Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
-
- Posts: 288
- Joined: 22/06/2016 18:57
#226 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Jel prejak XSR 900 za prvi motor ili je 700 realnija opcija?edit: prvi veliki motor, vozio sam skuter 4-5 godina
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#227 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Yamaha XSR 900 ... 115 konja a ti sa skutera, ima da te raznese ... visok polozaj, 200 kg suhe mase, polozaj drasticno drugaciji of skutera, mnogo tezi, a ljut motor. Ovo je motor za nekog sa istreniranim refleksima I znanjem kako uletjet u krivinu. Na ovome nema popravljanja gresaka. Nemas oklop da ti sacuva koljena I smanji udare u prsa I kacigu, a hoce brzine. Iskreno meni se ne svidja, sjediste je dosta visoko I izlozen si udarima vjetra. Za ovakav model najveca snaga ne bi trebala ici preko 90 Hp ali raja voli ljute nakede. Manja verzija XJR 1300.HobotnicaPLus wrote:Jel prejak XSR 900 za prvi motor ili je 700 realnija opcija?edit: prvi veliki motor, vozio sam skuter 4-5 godina
I 700-ku ako gledas budi oprezan, i to ti je rizicna snaga. De baci ovdje koju 700-ku si gledao?
CBR 600 je taman motor, a u verziji chopera Yamaha Dragstar 650 ili Kawasaki Vulcan 900.
-
- Posts: 288
- Joined: 22/06/2016 18:57
#228 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Evo 700-keRamzess Veliki wrote:
I 700-ku ako gledas budi oprezan, i to ti je rizicna snaga. De baci ovdje koju 700-ku si gledao?
A znas kako, motor bi bio iskljucivo za gradsku voznju tako da vjetar ne bi trebao bit veliki problem, a i svakako nisam neki adrenalin dzanki, vise sam za laganu voznju uz zalazak sunca
Po svemu sudeci, 700-ka je nekako idealan za moje potrebe al 900-ka me vuce nenormalno.
Dilema dilema
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#229 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
700ka ima 75 konja, trosi 4 litra, 185 kila - malo laksi motor od 900ke.HobotnicaPLus wrote:A znas kako, motor bi bio iskljucivo za gradsku voznju tako da vjetar ne bi trebao bit veliki problem, a i svakako nisam neki adrenalin dzanki, vise sam za laganu voznju uz zalazak sunca
Po svemu sudeci, 700-ka je nekako idealan za moje potrebe al 900-ka me vuce nenormalno.
Dilema dilema
Ja bih ti ovaj predlozio od ta dva. Ovo je dovoljna snaga da bez zime odes bilo gdje, na more, izlet ... taman. A nece te povuci da zavrsis na ledjima kad zavrnes gas.
Ako nekad pozelis da putujes, izaberi tourera ili sport tourera. Ovi naked street raceri nisu za duzeg puta osim za na kafu I u granap. Neprakticni skroz.
-
- Posts: 288
- Joined: 22/06/2016 18:57
#230 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Pa to i ja kontam jbg, 700 je i vise nego dovoljno. Nek odstoji ovo do marta, imam vremena dobro da razmislim hvala tebi ramukaRamzess Veliki wrote:
700ka ima 75 konja, trosi 4 litra, 185 kila - malo laksi motor od 900ke.
Ja bih ti ovaj predlozio od ta dva. Ovo je dovoljna snaga da bez zime odes bilo gdje, na more, izlet ... taman. A nece te povuci da zavrsis na ledjima kad zavrnes gas.
Ako nekad pozelis da putujes, izaberi tourera ili sport tourera. Ovi naked street raceri nisu za duzeg puta osim za na kafu I u granap. Neprakticni skroz.
