Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Podforum za motocikliste...
Post Reply
c0de
Posts: 458
Joined: 27/05/2009 11:28

#1226 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by c0de »

MMM1977 wrote: 02/08/2022 16:40 Pozdrav. Sin 16 godina polaže A1 (po meni prerano ali bukvalno svi iz njegovog društva vozikaju motore ili quadove i to bez položenog vozačkog ispita) i u planu sam da mu kupim kakvu vozilicu. Molim kakav savjet jer o tome nemam pojma s time da bih se ponekad i ja, 120kg, provozao :D
Topla preporuka za 2022 Yamaha D'elight 125cc, nov me izasao 5.800KM u Sarajevu :)
lavic
Posts: 3028
Joined: 14/04/2011 15:03

#1227 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by lavic »

Pozz, novi sam u ovome pa me zanima sta da kupim kao zastitu za motor od lopova.
Beverly 300 je u pitanju, sta kupit i gdje?
Hvala
User avatar
klixoris
Posts: 6327
Joined: 07/11/2012 09:36
Location: u zavoju....na koljenu

#1228 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by klixoris »

lavic wrote: 30/09/2022 15:44 Pozz, novi sam u ovome pa me zanima sta da kupim kao zastitu za motor od lopova.
Beverly 300 je u pitanju, sta kupit i gdje?
Hvala
Najbolje kakva garaza… Vezanog na ulici mozda (ali veliko mozda) i ne ukradu, ali niko ti ne garantuje da ti nece skidati dijelove sa njega…
Ako garaza nije opcija pa ostaje samo ulica, onda disk lock sa alarmom plus debeli lanac sa kojim ces vezati motor za banderu, na vidljivom mjestu
Last edited by klixoris on 30/09/2022 18:50, edited 2 times in total.
lavic
Posts: 3028
Joined: 14/04/2011 15:03

#1229 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by lavic »

klixoris wrote: 30/09/2022 18:44
lavic wrote: 30/09/2022 15:44 Pozz, novi sam u ovome pa me zanima sta da kupim kao zastitu za motor od lopova.
Beverly 300 je u pitanju, sta kupit i gdje?
Hvala
Najbolje kakva garaza… Vezanog na ulici mozda (ali veliko mozda) i ne ukradu, ali niko ti ne garantuje da ti nece skidati dijelove sa njega…
Ako se pak odlucis na parkiranje na ulici, onda disk lock sa alarmom plus debeli lanac sa kojim ces vezati motor za banderu
Ima garaza kad je loose vrijeme I zima ali mi ljeti treba kad ga vozim svaki dan. Hvala
User avatar
klixoris
Posts: 6327
Joined: 07/11/2012 09:36
Location: u zavoju....na koljenu

#1230 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by klixoris »

Razmisli da ga pokrivas sa ceradom kada “spava”. Manje je upadljiv tako pokriven, a tezi i za skinuti kakav dio
User avatar
EFD22
Posts: 9817
Joined: 10/03/2022 22:16
Location: Land of the Long White Cloud

#1231 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by EFD22 »

Ekipa šta mislite koji je bolji za početnika, za dnevni commute između Zenice i Sarajeva (mimo autoputa), a da je udoban, možda bi se nekad potegnulo i do Jadrana s njim, dok se stekne više iskustva:

Honda CB650R
Yamaha XSR700
Suzuki SV650
Triumph Trident 660


Mene vuče ova Yamaha XSR pravo, baš je lijepa, a baza joj je MT-07 kojeg hvale na svakom koraku.
User avatar
bilic
Posts: 1165
Joined: 25/07/2012 22:33

#1232 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by bilic »

EFD22 wrote: 17/11/2022 11:53 Ekipa šta mislite koji je bolji za početnika, za dnevni commute između Zenice i Sarajeva (mimo autoputa), a da je udoban, možda bi se nekad potegnulo i do Jadrana s njim, dok se stekne više iskustva:

