shoba shoba
za radove sto te proslavise inspiraciju si crpio odavde. sva tezina, simbolika, ironija... sve si to prozivio ovdje i pretvorio u radove i obisao svijet i izlobe.
i sad je to tebi selendra...
pusti nas na miru onda da se seljakamo ovde. ne trebaju nam takvi da nas pljuju i poseravaju jer boze, nismo se nacitali dovoljno da skontamo sta je to konelis (ili kako vec) htio reci.
ne znam ko je on, ne znam sta je radio i koliko je poznat. cini li me to zadojenim primitivcem. moram li procitati 100 knjiga da mi se dopadne jedan rad. sta ako sam student medicine ili pilot ili automehanicar i recimo zelim otici u galeriju da vidim umjetnicke radove a nisam se nacitao konceptuale. tu sam ti ja izgleda odmah svrstan u primitivca.
jel zato sarajevo selendra. ti si u americi - koliko amera zna uopste gdje je bosna ili singapur...cini li ih to zhivljem selendre?
koji je smisao umjetnickog rada ako moras biti umjetnik da odreagujes? ja nisam umjetnik, ne znam ko je kounelis i ne svidja mi se rad u vjecnici
Šta mislite o Counelisovoj instalaciji u Vijećnici?
Moderator: Chloe
-
- Posts: 44
- Joined: 03/07/2004 22:32
#27
Sarajevo grad! jedan grad ne cini period od deset godina pa ni od dvadeset ... grad Sarajevo je sa tradicijom dugom ko malo koji Evropski grad, grad Sarajevo ne cine samo gradom ljudi koji žive u njemu nego i sva dešavanja u njemu (neko spomenu arhitekturu - ravno kapljici vode naspram mora i okeana) nemojte omalovažavati svoje ne kazujem da budemo romanticari ne ni slucajno ali bar malo realisti nebi bilo zgorega. Ovim gradom je prvi tramvaj prošao prva rasvjeta gradska prva kanalizacija evropska nakon atickog perioda prvi vodovod Evropski nakon antike i ko zna šta još pa zar to nisu odlike GRADA??? DA možda nekom nisu jer bi mnogi voljeli da ove činjenice nisu tačne jer znam mnogima smetaju, ljudi se boje kulture i da bude apsurdno svoje kulture, tako da Sarajevo nije grad od devedeseti pa na ovamo ni slučajno mada i taj period mogao bi biti uzor i primjer mnogim strancima kad je rijec o jedinstvu patriotizmu herojstvu otporu prkosu inatu pa sjetite se 92-95 pa na ovome nam zavide pa onda dodju i žele novi početak prizivati kojekakvim neprimjerenim instalacijama ili postavkama u Sarajevu i da bude još upecatljivije to biva u Vjecnici koja ne prestaje da place i jeci od prve granate na njoj srucene...JOŠ jednom, vrata je zatvorio "umjetnik" on ih nije otvorio....
KONCEPTUALNA umjetnost je umjetnos blago receno za sire narodne mase da bas tako ta umjetnost podrazumjeva interakciju i primaran joj je zadatak upucivanje na goruce probleme u globalnom smislu to je umjetnost bez "SCHEIN" tj. privida, varke, iluzije a ja u Vjecnici sve ovo vidim i varku i iluziju i privid da nekažem još i LAŽ... ALI VRATITE SE NA POCETNO PITANJE KOJE JE KOSARA POSTAVILA PA NIKO JOJ NA PITANJE NEKAZUJE I NE POMAŽE NJOJ U PRONALASKU ODGOVORA NA NJENU DILEMU NEMOJTE PAMETOVATI O TOME KAKO TREBA PREDZNANJE PA ŠTA TO ZNAČI UMJETNOST ZA PRIVILEGOVANE ZA INTELEKTUALCE PA TU SE GUBI SMISAO UMJETNOSTI AKO SE SJETIMO ŠTA JE PRIMARAN ZADATAK UMJETNOSTI A TO JE UKAZATI NA PROBLEM UKAZATI ŠTA NEVALJA PA I VALJA A TO UKAZIVANJE NIJE POTREBNO INTELEKTUALCIMA KOJI SVE TO ZNAJU AKO JE TO TAKO PA TAKVA "UMJETNOST" POSTAJE UTOPIJA ...NA OVOME BI POZAVIDIO I HERBERT MARKUZE!!!