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#231 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Pogledaj i druge modele, a koji ce ti odgovarati znat ces kad sjednes na njega i stavis ruke na rucke. Daj sebi vremena ako treba i koji mjesec duze, da na miru izaberes. Koji god da izaberes nek ti bude sretan.HobotnicaPLus wrote:Pa to i ja kontam jbg, 700 je i vise nego dovoljno. Nek odstoji ovo do marta, imam vremena dobro da razmislim hvala tebi ramuka
- mali Ninja
- Posts: 2130
- Joined: 22/09/2007 21:10
#232 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ako je motor iskljucivo za gradsku voznju, a decko nije adrenalin dzanki, zasto vozati kobilu od pola tone koja se grije ko vulkan...
Ja bih radije isao na varijantu kakvu do 600ccm nikako preko.
Onda jedno subjektivno misljenje, samo nakeda bi trazio..
Ih da imam 10.000eura na raspolaganju za motor imao bi toliki dijapazon motorica koje bih volio pazariti da bi me glava zabolila
Ja bih radije isao na varijantu kakvu do 600ccm nikako preko.
Onda jedno subjektivno misljenje, samo nakeda bi trazio..
Ih da imam 10.000eura na raspolaganju za motor imao bi toliki dijapazon motorica koje bih volio pazariti da bi me glava zabolila
- mali Ninja
- Posts: 2130
- Joined: 22/09/2007 21:10
#233 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
A ako si kanio kupovati polovnjaka, nemoj cekat marta kad cijene podivljaju...
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#234 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ja bih za grada isao I na 250, a i 125 ccm je dobar izbor, vrlo dobar ako vozis kratke ture.
Manji motori su zahvalniji radi garaziranja posebno zimi, gurnes ga pod basamake, sa golemom mrcinom stalno pitanje gdje parkirati.
125-cu mozes iznijeti na sprat i ostaviti na terasi preko zime.
Manji motori su zahvalniji radi garaziranja posebno zimi, gurnes ga pod basamake, sa golemom mrcinom stalno pitanje gdje parkirati.
125-cu mozes iznijeti na sprat i ostaviti na terasi preko zime.
- mali Ninja
- Posts: 2130
- Joined: 22/09/2007 21:10
#235 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Bravo! A opet sa kvalitetnom 125-250 mozes po gradu furat i plasit se radaraRamzess Veliki wrote:Ja bih za grada isao I na 250, a i 125 ccm je dobar izbor, vrlo dobar ako vozis kratke ture.
Manji motori su zahvalniji radi garaziranja posebno zimi, gurnes ga pod basamake, sa golemom mrcinom stalno pitanje gdje parkirati.
125-cu mozes iznijeti na sprat i ostaviti na terasi preko zime.
- exliberal-ex
- Posts: 7707
- Joined: 11/04/2013 00:01
#236 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ja da sam mogao ostavio bi svoj Piaggio BV 300 za grada....fino je sjesti na velik motor ali kad se trebas provlacit kroz grad, prva, druga treca...koci navrat nanos...ovako twist and go....mali Ninja wrote:Bravo! A opet sa kvalitetnom 125-250 mozes po gradu furat i plasit se radaraRamzess Veliki wrote:Ja bih za grada isao I na 250, a i 125 ccm je dobar izbor, vrlo dobar ako vozis kratke ture.
Manji motori su zahvalniji radi garaziranja posebno zimi, gurnes ga pod basamake, sa golemom mrcinom stalno pitanje gdje parkirati.
125-cu mozes iznijeti na sprat i ostaviti na terasi preko zime.
a vjeruj mi da sam Piaggio natjerao na 130 vise puta nego sadasnji Triumph...bio mnogo bolje zasticen nego na ovom naked....mada fino je sjesti na 900 cc i osjetit makinu
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#237 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Koja je patnja naked na otvorenoj cesti …exliberal-ex wrote: Ja da sam mogao ostavio bi svoj Piaggio BV 300 za grada....fino je sjesti na velik motor ali kad se trebas provlacit kroz grad, prva, druga treca...koci navrat nanos...ovako twist and go....
a vjeruj mi da sam Piaggio natjerao na 130 vise puta nego sadasnji Triumph...bio mnogo bolje zasticen nego na ovom naked....mada fino je sjesti na 900 cc i osjetit makinu
Jednom se vracali odnekle sa mora, iza mostara ceoni vjetar, ja se kidam na 110 na sat, odnese me vjetar sa motora a sva auta brza od mene ... a jaran na sport-toureru proleti k'o metak. Odmah sam takav kupio i rekao nikad vise naked za zavrtanja.