Honda CB650R
Yamaha XSR700
Suzuki SV650
Triumph Trident 660


Mene vuče ova Yamaha XSR pravo, baš je lijepa, a baza joj je MT-07 kojeg hvale na svakom koraku.
Honda CB650R
Ja bi četvero cilindrični ... A ovaj je mislim jedini od svih.
Vjerovatno ima bolji obrtni momenat a i zvuk ...
,
https://www.youtube.com/watch?v=4A8IgX-Lsl8
treba i video pogledat .. hahahhaa
User avatar
bilic
Posts: 1165
Joined: 25/07/2012 22:33

#1233 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by bilic »

bilic wrote: 17/11/2022 21:34
EFD22 wrote: 17/11/2022 11:53 Ekipa šta mislite koji je bolji za početnika, za dnevni commute između Zenice i Sarajeva (mimo autoputa), a da je udoban, možda bi se nekad potegnulo i do Jadrana s njim, dok se stekne više iskustva:

Honda CB650R
Yamaha XSR700
Suzuki SV650
Triumph Trident 660


Mene vuče ova Yamaha XSR pravo, baš je lijepa, a baza joj je MT-07 kojeg hvale na svakom koraku.
Honda CB650R
Ja bi četvero cilindrični ... A ovaj je mislim jedini od svih.
Vjerovatno ima bolji obrtni momenat a i zvuk ...
,
https://www.youtube.com/watch?v=4A8IgX-Lsl8
treba i video pogledat .. hahahhaa
:thumbup:
https://www.youtube.com/watch?v=DMIKkg2tB24
User avatar
EFD22
Posts: 9817
Joined: 10/03/2022 22:16
Location: Land of the Long White Cloud

#1234 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by EFD22 »

Hvala!

Gledao sam malo karakteristike, te Honde me najviše strah (početnik sam, najjače što sam vozio je skuter sa CVT-om, i to Django 125), ima čudnu krivulju obrtnog momenta, nekako ga tek na kraju razvija, odnosno pri niskim obrtajima ima pravo malo momenta.

Što se tiče elastičnosti i iskoristivosti, ali i predvidivosti motora, mislim da je Triumphov trocilindraš tu najbolji.

A izgledom mi se najviše sviđa Yamaha, a drug mi ima MT-07, koji je u osnovi isti motor, i on je prezadovoljan.


Morat ću prvo vidjet uživo svaki da vidim šta mi odgovara, sjesti makar, ako bude sreće i probat malo svaki, čisto da vidim kakvi su.
User avatar
bilic
Posts: 1165
Joined: 25/07/2012 22:33

#1235 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by bilic »

EFD22 wrote: 17/11/2022 22:03 Hvala!

Gledao sam malo karakteristike, te Honde me najviše strah (početnik sam, najjače što sam vozio je skuter sa CVT-om, i to Django 125), ima čudnu krivulju obrtnog momenta, nekako ga tek na kraju razvija, odnosno pri niskim obrtajima ima pravo malo momenta.

Što se tiče elastičnosti i iskoristivosti, ali i predvidivosti motora, mislim da je Triumphov trocilindraš tu najbolji.

A izgledom mi se najviše sviđa Yamaha, a drug mi ima MT-07, koji je u osnovi isti motor, i on je prezadovoljan.


Morat ću prvo vidjet uživo svaki da vidim šta mi odgovara, sjesti makar, ako bude sreće i probat malo svaki, čisto da vidim kakvi su.
To je moje neko mišljenje . :D
A možda kad se svi obidzu i pogledaju uživo ... :izet:
A i zavisno i od nas ... 1000 ljudi 1000 čudi ..
Ja preferiram samo Bmw ... 1100 ... 1200 cm :thumbup:
U svakom slučaju sretno i da te služi ....
User avatar
EFD22
Posts: 9817
Joined: 10/03/2022 22:16
Location: Land of the Long White Cloud

#1236 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by EFD22 »

bilic wrote: 17/11/2022 22:10
EFD22 wrote: 17/11/2022 22:03 Hvala!

Gledao sam malo karakteristike, te Honde me najviše strah (početnik sam, najjače što sam vozio je skuter sa CVT-om, i to Django 125), ima čudnu krivulju obrtnog momenta, nekako ga tek na kraju razvija, odnosno pri niskim obrtajima ima pravo malo momenta.