KONCEPTUALNA umjetnost je umjetnos blago receno za sire narodne mase da bas tako ta umjetnost podrazumjeva interakciju i primaran joj je zadatak upucivanje na goruce probleme u globalnom smislu to je umjetnost bez "SCHEIN" tj. privida, varke, iluzije a ja u Vjecnici sve ovo vidim i varku i iluziju i privid da nekažem još i LAŽ... ALI VRATITE SE NA POCETNO PITANJE KOJE JE KOSARA POSTAVILA PA NIKO JOJ NA PITANJE NEKAZUJE I NE POMAŽE NJOJ U PRONALASKU ODGOVORA NA NJENU DILEMU NEMOJTE PAMETOVATI O TOME KAKO TREBA PREDZNANJE PA ŠTA TO ZNAČI UMJETNOST ZA PRIVILEGOVANE ZA INTELEKTUALCE PA TU SE GUBI SMISAO UMJETNOSTI AKO SE SJETIMO ŠTA JE PRIMARAN ZADATAK UMJETNOSTI A TO JE UKAZATI NA PROBLEM UKAZATI ŠTA NEVALJA PA I VALJA A TO UKAZIVANJE NIJE POTREBNO INTELEKTUALCIMA KOJI SVE TO ZNAJU AKO JE TO TAKO PA TAKVA "UMJETNOST" POSTAJE UTOPIJA ...NA OVOME BI POZAVIDIO I HERBERT MARKUZE!!!
-
- Posts: 318
- Joined: 05/07/2004 00:24
#30
Umjetnost se ne moze tek tako razumjeti, jer bi to znacilo da se covjekova nutrina moze lako procitati, sto nije tacno
U umjetnickom djelu cesto nadvlada i istakne se odredjena ideja...
Opet, umjetnost svako shvata na svoj nacin.
Mislim da su kod ove instalacije zatvaranje vrata ono sto je u prvom planu. Materijali koji su koristeni pruzaju nam dodatnu inforamciju.
Kounellisu nije prvi put da zatvara vrata kojekakvim skulama.
Vrata vijecnice su za mene vrata ljudske duse i onoga dobrog u njoj
Knjige bi bile predrasude... Ali mnogo je to kompleksnije. Cak ni ja ne mogu opisati svoj dozivljaj svega toga
Svako ce to shvatiti drugacije...
U umjetnickom djelu cesto nadvlada i istakne se odredjena ideja...
Opet, umjetnost svako shvata na svoj nacin.
Mislim da su kod ove instalacije zatvaranje vrata ono sto je u prvom planu. Materijali koji su koristeni pruzaju nam dodatnu inforamciju.
Kounellisu nije prvi put da zatvara vrata kojekakvim skulama.
Vrata vijecnice su za mene vrata ljudske duse i onoga dobrog u njoj
Knjige bi bile predrasude... Ali mnogo je to kompleksnije. Cak ni ja ne mogu opisati svoj dozivljaj svega toga
Svako ce to shvatiti drugacije...
-
- Posts: 1734
- Joined: 24/11/2003 00:00
#32
sarajevo je bila selendra (ne bas ko sad) dok sam ja zivjeo tamo, ali ja toga nisam bio svjestan tad (kao i ocigledno neki ovde).
Ako mislite da je jedan filmski festival, jedan pozorisni festival i par muzicara i filmadzija dovoljno da se sarajevo smatra kulturnim centrom, onda zaista nemamo o cemu da razgovaramo. (prije rate smo imali i rokenrol, pa je umro)
Dosta mi je vise slusanja novopridoslica u sarajevu kako hvale i govore kako je to najbolji grad na svijetu. Za one iz Novog Pazara definitivno izgleda kao metropola.....
Sarajevom jeste prosao prvi tramvaj u evropi, ali je problem da je taj tramvaj i dalje isti.
Konceptulalna umjetnost NIJE za narodne mase.(cevapi jesu) Pricate o necemu o cemu nemate pojma. Prosetajte do prvog izloga u kojem mozete kupiti neki casopis o umjetnosti pa procitajte malo s vremena na vrijeme (najbliza trafika sa takvim sadrzajem je u sloveniji)
( i Danisa Tanovica ste pljuvali dok nije dobio oskara. Kad se sjetim sta su o njemu govorili u Sarajevu, dobro da nije sa oskarom otisao u Beograd)
i na kraju NE MORA NIKO RAZUMJETI STA KOUNELIS RADI(a ako vas bas zanima imate Google, pa trazite...naci cete dosta toga...naravno, ako vas zanima. Instant odgovor necete naci. Moracete da provedete dosta vremena u STUDIRANJU umjetnika i njegovog izraza. Navikli ste da sve pada s neba... E OVO NECE...umjetnost nije humanitarna pomoc.....)
Ako mislite da je jedan filmski festival, jedan pozorisni festival i par muzicara i filmadzija dovoljno da se sarajevo smatra kulturnim centrom, onda zaista nemamo o cemu da razgovaramo. (prije rate smo imali i rokenrol, pa je umro)
Dosta mi je vise slusanja novopridoslica u sarajevu kako hvale i govore kako je to najbolji grad na svijetu. Za one iz Novog Pazara definitivno izgleda kao metropola.....
Sarajevom jeste prosao prvi tramvaj u evropi, ali je problem da je taj tramvaj i dalje isti.