-
- Posts: 26
- Joined: 05/09/2018 09:54
#238 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Mogu li dobiti zabranu polaganja ako vozim 150cc sa potvrdom(PSP)?
Da li je ko imao uopste istu situaciju i dali se moze proci sa potvrdom,naravno da je skuter registrovan uredno..
Da li je ko imao uopste istu situaciju i dali se moze proci sa potvrdom,naravno da je skuter registrovan uredno..
- exliberal-ex
- Posts: 7707
- Joined: 11/04/2013 00:01
#239 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ramzess Veliki wrote:Koja je patnja naked na otvorenoj cesti …exliberal-ex wrote: Ja da sam mogao ostavio bi svoj Piaggio BV 300 za grada....fino je sjesti na velik motor ali kad se trebas provlacit kroz grad, prva, druga treca...koci navrat nanos...ovako twist and go....
a vjeruj mi da sam Piaggio natjerao na 130 vise puta nego sadasnji Triumph...bio mnogo bolje zasticen nego na ovom naked....mada fino je sjesti na 900 cc i osjetit makinu
Jednom se vracali odnekle sa mora, iza mostara ceoni vjetar, ja se kidam na 110 na sat, odnese me vjetar sa motora a sva auta brza od mene ... a jaran na sport-toureru proleti k'o metak. Odmah sam takav kupio i rekao nikad vise naked za zavrtanja.
zato mu i kazem, ako mu treba samo za kratke voznje kroz grad, da je lagano i fino nema bolje opcije od dobre vespe...ili nesto slicno od 250-300 cc.
naked je dobar za male kratke voznje...sve preko 100 km\h pocinje da bude patnja.
- mali Ninja
- Posts: 2130
- Joined: 22/09/2007 21:10
#240 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Cim zahladni, podforum motori crkne...
Jedan bump, juce sam malo vozikao motor, malo da obnovi bateriju, promijesa ulje, okrene gume da se ne ulegnu....
Vozika li jos iko, makar po garazi?
Jedan bump, juce sam malo vozikao motor, malo da obnovi bateriju, promijesa ulje, okrene gume da se ne ulegnu....
Vozika li jos iko, makar po garazi?
- exliberal-ex
- Posts: 7707
- Joined: 11/04/2013 00:01
#241 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
mali Ninja wrote:Cim zahladni, podforum motori crkne...
Jedan bump, juce sam malo vozikao motor, malo da obnovi bateriju, promijesa ulje, okrene gume da se ne ulegnu....
Vozika li jos iko, makar po garazi?
Ja sam to prije radio i onda mi mehanicar rekao da to neradim.
Prije sam palio motor jednom mjesecnom i pustim ga da radi jedno pola sata, provozam ga par krugova kroz garazu i kontam ok ...kasnije mi jedan dobar mehanicar rekao nemoj to da radis...upalis motor, ugrijes ga i onda ostavis da se hladi u garazi...samo se kondez pohvata unutra, nevalja ti to. Naspi stabilizator za gorivo, prikopcaj bateriju da se neisprazni ( ja skinem svoju jer nemam prikuljucak za struju) i podigni na centralni nosac....i tako sad i radim....a kod mene je vec poceo snijeg da propadiva.
- mali Ninja
- Posts: 2130
- Joined: 22/09/2007 21:10
#242 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Bas cudno da ti je to rekao, u garazi je temperatura 8 stepeni, ne vjerujem da se moze kondenz uhvatiti, hvatao bi se onda uvijek i ljeti, manje vise u garazama je temperatura ista ljeti-zimi...exliberal-ex wrote:mali Ninja wrote:Cim zahladni, podforum motori crkne...