Što se tiče elastičnosti i iskoristivosti, ali i predvidivosti motora, mislim da je Triumphov trocilindraš tu najbolji.

A izgledom mi se najviše sviđa Yamaha, a drug mi ima MT-07, koji je u osnovi isti motor, i on je prezadovoljan.


Morat ću prvo vidjet uživo svaki da vidim šta mi odgovara, sjesti makar, ako bude sreće i probat malo svaki, čisto da vidim kakvi su.
To je moje neko mišljenje . :D
A možda kad se svi obidzu i pogledaju uživo ... :izet:
A i zavisno i od nas ... 1000 ljudi 1000 čudi ..
Ja preferiram samo Bmw ... 1100 ... 1200 cm :thumbup:
U svakom slučaju sretno i da te služi ....
A dobro, i meni je 1200GS maštarija, za neke dobre roadtripove, ali o tom po tom, da mi je savladati ove "male", pa ćemo lako dalje kad se nanižu kilometri :mrgreen:

Hvala!
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1237 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Ramzess Veliki »

EFD22 wrote: 17/11/2022 11:53 Ekipa šta mislite koji je bolji za početnika, za dnevni commute između Zenice i Sarajeva (mimo autoputa), a da je udoban, možda bi se nekad potegnulo i do Jadrana s njim, dok se stekne više iskustva:

Honda CB650R
Yamaha XSR700
Suzuki SV650
Triumph Trident 660


Mene vuče ova Yamaha XSR pravo, baš je lijepa, a baza joj je MT-07 kojeg hvale na svakom koraku.
Japanca. :thumbup:
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1238 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Ramzess Veliki »

EFD22 wrote: 17/11/2022 22:03 Hvala!

Gledao sam malo karakteristike, te Honde me najviše strah (početnik sam, najjače što sam vozio je skuter sa CVT-om, i to Django 125), ima čudnu krivulju obrtnog momenta, nekako ga tek na kraju razvija, odnosno pri niskim obrtajima ima pravo malo momenta.

Što se tiče elastičnosti i iskoristivosti, ali i predvidivosti motora, mislim da je Triumphov trocilindraš tu najbolji.

A izgledom mi se najviše sviđa Yamaha, a drug mi ima MT-07, koji je u osnovi isti motor, i on je prezadovoljan.


Morat ću prvo vidjet uživo svaki da vidim šta mi odgovara, sjesti makar, ako bude sreće i probat malo svaki, čisto da vidim kakvi su.
Uzmi Yamahu. Najisplativiji motor sto se tice odrzavanja i pouzdanosti.

Jaran moj hvalio Hondu, kaze pali na po kljuca, i jednom krene da ga upali kad nista ... vergla ali dzaba ... neko se sage i nadje pored motora - spala mu ona naljepnica "Honda" sa rezervoara. Zalijepi je nazad i tek onda motor upali ... i kazu Honda pouzdana ... :mastakazes:
User avatar
B6Redhell
Posts: 5835
Joined: 25/12/2010 04:56

#1239 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by B6Redhell »

Pametna ta honda nece da upali dok je ne označiš… :D

A to da je yaHama manje kvarljiva od ostalih japanaca ti pada u vodu jarane..
Svi su u pet deka, isti principi, vecina dijelova isti proizvodjac,
Iz licnog dugogodisnjeg iskustva sa japancima
User avatar
Kamper
Posts: 616
Joined: 22/12/2019 18:32

#1240 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Kamper »

EFD22 wrote: 17/11/2022 11:53 Ekipa šta mislite koji je bolji za početnika, za dnevni commute između Zenice i Sarajeva (mimo autoputa), a da je udoban, možda bi se nekad potegnulo i do Jadrana s njim, dok se stekne više iskustva:

Honda CB650R
Yamaha XSR700
Suzuki SV650
Triumph Trident 660


Mene vuče ova Yamaha XSR pravo, baš je lijepa, a baza joj je MT-07 kojeg hvale na svakom koraku.
Bacili smo oko na isti motor :)
Ja tek polozio i vuce me taj motor ali nema polovnih (bar ne na olx-u) a ne znam je li nov preskup za pocetnika :?
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18165
Joined: 11/02/2013 11:32