Konceptulalna umjetnost NIJE za narodne mase.(cevapi jesu) Pricate o necemu o cemu nemate pojma. Prosetajte do prvog izloga u kojem mozete kupiti neki casopis o umjetnosti pa procitajte malo s vremena na vrijeme (najbliza trafika sa takvim sadrzajem je u sloveniji)
( i Danisa Tanovica ste pljuvali dok nije dobio oskara. Kad se sjetim sta su o njemu govorili u Sarajevu, dobro da nije sa oskarom otisao u Beograd)
i na kraju NE MORA NIKO RAZUMJETI STA KOUNELIS RADI(a ako vas bas zanima imate Google, pa trazite...naci cete dosta toga...naravno, ako vas zanima. Instant odgovor necete naci. Moracete da provedete dosta vremena u STUDIRANJU umjetnika i njegovog izraza. Navikli ste da sve pada s neba... E OVO NECE...umjetnost nije humanitarna pomoc.....)
-
- Posts: 1734
- Joined: 24/11/2003 00:00
#33
Hahahahahha....zaista da se nasmijem.....znaci ko god kritikuje bilo sta pogresno u bosni znaci taj je protiv bosne.....AFERIM....Stari_dub wrote:NAIVAC svaka ti čast zbog takvi kao što si ti ja i ne namjeravam napustiti nikada Bosnu - mozda i nisi u Bosni al ne igra ulogu bitnu, hocu reci ti si za Bosnu ma gdje god bio - AFERIM COVJECE
-
- Posts: 1734
- Joined: 24/11/2003 00:00
#34
ja nikada nisam svoju inspiraciju crpio iz sarajeva, nego iz samog sebe. Da je tako , svi u sarajevu bi bili umjetnici.naivac wrote:shoba shoba
za radove sto te proslavise inspiraciju si crpio odavde. sva tezina, simbolika, ironija... sve si to prozivio ovdje i pretvorio u radove i obisao svijet i izlobe.
i sad je to tebi selendra...
pusti nas na miru onda da se seljakamo ovde. ne trebaju nam takvi da nas pljuju i poseravaju jer boze, nismo se nacitali dovoljno da skontamo sta je to konelis (ili kako vec) htio reci.
ne znam ko je on, ne znam sta je radio i koliko je poznat. cini li me to zadojenim primitivcem. moram li procitati 100 knjiga da mi se dopadne jedan rad. sta ako sam student medicine ili pilot ili automehanicar i recimo zelim otici u galeriju da vidim umjetnicke radove a nisam se nacitao konceptuale. tu sam ti ja izgleda odmah svrstan u primitivca.
jel zato sarajevo selendra. ti si u americi - koliko amera zna uopste gdje je bosna ili singapur...cini li ih to zhivljem selendre?
koji je smisao umjetnickog rada ako moras biti umjetnik da odreagujes? ja nisam umjetnik, ne znam ko je kounelis i ne svidja mi se rad u vjecnici
Tvoje je pravo da ti se Kounelisom rad ne dopada, i ja to postujem. Da bi se nesto ozbiljno kritikovalo za to trebaju protu-argumenti.
I ovde u americi ima vise selendri i primitivnijih gradova nego ijedan u bosni. Ali evo, u mome kvartu u kojem zivim ima 450 galerija, 20 velikih muzeja i centara za savremenu umjetnost, 100 000 umjetnika i bog zna sta jos.
Ja nikada nisam rekao da Bosna nema potencijal, ali imamo neki bahati odnos prema svemu, koji nas sprjecava da budemo normalno drustvo.
Kod nas svako mora da zna sve po malo, ali i to malo se napumpa do besvijesti. Ispada da su svi eksperti za sve. Kadija te tuzi kadija ti sudi.....
(a sto se tice ljubavi prema Bosni, moje tri godine na liniji su bile vise nego dovoljno)
-
- Posts: 65
- Joined: 04/11/2002 00:00
#35
DE/KONSTRUKCIJA SPOMENIKA
De/konstrukcija spomenika, projekat Centra za savremenu umjetnost Sarajevo (SCCA), započeo je svoju prvu etapu posvećenu umjetnosti u javnom prostoru. U saradnji sa Umjetničkom galerijom BiH, Akademijom likovnih umjetnosti i Mediacentrom Sarajevo, ova faza projekta sastojaće se od seminara, panel diskusija i umjetničkih prezentacija.
U ponedeljak, 5. jula, u 11:00, u zgradi Akademije likovnih umjetnosti, održaće se seminar pod nazivom “Spomenik kao ‘lična stvar’ ili čitanje ‘javnih’ spomenika”. Predavač je Bojana Pejić (Berlin), filozof, istoričar umjetnosti i kustos, a tema seminara je Čitanje spomenika kao proizvođača društvenih efekata i Spomenički ikonoklazam ili zašto se (određeni) spomenici ruše.
Istog dana, u 18:00, u Umjetničkoj galeriji BiH biti će održana prezentacija “Spomenici negativnoj prošlosti” Jochena Gerza (Pariz), umjetnika i aktiviste rođenog u Berlinu 1940., a poznatog upravo po svojoj angažovanoj umjetnosti u javnom prostoru još od kraja 60-ih godina prošlog vijeka.