Jedan bump, juce sam malo vozikao motor, malo da obnovi bateriju, promijesa ulje, okrene gume da se ne ulegnu....
Vozika li jos iko, makar po garazi?
Ja sam to prije radio i onda mi mehanicar rekao da to neradim.
Prije sam palio motor jednom mjesecnom i pustim ga da radi jedno pola sata, provozam ga par krugova kroz garazu i kontam ok ...kasnije mi jedan dobar mehanicar rekao nemoj to da radis...upalis motor, ugrijes ga i onda ostavis da se hladi u garazi...samo se kondez pohvata unutra, nevalja ti to. Naspi stabilizator za gorivo, prikopcaj bateriju da se neisprazni ( ja skinem svoju jer nemam prikuljucak za struju) i podigni na centralni nosac....i tako sad i radim....a kod mene je vec poceo snijeg da propadiva.
Evo jutros zavaljao kod vas, sad ce oni na temi zimske gume da pametuju
- klixoris
- Posts: 6329
- Joined: 07/11/2012 09:36
- Location: u zavoju....na koljenu
#243 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ja ga tek parkirao... Vozio svaki dan do ovog zadnjeg vikendamali Ninja wrote:Cim zahladni, podforum motori crkne...
Jedan bump, juce sam malo vozikao motor, malo da obnovi bateriju, promijesa ulje, okrene gume da se ne ulegnu....
Vozika li jos iko, makar po garazi?
Ne slazem se sa tvrdnjom da je naked samo za kratke voznje. Cijeli zivot vozam nakede i redovno putujem. Sa trenutnim nakedom sam okrenuo 40.000km za jedva 3 sezone, od cega je vecina nakucana na putovanjima po Evropi, u dvoje, i nismo se patili ni u jednom trenutku. Da je ugodnije sa oklopima na visim brzinama poput autoputa, jeste, ali na putovanjima svakako ganjas sporedne ceste sa sto vise zavojaexliberal-ex wrote:
zato mu i kazem, ako mu treba samo za kratke voznje kroz grad, da je lagano i fino nema bolje opcije od dobre vespe...ili nesto slicno od 250-300 cc.
naked je dobar za male kratke voznje...sve preko 100 km\h pocinje da bude patnja.
Last edited by klixoris on 28/11/2018 08:57, edited 2 times in total.
- klixoris
- Posts: 6329
- Joined: 07/11/2012 09:36
- Location: u zavoju....na koljenu
#244 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Promijeni mehanicara. Kondenz i kontaminacija ulja nastaje kada motor ne ostavis da radi dovoljno da dostigne radnu temperaturu. Fol je u dostizanju radne temperature i onda ga pustis jos nekih 5 minuta da radi na radnoj, par puta upali i ugasi ventilator.exliberal-ex wrote:mali Ninja wrote:Cim zahladni, podforum motori crkne...
Jedan bump, juce sam malo vozikao motor, malo da obnovi bateriju, promijesa ulje, okrene gume da se ne ulegnu....
Vozika li jos iko, makar po garazi?
Ja sam to prije radio i onda mi mehanicar rekao da to neradim.
Prije sam palio motor jednom mjesecnom i pustim ga da radi jedno pola sata, provozam ga par krugova kroz garazu i kontam ok ...kasnije mi jedan dobar mehanicar rekao nemoj to da radis...upalis motor, ugrijes ga i onda ostavis da se hladi u garazi...samo se kondez pohvata unutra, nevalja ti to. Naspi stabilizator za gorivo, prikopcaj bateriju da se neisprazni ( ja skinem svoju jer nemam prikuljucak za struju) i podigni na centralni nosac....i tako sad i radim....a kod mene je vec poceo snijeg da propadiva.