#1241 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Ramzess Veliki »

B6Redhell wrote: 19/11/2022 17:29 Pametna ta honda nece da upali dok je ne označiš… :D

A to da je yaHama manje kvarljiva od ostalih japanaca ti pada u vodu jarane..
Svi su u pet deka, isti principi, vecina dijelova isti proizvodjac,
Iz licnog dugogodisnjeg iskustva sa japancima
To ti je spala naljepnica sa motora ... :hmpf:
TheGodfather001
Posts: 1551
Joined: 24/05/2004 10:44
Location: Sarajevo

#1242 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by TheGodfather001 »

https://www.olx.ba/artikal/50410273/hon ... svicarska/

Šta mislite o ovoj mašini? Ili je bolje ići na Yamahu T Max-a?
User avatar
mali Ninja
Posts: 2130
Joined: 22/09/2007 21:10

#1243 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by mali Ninja »

TheGodfather001 wrote: 12/12/2022 14:05 https://www.olx.ba/artikal/50410273/hon ... svicarska/

Šta mislite o ovoj mašini? Ili je bolje ići na Yamahu T Max-a?
Radije yamahu, jos ako mognes odvojiti novu, ima da te sluzi dugo za male pare.
TheGodfather001
Posts: 1551
Joined: 24/05/2004 10:44
Location: Sarajevo

#1244 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by TheGodfather001 »

mali Ninja wrote: 12/12/2022 22:08
TheGodfather001 wrote: 12/12/2022 14:05 https://www.olx.ba/artikal/50410273/hon ... svicarska/

Šta mislite o ovoj mašini? Ili je bolje ići na Yamahu T Max-a?
Radije yamahu, jos ako mognes odvojiti novu, ima da te sluzi dugo za male pare.
I ja navijam za Yamahu, vozio sam X Max 3 godine, bez ijednog kvara, servisirao ga sam, ali 250ccm je premalo za neke ozbiljnije rute u dvoje. Ovaj X-ADV je dobar što mu je odstojanje od zemlje visočije i ima fin mjenjač, pogon je lanac. T Max nov je sada cjenovno kao nova Škoda Kamiq :-) jedino što se može pronaći neki polovan, star 1-2 godine sa minimalnom kilometražom za nekih 20-25hkm, ali i to mi nekako cjenovno više ide na neki ozbiljniji motor nego na Maxi Scooter. Kakvo je održavanje ovog X-ADV, greške, kvarovi? Predstavništvo Honde je u Tuzli, koliko sam mogao vidjeti.
User avatar
mali Ninja
Posts: 2130
Joined: 22/09/2007 21:10

#1245 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by mali Ninja »

TheGodfather001 wrote: 13/12/2022 08:19
mali Ninja wrote: 12/12/2022 22:08

Radije yamahu, jos ako mognes odvojiti novu, ima da te sluzi dugo za male pare.
I ja navijam za Yamahu, vozio sam X Max 3 godine, bez ijednog kvara, servisirao ga sam, ali 250ccm je premalo za neke ozbiljnije rute u dvoje. Ovaj X-ADV je dobar što mu je odstojanje od zemlje visočije i ima fin mjenjač, pogon je lanac. T Max nov je sada cjenovno kao nova Škoda Kamiq :-) jedino što se može pronaći neki polovan, star 1-2 godine sa minimalnom kilometražom za nekih 20-25hkm, ali i to mi nekako cjenovno više ide na neki ozbiljniji motor nego na Maxi Scooter. Kakvo je održavanje ovog X-ADV, greške, kvarovi? Predstavništvo Honde je u Tuzli, koliko sam mogao vidjeti.
Mislim da na nasim prostorima raja nema sredstava ni vremena u tolikoj mjeri putovati duze rute da bi iskoristio motor na taj nacin, stoga bi savjetovao svima da kada kupuju motor gledaju da to bude nesto dobro za do 200km voznje u jednom smjeru, to moze svaki maxi skuter bez problema solo ili sa suvozacem, tako da sve te extra zvucne price o putovanjima po 7 dana mislim da trebamo zaboraviti jer voziti turing motor cijelu godinu za jedno duze putovanje je neisplativo i nepotrebno.
TheGodfather001
Posts: 1551
Joined: 24/05/2004 10:44
Location: Sarajevo