PROGRAM ZA UTORAK, 6.JULA
U utorak, 6. jula, u 11:00, Akademija likovnih umjetnosti: drugi dio seminara Bojane Pejić pod nazivom “Spomenik kao ‘lična stvar’ ili čitanje ‘javnih’ spomenika”, ovaj put na teme: Ženska alegorija u javnom prostoru: žensko tijelo kao garancija državnog i/ili patrijarhalnog projekta i Poslije modernizma: public art i odnos prema memoriji.
U 18:00 istog dana, u Umjetničkoj galeriji BiH održaće se prezentacija rada “Lady Rosa of Luxembourg” ugledne zagrebačke umjetnice Sanje Iveković.
De/konstrukcija spomenika, projekat Centra za savremenu umjetnost Sarajevo (SCCA), započeo je svoju prvu etapu posvećenu umjetnosti u javnom prostoru. U saradnji sa Umjetničkom galerijom BiH, Akademijom likovnih umjetnosti i Mediacentrom Sarajevo, ova faza projekta sastojaće se od seminara, panel diskusija i umjetničkih prezentacija.
U ponedeljak, 5. jula, u 11:00, u zgradi Akademije likovnih umjetnosti, održaće se seminar pod nazivom “Spomenik kao ‘lična stvar’ ili čitanje ‘javnih’ spomenika”. Predavač je Bojana Pejić (Berlin), filozof, istoričar umjetnosti i kustos, a tema seminara je Čitanje spomenika kao proizvođača društvenih efekata i Spomenički ikonoklazam ili zašto se (određeni) spomenici ruše.
Istog dana, u 18:00, u Umjetničkoj galeriji BiH biti će održana prezentacija “Spomenici negativnoj prošlosti” Jochena Gerza (Pariz), umjetnika i aktiviste rođenog u Berlinu 1940., a poznatog upravo po svojoj angažovanoj umjetnosti u javnom prostoru još od kraja 60-ih godina prošlog vijeka.
PROGRAM ZA UTORAK, 6.JULA
U utorak, 6. jula, u 11:00, Akademija likovnih umjetnosti: drugi dio seminara Bojane Pejić pod nazivom “Spomenik kao ‘lična stvar’ ili čitanje ‘javnih’ spomenika”, ovaj put na teme: Ženska alegorija u javnom prostoru: žensko tijelo kao garancija državnog i/ili patrijarhalnog projekta i Poslije modernizma: public art i odnos prema memoriji.
U 18:00 istog dana, u Umjetničkoj galeriji BiH održaće se prezentacija rada “Lady Rosa of Luxembourg” ugledne zagrebačke umjetnice Sanje Iveković.
-
- Posts: 358
- Joined: 19/05/2003 00:00
#36
Tako se svaciji stan moze nazvati "instalacijom":
- Sto sam ostavio otvorenu sobu, sto nisam pustio vodu u vc-u, jel' sijalica u kuhinji pregorila il' je ostavljena da ne gori kako bi pokazala svu nemirnost i radoznalost ljudske prirode...
Ja ne kontam te instalacije.
Jaro slozio knjige izmedju stokova, sareno i lijepo...
- Sto sam ostavio otvorenu sobu, sto nisam pustio vodu u vc-u, jel' sijalica u kuhinji pregorila il' je ostavljena da ne gori kako bi pokazala svu nemirnost i radoznalost ljudske prirode...
Ja ne kontam te instalacije.
Jaro slozio knjige izmedju stokova, sareno i lijepo...
-
- Posts: 44
- Joined: 03/07/2004 22:32
#37
Shoba ako misliš da su tri godine na linij dovoljne ili 4 ili 5 ma 1000 onda je dobro što nisi u Bosni, jer Bosna vrijedi mnogo više godina provedeni na linij nego što ljudski vjek može izdržati...
TO TI NE DAJE ZA PRAVO DA BLATIŠ GRAD I DRŽAVU KOJA IMA DUŽU TRADICIJU OD SAD-a. BOSAN I SARAJEVO NISU ONO ŠTO SU DANAS NEGO ŠTO SU BILI JUCER I PREKLJUCER ISTO TAKO AMERIKA NIJE ONO ŠTO JE DANAS NEGO ŠTO JE BILA JUCER I PREKLJUCER (a znamo šta je Amerika "neki dan" bila) SHOBA sretno ti bilo u SAD-u ili ma gdje god bio ali daleko ti Bosna bila!
ZAVRŠIO SAM!
TO TI NE DAJE ZA PRAVO DA BLATIŠ GRAD I DRŽAVU KOJA IMA DUŽU TRADICIJU OD SAD-a. BOSAN I SARAJEVO NISU ONO ŠTO SU DANAS NEGO ŠTO SU BILI JUCER I PREKLJUCER ISTO TAKO AMERIKA NIJE ONO ŠTO JE DANAS NEGO ŠTO JE BILA JUCER I PREKLJUCER (a znamo šta je Amerika "neki dan" bila) SHOBA sretno ti bilo u SAD-u ili ma gdje god bio ali daleko ti Bosna bila!
