Tito_i_Partija wrote:
Veliki film mozda ne cini gledanost il' kultni status (iako su najbolji pokazatelji), al' cini ga jedna stvar: uticaj. Prometheus, da je tako veliki kako kazes, bi im'o enorman uticaj na sve sci-fi filmove poslije njega k'o i na "pop-culture" sto bi rekli Ameri, bilo bi konstantnih medijskih referenci kako je u Prometheusu ovo, kako ono, al' NEMA. Jednostavno nije ni blizu tako velik kako ti se cini. Rasprave na forumu nisu mjerilo uticaja.
Sjeti se jednog drugog velikog Scott-ovog filma: Gladiator. Taj flimski zanr, zvan "Swords and Sandals"
je bio proglasen mrtav i kad se je naculo da Scott radi na filmu, mislili su da je lud (kad je ikad bio Spartacus, ihahaj). Film izadje i postade ogroman uspjeh u svijetu. Usput laganini pokupi i Oscara za najbolji film, k'o sto je i Russell Crowe za najboljeg glumca, koji je maltene prek'o noci post'o zvijezda. Al' mimo materijalnog je bio takav uspjeh da se i do dan-danas osjeti njegov uticaj u brojnim filmovima i serijama, jer je ozivio citav zanr. E to ti je veliki film.
Budimo realni, uplovljavanje filma u domen pop kulture češće je pokazatelj nekvalitete. Ako je magnituda utjecaja na popularnu kulturu kriterij po kom mjerimo kvalitet filma, onda Marvel pravi remek djela kinematografije, uzevši u obzir da reference iskaču iz paštete, a ne (uglavnom) notorna sranja. Pa Rambo ili Američka pita su imale veći utjecaj na pop kulturu od Prometeja. I većine drugih filmova, zapravo. Da li ih to čini boljim filmovima? Naravno da ne.
S druge strane, ljudi su masovno napuštali kino na premijeri Odiseje. Sin City je prošao praktično nezapaženo godinama po izlasku. Prošlogodišnji Nightcrawler malo ko spominje, izuzev zagriženih filmofila. Složit ćemo se da ih to ne čini lošijim filmovima od Ramba.
Sve u svemu, siguran sam da obojica možemo pobrojati niz remek djela za koje prosječan gledatelj nije ni čuo, i niz sranja za koje zna svako dijete. Što će reći, ako je tako, a jeste, onda utjecaj na pop kulturu ne garantira ništa glede kvalitete.
Eh, utjecaj jeste bitan, ali utjecaj na umjetnost kao takvu, odnosno žanr, i umjetnike. U tom kontekstu, četiri godine su najčešće premalo da bi se dao podrobniji sud. Međutim, treba reći i to da film ne mora promijeniti lice umjetnosti da bi mu se priznao kvalitet. Odnosno, iako je taj atribut najčešće dokaz kvaliteta, njegovo odsustvo nije obavezno dokaz nekvalitete.
Tako da, žao mi je, ali se ne slažemo. Gledanost i utjecaj na popularnu kulturu nisu najbolji pokazatelji kvalitete, kako kažeš, već najgori.
Tito_i_Partija wrote:
Naravno da nije, al' ti si taj koji je vec donio zakljucak da ce "usrat' magiju originala". Pazi, ja nisam nigdje rek'o da ce film bit' dobar, samo govorim da mi je lista ljudi koji rade na filmu impresivna, to je sve.
Dont dzamp tu konkluzns maj frend.
Maršalu moj dobri, jesi li rekao da Denis ne može napraviti loš film? Jesi, čime si implicirao da će novi Blejd Raner biti dobar.
Problem je u tome što Blade Runner 2 ima dvije moguće putanje, a obe vode u ćorsokak: ili će kopirati samog sebe (a la SW:TFA ili Jurassic World) i samim tim biti blijeda kopija originala, operisana od bilo kakve inovativnosti, prosti omaž samom sebi, ili ćemo svjedočiti radikalnom odmaku od originala, možda čak genijalnom filmu, ali će se tada postaviti pitanje svrsishodnosti operiranja pod imenom Blade Runner, a odgovor na to pitanje će se svesti na komercijalno mamuzanje franšize.
Moj skepticizam prema filmu je, zapravo, skepticizam da bilo ko može pronaći srednji put između ta dva ćorsokaka, a taj skepticizam je baziran na nizu sequela, prequela, remaka, reboota i spin-offa kojima je baš to bilo kamen spoticanja, iako su nerijetko velika imena stajala iza njih.