#1246 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by TheGodfather001 »

mali Ninja wrote: 20/12/2022 09:35
TheGodfather001 wrote: 13/12/2022 08:19

I ja navijam za Yamahu, vozio sam X Max 3 godine, bez ijednog kvara, servisirao ga sam, ali 250ccm je premalo za neke ozbiljnije rute u dvoje. Ovaj X-ADV je dobar što mu je odstojanje od zemlje visočije i ima fin mjenjač, pogon je lanac. T Max nov je sada cjenovno kao nova Škoda Kamiq :-) jedino što se može pronaći neki polovan, star 1-2 godine sa minimalnom kilometražom za nekih 20-25hkm, ali i to mi nekako cjenovno više ide na neki ozbiljniji motor nego na Maxi Scooter. Kakvo je održavanje ovog X-ADV, greške, kvarovi? Predstavništvo Honde je u Tuzli, koliko sam mogao vidjeti.
Mislim da na nasim prostorima raja nema sredstava ni vremena u tolikoj mjeri putovati duze rute da bi iskoristio motor na taj nacin, stoga bi savjetovao svima da kada kupuju motor gledaju da to bude nesto dobro za do 200km voznje u jednom smjeru, to moze svaki maxi skuter bez problema solo ili sa suvozacem, tako da sve te extra zvucne price o putovanjima po 7 dana mislim da trebamo zaboraviti jer voziti turing motor cijelu godinu za jedno duze putovanje je neisplativo i nepotrebno.
Apsolutno sve stoji. Samo i za tih 200km odnosno 400km, ako želim komfornu vožnju, uzimajući u obzir svu frekvenciju saobraćaja, potrebno je najmanje 500ccm snage za vožnju u paru. Maxi Scooter mi je čak i ugodniji za vožnju od nekog sportaka, a imam dovoljno prostora za stvari, te brzine da stignem na željenu destinaciju. Ako putujem na 7 dana, ipak se odlučujem za 4 točka. X-ADV mi je kompromis gradskog skutera i blagog off-road u mjeri meni dovoljnoj. T Max mi je zaista pravi cruiser uz BMW C 650 GT, ali su oba dominantno namijenjena za gradsku cestu.
Dangubic
Posts: 793
Joined: 01/12/2019 15:11

#1247 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

bilic wrote: 17/11/2022 21:34
EFD22 wrote: 17/11/2022 11:53 Ekipa šta mislite koji je bolji za početnika, za dnevni commute između Zenice i Sarajeva (mimo autoputa), a da je udoban, možda bi se nekad potegnulo i do Jadrana s njim, dok se stekne više iskustva:

Honda CB650R
Yamaha XSR700
Suzuki SV650
Triumph Trident 660


Mene vuče ova Yamaha XSR pravo, baš je lijepa, a baza joj je MT-07 kojeg hvale na svakom koraku.
Honda CB650R
Ja bi četvero cilindrični ... A ovaj je mislim jedini od svih.
Vjerovatno ima bolji obrtni momenat a i zvuk ...
,
https://www.youtube.com/watch?v=4A8IgX-Lsl8
treba i video pogledat .. hahahhaa
Otkad cetverocilindricni imaju bolji obrtni momenat ?. Cetvorocilindricni ima vise konja a dva cilindra bolji obrtni momenat.
User avatar
EFD22
Posts: 9817
Joined: 10/03/2022 22:16
Location: Land of the Long White Cloud

#1248 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by EFD22 »

Ma nije četverocilindraš za početnika. Barem nije za mene, moraš ga vrtiti u obrtaje pravo. Twin ipak ima na donjem dijelu obrtaja zdrav moment za normalnu vožnju.

Mislim da je najbolje od oba svijeta, kako kažu, uzet Triumph Trident, 660 kubika, tri klipa. Taj ima i momenta i snage u svakom dijelu radnog područja.