ZAVRŠIO SAM!
-
- Posts: 1734
- Joined: 24/11/2003 00:00
#38
lako je Bosnu voliti na papiru i rijecima. Kad je padala linija na Zuci 1993, malo nas je bilo......U stvari, samo se pitaj sta si uradio za Bosnu, STA?Stari_dub wrote:Shoba ako misliš da su tri godine na linij dovoljne ili 4 ili 5 ma 1000 onda je dobro što nisi u Bosni, jer Bosna vrijedi mnogo više godina provedeni na linij nego što ljudski vjek može izdržati...
TO TI NE DAJE ZA PRAVO DA BLATIŠ GRAD I DRŽAVU KOJA IMA DUŽU TRADICIJU OD SAD-a. BOSAN I SARAJEVO NISU ONO ŠTO SU DANAS NEGO ŠTO SU BILI JUCER I PREKLJUCER ISTO TAKO AMERIKA NIJE ONO ŠTO JE DANAS NEGO ŠTO JE BILA JUCER I PREKLJUCER (a znamo šta je Amerika "neki dan" bila) SHOBA sretno ti bilo u SAD-u ili ma gdje god bio ali daleko ti Bosna bila!
ZAVRŠIO SAM!
Ja nisam blatio Bosnu. samo Sarajevo.S pravom. Ja sam rodjen u sarajevu, imam pravo da ga blatim koliko hocu.....
A pored toga, fali ovde jedna fina doza samokritike. Ignorisanje problema i guranje glave u pijesak ne pomaze nimalo. Treba reci otvoreno da se nesto ne zna, a ne pretvarati se da si expert za sve...pa i umjetnost.
Kome nije jasno sta je komceptualna umjetnost, ponavljam, imate google i citajte......i dalje cete imati pravo na sopstveni stav koji vam niko nece oduzeti.....za kritikovanje treba imati znanje.....
-
- Posts: 278
- Joined: 21/12/2003 00:00
#39
prvo, shoba: tvoj stav prema sarajevu sada je krajnje odvratan. sjeti se samo da si i ti pridoslica u nekom gradu...
drugo, kunelis: vjerujem da je svima (osim nekolicine "umjetnika" - budzetokradljivaca) u sarajevu vec preko glave kunelisa i njegove umjetnosti. vec se mjesecima truni o njemu i o njegovoj "instalaciji" u vijecnici, a on nam na kraju nakamara knjiga... ako je vrhunac njegovog umjetnickog izrazaja - e je.es ti takog umjetnika
drugo, kunelis: vjerujem da je svima (osim nekolicine "umjetnika" - budzetokradljivaca) u sarajevu vec preko glave kunelisa i njegove umjetnosti. vec se mjesecima truni o njemu i o njegovoj "instalaciji" u vijecnici, a on nam na kraju nakamara knjiga... ako je vrhunac njegovog umjetnickog izrazaja - e je.es ti takog umjetnika
-
- Posts: 656
- Joined: 10/02/2003 00:00
#40
@ Stari_dub
A jel' ti možda misliš da ako pišeš VELIKIM SLOVIMA da to znači da si upravu? Nema nikakve potrebe da se toliko uzrujavaš niti da namećeš svoje definicije grada, države, bosne, sarajeva... prestani se toliko praviti važan.
@ Kosara
Kounellis! grrr uh
@Shoba
mani se ćorava posla
nego meni je ovo u vijećnici mnogo nekako suptilnije od ostalih Kounellisovih instalacija koje sam vidjela (doduše bila sam na još samo jednoj drugoj izložbi, ali sam gledala u knjigama ) uglavnom, na toj izložbi je sve bilo ogromno i onako impresivno već samom veličinom. Bila je jedna postavka od koje sam se smrzla. Ni dan danas ne znam tačno zašto, ali taj osjećaj nikad neću zaboraviti. Sad kad bi opisala kako je to izgledalo, sigurno ne bi ništa značilo, ne znam šta je tačno u meni proizvelo tako intenzivnu reakciju. Bila je to samo soba sa poredanim onim gvozdenim kao vojničkim krevetima na kojima su bile vreće kao ljudi da spavaju... nema tu ništa posebno čudno, neki bi se možda prije osvrnuli na onu vreću brašna sa zabijenim nožem... Bilo je ljeto neki juli/avgust, u galeriji nije bilo klime, ali kad sam ušla u tu sobu stvarno sam osjetila hladnoću, milsim fizički, nevjerovatno...
A jel' ti možda misliš da ako pišeš VELIKIM SLOVIMA da to znači da si upravu? Nema nikakve potrebe da se toliko uzrujavaš niti da namećeš svoje definicije grada, države, bosne, sarajeva... prestani se toliko praviti važan.
