosti cistim sacuva/ocuva.", sto nadopunjuju i potvrdjuju brojni hadisi.

Nije Hasan a.s. "nize rangiran", ko te je to slagao?
Salik imam jedno pitanje za tebe. Zato pojedine sijje nemaju fino mišljenje o hazreti Omeru ako se uzme u obzir da je on kćerku hazreti Alija i hazreti Fatime oženio. Hazreti Ali je dao kćerku svoju hazreti Omeru a sije tako o njemu pričaju.
User avatar
basicm
Posts: 10406
Joined: 16/01/2012 21:38

#94 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by basicm »

Poslanik trazio papir i olovku?
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#95 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

MarlboroGold wrote: 30/05/2022 21:01 Može li mi neko objasniti razliku između tesavufa i sufizma u smislu zašto je mnogim muslimanima sporan naziv sufizam, pa preferiraju tesavuf?
Jedna od kritika jednom prilikom koju sam dobio jeste da je sufizam umetnut i da je to zapadnjačka izmišljotina, a na pitanje zbog čega i kako nisam dobio odgovor.
Nema razlike, tesavvuf iliti sufizam. Izvedenica iste rijeci. Sufija je nosilac tesavvufskog nauka.
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#96 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

ragib wrote: 09/06/2022 23:28
salik79 wrote: 24/05/2022 21:43

Allah dz.s. u Kur'anu (33:33): "...Allah samo zeli od vas svako zlo da odstrani (da vas sacuva svakog zla), o Ehli Bejte, i da vas stalno u potpunosti cistim sacuva/ocuva.", sto nadopunjuju i potvrdjuju brojni hadisi.

Nije Hasan a.s. "nize rangiran", ko te je to slagao?
Salik imam jedno pitanje za tebe. Zato pojedine sijje nemaju fino mišljenje o hazreti Omeru ako se uzme u obzir da je on kćerku hazreti Alija i hazreti Fatime oženio. Hazreti Ali je dao kćerku svoju hazreti Omeru a sije tako o njemu pričaju.
Vec sam objasnjavao, ne da mi se ponovo (nemoj me pogresno shvatiti), vrati se unazad i procitaj.

Postoje razlicita tumacenja o tvojoj konstataciji (od afirmacije, preko uvjetovanja i prisile, do negacije), ne bih da ulazim u to...
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#97 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

basicm wrote: 10/06/2022 00:11 Poslanik trazio papir i olovku?
A na koji bi drugi nacin mogao napisati oporuku? Dlijetom u kamenu?
User avatar
MarlboroGold
Posts: 21492
Joined: 24/06/2013 17:14
Location: Chaos Sanctuary

#98 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by MarlboroGold »

salik79 wrote: 10/06/2022 18:38
MarlboroGold wrote: 30/05/2022 21:01 Može li mi neko objasniti razliku između tesavufa i sufizma u smislu zašto je mnogim muslimanima sporan naziv sufizam, pa preferiraju tesavuf?
Jedna od kritika jednom prilikom koju sam dobio jeste da je sufizam umetnut i da je to zapadnjačka izmišljotina, a na pitanje zbog čega i kako nisam dobio odgovor.
Nema razlike, tesavvuf iliti sufizam. Izvedenica iste rijeci. Sufija je nosilac tesavvufskog nauka.
Ok hvala... zašto onda neki imaju averziju? Šta misliš ti o tome šta bi mogao biti razlog?
User avatar
salik79
Posts: 27013
Joined: 16/09/2013 13:15

#99 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by salik79 »

MarlboroGold wrote: 10/06/2022 23:29
salik79 wrote: 10/06/2022 18:38

Nema razlike, tesavvuf iliti sufizam. Izvedenica iste rijeci. Sufija je nosilac tesavvufskog nauka.
Ok hvala... zašto onda neki imaju averziju? Šta misliš ti o tome šta bi mogao biti razlog?
Prvi put cujem da neko ima averziju prema nazivu kao takvom. :?
User avatar
MarlboroGold
Posts: 21492
Joined: 24/06/2013 17:14
Location: Chaos Sanctuary

#100 Re: Sufije, šiije i možda tekije... Šejtan je vezan u bukagije..

Post by MarlboroGold »

Pa eto ako ikad dobijem odgovor na to pitanje od 2-3 osobe koje imaju tu averziju javiću ovdje.
Post Reply