Ali je skup, i za nabavit i za dalje :mrgreen:
User avatar
bilic
Posts: 1165
Joined: 25/07/2012 22:33

#1249 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by bilic »

Dangubic wrote: 09/02/2023 09:22
bilic wrote: 17/11/2022 21:34
Honda CB650R
Ja bi četvero cilindrični ... A ovaj je mislim jedini od svih.
Vjerovatno ima bolji obrtni momenat a i zvuk ...
,
https://www.youtube.com/watch?v=4A8IgX-Lsl8
treba i video pogledat .. hahahhaa
Otkad cetverocilindricni imaju bolji obrtni momenat ?. Cetvorocilindricni ima vise konja a dva cilindra bolji obrtni momenat.
Doduše, oscilacije okretnog momenta mogu se djelomično izravnati energijom nagomilanom u teškom zamašnjaku, ali to nije dovoljno za jednakomjeran rad četverotaktnog motora pri nižem broju okreta. Jednostavnim konstrukcijskim zahvatima ne mogu se postići zadovoljavajuća izravnanja masa pri pravocrtnom gibanju klipa jednocilindričnog motora.

Da bi motor relativno mirno radio, potrebna su najmanje dva cilindra, tako da radni takt dolazi na svaki okret motora. Kod dvocilindričnog motora je izravnanje masa znatno bolje nego kod jednocilindričnog,
ali i dalje je okretni moment vrlo nejednakomjeran u donjem području okreta.
,
Stoga većina motora u suvremenim automobilima ima najmanje četiri cilindra, tako da radni takt dolazi na svaku polovicu okreta koljenastog vratila. Ovisno o položaju cilindara, razlikujemo redne motore, V-motore i bokser motore, ukratko boksere. Kod boksera su cilindri raspoređeni u istoj ravnini na obim stranama koljenastog vratila.

Okretni moment i izravnavanje masa :D
Kod četverocilindričnog rednog motora su radni taktovi vremenski jednakomjerno razdijeljeni, što je osnova za jednakomjerno, mirno okretanje.
Dangubic
Posts: 793
Joined: 01/12/2019 15:11

#1250 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

bilic wrote: 09/02/2023 22:58
Dangubic wrote: 09/02/2023 09:22

Otkad cetverocilindricni imaju bolji obrtni momenat ?. Cetvorocilindricni ima vise konja a dva cilindra bolji obrtni momenat.
Doduše, oscilacije okretnog momenta mogu se djelomično izravnati energijom nagomilanom u teškom zamašnjaku, ali to nije dovoljno za jednakomjeran rad četverotaktnog motora pri nižem broju okreta. Jednostavnim konstrukcijskim zahvatima ne mogu se postići zadovoljavajuća izravnanja masa pri pravocrtnom gibanju klipa jednocilindričnog motora.

Da bi motor relativno mirno radio, potrebna su najmanje dva cilindra, tako da radni takt dolazi na svaki okret motora. Kod dvocilindričnog motora je izravnanje masa znatno bolje nego kod jednocilindričnog,
ali i dalje je okretni moment vrlo nejednakomjeran u donjem području okreta.
,
Stoga većina motora u suvremenim automobilima ima najmanje četiri cilindra, tako da radni takt dolazi na svaku polovicu okreta koljenastog vratila. Ovisno o položaju cilindara, razlikujemo redne motore, V-motore i bokser motore, ukratko boksere. Kod boksera su cilindri raspoređeni u istoj ravnini na obim stranama koljenastog vratila.

Okretni moment i izravnavanje masa :D
Kod četverocilindričnog rednog motora su radni taktovi vremenski jednakomjerno razdijeljeni, što je osnova za jednakomjerno, mirno okretanje.
To je tacno ali to samo znaci da motor ima manje vibracija sa cetiri cililindra sto nema veze sa obrtnim momentom ,cetvoro cikilndricni motor sa sto konja nema sanse protiv dvocilincnog sa sto konja upravo zbog boljeg obrtnog momenta. To je valjda opstepoznato.
Post Reply