@ Kosara
Kounellis! grrr uh
@Shoba
mani se ćorava posla
nego meni je ovo u vijećnici mnogo nekako suptilnije od ostalih Kounellisovih instalacija koje sam vidjela (doduše bila sam na još samo jednoj drugoj izložbi, ali sam gledala u knjigama ) uglavnom, na toj izložbi je sve bilo ogromno i onako impresivno već samom veličinom. Bila je jedna postavka od koje sam se smrzla. Ni dan danas ne znam tačno zašto, ali taj osjećaj nikad neću zaboraviti. Sad kad bi opisala kako je to izgledalo, sigurno ne bi ništa značilo, ne znam šta je tačno u meni proizvelo tako intenzivnu reakciju. Bila je to samo soba sa poredanim onim gvozdenim kao vojničkim krevetima na kojima su bile vreće kao ljudi da spavaju... nema tu ništa posebno čudno, neki bi se možda prije osvrnuli na onu vreću brašna sa zabijenim nožem... Bilo je ljeto neki juli/avgust, u galeriji nije bilo klime, ali kad sam ušla u tu sobu stvarno sam osjetila hladnoću, milsim fizički, nevjerovatno...
-
- Posts: 52
- Joined: 10/06/2004 17:18
#41
zili to je vec druga stvar
nije mi dovoljan samo "dobar fol" da bih nesto nazvao umjetnickim djelom.
ali kad te neki rad potrese, kad se sav najezis, kad se nesto u tebi promjeni, izadjes pod nekim utiskom koji te drzi danima, osjetis mentalnu i fizicku rekaciju, onda je to vrijedno nazvati umjetnickim radom.
nije (bar meni) dovoljno da rad sadrzi samo poruku i interesantnu dosjetku. potrebna je cjelina, kompletan utisak, vizualni izrazaj kao i smisao.
kako sam samo rijetko taj osjecaj dozivio
nije mi dovoljan samo "dobar fol" da bih nesto nazvao umjetnickim djelom.
ali kad te neki rad potrese, kad se sav najezis, kad se nesto u tebi promjeni, izadjes pod nekim utiskom koji te drzi danima, osjetis mentalnu i fizicku rekaciju, onda je to vrijedno nazvati umjetnickim radom.
nije (bar meni) dovoljno da rad sadrzi samo poruku i interesantnu dosjetku. potrebna je cjelina, kompletan utisak, vizualni izrazaj kao i smisao.
kako sam samo rijetko taj osjecaj dozivio
-
- Posts: 1734
- Joined: 24/11/2003 00:00
#42
moj stav prema sarajevu odvratan? hahahaa.....smijesno.....da samo znas gdje zivis.......a sta cu ti ja.....nisi ti kriv za to...goshpar wrote:prvo, shoba: tvoj stav prema sarajevu sada je krajnje odvratan. sjeti se samo da si i ti pridoslica u nekom gradu...
drugo, kunelis: vjerujem da je svima (osim nekolicine "umjetnika" - budzetokradljivaca) u sarajevu vec preko glave kunelisa i njegove umjetnosti. vec se mjesecima truni o njemu i o njegovoj "instalaciji" u vijecnici, a on nam na kraju nakamara knjiga... ako je vrhunac njegovog umjetnickog izrazaja - e je.es ti takog umjetnika
(da sarajevo valja svi na zapadu bi se tukli da zive tamo(kao sto se tuku da zive u Pragu, Budimpesti,). Ovako, uskoro ce i to malo stranaca da ode, pa cete zivjeti SAMI. Da ste pametni molili bi ljude da dolaze tamo, umjesto da ih tjerate...)
Ovdje gdje sam ja su SVI pridoslice, tako da nema problema.....
Pustite kunelisa na miru. SVAKO ima pravo da radi sta hoce i gdje hoce, valjalo to ili ne. Vi bi ste to uvodili red u umjetnost ?
"On nam tu nakamara knjiga"....A da je nakamar'o po deset u pola s lukom, to bi bilo OK?
Eto ti bascarcsije jarane , to je tvoja estetika.imas milion goblena, zlatnih ramova, berberovih kopija, tapiserija, konja, vrata,prozora, pa kupuj umjetnost do mile volje.....i kritikuj...
Ja i dalje volim sarajevo, ali ZNAM i ruzno lice sarajeva. Da bi se toga postalo svjestan, treba se odmaci dovoljno daleko i pojesti nesto drugo osim pite i cevapa.Najlakse je o Sarajevu sve najbolje pricat, to svako zna.....I sama prica kako je sarajevo super nece pridonijeti ama bas nista. Treba prvo POSTATI SVJESTAN da nesto nije u redu, a toga ima koliko ti bog hoce......
(preko glave mi je vas koji ste se probudili ujutro razocarani bez gute para u dzepu i mislite da vas je neko drugi opljackao....)
-
- Posts: 656
- Joined: 10/02/2003 00:00
#44
@ naivac
mislim da je mozda jedan od problema sa ovom instalacijom u Vijecnici taj sto je nije lako sagledati kako treba. Recimo na otvaranju se nista nije vidjelo, i uopce ako ima imalo guzve, to nekako kvari dozivljaj. Najbolje bi bilo kad bi svako mogao da je pogleda sam.