Ono o cemu stvarno treba voditi racuna je da rezervoar, ako je metalni, bude napunjen do vrha. Ako nije, stvara se konenz unutra i krecu problemi sa hrdzom. Noviji motori imaju plasticne rezervoare pa nema tih problema
- exliberal-ex
- Posts: 7707
- Joined: 11/04/2013 00:01
#245 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ja sam tako i radio , ostavim ga da radi 15 min...vazdusno je glajnje nema ventilatora ...medjutim kazu nemojklixoris wrote:Promijeni mehanicara. Kondenz i kontaminacija ulja nastaje kada motor ne ostavis da radi dovoljno da dostigne radnu temperaturu. Fol je u dostizanju radne temperature i onda ga pustis jos nekih 5 minuta da radi na radnoj, par puta upali i ugasi ventilator.exliberal-ex wrote:
Ja sam to prije radio i onda mi mehanicar rekao da to neradim.
Prije sam palio motor jednom mjesecnom i pustim ga da radi jedno pola sata, provozam ga par krugova kroz garazu i kontam ok ...kasnije mi jedan dobar mehanicar rekao nemoj to da radis...upalis motor, ugrijes ga i onda ostavis da se hladi u garazi...samo se kondez pohvata unutra, nevalja ti to. Naspi stabilizator za gorivo, prikopcaj bateriju da se neisprazni ( ja skinem svoju jer nemam prikuljucak za struju) i podigni na centralni nosac....i tako sad i radim....a kod mene je vec poceo snijeg da propadiva.
Ono o cemu stvarno treba voditi racuna je da rezervoar, ako je metalni, bude napunjen do vrha. Ako nije, stvara se konenz unutra i krecu problemi sa hrdzom. Noviji motori imaju plasticne rezervoare pa nema tih problema
Kasnije sam pricao sa nekim starim cikama koje voze motore decenijama...i oni su mi isto to rekli, samo naspi stabilizator za gorivo napuni do vrha i pusti da radi par minuta da udje u sistem, prikopcaj ili skini bateriju, ususkaj ga da nekisne ako je naplju i to je to...
- klixoris
- Posts: 6329
- Joined: 07/11/2012 09:36
- Location: u zavoju....na koljenu
#246 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
To su mitovi starih cika. Motor cim dodje na radnu temperaturu, ubija svu vlagu iz ulja, nemas brige nikakve da ga palis povremenoexliberal-ex wrote:
Ja sam tako i radio , ostavim ga da radi 15 min...vazdusno je glajnje nema ventilatora ...medjutim kazu nemoj
Kasnije sam pricao sa nekim starim cikama koje voze motore decenijama...i oni su mi isto to rekli, samo naspi stabilizator za gorivo napuni do vrha i pusti da radi par minuta da udje u sistem, prikopcaj ili skini bateriju, ususkaj ga da nekisne ako je naplju i to je to...
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#247 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Ma sve do stila voznje. Ja kad negdje putujem uopste nista ne vidim kud sam prosao dok ne stanem, vidim samo neke raznobojne horizontalne linije ...klixoris wrote: Da je ugodnije sa oklopima na visim brzinama poput autoputa, jeste, ali na putovanjima svakako ganjas sporedne ceste sa sto vise zavoja
- Ramzess Veliki
- Posts: 18176
- Joined: 11/02/2013 11:32
#248 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Nece mu nista biti ako ga ne palis. Svo to cirkusanje je samo da se baterija odrzi. Ma skines je i stavis u kuhinju i cekaj proljece. Meni je jednom motor ostao zarobljen u pasazu cijelu zimu, sve se nesta neckao jos koji dan se moze vozat pa cu ga u garazu, a onda zapadao snijeg i nije se otopio cijelu zimu. Samo ga umotao u cerade I ostavio. Na proljece kupio novu bateriju, upalio iz prve, a onda polir pasta I poliranje kroma. Jes da sam morao praviti novo sjediste jer su cuke pojele originalno.klixoris wrote:To su mitovi starih cika. Motor cim dodje na radnu temperaturu, ubija svu vlagu iz ulja, nemas brige nikakve da ga palis povremenoexliberal-ex wrote:
Ja sam tako i radio , ostavim ga da radi 15 min...vazdusno je glajnje nema ventilatora ...medjutim kazu nemoj
Kasnije sam pricao sa nekim starim cikama koje voze motore decenijama...i oni su mi isto to rekli, samo naspi stabilizator za gorivo napuni do vrha i pusti da radi par minuta da udje u sistem, prikopcaj ili skini bateriju, ususkaj ga da nekisne ako je naplju i to je to...