Inace koliko sam primijetila kod konceptualne umjetnost, posebno instalacija, intervencija u prostoru - neki radovi te "spucaju" cim ih vidis. Dakle oni su ti nesto kao loza. S drugim, pak, moras biti strpljiviji - nekad moras provesti sat vremena s tim radom (ne cak ni da ga gledas ili studiras vec samo da boravis u istom prostoru s njim) i tek onda polako osjetis kako djeluje na tebe. Ti radovi su vise kao piva. Eh, sad namece se zakljucak da te i od jednih i od drugih na kraju samo zaboli glava, ali posto to nikad nikog nije odagnalo od loze/pive nece ni mene od konceptuale
mislim da je mozda jedan od problema sa ovom instalacijom u Vijecnici taj sto je nije lako sagledati kako treba. Recimo na otvaranju se nista nije vidjelo, i uopce ako ima imalo guzve, to nekako kvari dozivljaj. Najbolje bi bilo kad bi svako mogao da je pogleda sam.
Inace koliko sam primijetila kod konceptualne umjetnost, posebno instalacija, intervencija u prostoru - neki radovi te "spucaju" cim ih vidis. Dakle oni su ti nesto kao loza. S drugim, pak, moras biti strpljiviji - nekad moras provesti sat vremena s tim radom (ne cak ni da ga gledas ili studiras vec samo da boravis u istom prostoru s njim) i tek onda polako osjetis kako djeluje na tebe. Ti radovi su vise kao piva. Eh, sad namece se zakljucak da te i od jednih i od drugih na kraju samo zaboli glava, ali posto to nikad nikog nije odagnalo od loze/pive nece ni mene od konceptuale
-
- Posts: 44
- Joined: 03/07/2004 22:32
#45
Shoba ja ne kritikujem konceptualnu umjetnost generalno, pričam o konkretnoj instalaciji. A to da je sada negdje drugdje bolje živiti, to je tacno, i to je lako, al je moralno i nesebično ovdje ostati, sacuvati životni prostor za sljedece genracije, pa bas zato jer cijenim tebe koji si bio na liniji i tvoj trud i ono za sta si se borio, necu da to sad u miru dam. Ima ovdje minusa koliko hoces, ali to je aktuelni trenutak, to su posljedice politike zemalja u kojima je sad lijepo, i koje su licemjerne i koje svoju srecu na tudjoj nesreci grade. ali nismo svi,Shoba, račundžije, neki se bore za ideale, za san... Još jednom da podcrtam ne kritikujem konceptualnu umjetnost, vec konkretnu instalaciju! I zapitaj se sta znaci "selo", "seljak"..., a sta znaci "grad"...
-
- Posts: 484
- Joined: 23/05/2002 00:00
#47
Bila sam jučer u vijećnici...
Svidjela mi se instalacija... Zanimljivo postavljena. Ne mogu pričati sad, šta je on htio da kaže, jer ne znam... Ja sam imala neki svoj doživljaj... našla sam neku nit koja mi sve to povezuje.
Probudila je jedno pitanje u meni... Na ulazu piše kako je zapaljeno i kako je u njoj izgorilo 2 miliona knjiga....
U Sarajevu su poravljane džamije, crkve... a građevina koja za mene ima ekvivalent vrijednosti mostar-stari most, sarajevo-vijećnica... još uvijek stoji ne popravljena... Natežu se godinama oko toga... grade se nove zgrade, a vijećnica evo već skoro 10 godina od završetka rata stoji tu kao ruševina za koju nas boli briga....
Svidjela mi se instalacija... Zanimljivo postavljena. Ne mogu pričati sad, šta je on htio da kaže, jer ne znam... Ja sam imala neki svoj doživljaj... našla sam neku nit koja mi sve to povezuje.
Probudila je jedno pitanje u meni... Na ulazu piše kako je zapaljeno i kako je u njoj izgorilo 2 miliona knjiga....
U Sarajevu su poravljane džamije, crkve... a građevina koja za mene ima ekvivalent vrijednosti mostar-stari most, sarajevo-vijećnica... još uvijek stoji ne popravljena... Natežu se godinama oko toga... grade se nove zgrade, a vijećnica evo već skoro 10 godina od završetka rata stoji tu kao ruševina za koju nas boli briga....
-
- Posts: 3912
- Joined: 11/03/2003 00:00
#49
Ovdje se SVE, ali SVE na kraju svede na to jel neko voli Sarajevo, Bosnu, Kulina Bana i Dinu Merlina ili ne....
I dok je tako - ovo ce biti selendra, i to ne obicna, nego selendra ogradjena bodljikavom zicom.
A sad o konceptualnoj umjetnosti...Mene su u zivotu dodirnule svega dvije ili tri instalacije. I ne mislim da je to zbog toga sto je moje znanje o istoj ograniceno ili je instalacija dobra ili losa....Stvar je poklapanja senzibiliteta publike i umjetnika.
Zato mrzim kriticare i nikada ne citam recenzije.
I dok je tako - ovo ce biti selendra, i to ne obicna, nego selendra ogradjena bodljikavom zicom.
A sad o konceptualnoj umjetnosti...Mene su u zivotu dodirnule svega dvije ili tri instalacije. I ne mislim da je to zbog toga sto je moje znanje o istoj ograniceno ili je instalacija dobra ili losa....Stvar je poklapanja senzibiliteta publike i umjetnika.
Zato mrzim kriticare i nikada ne citam recenzije.
-
- Posts: 1734
- Joined: 24/11/2003 00:00
#50
Tvoje je apsolutno pravo da ti se ta instalacija ne dopada, i ja to postujem. Ne meni se neke Kounelisove instalacije ne dopadaju.Stari_dub wrote:Shoba ja ne kritikujem konceptualnu umjetnost generalno, pričam o konkretnoj instalaciji. A to da je sada negdje drugdje bolje živiti, to je tacno, i to je lako, al je moralno i nesebično ovdje ostati, sacuvati životni prostor za sljedece genracije, pa bas zato jer cijenim tebe koji si bio na liniji i tvoj trud i ono za sta si se borio, necu da to sad u miru dam. Ima ovdje minusa koliko hoces, ali to je aktuelni trenutak, to su posljedice politike zemalja u kojima je sad lijepo, i koje su licemjerne i koje svoju srecu na tudjoj nesreci grade. ali nismo svi,Shoba, račundžije, neki se bore za ideale, za san... Još jednom da podcrtam ne kritikujem konceptualnu umjetnost, vec konkretnu instalaciju! I zapitaj se sta znaci "selo", "seljak"..., a sta znaci "grad"...
On je ipak jedan od najzacajnijih umjetnika70-80ih i svakako mu treba skinuti kapu.
Meni je drago da BILO KO dolazi u Sarajevo. Jako dobro poznajem tamosnju situaciju, i bijesan sam na nasu scenu. Stvari se vracaju na predratno stanje,a sto znaci na NISTA. Prije rata Sarajevo je bila prava umjetnicka nedodjija. Uvijek smo mislili da imamo jaku scenu a to je bila laz. Jedini koji se uspio probiti u svijetu umjetnosti je Braco Dimitrijevic, koga u Kolegijumu Artistikumu i na Akademiji nisu mogli da vide ocima, jer je covjek uspio baveci se konceptualnom umjetnoscu, koju oni preziru.
Ja se samo bojim da opet ne zavlada mrak i kolotecina. Nama treba komunikacija sa svijetom po svaku cijenu. jako je malo opcija koje nas vode naprijed (to su trenutno samo SCCA i ArsAevi,sve ostalo je UZAS)
Trenutno Bosna ima solidan broj jako dobrih umjetnika koji jako dobro kotiraju u svijetu,(Maja Bajevic, Braco, Bojan Sarcevic, Zlatan Filipovic, Danica Dakic, Damir Niksic,Sejla Kameric, etc.) ali sve je to DALEKO od Sarajeva i Bosne. Nasi lokalni kulturnjaci njih ne jebu ni dva posto,ko biva :"Jeb'o njih, oni su vani..". Niko ne gleda dalje od bascarsije i to je porazno.
Nadam treba ozbiljna kulturna politika, koju zadugo necemo imati, jer politicari koji bi trebali da se bave ovom problematikom o STVARNOJ umjetnosti nemaju pojma, i podrzavaju samo svoje stranacke kolege, koje su opet polupismeni priuceni kulturnjaci koji samo gledaju kako ce vise para iz kulture prebaciti u stranke.
Mislim, porazna je cinjenica da niko nema pojma sta to desetine Bosanskih umjetnika rade po svijetu,kako im ide, sta stvaraju.......I da nikoga nije briga kako se nasa zemlja predstavlja u svijetu.
Jos jednom, i Danisa Tanovica niko nije zvao niti imao pojma sta radi dok nije dobio oskara. Tek POSLIJE su svi kulturni radnici samo naljepili etikete na njega i poceli da se busaju u prsa "nasim uspjehom".
Niko od bosanskih umjetnika koji zive vani nece trraziti pare ni za kakvu kulturnu akciju. Cak stavise, svi ce svoje sopstvene pare dati da nesto rade za Bosnu, ali te ljude treba nazvati, pitati ih kako im ide...kontaktirati ih sa vremena na vrijeme, pitati ih za misljenje......dati im prostora....neku napustenu fabriku da mogu raditi kada dodju preko ljeta. Ti ljudi stvaraju NASE KULTURNO BLAGO, koje ce na kraju zavrsiti u tudjim muzejima, i tudjim kolekcijama...
Ali............uvijek se nadje nekoliko "diplomiranih sveznalaca" koji sve sjebu......