- klixoris
- Posts: 6329
- Joined: 07/11/2012 09:36
- Location: u zavoju....na koljenu
#249 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Nije to cirkusanje samo radi baterije... Kada motor nije dugo paljen, ulje se prakticno u potpunosti povuce u karter i motor (posebno cilindri/karike na klipovima) ostaje suh. Start tako "suhog" motora ima puno gore habanje na hladno nego ako si ga povremeno palio. Povremeno paljenje djeluje preventicno i komponente u motoru drzi koliko toliko nauljenim. Ako vec neces da ga startas nekoliko mjeseci, onda je dobra opcija odvrnuti svjecice i u svaki cilindar sipnuti malo ulja i ostaviti tako da stoji do proljeca. Na proljece ga onda malo izverglas bez svjecica (da izbaci to ulje), vratis svjecice, pali i voziRamzess Veliki wrote:Nece mu nista biti ako ga ne palis. Svo to cirkusanje je samo da se baterija odrzi. Ma skines je i stavis u kuhinju i cekaj proljece. Meni je jednom motor ostao zarobljen u pasazu cijelu zimu, sve se nesta neckao jos koji dan se moze vozat pa cu ga u garazu, a onda zapadao snijeg i nije se otopio cijelu zimu. Samo ga umotao u cerade I ostavio. Na proljece kupio novu bateriju, upalio iz prve, a onda polir pasta I poliranje kroma. Jes da sam morao praviti novo sjediste jer su cuke pojele originalno.klixoris wrote:To su mitovi starih cika. Motor cim dodje na radnu temperaturu, ubija svu vlagu iz ulja, nemas brige nikakve da ga palis povremenoexliberal-ex wrote:
Ja sam tako i radio , ostavim ga da radi 15 min...vazdusno je glajnje nema ventilatora ...medjutim kazu nemoj
Kasnije sam pricao sa nekim starim cikama koje voze motore decenijama...i oni su mi isto to rekli, samo naspi stabilizator za gorivo napuni do vrha i pusti da radi par minuta da udje u sistem, prikopcaj ili skini bateriju, ususkaj ga da nekisne ako je naplju i to je to...
Isto tako, povremenim paljenjem se i rashladna tecnost (kod vodeno hladjenih motora) malo procirkulise i smanjuje mogucnost stvaranja naslaga u sistemu, posebno ako motor stoji na hladnom
- mali Ninja
- Posts: 2130
- Joined: 22/09/2007 21:10
#250 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?
Konzerviranje motora je dobro ko ima vremena za to i ko gleda u kalendar kad ce voziti motor..klixoris wrote:
Nije to cirkusanje samo radi baterije... Kada motor nije dugo paljen, ulje se prakticno u potpunosti povuce u karter i motor (posebno cilindri/karike na klipovima) ostaje suh. Start tako "suhog" motora ima puno gore habanje na hladno nego ako si ga povremeno palio. Povremeno paljenje djeluje preventicno i komponente u motoru drzi koliko toliko nauljenim. Ako vec neces da ga startas nekoliko mjeseci, onda je dobra opcija odvrnuti svjecice i u svaki cilindar sipnuti malo ulja i ostaviti tako da stoji do proljeca. Na proljece ga onda malo izverglas bez svjecica (da izbaci to ulje), vratis svjecice, pali i vozi
Isto tako, povremenim paljenjem se i rashladna tecnost (kod vodeno hladjenih motora) malo procirkulise i smanjuje mogucnost stvaranja naslaga u sistemu, posebno ako motor stoji na hladnom
Prosle godine u januaru 16 stepeni, vozilo se normalno, nije se isplatilo konzervirat, nadam se da ce i ove godine biti tako